Sony bo tudi v tem mesecu poskrbel za lepo dopolnitev svojega servisa PlayStation Plus, ki je razdeljen na tri različne kategorije: Essentials, Extra in Premium. Tokrat se je razgovoril o stopnjah Extra in Premium, ki bosta čez slab teden prejeli več kot 20 novih iger.
Pri igralcih je najbolj popularna stopnja Extra, ta pa bo ta mesec prejela kar nekaj zanimivih iger. Če morda do sedaj še niste skočili v novo ponudbo Tomb Raider iger potem boste lahko na enostaven način preigrali celo trilogijo, ki jo sestavljajo igre Tomb Raider Definitive Edition, Rise of the Tomb Raider in Shadow of the Tumb Raider. Med starejšimi igrami je dobro izpostaviti še igre Dishonored 2 in samostojen dodatek Dishonored: Death of the Outsider, The Evil Within 2 in Conan Exiles.
Majevska ponudba pa prinaša tudi nekaj novejših naslovov. Med njimi je zagotovo najbolj pomembna ekskluziva Ratchet & Clank: Rift Apart, ki je bila ena izmed tistih iger, ki so pokazale resnično moč konzole PlayStation 5. Poleg te se boste lahko pozabavali še v igri Watch Dogs Legion, ki sicer kritikov ni odpihnila, a kakšno kratko preigravanje je priporočljivo in kdo ve: morda boste eden tistih redkih, ki se boste zaljubili v njene igralne mehanike.
Poln seznam iger je sledeč:
Ratchet & Clank: Rift Apart
Humanity
Watch Dogs Legion
Dishonored 2
Dishonored: Death of the Outsider
Sakuna: Of Rice And Ruin
Tomb Raider Definitive Edition
Rise of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider
Bus Simulator 21
The Evil Within 2
Wolfenstein Youngblood
Thymesia
Rain World
Lake
Conan Exiles
Rune Factory 4
Story of Seasons: Friends of Mineral Town
Soundfall
Tudi naročnina Premium s sabo prinaša nekaj naslovov, ki jih najdete v PlayStationovi knjižnici klasik:
Syphon Filter: Logan’s Shadow
Blade Dancer: Lineage of Light
Pursuit Force
Ghostbusters: The Video Game Remastered
Vse te igre bodo v veljavo stopile 16. maja in bodo lep obrok, preden nas Sony razveseli s svojo naslednjo konferenco, ki naj bi se zgodila že čez nekje 2 tedna.
Naslednje poglavje fantazijske sage Dragon Age je zdaj v razvoju že precej dolgo časa in to niti ni tako presenetljivo, saj si razvijalec BioWare res ne more privoščiti še enega spodletelega projekta. Po slabo sprejeti igri Mass Effect Andromeda in nato še hujšem Anthemu je visela usoda studia na nitki, založnik EA pa jim je nato ponudil še eno priložnost in obudil delo na novih poglavjih franšiz Dragon Age in Mass Effect.
Projekt je bil nekaj časa znan samo kot Dragon Age 4, nakar mu je razvijalec nadel uradno ime Dreadwolf, zanj pa do sedaj, razen enega predčasno ekstremno kratkega videa, nismo videli še niti enega igralnega posnetka. Mnogi so ugibali, da bi se naj to spremenilo letos in nekateri so tudi upali, da se morda v 2023 pripeti tudi potencialni izid.
EA's lineup of games for Fiscal Year 2024 (April 2023 – March 2024)*
Veliko teh upov je včeraj poteptal založnik EA, ko je v finančnem poročilu nanizal izide v fiskalnem letu 2024, ki se konča aprila naslednje leto. Med vsemi temi naslovi Dreadwolf ni nikjer omenjen, kar v praksi tudi pomeni, da zadeve vsaj še eno leto ne bo na spregled. EA tule ne poskuša biti prebrisan in nato na nek prikrit način izdati novo poglavje franšize Dragon Age, saj sta v poročilu specifično omenjeni dve še nerazkriti igri: en dirkaški naslov in ena igra, ki spada pod branžo EA Sports.
To sicer ne pomeni, da letos ne bomo dobili kakšnega igralnega napovednika, a to je seveda odvisno od EA-jeve marketinške kampanje in kdaj se bo ta spravila v zagon. Zadnja uradna posodobitev glede projekta je bilo njegovo stanje, saj je Dreadwolf stopil v alfa fazo razvoja, kar pomeni, da je celotna zadeva igralna od začetka do konca, a seveda je treba postoriti še veliko kodiranja, preden bo igra pripravljena za prodajo.
Kar strah nas je pomisliti, kdaj bo potem prišel naslednji del sage Mass Effect. Tudi ta je v aktivnem razvoju, a naj bi bil še v predprodukciji, tako da smo verjetno od njegovega izida še leta stran. Kar težko je verjeti, da je BioWare leta 2009 izdal Dragon Age: Origins, leta 2010 Mass Effect 2, leta 2011 Dragon Age 2 in leta 2012 Mass Effect 3, s tem da je vmes leta 2011 pripravil izid še MMO-ja Star Wars: The Old Republic.
Razvijalec Team Cherry nas je leta 2017 nepričakovano razveselil s svojim pionirskim projektom Hollow Knight, tega pa so pozdravili tako kritiki, kot tudi igralci. Platformsko nadzorovanje majhnega žužka, ki si postopoma odklepa nove sposobnosti je nabralo kultno skupnost, ta pa že dolgo čaka na nadaljevanje, ki je bilo sprva mišljeno kot razširitev za originalno igro, nakar je zadeva nabreknila in Team Cherry se je odločil iz nje narediti polnopravno nadaljevanje z imenom Silksong.
In zadeva je zdaj v razvoju že nekaj poštenih let, datum izida pa kljub temu ostaja neznanka. Razvijalec o igri bolj redko spregovori, saj raje svoje moči usmerja v kovanje kode, zato smo zadnji napovednik videli lani poleti, ko je na junijski konferenci E3 Microsoft najavil, da bodo vse prikazane igre izšle v roku enega leta.
Zaradi tega so igralci upravičeno pričakovali, da bo Hollow Knight: Silksong izšel najkasneje junija 2023, upanje za ta datum pa je nato začelo z vsakim mesecem povzeti navzdol. Team Cherry ni namreč vmes izdal nobenega novega napovednika ali pa vsaj kakšne slike, od junija pa nas zdaj loči manj kot mesec dni.
Hey gang, just a quick update about Silksong.
We had planned to release in the 1st half of 2023, but development is still continuing. We're excited by how the game is shaping up, and it's gotten quite big, so we want to take the time to make the game as good as we can.
Včeraj smo končno dobili neko novo informacijo in novice niso ravno dobre. Na Twitterju se je oglasil Matthew Griffin, ki pri Team Cherryju skrbi za marketing in povedal, da je ekipa načrtovala izid igre v prvi polovici 2023, vendar pa so ta datum precenili, saj razvoj igre še vedno ni zaključen. K temu je še dodal, da je razvijalec navdušen nad trenutnim potekom razvoja in da je igra postala kar velika, zato si želijo vzeti ves potreben čas, da bo končni izdelek karseda dober.
Matthew sicer ni izredno zamaknil izida igre, a Silksong nekega datuma že tako ni imel, tako da mu niti ni bilo treba uradno naznaniti zamika. Vendar pa njegove besede jasno pokažejo, da igre junija ne bomo igrali in vprašanje ostaja, če ni Silksong vmes že skočil na izid v 2024.
Nekateri igralci so se spotaknili tudi ob njegove besede, da je igra postala kar velika, saj je bila ena od pritožb glede originala dejstvo, da bi bila zadeva lahko malce krajša, saj se je proti koncu zdela že malce razvlečena in ponavljajoča.
Med čakanjem se lahko pozabavate z vrsto modov. Eden od njih je denimo dodal zvočno igranje za vsako srečano žuželko, kar je zagotovo dober izgovor, da se lotite ponovnega preigravanja.
Film The Meg iz globin si ni prislužil prav nobene nagrade in tudi njegove ocene iz strani kritikov so pomilovanja vredne. Vendar pa smo očitno ljudje naravnost nori na gromozanske morske pse, ki radi grizejo človeško meso. To je leta nazaj dokazal film Žrelo in to je leta 2018 ponovno dokazal The Meg, ki je po blagajnah celega sveta prislužil več kot 530 milijonov dolarjev. Kljub temu uspehu smo morali čakati kar 5 let na eventualno nadaljevanje Meg 2: The Trench, za katerega je režiser Ben Wheatley potreboval sedem mesecev, da je skupaj sestavil neko kohezivno zgodbo.
Ta se bo zdaj seveda spet vrtela okoli ogromnih, prehistoričnih morskih psih megalodonih, ki so živeli še v času dinozavrov in prvi napovednik nam lepo pokaže, da so bili že takrat strah in trepet celega sveta. Beštija v enem kadru skoči iz morja in pohopsa kar tiranozavra, nakar se dogajanje spet preseli v sodobni svet, kjer nedolžni turisti niti približno ne vedo, kakšna nevarnost jim preti.
Za razliko od prvenca bomo v nadaljevanju namesto enega gledali v vsaj tri ogromne morske pse, očitno pa jim bodo družbo delale še nekatere druge pošasti Marianskega jarka, saj se v enem trenutku iz vode dvignejo lovke in turiste razmečejo na vse strani.
Rešitev človeštva bo spet lahko prišla samo iz ene smeri: ekipe znanstvenikov, ki se je z megalodonom spopadla že v prvem delu. Spet jih bo vodil Jonas Taylor, ki ga bo zaigral Jason Statham in film se bo spet očitno jemal samo na pol resno. Dokaz tega je denimo srečanje Jonasa z megalodonom, ki ga pogumni znanstvenik ustavi s svojim škornjem, čeprav smo malce prej gledali spopad gromozanskega morskega psa s tiranozavrom in slednji ni imel najmanjše možnosti za preživetje, a je hkrati res, da ni imel obutih škornjev.
Meg 2: The Trench v kina prihaja 4. avgusta, moč pa si ga bo ogledati tudi v 3D obliki.
Pri grozljivkah obožujem zaplete, kjer se protagonisti in tudi sami gledalci ne zavedajo točno s čim se spopadajo in kako velika nevarnost jim stoji nasproti. Od vedno sem bil pristaš teze, da je strah veliko večji, če nikoli ne dobiš jasnega pogleda na tisto, kar naj bi te strašilo in ravno zaradi tega so bile grozljivke kot so Čarovnica iz Blaira in Paranormalno tako veliki uspešnici.
Tudi film Bird Box se je ravnal po podobnih smernicah. Grozljivka iz leta 2018 je nastala po knjigi, ki jo je spisal Josh Malerman, zgodba pa sledi postapokaliptičnim dogodkom, ki so praktično izbrisali civilizacijo. Širom planeta so se namreč nenadoma začeli vrstiti množični samomori in nikomur ni bilo na začetku jasno, zakaj se nenadoma ljudje prostovoljno ubijajo. Šele kasneje se razve, da so povod neka skrivnostna bitja, ki so tako bizarna, da če jih človek pogleda to pri njemu takoj zbudi histerijo zaradi katere si na koncu vzame življenje. Preživelim tako ne ostane drugega kot pa da si zavežejo oči in se za premikanje po svetu poslužujejo drugih čutov, za opozarjanje pred nevarnostjo pa povsod namestijo ptice v kletkah, ki jim ta bitja ne morejo do živega.
Bird Box se je rodil ekskluzivno na Netflixu in čeprav film ne nosi ravno nekih visokih ocen, so bili gledalci naravnost očarani, saj si ga je samo v prvem tednu od izida skupno ogledalo preko 45 milijonov računov.
Glede na takšen uspeh je malce čudno, da Netflix ni nikoli napovedal uradnega drugega dela, a morda pri temu igra vlogo dejstvo, da Josh Malerman nikoli ni spisal nadaljevanja. A novih avantur v tem zanimivo zastavljenem svetu bomo vseeno deležni, saj je pretočni servis včeraj izdal prvi napovednik za film Bird Box Barcelona, ta pa ne bo nadaljevanje, ampak bolj “spinoff”, ki bo dogajanje izven ZDA preselil v Evropo.
Bird Box Barcelona se bo odvil ravno med splošno paniko delanja samomorov in gledalci bomo priča počasnemu propadu civilizacije. Dražilnik pokaže nekaj utrinkov znotraj pisarn, nakar nam izda en napet trenutek, ko nekdo želi odkleniti avto, a še preden se usede noter, ga nekdo prehiti do sedeža. Ni sicer še jasno ali bo celoten film v španščini ali pa bomo gledali neko mešanico jezikov, saj nam napovednik pojasni dogodke v angleščini, nakar se karakterji pogovarjajo v španskem jeziku.
Zadeva je videti zanimivo, film pa bomo na Netflixu gledali od 14. julija dalje.
Morda se boste v tem članku prvič seznanili z igro Doom 2 RPG, kar niti ni presenetljivo, saj se je ta igra rodila dobrih 10 let nazaj in uradno nikoli ni bila na voljo za PC. Doom 2 RPG je bil, tako kot prvenec, razvit izključno za iOS sisteme – v primeru drugega dela je bil ta narejen specifično za telefon iPhone in glasbeni predvajalnik iPod Touch.
RPG verzija si sicer s PC verzijo deli podobo prvih dveh Doom naslovov, ki sta nas razveselila sredi devetdesetih, vendar pa sta si igralno zadevi povsem različni. Še vedno se bomo sprehajali po hodnikih vesoljskega podjetja UAC in se spopadali z demoni, a namesto hitre strelske akcije nas tule čaka prvoosebni potezni boj, kjer si z nasprotnikom izmenično poskušata zbiti zalogo zdravja.
Igranje je tako sestavljeno iz izmeničnega streljanja in uporabljanja predmetov, saj si bo treba vmes obnoviti točke zdravja, med raziskovanjem stopenj pa boste lahko čvekali z drugimi osebami, si nabirali strelivo, orožje in oklep, kar so vse pritikline žanra RPG.
Modderska ekipa GEC.inc se je odločila, da je pravi greh, da teh iger ne moremo igrati drugje kot pa na originalnih platformah, ki zdaj zagona teh iger sploh več ne podpirajo, saj nihče ni poskrbel za primerne nadgradnje, ki bi igri naredili združljivi s sodobnimi iOS operacijskimi sistemi. Zato so najprej poskrbeli za predelavo prve igre, pred kratkim pa je enako obdelavo doživel tudi Doom 2 RPG.
Modderji so pri predelavi poskrbeli za podporo igranja preko igralnih ploščkov, miške in tipkovnice, če pa morda imate pri roku zaslon na dotik se lahko celo poslužite originalnih kontrol, ki so bile povsem odvisne od tapkanja po zaslonu.
Predelava je seveda brezplačna, prenesete pa jo lahko na spletni strani DoomWorld. Igra kakšnih posebnih zahtev nima – pozorni bodite le na to, da pred zagonom namestite tudi program OpenAL, ki poskrbi za pravilno predvajanje glasbe.
Spet je nastopil tisti čas v letu, ko se celotna Evropa združi pred televizorji in skupaj spremlja tekmovanje Pesem Evrovizije, ki je postalo tako popularno, da je Hollywood iz njega sproduciral uradno glasbeno komedijo v kateri je glavno vlogo nosil Will Ferrell. Tudi letos bo tekmovanje razdeljeno na več faz, saj je tekmovalcev preveč in vsi od njih se pač ne morejo uvrstiti v finale.
Letošnje tekmovanje bo potekalo v Liverpoolu, a ne zaradi tega, ker bi Združeno kraljestvo lani osvojilo prestižno lovoriko, saj je ta čast pripadla Ukrajincem in njihovi glasbeni skupini Kalush Orchestra. Gledalcem seveda ne bi bilo preveč všeč, če bi med gledanjem nastopov morali trepetati za življenja, saj je Ukrajina sredi aktualne vojne, zato je bilo dogajanje preseljeno v Liverpool, tam pa se bodo nocoj odvile prve kvalifikacije.
V prvih kvalifikacijah bo nastopilo 15 držav, a med njimi ne bo Slovenije, ki se bo letos poskušala prebiti vsaj do finala, zastopala pa nas bo fantovska skupina Joker Out. Bo pa med nastopajočimi kar nekaj zanimivih kandidatov – med njimi so denimo Hrvati, njihovi predstavniki Let 3 pa bodo na odru odigrali dokaj kontroverzno pesem, ki ni všeč ravno vsem, saj se zopet vrti okoli Ukrajine in Rusije. Med 15. predstavniki bo ob samem koncu nastopila tudi Finska, ki je ena od letošnjih favoritk za zmago.
Prve kvalifikacije se bodo odvile nocoj, 9. maja ob 21.00, nastope pa bomo lahko spremljali preko kanala RTV Slovenija 2, a če vam gre morda na živce slovensko komentiranje se lahko poslužite tudi uradnega YouTube kanala, kjer vam ne bo treba poslušati prevajalca.
Druge kvalifikacije se bodo odvile 11. maja in to spet ob 21.00, na teh pa bo nastopilo 16 držav. Joker Out bo na oder skočil kot 10. nastopajoči in srčno upamo, da se letos prebijejo vsaj do finala, medtem ko jim nekateri napovedujejo celo boj za kolajne. Tako kot prejšnje kvalifikacije, bomo tudi te lahko spremljali na RTV Slovenija 2 in preko prenosa na YouTubu.
Vse skupaj bo pripeljalo do 13. maja, ko se bo ob 21.00 odvil glavni finale, tega pa bomo lahko spremljali na enak način kot kvalifikacije – edina sprememba tule je dejstvo, da bo finale na RTV Slovenija 1.
Organizacija, ki skrbi za Pesem Evrovizije, že nekaj časa ponuja tudi uradno aplikacijo, ki je na voljo za iOS in Android sisteme, ta pa omogoča kar nekaj zanimivosti, ki jih bodo pozdravili vsi navdušenci tega pevskega šova. Lahko si denimo sestavite svojo lestvico nastopajočih in nato to primerjate s svojimi prijatelji. Aplikacija vam omogoči tudi dostop do uradnega glasovanja, a to ni brezplačno, saj se aplikacija v bistvu samo poveže s telefonsko storitvijo za klice in SMS-e, te stvari pa vam ob glasovanju odbijejo nekaj evrskega drobiža.
Na stavnicah je trenutno na prvem mestu Švedska, ki je po predvidevanjih daleč pred vsemi in ima tako za zmago kar 43 % možnosti, na drugem mestu pa je Finska z 22 %, na tretjem mestu pa so Francozi, ki jim nekateri za zmago pripisujejo 7 % možnosti. Slovenija je na stavnicah šele na 18. mestu, a seveda so vse skupaj predvidevanja, saj Pesem Evrovizije rada preseneti, zato bo končni razplet znan šele v soboto
Predstavitev iger PlayStation Showcase je ogromen dogodek, ki se zgodi samo enkrat na leto, včasih pa od tega preteče še dlje časa. Zadnji takšen Showcase smo tako videli leta 2021, Sony pa je takrat najavil kar nekaj zanimivih zadev kot so denimo Spider-Man 2, Wolverine in predelavo Star Wars: Knights of the Old Republic.
Skrajni čas je tako za nekaj novega in glede na zadnje konkretne govorice naj bi bil naslednji PlayStation Showcase samo še nekaj tednov stran. Prvi se je oglasil novinar Jeff Grubb, ki je od svojih virov izvedel, da naj bi se Showcase zgodil že ob koncu maja, medtem ko se je prej govorilo o juniju, ko bi se moral zgoditi festival E3, preden ni bil ta grobo preklican.
Jeff Grubb's Summer Game Mess has an update. That timing on PlayStation Showcase is right as of now. pic.twitter.com/90EmeI2xY5
Grubb pravi, da je 25. maj skrajni datum, ko naj bi se zgodila ta predstavitev, a zna se zgoditi celo prej – morda že 21. maja. Njegove besede je nato potrdila tudi spletna stran VGC, ki je iz svojih lastnih virov izvedela, da se bo PlayStation Showcase zgodil ob koncu maja ali pa v začetku junija, kar bi znalo držati vodo, saj bi Sony na ta način elegantno prehitel Microsoft, ki svojo lastno konferenco načrtuje za 11. junij.
PlayStation Showcase se bo tako skoraj zagotovo zgodil v prihajajočih tednih, vprašanje pa ostaja, kaj vse bo na njem pokazal Sony. Založnik se je pri izdajanju ekskluziv za trenutno generacijo konzol odrezal bolje od Microsofta, a zdaj je nekako vodnjak presušil in od uradno napovedanih iger je trenutno znan samo Spider-Man 2. Pričakovanja so zato visoka in Sony vsekakor ima kar nekaj studiev, ki delajo na projektih, ki jih trenutno še niso razkrili. Tu je denimo razvijalec Naughty Dog, ki dela na neki večigralski varianti The Last of Us, za Spider-Man 2 bi lahko dobili kakšen igralni napovednik, nihče pa tudi ne ve, s čim se trenutno ukvarja studio Bluepoint Studios, ki naj bi delal na svojem prvem originalnem projektu, za tega pa nekateri pravijo, da naj bi bil Bloodborne 2 in predelava prvega dela.
I also heard a Sony Showcase is happening in the usual late May / early June window, with Konami stuff included. I’m not expecting Nintendo to do anything
Lastnik spletne strani VGC, Andy Robinson, je iz lastnih virov izvedel, da naj bi bil na PlayStation Showcase vključen tudi Konami, ki naj bi franšizo Silent Hill zavezal ekskluzivno konzoli PlayStation 5.
Skratka, prihajajoči tedni bodo polni napovedi iger, saj bo junija tudi Ubisoft spočel svojo lastno konferenco Ubisoft Forward na kateri bomo končno dobili vpogled v nove igre znotraj franšize Assassin’s Creed.
Zadnje poglavje franšize Saints Row nas je pričakalo lani, igra pa bi morala služiti kot nekakšen nov začetek serije, ki bi se vrnil na bolj realna tla, razvijalec Volition pa bi na ta način igralcem predstavil novo četico junakov, ki so se nato preganjali po novem mestu Santo Ileso.
Žal splavitev igre ni šla po načrtih in nekateri kritiki so igro naravnost raztrgali, medtem ko je nam bila samo povprečna, vsi pa smo se strinjali, da je bilo ob izidu hroščev čisto preveč. Volition je od takrat delal na popravkih, a slaba prodaja naslova je botrovala k temu, da bo razvijalec sčasoma združen z založnikom Gearboxom, še pred tem pa bodo za Saints Row izdali večjo brezplačno posodobitev in trojico DLC-jev.
Volition in Gearbox igro podpirata iz dveh razlogov. Razvijalec bi si namreč rad vsaj malce popravil svoj sloves, razvoj DLC-jev pa je posledica tega, da je bila igra prodana skupaj s sezonsko prepustnico, zaradi česar mora založnik izdati dodatke, saj se je k temu pogodbeno zavezal.
Skratka, danes je napočil čas za vso to obljubljeno vsebino. Prvi DLC bo nosil ime The Heist and The Hazardous in nas bo poslal na pot maščevanja za filmskim zvezdnikom Chrisom Hardyjem, ki je našo posadko Saintsov izdal in jo nato popihal stran.
Tomorrow – we launch the biggest update for #SaintsRow so far including a FREE new district and activities for all players.
PLUS the first expansion, The Heist and the Hazardous brings a tale of betrayal and revenge to Santo Ileso.
Ta DLC bo sicer plačljiv, a poleg njega bomo dobili še brezplačno razširitev Sunshine Springs. Ta bo s sabo prinesla povsem nov del mape, ki bo vseboval svoje trgovine in misije, posodobitev pa bo predelala tudi orožja in sam občutek streljanja, ki naj bi zdaj postal močno bolj užiten. Manj bo stradanja za strelivom, sovražnikom pa je bila zmanjšana zaloga zdravja, kar naj bi strelske segmente naredilo bolj dinamične in zanimive.
Tako The Heist and The Hazardous kot tudi Sunshine Springs izideta danes ob 17.00, Volition pa bo še naprej delal na dodatni vsebini. Julija se pričakuje še ena večja brezplačna posodobitev, ta pa bo hkrati prinesla drugi plačljivi DLC Doc Ketchum’s Murder Circus, zadnji dodatek pa še nima imena, a izide enkrat v avgustu. Tisti mesec se bo izteklo tudi eno leto, odkar je igra izšla eksluzivno v trgovini Epic Games in na Steamu so že bili opaženi prvi vnosi te igre v podatkovno zbirko.
Ena najboljših iger leta 2022 zna biti naslov, za katerega sploh niste nikoli slišali. Imenuje se The Case of the Golden Idol in je prva igra razvijalca Color Gray Games, na Steamu pa se ponaša z oceno Overwhwelmingly Positive.
Gre za prav posebno igralno izkušnjo, ki bi jo lahko uvrstili v žanr detektivk in to takšnih pri katerih je treba uporabljati možgane, saj moramo iskati sledi, logično razmišljati in si nato preko tega sestaviti celotno sliko dogajanja. V kampanji smo na ta način morali razrešiti 12 umorov, vsak od teh pa ostane zamrznjen ravno sredi umora ali pa direktno po njem, takrat pa moramo kot anonimni gledalec pozorno preiskati sceno, prevohati žepe vseh nastopajočih in nato iz vsega skupaj pokazati prst na tistega glavnega morilca.
Kot rečeno, igra se je pri igralcih zelo dobro obnesla in tudi kritiki so ji na Metacriticu podarili skupno oceno 86. Nič čudnega potem, da se je Color Gray Games spravil v delanje prvega DLC-ja, ki je zdaj na voljo za nakup, imenuje pa se Golden Idol Mysteries: The Spider of Lanka.
Dodatek je v bistvu nekakšen preddel glavne kampanje in nas vrne v leto 1741 znotraj izmišljene dežele Kingdom of Lanka. Tam nas čakajo trije povsem novi umori, na igralcu pa je, da odkrije zlobni veleum celotnega dogajanja, ki je znan pod vzdevkom Spider of Lanka. Ker je tole preddel boste med igranjem naleteli na nekaj obrazov, ki ste jih že srečali v polni igri, vsi trije primeri pa naj bi bili najtežji do sedaj, zato boste morali za razrešitev uporabiti vse svoje detektivske veščine.
Golden Idol Mysteries: The Spider of Lanka stane 5,30 €, za preigravanje pa si morate lastiti originalno igro, ta pa trenutno stane 14,39 € in ponuja tudi demo.
Eden največjih filmov letošnjika bo zagotovo Oppenheimer, ki ga bo režiral Christopher Nolan, ta pa je v sodelovanje zvabil cel kup prepoznavnih Hollywoodskih imen, ki se bodo postavila v glavne in stranske vloge.
Zgodba bo sledila napetim dogodkom ob koncu 2. svetovne vojne, ko so se Američani in Nemci spustili v dirko ustvarjanja prve atomske bombe. Nacisti so sicer imeli nekaj časovne prednosti, a na ameriški strani je stal briljantni fizik J. Robert Oppenheimer, kateremu je ameriška vojska namenila vsa možna sredstva, da bi lahko čimprej dokončal svoj izum, ta pa bi med drugim lahko hitro prinesel zaključek vojne, a to bo seveda s sabo prineslo nove nevarnosti.
Oppenheimer se bo nato odpravil po svetu iskati največje fizike, ki jih bo skušal pripeljati na svojo stran, nato pa bodo njihovi skupni napori pripeljali do slavnega testa Trinity. Gre za prvo eksplozijo atomske bombe, ki so jo Američani izvedli 16. julija 1945, nakar so samo mesec kasneje, 9. avgusta preko bombe Fat Man, ki je eksplodirala nad Nagasakijem resnično zaključili še zadnji odpor japonskih sil.
Oppenheimerja bo v filmu zaigral Cillian Murphy, temu pa bo družbo delalo še kup drugih imen. Generala Leslija Grovesa bo odigral Matt Damon, v napovedniku pa lahko vidimo še igralce Emily Blunt, Roberta Downeyja Jrja in Florence Pugh, v filmu pa bo nastopila tudi Rami Malek in Josh Peck.
Nolan pravi, da je bil tole zagotovo najbolj zahteven projekt v njegovi karieri, kar gre na račun rekreacije testa Trinity, ki naj ne bi bil samo produkt računalniško ustvarjenih učinkov.
Oppenheimer prihaja v kina 21. julija, glede na tematiko pa je to zagotovo eden tistih filmov, ki si ga je res najbolje ogledati znotraj kinodvorane.
Po vseh teh letih razvoja je igra Stalker 2 končno prilezla do faze, da smo za njo dobili nekaj igralnih napovednikov in zdaj nam ne ostane drugega kot pa samo še čakanje na uradni datum izida. Ta zaenkrat še ne obstaja, saj je ukrajinski razvijalec GSC Game World izid zaenkrat postavil v leto 2023, o kakšnem točnem mesecu pa ne vemo še ničesar.
Povsem brez novic pa nismo ostali in tako nas je nedavno pričakal nov dražilnik za igro, ki pa v obseg traja vsega 14 sekund. To je res malo, a za igro Stalker 2 bomo veseli vsakega posnetka, pa če je ta še tako kratek… In bizaren.
Novi posnetek namreč ne pokaže drugega kot pa našega junaka, ki odpre pločevinko pijače in jo nato preko vernih animacij tudi spije, s tem pa se je očitno tudi pozdravil neke tegobe.
Vse skupaj je v bistvu promocija za novo najavljeno partnerstvo z energijska pijačo Non Stop, ki obstaja tudi v resničnem življenju. Zanimivo je tudi to, da pijačo spijemo pred stavbo, ki bo Stalker veteranom nekaj znana in to upravičeno, saj stojimo pred Yavinom – lokacijo iz prejšnjih Stalker iger, v njej pa je med nasprotniki različnih frakcij vladalo premirje, saj je bilo to nevtralno območje, kjer se je lahko vsak obiskovalec Zone vsaj malce okrepčal.
Energijska pijača Non Stop ima povezave že s prejšnjimi Stalker igrami – specifično z originalom Shadow of Chernobyl. Namreč tudi v tej igri smo lahko pili energijsko pijačo, a pločevinke te so v nekaterih vzhodnoevropskih državah tipa Belorusija in Moldavija nosile avtentično nalepko podjetja Non Stop, medtem ko smo drugod po svetu gledali v pločevinke, ki so na sebi nosile samo logotip Stalkerja.
Tokrat bomo očitno v Non Stop nalepke gledali povsod po svet in zdi se, da si je razvijalec s tem zagotovil nekaj dodatnega sponzorskega denarja, tako kot je to leta nazaj naredil Kojima, ko smo v igri Death Stranding gledali pločevinke podjetja Monster.
Sem velik privrženec postapokaliptičnega žanra in čeprav imam iz njega na izbiro veliko izdelkov tako v svetu filmov, kot tudi v igrah, je bolj malo izdelkov, ki res zadostijo vsem mojim zahtevam. Pri tem žanru sem se sicer že davno naveličal gledanja prežvečenih zombijev in imam veliko raje kakšne originalne zaplete, ki človeštvo na svoj unikaten način postavijo pred največje izzive.
Ravno zaradi tega sem pri igrah tako velik privrženec iger Horizon Zero Dawn in Horizon Forbidden West, saj tema lahko očitate marsikaj, a originalnost zapleta in podajanje same štorije sta bolj redkokdaj deležna kritik. Med takšne originalne zaplete sodi tudi knjižna serija Silos, ki jo je leta 2011 započel takrat neznani pisatelj Hugh Howley. Silos se je začel s kratko zgodbo Wool, nakar je ta eksplodirala v popularnosti, Hugh pa je nato začel pisati nadaljevanja, dokler ni vse skupaj združil v ogromno zbirko zgodb Silo, ki je z imenom Silos doživela tudi slovenski prevod.
Apple se je pred kratkim odločil iz teh pripovedi ustvariti novo serijo, ta pa je 5. maja doživela premierno epizodo in požela visoke ocene. Na IMDb-ju se prvi dve epizodi ponašata z oceno 8,2, medtem ko so si na strani Rotten Tomatoes tako kritiki, kot gledalci enotni z oceni 91 %.
Pretočni servis Apple TV+ si je očitno pridobil novo uspešnico, čigar zgodba sledi človeštvu, ki se je v prihodnosti preselilo v ogromen silos, ta pa pod zemljo nosi kar 144 nadstropij. Na površju se namreč ne da živeti več, saj je površina radioaktivna, od te apokalipse pa so minile generacije, tako da se v bistvu nihče več niti ne spominja, kaj je bil sploh razlog za vso to radioaktivnost. O razlogih se sicer ne sme javno preveč razpravljati, saj če začneš preveč dvomiti v razloge za čepenje v Silosu, si lahko hitro obsojen na smrt, nakar te pošljejo sčistiti zunanje kamere, ki so še edini vpogled v zunanji svet, to pa je za čistilca tudi usodno. Ali pa morda ne? Po Silosu so se namreč začele širiti govorice, da tiste kamere v bistvu ne kažejo realne slike in da je površina povsem normalna, nekdo drug pa želi ljudi zaradi svoji razlogov zadržati v Silosu.
Kot vidite vas čaka res unikaten zaplet, ki ga v televizijski predelavi nadzoruje Graham Yost, tega pa se spomnimo po vodenju serije Justified. Yost se je odločil zvesto slediti dogodkom iz knjig, tako da boste že v prvi epizodi napeto gledali v dogodke, saj se že takoj na začetku eden od likov odloči zapustiti bunker in dokazati, da je zunaj vse v najlepšem redu, pa čeprav mora za kaj takšnega tvegati življenje.
Prva sezona serija bo sestavljena iz desetih epizod, zadnjo od teh pa bomo ugledali 30. junija. Na pretočnem servisu Apple TV+ lahko trenutno pogledate prvi dve epizodi, tretja pa na spored pride 12. maja.
Originalni Darkest Dungeon iz leta 2016 velja za eno od tistih iger, ki so sistem Zgodnjega dostopa izkoristile na pravilen način, saj je razvijalec Red Hook Studios čas med testno fazo izkoristil za piljenje izdelka, ki je bil nato ob polnem izidu bil deležen nekaj kritik, a skozi pridno dodajanje vsebine in popravljanje uravnoteženosti je Darkest Dungeon postajal samo še boljši.
Nekaj takšnega se pripravlja tudi za nadaljevanje Darkest Dungeon 2, ki ga je je Red Hook Studios dve leti nazaj izdal samo na platformi Epic Games, od takrat pa nabira hvale in pritožbe igralcev, poliral igralno formulo in se pripravljal na poln izid, ki se bo pripetil danes, 8. maja.
Darkest Dungeon 2 je imel že v Zgodnjem dostopu veliko vsebine, a polna različica bo vsebino povsem dopolnjena in bo prinesla tudi epilog. Na voljo nam bo 5 poglavij, ki jih bomo raziskovali skozi 12 igralnih razredov, vsak od teh pa bo vseboval svoje zgodbe in veščine. Eden od teh herojev bo na voljo samo v polni različici igre, ki bo, za razliko od Zgodnjega dostopa, na voljo tudi preko Steama.
Drugo poglavje raziskovanje temnic ima naravnost čudovito podobo, saj se je Red Hook res dobro odrezal pri prenosu 2D slik v bolj izpopolnjene 2,5D animacije, ki pa so še vedno ohranile turobno in grozljivo estetiko prejšnje igre. Vendar pa nekateri veterani niso ravno navdušeni nad prenovljenimi igralnimi mehanikami, saj se zdaj okoli vozimo s kočijo in se poskušamo prebiti na vrh, kar je za nekatere povsem nepotreben dodatek znotraj igre. Prav tako ni več tiste vasice, ki ste jo nato v originalu pridno nadgrajevali in vam je služila kot nekakšna baza, saj boste tule nabirali samo sveče, ki vam nato nadgradijo like za naslednji “naskok”.
Red Hook Studios je že zdaj napovedal, da bo Darkest Dungeon 2, tako kot originalno poglavje, po izidu prejel še polno vsebinskih nadgradenj, kamor verjetno lahko prištejemo tudi plačljive dodatke. Razvijalec namerava dodati še nove pošasti in tudi močno podporo za mode, ki je veliko vsebine pridodala tudi originalu.
Darkest Dungeon 2 bo iz Zgodnjega dostopa stopil danes ob nekje 18.00. Do takrat ga lahko kupite na Epic Gamesu po ceni 23,99 € ali pa še malce počakate in si ga privoščite na Steamu.
Pred kratkim mi je uspelo opraviti eno nalogo, ki sem se je otepal zadnjih nekaj let. Končno sem namreč pogledal še zadnji del nove trilogije Vojne zvezd, nad katero sem obupal po ogledu osmega dela, v gledanje devetega pa se nikakor nisem mogel spraviti. Trilogija filmov izpod frišnega režiserja J.J. Abramsa mi sicer ni bila zanič, a kot velikemu oboževalcu šesterice filmov, ki jih je skupaj spravil George Lucas, se mi je priskutilo nenehno kopiranje starih zamisli in strahopetnost Abramsa, ki se ni upal v vesolju predstaviti kakšne res pogumne nove ideje.
Vendar pa sem si zadevo zdaj končno ogledal do konca in veliko zaslugo pri tem nosi frišno spočeta igra Star Wars Jedi: Survivor. Tej je namreč uspelo pokazati, zakaj sem se leta nazaj sploh zatrapal v sicer izjemno zanimivo vesolje Vojne zvezd, ta ljubezen pa se je med preigravanjem obudila do te mere, da zdaj celo razmišljam o ogledu raznih serij, ki jih je med mojim dopustom pridobil pretočni servis Disney+.
VIDEO RECENZIJA
Razvojna ekipa: Respawn Entertainment Založnik: EA Platforme: PS5, XSX, PC Nakup:Steam; PS5 na EIGRE.si Datum izida: 28. april 2023 Igrano na: PS5
Razvijalec Respawn je zopet pokazal, da ga založnik EA upravičeno uvršča v svoje najbolj kvalitetne studie in je na splošno eden od redkih razvijalcev, ki se drži začrtanih rokov, nakar izda kvaliteten naslov, ki je boljši od predhodnika. To so dokazali leta 2019, ko so izdali svoj prvi Vojnozvezdni naslov Star Wars Jedi: Fallen Order, takrat pa so iz zagat potegnili EA, ki so ga vsi pljuvali zaradi igre Battlefront 2, ki je bila prežeta z mikrotransakcijami, igralci pa so se pritoževali, da založniku kljub večletni licenci za Vojno zvezd ni uspelo spočeti ničesar drugega kot pa en podpovprečni večigralski naslov.
A dovolj bodi o preteklosti, govora je o igri Jedi: Survivor, ki je vzela vse tisto, kar nas je zabavalo v Fallen Orderju, dodala nekaj novih stvari in hkrati prečistila in nadgradila igralno formulo.
V glavni vlogi zopet nastopa naš stari junak Cal Kestis, ki je od dogodkov prvega dela odrastel in se zdaj ponaša z rdečo brado, njegova otroška nedolžnost pa se je izgubila, saj je Cal ostal eden redkih Jedijev, ki se še borijo na strani dobrih fantov in poskušajo Imperiju pokvariti načrte, kjer je le možno. Tudi tokrat ga bo na odpravi spremljal prisrčni robotek BD-1, ki rad čveka in mu ob pravih trenutkih dvigne moralo, uporaben pa je tudi med raziskovanjem sveta.
Grafično je tole čudovit naslov, a kaj ko ga tarejo težave glede optimizacije.
Cal se najprej pomudi na planetu Corusant, tam pa s svojo svežo posadko pomagačev poskuša pridobiti pomembne načrte, a seveda vse ne gre po planu, vmešajo se nekateri stari sovražniki in celotna avantura se končna bolj klavrno, čeprav je bila začetna naloga uspešno dosežena. Naš junak kmalu spozna, da svobodi preti veliko večja nevarnost, kot jo je sprva pričakoval, zato se zapodi v iskanje svoje prejšnje posadke, s katero je stkal tudi prijateljske stike, a Calovo življenje ga je poslalo po drugi poti, zato so bile te vezi prekinjene in jih je zdaj spet treba obnoviti.
Pot nas nato odpelje na planet Koboh, ta pa nato postane tudi glavna lokacija celotne kampanje. Na Kobohu namreč vzpostavimo svojo domačo bazo, kamor lahko nato povabimo druge osebe, ki jih srečamo med svojim raziskovanjem, tam pa lahko poskrbimo tudi za nadgrajevanje opreme, kupovanje dobrin in čvekanje z že od prej znanimi osebami in novinci, ki pa se osebnostno zlahka s kosajo prej predstavljenimi liki.
Srečali boste stare in nove junake, vsi od njih pa so presneto zanimivi.
Štorija je dobra in lepo vleče naprej, obsojeni pa nismo samo na Koboh, saj lahko nato obiščemo še štiri dodatne planete. Vendar pa je Koboh najbolj izpopolnjen in na začetku se kar težko odločimo, kam bi se namenili, saj je mapa veliko večja od tiste iz posameznih področjih Fallen Orderja, planet pa skriva cel kup skrivnih jam, odročnih pečin in predelov, ki jih nadzoruje kakšen še posebej težak nasprotnik. Možnosti raziskovanja je veliko, nekaj namigov glede skritih kotičkov pa vam podajo tudi NPC-ji, nakar se te lokacije lepo označijo na mapi. Tako kot v prejšnji igri dostop do vseh predelov ni mogoč, saj mora Cal za določena zaklenjena vrata najprej dobiti primeren dostop, tega pa lahko pridobimo samo skozi opravljanje glavne naloge. A za razliko od Fallen Orderja smo tule že na začetku bolj gibčni, saj Cal zna tekati po zidovih, se od njih odrivati in skočiti višje, na voljo pa je tudi dvojni skok. Zaradi vsega tega je prečkanje sveta bolj svobodno in dinamično, med raziskovanjem pa boste odklenili tudi kup bližnjic, vsake toliko pa boste naleteli na kontrolno točko, ki nam poleg počitka in nadgrajevanja veščin omogoči tudi teleportacijo na druge odročne predele.
Tudi bojevanje je v Survivorju močno bolj izpopolnjeno. Prvine iz Fallen Orderja sicer ostajajo, saj tole še vedno ni lahka igra in pri pretepanju z žaromečem je treba biti malce taktičen in ob pravem trenutku uporabiti pravilno izbrano tehniko. Poleg navadnega zamahovanja je treba biti pozoren tudi na pravočasno pariranje, uporaba Sile pa se lepo sklada z našimi pretepaškimi potezami. Zaloge Sile lahko izkoriščamo za močnejši udarec z Žaromečem ali pa za nadzorovanje uma nasprotnika, ki nato za nekaj sekund skoči na našo stran. Prav tako lahko koga odrinemo ali pa povlečemo sebi, s kombinacijo tipk pa lahko sprožimo posebno moč, ki upočasni čas, medtem pa lahko naredimo kar nekaj škode.
Ne bi bilo Star Wars igre, če ne bi srečali vsaj enega Rancorja.
Cal ima zdaj na voljo tudi posebne stile bojevanja z različnimi orožji, ki jih je spet treba izrabiti glede na dano situacijo. Poleg navadne svetleče sablje lahko v roko poprimemo dve naenkrat, a nato utrpimo hitrejše zgubljanje vzdržljivosti, preko dvoročnega žaromeča lahko bolje obvladamo množico a zato zadamo manj škode, moč pa je celo uporabiti Blaster, ki nam omogoči pokanje od daleč in poseben način Crossguard, ki je enak tistemu, ki ga je v filmih uporabljal Kylo Ren, gre pa za počasen zamah, ki ga pa lahko prizadane ogromno škode.
Zalega nasprotnikov je zdaj še bolj raznovrstna kot prej. Poleg sekanja vesoljskih bitij nas čakajo tudi Stormtrooperji, tem pa lahko zdaj celo odsekamo okončine, zaradi česar igra izpade malce bolj nasilna, a vseeno kakšne krvi ne boste gledali. Čaka nas tudi nekaj manjših in večjih šefov, ki zahtevajo svoj pristop, na splošno pa se mi je zdelo igranje na srednji izbrani težavnosti nekoliko lažje kot prej, zato se morda veteranom prejšnje igre že od začetka priporoča dvig stopnje na višjo raven.
Igra je prav tako naravnost čudovita za ogled, a to zahteva nekaj žrtvovanja. Igral sem na konzoli PlayStation 5, kjer sta na voljo dva grafična načina, vsak od njiju pa vsebuje svoje probleme glede padcev sličic na sekundo. Način Performance obljublja 60 sličic na sekundo, a velikokrat se čuti, da igra pade na številko 30 ali 40, prav tako pa vidno ob tem trpi ločljivost, zaradi tehnologije FSR pa se ob premikanju vidijo nazobčani robovi glavnega lika in okoliških predmetov. Možen je preklop na višjo ločljivost, vendar pa se mi igranje take akcijske igre pri 30 sličicah na sekundo v letu 2023 preprosto ne zdi sprejemljivo, težave z optimizacijo pa so tudi največji minus tega naslova.
Prisoten je tudi tista komična stran Star Warsa, ki vas lahko vsake toliko vsaj malce nasmeje, čeprav je igra na splošno bolj temačna od filmov.
Star Wars Jedi: Survivor se zlahka postavi med najboljše igričarske vojnozvezdne izkušnje in končno imam pri gledanju filmov in serij na voljo še en igričarski obrok kot pa samo zdaj že precej ostareli igri Knights of the Old Republic 1 in 2. Nadaljevanje prinese konkretne izboljšave igralne formule, a želel bi si še malce več globine pri grajenju prijateljskih vezi s kompanjoni, raziskovanje skritih kotičkov pa bi lahko prineslo več konkretnih nagrad, kot pa samo nove preobleke in možnost odklepa novih frizur za Cala.
Škoda res za optimizacijo, ki bi jo lahko Respawn popravil, če bi imel še nekaj mesecev razvojnega časa in zaradi tega je Jedi: Survivor trenutno na veliko slabšem glasu kot pa si ga zasluži, a po eni strani je graja iz strani igralcev tudi upravičeno, saj se zdi, da v zadnjem letu vsak naslov prinese svoje težave z delovanjem, a noben od založnikov pri tem nima problemov pri računanju polnih 80 €.
Grafična podoba iger je zahvaljujoč pogonom tipa Unreal Engine 5 prilezla že do takšne stopnje, da jo že težko ločimo od podob iz resničnega življenja. Simulacija resničnega življenja sicer ni popolna, a če v svoj naslov navesiš nekaj premetenih filtrov in dogajanje preseliš v bolj realistično kamero že lahko pričaraš izkušnjo, ki zna v svoj fotorealizem prepričati marsikoga.
To je dobro nakazal igra Unrecord, ki je tri tedne nazaj zaradi svoje realistične grafike zažgala internet in stvari so šle tako daleč, da je moral razvijalec zagnati urejevalnik stopenj znotraj pogona Unreal Engine 5, saj je le tako lahko dokazal, da igra res obstaja in da ni samo nek vnaprej posnet video.
Nedavno predstavljena grozljivka Paranormal Tales poskuša iti v isto smer, le da njena podoba še zdaleč ni tako impresivna. Vseeno pa si igra od Unrecorda sposodi en trik in sicer kamero, ki se ji reče “bodycam” in jo navadno nosijo policisti med opravljanjem svoje dolžnosti. Na račun tega je perspektiva hudo realistična, razvijalec Digital Cybercherries pa bo to skušal izkoristiti pri strašenju igralca in napovednik je dejansko videti dokaj impresiven.
V Paranormal Tales se bomo podili po neki povsem običajni hiši, ki pa jo je napadlo neko zlobno bitje. To je najprej začelo prevračati posodo, nakar se bo zapodilo tudi za nami, očitno pa bo to spet en tistih naslovov, kjer bomo lahko pred nemezo samo nemočno bežali in se skrivali, kakšnega orožja pa ne bomo vihteli.
Kar Paranormal Tales loči od konkurence ni samo kamera, ampak tudi nekaj drugih mehanik. Kamera bo denimo znala z majhnim okvirčkom zaznati obraze in to lahko povzroči veliko nelagodja, ko imaš lečo usmerjeno proti temi, nakar se v njej nenadoma izriše okvirček, saj to lahko pomeni samo eno: iz teme nas nekaj gleda. Igra bo očitno namenjena tistim, ki imajo bolj močne želodce, saj bo med begom perspektiva skakala v vse strani, med skrivanjem pa bo naš lik prestrašeno šepetal sam sebi, zaradi česar bomo postali še bolj živčni.
Res upamo, da se igra ne bo zanašala na neke poceni trike in kopiranja drugih iger, čeprav nam izbira imena pri temu ne vliva ravno veliko zaupanja v razvijalca – Digital Cybercherries so namreč igro na YouTubu okrajšali na PT, kar je skoraj zagotovo referenca na istoimensko grozljivko, ki je davno nazaj za promocijo Silent Hillsa uporabil Hideo Kojima, nakar jo je Konami izbrisal iz trgovin.
Paranormal Tales ima svojo stran na Steamu, o datumu izida pa se zaenkrat ne ve še nič.
Če česa ne maram v igrah razvijalca FromSoftware je njihova tehnika pariranja udarcev, ki je prisotna že iz prvega Dark Soulsa, v igri Sekiro pa je postala edina možnost uspešnega napredovanja. Enostavno moji možgani ne znajo dovolj hitro prihajajočega udarca nasprotnika, zaradi česar sem se pariranja, če je le mogoče, izogibal.
K sreči pa vse igre niso tako zahtevne in čeprav igranje Strayed Lightsa v glavnem temelji na pravočasnem pritiskanju tipke za pariranje, je razvijalec Embers zadevo naredil dovolj sproščajočo, da ob neuspehih nikoli nisem trgal že zdaj preredkih las iz glave, dobra glasbena spremljava ob čudovitih barvah pa izkušnjo spremeni iz “Soulslike” v “Soulslite”.
Razvojna ekipa: Embers Založnik: Embers Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO, NS Nakup:Steam Datum izida: 25. april 2023 Igrano na: PC
NAPOVEDNIK
Strayed Lights ne nosi kakšne posebne zgodbe, ki bi vsebovala dialoge in daljše vmesne sekvence, saj vse stavi na igralnost. Dovolj je vedeti, da se rodite iz žerjavice kot junak, brez določenega spola, nakar se hitro podate v raziskovanje stopenj, ki so čudno prazne, a zaradi svoje izoliranosti kljub temu čudovite.
Igra vam že skoraj takoj na začetku dostavi prvega večjega nasprotnika, ki vas lepo podučil glede tistih glavnih fint boja. Kot rečeno je treba zaobvladati pariranje nasprotnikovih udarcev, ki temu nato zmanjšajo življenjsko črto, nam pa to še generira zdravje. Sicer je na voljo tudi izmikanje, a to je nekam štorasto in nepriporočljivo, saj si prek tega ne boste obnovili zalogo zdravja, hkrati pa tako ostanete odprti na nove napade. Čeprav je pariranje na začetku preprosto, saj so okna za ustrezni pritisk ustrezne tipke dokaj široka, se stvari zapletejo, ko začnejo sovražniki proti vam prožiti rdeče ali modre napade. Takrat morate namreč tudi spremeniti svojo barvo, ki se ujema s tisto od nasprotnika. Zamahujemo lahko tudi mi in iz vsega tega nastane zanimiv ples pariranja, napadov in preklapljanja med barvami, ki skozi nekje 5-urno izkušnjo postaja čedalje težavnejši, saj začnejo nasprotniki kmalu mešati vzorce napadov in te naredijo nepredvidljive.
Večino igre boste preživeli med spopadanjem z večjimi nasprotniki, ki so barvno različno kodirani.
K sreči nas unikatno zamišljene beštije ne bodo napadale na čisto vsakem koraku in v bistvu so spopadi na začetku usmerjeni bolj na 1v1 in zato se skoraj vsaka bitka čuti kot šefovska, a igra vam rada kdaj malce še dodatno premeša štrene in v arenski boj dostavi dva nasprotnika, vsak pa vsebuje svojo barvo napadov.
Tole bojevanje tvori glaven del vaše izkušnje, a Strayed Lights je tudi na pol platformščina, tako da bo treba premagati tudi kakšno terensko oviro. Žal se tule pozna, da je igra nastala kot plod manjšega studia, saj so animacije mestoma malce pomanjkljive in skakanje naokoli ni tako zadovoljivo kot pa bi lahko bilo – še posebej tule zmotijo dokaj neprepoznavne police, za katere se lahko naš junak oprime, a se ne ločijo dovolj od okolice, včasih pa napoči tudi problem glede orientacije, saj naš Žerjavček ne stopi tja, kamor je usmerjen.
Med raziskovanjem boste naleteli tudi na miroljubna bitja, ki jih lahko malce pocrkljate.
Nerodno platformsko akcijo omilijo dobro zamišljene stopnje, ki so na ogled naravnost čudovite. Strayed Lights je vsekakor ena bolj živobarvnih iger kar smo jih videli, saj je je barvna paleta vsega naravnost čudovita in res se mi je malce ob njej potožilo, da na moji mizi ne stoji OLED monitor ali pa da si doma ne lastim konzole Nintendo Switch, ki vsebuje OLED ekranček. Prelivanje vseh barv okolice in tudi na sovražnikih je čudovito, vse to pa izdatno podpre tudi lepa glasbena spremljava, ki sicer ni preveč bučna, a je ravno pravšnja za takšno igralno izkušnjo.
Svet Strayed Lightsa sicer ni povsem odprt, a ponuja nekaj prostega raziskovanja, ki vam v skritih kotičkih prinese nekaj dobrih. Med igranjem sicer nikoli ne boste dobili občutka, da je razvojna ekipa želela umetno podaljšati igralni čas, saj so vse stopnje in spopadi narejeni tako, da se skozi njih sprehodite samo enkrat, nakar pridete do konca, ki kakšnega resnega izgovora za ponovno preigravanje ne nudi.
Stopnje so čudovite in ponujajo kar nekaj skritih kotičkov.
In to je problem, saj igra v razpon traja 5 ur, nekateri pa se bodo skozi njo odpravili v še krajšem času, za to pa boste na Steamu morali odšteti 25 €, kar se zdi malce veliko.
Izkušnja je tako kratka, a sladka, razvijalec Embers pa je pokazal, da v svojih vrstah skrivajo kar nekaj talenta in samo upamo lahko, da bo prodaja stekla dovolj dobro, da bodo pri svojem naslednjem naslovu dostavili še bolj nadgrajeno igralno izkušnjo, ki bo mogoče ponudila tudi kakšno uro več zabave.
Umetna inteligenca bo zagotovo igrala veliko vlogo pri nadaljnjem razvoju iger – pa če nam je to všeč ali ne. Založnik Ubisoft je že najavil premik v to smer, zaradi česar je bil deležen kar nekaj javne graje, a umetna pamet bo prinesla tudi pozitivne spremembe. Veliko vlogo bo igrala pri oblikovanju brezplačnih modov, ki jih človeške roke delajo leta, medtem ko bodo računalniški algoritmi razvojni čas takšnih projektov zagotovo močno zmanjšali in odprli pot do veliko večjih in ambicioznejših projektov.
Kako zna stvar zgledati smo že videli v igri Mount and Blade, zdaj pa je en modder popularni čvekalni program ChatGPT pripeljal tudi v Skyrim. YouTuber Art from the Machine, ki zna biti glede na ime tudi sam produkt umetne inteligence, je daljšem videu pokazal, kako je trenutno videti Skyrim, če je v njem združenih več umetnopametnih orodij. Ume NPC-jev poganja ChatGPT, medtem orodje xVASynth besedilo pretvori v govorjeno besedo, Whisper pa naredi ravno obratno. Čez vse to so prelite še Skyrimove skripte, ki NPC-jem uskladi ustnice z govorjeno besedo, ti pa se zdaj lahko tudi zavedajo, če je zunaj dan ali noč ter lahko dinamično reagirajo na naključne situacije.
Končni rezultat nam da vedeti, da umetna inteligenca še ne bo kmalu prevzela modderske scene, saj tehnologija izzivom še ni dorasla. NPC-ji so slišati robotsko in nekatere besede napačno naglasijo, ChatGPT pa za vsak odgovor potrebuje nekaj sekund premisleka, tako da pogovori niso ravno tekoči.
Vendar pa je prikazano kljub temu impresivno in treba se je zavedati, da gledamo rezultate, ki so jih skupaj spravili amaterji, medtem ko bi kakšen studio s pravim proračunom znal ustvariti nekaj, kar bi bilo dosti bolj izpopolnjeno.
Art from the Machine zaenkrat še ni najavil, ali bo svoj mod ponudil v prenos tudi drugim igralcem, a verjetno se bo to zgodilo, ko bo projekt še malce bolj izpopolnjen.
Za založnikom Microsoftom je nekaj napornih tednov. Njihov nakup založnika Activision Blizzarda še vedno ni dokončan in je na trgu Združenega kraljestva naletel na nepričakovano oviro, saj so regulatorji blokirali nakup, na kar se je Microsoft pritožil, a kdo ve, kdaj bo zadeva na sodišču razrešena in komu v prid.
Borijo se tudi z izdajanjem ekskluzivnih iger, saj so nekaj dni po dolgem času vendarle spočeli AAA naslov, ki je bil ustvarjen namensko za njihovo konzolo Xbox Series X, a ta je bila žal podpovprečna. Mi smo kolebali med ocenama 2,5 in 3 in se na koncu odločili za višjo postavko, saj je sodelovalno igranje prineslo nekaj dodatne zabave, a nekateri drugi so bili z ocenami precej bolj kruti, zaradi česar je trpela prodaja, največ pa je utrpel sloves razvijalca Arkane, slabe besede pa so letele tudi na založnika Bethesdo, ki spada pod okrilje Microsofta.
Za slabo kvaliteto naslova so igralci hitro začeli iskati glavnega krivca in ni dolgo trajalo, da se je na zatožni klopi znašel Phil Spencer, ki je vodja divizije Xboxa in je hkrati tudi obraz te konzole. Phil se je včeraj pojavil na podcastu Kinda Funny Games Xcast in se tam odkritosrčno spregovoril za mikrofonom, a njegovi odgovori niso zadovoljili vseh.
Seveda je med pogovorom beseda padla na Redfall in nad odzivom kritikov je Phil globoko razočaran. Povedal je, da je igra med njihovimi notranjimi ocenjevalci dosegala veliko višje rezultate, vendar pa to ni izgovor in da je še vedno razočaran nad sabo, da je igra izšla v takšnem stanju. K temu je dodal, da je bil razočaran tudi nad dejstvom, da igra ob izidu na konzoli Xbox Series X lahko dosega samo 30 sličic na sekundo.
Phil meni, da prestavitev izida ne bi vplivala na ocene Redfalla. Sicer priznava, da ima igra očitno težave s kvaliteto, a da je večji problem to, da igra preprosto ni izpolnila tiste kreativne vizije, ki so jo igralci od nje pričakovali. Kljub temu pa pravi, da sta tako Microsoft kot tudi Arkane zavezana k temu, da igri popravita do te ravni, ki jo igralcem zopet prikupila in ob tem navedel naslova Grounded in Sea of Thieves, ki sta po letih razvoja povsem drugačni in bolj izpopolnjeni igri kot na začetku.
Intervju je presneto zanimiv, saj se Phil malce dotakne tudi širše strategije, ki jo trenutno Microsoft planira za konzole Xbox Series S/X in PC.
Phil pravi, da njihova strategija ne sloni na temu, da bi zaradi dobrih iger prodali več konzol kot Sony in Nintendo. Po njegovem mnenju dandanes dobre, ekskluzivne igre ne bodo prepričale igralce na konzolah PlayStation 5 in Nintendo Switch, da te zavržejo in samo zaradi iger nato kupijo Xbox Series X, saj so preprosto preveč zavezani k določenemu ekosistemu in svoji knjižnici iger, ki so na PlayStation 5 združljive s prejšnjo generacijo konzole, zaradi česar so na njih še bolj zavezani. K temu je dodal, da četudi Starfield izide in pri kritikih pobere ocene 11/10, Sonyjevi in Nintendovi pristaši še vedno zaradi tega ne bi zamenjali tabora.
Namesto direktnega tekmovanja s Sonyjem in Nintendom se tako Microsoft želi raje osredotočiti na večjo dostopnost iger, ne glede na izbrano napravo. Pomembno vlogo pri tem nosi njihov servis Game Pass, ki za eno naročnino omogoča preigravanje naslovov na PC-ju in Xboxu, omogočeno pa je tudi pretočno igranje, tako da lahko zabavo preselimo tudi na telefone.
Philove izjave so med igralci spodbudile kar nekaj burnih debat. Res je, da ena sama igra ne bo pri nekateremu sprožila pomisleke, da proda svoj PS5 in ga zamenja za Xbox, a če bi redno na tej konzoli začel dobivati kvalitetne naslove, ki jih ne bi mogel igrati nikjer drugje, potem bi se sčasoma tehtnica morda prevesila tudi na to stran. Phil je sicer v intervjuju povedal, da se končno uresničujejo načrti, da bi vsako četrtino leto izdali po eno AAA ekskluzivo, a kakšnih datumov ni ponudil. Starfield je trenutno njihov naslov, ki ima dejanski datum izida in ni dvoma, da zdaj na tej igri sloni ogromno pričakovanj. Če te morda ne bodo izpolnjena, potem se Microsoft kmalu ne bo mogel več tolažiti niti z Game Passom in Microsoft bo moral spremeniti svojo strategijo izdajanja naslovov.
Založnik se namreč drži načela, da na svoje razvijalce ne pritiska in jim pušča proste roke pri razvoju, a nekateri se sprašujejo, če jih morda ta pristop zdaj ne grize v rit. Seveda je pohvalno razvijalcem pustiti, da izpolnijo svoje vizije, a po drugi strani je razvoj iger tako zakompliciran posel, da brez nekega nadzornika in zakoličenih rokov razvijalci zapadejo v cikel ustvarjanja, brisanja in dodajanja vsebine, dokler se vse skupaj ne sprevrže v razvojni pekel, nakar igra potrebuje 6 let ali več za svoj izid, končni rezultat pa je na koncu pod povprečjem.
Kakšna je prihodnost Xboxa bomo izvedeli kaj kmalu, saj za 11. junij pripravljajo večjo konferenco, na njej pa si bo svoj poseben prostor na odru zavzel tudi Starfield.
Igra Amnesia: The Bunker z vsakim novim prikazom igranja bolj obeta. Glede zgodbe vemo samo to, da se bomo znašli izpod podzemnega bunkerja iz 1. svetovne vojne, naokoli pa ne bomo našli niti ene žive osebe, ampak samo razpadajoča trupla, po rovih pa nas bo preganjala neka pošast, proti kateri bomo imeli bore malo obrambe.
Kar me najbolj navdušuje je ta občutek resnične izoliranosti in klavstrofobičnosti. Igralni napovedniki zaenkrat v nas niso metali poceni “jump scare” momentov in tole bo resnično počasna igra pri kateri bo treba previdno kukati iz vsakega ovinka in uporabiti vse pripomočke, ki nam bodo na voljo. Na zaslonu ne bo praktično nobenega pokazatelja uporabniškega vmesnika, tako da se bo treba za raziskovanje zanašati na zemljevid in priročno svetilko, ki jo bo treba pred uporabo naviti, lučka pa bo sčasoma začela ugašati.
Amnesia: The Bunker bo za razliko od prejšnjih delov vsebovala nekaj samosvojih igralnih mehanik. Prvič v seriji bomo lahko uporabili orožje, a za revolver bomo strelivo našli bolj po naključju, prav tako pa bo redka kakšna granata, ki nam zna odpreti pot naprej, a glasen pok bo priklical tudi nevarnost. Med osvetljevanjem nepredirne črnine bomo očitno naleteli tudi na ogromne podgane, ki strahu pred človekom nimajo in odžene jih lahko samo plamteča bakla. Naše najboljša obramba pred pošastjo bodo generatorji, ki bodo lahko osvetlili prostore, saj naš glavni nasprotnik ne mara preveč svetlobe, a generator deluje na bencin, ki pa ga je omejene zaloge. Za bolj brezskrbno raziskovanje tako ne bo veliko časa, kar doda samo še en nov nivo pritiska na igralca.
Amnesia: The Bunker je videti kot res dobra grozljivka, razvijalec Frictional Games pa se zna preko nje odkupiti za igro Amnesia: Rebirth, ki ni bila sicer slaba, a spet ni dosegla tistih višav, ki smo jih od tega razvijalca upravičeno pričakovali.
Datum izida je po nekaj prestavitvah zdaj trdno zakoličen za 23. maj.