🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 185

Kripto mogotci kupili kopijo knjige Dune za skoraj 3 milijone dolarjev, misleč, da je to zdaj njihova intelektualna lastnina

0

Knjiga Dune, po naše Peščeni planet, je na splošno priznana kot najboljša znanstvenofantastična povest vseh časov in to z dobrim razlogom. Frank Herbert je leta 1965 izdal epsko zgodbo, ki meša politiko, čudovite svetove in ogromne vesoljske pošasti v en hudo privlačen paket, ki je bil od vedno zanimiv tudi filmski industriji.

Dune je do sedaj spočel dva prenosa na filmska platna. Na enega se je leta 1970 podpisal režiser David Lynch, pod drugega pa Denis Villeneuve, ki bo v naslednjih letih spočel še drugi del svoje vizije. In čeprav je ta epska, se niti približno ne more primerjati s tisto, ki si jo je dolga leta nazaj zamislil filmar Alejandro Jodorowsky.

Ta je pod eno streho želel zvabiti največje ustvarjalne ume osemdesetih. Med drugim bi imperatorja igral nihče drug kot Salvador Dalí, za glasbo pa bi poskrbela skupina Pink Floyd. Šlo bi za epski izdelek, ki bi še dolgo kraljeval kinodvoranam, a zadeva vsekakor ne bi bila poceni.

Da bi Jodorowsky lahko prepričal investitorje v svojo vizijo, je vse ideje in konceptne risbe spravil v ogromno knjigo in to razposlal največjim Hollywoodskim studiem. Vsi so njegovo idejo odklonili in tako film ni bil nikoli posnet, a knjige so skozi leta počasi začele dobivati kultni status in na dražbah zelo visoke prodajne številke. Glede celotnega dogajanja je Sony leta 2014 spočel tudi daljši dokumentarec, ki si ga vsekakor splača ogledati.

Nekaj mesecev nazaj se je pripetila nova dražba s Jodorowskyjevo knjigo in prodajalec je pričakoval, da jo bo prodal za nekje 50.000 € in je debelo pogledal, ko je nekdo za njo ponudil 2,66 milijona evrov. Skrivnostni kupec je dolgo ostal neznan, danes pa se je razkril in to kar preko Twitterja.

Za blaznim nakupom je namreč kripto družba Spice DAO, ki pa je očitno malce zmedena glede tega, kaj je pravzaprav kupila. Twitter objava se bere kot da bi bil Spice DAO zdaj pod vtisom, da si lasti intelektualne pravice do franšize Dune, zato načrtujejo projekte, ki bi jih lahko spočeli skupaj s skupnostjo in celo animirano serijo, ki bi jo nato lahko prodali kakšnemu večjemu pretočnemu servisu. Po drugi strani pa se zdi, da se zavedajo, da Dune ni povsem njihov, saj želijo knjigo pretvoriti v digitalno obliko – do mere, ki jo dovoljuje zakon.

Prav tako jih očitno ni nihče obvestil, da je celotna knjiga že bila skenirana leta 2021 in vsak si jo lahko v celoti pogleda na naslednji povezavi, kljub temu, da je bila njihova glavna vizija “iztrgati to epsko delo iz rok zasebnih zbirateljev in ga na ogled postaviti vsakemu”. Zdi se, da je vse skupaj bolj pesek v oči in Spice DAO želi ljudem samo prodati svoj kovanec Spice, ki pa mu ne gre najbolje.

Tako je Spice DAO na koncu ostal samo s knjigo, ki tudi ni edina še obstoječa. Jodorowsky naj bi takrat stiskal okoli 20 kopij, ena od teh pa se je tri leta nazaj prodala po ceni 42.500 dolarjev.

South Park – 25. sezona končno dobila datum izida

0

Kdo bi si mislil, da bodo koščki izrezanega kolaž papirja, ki se animirano sprehajajo po zaslonu in so odeti v zvrhano merico črnega humorja, leta kasneje še vedno popularni in jih bomo gledali še vrsto let? A ravno to se je zgodilo in od prve sezone iz leta 1997 sta idejna fotra serije South Park Matt Stone in Trey Parker spočela že 24. sezon in se zdaj pripravljata za zagon 25. sezone, ki bo zopet spočeta kot plod sodelovanja s Comedy Centralom.

Od zadnje “prave” sezone South Parka je preteklo že kar nekaj časa, saj je ta izšla leta 2019. 24. sezona je bila v bistvu sestavljena iz štirih krajših filmov, ki so se vrteli okoli pandemije Covid-19. Tako v bistvu to niso bile prave epizode in 24. niti ni bila prava sezona, a to so tehnikalije. Pomembno je to, da sta Matt in Trey zdaj uradno napovedala 25. sezono in zraven v javnost poslala kratki dražilnik, ki pokaže samo orkester med vajami.

Ni še čisto jasno, koliko epizod bo držala nova sezona. 6. epizod naj bi dobili 2. februarja, a Comedy Central ni pojasnil, ali bo to celotni izkupiček te sezone ali pa je to samo prvi sklop epizod. Kakorkoli se obrne, zadeve bomo lahko od prvega dneva spremljali na uradni strani South Parka.

Matt in Trey delata tudi na novi komediji, ki jo je spisal South Parkov scenarist Vernon Chatman. Zaenkrat neimenovani projekt bo sledil zgodbi mladega temnopoltega igralca, ki v muzeju igra sužnja, a nato spozna, da so si belopolti predniki njegove punce nekoč lastili njegove. Zaplet je vsekakor vreden gledanja, žal pa bo tudi ta projekt, tako kot nedavni South Park filmi, zavezan pretočnemu servisu Paramount+, ki pa pri nas ni na voljo.

Netflix zopet dviga cene, a zaenkrat samo v ZDA

1

Dandanes se ne višajo samo cene ogrevanj in teletine v trgovinah, ampak so svoj piskrček pristavili tudi pretočni servisi. Teh je danes že cel kup, vendar se s tem preobiljem ponudnikov ukvarjajo predvsem Američani, saj pri nas veliko od njih tipa Disney+ in Peacock zaenkrat preprosto ni na voljo.

Kljub silni konkurenci se Netflix še vedno drži pri vrhu, hkrati pa za svojo ponudbo zaračunava največ. Ali je Netflix glede svoje ponudbe vreden svoje cene je debata za kak drug članek, a dejstvo ostaja, da je najdražji od vse konkurence. Nekje najbližje mu je bil HBO Max, ki je za svoj standardni cenovni plan, ki omogoča istočasno gledanje dveh uporabnikov, zahteval 13,99 € in se je v tem pogledu izenačil z Netflixom. Slednji bo zdaj to kategorijo gledanja podražil na 15,49 $ in bo tako prevzel krono najdražjega pretočnega servisa v ZDA.

Podražil je se tudi njihov Premium plan, ki omogoča štiri istočasne gledajoče uporabnike in ponuja gledanje v 4K ločljivosti. Ta je k svoji ceni dodal 2 dolarja in zdaj stane 19,99 $, kar je počasi že lepa položnica. Netflix je na začetku stal vsega 8 $, a je praktično vsako leto zvišal ceno za kak dolar in zdaj se spogleduje že s številko 20.

netflix

K sreči je ta podražitev zaenkrat stopila v veljavo samo pri Američanih, a to ne pomeni, da je ne bomo dobili tudi mi. Novembra lani so višanje cen doživeli tudi Nemci in Španci in sicer se je ponudba za Premium načrt podražila za točno 2 €. Oboji tako za standardni plan odštevajo 12,99 € mesečno, za Premium pa kar 17,99 €. V primerjavi z njimi se nam Slovencem kar dobro godi, saj pri nas za standardni plan plačujemo 9,99 € in za Premium 11,99 €, seveda pa se je treba tudi zavedati, da je naš katalog filmov in serij nekam manjši.

Nekdo je preigral Sekiro: Shadows Die Twice v dveh urah in to z zavezanimi očmi

0

Internet mi je čez vikend dokazal, da kljub svoji dolgoletni karieri v pritiskanju gumbov na igralnem ploščku še vedno nimam pojma o pravem igranju iger. No, v bistvu mi je to dokazal tradicionalni dogodek v hitrostnem preigravanju iger AGDQ, ki je tudi letos pred kamere zvabil ogromno igričarskih mojstrov, ki so v kar se da hitrem času preigravali svoje najljubše naslove.

Eden od njih je bil Mitchriz, ta pa je gledalcem pokazal brzenje skozi igro Sekiro: Shadows Die Twice. Gre za poslednji naslov razvijalca FromSoftware, ki je znan predvsem po svojih igrah Dark Souls, te pa so slavne po svoji težavnosti. Tudi Sekiro se drži tega izročila in če se morda spomnite našega opisa izpred nekaj let, potem veste, da smo nad igranjem zaradi težavnosti obupali.

Mitchriz pa s to težavnostjo nima problemov. Še več, skozi večkratno preigravanje mu je Sekiro postal tako lahek, da se ni lotil samo hitrostnega preigravanja, ampak si je pri igranju zadal še dodatni izziv. Celotno potovanje skozi fantazijsko Japonsko s povsem zavezanimi očmi in vse to mu je uspelo v samo dobrih dveh urah.

Tako se je moral skozi celo igro zanašati samo na zvočne namige, ki jih ima Sekiro k sreči cel kup. Nekaj težav mu je sicer na začetku povzročal šef Raging Bull, ampak vse ostalo je šlo čez bolj ali manj brez zapletov. Kljub temu, da je ta njegov dosežek vreden občudovanja, to ni uradni rekord preigravanja Sekira z zavezanimi očmi. Tega namreč drži kitajski igralec “just blind”, ki je izziv opravil 1 uri, 36 minutah in 50 sekundah.

Države po celem svetu so začele počasi prepovedovati kriptovalute

18

Kriptovalute so že od začetka svojega vzpona zelo vroča tema in o njih se razpravlja povsod. Na PC trgu so osovražene predvsem zaradi rudarjev, ki so izmaknili marsikatero grafično kartico in to namesto igranja namenili preračunavanju digitalne kode. To sovraštvo je še vedno prisotno, a zdaj so proti kriptu dvignili glas tudi okoljevarstveniki, ki niso preveč naklonjeni enormnemu srkanju električnega soka, ki ga zase zahteva rudarjenje digitalnega bogastva.

Samo vprašanje časa je bilo, da kripto ne bo več samo stvar prepiranja na internetnih forumih, ampak da se bo zadeve začelo tudi zakonsko obravnavati in sčasoma prepovedovati in prvo potezo na tem področju je naredila Kitajska.

Slednja je lani najprej prepovedala trgovanja z Bitcoini, septembra pa je sledila popolna prepoved kriptovalut. To je na trgu povzročilo veliko zmede, saj je ravno Kitajska posedovala največ kripto farm, te pa so zdaj morale poiskati druge domove. Selitev ni trajala dolgo, a vsi si niso izbrali istega doma. Nekateri so se odpravili srečo iskati v nordijske države, spet drugi so poiskali cenejše alternative in te so našli v Kazahstanu in Iranu.

Ti državi se namreč za elektriko še vedno pretežno zanašajo na kurjenje premoga in mesečne položnice so zato nižje. Revni državi seveda na začetku nista imeli nič proti novim priseljencem, ki so imeli dovolj denarja, da bi tega lahko kuril namesto premoga, a sčasoma sta obe ugotovili, da rudarjenje še kako zahteva svojo ceno.

Največ rudarjev se je preselilo ravno v Kazahstan in raziskava iz strani univerze Cambridge pokazala, da kar 22 % kriptovalut na svetu prihaja ravno iz te države. To pomeni, da je v Kazahstanu po cele dneve obratovalo okoli 90k kripto rudarskih naprav, to pa je zase zahtevalo ogromen električni davek, ki ga uboga država preprosto ni mogla izplačati.

Poraba elektrike je skočila za kar 8 % in večja mesta so začela pestiti izpadi elektrike. Država je tako septembra ukrepala in omogočila kopanje za kriptom samo 50 registriranim kopačem, novembra pa so omejili porabo elektrike za vsakega in samo čaka se še, da bo kripto popolnoma izgnan.

Tudi Iran so začeli pestiti izpadi elektrike, saj naj bi rudarjenje za Bitcoinom porabilo okoli 4 % vse elektrike. To se je zgodilo že maja 2021 in Iran je takrat za štiri mesece popolnoma prepovedal rudarjenje za Bitcoinom. Situacija se je po prepovedi Kitajske zopet ponovila in konec decembra je sledila nova prepoved, ki naj bi trajala vse do nekje marca 2022.

Kosovski policist pregleduje nelegalno kripto operacijo.

Zanimivo je, da je veliko rudarjev svoj dom našlo tudi na Kosovem in tudi tam za elektriko kurijo premog, ki ga ne morejo pokuriti dovolj, da bi zadostili vsem potrebam kripto rudarjev. Začeli so se izpadi, domovi so ostajali brez elektrike in Kosovo je moral začeti uvažati zemeljski plin iz sosednjih držav. Zdaj Kosovo uvaža kar 40 % vse svoje elektrike, kar gre tudi na račun prebivalcev etične manjšine Srbov, ki živijo na severu. Ti ne priznavajo samostojnosti te male države, zato preprosto ne plačujejo svojih položnic, kar je še bolj spraznilo državni proračun. Malce pred novim letom, 31. decembra, je tako državljanom prekipelo gledati mrzle radiatorje in uzakonjena je bila prepoved proizvodnje kriptovalut skozi celotni teritorij Kosova.

Vendar pa niso samo revne države začele kazati hrbet kriptovalutam, saj se znajo spremembe kmalu zgoditi tudi v Evropi. Kripto je trn v peti predvsem nordijskim državam, kot so Švedska, ki dobiva več kot 50 % elektrike iz naravno obnovljivih virov, a odkar so se k njim preselili kripto rudarji, je poraba skočila za nekaj sto procentov, kar je nekako primerljivo z 200k gospodinjstvi. Švedi pravijo, da gre za 1 samcat Bitcoin toliko energije, kot bi jo porabil električni avto, ki bi se neprekinjeno vozil 1,8 milijona kilometrov.

Švedska je tako predlagala, da vseh 27 članic Evropske unije preprosto prepove rudarjenje za kriptovalutami, saj drugače ne bodo dosegli cilja glede zmanjšanja ogljičnega odtisa, ki so ga članice podpisale v Parizu.

Očitno se države po svetu pripravljajo izgnati Bitcoin rudarje, a tu je ena izjema. Govorimo o El Salvadroju in njihovemu predsedniku Nayibu Bukeleju, ki je v Bitcoin vložil prihodnost svoje države. 40-letni Nayib se ne obremenjuje preveč s podnebnimi spremembami in je nedavno na Twitterju, kjer ima za profil NFT slikico, da finance cele države upravlja preko svojega telefona in to nag. Nayib je v kripto svetu izredno priljubljen, a vprašanje je, kaj si o njem mislijo državljani. Spletna stran Bloomberg je preračunala njegov nakup, ko je po ceni več kot 51.000 $ kupil 1.391 Bitcoinov. To bi El Salvador stalo okoli 71 milijonov dolarjev, a od takrat je Bitcoin pošteno padel po ceni, tako da bi zdaj bil ta nakup vreden 61 milijonov zelencev, tako da je Nayib zelo hitro izgubil 10 milijonov dolarjev državnega proračuna.

Tudi ZDA si bo situacijo s kriptom malce bolje ogledal. Spletna stran The Block poroča, da bo kongres proti koncu januarja držal večjo obravnavo kriptovalut in njihovega vpliva na okolje, kar zna na koncu pripeljati tudi do določenih omejitev pri rudarjenju ali pa trgovanju z njimi.

Battlefieldu 2042 gre tako slabo, da so nad njim obupali tudi prodajalci goljufij

0

Battlefield 2042 je bilo eno večjih razočaranj leta 2021 in si je zaradi tega tudi prislužil mesto na naši neslavni lestvici iger, ki so nas lani najbolj pustile na cedilu. Igra je sicer stara samo dva meseca in je imela v štartu celo poplavo igralcev, saj jo je na Steamu preigravalo več kot 100k istočasnih streljačev, a od takrat so številke zgrmele strmo navzdol.

Glede na podatke spletne strani SteamDB lahko danes Battlefield 2042 nabere samo okoli 8k igralcev, kar je za tako frišen naslov prava katastrofa. To je celo manj igralcev kot pa jih te dni lahko nabere prejšnji del Battlefield V, ki ga je v zadnjih dneh naenkrat preigravalo skoraj 20k ljudi.

Skratka, situacija ni rožnata in proti razvijalcu DICE so se obrnili tudi njihovi največji podporniki in začeli nadlegovati člane ekipe. Situacija je celo narasla do te mere, da so moderatorji subreddita r/battlefield2042, ki šteje skoraj 200k članov, zagrozili, da bodo forum preprosto ugasnili. Vsa ta jeza je dosegla vrhunec kak teden nazaj, ko je direktor globalnih komunikacij Andy McNamara na Twitterju zapisal, da je razvijalec med prazniki počival in ni delal na popravkih in da so pričakovanja skupnosti brutalna.

Zdi se, da DICE še nima konkretnih načrtov, kako popraviti situaciji in si povrniti ugled ter igralno bazo. To je očitno začutil tudi eden od servisov, ki igralcem v zameno za naročnino omogočajo goljufanje v različnih večigralskih igrah in v svoji ponudbi so do nedavnega imeli tudi Battlefield 2042.

A nič več, saj je proizvajalec goljufij na Discordu zapisal, da umikajo podporo za to igro. Razlog za to ni kakšno sodno preganjanje iz strani EA-ja ali pa da bi Battlefield 2042 vseboval kakšno neobhodno zaščito, ampak zgolj to, da ima igra takšne težave z optimizacijo, da na koncu zaradi tega ne delujejo goljufije. Poleg tega storitve preprosto ne uporablja dovolj ljudi, da bi se splačalo še vlagati trud v razvoj.

Ustvarjalca serije Dark delata na novem projektu 1899

0

Serija Dark je ena najbolj kompleksnih zadev, ki jih lahko najdemo na Netflixu in to je zadeva pri kateri moraš telefon odložiti daleč stran, saj lahko zamudiš samo eno sceno in ti že v naslednjem kadru ne bo nič jasno. Tretja sezona se je zaključila leta 2020 in celotna serija na IMDb-ju nosi spoštovanja vredno oceno 8.8, tako da se vam zadevo še kako splača pogledati.

Ustvarjalni um dua Jantje Friese in Barana boja Odarja pa vmes ni počival in že pridno dela na naslednjem skrivnostnem projektu s preprostim imenom 1899. O zadevi še ne vemo veliko, saj smo zaenkrat dobili zgolj kratki dražilnik, ki pa je tako zlovešč in temačen, da se že zdaj veselimo gledanja.

Zgodba se bo vrtela okoli imigrantske ladje, ki je leta 1899 zaplula iz Evrope proti New Yorku. A sredi plovbe naletijo na še eno veliko ladjo, ki stoji zapuščena sredi morja in jo civilizacija pogreša že mesece. Skrivnost je seveda prevelika, da je ne bi raziskali in posadka stopi na krov zapuščene barke, kjer jih pričaka živa nočna mora.

To je zaenkrat vse, kar vemo okoli dogajanja in prav je tako, saj dandanes napovedniki povedo čisto preveč. Zanimivo je, da je 1899 uvrščen v žanr grozljivk. Sem bi sicer lahko prišteli tudi Dark, a tam se je vse vrtelo bolj okoli skakanja skozi čas, medtem ko se zdi 1899 bolj usmerjen v raziskovanje grozljive ladje, ki ima na sebi cel kup temačnih kotičkov.

1899 tokrat ne bo povsem nemško govoreč, a ne pričakujte niti tega, da bodo vsi besedičili v angleščini. Serija želi biti realistična in glede na to, da bodo na ladji migranti, lahko pričakujemo cel kup različnih dialektov. Ustvarjalci so na ta del res ponosni, saj naj bi bila to prva večjezična serija, kjer liki govorijo v svojih domorodnih jezikih.

1899 žal še nima točnega datuma izida, ve se samo, da naj bi izšla enkrat v 2022 in bo vsebovala 8 epizod.

HITMAN 3 bo 20. januarja skočil na Steam in s sabo prinesel kup nove vsebine

0

Razvijalec IO Interactive ima sedaj sicer polne roke z izdelavo nove James Bond igre, a to ne pomeni, da so pozabili na gologlavega Agenta 47, ki igra glavno vlogo v njihovi seriji iger HITMAN. Od tretjega dela te franšize bo minilo eno leto in razvijalec bo v letu 2022 v HITMAN 3 pripeljal cel kup nove vsebine in sicer preko nove sezone Year 2.

Steamovi podporniki boste zagotovo veseli novice, da igra zapušča svojo zavezanost trgovini Epic Games in bo 20. januarja prispela tudi na Steam. Igro boste lahko kupili posamično ali pa v novem paketu Hitman Trilogy, ki bo v sebi vseboval vse tri glavne izdaje franšize, ki je svoje novo življenje začela leta 2016.

Tu pa se novosti ne končajo. Skladno s tem datumom bomo lahko na Steamu zagnali tudi VR verzijo igre. V navidezni resničnosti boste lahko preigrali vse tri dele, zadeva pa bo v primerjavi s PSVR verzijo močno nadgrajena, saj bodo podprti tudi kontrolerji in tako boste lahko v rokah držali klavirsko žico in z njo aktivno poskrbeli za svojo izbrano tarčo.

Čakata nas tudi dva povsem nova igralna načina. Freelancer nas bo postavil v varno hišo, kjer bomo na začetku izbrali svojo opremo in se nato podali na krvavi lov za našo tarčo. Vmes bo treba pospraviti cel kup sovražnih vojakov, vse dokler ne bomo prišli do zadnje sobane, kjer se bo nahajala naša tarča. A ta ne bo označena in tako se bomo morali zanašati na namige, ki smo jih pridobili tekom igranja in tako identificirati pravega grdavža, za izbiro pa bomo imeli omejen čas.

Drugi način se imenuje Elusive Target Arcade, ta pa bo, za razliko od Freelancerja, na voljo 20. januarja. V tem igralnem načinu bomo morali opravljati in odstranjevati izmuzljive tarče eno za drugo, za nagrado pa bomo dobili ekskluzivne dobrote. Če nam vmes spodleti, bo treba iti spet od začetka, za ponoven poskus pa bo treba počakati 24 ur.

Enkrat letos bo igra dobila tudi ray tracing osvetljevanje, ki bo grafično lepoto dvignilo na povsem novo raven, čaka pa nas tudi nekaj nove štorijalne vsebine v podobi nove mape Rocky, ki pa je zaenkrat zavita v tančico skrivnosti.

So predsestavljeni računalniki vredni svojega denarja?

Računalniki so v sodobnem svetu nepogrešljivi spremljevalci, ne glede na to, kje tičijo tvoje pregrehe. Čeravno sestava računalnika po zaslugi premnogih vodičev in enostavnejših osnov ni več takšna umetnost kot pred dvajsetletjem, se zaradi različnih komponent nepoznavalec hitro izgubi med ducatom različnih tipov osnovnih plošč, podnožij, procesorjev in njihove medsebojne združljivosti. Tudi sicer občasno prihaja do tovrstnih težav še takrat, ko dejansko kupimo prave komponente, jih doma sestavimo skupaj, sistem pa ne deluje ali deluje počasneje, kot bi moral, ker se ti je recimo ob namestitvi procesorskega hladilnika napravilo 1mm prostora med hladilnikom in procesorjem.

Seveda tovrstne težave niso del vsakdanjika, je pa diagnostika lahko sila potratna. Manj veščim kupcem se tako pogosto priporoči že vnaprej sestavljene in preizkušene optimalno delujoče računalniške sestave. Mnogi spletni trgovci omogočajo tudi nakup po komponentah, kjer ti svetujejo glede nakupa in v primeru doplačila računalnik za uporabnika sestavijo in preizkusijo že v trgovini.

Ne gre zanikati počasnega zatona prodaje sestavljenih računalnikov domačim uporabnikom v zadnjih letih, saj se jih je prijel slab sloves. Sestavljači namreč za dosego privlačnejše cene varčujejo pri manj izstopajočih komponentah (napajalniki, diski, ohišji), radi pa posežejo tudi po komponentah, ki se včasih iz dobrega razloga že dalj časa valjajo po policah. Maček v žaklju? Prej met kocke, a to ne pomeni, da ne moreš vplivati na končni rezultat.


Komponente:

Procesor: AMD Ryzen 7 5700G (8C / 16T, 3.8 / 4.6GHz, 4MB L2 / 16MB L3)
Pomnilnik: 16GB UDIMM ARMOR DDR4- 3200
Osnovna plošča: AMD B550 AM4
SSD: 512GB M.2 2280 PCIe 3.0 NVMe
Grafična kartica: nVidia GeForce RTX 3070 8GB GDDR6
Napajalnik: 550W 88%
Nakup: EIGRE.si


VIDEO RECENZIJA



Pregled sestave

Legion Tower 5 pride v tradicionalno škatlasti, obsežni namizni silhueti. Z dobrimi 12 kilogrami je še vedno dovolj lahek, da sem ga brez težav premikal za testiranje in fotografiranje, a vseeno dovolj težak, da bi v dobrega pol leta rednega premikanja ustvaril dobro mero mišične mase.

Lenovo Legion T5 je nekako glavni prodajni adut Lenovo in že večkrat so ga posodobili tekom let z modernimi komponentami. Ta verzija podpira procesorje do AMD Ryzen 7 5 generacije in Intel i7 10 generacije ter GTX in RTX 30xx grafične kartice, ta model pa ima AMD Ryzen 7 5700G in RTX 3070 grafično kartico, skupno z 16GB Armor DDR4 pomnilnika na frekvenci 3200MHz in NVMe SSD diskom velikosti 512GB, ne smemo pa pozabiti tudi na dodaten HDD disk kapacitete 2TB. Procesor se nahaja na matični plošči AMD AMD B550, poganja pa ga 550W napajalnik z 88% izkoristka.

Ne bi smeli porabiti pretirane količine časa za ugotovitev, da je Lenovo Legion T5 namizni računalnik, namenjen igranju iger. To potrdijo že prvi vizualni vtisi, saj niso varčevali pri vključevanju RGB osvetljave, izbrano ohišje pa tezo potrdi.

Toda ob bližnjem ogledu boš opazil nekatere izstopajoče aspekte.

Zunanja zasnova je kakovostna, in čeprav je ohišje večinoma izdelano iz plastike, nikoli ne boš imel občutka, da gre za ceneno ohišje. Ravno obratno. Tako vizualno kot konstrukcijsko gre za trdno ohišje s stabilno strukturo.

Sprednja plošča pride z zaokroženimi robovi in logotipom Legion, ki sveti v modri LED diodi na sredini. Seveda je tu vredno omeniti, da barve ni možno spremeniti, čeprav se svetlost in intenzivnost lahko spreminjata po mili volji.

V notranjosti najdeš več RGB ventilatorjev, ki so lepo vidni skozi stekleno stransko ploščo. Seveda je možno dobiti tudi sestavo z neprozorno stransko ploščo, če ne padeš na te finte.

Barvna shema ohišja je fantomska črna, dvignjena struktura, ki jo boš opazil na zadnji strani, pa vsebuje tudi ročaj za enostavno prenašanje namiznega računalnika.

Morda ne bo veliko v uporabi, saj nas večina računalnika dnevno ravno ne prestavlja iz enega mesta na drugega, toda tistim, ki morajo pogosto premikati svojo igralno napravo, zna priti prav.

Celotna povezljivost Legion T5 je odlična. Sprednji del ti nudi dvoje USB 3.2 Gen 1 vrat ter priključek za slušalke in mikrofon. Morda bi v modernem času lahko pogrešal dodaten USB Type-C priključek, saj se ta nahaja zgolj na zadnji strani. Zraven njega tam najdeš tudi dvoje USB 2.0 vrat, dvoje USB 3.2 Gen 1 priključkov, zraven pa še priključke za mikrofon, zvok ter Ethernet.

Testiranje

Računalnik premore dovolj zmogljivosti za poganjanje iger na QHD (2560×1440) ločljivosti pri visokih nastavitvah. Igre so seveda igrane tudi na vse bolj priljubljeni UHD (3840×2160), vendar bo potreben pošten spust grafičnih nastavitev pri grafično zahtevnejših igrah.

Veseli me odsotnost varčevanja pri nekaterih komponentah, kot se sicer velikokrat zgodi. vse, od matične kartice, do procesorja ter napajalnika je kvalitetno, sestava pa dobro uravnotežena.

Računalnik sem preizkusil v različnih igrah in programih. Doseženi rezultati so pričakovani, do pregrevanja ali drugih težav ni prišlo med nobenim izmed testov.

Za več podrobnosti o rezultatih si oglej video opis.

Zaključek

Legion T5 je prijetnega videza, zlasti v kolikor obožuješ črno barvo z dobrim delom RGB razsvetljave. V notranjost so vgrajene sodobne komponente z odličnim razmerjem med zmogljivostjo in ceno. Cena za osnovnejši model z RTX 3060 grafično kartico in Ryzen 5 5600G procesorjem se prične na tam okoli 1.650 €, medtem, ko boš moral za model, ki smo ga ocenili, odšteti dobrih 150 € več, saj je lahko tvoj za samo 1800 €.

Razsodba

(+) privlačen videz
(+) RGB osvetlitev (če ti je pomembna)
(+) Fleksibilnost glede konfiguracije
(+) kakovostne komponente
(+) ni videti varčevanja pri tipičnih komponentah
(+/-) Rahlo napihnjena cena zaradi dragih grafičnih kartic
(-) Priključki so standardni, a precej omejeni

Final Fantasy XIV bomo lahko ponovno kupili od 25. januarja dalje

0

Dober mesec mineva odkar se je založnik Square Enix odločil narediti potezo, ki je v igričarskih krogih nismo vajeni. Njihova igra Final Fantasy XIV je namreč zaradi dodatka Endwalker postala tako popularna, da so njihovi strežniki skorajda popolnoma podlegli masovnemu navalu igralcev. Ti so prihajali iz vseh smeri, saj Final Fantasy XIV ponuja tudi brezplačno igranje vse do stopnje 60, zraven pa lahko zastonj izkusite tudi prvo razširitev Heavensword.

Zaradi vsega tega so igralci naleteli na ure dolge čakalne vrste, preden so se lahko prijavili na strežnike. Zaradi pomanjkanja čipov Square Enix ni mogel dokupiti nove strežnike, saj teh preprosto ni bilo, zato so se odločili za drastično potezo in so najprej onemogočili igranje vsem tistim, ki so do igranja dostopali brezplačno. A niso se ustavili samo tam, saj so povsem zaustavili tudi prodajo osnovne igre Starter Edition, tako da novi igralci sploh niso mogli na strežnike, pa čeprav so bili za to pripravljeni odšteti evre. Omogočen je bil nakup samo Endwalker razširitve, ki pa je bila na voljo tistim, ki so osnovno igro že posedovali.

Zdaj se je očitno situacija končno začela malce umirjati in pritisk na strežnike je nekoliko popustil. Saquare Enix je tako včeraj najavil, da če ne bo dodatnih zapletov ali pa kakšnega novega navala igralcev, bo prodaja osnovne igre zopet stekla od 25. januarja dalje.

Producent in režiser igre Naoki Yoshida je v uradnem blog zapisu opozoril, da znajo ob novem navalu igralcev prodajo zopet zaustaviti. Tisti, ki bodo želeli igrati brezplačno bodo morali biti še malce potrpežljivi, saj bo dostop najprej omogočen novim kupcem in če bodo strežniki zdržali pritisk, potem bo kasneje dostop omogočen tudi tem igralcem.

Situacija se bo v prihajajočih mesecih zagotovo izboljšala. Razvijalec načrtuje dodatne strežnike za Evropo in Severno Ameriko, ti pa bodo prispeli enkrat poleti.

The Settlers končno dobili datum izida, zaprta beta pa štarta že naslednji teden

0

Strategija The Settlers nas zabava že vse od leta 1993, od takrat pa smo dobili že kar 7 delov te unikatne strategije, ki ne daje poudarka na bojevanje, ampak bolj na vzpostavljanje učinkovite proizvodne linije znotraj vasice, ki lahko na koncu izrodi tudi močne vojske.

Od zadnjega dela je preteklo že dolgih 12 let, založnik Ubisoft pa se je odločil serijo ponovno obuditi in zdaj dela na povsem novem delu, ki ne bo vseboval nobene zaporedne številke in se bo preprosto imenoval The Settlers.

Strategija sicer že pošteno zamuja, saj bi morala iziti leta 2019, a je bila nato prestavljena na konec 2020. Temu je sledila še ena prestavitev na neznani datum, ki je bil včeraj dokončno tudi razkrit.

The Settlers bomo tako lahko igrali 17. marca, Ubisoft pa je za to priložnost pripravil povsem frišen napovednik. Kakor lahko vidimo nas čaka pisana in barvita podoba, ki je nekako tudi značilna za to strategijo. Vasice in hiške ekonomije bodo podrobno poustvarjene in med igranjem bomo lahko videli prebivalce, kako pridno sekajo les, kovačijo motike in se odpravljajo na njive. Seveda nas čaka tudi nekaj bojevanja, ki pa ni videti preveč napredno in se bo verjetno vrtelo okoli sistema kamen, papir, škarje.

Ubisoft je tudi napovedal zaprto beta testiranje, ki bo omogočalo igranje 1v1 ali 2v2 proti drugim igralcem ali pa umetni inteligenci, kampanje pa to testiranje ne bo vsebovalo. Če vas sodelovanje še vedno zanima se lahko za testiranje prijavite tukaj, beta pa bo tekla med 20. in 24. januarjem.

Gran Turismo 7 pokazal nekaj dirkanja na Daytona krožni progi

0

Navdušenci nad dirkanjem morate potrpeti samo še malo in znova boste lahko izkusili huronsko popularno serijo Gran Turismo, ki nas bo tokrat pozdravila že v svoji 7. iteraciji. Razvijalec Polyphony Digital se počasi pripravlja za marčevski izid in izdaja nove igralne napovednik – zadnji od njih nas postavi sredi akcije na krožnem dirkališču Daytona International Speedway.

Zanimivo je, da se je ta proga pojavila v Gran Turismo 5 in 6, zdaj pa se znova vrača tudi v sedmem delu. Zgornji posnetek je bil narejen na konzoli PlayStation 5, tako da boste izkušnjo dirkanja doživeli v tekočih 60 sličicah na sekundo, te pa se prepolovijo samo med gledanjem ponovljenega posnetka, kjer pa je v zameno za to stopnja podrobnosti še povišana. Treba je reči, da je prav lepo spremljati posnetek neke umirjene dirkačine po vsej tisti norosti, ki nam jo je pričaral Forza Horizon 5. Tule vas ne bo spremljala nobena vzdušna glasba, ampak le realistično rohnenje motorjev in cviljenje gum med zavoji, kar je za avtomobilske navdušence pravi ušesni balzam.

Polyphony Digital je kak mesec nazaj prikazal dirkanje po še eni progi in sicer po veteranski stopnji Deep Forest Raceway, ki nas spremlja že vse od prvega Gran Turisma. Tule si lahko ogledate malce bolj dinamičnega dirkanja, saj se ne vozimo samo v krogu in med vožnjo ne gledamo samo v sivi asfalt.

Podjetje Fanatec je nedavno razkrilo tudi svoj uradni Gran Turismo 7 volan in zadeva vsekakor ni poceni, saj boste za njo odšteli dobrega jurja evrov. A po drugi strani dobite res močan volan, ki vam bo s svojimi povratnimi učinki polomil zapestja, zadeva pa bo na voljo 14. marca.

Gran Turismo ni več daleč stran, saj se bomo z njim na konzolah PlayStation 4 in 5 pozabavali že 4. marca.

Dying Light 2 pokazal nekaj novega igranja

Dying Light 2 se končno približuje izidu in razvijalec Techland bo po vseh teh letih končno lažje zadihal in dobil nekaj novega dotoka financ na svoj račun. Igra je bila do nedavnega na prvem mestu glede najbolj zaželenih iger Steama in prodaja skoraj zagotovo ob prvem dnevu ne bo slaba, saj si igralci obupno želijo neke nove kvalitetne avanture v odprtem svetu.

Ali bo Dying Light 2 to dostavil je seveda še v zraku, a igralni napovedniki obljubljajo zanimiv sprehod skozi postapokaliptično podrtijo mesta, ki v sebi še vedno v vsakem koraku skriva dobro dozo nemrtvega in še vedno živečega mesa.

Techland je pripravil še zadnjo epizodo serije posnetkov Dying 2 Know, ta pa nam je orisala dogodke iz preteklih epizod in dodala nekaj novih informacij glede sodelovalnega igranja. V nemilosrdni svet Dying Lighta 2 se boste lahko odpravili v navezi s še tremi igralci in družno tako izkusili enoigralsko zgodbo. Soigralci bodo lahko tekom zgodbe glasovali za razne odločitve, a končno besedo bo na koncu še vedno imel gostitelj in stavimo, da bo to poskrbelo za kar nekaj vročih internetnih prepirov.

Posnetek pokaže tudi nekaj igranja na konzolah in igra je na PlayStation 4 in Xbox One videti presneto dobro, seveda pa med igralci še vedno obstaja nekaj dvomov, saj je enako dobro izgledal Cyberpunk 2077 in vsi vemo kako se je končala tista zgodba.

Dying Light 2: Stay Human je zdaj samo še tedne stran in bo med nas prispel 4. februarja.

STALKER 2 prestavljen v december

0

Na lanskem E3-ju nas je razvijalec GSC Game World naravnost odpihnil, saj je prvič pokazal nekaj igranja iz njihove težko pričakovane igre STALKER 2. Ta bi originalno morala iziti davnega leta 2012, a se je nato ujela v razvojni pekel, razvijalec pa je za nekaj časa praktično bankrotiral.

Od tistega poletja lani pa nismo dobili praktično nobenih novih informacij, slik ali pa kakšnega pravega posnetka igranja. No, to ni čisto res, saj je GSC Game World enkrat vmes želel vriniti NFT-je, a si je zaradi slabega odziva čez noč premislil. A razen tega debakla česa novega nismo videli, kar je vsekakor zaskrbljujoče.

STALKER 2 naj bi namreč izšel že 28. aprila 2022, kar ni tako daleč stran in skoraj zagotovo bi se moral založnik zdaj začeti pripravljati za marketinško kampanjo, ki vključuje tudi nove informacije glede igre.

Da je nekaj na tem je pred kratkim potrdil ukrajinski YouTuber Oldboi, ki velja za dokaj zanesljiv vir informacij znotraj Stalker skupnosti. Oldboi je v zgornjem posnetku povedal, da STALKER 2 še ni pripravljen za aprilski izid in da bo ta zamaknjen za kar nekaj mesecev in igra naj bi tako izšla enkrat v jeseni.

Poleg tega naj bi bila v razvoju tudi verzija za konzolo PlayStation 5, ki naj bi izšla povsem ob koncu 2022 ali pa v začetku 2023, predelava pa bo izkoriščala unikatne zmožnosti igralnega ploščka DualSense.

Samo dan kasneje pa je GSC Game World tudi uradno napovedal zamik igre, a ta ne bo zamaknjen samo do jeseni, ampak kar do decembra 2022. Najava je prišla na Twitterju in razlog je preprosto to, da potrebujejo več časa za uresničitev svoje vizije, poleg tega pa projekt zahteva dodatno testiranje in optimizacijo.

Stalker 2 bo tako zamudil vsaj 7 mesecev, a osebno smo do tega datuma sumničavi. Ko razvijalec premakne projekt na december, brez bolj točnega datuma izida, to navadno velja za skrajno mejo, da lahko v objavah še zapišejo, da bo igra izšla še v temu letu, kar pomaga pri prednaročilih. A običajno temu sledi še en zamik, ki se na koncu izkaže za bolj realističen datum. Nekaj takšnega se je zgodilo z igro Dying Light, ki je prav tako do zadnjega vztrajala na izid v decembru 2021, a zadeva še vedno ni na prodajnih policah. Morda bo Stalker 2 drugačen, a cinik v meni pravi, da se raje pripravite na izid v 2023.

V večjih slovenskih trgovinah ni niti ene konzole PlayStation 4

0

Kar težko je verjeti, da je minilo že več kot eno leto od izida konzole PlayStation 5 in te še vedno ne moremo kupiti v vsaki trgovini, ampak se je treba zanesti na razne trike, kot je denimo naš sledilnik, ki vas redno obvešča glede zalog po slovenskih trgovinah.

Kdaj se bodo oblaki pomanjkanja zalog razkadili ni jasno, a trenutna situacija se zdi še bolj obupna kot pa tista lani, saj po svetu udarja nalezljiva omikron različica koronavirusa, kar zopet negativno vpliva na proizvodne linije.

Sony se mora za proizvodnjo čipov zanašati na isti tovarno TSMC, od kjer svoje dele črpajo praktično vsi – od AMD-ja, Appla, Microsofta in Nvidie do cele avtomobilske industrije. Končni rezultat je to, da se mora Sony postaviti v vrsto in čeprav so do septembra 2021 v obtok spravili 13,3 milijona konzol PlayStation 5, ta številka niti približno ne dosega vsega povpraševanja.

Glede na poročanje spletne strani Bloomberg se je zato Sony odločil za drugačno rešitev. Podjetje je sprva nameravalo ob koncu lanskega leta zaključiti proizvodnjo konzol PlayStation 4, ki se je leta 2013 prodala v 7,6 milijona izvodih, leto zatem pa je ta številka skočila na 14,8 milijona. Zdaj so se ti načrti spremenili, saj naj bi se Sony odločil proizvodnjo nadaljevati tudi v letu 2022 in natisniti vsaj še milijon novih konzol PlayStation 4.

playstation 4

S tem upajo, da bodo vsaj malce zajezili povpraševanje na trgu, a kdo ve če bo to dovolj. Zalog je zmanjkalo tudi v slovenskih trgovinah. EIGRE.si, BigBang in Mimovrste v skladiščih nimajo niti ene konzole PlayStation 4, o petici pa lahko očitno trenutno samo sanjamo.

Očitno bomo navdušenci nad igričarstvom tudi letos potegnili takratko. Nekateri analitiki napovedujejo, da se zna situacija izboljšati v drugi polovici 2022, Intel in TSMC pa ciljata bolj na 2023.

Samsungov daljinec za napajanje izkorišča Wi-Fi signale

0

Baterije znotraj daljincev so resnično nepotrebna tehnologija in čas je, da večji proizvajalci na tem področju naredijo neke premike. Namreč sam daljinec je do elektrike tako varčen, da vam zna par baterij zadostovati za več let, vendar pa za delovanje še vedno zahteva baterije, kar kvarno vpliva na elektronske odpadke.

Zato so se nekateri proizvajalci že začeli domišljati bolj elegantnih rešitev in eden od njih je korejski Samsung. Ta je na letošnjem sejmu CES pokazal nekaj zanimivih izdelkov, oko javnosti pa je ujel njihov daljinec SolarCell, ki bo v novi izvedbi nosil nekaj zanimivih sprememb.

SolarCell je že zdaj izjemno prijazen produkt do okolja. Izdelan je iz recikliranih materialov, za napajanje pa uporablja sončno energijo preko nameščenih sončnih celic, daljinec pa lahko polnite tako zunaj, kot tudi znotraj sobe.

Samsung je še pri razvoju še korak dlje in SolarCell bo zdaj lahko iz zraka črpal radijske signale iz televizije in Wi-Fi usmerjevalnikov in te uporabil za napajanje svojih baterij. Ta rešitev je izjemno bistroumna in bo prav prišla vsem tistim, ki imajo televizije v temačnih sobah, kjer ni ravno veliko sončne svetlobe za napajanje baterij, Wi-Fi signal pa navadno pokrije celo hišo.

Ta tehnologija zna biti plodno izrabljena tudi drugod in morda bomo čez nekaj let na ta način napajali tudi druge naprave, kot so denimo naši telefoni, ki so vedno žejni novega električnega soka. Dokler pa se to ne zgodi se bo treba zadovoljiti z daljinci SolarCell, ki pridejo ob boku vseh novih Samsungovih QLED 4K in 8K televizorje, ki jih bomo videli v 2022.

Destiny 2 dobil nov napovednik za svojo naslednjo razširitev The Witch Queen

0

Destiny 2 sem davno nazaj malce preizkusil in takrat celo zaključil zgodbo osnovne kampanje. Ampak to se je zgodilo leta nazaj in čeprav sem se nedavno želel vrniti v igrin svet in ponovno doživeti zgodbo, mi je bilo to onemogočeno. Razvijalec Bungie se je namreč že nekaj časa nazaj odločil, da bo originalno zgodbo preprosto odstranil iz igre in se bo fokusiral samo na razširitve. V praksi to pomeni, da je nov igralec dandanes med igranjem popolnoma izgubljen in če si pred tem ne ogleda celotne zgodbe na YouTubu, potem mu pri igranju dodatkov ne bo veliko jasno.

Žal se tako zdi, da mi uživanje v Destiny 2 svetu ne bo nikoli omogočeno, razen če se Bungie premisli in spočne kakšen bolje zamišljen uvajalni del. Kar je škoda, saj ima igra odlične mehanike streljanja, ki bodo v novem dodatku The Witch Queen samo še bolj izpopolnjene.

Razvijalec nam je včeraj predstavil nov napovednik, ki nam predstavi novo lokacijo Throne Worlda, ki ga nadzoruje Savathûn, med kolegi znana kot The Witch Queen. Ta ljubosumno skriva svoje zaklade in borba med svetlobo in temo bo v razširitvi dosegla novo stopnjo.

Dodatek bo precej bolj osredotočen na pripovedovanje zgodbe in če gre soditi po tem in prejšnjem napovedniku, ki smo ga prejeli med podelitvijo nagrad The Game Awards, čaka veterane prava poslastica in morda celo dobijo odgovore na kakšna dolgoletna vprašanja. Poleg novih štorijalnih zapletov nas čaka tudi nov raid, možnost kovačenja svojih orožij in povsem novo sejalo smrti The Glaive, ki je nekakšna kombinacija pretepanja od blizu in streljanja od daleč.

Razširitev izide 22. februarja, skladno z njo pa bo izbrisana vsebina dodatka The Forsaken.

PUBG lahko zdaj igrate brezplačno

0

Mesec je naokoli in razvijalec Krafton je držal svojo obljubo. Priljubljena battle royale streljačina PUBG: Battlegrounds lahko od danes naprej zaigrate popolnoma brezplačno in vsi tisti, ki vas je zadeva dolga leta zanimala, a se vam je zdela predraga, ste končno prišli na svoj račun.

Brezplačni PUBG lahko že zdaj namestite na Steamu, na voljo pa je tudi na konzolah Xbox One, Xbox Series X, PlayStation 4 in PlayStation 5.

Brezplačna različica igre vam prinese veliko vsebine, a ne čisto vse. F2P igralci namreč ne boste mogli uživati v rangiranih spopadih, saj bo to na voljo samo vsem tistim, ki bodo za 13,99 € dokupili paket Battleground Plus in sicer preko igrine notranje trgovine.

Battleground Plus dobijo tudi vsi igralci, ki so igro v preteklosti že kupili, poleg tega pa bodo ti zvesti spremljevalci nagrajeni s prav posebnim paketom dobrot Special Commemorative Pack.

Skladno z brezplačno verzijo igre so strežniki dobili pošteno prenovo preko posodobitve 15.2. Ta je s sabo prinesla vrsto novosti, kot je denimo nova taktična oprema v obliki drona, ki vam omogoča boljši pregled okolice. Novinci boste veseli dveh novih uvajalnih načinov – eden od njiju vas denimo postavi na bojišče, kjer vam nasproti stoji 99 sovražnikov, katere nadzoruje umetna inteligenca in to je lep uvod v osnove battle royala, ki ga nato lahko stestirate proti pravim igralcem.

Pazite se kvarnikov, saj je na splet ušla polna verzija igre Horizon Forbidden West

0

Sony navadno dobro čuva svoje skrivnosti in pri napovedi novejših projektov smo večinoma ujeti popolnoma nepripravljeni. A zalomi se jim pri v igrah, ki so tik pred izidom, ko se nekdo dokoplje do polne različice igre, to preigra in nato vse podrobnosti zgodbe predstavi širnemu internetu, nepridipravi pa nato te kvarnike izkoriščajo za kvarjenje zabave nič hudega slutečim igralcem.

Nekaj takega se je zgodilo pri splavitvi igre The Last of Us Part 2, spletna stran VGC pa zdaj poroča, da naj bi se to zgodilo tudi s prihajajočim naslovom Horizon Forbidden West.

Slike so se pojavile na Twitterju in naj bi bile vzete iz verzije igre za konzolo PlayStation 4. Prvi odzivi igralcev s bili odlični, saj so se vsi divili nad grafično lepoto, ki jo lahko še vedno izrišejo zdaj že hudo upehane konzole PlayStation 4.

Sony je hitro ukrepal in začel brisati slike iz spleta in tudi te na Twitterju so bile umaknjene zaradi pritožb glede kršenja avtorskih pravic, kar nam lahko da vedeti, da so bile le te legitimne. Založnik zdaj budno pregleduje internet in umika ponovno nalaganje slik, kar dokazuje tudi forum Resetere.

A zdi se, da je bila škoda že narejena, tako da je trenutno treba biti pozoren, saj lahko hitro kje naletite na kakšen kvarnik, ki vam bo pokvaril zgodbo. Pazljivo pregledujte zasebna sporočila in še posebej se pazite YouTube komentarjev, ki velikokrat vsebujejo ravno takšne kvarnike.

K sreči nam ne bo treba predolgo gledati izza ramena, saj Horizon Forbidden West izide že 18. februarja za konzoli PlayStation 4 in 5. Kupci verzije prejšnje generacije boste lahko opravili brezplačno nadgradnjo na verzijo za PlayStation 5, nedolgo nazaj pa je bil napovedan tudi ločen naslov Horizon Call of the Mountain, ki ga bomo lahko poganjali samo na VR očalih PS VR2.

ELEX II v novem napovedniku predstavil bojevanje

0

Razvijalec Piranha Bytes je znan po svoji sposobnosti ustvarjanja ogromnega živečega sveta, kjer je bil vsak predmet ročno postavljen in ste za raziskovanje skoraj vedno poplačani. A njihove igre je od vedno pestil neroden boj, ki ga niso praktično nikoli zares nadgradili.

Tudi njihov zadnji naslov ELEX se na področju pretepanja nasprotnikov ni preveč dobro odrezal. Igra se dogaja v post-apokaliptični prihodnosti, tako da so nam na razpolago meči in sekire, lahko pa se preizkusimo tudi v boju na daljavo z loki in energetskimi puškami. Boj je sicer služil svojemu namenu, a se v originalu ni čutil preveč zadovoljivo. Osebno sem pri preigravanju enice nekje na sredi obupal nad pretepanjem od blizu in raje v roke prejel plazmatsko pokalico, ki mi je na koncu precej olajšala življenje in je nekatere boje naredila za trivialne.

ELEX II je praktično pred vrati in razvijalec se je odločil, da nam malce bolje predstavi njegov bojevalni sistem preko prav posebej prirejenega napovednika. Glede na videno bo novo mikastenje malce naprednejše, a v sami srži ostaja nespremenjeno, kar zna koga razočarati.

Vihtenje velikih sekir je od vedno zabavno, a tudi pri dvojki se vidi, da animacije niso preveč izpopolnjene. Tokrat se bomo lahko s pomočjo izpopolnjenega raketnega nahrbtnika dvignili tudi med oblake in z letečimi nevarnostmi obračunali bolj od blizu, na razpolago pa nam bodo tudi čirule čarule, ki jih bo napajal Elex.

Končne vtise bomo lahko podali kmalu, saj ELEX II izide že 1. marca.