🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 119

Naslednje poglavje sage Total War nas bo popeljalo v antični Egipt

0

Razvijalec Creative Assembly pripravlja novo poglavje sage Total War, ki se je od začetka ukvarjala s prikazom bitk, trgovanj in političnih razpletanj iz nekaterih najbolj burnih in napetih obdobij človeške zgodovine, nakar so to formulo uporabili znotraj fantazijskih svetov Warhammerja. Ta alternativna pot se je izkazala za hudo uspešno, saj je Creative ravno preko Warhammerja prodal največ svojih iger, vendar jih ljubezen do historičnih dogodkov vmes ni zapustila.

Leta 2019 smo podoživljali kitajsko zgodovino preko igre Three Kingdoms, včeraj pa so najavili povsem novo poglavje, ki nas bo tokrat odpeljalo v antični Egipt.

Total War: Pharaoh še ni dobil igralnega posnetka, tako da se bo zaenkrat treba zadovoljiti z dobro producirano vmesno sekvenco, a kljub temu smo nato dobili nekaj dodatnih informacij, ki jih je režiser Todor Nikolov zaupal nekaterim večjim igričarskih stranem.

Stopili bomo v dokaj burno dogajanje, ko se je ravno zaključevala Bronasta doba. Faraon je umrl in na prestol Egipta prežijo tako domačini, kot tudi tujci. V zraku se da vohati vojno in od nas je odvisno, kdo bo zavladal deželam Egipta, to pa bomo lahko naredili samo preko uničenja vse škodoželjne konkurence.

Total War: Pharaoh bo v osnovni kampanji ponujal osem različnih ljudstev iz treh različnih kultur. Prvič v tej seriji bomo lahko na začetku kampanje izbrali še dodatne opcije, kot je denimo naključno razporejanje startne naselbine vsakega ljudstva, razporejanje dobrin na mapi in učinkov naravnih katastrof. Te bodo na bojiščih tokrat igrale veliko večjo vlogo, saj se zna vreme spreminjati kar sredi bitke, to pa bo pomembno vplivalo na sposobnosti vaše vojske. Sredi puščave v vročini se bodo vsi brž utrudili, a naključne nevihte vaših problemov ne bodo rešile, vsake toliko pa vas bo napadel še peščeni vihar, ki bo nato omejil vidljivost.

total war

Za razvoj tokrat skrbi Creative Assembly Sofia, ki je nazadnje spočela igro Total War Saga: Troy, vendar pa Pharaoh ne bo spadal v Saga zbirko, ampak bo tole polnopravno poglavje Total Wara, ki bo zase na Steamu zahtevalo tudi polno ceno. Tako kot pri prejšnjih igrah bomo naknadno dobili DLC-je, zato je za nakup na voljo tudi nekaj različnih edicij – najdražja izmed njih bo vsebovala vso vsebino, a stane več kot 90 €.

Total War: Pharaoh izide enkrat v oktobru, prednaročniki pa boste lahko z igranjem začeli nekaj dni prej, a specifičnega datuma Creative Assembly še ni razodel.

Igra Forspoken dobila obsežno posodobitev, ki popravi kar nekaj stvari

0

Igra Forspoken je bila glavni predmet norčevanj v januarju 2023 in nekaj teh slabih kritik si je zadeva nedvomno zaslužila. Založnik Square Enix je namreč splovil povsem svežo franšizo v kateri je glavna junakinja Frey stopila v magični svet, tam pa se je spoprijateljila z magično gobčno zapestnico in postala nesojena rešiteljica celega sveta, igralec pa je moral ob tem trpeti cringe dialoge in trpeti ob dokaj neuravnovešeni igralni formuli.

Nam sicer Forspoken ni bil tako zanič, saj smo kar nekaj zabave potegnili iz unikatnega prečkanja svet, boj pa nam je bil preprosto zabaven, saj se množičnega razstreljevanja zombijev preko ognjenih urokov preprosto ne moreš naveličati. Vendar pa mimosunkov igre ni bilo mogoče spregledati, saj je bila optimizacija na psu, Square Enix pa je za igro želel 80 € in to na PC-ju.

Zaradi slabih kritik je igra utrpela slabo prodajo in razvijalec Luminous Productions je izgubil svojo samostojnost in bo po novem združen s samim založnikom. Kljub temu pa je Square Enix odobril dodatno delo na igri, ki je po izidu pridobila kar nekaj popravkov, v petek pa dobiva večji DLC In Tanta We Trust.

Še pred tem pa smo dobili novo večjo posodobitev, ki popravi kar nekaj stvari. Frey je denimo pridobila povsem nov napad Cuff Crush, na voljo pa je tudi večja težavnostna stopnja Very Hard. Na seznamu popravkov lahko najdemo tudi zapis glede uravnovešenja dogodkov v zgodnjem delu igre, Freyine animacije lahko zdaj preskočimo, zmanjšana pa je bila tudi pogostost čvekanja zapestnice, čigar dialogi so se začeli čisto preveč hitro ponavljati.

Skupno gledano je tole poštena posodobitev in če ste morda do sedaj čakali s preigravanjem zna biti zdaj končno čas, da se spravite v ponovni zagon avanture. DLC In Tanta We Trust je zdaj že na voljo za vse tiste, ki so kupili Deluxe edicijo igre in to samo na konzoli PlayStation 5, medtem ko zadeva na PC prispe 26. maja.

Zaradi novega TikTok trenda najstniki brez dovoljenja vstopajo v naključne hiše in stanovanja

0

Na spletu je v zadnjih dneh postal popularen primer TikTokerja z imenom Mizzy, čigar pravo ime je Bacari Ogarro. Tip je namreč spočel nov popularen trend na TikToku, imenovan “Walking into random houses” in ta je točno to, kar ste iz naslova tudi predvidevali.

Premisa izziva je v tem, da vstopiš v dom popolnega neznanca, se okoli malce razgledaš, se morda tudi usedeš na kakšen kavč in nato miroljubno zapustiš dom. Mizzy je storil ravno to pri nekem domu v Londonu, kjer je elegantno zaobšel lastnico hiše na vrtu in s svojo družbo nato vstopil skozi odprta vrata, ženska pa se je nato začela dreti na njim in na vsiljivca opozorila svojega moža. Ta je nato družbo dočakal in jih hitro začel poditi in zraven opozarjati, da ima v hiši svoje otroke, a Mizzy se ni uspel splašiti in se je najprej malce usedel na kavč in šele nato stopil ven iz hiše.

Poteza ali bolje rečeno izziv je privlekel pozornost interneta in tudi drugih družabnih omrežij. TikTok mu je račun ukinil, nakar sta isto storila še Instagram in YouTube, čeprav Mizzy pravi, da na teh kanalih ni objavljal vsebine, ki bi kršila pravila.

V intervjuju za spletno stran Daily Star je Mizzy povedal, da ga izguba TikToka ne moti preveč, saj je bil iz platforme odstranjen že večkrat, a da ga preseneča ukinitev profilov na YouTubu in Instagramu. Oggaro ima namreč bogato zgodovino delanja vprašljivih in spornih posnetkov, saj se je med drugim snemal, ko je sredi knjižnice uničeval knjige, v enem posnetku pa je celo pristopil do stare gospe na klopci, jih pohvalil psa, nakar je tega zagrabil in z njim zbežal in jo s tem na smrt preplašil. Kraja psa je šla na račun izziva iz strani prijatelja, a je k sreči nato štirinožca vrnil, Oggaro pa pravi, da se je gospa nato tudi usedla z njim in z njim malce pokramljala.

O incidentu glede nedovoljenega vstopa v hišo je bila kasneje obveščena tudi policija, a ta ne more ravno narediti veliko, saj skupina ni vlomila v hišo, komu grozila ali pa povzročila materialne škode, tako da Mizzy ne bo dobil niti kakšne denarne kazni. Situacija bi bila seveda drugačna v ZDA, kjer bi ob takšnem vstopu v hišo policija ravnala drugače, če ne bi že lastnik z vsiljivcem sam poračunal preko kakšnega strelnega orožja.

Doom lahko zdaj igramo preko teleteksta

0

Današnja mladina morda sploh ne ve, da smo tehnološki dinozavri včasih svoje informacije prejemali preko posebne funkcije televizorja, imenovane teletekst. Wikipedija pravi, da je “teletekst sistem za enosmerni prenos znakovnih informacij preko televizijske mreže”, vsak kanal pa je vseboval svoj teletekst, ki je držal svojo vsebino. Preko daljinca smo lahko nato dnevno preverili vremensko napoved, prebrali zadnje športne rezultate ali pa se pozabavali ob dnevni šali, vedno pa so bile tudi posodobljene zadnje novice po svetu.

Ta sistem se zdi v dobi interneta povsem zastaran in odvečen, a včasih povezovanje na spletno mrežo ni bilo samoumevno, zato je enostaven dostop do informacij ponujal sistem teleteksta. In zdaj lahko na njem preigravamo tudi Doom in to zahvaljujoč posebnemu modu doom-teletext, ki ga najdete na Githubu.

Kakor lahko vidite iz igralne posnetka je zadeva povsem igralna in jo lahko nadzorujemo celo preko daljinca, tako da dobite resnično čistokrvno izkušnjo. Zaradi omejitev izrisovanja preko teleteksta večino akcije gledamo preko belo obarvanih pikslov, ki orišejo približno originalno podobo igre. Teletekst sicer zna izrisovati tudi barve, a modder se je pri tem projektu odločil ohraniti črno-barvno shemo, ki jo je nosila tudi originalna različica teleteksta.

Modder Lukneu pravi, da igra dejansko bolje teče na starih, katodnih monitorjih, ki lahko takšno igranje izvajajo pri 30 sličicah na sekundo, medtem ko je pri njegovem testiranju novejši LG televizor izdavil komaj 3 sličice na sekundo. Ta “predelava” je še v razvoju, saj v teletekstove barve še niso bile predelane vse stopnje, a tiste obstoječe celo podpirajo shranjevanje in nalaganje položajev, moč pa je tudi prilagoditi nekatere nastavitve.

Mod lahko precej bolj enostavno poganjate na PC-ju in to preko nameščanja WAD datoteke, za tisto pravo izkušnjo preko televizorja pa bo treba malce zavihati rokave – vsa navodila vas čakajo na uradni strani projekta. Teletekst sicer še vedno obstaja tudi pri nas – preko spleta lahko obiščete uradno različico kanala RTV Slovenija.

Serija iger Final Fantasy se bo morda znebila zaporednih številk

0

Naslednje poglavje japonske igričarske serije Final Fantasy bo že 16., a to drži samo za tiste glavne igre, medtem ko imamo še cel kup odvrtkov in predelav za specifične sisteme, tako da ima ta franšiza res bogato zgodovino, v kateri se lahko mimogrede povsem izgubiš. Vse te številke in zmedena poimenovanja so začela povzročati sive lase tudi založniku Square Enixu in zna se zgoditi, da sedemnajsti del ne bo več nosil številke, ampak samo podnaslov.

O teh težavah se je v nedavnem intervjuju s spletno stranjo GQ razgovoril vodja razvoja iger Final Fantasy 14 in 16 – Naoki Yoshida. Ta je priznal, da so začele te zaporedne številke povzročati zmedo pri promociji novih naslovov in tudi pri novih igralcih. Slednji bodo pogledali številko 16 in nato pomislili, da je treba najprej preigrati vseh 15 prejšnjih naslovov, saj drugače štorija ne bo imela smisla. Tako mišljenje prevladuje pri mlajših igralcih, ki so zdaj že vajeni Marvelovega koncepta filmov in serij, pri katerih je vse povezano v eno vesolje in za pravo uživanje zgodbe moraš preprosto pogledati vse niti, ki so nato pripeljale do aktualnega poglavja.

Final Fantasy pa ne sledi tej formuli, saj je vsak naslov postavljen v svoje lastno vesolje, ki s prejšnjimi deli nima nekih povezav. Seveda boste vsake toliko naleteli na kakšno referenco, a to je daleč od tega, da štorija brez preigravanja prejšnjega dela ne bi imela smisla. To je jasno že pri površnemu pregledu vsebine vsakega naslova: Final Fantasy 15 nas denimo postavi v moderen čas, kjer se naokoli prevažamo z avtom in delamo slike s telefonom, Final Fantasy 16 pa bo mračna srednjeveška pripoved.

Yoshida pravi, da je glede teh sprememb že govoril s tistimi na višjih položajih, ki lahko pri Square Enixu sprejmejo takšne odločitve. Predlagal je denimo da se ime 14. dela, ki je MMO, preprosto spremeni v Final Fantasy Online, zaradi česar bi igralcu bilo takoj od začetka jasno, kakšno igro dobiva, takšni podnaslovi pa znajo olajšati prepoznavanje sledečih delov franšize.

Vendar pa Yoshida kakšnega konkretnega odgovora na svojo idejo še ni dobil, zraven pa je še dodal, da je to problem za tisto ekipo, ki se bo spravila v izdelavo 17. poglavja.

Final Fantasy 16 medtem pridno leze proti izidu, ki se bo zgodil 22. junija. Igra bo izšla ekskluzivno na konzoli PlayStation 5, medtem ko PC verzija še nima datuma izida, a je letos ni za pričakovati.

Tule je prvi igralni posnetek za System Shock 2: Enhanced Edition

Po letih razvoja bomo konec tega meseca vendarle dobili predelavo igre System Shock, ki jo je razvijalec Nightdive Studios pričel leta 2016 in za te namene najprej zbral denarce preko Kickstarterja, vmes pa se je zapletel v razvojne težave in menjavanje pogonov, zaradi česar je projekt za svojo izdelavo potreboval veliko več kot pa je bilo originalno mišljeno.

Vendar pa to ni edina predelava, ki jo imajo trenutno pod prsti. Nadaljevanje System Shock 2 iz leta 1999 je bilo daleč bolj priljubljeno kot pa original in v igričarski zgodovini zaseda vlogo ene od najbolj pomembnih iger, saj je nato spočela svoj lastni žanr “immersive sim”. Žal je nadaljevanje do svoje prave slave prišlo šele mnogo let po izidu, prodaja pa je bila takrat tako slaba, da je zaradi tega pod rušo šel talentirani razvijalec Looking Glass.

Nightdive Studios dela tudi na predelavi drugega dela, a o tej nismo slišali praktično ničesar in znano je bilo samo to, da ta projekt ne bo tako velik kot predelava prvega dela in bo v bistvu samo nadgradil teksture, medtem ko bo sama sredica ostala enaka. Razvijalec nam je včeraj končno omogočil vpogled v prvi napovednik, ki pa je v bistvu bolj dražilnik, saj skoraj dve minuti gledamo v vmesno sekvenco, vpogled v igranje pa dobimo šele proti koncu.

System Shock 2 je vsekakor videti zastaran, a verzija Enhanced Edition bo podobo vsaj malce popravila. Teksture zdaj niso samo neki bledi zmazki, ampak lahko na njih dejansko razberemo besedilo, razvijalec pa se je tudi povezal s skupnostjo spletne strani systemshock.org, tako da bo nadgrajena verzija vsebovala nekaj najboljših modov, ki so nastali v igrini 20-letni karieri.

Razvijalec je tudi uspešno predelal celotno kodo v njihov lastni pogon KEX Engine, kar jim je omogočalo prenoviti sodelovalno večigralstvo in igro prvič v zgodovini preseliti tudi na konzole.

System Shock 2: Enhanced Edition bi moral sprva iziti skladno s predelavo prvega dela, a zdaj ta datum več ne drži. Igra bo brezplačna za vse prednaročnike predelanega originala, razvijalec pa nas je dražil tudi s podporo za VR igranje, a stanje tega igralnega načina zaenkrat ostaja nejasno.

Kritiki spljuvali novi Indiana Jones film

0

Obujanje filmske legende je vedno tvegana naloga, še posebej če je ta legenda danes stara že 80 let. Govora je o igralcu Harrisonu Fordu, ki se je v naš kolektiven spomin zapisal preko vsaj dveh legendarnih vlog: Han Solo iz filmov Vojna zvezd in Indiana Jones iz istoimenske četverice filmov. Možakar si je več kot zaslužil počitek na lovorikah, a Disney mu kar noče nehati pošiljati novih scenarijev in ga vabiti, da še zadnjič odigra te svoje prepoznavne vloge.

Han Solo in njegova vnovična obuditev se ni ravno obnesla, zdi pa se, da je tudi prenovljeni Indy ni prav dobro odnesel. Franšiza Indiana Jones je sicer na slab glas padla že s svojim četrtim filmom Kraljestvo kristalne lobanje iz leta 2008 in veliko jih je že takrat mislilo, da je Ford preprosto prestar za vlogo plenilca robnic, ki je slaven po svojih akcijskih vložkih. Vendar pa je Hollywood od takrat v roke dobil tehnologijo digitalnega mlajšanja obrazov, ki so jo urno zagrabili z obema rokama.

Problem pa je v tem, da ta tehnologija še ni povsem dozorela in ravno v tem tiči srce problema novega Indiana Jones filma, s podnaslovom Artefakt usode. Film je svojo premiero doživel na dogodku Cannes Film Festival in gledalci so takrat Forda nagradili s kar šest-minutni stoječim aplavzom. Vendar pa kritiki govorijo svojo zgodbo in spletna stran Rotten Tomatoes je prejela prve recenzije, ki pa niso vzpodbudne.

Od 30 recenzij jih je bolj malo pozitivnih, zato trenutna ocena stoji na komaj zadostni oceni 50 %. To za tako velik film vsekakor niso dobre novice in čeprav bodo seveda končno oceno na koncu podali sami gledalci, ki imajo včasih mnenja povsem drugačna od priznanih kritikov, bo verjetno na koncu prevladalo mnenje, da tole vsekakor ni neka mojstrovina, ki bi se odkupila za Kraljestvo kristalne lobanje.

IGN je filmu podal oceno 4/10 in v recenziji zapisal, da tale film preprosto nima tiste magije Indyjevih prejšnjih odprav, preveč pa je tudi CGI-ja, ki je za povrh zavit v temo, tako da včasih sploh ne vidiš, kaj se dogaja. BBC po drugi strani pravi, da je na trenutke zadeva kar žalostna, saj Indy ni tisto kar smo vajeni iz filmov. Tule za akcijske segmente velikokrat poskrbi njegova krščenka Helena Shaw, medtem ko se Indiana skriva v kotu v obliki starega, zlomljenega možakarja.

Novi Indiana nas bo v kinih razveseljeval ali pa žalostil od 30. junija dalje, kasneje pa bo prispel tudi na pretočni servis Disney+, kjer bomo konec tega meseca dobili tudi vse pretekle filme.

Sony pravi, da bodo PlayStation ekskluzive na PC prispela po dveh ali treh letih

Sony je začel s predelavami svojih ekskluziv iz PlayStationa vsem PC igralcem vlivati upanje, da se morda približuje dan, ko bodo te izšle istočasno na obeh platformah. Nenazadnje je The Last of Us Part 1 izšel pičlih 6 mesecev po tem, ko je svojo premiero doživel na konzoli PlayStation 5, kar je bil do sedaj najkrajši čas, ki je pretekel med izidoma na obeh platformah.

Vendar pa ne pričakujte, da boste že letos na svojem PC-ju zaganjali igro Spider-Man 2. Nedavno je Jim Ryan, zdaj že slavni vodja divizije PlayStation, spregovoril za japonsko spletno stran Famitsu in v njej potrdil, da bo Sony še vedno skrbel za predelave za PC, a da bodo njihove lastne igre še vedno najprej izšle na PlayStationu in šele kasneje za računalnike.

Kakšna bo ta časovna razlika Ryan ni povedal, je pa dodal, da je pri pogovorih z oboževalci PlayStationa prišel do zaključka, da ti nimajo nič proti, če te ekskluzive dobijo predelave dve ali tri leta kasneje po izidih na domačem terenu.

Odgovor je sicer malce bizaren, saj se zdi, kot da bi se Sony ravnal po trendih, ki jim jih narekuje njihova baza igralcev na PlayStationu. To seveda ni res, saj je glavni namen teh ekskluzivnih iger prodaja konzol PlayStation 5 in po novem tudi sistemov PS VR2, Sony pa s tem pobere tudi maksimalen zaslužek. Šele kasneje, ko prodaja upade, se pripravi predelava za PC, ki prinese nekaj dodatnega cekina, takrat pa mora Sony nekaj odstotkov od prodaje odškrtniti tudi Steamu.

Jasno pa je tudi, da Ryan noče razjeziti igralcev na PlayStationu in Japonska je močno zavezana ravno Sonyju. Nekateri so na svoje obtelevizorske naprave celo malce preveč navezani, saj so bili ob prvih Sonyjevih predelavah celo jezni, da njihove svete franšize tipa Uncharted, God of War in The Last of Us niso več na voljo samo preko sistemov PlayStation, kar jih je v nekaterih očeh pocenilo.

Kaj bodo Sonyjeve naslednje predelave bomo bržkone izvedeli na prihajajoči konferenci PlayStation Showcase, ki se bo odvila 24. maja, morda pa takrat le dobimo najavo o predelavi tudi drugega dela serije The Last of Us.

Tista Powerpuff Girls serija s pravimi igralkami je bila preklicana

0

Dobro leto nazaj smo poročali o novi seriji, ki bi za vsebino vzela popularno risanko Powerpuff Girls in to predelala v serijo, kjer bi pred kamerami nastopale osebe iz mesa in krvi. Že takrat se nam je to zdela nekam čudna ideja, vendar pa je televizijska mreža CW menila, da imajo v rokah novo uspešnico, ki bi lahko na poceni način pred televizije zvabila starejše gledalce, ki imajo za to risanko kar nekaj nostalgije.

O projektu se je sprva začelo govoriti leta 2020, nakar je CW februarja 2021 naročil pilotno epizodo, v glavne vloge pa postavil igralke Chloe Bennet, Dove Cameron in Yano Perrault. Vse je bilo v bistvu že nared za promocijo polne sezone, a so se nato začele komplikacije.

Testna epizoda gledalcev ni navdušila, zaradi česar se je CW odločil, da jo posname na novo. Prenovljena epizoda in komplikacije med snemanjem očitno niso navdušile igralcev, zato je avgusta igralka Chloe Bennet, ki naj bi igrala herojinjo Blossom, odstopila od projekta.

Televizijska mreža CW se je nato v zadnjih dveh letih zapletla še v finančne težave, zato so začeli sekati projekt levo in desno. Serija Powerpuff Girls je bila ena med prvimi, ki je šla pod giljotino, predstavnik CW-ja pa je preklic serije nato uradno potrdil za spletno stran IGN.

Originalna risanka se je predvajala med letoma 1998 in 2005, velja pa za eno tistih legendarnih animirank, ki so proslavile televizijski kanal Cartoon Network. Medtem ko so bile dekleta v risanki v bistvu še punčke, bi serija z živimi igralkami sledila dekletom, ki so stara nekaj čez 20, v njih pa bi se kuhale zamere do superherojskega poklica, saj so zaradi njega zamudile otroštvo.

CW je v zadnjem času preklical kar nekaj večjih projektov – med njimi se je našla tudi Zorro serija, ki bi jo vodil Robert Rodriguez, v glavni vlogi pa bi tokrat masko nataknila ženska igralka.

Meta naj bi gradila svoj Twitter, ta pa zna iziti že konec junija

O družabnem omrežju Twitter smo v zadnjih dveh letih slišali več kritik kot pa hvalnic, saj je zadevo prevzel prepoznavni milijarder Elon Musk, ki je spočel kar nekaj kontroverznih odločitev kot je denimo vpeljava naročnine za vse tiste, ki želijo ob imenu nositi modro ali zlato kljukico. Nato so bile tu afere glede odpuščanja zaposlenih, ki so morali po cele dneve prebiti v pisarnah, samo zato, da so lahko obdržali službe, nakar se je Elon začel kregati z novinarskimi hišami.

Vse to je pripeljalo do tega, da se je Twitter imperij malce zamajal in konkurenca je zaznala kri v vodi, tako da so se začele pripravljati alternative. Te so sicer obstajale že prej, a zaradi vseh teh dogajanj znotraj Twitterja sta alternativni omrežji Mastodon in Bluesky pridobili kar nekaj novih uporabnikov, zdaj pa naj bi svojega kandidata kmalu predstavilo tudi podjetje Meta, ki pod palcem že drži družabni omrežji Facebook in Instagram.

Govorice so se začele marca, takrat pa je Meta potrdila, da raziskuje samostojno, decentralizirano socialno omrežje, ki bi omogočalo delitev misli v podobi besedilnih sporočil. Strokovnjakinja za trženje digitalnih medijev Lia Haberman pa zdaj pravi, da je aplikacija že praktično nared in jo je označila kot “Instagram za vaše misli”.

Lia pravi, da se je Meta srečala z nekaterimi najbolj pomembnimi vplivneži, eden od teh pa je z njo nato podelil informacije glede prihajajočega omrežja, ki za zdaj še nima imena. Zadeva naj bi bila zgrajena na osnovi Instagrama, saj očitno za to novo omrežje ne bo treba ustvarjati novega računa, ampak bomo prenesli samo parametre iz Instagrama. Tako boste ohranili uporabniško ime, geslo in osebne podatke, na novo platformo pa boste prenesli tudi vse svoje sledilce, med katere bodo prišteti tudi blokirani računi.

Aplikacija se bo lahko povezala z drugimi decentraliziranimi omrežji tipa Mastodon, za vsako objavo pa boste imeli na voljo do 500 znakov, deliti pa bo moč tudi fotografije in video posnetke, ki bodo dolgi do pet minut.

Meta naj bi svoj nov izum splavila že konec junija in če smo pri takšnih premierah družabnih omrežij česa vajeni, je to, da bo zadeva najprej testno na voljo v ZDA in bo šele kasneje prišla k nam. Je pa v vsak primeru tole zanimiva alternativa, ki bi znala postati popularna tudi pri nas. Twitter namreč v Sloveniji nikoli ni uspel dobiti neke resne baze uporabnikov, medtem ko smo Slovenci veliko bolj predani srčkanju po Instagramu in če bo prehod na novo platformo res tako enostaven, znamo tudi pri nas kmalu čivkati in deliti nespametne misli, iz česar se bo nato zagotovo rodila kakšna slastna drama.

Tale mod za Dark Souls 2 pošteno prenovi igrino osvetlitev

0

Ko je bila igra Dark Souls 2 prvič napovedana je v napovednikih nosila skoraj povsem drugačno podobo, kot pa smo jo dobili v končnem izdelku. Razvijalec FromSoftware se je takrat poigraval z mislijo, da bi igralcem dostavil resnično temačno izkušnjo, ki bi tudi ustrezala imenu in igralci bi na nekaterih mestih morali nujno uporabiti baklo, saj drugače nasprotnika in pasti stopnje preprosto ne bi videli.

Proti koncu razvoja so se očitno premislili, zaradi česar je nastradala vizualna podoba, saj je ta izšla v precej očitno nedokončanem stanju. Zdi se, kot da je nekdo samo preprosto navil osvetlitev do konca, zaradi česar nekatere stopnje izpadejo enostavno grde, saj ne vsebujejo prav nobenih senc, ki so bile zasnovane z drugačno osvetlitvijo v mislih.

Po skoraj desetih letih od izida poskuša to napako odpraviti mod DS2LIGHTINGENGINE SOFTS, ki je popolnoma prenovil sistem osvetlitve znotraj igre. To ni nek poceni trik, ki se ga navadno modderji poslužujejo preko orodja ENB, ki so na slikah videti dobro, med igranjem pa te pečejo oči, saj pričujoča modifikacija v igro vnese grafične prvine, ki so prej manjkale. Sem notri lahko prištejemo funkcijo volumetrične megle, ki nekatere scene povsem prenovi, skozi celo igro pa zdaj lahko dejansko gledamo prave sence, kar nekatere stopnje ovije v barve in sence, ki so bile originalno načrtovane.

DS2LIGHTINGENGINE SOFTS si lahko že prenesete na sledeči povezavi, mod pa ne spreminja igralnih mehanik, zaradi česar je varen tudi za večigralsko igranje. Avtor pravi, da je tole v bistvu še alfa različica, ki bo v bodoče dobila nove funkcije in olepšave, preko alfe pa bo iz strani skupnosti nabral nekaj koristnih odzivov. Optimizacija je že zdaj vrhunska, saj praktično vse grafične kartice, z izjemo AMD Radeona RX 550 dosegajo stabilnih 60 sličic na sekundo.

To ni edini takšen projekt za Dark Souls 2. Vse od leta 2020 še en modder Stayd dela na svoji grafični prenovi, ki pa je skozi čas postala močno bolj obsežna in je zdaj postala že praktično predelava, saj se je avtor spravil v finomehansko prilagajanje dolžine mečev. Tudi njegov projekt je impresiven, a žal se o datumu izida ne ve še nič.

Steam je začel ponujati časovno omejene preizkuse iger

0

Kakšen pametnjakovič bi ob zgornjem naslovu znal omeniti, da Steam že dlje časa ponuja časovno omejene preizkuse iger, saj je politika tega servisa, da lahko vsako igro vrnemo in instantno prejmemo vračilo denarja, če le naš igralni čas ne preseže dveh ur. To je sicer res, a takšno igranje s sistemom ni udobno za vse: kot prvo moraš na računu imeti 60 oziroma zdaj že 70 €, da lahko sploh kupiš moderno igro, Valve pa mora nato za vsako takšno transakcijo odšteti nekaj centov, kar se skozi čas in več uporabnikov nabere na kar lep evrski znesek.

Tako se je Valve domislil bolj elegantne rešitve: časovno omejenih preizkusov iger. Tole sicer ni čisto originalna ideja, saj takšne zadeve Sony že dolgo ponuja na konzolah PlayStation 5, a na PC-ju takšne stvari srečamo bolj redko. Računalničarji so bolj navajeni demo iger, ki omogočajo preigravanje določene stopnje, vendar pa so demoti bolj izjema kot pravilo, saj zahtevajo od že tako izmozganih razvijalcev še dodaten trud, saj je treba ustvariti izrezano vsebino, ki nato vsebuje kakšen oglas za nakup polne igre.

Časovno omejeni preizkusi pa so močno bolj enostavni, saj mora razvijalec vgraditi samo odštevalnik in je z delom opravil. Prvi takšen preizkus na Steamu je tako dobila nedavna predelava Dead Space, ki jo lahko obiščete preko sledeče povezave, tam pa boste pod razdelkom Free Trial našli gumb Play Now, to pa vam bo v knjižnico dodalo igro, ki jo nato lahko preigravate uro in pol.

Zdi se, da je tole samo prva od takšnih iger z omejenim časovnim preizkusom, saj je Valve za te namene ustvaril prav poseben razdelek na strani igre in zanimivo bo videti, kakšne igralne preizkušnje bo še lahko testirali na takšen način. Ni še znano, ali lahko vsak založnik izbira časovno mejo za posamezni naslov ali pa bo vse omejeno na 90 minut.

Za razliko od zaprtega sistema na konzoli PlayStation 5, pa so PC pirati brezplačni preizkus že izkoristili za svoje namene. Dead Space vsebuje zaščito Denuvo, zaradi česar ostaja nezlomljen, a nekdo je izgruntal orodje, ki časovnik 90 minut raztegne na neomejeno število ur in ker vsak uporabnik pri teh omejenih preizkusih v bistvu prenese polno igro, se lahko pirati na ta način pozabavajo v celi kampanji.

Po 10 letih se Futurama vrača in tule je dražilnik za 8. sezono

0

Komična animirana serija Futurama kar noče umreti in po desetletju prediha se zopet vrača na televizijske zaslone in to v malce drugačen svet kot pa je bil takrat, ko se je od nas poslovila. Futurami se zdaj ni treba ukvarjati s kabelskimi televizijami, ampak lahko svojo vsebino ponudi preko pretočnih servisov, pravice do njenega imena pa si lasti Disney, ki je že nekaj časa nazaj napovedal ponovno obuditev franšize, ta pa je zdaj dobila svoj prvi dražilnik.

Osma sezona bo razdeljena na dva dela, vsak od njiju pa bo štel 10 epizod. Kakor lahko vidimo v dražilniku se bodo vrnile vse stare face, med katero bodo glavno vlogo zastopali Fry, Leela, Zoidberg, Hermes, Amy, profesor Farnsworth in vedno gobčni robotski Bender, vse te pa bodo uglasili stari zvočni igralci Billy West, Katey Segal, Phil LaMarr, Lauren Tom in John DiMaggio.

Osma sezona ne bo od gledalcev zahtevala kakšnega predhodnega znanja in med gledanjem epizod se bodo zabavali tako novi gledalci, kot tudi veterani. Seveda je priporočljivo da si ogledate tudi prejšnje sezone, ki v animirane svetu še vedno nosijo legendaren status. Zgodba je preprosta: dostavljavec pic Philip J. Fry leta 1999 pomotoma zaide v neko komoro, ki ga nato zmrzne in teleportira daleč v prihodnost. Philip nato obišče edinega še živečega sorodnika profesorja Farnsworth, ta pa ga nato zaposli v svoji dostavni službi, ki v ekipi drži res zanimivo in unikatno posadko. To je povod za smešne avanture po celem vesolju, ki so postale znane zaradi odlično spisanega scenarija, vsake toliko pa smo dobili tudi tako čustveno epizodo, da bi se zaradi nje še kamen izjokal.

Serijo bosta vodila originalna ustvarjalca Matt Groening in David X. Cohen, veterana animacij, ki že desetletja nadzirata serijo Simpsonovi, prva epizoda frišne sezone pa bo na voljo 24. julija – pri nas jo bomo gledali, tako kot vse pretekle sezone, na pretočnem servisu Disney+.

Lenovo najavil prenovo mini računalnikov ThinkStation P3 Tiny

0

Dandanes so strojni deli računalnikov postali že tako miniaturni, da lahko v bistvu spočnemo igričarske zadeve, ki jih nato brez težav držimo v rokah, kar lepo nakazuje popularni Steam Deck. Ti miniaturni deli pa prav pridejo tudi pri tistih, ki so privrženci trenda SFF oziroma Small Form Factor. Namen tega je kupovanje polnopravnih PC-jev, ki jih lahko praktično namestite pod svoj monitor, Lenovo pa je nedavno najavil prav takšne strojčke, ki so jim nadeli nekam prisrčno ime ThinkStation P3 Tiny.

lenovo

Gre za resnično majhen PC, ki meri samo 183 x 179 x 37 milimetrov. Tako ga lahko brez težav primete z eno roko, tehta pa samo 1,4 kilograma, zaradi česar je zadeva res videti bolj kot nekakšen modem kot pa pravi računalnik. A to je ravno čar SFF strojčkov, ki jih lahko nato namestite kar na mizo ali pa pod monitor, edina skrb pa je dovolj prostora za prezračevanje, tako da Tinyja ni ravno pametno tlačiti znotraj predala.

Kljub majhnosti pa računalniček vsebuje nekaj impresivnih specifikacij. Na procesorski strani lahko Tinyja nadgradite vse do procesorja Intel i9-13900 in temu dodate do 64 GB DDR5-4800 pomnilnika. Pri grafiki lahko izbirate med čipoma UHD Graphics 730 iGPU ali pa UHD Graphics 770 iGPU ali pa dodate miniaturno, a kljub temu namensko grafično kartico Nvidia T400 s 4 GB pomnilnika ali pa T1000 z 4 ali 8 GB pomnilnika.

ThinkStation P3 Tiny ni namenjen igričarstvu ampak bolj poslovni rabi, zaradi česar je več kot primeren za pisarne. Ponuja cel kup takšnih in drugačnih vhodov: na sprednji strani najdemo dva USB-A vhoda, vhod USB-C in možnost priklopa 3,5 mm slušalk, na zadnji strani pa je lukenj cel kup: od vhodov USB-A, do Ethernet priklopa ter razširitev za DisplayPort in HDMI monitorje. Če si dokupite namensko grafično kartico, boste pridobili še dodatne štiri DisplayPort izhode, tako da lahko na napravo res obesite cel kup monitorjev.

Prvi primerki z nameščenim operacijskim sistemom Windows 11 naj bi v prodajo stopili že ta mesec, julija pa bodo na voljo tudi verzije z nameščenimi Linuxi. Cena za zdaj še ni znana.

Srhljivka Layers of Fear dobila datum izida in demo

0

Prihajajoča grozljivka Layers of Fear je v bistvu hkrati predelava in zbirka različnih iger. Razvijalec Bloober Team bo namreč pod tem imenom izdal predelavo prvega dela iz leta 2016, ki je bil izdan pod istim imenom, notri pa bomo našli tudi drugi del Layers of Fear 2 iz leta 2019, ki je lokacijo bizarne hiše zamenjal za zapuščeno ladjo.

Prenovljeni Layers of Fear bo poleg obeh iger dodal tudi nova poglavja preko katerih namerava vse pretekle dogodke bolje povezati med sabo, zaradi teh pa bo zgodba prvega dela dobila nekaj več smisla. V originalu smo igrali slikarja, ki je na vsak način želel ustvariti svojo mojstrovino, v lovu za njo pa je začel padati v čedalje večje brezno norosti, dokler ni začel tudi ubijati. Dvojka nam je dostavila manj dramatičen zaplet, saj smo se preizkusili v vlogi Hollywoodskega igralca, ki ga neznani režiser povabi na snemanje sredi ogromne ladje, a tam naletimo na vse drugo kot pa naš naslednjo filmsko uspešnico.

Predelava bo ohranila igralne prvine prvih dveh delov, ki se v bistvu igrata kot malce bolj interaktivna različice hiše strahov. V glavnem se bomo sprehajali, reševali res enostavne uganke in spremljali grozljivosti okoli nas, ki so malce votle, saj v igri v bistvu ne moremo umreti.

Je pa zaenkrat grafično videti izjemno impresivno. Obe igri sta bili predelani v pogon Unreal Engine 5, kar pomeni podporo za cel kup naprednih grafičnih bombončkov tipa ray tracing. V prvih igralnih posnetkih je zadeva videti odlično, dobra novica pa je tudi to, da se lahko zdaj sami prepričate o igrini lepoti. Na Steamu je namreč zdaj na voljo brezplačni demo, a s preigravanjem tega je pametno pohiteti, saj bo na voljo samo do 22. maja.

Layers of Fear je dobil tudi datum uradnega izida, ki se bo zgodil 15. junija, takrat pa bo igra na voljo na PC-ju ter konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X.

Mortal Kombat 1 bo ustvaril frišen začetek pretepaške franšize

Razvijalec NetherRealm dela na pretepaški franšizi že celo večnost in roko na srce se mi zdaj niti ne da brskati po Wikipediji za informacijami glede tega koliko posamičnih delov in “spinoffov” so nam ponudili vse od leta 1992, ko se je pojavil prvi del. Skratka, bilo jih je veliko in zadnji del sage smo dobili leta 2019, ko se je rodila igra Mortal Kombat 11, zdaj pa bo NetherRealm resetiral vesolje, saj je včeraj napovedal frišno igro Mortal Kombat 1.

NetherRealm je sicer franšizo Mortal Kombat že večkrat tako resetiral, saj vse te igre s sabo nosijo zgodbe, ki se včasih nadaljujejo skozi sledeča poglavja, včasih pa ne. Takšna ponastavitev je navadno potrebna, ko dogodki napredujejo do že smešnih proporcev in se moramo v igrah dobesedno pretepati z bogovi, zaradi česar je treba spustiti stvari na malce bolj normalno raven in začeti z bolj preprostimi zapleti.

Ravno to bo spočel Mortal Kombat 1, ki pa se bo še vedno navezoval na prejšnje igre. Zgodba je v enajstem delu iz Liu Kanga naredila boga, ta pa se je nato v DLC-ju Aftermath spravil v boj z zlobnim čarovnikom Shang Tsungom, ga porazil in nato ustvaril novo dimenzijo oziroma ero, kjer bo lahko vsak lahko živel življenje, ki si ga je sam izbral.

Vse skupaj je v bistvu izgovor, da naše dobro znane borce tipa Scorpion, Sub-Zero, Mileena in Katana ugledamo v novi luči in v mlajših oblikah, zgodba pa bo malce premešala formulo, tako da tisti večni sovražniki tokrat morda postanejo prijatelji, stvari pa se lahko zasučejo tudi v drugo smer.

NetherRealm ni želel pokazati nobenega igranja, a uradna stran pravi, da lahko pričakujemo nove igralne načine, prenovljen sistem pretepanja, vračajo pa se seveda tudi krvave usmrtitve Fatality. Napovednik nam dobro da vedeti, da se brutalnost ne poslavlja, zato lahko vidimo nekaj kadrov, kjer so človeška telesa praktično brez kosti in glave zato pokajo kot nabrekle melone, kri pa šprica na vsak centimeter proste površine.

Mortal Kombat 1 prihaja 19. septembra in to na PC, PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch – na slednji konzoli, vsaj tako predvidevamo, bo omogočena samo možnost pretočnega igranja.

Tule je prvi dražilnik za Scorsesejev nov film Killers of the Flower Moon

0

Martin Scorsese, eden največjih še živečih režiserjev, je zdaj star že 80 let, tako da oboževalci filmov cenimo vsak njegov izdelek, saj zna biti ta hkrati tudi njegov zadnji. Njegov zadnji film Irec iz leta 2019 nas sicer ni navdušil, saj je tej Netflixovi produkciji nekaj preprosto manjkalo, a to ne pomeni, da nismo zagreti za njegove prihajajoče filme, njegov naslednji projekt Killers of the Flower Moon pa nas bo v kinih zabaval že to jesen.

Napočil je čas tudi za prvi dražilnik, ki se spusti v raziskovanje temačne in resnične preteklosti ZDA. V centru dogajanje se znajdejo indijanski staroselci Osage, ki so na svoji zemlji odkrili ogromno nahajališče nafte, zaradi česar so si od tega nabrali veliko denarja. Vendar pa je bilo leto 1920 polno rasizma in sovraštvo do Indijancev, še posebej takšnih bogatih, je lezlo iz vseh por ameriške kulture. Gre za izjemno zanimivo in napeto obdobje, ko se je v življenja staroselcev vmešala tudi vlada, saj je bila ta mnenja, da Indijanci ne bodo znali skrbeti za naftna polja, zato so vsakemu lastniku dodelili belopoltega nadzornika, ti pa so seveda želeli nakrasti čim več.

Ravno v to obdobje se spusti film Killers of the Flower Moon, ki je narejen po istoimenski izredno uspešni knjigi, ki jo je spisal David Grann. Poleg dogajanja z nafto bo glavna premisa filma sledila seriji med letoma 1921 in 1926, ko je bilo na skrivnosten način pobitih več kot 60 ljudi, kar nekaj od teh umorov pa je ostalo nerazrešenih. Celotno dogajanje je bilo tako daljnosežno, da je iz tega nastal Zvezni preiskovalni urad, znan pod kraticami FBI.

Prvi dražilnik ni preveč zgovoren, a seveda to tudi ni njegova naloga, saj je njegov namen zgolj zbuditi našo radovednost. A že zdaj je znano, da bo tole velik kandidat za Oskarje, saj se notri nahaja cel kup zvezdnikov: Leonardo DiCaprio, Robert De Niro, Jesse Plemons, Brendan Fraser in John Lithgow so imena, ki bi lahko vsa po vrsti nosila glavne vloge svojih lastnih filmov, tako da jih bo čast spremljati na skupnem odru, pod budnim očesom Scorseseja.

Film v kina prihaja 6. oktobra in pripravite si zajetno količino kokic, saj v obseg meri kar 3 ure in 26 minut, kasneje pa bo prispel tudi na pretočni servis Apple TV+. Prava škoda je, da knjiga ni bila še prevedena v slovenščino, a morda bo slovenske založbe spodbudil ravno uspeh tega filma. Scorsese bo v filmsko obliko predelal še eno Grannovo knjigo The Wager: A Tale of Shipwreck, Mutiny, and Murder, ki dogajanje preseli v leto 1740, zgodba pa se vrti okoli nasedlih brodolomcev.

Trgovina Epic Games spet podarja igro Death Stranding in predstavlja nov program nagrad

0

Trgovina Epic Games je zagnala svojo večjo tradicionalno razprodajo Mega Sale in kot vedno je v ponudbo poslala tudi novo brezplačno igro, ki lepo obeleži začetek takšnih znižanj. Tokrat je ta brezplačna igra postala Death Stranding, ki pa smo jo na Epic Gamesu brezplačno enkrat že dobili in sicer se je to zgodilo decembra lani.

No, takšnemu darilu se ne bomo odrekli in morda je bil kje kdo, ki se mu je tale ponudba takrat izmuznila in bi mu prav prišla zdaj. Gre za igro iz leta 2019, ki je hitro pridobila kultni sloves, saj je na njej delal priznani razvijalec Hideo Kojima, ta pa je skupaj spravil naslov, kjer se vse vrti okoli tistega najbolj nadležnega dela RPG-jev: dostavljanja predmetov, le da to tokrat počnemo skozi post-apokaliptično okolico ZDA in da boste večino časa pri temu strmeli v rit igralca Normana Reedusa.

V zakup je treba vzeti dejstvo, da je tole osnovna igra, ki jo lahko aktivirate tule in ne nadgrajena različica Director’s Cut, ki doda lep kupček nove vsebine. Za to boste morali skočiti semle in po aktivaciji osnovne igre opraviti nakup nadgradnje, ki je v razprodaji znižan na 4,99 €.

Poleg brezplačne igre je Epic Games predstavil tudi novost v obliki novega programa zbiranja nagrad. Tako boste za vsak nakup znotraj trgovine dobili 5 % denarja nazaj, ta znesek pa boste nato lahko uporabili za svoj naslednji nakup. Procente boste dobili dva tedna po verificiranem nakupu in se med sabo seštevajo, tako da boste ob pridnem zapravljanju sčasoma prišli do točke, ko boste lahko “zastonj” dobili igro, ki znaša polnih 60 €. Procente boste dobivali tudi če opravite nakupe znotraj Epicovih lastnih iger kot je denimo Fortnite, kar pomeni, da jih nato lahko izkoristite za nakup V-Bucksov.

Poleg vsega zgoraj naštetega je tule seveda še razprodaja in znižanih je kar nekaj naslovov. Tako kot vedno boste ob vsaki kupljeni igri, ki je vredna vsaj 14,99 € dobili kupon, ki zadevo zniža za še dodatnih 25 %. Far Cry 6 tako lahko denimo izmaknete za vsega dobrih 10 €, na ta način pa lahko izmaknete tudi igre Red Dead Redemption 2, Horizon Zero Dawn in Assassin’s Creed Valhalla.

Death Stranding bo brezplačen do 25. maja, nakar ga bo nadomestila nova skrivnostna igra, ki bo zagotovo spet nekaj večjega.

Lords of the Fallen dobil igralni napovednik in datum izida

0

Med igrama Lords of the Fallen 2 in Dead Island 2 bi lahko potegnili kar nekaj vzporednic: razvoj drugega dela traja že celo večnost in je vmes zamenjal nekaj razvijalcev, založnik pa je v izdelavo nadaljevanja vložil ogromno denarja in časa, pa čeprav original ni bil ne vem kakšna uspešnica.

Slednje še posebej velja za prvi Lords of the Fallen, ki so ga leta 2014 spljuvali čisto vsi, čeprav mi moji spomini pravijo, da ob mojem kratkem preigravanju igra niti ni bila tako zanič in da je bilo veliko ljudi takrat samo jeznih, da se je nekdo drznil kopirati formulo iger Dark Souls. Morda se še enkrat poskušam prebiti skozi originalno kampanjo preden se spravim igrati nadaljevanje, ki se imenuje. No, Lords of the Fallen.

Založnik CI Games je sprva igri nadel ime The Lords of the Fallen a se je kasneje premislil, saj želi z novo igro dati seriji nov in frišen začetek. Kodiranje se zdaj približuje h koncu in včeraj smo dobili prvi igralni napovednik ter celo datum izida.

Po videu sodeč bo tole vsekakor spet spadalo v žanr Soulslike iger. Izbirali bomo lahko igralne razrede in si bodisi izbrali vojščaka, ki stavi na zamahovanje ogromne sablje ali pa na bolj gibčen lik, ki z udarci prizadane manj škode, a to nadomesti s hitrim napadanjem in izmikanjem. Nasprotniki so videti konkretni in šefi veliki ter hudo agresivni, že iz napovednika pa je videti kar nekaj sposojanja iz FromSoftwareove zadnje mojstrovine Elden Ring. En šef vizualno hudo spominja na Malenio, drug pa na Radahna. Vendar pa bomo tudi kopiranje odpustili, če bo le igranje dobro. Najbolj pomembna bo igralna sredica, zato mora Lords of the Fallen doseči tisto, kar večini Soulslike iger spodleti: napreden boj, z dobrimi animacijami in sestavo stopenj, ki jih je veselje raziskovati.

Okolica je vsekakor videti raznolika, še najbolj pa navduši grafična podoba. Ta je grajena znotraj pogona Unreal Engine 5 in to se ji vsekakor vidi, tako da če nič drugega bo igra prišla prav za testiranje strojnih komponent PC-ja. Napovednik izda tudi nekaj vmesnih sekvenc in videti je, da bo zgodba malce bolj razumljiva kot pa v FromSoftware igrah. To vsekakor štejem igri v plus, saj sem se na tem mestu že malce prenajedel FromSoftwarove formule podajanja štorije, ki jo moraš sestavljati po koščkih in mi zato večino časa ni jasno nič. Morda je napočil čas, da dobimo bolj direktno povedano zgodbo, kjer bom dejansko vedel kdo je ta ogromen šef in zakaj mora umreti.

Lords of the Fallen prihaja 13. oktobra na PC, PlayStation 5 in Xbox Series X.

YouTube bo kmalu dobil nepreskočljive oglase, ki bodo dolgi 30 sekund

3

Spremljanje vsebine na YouTubu bo kmalu postalo še malce bolj tečno. Včeraj se je sredi New Yorka odvila konferenca YouTube Brandcast, na odru pa so se vrteli nekateri največji upravitelji poslovanja te video platforme – med njimi se je našel tudi direktor Neal Mohan, ki je pri gledalcih opazil masivne spremembe.

Čedalje več ljudi namreč gleda YouTube preko pametnih televizorjev in namenskih aplikacij, namesto da bi vsebino spremljali samo na računalniških brskalnikih in telefonih. Samo v ZDA je na ta način decembra 2022 vsebino gledalo kar 150 milijonov unikatnih gledalcev, zaradi česar je YouTube na prvem mestu glede gledalcev preko televizorjev, pri tem pa ga iz prestola niso izrinili ne pretočni servisi in ne klasični televizijski kanali.

YouTube je tako postal praktično televizijski kanal in Mohan pravi, da je to tektonski premik glede navad gledalcev, to pa mora spremljati tudi ustrezna oglaševalska taktika. Uporabniki YouTuba so sicer že zdaj navajeni, da praktično pred vsakim gledanjem vsebino morajo pogledati vsaj nekaj sekund enega ali večih oglasov, kar je sicer nadležno, a se nekako še da pretrpeti. Vendar pa bodo ti oglasi postali kmalu še bolj tečni, saj bo YouTube začel servirati reklame, ki bodo v dolžino merile po 30 sekund in jih ne bo možno preskočiti.

Sicer smo že zdaj kdaj pokasirali po dva oglasa, ki sta štela po 15 sekund, a navadno smo primorani gledati v samo enega, medtem ko lahko drugega hitro preskočimo, pol minutnih oglasih blokov pa še nismo navajeni. To bo kmalu postala stalnica, skupaj z novo izkušnjo imenovano “Pause Experiences”. Gre za poseben oglas, ki se bo prikazal takrat, ko boste pavzirali predvajanje videa, takrat pa se vam bo čez ekran izrisala reklama, saj je treba takšen čas nedejavnosti izkoristiti za serviranje novih oglasov. Izrisana reklama bo povsem vizualna, a zna na sebi vsebovati tudi QR kodo, ki bo vsebovala povezavo na stran izdelka.

YouTube bo te novosti začel uvajati postopoma. 30-sekundi oglasi se bodo pojavili najprej v tistih 5 % najbolj gledane vsebine na platformi in samo v ZDA, a “storitev” se bo že letos preselila tudi drugod po svetu. Po enaki poti bo šel Pause Experiences, ki bo najprej izšel kot eksperimentalna storitev za vse oglaševalce platforme, ki bodo kmalu znali bolje targetirati svoje občinstvo. YouTube namreč tudi pridno dela na implementaciji umetne inteligence, ki bo znala bolje razporejati reklame, tako da boste na ekranih gledali zadeve, ki so namenjene specifično vašim trenutnim željam.

Nihče ni sicer omenil, kako bodo te spremembe vplivale na tiste, ki trenutno plačujejo naročnino Premium, glavna prednost te pa je ravno nemoteno gledanje, ki ne vsebuje oglasov. Ali bo tako ostalo tudi v bodoče YouTube ni omenil, a ne bi bili presenečeni, če bo Premium kmalu razdeljen na stopnje, kjer bo tista z najnižjo ceno še vedno deležna nekaj reklamnih blokov.