HBO je včeraj izdal daljši napovednik za prihajajoče ponovno snidenje Prijateljev, ki ga oboževalci te serije čakajo že zelo dolgo. Nedavno smo dobili kratki dražilnik, zdaj pa smo dobili vpogled v utrinke iz snemanja, ki je bilo videti hudo zabavno.
Kot lahko vidimo v napovedniku se bo ekipa igralcev zopet spopadla v kvizu, obujali bodo spomine, klepetali s posebnimi gosti ter se zabavali za mizo ob branju scenarija iz epizode “The One Where Everybody Finds Out”.
A iz napovednika je kristalno jasna tudi ena stvar: od zadnje epizode je preteklo že 16 let in ta leta se pošteno poznajo na obrazih vseh igralcev. Zanimivo je, da je bil v prvi sezoni najmlajši igralec Matthew Perry, ki je takrat štel 24 let, danes pa jih šteje 51. Poglejmo si kratko razpredelnico vseh igralcev po letih.
Igralec
Starost 1. sezona
Starost danes
Matthew Perry
24
51
Jennifer Aniston
25
52
Matt LeBlanc
26
53
David Schwimmer
27
54
Courteney Cox
30
56
Lisa Kudrow
31
57
Čeprav je bil Matthew na začetku najmlajši in Lisa Kudrow najstarejša, sta se skozi čas vlogi očitno zamenjali. Perry je imel za sabo težke čase, saj postal močno odvisen od tablet in alkohola, tako da se sploh ne spomni snemanja nekaterih sezon. Lisa po drugi strani kljub svojim 57. letom izgleda dobro in je očitno edina poleg Matta LeBlanca, ki ni posegla po plastičnih operacijah. Jeniffer Aniston je prav tako videti dobro, David Schwimmer pa ima nekam čudno upadel obraz – kot da bi bil žrtev neuspele plastične operacije. Z umetnimi posegi je seznanjena tudi igralka Courteney Cox, ki pa je zdaj videti bolje kot pa v preteklosti.
Napovednik pokaže tudi nekatere druge zvezdnike in znane osebnosti, ki bodo plodno sodelovale pri snemanju te posebne epizode. Ljudje se sicer glasno pritožujejo nad voditeljem Jamesom Cordenom, ki naj bi se v javnosti obnašal kot prava diva. Med izsečki lahko vidimo tudi igralko Maggie Wheeler, ki je v seriji igrala nadležno Janice, Maggie pa je danes starejša od vseh prej naštetih zvezdnikov, saj bo avgusta praznovala že svoj 60. rojstni dan.
Vsekakor bomo ob premieri potočili kakšno nostalgično solzico, to posebno epizodo pa bomo lahko gledali 27. maja samo preko pretočnega servisa HBO Max.
Internet Explorer je imel burno zgodovino in Microsoft je z njim ob razširjanju interneta ubil nekaj pogumnih izzivalcev kot je denimo nekdaj popularni brskalnik Netscape. Zdaj se je Microsoft odločil, da je nastopil čas, ko bo ta stari bojevnik za vedno zapustil naše računalnike in se odpravil v Valhallo.
Microsoft je začel z ugašanjem Explorerja že leta 2015, ko je na trg pripeljal svoji novi brskalnik Edge. Od takrat dalje je vse svoje napore vložil v posodabljanje Edga, medtem ko je Internet Explorer dobil svojo zadnjo posodobitev leta 2013, od takrat pa mu je razvijalec samo še dodajal razne varnostne popravke.
Microsoft je v svojem blog zapisu razložil, da se zdaj približuje konec podpore za nekdaj slavni brskalnik. Internet Explorer že zdaj dobiva samo mesečne posodobitve, medtem ko je Edge krpan veliko pogosteje. Varnost brskalnika je skozi leta padla pod sprejemljivo raven in Microsoftu se preprosto več ne zdi smiselno podpirati dva različna brskalnika, kjer je eden od teh ostal globoko v preteklosti. Razvijalec bo tako brskalniku umaknil podporo naslednje leto – natančneje se bo to zgodilo 15. junija 2022.
Škode ne bo prevelike, saj raziskave trga pravijo, da Internet Explorer uporablja samo malce več kot 5 % internetnih uporabnikov. A vseeno je to del internetne zgodovine, ki se bo od nas za vedno poslovil in prav je, da se ga spomnimo vsaj z novico.
Kaj bi dobili, če bi pravljico o Ostržku poskušali predstaviti v bolj grozljivi pripovedi, ki bi po igralni in vizualni plati spominjala na igro Bloodborne izpod prstov mojstrskega razvijalca From Software? Na to vprašanje bo poskušala odgovoriti novo najavljena igra Lies of P na kateri dela razvijalec Round 8 Studios.
Prvi napovednik pokaže razrušeno mesto, ki je v svoji preteklosti videlo boljše čase. Igričarski veterani boste takoj dobili spomine na Bloodborne, saj je vse skupaj odeto v moreče barve in grozljive prizore, kot je denimo rojevanje miši iz ust preminulega trupla. Napovednik ima v glavni vlogi skrivnostnega moškega, ki je zagotovo Geppetto, ta pa na koncu vkoraka v katedralo in oživi svojo stvaritev – Ostržka.
Lies of P bo vseboval zanimivo mehaniko dialogov, kjer bomo lahko lagali, te laži pa bodo potem vplivale na sam svet. V pravljici so Ostržkove laži daljšale njegov nos, kako pa bo mehanika speljana tukaj še ni povsem znano.
Ideja je vsekakor originalna in hudo ambiciozna. Razvijalec Round 8 Studios je sicer še novinec in pod svojim življenjepisom še nima izdane igre – poleg Lies of Pi trenutno delajo na MMO projektu Bless Unleashed. Bo pa treba biti potrpežljiv, saj Lies of P izide šele enkrat v 2023.
Razvijalec Supermassive Games je leta 2015 nase opozoril z odlično grozljivko Until Dawn, nato pa so se poslovili od Sonyja in začeli delati na svoji grozljivi franšizi Dark Pictures Anthology, ki ima planiranih kar 8 delov.
To so pogumni načrti in do sedaj smo dobili dva dela, ki pa sta žal po kakovosti gromko razočarala. Man of Medan in Little Hope sta bili še vedno grozljivki, a proračun za grafično podobo in zvočno igranje je globoko padel, prav tako zgodbi nista bili ravno zapomljivi. Igralci so pri obeh delih še posebej jezni zaradi končnega razpleta, saj se je pri obeh igrah na koncu izkazalo, da (manjši kvarniki) je bila vse skupaj samo halucinacija in da ni bilo nobenih pošasti sploh (konec manjših kvarnikov).
House of Ashes bo tretji del antologije in tokrat bomo spremljali avanture vojakov, ki v skrivnostnem templju bežijo pred neko nevarnostjo. V eni sceni vojak odkrije sotrpina, ki ga nato nekaj povleče v temo in zadeva vsekakor deluje strašljivo – če ne bo spet vse samo neka halucinacija.
Supermassive obljublja igralni napovednik za 27. maj in morda bo tretji del končno dvignil kvaliteto celotne franšize na nov nivo.
Ena najbolj kontroverznih iger lanskega leta je bila zagotovo The Last of Us Part 2. Oboževalci že vse od izida čakajo na nadgradnjo za PlayStation 5, ki bi igro končno rešila okovov strojno podhranjenega PS4 in ji omogočila, da zadiha s polnimi pljuči.
In to se je včeraj tudi zgodilo, saj sta Sony in razvijalec Naughty Dog nenadoma napovedala nadgradnjo igre za PlayStation 5, ki je že na voljo za igranje. Igralci bodo zdaj v nastavitvah našli opcijo za preklop med 30 ali 60 sličicami na sekundo. Žal igra še vedno ne teče pri ločljivosti 4K ampak 1440p, kar zna koga razočarati.
Preskok sličic na sekundo je glavna značilnost nove posodobitve, saj so igralci že prej lahko uživali v krajših nalagalnih časih preko združljivostnega načina, na žalost pa Naughty Dog tudi ni poskrbel za kakšne posebne nadgradnje, ki se tičejo DualSense igralnega ploščka.
Zanimivo je videti, da se srd igričarjev še vedno ni pomiril in napovednik nosi več kot 2K palcev navzdol, kar je za tak preprost video nenormalno veliko.
YouTube kanal Digital Foundry je dodobra stestiral novo nadgradnjo in v videu povedal, da igra po novem drži trdno zakoličenih 60 sličic na sekundo in to tudi v nekaterih težjih scenah, ko je na sceni veliko dogajanja. Zabeležili so samo en hiter padec na 57 sličic na sekundo, a to je bila bolj anomalija kot pa kakšna resna težava z optimizacijo.
Lastniki kriptovalut so te dni nekoliko na trnih. Trg je namreč v zadnjem tednu zadelo več pretresov, zaradi česar so začele cene strmoglavo padati.
Najbolj dragocena ruda Bitcoin je v zadnjih sedmih dneh izgubila kar 30 % svoje vrednosti. Samo v zadnjih 24 urah je cena padla za 13 % in se ustavila na 38.585 dolarjih. Od takrat se je cena malce popravila in med časom pisanja zopet skočila preko magične meje 40k dolarjev, a vseeno je Bitcoin od sredi aprila, ko je držal rekordno vrednost 64.829 $, do danes izgubil 39 % svoje vrednosti.
Večji padec je zabeležil Ether, ki je v zadnjih 24 urah izgubil kar 16 % svoje vrednosti in en žeton je trenutno vreden manj kot tri tisočake.
Razloga za padec ni težko najti, saj se je v preteklem tednu zgodilo kar nekaj večjih prevratov, ki so sprožili masovno prodajanje zalog kriptovalut. Tri mesece nazaj je Elon Musk pogumno najavil nakup milijarde in pol Bitcoinov ter zraven še dodatno razkril, da bodo zdaj Tesla poslovalnice za nakup sprejemale tudi kriptovalute. A tipček se je od takrat pošteno premislil in 12. maja razodel, da Tesla ne bo več sprejemala kriptovalut, saj ga skrbi poraba električne energije, ki zagotovo negativno vpliva na naravo.
To clarify speculation, Tesla has not sold any Bitcoin
Samo ta komentar je pošteno zabolel trg in v enem dnevu je izginilo preko 300 milijard kriptovalut. Elon Musk je sicer kasneje razložil, da Tesla ni prodala svoje zaloge Bitcoinov, a škoda je bila takrat že narejena, saj so ljudje v paniki začeli prodajati svoje zaloge.
Nato se je nov udarec zgodil včeraj, ko je Kitajska prepovedala trgovanje s kriptovalutami za vse svoje banke in vse kanale, ki ponujajo digitalno plačevanje. Nestabilnost kriptovalut naj bi bila te dni preprosto prevelika, to pa naj bi vplivalo na varnost ljudi, hkrati pa so kriptovalute kvarno vplivale na vsakdanje ekonomske razmere.
Zanimivo bo videti, ali se bodo Bitcoin in ostale kriptovalute pobrale iz tega dna in zopet dosegle svoje neslutene višave. Nekateri analitiki predvidevajo, da se bo Bitcoin za nekaj časa stabiliziral pri ceni 40k €. Kdo ve, morda to kmalu tudi sproži poplavo rabljenih grafičnih kartic, ki jih te dni na PC trgu močno primanjkuje.
Zahvaljujoč koronavirus krizi je dandanes vsak spoznal lepote video klicev. Mlajši so jo seveda poznali že prej, v preteklem letu pa so se z video pogovarjanjem zbližali tudi starejši, ki so lahko praktično samo na ta način lahko videli svoje bližnje. Video pogovarjanje se je precej trdno zasidralo tudi v službah in šolah in tehnologija je hitro postala za nekaj samoumevnega.
Google nam je včeraj preko svojega novega projekta Project Starline pokazal, kako se zna video pogovarjanje razviti v prihodnosti. Čvekanje preko telefonov in računalniških monitorjev je sicer fajn, a tista prava zadeva je gledanje v poln 3D model sogovornika, ki je tako realističen, da bi se ga praktično lahko dotaknili.
Project Starline je na prvi pogled videti kot nekaj iz sci-fi filma. Usedemo se pred ogromno ogledalo in sprožimo klic, na drugi strani pa se pred nami izriše realistična hologramska slika sogovorca, ki se lahko z nami pogovarja povsem brez zamikov. Za uporabo ne potrebujemo nobenih VR/AR očal, saj je zadeva zgrajena tako, da jo zna uporabljati vsak, ki se usede pred napravo.
Google je na svojem uradnem blogu zapisal, da so pri Project Starline uporabili napredne algoritme umetne pameti, stiskanje podatkov in prostorski zvok. Najbolj pa so ponosni na samo tehnologijo prikazovanja, zgrajena na principu posebnega svetlobnega polja, ki da izrisani grafiki občutek globine. Skratka, uspelo jim je ustvariti realističen hologram, ki je hudo prepričljiv, pa čeprav lahko v videu vidimo, da končni rezultat ni čisto brez napak pri prikazu in ozadje zna malce skočiti skozi hologram – kot bi gledali streamerja na slabo udejanjenem “green screenu”.
Starline je hudo impresiven, a seveda tehnologija še ni pripravljena za vsakdanjega kupca. Za pogovarjanje potrebujete veliko prostora, saj morate v sobo namestiti manjšo omaro, ki zna nato prikazovati realistično sliko. Google pravi, da je Starline v fazi testiranja, a da znajo zadevo ponuditi v nakup večjim podjetjem. Skladno s časom bo padla tudi cena in morda bomo enkrat to napredno video pogovarjanje izkusili tudi navadni smrtniki.
Resident Evil oboževalci se imajo te dni prav fajn. Ni še minil mesec, odkar je izšel najnovejši igričarski del Village, ki je tudi nas očaral. Že dalj časa tudi čakamo na novo Netflix animirano serijo, ki je pred kratkim dobila nov napovednik in hkrati tudi datum izida.
Osebno sem sicer mnenja, da igre nimajo res kakšne spektakularne štorije, ki bi jo bilo vredno raziskovati tudi v filmskem formatu. Igre so popularne in priljubljene bolj zaradi svojih dobrih igralnih mehanik ter zanimivih likov, medtem ko je zgodba bolj razloga za sprehajanje med lokacijami. A morda bo Infinite Darkness spremenil moje mnenje.
Štorija se odvije po dogodkih Resident Evila 4, zopet pa bosta v ospredju znana junaka iger Leon S. Kennedy in Claire Redfield. Dvojec junakov ima to nesrečo, da se sredi hekerskega napada znajdeta v Beli hiši, ko ne nenadoma ugasnejo luči in se po hodnikih zasliši podrsavajoči korak nemrtvih. Temu sledi iskanje sledi za napad, ki Leona odpeljejo v Šanghaj, kjer naleti na nekaj veliko hujšega in hitrejšega od navadnega zombija.
Resident Evil: Infinite Darkness je končno dobil tudi uraden datum izida in na Netflixu ga bomo lahko spremljali od 8. julija dalje.
Opozarjali smo že, da je Twitch v zadnjem času postal malce bizarna platforma, saj so se po njej silovito razpasle ženske streamerke, ki prenose v živo oddajajo oblečene v kopalke, medtem ko se kopajo v napihljivih bazenih. Tega početja se je oprijel naslov “Hot Tub Meta” in je precej močno razdelil Twitch skupnost.
Proti temu početju so predvsem drugi moški streamerji, ki so takšne prenose v živo označili za preprosto nagnusne in v nasprotju s tem, kar naj bi bil glavni namen Twitcha. A tudi nekaterim ženskam zadeva ni preveč všeč, saj se zdaj od vsake streamerke pričakuje, da odvrže kose oblačil pred kamero, pa čeprav bi samo rade igrale igre za svojim PC-jem ali konzolo.
Na vrhu takšnih prenosov v živo je tudi streamerka Kaitlyn “Amouranth” Siragusa, ki je takšen tip vsebine označila za sporen, a če ne krši Twitchevega pravilnika, zakaj ga potem ne bi počela niti naprej. Twitch je sicer v zadnjem mesecu pozorno spremlja situacijo in zdaj je očitno močno udaril po mizi.
This is an ALARMING precedent and serves as a stark warning that although content may not ostensibly break community guidelines or Terms of service, Twitch has complete discretion to target individual channels & partially or wholly demonetized them for
Amouranth je namreč včeraj presenečeno ugotovila, da njen Twitch kanal preprosto ne podpira več oglaševanja. Twitch je glede tega ni kontaktiral, tako da je sama presenečno prišla do te ugotovitve. Nato je sama kontaktirala platformo, tam pa so ji odgovorili, da njena vsebina ni primerna za oglaševalce, tako da so ji oglase preprosto izklopili.
there's something to go by. There is no known policy for what results in a streamer being put on this blacklist. With characteristic opacity, The only thing twitch made clear is that it is unclear whether or when my account can be reinstated.
Kaitlyn je seveda močno jezna in na Twitterju je to ravnanje iz strani Twitcha označila za hudo nevarno, saj se pretočniški gigant spravi na kogarkoli, pa čeprav ta ne krši njihovega pravilnika. Twitch ji je še povedal, da so jih možnost oglaševanja izklopili za vedno, kar jo bo pošteno zabolelo na denarnici. Na njenem uradnem subredditu je zapisala, da jo bo primanjkljaj oglasov mesečno stal med 35.000 in 40.000 dolarjev, kar na leto nanese skoraj pol milijona dolarjev.
Zdi se, da je Twitch odstranitev oglasov umaknil samo njej, saj druge streamerke, vključno z QTCinderello, ki je prenose v jacuzziju tudi spočela, niso prejele nobene kazni.
Call of Duty Warzone bo jutri prejel zajetno posodobitev Reloaded, ki bo s sabo prinesla dvojec markantnih junakov akcijskih filmov osemdesetih.
Mapa Verdanska bo doživela pošteno predelavo, v igro pa boste eksplozivno vstopila John McClane iz filmske franšize Die Hard ter Rambo iz filma Rambo: First Blood.
Razvijalec bo na mapo vpeljal nekaj znamenitih lokacij iz filmov. Rambo s sabo prinaša Survival kampe, ki jih boste našli na različnih koncih ozemlja, v enem od letalskih hangarjev pa boste naleteli na CIA bazo. Vse te lokacije naj bi ponujale tudi posebne misije, a kakšne te bojo, še ni znano.
Die Hard bo po drugi strani vpeljal znamenito Nakatomi Plazo, ki smo jo videli v filmu iz leta 1988. igralci bodo lahko raziskali pet različnih nadstropij, vsa ta pa bodo vsebovale skrivnosti in presenečenja za vse oboževalce filmov. Skočili bomo lahko tudi na streho, tam pa bo treba deaktivirati C4 eksplozivno telo. Nakatomi Plaza bo stala na mestu, kjer je prej stal oddajni stolp, Acitivision pa se hvali, da bo to najvišja stavba, kar smo jih do sedaj videli v Warzonu. Igralci boste lahko celo oropali Nakatomi sef, a boste morali najprej pridobiti ključ, kar zna biti precej obsežen podvig.
Prihaja tudi nov igralni način Power Grab, ki prinaša standarda Battle Royale pravila, le da boste lahko sedaj preko pobiranja značk iz umrlih nasprotnikov polnili merilnik, to pa vam bo omogočalo razne bonuse, kot so oživljanje padlih soborcev, pridobitev UAV-ja ali pa vam bodo te zadeve prinesle napredno gas masko.
McClane in Rambo paketa bosta na voljo v trgovini od 19. maja in bosta na voljo do 18. maja, Reloaded posodobitev pa pride na strežnike že jutri, 20. maja.
Serija odličnih RPG izkušenj Divinity: Original Sin je zaenkrat ostala pri samo dveh delih in oboževalci potrpežljivo čakajo, da bo nemara razvijalec Larian spočel še tretji del. Žal je slednji trenutno močno zaposlen z delom na Baldur’s Gate 3, tako da je bil Divinity zaenkrat postavljen v kot, k sreči pa je razvijalec vseeno pripravil eno lepo presenečenje, ki bo navdušilo vse pristaše te fantazijske serije.
V navezi z ruskim razvijalcem Elveris so namreč zadnji dve leti delali na predelavi igre Divinity: Original Sin 2 in to za tablični iPad. Razvoj je bil zdaj pripeljan do konca in včeraj smo dobili simpatično reklamo, igra pa je zdaj že na voljo za igranje preko uradne trgovine. Za svojo kopijo boste odšteli slabih 28 €, kar se zdi morda za mobilen naslov veliko. Vendar pa Larian obljublja, da je tole polnopravna predelava z enako vsebino, ki jo lahko najdemo tudi na PC-ju in konzolah, kar pomeni do 100 ur igranja.
Lairan in Elveris sta lepo predelala tudi vizualno podobo igre, ki je glede na igralni posnetek skoraj identična originalni verziji. Boste pa potrebovali za igranje novejšo verzijo iPada, ki ni starejša od verzije iz leta 2018, na najnovejši 2021 različici tablice pa igra teče pri prijetnih 60 sličicah na sekundo.
Podprto je igranje kampanje, lahko pa celo uživamo v razdeljenem zaslonu in igramo preko večigralskega načina z igralci, ki so bodisi na Macu ali pa PC-ju.
Največja igričarska stran IGN je imela za sabo kar težak vikend. 15. maja je namreč spletna stran v članku obsodila napade Izraelcev na Gazo ter objavila seznam dobrodelnih organizacij za pomoč Palestincem, nakar so še na Twitter poslali objavo, ki je prav tako obsodila napad izraelske vojaške sile.
An open letter to J2, Ziff Davis, and IGN concerning the unilateral take down of a post with charitable resources for Palestinian civilians
Članek in Twitter objava pa sta nato naslednji dan skrivnostno izginila. Izkazalo se je, da tega umika ni naredilo samo osebje, ampak samo vodstvo podjetij J2 Global in Ziff Davis, ki si tudi lastita znamko IGN.
Uredniki so bili seveda močno razburjeni, saj so nad njihovo vsebino spočeli močno cenzuro, brez da bi pred tem kogarkoli opozorili. Zato so spisali odprto pismo Ziff Daviusu in tega objavili na spletni strani Medium, pismo pa je s polnim imenom in priimkom podpisalo kar 60 članov IGN osebja.
V pismu lahko zasledimo gnus nad odstranitvijo objave, saj gre za očitno mešetarjenje štren iz strani vodstva, vse skupaj pa tudi močno krši novinarsko integriteto spletne strani. Osebje poziva, da IGN povrne članek in začne delovati z večjo transparentnostjo, vodstvo pri Ziff Davisu pa bi moralo svojim avtorjem pustiti njihovo neodvisnost in svobodo pri pisanju.
IGN se je nato odzval s svojo Twitter objavo, v njej pa je razložil, da se podjetje ni želelo politično opredeliti za eno ali drugo stran in zato je bil članek tudi odstranjen. V objavi ni bilo zapisano, ali se namerava članek vrniti na njihovo spletno stran.
Verjetno pa je odstranitev prišla tudi zaradi pritiskov iz drugih strani. IGN Israel je namreč na svoji Facebook strani zapisal jezno izjavo, da niti slučajno ne podpirajo teh izjav iz ameriške strani in da se na vse načine borijo za to, da bi objavo na ameriški strani tudi odstranili. Morda se zdi malce bizarno, da bi se IGN tepel sam proti sebi, a ta novičarska stran deluje po principu prodajanja svoje licence. IGN je v tako v Izraelu pod povsem drugim vodstvom kot pa tisti v ZDA, enako je bilo tudi s tistim propadlim poskusom vpeljave IGN-a v Slovenijo.
No, kljub cenzuri se je IGN-ov članek ohranil v spletnem arhivu, tako da si ga lahko v celoti ogledate na naslednji povezavi.
Vsak, ki se je kdaj ukvarjal s snemanjem videov vam bo znal povedati, da je delanje posnetkov prava zabava, a da se pri temu početju skriva en vidik, ki velikokrat kravžlja živce. Govorimo seveda o zvoku, ki je zagotovo uničil že veliko posnetkov, saj je ustvarjalec začel urejati svoj video v programu, nato pa je ugotovil, da se je zalomilo pri zvoku, ki je sredi snemanja postal šumeč, preveč tih ali pa je pobiral ozadne šume, ki tam ne bi smeli biti.
Sam se z zvokom ne maram preveč ubadati in zato na tem področju rad uporabim rešitev, ki je preprosta in hitra. Ravno zato sem bil nedavno navdušen nad parom mikrofonov ATR2500x-USB in AT2020USB+, ki mi jih je prijazno na test poslalo podjetje Audio-Technica.
Audio-Technica ATR2500x-USB je enostaven za namestitev.
Mikrofona sta si na prvi pogled dokaj podobna. ATR2500x-USB vsebuje sam mikrofon, trinožno stojalo, USB-C v USB-A kabel in USB-C v USB-C kabel. AT2020USB+ prav tako drži trinožno stojalo, ki pa je malce težje ter samo en kabel, ki mikrofon poveže v USB-A odprtino na PC-ju. Zraven dobite tudi zaščitno torbico, a pogrešal sem dodatni USB-C kabel, ki bi omogočal povezavo na telefone. Mikrofona sta zgrajena dovolj kvalitetno in delujeta dovolj čvrsto, da hitro dobiš občutek, da je pred tabo kvaliteten izdelek, ki bo tudi preživel kakšen padec iz mize.
Dobra novica je, da sta oba mikrofona za uporabo povsem preprosta. Enostavno ju vključimo v USB vhod in gonilniki se naložijo samodejno, za uporabo pa ne potrebujete nobene dodatne programske opreme. Tako mikrofon samo priklopite, zaženete Audacity in v nekaj sekundah že lahko začnete snemanje.
AT2020usb+ se ponaša z dodatnim drsnikom za mešanje zvoka.
ATR2500x na sebi nosi dva gumba za višanje ali nižanje glasnosti ter 3,5 mm vhod za slušalke, medtem ko ima AT2020USB+ poleg vsega tega tudi dodaten drsnik, ki ponuja snemanje s prej posnetim zvočnim ozadjem. Vhod za slušalke vam omogoča, da lahko takoj in brez zamika slišite svojo povedano besedo, tako da lahko dinamično prilagajate nastavitve jakosti, dokler ne dobite tistega popolnega zvoka za svoje lastne potrebe. Pri obeh boste našli tudi privlačno in minimalistično modro osvetljavo, ki kaže, da je mikrofon dejansko priključen na napajanje in pripravljen za uporabo in da ne govorite v prazno.
Samo priklopite v USB vhod, brez iskanja dodatnih gonilnikov.
Oba mikrofona sta kondenzatorska, kar pomeni, da sta namenjena snemanju samo ene osebe, ki se nahaja v mirnem okolju in govori direktno v mikrofon. To je pomembna postavka, saj so kondenzatorski mikrofoni znani po temu, da vse preveč radi pobirajo ozadne šume in druge zvoke. AT2020USB+ je pri temu še posebej občutljiv, tako da ta par mikrofonov ni ravno priročen, če želite opravljati intervjuje, kjer bi si naenkrat v besedo skakala dva govorca, prav tako z njimi ne bi ravno snemal kakšne inštrumentalne glasbe. To resda malce omeji njuno vsestranskost, a dobra novica je, da sta pri tej svoji nalogi odlična.
Zvok je jasen, čist in ima da dobre rezultate pri visokih ali pa nizkih tonih, tako da ga lahko po rezultatih približamo tudi profesionalnim in hkrati dražjim rešitvam. Za najboljše rezultate je treba oba mikrofona položiti na idealno razdaljo, dobra novica pa je tudi to, da oba mikrofona s sabo prinašata stojali, moč pa ju je tudi namestiti na montažno roko. Dodajte k temu še “pop” filter in mimogrede boste ustvarjali posnetke visoke kvalitete.
ATR2500x-USB vsebuje priklop USB-C, tako da lahko morebitni izgubljeni/okvarjeni kabel hitro zamenjamo.
AT2020USB+ in ATR2500x sta tako odličen par mikrofonov, ki nosita tudi udobno ceno. AT2020 USB+ je malce dražji, saj omogoča malce več prilagajanja med snemanjem, a če boste mikrofon uporabljali samo za YouTube in Twitch prenose v živo, potem vam bolj priporočam nakup ATR2500x-USB, saj ponuja enako kvaliteto snemanja kot njegov brat, s tem da boste prihranili ravno dovolj denarja, da si lahko dokupite še kakšen “pop” filter ali pa boljše stojalo.
Za to ceno, kvaliteto in enostavnost uporabe na trgu trenutno ne boste našli boljše ponudbe in če ste povprečni uporabnik, bosta oba mikrofona več kot zadostila vsem vašim potrebam.
Morda se vam zdi golf nek dolgočasen šport, ki ga niti približno ni možno učinkovito prenesti v igričarsko obliko. A ravno to namerava narediti Nintendo, ki je včeraj pogumno izdal igralni napovednik za svoj prihajajoči projekt Mario Golf: Super Rush.
Igra bo vsebovala vrsto zanimivih igralnih načinov. Eden izmed njih se imenuje Speed Golf, v katerem vsi igralci naenkrat udarijo žogico, nato pa sledi dirka, saj bo na koncu zmagal tisti, ki bo žogico v luknjo pospravil najhitreje. Še en zanimiv igralni način je Battle Golf, ki igralce postavi v ogromno areno z luknjami, vaša naloga pa je da s čimmanj zamahi pospravite žogice v luknje. Na koncu zmaga tisti, ki bo prvi osvojil tri odprtine.
Vse to pa prepredeno merilniki vzdržljivosti, močjo zamaha in posebnimi potezami, kot sta vrtenje žogice in sekanje ovinkov v izogib oviram. Vpeljana bo tudi zanimiva mehanika preko Joycon kontrolerjev, saj bomo lahko te prijeli v roko kot pravo golf palico in nato zamahnili proti televizorju.
Na izbiro bomo imeli kar 16 različnih likov, ki prihajajo iz pisanega Mario izročila. Tu bosta glavna brata Mario in Luigi, njun bratranec Wario, Toad, Peach in Yoshi pa so seveda že stalni spremljevalci takšnih Mario iger.
Mario Golf: Super Rush izide čez slab mesec – zagnali ga bomo lahko od 25. junija dalje.
Igralci smo leta 2012 veselo obiskovali večigralske strežnike, saj se je na njih rodilo nekaj novega. Izšla je namreč igra Chivalry: Medieval Warfare, ki je enkrat za spremembo omogočila igralcem večigralsko klanje s srednjeveškimi orožji kot so meči, sulice in loki, namesto da bi zopet prijeli za moderne brzostrelke.
Igra je bila za svoj čas hudo popularna, koncept pa so leta kasneje pošteno nadgradili Slovenci s svojo igro Mordhau. A tudi Mordhau je že nekaj star in napočil je čas, da razvijalec Torn Banner Studios zopet poskuša prevzeti krono srednjeveškega pretepanja, to pa bo poskušal narediti s prihajajočim nadaljevanjem Chivalry 2.
Razvijalec je včeraj napovedal skorajšnji izid odprte bete, ki bo za vse igralce povsem brezplačen. Udeležili se boste lahko masovnih bitk, kjer se bo na enem strežniku naenkrat lahko udarilo do 64 igralcev. Na voljo bo tudi igralni način Team Objective v katerem se bosta spopadli dve ekipi, ki štejeta po 20 članov, poleg vsega tega radostnega pretepanja se boste lahko ukvarjali tudi kostumizacijo svojega lika.
Dobra novica je to, da bo Chivalry 2 že v beta testu podpiral igranje med konzolnimi in PC igralci, s tem da boste na konzolah morali držati dodatno naročnino za PlayStation Plus ali pa Xbox Live. PC-jaši boste med beto lahko preizkusili tudi unikaten igralni način 1v1, kjer se boste v areni znašli s samo enim nasprotnikom.
Odprta beta se bo začela 27. maja ob 17.00 in se bo zaključila 1. junija. Gigabajte boste lahko začeli prenašati en dan prej, na PC-ju pa bo igra pripadala ekskluzivno Epic Games platformi.
Sony je končno pripeljal še en svoj naslov na PC in po Horizon Zero Dawn se lahko računalniški igralci zdaj zabavajo tudi v naslovu Days Gone, ki je v bistvu postal nedavno bolj slaven kot pa ob samem izidu. Igralci so namreč bili pošteno razburjeni, da je Sony razvijalcu Bendu onemogočil delanje na nadaljevanju igre, ki je s svojim izidom leta 2019 požela bolj kot ne povprečne ocene.
A dve leti je dovolj časa, da lahko razvijalec malce pokrpa luknje ob izidu in dostavi bolj izpopolnjeno izkušnjo. Days Gone je tako nekakšna ultimativna verzija igre, ki vsebuje vse posodobitve in izdano vsebino. V tej recenziji se bom zato osredotočil na vse novosti, saj smo igro že popisali za PlayStation 4 in se vsebinsko od takrat ni preveč spremenila.
Razvojna ekipa: Bend Studio Založnik: Sony Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5 Nakup: Steam Datum izida: 18. maj 2021 Cena: 49,99 €
Zvrst: Tretjeosebna akcija v odprtem svetu
NAPOVEDNIK
Za začetek moram povedati, da sem igro enkrat že preigral na PlayStation konzoli in čeprav so kritiki podelili povprečne ocene, vključno z našim opisovalcem Simonom, sem sam med igranjem močno užival. Res je, da je začetek nekoliko počasen, a skozi spremljanje zgodbe sem se resnično navezal na glavnega junaka Deacona, ki vedno nekaj godrnja in se najraje usede na motor in pusti vse svoje skrbi za sabo.
Zombijaških iger se preprosto ne morem naveličati, saj bolj redko naletimo na kvalitetno enoigralsko vsebino s čudovito grafično podobo, ki jo ponuja Days Gone. Nadgradnja na PC mišice je grafiko še nadgradila, izboljšala mejo izrisovanja ter odklenila sličice na sekundo, ki lahko tudi na šibkejših sistemih doseže tisto magično številko 60 sličic na sekundo. Žal razvijalec ni vdelal podpore za ray tracing osvetljevanje ali pa dodal DLSS podpore, tako da vaše RTX kartice ne bodo izkoriščene do maksimuma, a vsaj ni pozabil dodati HDR osvetljevanja ter podpore za ultra široke monitorje.
Predelava je lepo optimizirana, razvijalec pa je tudi poskrbel za številne nastavitve.
Days Gone je v PC stanju vreden višje ocene od originala tudi zaradi svoje tehnične optimiziranosti. Igro so namreč ob izidu mučili hrošči, ki so segali od nizkega izrisovanja sličic na sekundo, rušenja igre in nenadnega izrisovanja predmetov na cesti, saj šiko drobovje PlayStation 4 konzole preprosto ni moglo dohitevati vse napredne kode. Razvijalec je od takrat zadevo pretestiral in na PC-ju igra teče kot urica. Strahu pred hrošči ni več, svet pa je ob vsej tej optimizaciji zares zaživel.
Igra se tako čuti sveža in je v bistvu resnično drugačna izkušnja od originala. Recite kar hočete o Days Gone, a špil vsekakor vsebuje nekaj zadev, ki jih še nismo srečali nikjer drugje. Tu je recimo dinamično vreme, ki nad nas ne pošlje samo dežja ampak sproži tudi padanje snega, kar okolico lepo pobeli, nato pa pride odjuga, ki naravno vrne v zeleno barvo. Tu so še zombijevske horde, ki prikažejo resnična krdela nemrtvih, ki skačejo drug čez drugega in s srhljivimi kriki pošiljajo led v žile. Ob boljši optimizaciji je zdaj izkušnja še boljša in vsem PC igralcem lahko z gotovostjo potrdim, da prve horde ne boste pozabili.
Days Gone velja za povprečno igro, a pustite ji, da razvije krila in v izkušnji znate precej uživati.
PC verzija vsebuje tudi vso naknadno vsebino, ki jo je za PlayStation sisteme ustvaril razvijalec Bend. Žal niso nikoli izdali kakšnega DLC-ja, ki bi dodal kaj štorijalne vsebine, tako da se boste morali zadovoljiti z igralnima načinoma Challenge in Survival Mode, dodatnimi nalepkami za vaš motor in, morda najbolj pomembnim dodatkom, New Game Plus igralnim načinom, ki omogoča vnovično preigravanje z vso nabrano opremo, ki ste jo dobili med igranje prve kampanje.
Kot rečeno, vsebinsko se igra ni spremenila in tisti igralni prijemi, ki so bili rahlo tečni na PlayStationu, so še vedno tu. Sme lahko prištejemo nadležno tankanje motorja, ki vedno presuši ob nepravem trenutku in blede stranske naloge.
Igra ne špara s krvjo in nasilnimi prizori.
Vendar pa lahko igro Days Gone devičnikom brez zadržkov priporočim. Zgodba med kampanjo dobi krila, glasovno podajanje in animacije so naravnost čudovite, počasno odstranjevanje taborov in ščuvanje horde zombijev na nič hudega sluteče bandite pa je bilo zabavno že leta 2019 in to se ni spremenilo niti pri tej predelavi. Res srčno upam, da igra proda dovolj kopij, da bo Sony odobril delo na nadaljevanju, saj je Days Gone odličen primer igre, ki je postavila dobre temelje, ki jih je samo še treba nadgraditi.
Amazon želi na vsak način prodreti na trg videoiger, a zaenkrat nimajo preveč sreče. Trgovskega giganta se je oprijel naziv zasledovalca trendov, ki želi samo unovčiti trenutno najbolj popularne igričarske žanre po želji največjega zaslužka.
Amazon kljub vlaganju milijonov v svojo razvijalsko skupino Amazon Studios tehnično do sedaj ni izdal še nobene igre. Sicer so za nekaj časa na trg poslali večigralsko streljačino Crucible, a je ta tako hitro izgubljala igralce, da so jo umaknili iz polnega izida in jo kasneje tudi ukinili. Veliko upanja je bilo zato vloženo v njihova dva nastajajoča MMO-ja: The Lord of the Rings in New World.
Gospodar prstanov je bil zaradi nesporazuma s Kitajci odpovedan, New World pa je bil večkrat prestavljen. Razvoj sicer napreduje in dobili smo tudi povsem nov napovednik, a video ni bil ravno toplo sprejet, saj se je na Redditu nekdo podelil slabe novice iz trenutne alfe.
New World ne bo zahteval naročnine, ampak boste samo kupili igro in jo nato igrali koliko vam srce poželi. Igra bo seveda vsebovala tudi svojo trgovino in ravno pri tej so se pojavili problemi. New World naj bi že od začetka prodajal možnost hitrejšega nabiranja izkušenj in veščin pri trgovanju. Tega skupnost seveda ni ravno lepo pozdravila, saj se s tem izgubi občutek in vrednost napredovanja likov. A ni se končalo samo tukaj, saj naj bi trgovina prodajala tudi razne igralne mehanike, kot je denimo teleportiranje.
Please read this letter regarding the storefront testing we are currently doing in Alpha. pic.twitter.com/IucMciGWC1
Jeza je narasla do te stopnje, da se je razvijalec tudi uradno odzval na Twitterju. Povedali so, da je bila vpeljava trgovine samo test in da bodo vsi nakupi na začetku samo kozmetične narave. Ta besedna zveza “na začetku” pa ne vliva veliko upanja, da igra sčasoma ne bo postala “Pay 2 Win”.
new World se zaenkrat še vedno drži zapovedanega datuma izida, ki naj bi se zgodil 31. avgusta.
Ubisoft ima resne probleme s predčasnim uhajanjem njihovih iger, ki so še v fazi testiranja. Ni preteklo veliko vode odkar se je na spletu predčasno našel igralni posnetek igre Rainbow Six Parasite, zdaj pa se je ista stvar zgodila za nedavno najavljeno igro The Division: Heartland.
Kot lahko vidimo iz posnetka bo Heartland precej podoben prejšnjim The Division naslovom. Streljanje bo še vedno potekalo iz tretjeosebnega pogleda in naše glavno vodilo bo še zmeraj nabiranje nove opreme. Nova je okolica, saj smo se preselili na bolj podeželsko okolje, ki se tukaj imenuje Silver Creek.
To mestece bo med drugim vsebovalo Rockit Rink, ki je bilo med normalno civilizacijo drsališče, zdaj pa služi kot naše vojaško oporišče. Znotraj bomo našli NPC-je, ki nam bodo podajali naloge in prodajali opremo.
V igralnem napovedniku lahko vidimo Pilgrime, ki močno spominjajo na sovražnike iz igre The Division 2. Nase bomo lahko navlekli dve strelni orožji ter eno za obračunavanje od blizu. Akcija se ni bistveno spremenilo, bomo pa tokrat lahko zadrsali po tleh ter obenem prožili orožje, med meniji pa je bilo opaziti tudi zavihek za Battle Pass sezonsko prepustnico.
The Division: Heartland pride še enkrat letos in morda bo Ubisoftu s tem naslovom končno uspelo prodreti na F2P trg, pri katerem zaenkrat niso imeli veliko sreče.
Naslednji mesec bo franšiza Indiana Jones praznovala že sovje 40 leto obstoja. Vse se je namreč začelo leta 1981 s filmom Raiders of the Lost Ark, ko je Harrison Ford prvič nadel arheološki klobuk karizmatičnega lovca na zaklade, zadnjič pa je Indy stopil na kino platna leta 2008 z malce zmedenim filmom Kingdom of the Crystal Skull.
Trenutno poteka snemanje petega dela, založnik Paramount pa želi obeležiti svečani rojstni dan s prav posebno Blu-ray zbirko filmov, ki bo nosila malce neoriginalen naslov 4-Movie Collection.
Zbirka obsega vse štiri filme, torej Raiders of the Lost Ark, Temple of Doom, Last Crusade in Kingdom of the Crystal Skull, vsi ti pa bodo predelani v ločljivost 4K. Zvišana pa ni bila samo ločljivost, saj so predelali tudi nekatere barvne tone ter dodali podporo za HDR10 in Dolby Vision. Vse skupaj je bilo narejeno pod budnim očesom režiserja Stevena Spielberga, tako da se med predelavo ni izgubil duh teh filmov.
Nadgrajen bo tudi zvok: ta bo zdaj vseboval Dolby Atmos tehnologijo, za predelavo pa je poskrbel Ben Burtt, ki je bil zraven že pri izvirni glasbi za film Raiders of the Lost Ark.
Paket filmov prihaja 10. junija, na Amazonu si lahko svojo kopijo rezervirate za 90 €. Na voljo bo tudi Steelbook različica, ki jo dobite lahko ekskluzivno na Zavviju za dobrih 150 €.
Slovenci imamo radi kriptovalute in samo vprašanje časa je bilo, da bo nekdo v naši podalpski deželici zavihal rokave in spočel prvo slovensko fizično kripto denarnico. To nalogo je zdaj opravilo podjetje REAL iz Maribora, na test pa so nam prijazno poslali svoj zanimiv produkt BC Vault One.
Paket vsebuje prav vse, kar bi od njega tudi pričakovali.
Paket je preprost, a vsebuje vse tisto, kar sodobni kripto trgovec od takšne naprave tudi pričakuje. Pri fizičnih kripto denarnicah je vedno pomembno preveriti pakiranje, ki mora biti nepredrto, te zadeve pa je vedno treba kupiti od uradnih prodajalcev, saj vam zna drugače kdo v notranjost poriniti kašno zlonamerno kodo, ki vam lahko mimogrede izmakne digitalno bogastvo.
Paket sestavlja sama fizična denarnica Vault One ter USB-C kabel, oba pa na sebi nosita pečata, ki zagotovita, da je naprava čista. Poleg tega znotraj škatlice najdemo štiri nalepke, 1 GB veliko Micro SD kartico in kratek vodič za uporabo.
Pred uporabo je treba najprej poskrbeti za PIN in globalno geslo.
Preden lahko začnete na denarnico veselo nalagati svoj kripto imperij je seveda treba poskrbeti za varnost. Iz USB-C kabla tako odstranimo zaščito in BC Vault preko USB vhoda povežemo na računalnik. Nato napravo malce potresemo in s tem sprožimo generator naključnih kod.
Priporočamo obisk spletne strani BC Vault First kjer najdete vodič, nato pa je treba nastaviti tudi PIN geslo same naprave, ki ga ustvarimo preko pritiskanja na smerne gumbe, ki se nahajajo na desni strani denarnice. Pri nastavljanju gesla in PINA-a je treba biti presneto pozoren, saj tu ni prostora za napake in če katerega od njiju pozabite, potem BC Vault One postane samo obtežilnik papirja.
BC Vault One daje ogromno poudarka na varnost. Zašifrirano je prav vse in kakšen heker bo imel veliko težav, da premaga vse zaščite in se dokoplje do vaših ključev. Ti so šifrirani in naprava jih shrani na izredno vzdržljiv in hiter feroelektrični pomnilnik, te zasebne ključe pa lahko nato tudi varnostno kopirate na micro SD kartico ali natisnete na papir.
Vse delamo preko enega programa in za delo se ni treba zanašati na programske rešitve tretjih strani.
REAL Security je celo tako prepričan v varnost svoje naprave, da so na njo posadili zasebni ključ, ki ima v sebi javni naslov, na tem pa se nahaja pravo bogastvo v obliki 1 Bitcoina. Če kateremu uporabniku uspe premagati vse zaščite in dejansko vdreti v napravo, potem lahko brez problema obišče naslov in si na svoj račun prenakaže 1 BTC. Do sedaj se še ni našel junak, ki bi mu to uspelo je pa nekaj junakov poslalo gor kovance.
BC Vault se izkaže tudi na področju uporabe. Vse vaše kriptovalute lahko pošiljate in prejemate preko njihove lastne aplikacije. Podporo so prejele vse trenutno najbolj popularne kriptovalute, kot so Bitcoin, Ethereum, Dash, Litecoin, Tron, BINANCE Coin, Bitcoin Cash in Bitcoin Gold in vse valute ERC-20 valute, ki jih je več kot 200.000. Poln seznam podprtih valut si lahko preberete na naslednji povezavi. Denarnica omogoča tudi osnovno trgovanje s kriptovalutami.
Delo je hitro in preprosto.
Povejmo še nekaj o uporabniški izkušnji same fizične denarnice. BC Vault zna koga malce spomniti na iPod Shuffle. V nasprotju z drugimi denarnicami, ki so vedno majhne in imajo komaj kaj zaslona, ima BC Vault ekran, ki v premer meri 2,42 palca ta pa lahko prikaže sliko ločljivosti 128×64. To ni ravno 4K slika, a vseeno je ločljivost dovolj velika, da lahko vidite kaj delate. Pri upravljanju naprave prav pride tudi smerne tipke, ki omogočajo premikanje v štiri smeri s sredinskim pritiskom, ki potrdi vaše vnose.
Za tiste, ki date kaj na podobo, je tudi omogočeno dodatno vizualno okraševanje fizične denarnice. Na uradni strani si lahko izberete barvo in cel dodate ozadje po meri, ki lahko vsebuje različne ikone in napise. Dizajn lahko ustvarite tudi povsem sami in ga naložite na stran, proizvajalec pa bo nato spočel vašo po meri ustvarjeno denarnico.
Lahko rečemo, da gre za več kot spodobno denarnico in vsebuje vse kar se pričakuje od kripto denarnice. Uporabniški vmesnik na računalniku je zelo pregleden in enostaven za uporabo, navodila za uporabo pa so jasno zapisana na njihov spletni strani. Mogoče denarnica ne bo zmagala nagrade za najbolj moderen design ampak definitivno to tudi ni cilj. Do sedaj denarnico nepridipravom še ni uspelo zlomiti in to je na koncu največ kar šteje.
Ustvarimo lahko cel kup denarnic.
BC Vault je tako ena najbolj varnih denarnic, ki jih lahko trenutno kupite, hkrati pa ponuja uporabniško izkušnjo, ki je udobna, hitra in odzivna. Mariborčani zanjo zahtevajo 160 € in čeprav na trgu obstajajo bolj poceni izdelki, boste pri vseh njih našli kakšno manjšo pomanjkljivost, medtem ko BC Vault vse najboljše karakteristike združi na enem mestu. Podjetje je v zadnjih mesecih tudi zelo aktivno začelo prodirati na tuje trge in govori se tudi o povezavi s svetovno kripto borzo Crypto.com, ki bo zagotovo denarnici prinesla tudi prepoznavnost drugod po svetu.
V kolikor se odpravljate v kripto svet priporočamo menjalnico Binance (klikni me) kjer lahko kupite svoje prve kovance in jih nato naložite na denarnico BC Vault.