🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 121

Je The Witcher 3 vreden igranja v 2023?

Nedavno nazaj sem preko kontaktov in vez prišel do veleslavne igre The Witcher 3: Wild Hunt, ki je konec lanskega leta prejela nadgradnjo Complete Edition, ta pa je bila namenjena primarno trenutnim konzolam PlayStation 5 in Xbox Series X, nekaj dobrin pa je prispelo tudi na PC.

Osebno sem prejel kopijo za PlayStation 5, zato sem se po dolgih letih odsotnosti zopet odločil obiskati kruti svet Veščeca, od katerega sem poslovil nekje leta 2016, kar je bilo nekako dobro leto po izidu. In takrat sem se med igranjem izredno zabaval, saj sem oboževalec Witcherja že nekje od prvega dela, tretji del pa mi je dostavil vse, kar sem od njega zahteval in kampanja mi je bila tako zabavna, da sem jo preigral kar dvakrat, Complete Edition pa mi je zdaj ponudil idealen izgovor za obujanje spominov, hkrati pa je tole dobra prilika, da preverim, če morda na igro danes ne gledam z nostalgičnimi očali.


Razvojna ekipa: CD Projekt RED
Založnik: CD Projekt RED
Platforme:
PS5, PC, XSX, PS4, XO, NS
Nakup: 49,99 € Steam49,99 € PS5, XSX
Datum izida: 14. december 2022
Igrano na: PS5

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


VIDEO RECENZIJA


Že takoj na začetku moram zapisati, da tole ne bo polna recenzija, saj sta me v bistvu zanimala dva faktorja igre, ki niti ne zahtevata vložitve 60 ur igranja in ta faktorja sta: kako je The Witcher 3 videti na konzolah in če je igra kljub svoji starosti še vedno vredna igranja. Prav tako preprosto nimam volje, po dveh odprtosvetnih naslovih, ki sta bila Forspoken in Hogwarts Legacy, zdaj skočiti še v tretji tak naslov, ki je v bistvu še daljši od obeh.

Zanimivo je, da kljub pretečenih sedmih letih od mojega zadnjega igranja še vedno nisem pozabil skoraj ničesar od uvodnega dela, kjer najprej gledamo v impresivno, daleč izrisano okolico ter se nato v spregi z našim mentorjem Vesemirjem odpravimo proti prvi vasici, kjer nas čaka nekaj pretepanja, igranja Gwenta in razrešitve začetnih nalog. Ta dolgotrajen uvod je očitno takrat naredil name velik vtis in impresiven je tudi danes, čeprav ga je morda malce načel zob časa.

Začetne ure nas namreč sprehodijo tudi skozi nekaj sabljanja in na tem mestu mi je postalo jasno, da če se kakšna stvar v tej igri bolj slabo postarala, je to vsekakor boj. Ta je bil že ob izidu bolj šibek, a od takrat so moji prsti na kontrolerjih podoživele igre tipa Dark Souls in Elden Ring in pri vrnitvi v svet Witcherja 3 lahko vidimo, da je tule bojni sistem dokaj enostaven in hkrati nezadovoljiv.

the witcher 3
Najbolj zagotovo navduši večja meja izrisovanja.

Če ste tudi sami dali čez naslove razvijalca FromSoftware, potem vam že na začetku svetujem, da si težavnost nastavite na Death March, saj vas tako čaka vsaj malce izziva. Vendar pa bojevanje zaradi tega ne bo postalo bolj napredno. Geralt rad veliko skače okoli, vendar pa se je težko osredotočiti na točno izbranega nasprotnika in ko jih je na ekranu več, se je najbolj pametno ves čas izmikati. Na voljo imamo dva meča: železnega za ljudi in srebrnega za pošasti, vendar pa se pri obeh zdi, kot da bi bila narejena iz stiroporja, saj pri stiku preprosto ni nekega resnega povratnega odziva.

Pri igranju imamo zdaj možnost nastavitve hitre izbire naših petih urokov, katere smo morali prej izbirati iz menija. Boj zaradi tega postane bolj dinamičen, kar je vsekakor dobrodošlo, a vseeno nas zadeva na koncu pusti malce razočarane in res upam, da bo CD Projekt RED v novi trilogiji Veščeca največ postoril ravno na temu.

Tisti glavni plusi tretjega dela še danes impresionirajo. Če bi pri tej igri izpostavil eno stvar, ki je vredna opevanja, so to vsekakor stranske naloge in kljub osmim letom od izida, The Witcher 3 na tem področju ostaja šampion in ga ni presegel niti Cyberpunk 2077. Čisto vsaka stranska misija, pa naj bo še tako majhna, vsebuje nek zaplet oziroma neko zanimivost, zaradi katere ti ni žal časa, ki si ga prebil ob tej nalogi. Včasih so to kakšne malenkosti, kot je kakšno neprebrano pismo ali pa za nalogo stoji cela tragična zgodba. Pri The Witcherju 3 vsi omenjajo stransko misijo Red Baron, vendar pa svet vsebuje cel kup podobnih nalog – eno denimo srečamo že takoj na začetku, ko se odpravimo odganjat lokalno veščo iz vodnjaka, kar zahteva vrsto korakov, vmes pa izvemo tragično zgodbo ženske, ki je ostala obešena znotraj vodnjaka. In potem te naloge dejansko nosijo pomen naprej: v eni čisto ločeni nalogi lahko zeliščarko povprašamo po tej nesrečni osebi in dobimo še nekaj informacij, ki jih brez razrešitve prej omenjene naloge ne bi dobili.

the witcher 3
Nekaj je tudi nove vsebine, kot je denimo tale čudoviti oklep.

Najbolj izpostavljen del te predelave je nadgrajena grafična podoba, ki prinaša nove teksture in celo ray tracing osvetljevanje. The Witcher 3 je bil že v originalu lep, tule pa gre vse skupaj še korak dlje. Osebno mi je bila najbolj privlačna večja meja izrisovanja, saj zdaj vidimo kilometre lepe okolice, ki je zdaj tudi dinamična: iz dimnikov v daljavi se zdaj vali dim, česar prej nismo videli. Na voljo sta dva grafična načina: Performance in Ray Tracing, vsak pa ponuja svoje pluse in minuse.

Ray tracing igri doda bolj verno osvetljavo in ta je najbolj očitna znotraj prostorov. Scene so zdaj bolj realistično osvetljene, saj igra dejansko upošteva sij sonca skozi okno in tako bodo nekateri skriti kotički koče temni, drugi pa spet veliko bolj svetli. Tudi na odprtem ta lepota pride do izraza, saj je senčenje veliko bolj realistično, a žal to zahteva svoj davek, saj boste za uživanje pri ray tracingu morali igrati pri vsega 30 sličicah na sekundo. Sicer se na zadevo lahko malce privadiš, a ko enkrat preklopiš na Performance način in uzreš igranje pri 60 sličicah na sekundo, poti nazaj več ni. Takrat igranje postane veliko bolj odzivno in igra je še vedno videti lepa, vendar pa boste vsake toliko v notranjosti hiš vseeno potočili solzico zaradi ploske osvetljave.

Ray tracing navduši tako podnevi, kot tudi ponoči.

Complete Edition prinaša še nekaj dobrodošlih dobrot. Na konzoli PlayStation 5 se stopnje nalagajo bliskovito hitro in podprti so napredni učinki tresenja DualSense. Hudo prav pridejo tudi dodatne nastavitve, preko katerih si lahko zdaj uporabniški vmesnik veliko bolj prilagodimo. Osebno sem skril marsikakšen del vmesnika in tako sem gledal v bolj čisto sliko, kar je veliko bolj dobrodošlo pri raziskovanju, saj sem prej ves čas gledal mini mapo. To lahko kadarkoli spet vpokličete nazaj za hitro orientacijo, a nato po nekaj sekundah samodejno izgine.

Splošni občutki predelave so me na koncu pustili pozitivno presenečenega. Boj je resda nekam kilav in tudi premikanje Geralta zna biti včasih preveč leseno, saj se tip včasih noče ustaviti tam, kamor mu zapovemo. A tista originalna magija odprtega sveta, ki ponuja ogromno raziskovanja in opravljanja nalog, je še vedno tu. Ena redkih iger, kjer se dejansko nočeš po mapi teleportirati, saj bi preprosto rad izkusil vsak meter tega sveta in še vedno ena najpomembnejših RPG izkušenj zadnjih desetih let, ki se ji ob tej, za originalne lastnike brezplačni nadgradnji, splača ponuditi še eno preigravanje.

Nekdo že dela na VR verziji igre Hogwarts Legacy

0

Med ustvarjanjem recenzije igre Hogwarts Legacy sem si velikokrat zamrmral v brk: “Ti, tale zadeva bi bila v VR-ju videti spektakularno.” Razvijalec Avalanche Software je namreč pri ustvarjanju igre izredno veliko napora vložil v izdelavo pristnega in živečega sveta, ki na vsakem koraku obiluje s podrobnostmi. Stopnje znotraj Bradavičarke to ljubezen razvijalca kažejo na vsakem prehojenem metru in pregledovanje vsakega podrobnega poustvarjene freske iz VR pogleda so mokre sanje vsakega pravega Potterjevca.

S tem se strinja tudi modder Flat2VR, ki se je, kljub temu, da igra še vedno ni čisto uradno zunaj, že spravil v klepanje VR moda, ki igranje na PC-ju spravi v virtualno resničnost. Plod njegovega dela lahko vidimo v videu, ki nas v prvoosebnem pogledu sprehodi skozi nekatere prostore šole in ta kratka predstavitev je vsekakor impresivna. Hogwarts Legacy sicer ne bo modderjem podal kakšnih specifičnih orodij za ustvarjanje vsebine, vendar pa je selitev v VR pogled vseeno mogoča, saj je ločeni modder praydog ustvaril prav posebno orodje, ki omogoča igram, ustvarjenim znotraj pogona Unreal Engine, enostavno selitev v VR okolico in ravno tega je za svoj projekt izkoristil Flat2VR.

Modder pravi, da je mod posledica njegove velike ljubezni do Harry Potter sveta, kar je dobra novica, saj to pomeni, da bo na projektu še dolgo delal. Flat2VR sicer ni ven vrgel še nobenega datuma izida, a očitno bomo lahko preigrali celotno igro, vprašanje pa ostaja, ali bodo podprti tudi kontrolerji, s katerimi bomo lahko držali čarobno paličico in z njo izvajali napadalne ali defenzivne uroke.

Modderji so zopet dokazali, da so prav oni še eden od zadnjih pravih ponudnikov VR vsebine na PC trgu. V preteklih letih smo dobili nekaj naravnost odličnih neuradnih predelav, kot je denimo VR verzija igre Half-Life 2. Potem je tule Skyrim VR, ki je sicer plod uradne predelave, a modderji so nato v izkušnjo spravili toliko dodatkov, da je moddani Skyrim VR nekaj povsem drugega od običajne različice: nekomu je celo uspelo igro pripraviti do sprejemanja glasovnih ukazov, preko katerih nato izvajamo magične napade. Hogwarts Legacy sicer česa takšnega verjetno ne bo omogočal, a dovoljeno nam je sanjati o vernem mahanju čarobne paličice in glasnemu vzklikanju uroka Avada Kedavra.

Tista nadgradnja za The Witcher 3 je priskrbela tudi podrobno poustvarjene ženske genitalije

Decembra lani smo po dolgem odlašanju prejeli pošteno vizualno prenovo za legendarno igro The Witcher 3: Wild Hunt. Nadgradnja imenovana Complete Edition je s sabo prinesla ray tracing osvetljevanje, nadgrajene teksture, fotografski način, na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X pa so igralci končno dobili možnost poganjanja naslova pri 60 sličicah na sekundo.

Očitno pa je CD Projekt RED dostavil še eno nadgradnjo, ki pa jo niso zapisali nikamor. Spletni detektivi Reddita so namreč odkrili, da so nadgrajene teksture priskrbele tudi močno bolj podrobno oblikovane vagine, ki smo jih prej lahko dobili samo na PC-ju preko modov, zdaj pa ta “nadgradnja” na voljo za vse sisteme.

Dokaz za to je združena slika vseh treh čarovnic, ki se v igri imenujejo Crones. Trojico teh hudo nevarnih bitij, ki zame osebno spadajo na prvo mesto srhljivih in hkrati impresivnih šefov, smo sicer že prej lahko videli gole, a takrat njihovih spolovil ni bilo na ogled, saj so bile tam spodaj gladke kot spoliran škorenj. V Complete Edition pa lahko vidimo, da imajo vse tri dobro vidne in podrobne vagine, ki so celo okrašene s pazljivo depiliranim grmičevjem. To je škoda, saj če bi tule videli polno grmičevje, bi končno do izraza prišla tehnologija Nvidia Hairworks.

Ni sicer jasno, ali majo zdaj vse ženske znotraj igre tako podrobno oblikovane genitalije, a nekdo se je že spravil pregledati Ciri in žal vas moramo na tem mestu razočarati, saj Ciri ni bila deležna takšne ljubezni do podrobnosti.

Seksualna nrav iger je še posebej na PC-ju kar svoja kategorija. Prvak v temu pogledu je Skyrim, ki vsebuje celo poplavo modifikacij, ki ne poskrbijo samo za verne genitalije, ampak vam med drugim priskrbijo celo seks ječo, globlje raziskovanje tega brezna modov pa prepustim vam.

Digital Foundry bo zaradi nadlegovanja verjetno preskočil recenzijo Hogwarts Legacy

Končno je napočil čas za izid ene najbolj pričakovanih, in v zadnjih mesecih, najbolj obrekovanih iger zadnjih nekaj let. Založnik Warner Bros. in razvijalec Avalanche Software bosta namreč na trg poslala Hogwarts Legacy, ki si je pri kritikih skoraj povsod prislužila visoke ocene, ta Harry Potter avantura pa nekatere igralce že zabava nekaj dni, saj so kupci Deluxe verzije dobili čast zgodnjega odklepa.

Izza zakulisij pa se bije prava bitka med zagovorniki transspolnosti in tistimi, ki si preprosto želijo podoživeti svet Bradavičarke v podobi AAA igre. Jabolko spora je pisateljica J.K. Rowling, ki je na Twitterju večkrat izrazila nasprotovanje LGBTQ gibanju, zaradi česar si je prislužila srd te skupnosti. To je privedlo do pozivov do bojkota nakupa igre, internetno kreganje pa počasi prerašča vse meje.

V bistvu je nasprotovanje nakupa te igre prišlo do takšne faze, da so se pojavili sumi, da za ogenj sploh ni več zaslužna skupnost LGBTQ, ampak internetni trolli, ki so tule našli priročen izgovor za nadlegovanje vsakega proti kateremu gojijo kakšno zamero. To je praktično edina razlaga za dogajanje v zadnjih dnevih, saj smo po Potterjevem izročilu dobili še kup filmov Magične živali, ki so ravno tako izšli po pisateljičinim spornim izjava na Twitterju, a spletni protesti in bes niti približno niso bili tako veliki, pa čeprav je tam Rowlingova dejansko spisala scenarij, medtem ko pri stvaritvi te igre ni sodelovala.

Pisali smo že o temu, da je nekdo spisal orodje, ki je na Twitchu spremljalo vse streamerje, ki so si drznili igrati Hogwarts Legacy, kar je bilo v bistvu tudi veliko okno za izbiro tarč nadlegovanja. Eden bolj odmevnih primerov je Twitch kanal GirlfriendReviews, ki je sestavljen iz para Matta in Shelby, oba pa rada igralce zabavata skozi vrsto različnih iger. Pri igranju Hogwarts Legacy so ju gledalci zmerjali s takšnimi besedami, da je Shelby zapustila stream v solzah, Matt pa je nameraval nadaljevati. Prenos v živo je preklopil v oddajanje, ki je namenjeno samo naročnikom, a tudi to ni ustavilo napada, saj so ljudje dobesedno kupili naročnino, samo zato, da so lahko naprej zmerjali oba streamerja.

Recenzijo za igro so spočele skoraj vse večje spletne strani, vendar pa na seznamu čudno manjka Eurogamer. Ta spletna stran o Hogwarts Legacy ni zapisala ničesar že od leta 2021, nihče pa ne ve točno, kaj je razlog za takšno ignoriranje tega naslova. Eurogamer si lasti tudi popularni YouTube kanal Digital Foundry, ki dela detajlne recenzije PC iger in nekaj takšnega bi za Hogwarts Legacy prišlo hudo prav, saj ima igra kar nekaj težav z optimizacijo.

hogwarts legacy

Vendar se zdi, da bo Digital Foundry ta naslov preskočil. Eden od članov kanala, John Linneman, je na Twitterju zapisal, da ne ve, če bodo igro pregledali, saj da še niso dobili svoje kopije. Nekdo na forumu NeoGaf je nato stopil v kontakt z Johnom in ta mu je preko zasebnega sporočila zaupal, da osebno ne mara Harry Potter univerzuma, a da je razlog za ignoriranje še globlji.

John naj bi bil tudi žrtev nadlegovanja, saj mu je bilo na dom poslano veliko število nenaročenih pic, nakar je skupina ljudi še trkala po vratih in se pred njimi drla. Predvideva, da so se do njegovega domačega naslova dokopali zaradi vdora na spletno stran E3ja, ki je imela slabo varnost in je v sebi skrivala tudi zasebne podatke novinarjev kot so njihovi domači naslovi, vse to pa je nato prišlo v javnost.

John naj bi celo povedal, da je ena oseba, ki se je pojavila pred njegovim pragom, prišla iz vrst spletnega foruma ResetEra. Gre za enega najbolj slavnih forumov, ki je zaradi Rowlingove prepovedal kakršnekoli pogovore o igri in če to samo omeniš, te čaka kazen v obliki izklopa računa.

Kljub vsem polemikam pa Hogwarts Legacy še naprej podira rekorde. Nekaj dni nazaj je to postala najbolj gledana enoigralska igra v zgodovini Twitcha, saj jo je naenkrat spremljalo 1,27 milijona gledalcev, kar je bilo dovolj, da iz prvega mesta izrine Cyberpunk 2077, ki je do sedaj držal rekord z 1,14 milijona istočasnimi gledalci.

Streamer F1NN5TER odstranjen iz Twitcha zaradi prilagajanja modrca, čeprav je moški

0

F1NN5TER je eden bolj unikatnih ponudnikov vsebine na Twitchu, saj je svojo kariero začel kot povsem navaden moško oblečen streamer, ki pa je nato skočil v kampanjo Girl Month in se zaradi tega preoblekel v prepričljivo žensko. Ta preobrazba bi morala trajati samo en mesec, a F1NN5TER je takrat ugotovil, da si kot ženska lahko nabere veliko več naročnikov, zato dobri dve leti kasneje svoje gledalce še vedno zabava preoblečen v žensko.

@rose_e_evergreen Society is wrong, femboys are the future #f1nn5ter #f1nn #twitch #twitchstreamer #egirl #femboy #fyp #finnster #societycallsmegay #egirls #meme #shitposting ♬ SOCIETY CALLS ME GAYY – 1mrdered_c6

In v to novo vlogo je spravil kar nekaj napora, saj ima zdaj dolge lase, lepo oblikovane nohte, podaljšane trepalnice, odlično usklajeno garderobo in prepričljive silikonske prsi, ki pa niso plod operacije. F1NN5TER se namreč ne smatra za trans žensko, ampak za moškega, ki se pač rad za svoje občinstvo preobrazi v nasprotni spol. Tu mu ni pomagalo samo na Twitchu, kjer drži nekje 600k sledilcev, ampak tudi na TikToku, kjer je v relativno kratkem nabral preko 350k spremljevalcev.

F1NN5TER pa si je nekaj dni nazaj nakopal težave. Njegov Twitch kanal je 7. februarja postal nedostopen in enkrat za spremembo se je moderatorjem celo dalo razložiti, kaj je bil razlog njegove kazni. Streamer je na Twitterju zapisal, da si je med prenosom v živo popravil nedrček, kar naj bi kršilo pravilnik zaradi daljšega dotikanja prsi. Vendar pa je v pravilniku specifično zapisano, da to velja za ženske, medtem ko je F1NN5TER moški in tehnično gledano, ta kazen zanj ne bi smela veljati.

F1NN5TER se sicer zaradi tega ne obremenjuje preveč in se v bistvu iz svoje kazni tudi norčuje, saj je tako postal prvi moški, ki je bil iz Twitcha odstranjen zaradi ženskega dotikanja svojih prsi. Njegova kazen bo kratka, saj naj bi veljala samo 3 dni, nakar se bo vrnil v ponovno oddajanje programa – le da tokrat z malce bolj previdnim dotikanjem svoje silikonske opreme.

Sony za ponedeljek pripravlja nekaj iz sveta God of War

0

Sony je trenutno sredi bučne kampanje za konzolo PlayStation 5, ki je po dveh letih od izida praktično izšla ponovno. Zaloge so namreč končno dohitele povpraševanje, tako da lahko ta hip skočite v kakšno spletno štacuno v Sloveniji in tam najdete PS5, ki ima dejansko normalno ceno in vam zanj ne bo treba odšteti rezervne ledvice.

Oglaševalska kampanja nosi naslov “Live from PS5” in je na družabnih omrežjih spočela kar nekaj zanimivih videov – eden izmed njih nam je denimo namignil, da znamo dobiti tudi nadaljevanje franšize Uncharted, le da bo morda na njej delal nek drug razvijalec, ki ne izhaja iz vrst Naughty Doga.

Kampanja pa je ogromno truda vložila v promocijo franšize God of War in to v resničnem življenju. V mestih London, Delhiju in Kuvajtu sta se pojavili dve ogromni sekiri in eno titansko kladivo, ki so za postavitev zahtevali kar nekaj proračuna. Nedavno pa je Instagram račun PlayStation Canada objavil video, ki namiguje na večno zimo Fimbulwinter, ki bo prispela na veliko igro, napoved tega vremena pa cilja na 12. februar, ki se bo pripetil že to nedeljo oziroma za Slovenijo bo takrat že ponedeljek.

“Velika igra” je lahko samo ena: ameriški SuperBowl, eden najbolj pomembnih in popularnih športnih dogodkov znotraj ZDA, ki je slaven tudi zaradi svojih enormnih stroškov glede oglasnih videov. Sony bo očitno tam predvajal nek oglas, ki se bo tikal franšize God of War, a nikomur ni jasno, česa bi se reklama lahko tikala.

God of War Ragnarok je namreč star samo nekaj mesecev, tako da o kakšnem novem naslovu znotraj te franšize verjetno še dolgo ne bomo slišali. Razvijalec Santa Monica Studios je tudi že napovedal, da za Ragnarok ne nameravajo izdati nobenega novega DLC-ja, so pa napovedali dodatne posodobitve kot sta fotografski način in možnost igranja New Game+, a spet dvomimo, da bi Sony plačal tako velike količine denarja za oglas, ki bi se tikal samo teh novosti.

Kaj torej še preostane? Tu je še televizijska serija za Amazon Prime, a ta je še daleč od tega, da bi ven izdajala kakšne napovednike. Morda je nekdo skrivoma delal na VR igri, kjer bi nadzorovali Atreusa in preko novih očal PS VR2 preko loka streljali sovrage? Mogoče, a kdo bi bil razvijalec česa takšnega in zakaj potem Sony ni te igre napovedal že prej?

Veliko vprašanj, bolj malo odgovorov. Vse skupaj zna biti samo nadaljevanje marketinške kampanje za nadaljnjo prodajo konzol in za te frišne naloge morda ne vedo še vsi Američani in z enim takšnim oglasom bi lahko polovili veliko rib naenkrat.

Skrivnosti bodo bržkone razkrite v ponedeljek, ko se bosta ob 00:30 na igrišču udarili ekipi Philadelphia Eagles in Kansas City Chiefs.

Vzdušni Pacific Drive dobil še en igralni napovednik

0

O igri Pacific Drive smo lani že zapisali nekaj stavkov, saj nas je prvi napovednik tega izjemno unikatnega naslova, kjer bo glavno vlogo zasedal tisti družinski avto, ki smo ga videli v seriji That 70’s Show in bo tudi naše najbolj pomembno orožje za boj proti bizarni in hudo nevarni coni, ki spominja na nekaj iz STALKERja.

Ta zona se tukaj imenuje Olympic Exclusion Zone in znotraj njenih nedrji se bomo znašli mi in nato poskušali njen objem čim prej zapustiti. A to bo težka naloga, saj so se povsod okoli rodile anomalije, ki nam rade preprečujejo napredek. Naš karavan bo sprva šibak in mu bodo rade pokale gume, zato se pripravite na veliko smrti. A Pacific Drive spada v žanr roguelite, kjer je smrt stalni spremljevalec, tako da bo treba opraviti veliko ponavljajočih se voženj skozi teren, preden bomo iz njega končno lahko pobegnili.

K sreči bomo na poti našli kar nekaj nadgradenj, ki bodo našega karavana počasi, a vztrajno naredili bolj odpornega na poškodbe. Te nadgradnje bomo opravljali znotraj garaže, ki bo očitno tudi tisto edino varno zatočišče, kjer si bomo lahko vsaj za nekaj minut oddahnili in se pripravili na naslednjo vožnjo. Pacific Drive bo očitno vseboval tudi nekaj zgodbe, ki jo bomo razkrivali med vožnjo in turoben občutek sveta je videti res hudo zanimiv in bi bil idealen za podoživetje sredi kakšnega VR okolja.

Na žalost je razvijalec Ironwood Studios že zapisal, da nimajo zaenkrat nobenih načrtov za kakšno VR predelavo, čeprav bi bil tole res lep spremljevalec za Sonyjeva očala PS VR 2, a mogoče se premislijo enkrat po izidu igre.

Žal datuma rojstva še vedno nimamo, saj je studio zaenkrat samo zakoličil leto 2023, igra pa bo na voljo za PC in konzolo PlayStation 5.

Zelda: Tears of the Kingdom z novim napovednikom in ceno 70 €

0

Za razliko od Microsofta in Sonyja ima Nintendo za letos napovedano samo eno večjo ekskluzivo, ki ima tudi trdno zakoličen datum izida. Vendar pa zna biti prodaja tega tako velika, da bo japonski založnik še vedno pridno napolnil bančni račun, saj je govora o igri Zelda: Tears of the Kingdom, nadaljevanje predhodnika Breath of the Wild, ki je leta 2017 obnorel pristaše franšize Zelda in tudi vse tiste, ki se z Linkom niso srečali nikoli prej.

Tears of the Kingdom je sicer že prejel en napovednik, ki je takrat pokazal nekaj igranja in je hkrati igralce presenetil z datumom izida in tudi drugi napovednik v sebi skriva eno presenečenje, ki pa je malce manj prijetno. Zelda: Tears of the Kingdom bo namreč prva Nintendova igra, ki bo zase zahtevala 70 €, kar je za 10 € več kot pa so Nintendove ekskluzive zahtevale do sedaj. Ta cena bo verjetno zdaj veljala za vse nadaljnje Nintendove naslove, kar je na tej konzoli še posebej boleče, saj igre tega japonskega založnika redkokdaj prejmejo znižanja: Super Mario Odyssey je denimo star že 6 let, a še vedno stane polnih 60 €.

Odziv na novi napovednik sicer ni bil ravno tako poln hvale, kot je bil tisti prvi za Breath of the Wild – bržkone tudi zato, ker sta si igri izjemno podobni. Link bo sicer zdaj lahko veliko več frčal po zraku, se dričal po železniških tirnicah in se spopadal z naravnost ogromnimi šefi. Vendar pa je tudi jasno, da je tule ogromno reciklirane vsebine iz Breath of the Wild, saj je grafična podoba skoraj identična, vidimo pa lahko tudi nekaj nasprotnikov, ki smo jih srečali že od prej. To je dobro, če ste od nadaljevanja želeli samo več istega a bolj slabo, če ste za to višjo ceno pričakovali tudi nekaj povsem novega. Grafične nadgradnje sicer že tako ni bilo za pričakovati, saj je Nintendo Switch danes star že 6 let in čeprav je po prodaji presegel konzolo PlayStation 4, so delnice podjetja včeraj padle za 7,52 %, investitorji pa za ta padec krivijo dejstvo, da Switch še vedno nima najavljenega naslednika.

Zelda: Tears of the Kingdom še vedno izide 12. maja, prednaročila pa so zdaj že na voljo.

Netflix začel omejevati delitev gesel v Kanadi, Novi Zelandiji, Španiji in Portugalski

0

Odziv na Netflixov poskus preprečevanja delitev gesel je bil tako negativen, da je pretočni servis iz svoje spletne strani umaknil prej zapisane pogoje glede gledanja večih uporabnikov, tako da so ti zdaj veliko bolj splošni. A to niti približno ne pomeni, da se je Netflix glede tega premislil, saj je včeraj zapisal prenovljene pogoje glede delitev gesel, zraven pa pripisal, da je funkcija že zaživela v novih državah.

Netflix je preprečitev deljenja gesel najprej testiral v Južni Ameriki, zdaj pa je prvič stopil še v druge regije. Naročniki znotraj Kanade, Nove Zelandije, Španije in Portugalske so se že včeraj začeli spopadati z nadlogo, ki preprečuje gledanje filmov in serije vsem tistim, ki ne živijo z originalnim lastnikom računa.

Uporabniki teh držav morajo zdaj zapisati primarni naslov in vsi, ki živijo v tem domu in se povezujejo na isto omrežje, bodo z gledanjem nadaljevali brez sprememb. Netflix pravi, da ti uporabniki pri gledanju ne bodo imeli težav niti med dopustom, saj se bodo s svojim računom lahko prijavili tudi v kakšen hotelski televizor in tu ni nobene omembe, kako bo Netflix spremljal te lokacije in če bodo te še vedno pri gledanju omejene na 7 dni.

netflix

Vsi tisti, ki pa živijo izven primarne lokacije, kot so to denimo drugi družinski člani ali pa kakšni prijatelji, pa so začeli tenko piskati. Takšni uporabniki imajo po novem dve možnosti: nakup dodatnega članstva pri lastniku računa ali pa prenos profila na svež račun, za katerega je nato treba plačati polno ceno.

Ekstra članstvo je na voljo samo za računa Standard in Premium, kjer prvi ponudi možnost enega ekstra člana, medtem ko pri Premiumu na račun lahko navežete dva ekstra gledalca. In cene teh članov niso ravno nizke: v Španiji bo za vsakega dodatnega gledalca treba doplačati 5,99 €, v Portugalski pa 3,99 €. Cene se očitno razlikujejo glede na razpon ponudbe in za Slovenijo še niso znane. Ta ekstra član bo sicer prejel poln Netflixov katalog vsebine, a bo omejen samo na eno napravo, dodatna članstva pa ne bodo na voljo za vse države po svetu, tako da bo v nekaterih edina rešitev selitev profila na nov račun.

Kot rečeno, finančne postavke ekstra članstev za Slovenijo še niso znane, a lahko naredimo neke približne izračune. Če nekdo plačuje plan Premium po ceni 11,99 € in bo želel na svoj račun pripojiti dva dodatna člana po ceni 3,99 ali 5,99 €, potem bo končna mesečna položnica znesla med 20 in 24 €.

Preprečevanje delitev gesel je pri uporabnikih spočelo veliko ogorčenja, a pretočni gigant vztraja, da je to nuja. Po njihovih informacijah namreč kar 100 milijonov uporabnikov na takšen način brezplačno dostopa do njihovega kataloga, ta finančni odtegljaj pa je začel vplivati na njihovo možnost ustvarjanja nove vsebine.

Googlova umetna inteligenca Bard že pri prvi predstavitvi podala napačen odgovor

0

Podjetje OpenAI je s svojo umetno inteligenco, ki poganja zdaj že slavno orodje ChatGPT naredil takšne pretrese znotraj tehnološke industrije, da so se hlače zatresle tudi megalomanski firmi Alphabet, ki pod sabo drži spletni iskalnik Google. ChatGPT namreč ni priročen samo za preprosto pogovarjanje, saj v njem ogromen potencial vidi tudi Microsoft, ki mu je namenil 10 milijard podpore, pred kratkim pa je podjetje v svoji predstavitvi napovedalo, da bo ChatGPT vdelan v njihov iskalnik Bing.

Microsoft se sicer že leta trudi preko Binga vsaj malce približati Googlu, a ga je vedno lahko opazoval od daleč, saj je Google postal že sopomenska za spletno brskanju po informacijah. Vendar pa zna to spremeniti ravno ChatGPT, ki nam bo preko Binga izvrgel bolj relevantne rezultate, brez da bi za to sploh morali obiskati neke tretje strani, ki so povrh tega polne oglasov. Ravno s tem se moramo soočati pri Googlovem brskanju, ki nam velikokrat na prvo stran vrže rezultate, ki so tam samo zaradi dobrega izkoriščanja Googlovih algoritmov ali pa so povezave praktično samo oglasi.

Ta poslovni model je sicer Googlu dobro služil, morda pa je zdaj napočil čas za spremembe. Microsoft je pri svoji predstavitvi navrgel, da bo Bing zaradi te povezave s ChatGPT-jem, kjer so reklame praktično izključene, deloval z izgubo, a da bodo to nadomestili s prihodki od svoje platforme Azure, to je pa nekaj, česar si Google ne more privoščiti, saj so dobički od oglasov in njihove platforme AdSense velik del njihovega finančnega poročila.

Skratka, Alphabet ni mogel ob vsem tem samo stati praznih rok in včeraj so tako predstavili svojo lastnoročno umetno inteligenco Bard. Kako točno bo ta delovala še ni jasno, a kratka predstavitev ja navrgla, da bo vgrajena v iskalnik Google in Bardu lahko zastavimo vprašanje, na katero bomo nato dobili podroben odgovor.

Hec je samo v temu, da je Bard tudi v tej kratki predstavitvi že podal napačen odgovor. Vprašanje se je glasilo: “Katera nova odkritja vesoljskega teleskopa James Webb lahko predstavim svojemu 9-letniku?”, nakar je Bard podal tri različne alineje z odgovori, a ena od teh je napačna. Brad namreč trdi, da je teleskop James Webb prvi posnel sliko planeta izven našega osončja, kar pa ne drži, saj je to storil evropski Very Large Telescope oziroma VLT, te posnetke pa je zajel že davnega leta 2004.

Sicer je drugi del odgovora pravilen, saj Bard razloži pomen besede “exo”, vseeno pa je to lep in nekam neroden pokazatelj, da je umetna inteligenca pametna, a se tudi sama rada zmoti in poda napačne informacije. Zato je treba vse še dodatno verificirati, kar pa se ne bo dalo ravno vsakemu in tako zopet nastopi problem širjenja napačnih informacij, kar je že danes velik problem interneta.

Ta spodrsljaj je Alphabet drago stal. Reuters namreč poroča, da so delnice podjetja padle za nekje 9 %, zaradi česar je podjetje izgubilo kar 100 milijard dolarjev tržne vrednosti.

Nintendo presenetil in včeraj dostavil predelavo igre Metroid Prime

0

Tako kot je prejšnji mesec storil Microsoft, ki je na svoji konferenci najavil igro Hi-Fi Rush in to na isti dan poslal direktno v prodajo, je to zdaj storil Nintendo, ki je na svoji včerajšnji predstavitvi Direct najavil predelavo igre Metroid Prime, ki je isti hip postala na voljo za digitalni nakup.

Ta nova taktika presenetljivih izidov, brez predhodne marketinške kampanje, je očitno nekaj, kar je igričarski industriji postalo hudo všeč in to z razlogom. Eden največjih stroškov glede razvoja novih iger je marketing, saj tisti ogromni oglasi na zidovih stavb in reklame na televiziji stanejo veliko zlatnikov, takšna čeznočna izdaja pa prihrani vse te stroške in prodaja še vedno prinese profit. To je lepo dokazal Hi-Fi Rush, ki se na Steamu prav dobro drži, a verjetno bodo založniki takšne prodajne taktike prihranili samo za tiste naslove, ki se bodo prodajali pod nižjo ceno.

Skratka, Nintendo je na tak način včeraj v svojo lastno digitalno trgovino poslal Metroid Prime Remastered, ki je predelava izvirnika iz časov konzole GameCube, original pa se je tam rodil dobrih 20 let nazaj. Metroid Prime je bil za svoje čase pomemben naslov, saj so igralci avanture glavne junakinje Samus Aran gledali samo iz stranskega pogleda, Prime pa je igranje preselil v polni 3D pogled in se je zaradi tega igral bolj kot tipična prvoosebna streljanka.

Nadgradnja sicer ni popolna predelava, ampak bolj olepšava, a primerjalni video dobro pokaže razlike. Teksture zdaj niso samo neki bledi zmazki, ampak na sebi nosijo podrobnosti, o katerih smo prej lahko samo ugibali. Tudi ločljivost je višja, tako da nostalgikom za obujanje spominov ne bo treba več gledati v zrnato sliko in za 40 €, kolikor zahteva ta predelava, je vsebina nadgradnje kar konkretna, čeprav bi lahko Nintendo vseeno pri ceni morda odrezal kakšnega desetaka. Napovedana je bila tudi fizična edicija igre, a ta izide šele 22. februarja.

Založnik je sicer že davno nazaj potrdil delo na Metroid Prime 4, a razvoj je očitno naletel na težave, saj o igri že dolgo nismo slišali ničesar.

Darkest Dungeon 2 izide maja, demo pa je zdaj že na voljo

0

Leto in pol mineva odkar je igra Darkest Dungeon 2, tako kot je to storil njen hudo popularni predhodnik, stopila v sistem Zgodnjega dostopa. Razvijalec Red Hook Games je pri izdelavi naslednika svojega roguelike prvenca ohranil srhljivo pripoved, ki spominja na nekaj, kar bi spisal pisatelj H.P. Lovecraft, a igralna formula je bila povsem spremenjena.

Tokrat namreč ne boste samo skakali z odpravami herojev po zapuščenih temnicah, ampak se boste naokoli vozili s kočijo ter gradili na razmerjih likov, ki se bodo lahko med sabo imeli radi ali pa sovražili iz dna srca. Vendar tole ne bo simulacija Simsov, saj se bo treba večino časa še vedno pretepati in tudi tokrat vas čaka cel kup nagnusnih nasprotnikov, ki bodo vsake toliko podkrepljeni še z zaguljenimi šefi. Na vas je, da pri igranju izberete ustrezno taktiko in skrbite za stres, ki bo poleg udarcev iz strani grdavžev eden od glavnih razlogov za prerano smrt.

Red Hook Games je od izida igre v Zgodnjem dostopu pridno delal na uravnoteženju igralnih razredov in novi vsebini, ki bo v različici 1.0 dostavila 12 unikatnih herojev in po pet regij ter šefov. Razvoj je napredoval do te mere, da so pred kratkim tudi zakoličili dokončni datum izida, ki se bo zgodil 8. maja 2023.

Darkest Dungeon 2 je v Early Access obliki na voljo v trgovini Epic Games, če pa ste si zaželeli igranja na Steamu pa bo treba počakati do datuma izida. Red Hook Games se je udeležil letošnjega festivala Steam Next Fest, ki traja vse do 13. februarja, med tem časom pa si lahko iz Steama prenesete tudi demo verzijo igre. Ta vam ponudi preizkus štirih herojev znotraj mesteca Sprawl ali pa kmetij Foetor, storjeni napredek pa se ne bo prenesel v končno verzijo igre.

Tisti umetnopametni Seinfeld je bil odstranjen iz Twitcha zaradi transfobične šale

0

Unikatna serija Nothing, Forever je na Twitchu delovala samo nekaj dni, pa je že prekršila pravilnik, zaradi česar bo nekaj časa presedela na klopi za rezerve.

Zadeva se je proslavila z dejstvom, da je celoten scenarij ustvarjen iz strani umetne inteligence, ki prihaja iz strani podjetja OpenAI, pod pikslasto grafiko pa algoritme premlevajo orodja kot so GPT-3, Stable Diffusion in DALL-E, ki poskušajo ustvariti komično serijo o ničemer, ki vsebinsko spominja na Seinfelda. Prepoznamo lahko vse štiri glavne junake serije, le da imajo tule, v izogib kršenja licence, vsi drugačna imena. Jerry postane Larry, Elaine je Yvonne, Kramer se predela v Zoltana, George pa nosi po novem grški priimek Fred Kastopolous. Trik serije je delovanje umetne inteligence, ki deluje 24 ur na dan, vsebina pa se vmes ne ponovi niti enkrat.

Nothing, Forever je postal pravi hit Twitcha in čeprav so bile “šale” včasih popolnoma brezpredmetne, je kanal naenkrat spremljalo več tisoč gledalcev. In ti so v nedeljo šokirano gledali nastop Larryja, ki se je pred mikrofonom naenkrat spravil na trans skupnost.

Larry točko odpre z dejstvom, da je v občinstvu 50 ljudi, a se nihče od njih ne smeje, zato jih povpraša, če imajo kakšno vsebino za šale. Nato pade bomba: Larry je namreč razmišljal o šali, ki transspolnost označi za duševno bolezen in kako so liberalci v bistvu skrivaj homoseksualci in želijo svojo voljo vsiliti na vse druge, na koncu pa je še pripomnil, da transspolne osebe uničujejo civilizacijo. Na koncu Larry prizna, da se nihče ne smeje, v zaključku pa vpraša: “Kam so vsi šli?”.

Te besede so seveda prekršile zakonik Twitcha, zaradi česar je šel kanal na prisiljen dopust, gledalci pa so se spraševali, od kje je Larry sploh spočel takšen nastop, saj nikoli prej ni zašel v teme glede transspolnosti.

Spletna stran VICE se je dokopala do ekipe, ki skrbi za delovanje kanala, ta pa je priznala, da so Larryjeve izjave posledica tehničnih težav. V ozadju so morali preklopiti na starejšo različico orodja GPT-3, vendar pa ta ni imela imela dovolj dobro razvite arhitekture glede cenzure, kot je to bilo v primeru novejše različice programa GPT-3, to pa je umetno inteligenco odpeljalo v prej neobiskano temo transspolnosti.

Kanal se bo po prestani kazni vrnil v oddajanje, razvijalec pa bo medtem poskrbel za še en dodatni sloj cenzure, ki bo Larryjev jezik še dodatno zaščitil, preden ne zine kaj neumnega.

Nekdo je postavil stran, ki beleži vse tiste streamerje, ki bi si upali javno igrati Hogwarts Legacy

Naša včerajšnja predstavitev je igro Hogwarts Legacy označila kot obvezen obrok za vse tiste, ki jim je mladost popestril Harry Potter in so si od vedno želeli ustvariti svojega lastnega čarodeja, ki bi ga popeljali skozi učne lekcije Bradavičarke, se zapeljali na metli in zraven uživali v dobri zgodbi, ki jo lahko postavimo ob bok knjižni pripovedi.

Izven okvirjev kvalitetne videoigre pa se na spletu bije bučna bitka, kjer se nekateri trudijo bojkotirati igro. Razlog za bojkot ni njena kvaliteta, ampak ustvarjalka izvirne Potterjeve pripovedi – pisateljica J.K. Rowling. Nekdaj velecenjeno ime knjižnega sveta se je v zadnjih letih zapletlo v kontroverzije glede LGBTQ pravic in dejstvu, da vztraja pri ločitvi trans žensk in bioloških žensk.

S tem si je prislužila veliko jeze, vendar pa se za razliko od sorodnih spornih Twitter objav, ki so nato hitro izbrisane, Rowlingova izzivalcev ni ustrašila in njene objave so še vedno javno vidne. S tem sem sicer samo popraskal površje vseh njenih srečanj s trans skupnostjo – večji popis najdete na spletni strani GLAAD.

Hogwarts Legacy z avtorico – razen tega, da obstaja v istem svetu, ki napaja Harryja Potterja – nima veliko veze. Razvijalec Avalanche Software je namreč ustvaril povsem samosvojo pripoved, ki je ni spisala Rowlingova, v igro pa je celo vključil trans žensko, ki skrbi za dobrobit lokala Three Broomsticks.

Vendar pa bo nekaj dobička od igre vseeno romalo na račun pisateljice, ki je še vedno lastnica licence in od vsakega takšnega izdelka prejme nekaj provizije. Zaradi tega so se začela bučna pozivanja h bojkotu igre, ta pa prihajajo iz različnih strani. Popularni forum Resetera je denimo prepovedal kakršnokoli omenjanje te igre in kršitelje čaka enomesečna odstranitev iz strani.

Nekateri gledalci pa so začeli Twitch pozivati k temu, da popolnoma prepove vrtenje oglasov glede te igre na svoji platformi. V spregi s tem je Twitter uporabnik razvil posebno stran havetheystreamedthatwizardgame, ki spremlja streamerje na Twitchu in če si je kdorkoli od njih drznil igrati Hogwarts Legacy preko prenosa v živo, potem boste prejeli obvestilo in nato se lahko odločite, če tega streamerja nameravate še podpirati ali pa je napočil čas, da mu nehate slediti.

Hogwarts Legacy je od izida oddaljen še nekaj dni, saj se bo uradno rodil 10. februarja, a kupci dražje verzije Deluxe boste lahko z igranjem začeli že danes. Bojkot glede prodaje je sicer bolj slab, saj je Hogwarts Legacy že dolgo na samem vrhu Steamove lestvice najbolj prodanih iger in sumimo, da se bo tam še dolgo obdržal.

The Day Before napovednik je bil očitno skopiran iz Call of Dutyja

0

Razvijalec Fntastic te dni vlaga veliko napora v dokazovanje obstoja svoje igre The Day Before, ki je zaradi nenadnega izginotja iz Steama in prestavitve izida za debelih devet mesecev pri igralcih zbudila veliko dvomov. Fntastic je sicer po zamiku vendarle pokazal deset minut igranja, vendar pokazano ni ravno razblinilo teh dvomov, zdaj pa so nekateri ugotovili, da je tudi sam napovednik bil do določene mere skopiran od drugje.

The Day Before sicer že od začetka ne skriva svojega navdiha, saj je igra videti kot zmes iger The Division in The Last of Us – od enega je skopiral okolico in tretjeosebno akcijo, od slednjega pa si je sposodil krvoločne okužene zombije, sistem nadgrajevanja orožij in celo stil logotipa.

A kopiranje se očitno ni ustavilo tule. Meja med inspiracijo in kopiranjem je sicer tanka, a zdi se, da je Fntastic pri posnemanju konkurence šel malce predaleč. Uvodni kadri novega napovednika so namreč skoraj popolna kopija tistega videa, ki nam ga je Activision prikazal za napoved igralnega načina zombies, ki ga je naknadno prejel Call of Duty: Black Ops Cold War. Zgovorne so že slike, Twitteraš Chroma pa je oba uvodna videa postavil ob stran in tam je kopiranje še bolj jasno.

Igralci so nato začeli kopati še globlje in ven so prilezli še drugi primeri kopiranja, čeprav ne v obliki videa. Fntastic je za promocijo igre izdal kar nekaj slik in spet so očitni primeri kopiranja: vidimo lahko denimo podobno postavljeno trojico terencev iz igre Snow Runner, napad zombijev iz iger The Last of Us in Resident Evil 2, seveda pa je tule tudi sličnost z The Divisionom. Lahko bi sicer rekli, da je umetnik iz teh iger samo potegnil inspiracijo, a po drugi strani je tule primerjava s sliko iz The Divisiona, kjer je bil posneman tudi sam kot kamere.

Kdo ve, kaj nam bo Fntastic na koncu pričaral – če sploh kaj, a odgovore na to bomo bržkone dobili šele 10. novembra.

Mario v obliki HBO-jeve drame

0

Zadnjih nekaj let je postalo boleče očitno, da je Hollywoodu uradno zmanjkalo originalnega materiala zato za scenariji svojih kinematografskih pripovedi pogledujejo v vse smeri. Praktično vsaka kvalitetna knjiga bo danes slej ali prej prejela predelavo na televizijski ekran, tarča pa je postala tudi industrija videoiger.

Iz soda iger poskuša filmska industrija zajeti svojo uspešnico že dlje časa, a večkrat smo prejeli podpovprečne izdelke, kot pa kaj res kvalitetnega. Stvari so se začele spreminjati ko so studii pogruntali, da je treba za ustvarjanje kvalitetnega izdelka v razvoj vložiti nekaj cekinov in šele nato bodo takšne predelave pritegnile občinstvo in pozitivne ocene kritikov. To je dobro dokazala frišna HBO-jeva serija The Last of Us, ki z vsako novo epizodo podira rekorde gledanosti, zvezdnik tega televizijskega fenomena Pedro Pascal pa je nedavno nastopil v zabavnem SNL-jevem skeču, ki je dobro znanega Maria postavil v neizprosno in temačno dramo, ki je hudo podobna The Last of Us.

Tri minute dolgi video nas postavi v porušeno Mushroom kraljestvo, Mario pa ima pred sabo novo nalogo: tihotapljenje novega tovora, ki je tokrat princesa Peach. Naloga ne bo lahka, saj po cestah straši Bowser, Mario pa bo v pomoč moral priklicati nekatere stare pomagače. Tu je Luigi, ki tokrat vihti ogromno šibrovko, Yoshi, ki je biseksualec in Toad, ki je prav tako biseksualec.

Skeč ni samo zabaven, ampak je bilo v njega vloženega tudi nekaj proračuna. Proga, po kateri se Mario zapodi v svoji kart formuli je videti kot nekaj, kar bi lahko Nintendo zares prodajal kot DLC za igro Super Mario Kart 8, Goombe v vlogi Clickerjev pa je nekaj, kar bomo zagotovo dobili v obliki nekega moda, ko The Last of Us Part 1 vendarle enkrat prispe na PC.

Mario se bo sicer zares preselil v filmski svet, le da The Super Mario Bros. Movie zagotovo ne bo tako dramatičen, ko se bo aprila rodil na kino platnih po vsem svetu.

Na splet ušel prvi igralni posnetek igre Dragon Age: Dreadwolf

0

Se bo nekdaj cenjeni razvijalec BioWare spet izkazal ali pa bomo morda v naslednjih letih priča pogrebu še enega AAA studia, ki že dolgo ni na trg pripeljal uspešnega izdelka? Odgovor na to vprašanje bo bržkone prinesla že njihova naslednja igra Dragon Age: Dreadwolf, na kateri verjetno sedi prihodnost tega razvijalca. BioWare je namreč s svojima zadnjima naslovoma Mass Effect: Andromeda in Anthem pošteno brcnil v temo in svojega založnika EA-ja stal milijone dolarjev izgube.

Od teh neuspehov je šel studio čez večjo prevetritev, ki je odslovila nekaj starega talenta in sprejela nekaj novega, vmes pa smo izvedeli tudi za slabe delovne pogoje, zaradi katerih je bilo opravljenih mnogo nadur in priskrbljenih ogromno duševnih stisk.

Vse te stvari naj bi bile za razvijalcem, ki te dni vse moči usmerja v finiširanje svojega naslednjega izdelka Dragon Age: Dreadwolf. Gre za projekt, ki je imel veliko zapletov, saj je EA najprej od studia zahteval enoigralski naslov, ki bi v sebi držal “live service” elemente, a si je po neuspehu Anthema premislil in BioWare je dobil dovoljenje ustvariti popolnoma enoigralski naslov. Vendar pa je bilo na Dreadwolfu že postorjenega nekaj dela in pretvorba projekta z večigralskimi elementi v nekaj popolnoma enoigralskega zahteva svoj čas. Nedavno poročilo iz strani spletne strani Insider Gaming pravi, da se ti elementi še vedno čutijo v trenutni razvojni inačici, a da je Dreadwolf vseeno veliko bolj sličen BioWarovim klasikam, zaradi katerih jih nekateri, kljub felerjem, še vedno obožujejo.

Dragon Age: Dreadwolf še vedno nima datuma izida, a pred kratkim se je na spletu pojavil prvi igralni posnetek, ki ga je nekdo podelil na Redditu. Gre za zgodnjo alfo verzijo igre, ki pokaže nekaj pretepanja znotraj trdnjave, ki pripada Grey Wardenom in čeprav naj bi obstajalo 20 minut igranja, je zdaj na voljo samo majhen izseček pretepanja med glavnim junakom in večnim nasprotnikom iz vrst Darkspawnov.

In zadeva je videti presneto podobno zadnjemu delu Dragon Age franšize – Insqusitionu. Če ste morda pričakovali, da se bo BioWare vrnil v formulo prvega dela Dragon Age: Origins, potem je bolje, da že zdaj opustite takšne želje, saj bo tudi Dreadwolf veliko več polagal na akcijo, kot pa na kakšen taktični boj. Kot lahko vidimo v posnetku, bo naš glavni junak v polnem oklepu skakal okoli kot akrobat ter nad nasprotnikom vsake toliko izvedel specialke.

Na splet je ušlo tudi nekaj slik in na eni od njih lahko vidimo inventar. Na našega bojevnika bomo lahko opremili čelade, oklepe, ogrlice in prstane, spremeniti pa bo moč tudi opremljena orožja. Če držijo govorice, potem nam Dreadwolf ne bo omogočal neposrednega nadzora nad spremljevalci, jim bomo pa lahko zapovedali, kdaj sprožiti kakšno od posebnih potez, moč pa jih bo tudi opremljati. Inventar izda še nekaj čudnosti: na vrhu lahko vidimo razdelek za cel kup različnih valut, ikona za Wi-Fi pa sploh ne vemo kaj dela tam, a to so verjetno tisti ostanki “live service” elementov, o katerih smo govorili prej.

Na slikah lahko vidimo tudi nekaj dialoga, ki pravi, da Grey Wardenom tokrat grozi nekaj, kar je hujšega od Darkspawnov in te nove nevarnosti zidovi ne bodo zadržali.

BioWare ni še komentiral izpuščenega posnetka in slik, a očitno je igra zdaj v dovolj naprednem stanju, da morda enkrat kmalu dobimo uradni igralni posnetek.

Resident Evil 4 Remake bo imel stranske naloge in zanič dež

0

Kmalu bomo dobili dve prenovljeni izkušnji znotraj sveta serije Resident Evil. Še ta mesec bodo za konzolo PlayStation 5 izšla nova očala PS VR2, ki bodo dobila goro iger in ena med njimi bo tudi predelana inačica Resident Evil Village, ki nam bo, tako kot je to storil sedmi del za originalna VR očala PS VR.

A veliko več pozornosti bo pritegnila predelava Resident Evil 4 Remake, na kateri dela enaka Capcomova ekipa, ki je leta nazaj tako čudovito obnovila drugi del. Nadgradnja četrtega dela bo za razvijalca še večji zalogaj, saj se original še danes dobro drži in govorimo o igri, ki je med privrženci franšize najbolj cenjena. Resident Evil 4 Remake se tako ne bo smel preveč ločiti od prvenca, a igralci poleg izboljšane grafične podobe in animacij upravičeno pričakujejo še kakšno dodatno dobrino, ki bo igralno formulo bolje prilagodila za novodobne igralce.

In vse kar je zaenkrat predelava pokazala je videti dobro, spletna stran Game Informer pa se je pred kratkim dokopala do dobrih 12 minut igranja, ki pokažejo marsikaj zanimivega. Zgodba bo zvesto sledila stopinjam originala, a stopnje bodo razširjene ali pa premešane, osebe, ki jih bomo nagovarjali preko glavnega junaka Leona S. Kennedyja pa bodo imele več osebnosti.

Čaka nas tudi povsem nova vsebina, saj bo predelava s sabo prinesla tudi koncept stranskih nalog. Te ne bodo nekaj preveč naprednega, saj so bolj opravila, ki so zapisana na okoli razpršenih listih papirja, a če jih uspešno opravimo, bomo v zameno dobili lepo nagrado, ki jo nato lahko prodamo v zameno za zlatnike, te pa nato plodno izkoristimo za nadgradnjo naših orožij.

Igralni posnetek pa ni navdušil v vseh pogledih, saj so se igralci začeli pritoževati nad eno nenavadnostjo in do je dež. Tega je na tej stopnji cel kup in res je nekam nenavaden, saj so debele kaplje videti kot neka zavesa oziroma filter, ki bi ga namestil čez sliko. Dež izpade nekam komično, saj je videti kot da pada samo direktno pred nami in ne po celem svetu. Nekaj takšnega smo sicer že videli v predelavi trilogije iger GTA The Trilogy in čeprav dež v Resident Evil 4 Remake ni tako zapretiravan, je vseeno moteč.

Zaradi vseh glasnih pritožb bo Capcom zadevo verjetno popravil pred izidom, ki se bo zgodil že 24. marca.

Hogwarts Legacy – tole je preseglo vsa moja pričakovanja

Ko priznani studio tipa Naughty Dog, Valve ali Obsidian napove nov projekt, si skoraj lahko prepričan, da boš prejel nek dober izdelek, ki bo pri izidu požel visoke ocene. Ta teza pa ne velja za razvijalce, ki so bodisi nedokazani ali pa imajo v svojem življenjepisu zapisane igre, ki so bodisi samo povprečne ali pa morda celo zanič.

Ravno zaradi tega je marsikdo dvomil v uspeh igre Hogwarts Legacy, ki je bil zaupan v roke studia Avalanche Software, ki ima sicer bogato zgodovino, a je do sedaj izdal samo povprečne naslove, ki so bile izdane po Disneyjevih licencah. Kaj je torej obsedlo založnika Warner Bros., da je razvoj naslova, ki se dogaja v bogatem vesolju Harryja Potterja, predal nekomu, ki še nikoli prej ni delal na tako ogromnem projektu?

Odgovor je očitno talent in neizkoriščen potencial, ki je dolgo ždel v vrstah tega razvijalca in je zdaj v maniri hipogrifa končno na široko raztegnil svoja krila. Hogwarts Legacy je namreč naravnost odličen naslov, ki se bo letos zagotovo potegoval za cenjeni naziv igre leta, Warner Bros. pa bi bil pameten, če bi kovače izkušnje preselil na čelo svoje filmske divizije, ki bi kovala nadaljnje izkušnje znotraj sveta Hogwarts Legacy.


VIDEO RECENZIJA


Razvojna ekipa: Avalanche Software
Založnik: Warner Bros.
Platforme: 
PC, PS5, XSX, PS4, XO, NS
Nakup: 59,99 € Steam; 68,99 € PS5, XSX
Datum izida: 10. februar 2023
Igrano na: PC

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


Ob preigravanju tega naslova sem večkrat dobil tiste občutke, ki sem jih zabeležil davno nazaj med preigravanjem igre Knights of the Old Republic. Tako kot se je BioWare takrat odločil ustvariti igro znotraj bogatega štorijalnega izročila Vojna zvezd, le da se ta odvija tisoče let pred tistimi dogodki, ki jih je zabeležil Luke Skywalker, je Avalanche dogodivščine magičnega sveta Bradavičarke postavil stoletja preden je v ta svet zataval Harry Potter in s sabo potegnil še Rona, Hermiono, Mrlakensteina in Dumbeldorja.

Čaka vas tako povsem frišna avantura, le da so temelji sveta enaki. Svoje potovanje začnemo z ustvaritvijo svežega lika, ki mu nadanemo spol, frizuro in mu oblikujemo druge pritikline, le da mu ne moremo natakniti brade, saj navsezadnje igramo frišnega študenta Bradavičarke, ki mu kocine še niso začele poganjati.

hogwarts legacy
Brez skrbi, lahko izberete svojo pripadnost domov in to preko istega klobuka, ki si ga poveznejo vsi fazani Bradavičarke.

Uvod nas posede v kočijo s profesorjem Figom in par med plovbo z zračno kočijo začne razpredati o vseh obveznostih, ki jih bo moral prevzeti vaš lik, nakar nas nenadoma napade zmaj, ki našemu spokojnemu potovanju naredi konec. Strmoglavimo na tla, nakar v družbi s profesorjem spoznamo naš unikatni talent, preko katerega lahko zaznamo sledi davno pozabljene magije. Pot nas nato vodi v trezor goblinov, tam pa naletimo na dežurnega zlobca: goblina Ranroka, ki ni preveč vesel našega obiska njegovega trezorja, iz katerega smo mu za povrh odtujili dragoceni predmet. Zlobcu komajda pobegnemo in tako končno prispemo na Bradavičarko, v glavi pa nam roji cel kup vprašanj in bolj malo odgovorov. Zmeden je tudi profesor Fig, ki bo poskušal pojasniti nastalo zmedo, a to bo zahtevalo svoj čas, izobrazba pa medtem ne bo čakala.

Po dokaj dolgem uvodu se nato končno začne naše življenje bodočega študenta Bradavičarke, ki pa ga je treba najprej opremiti s čarobno paličico, šele nato pa se lahko udeležimo svojega prvega predavanja. Na tem mestu se igra končno malce odpre in prepuščeno nam je prosto raziskovanje Bradavičarke, ki je poustvarjena naravnost čudovito.

Sam se sicer ne smatram za nekega resnega oboževalca izročila Harryja Potterja, saj sem pogledal samo sedmerico filmov, vendar je tudi meni bilo že takoj na začetku več kot jasna ogromna ljubezen in pozornost do podrobnosti, ki jih je Avalance vložil v ustvarjanje takšnega sveta in brez kakšnih zadržkov lahko tule zapišem, da bo Hogwarts Legacy zagotovo izpolnil sanje dolgoletnih Potter odvisnikov.

hogwarts legacy
Videli boste nekaj prepoznavnih lokacij, a večina jih je popolnoma originalnih.

Bradavičarka namreč zares deluje magično. Sestavljena je iz večih predelov, med katerimi prehajamo brez nalagalnih zaslonov, praktično vsak kotiček stopenj pa skriva v sebi neko podrobnost. Med sprehajanjem lahko gledate v premikajoče se slike, tam v kotu po zraku plavajo instrumenti, na katere gode nevidni orkester, po zraku letajo knjige, pred predavalnicami pa se pogovarjajo študentje, ki se radi potožijo glede predavanj. Tudi vi ste neločljiv del te celote, čeprav ste malce posebni, saj ste v šolanje stopili kot petošolec, zato morate nadoknaditi marsikaj zamujenega. Kljub temu da ste fazan, pa se lahko na začetku še vedno sami odločite za pripadnost domovom Gryfondom, Pihpuff, Drznvraan ali pa vedno zlobnemu Spolzgradu. Začetna izbira sicer ni takšna, da bi pomembno vplivala na nadaljnji potek zgodbe, a vsake toliko v dialogih naletimo na referenco, ki se tiče vaše pripadnosti.

Na začetku boste večino časa prebili izključno znotraj Bradavičarke, saj se bo tam odvila večina vaše izobrazbe. Obiskovati bo treba različna predavanja, kot je zeliščarstvo, astrologija ali obramba pred temnimi silami, vsak od teh razredov pa vas bo na koncu naučil unikaten urok, ki ga boste v svojo knjižnico prenesli preko preproste mini igrice. Sčasoma se bodo začele odklepati tudi stranske naloge, ki vas bodo poslale tudi izven meja vaše šole in vse te lokacije bodo znane privržencem Harryja Potterja.

hogwarts legacy
Marsikdo ima za vas kakšno opravilo, med dialogi pa se odločate, ali boste dobričina ali pa popoln nesramnež.

Pot vas bo tako kmalu zanesla tudi v Prečno ulico, kjer bo treba pridobiti svojo prvo palico, tam pa vas čaka še cel kup drugih trgovin, ki bodo pri vaši avanturi igrale pomembno vlogo. Pametno je denimo obiskati prodajalno semen, saj si boste lahko nabavili potrebne zaloge za rast svojih rastlin, ki jih lahko nato uporabite za izdelavo takšnih in drugačnih napojev. Nič od tega pa ne bo zastonj, zato bo treba pridno opravljati glavne in stranske naloge, te pa vas bodo poslale v raziskovanje dokaj široke mape, med svojimi avanturami pa boste nabrali cel kup opreme, ki jo boste nato lahko zamenjali za zlatnike.

Znak dobrega RPG-ja so vedno stranske misije, saj nam to pove, koliko truda je razvijalec vložil v vsak aspekt izkušnje. Hogwarts Legacy nam postreže s kar lepim seznamom stranskih opravil in najbolj pomembne so tiste, ki nam jih ponudijo vedno pomoči potrebni prebivalci. Vse med njimi niso briljantne, a večina jih ponudi dovolj zanimive vsebine, da se ne počutimo, kot da samo čistimo ikone iz mape. Nekatere nas pošljejo v čiščenje sovražnih utrdb, druge pa nas pošljejo na sled koga od bližnjih. Tem nalogam je skupno to, da vsaka od njih vsebuje vsaj nek manjši zaplet ali presenečenje, zaradi česar se nalogo splača opraviti. Te naloge nam nato dostavijo izkušnje, ki nam dvigajo stopnjo ali pa kakšen košček opreme kot je nov plašč, očala, kapa ali šal. To opremo lahko nato dodatno še nadgrajujemo ali pa ji spreminjamo vizualni stil, prav pride pa tudi za služenje zlatnikov.

hogwarts legacy
Včasih se preprosto počutiš, kot da si res odšel na virtualni dopust magičnega sveta.

Mapa je ogromna in okolica je ravno tako podrobna kot Bradavičarka. Poleg glavnih in stranskih misij je tule še cel kup dodatnih opravkov, ki so tipični za igre v odprtem svetu. Čaka vas denimo cel kup izzivov, ki jih je po svetu postavil čarovnik Merlin, to pa so v bistvu manjše uganke, ki vas nadgradijo z izkušnjami. Potem so tu manjše temnice, ki so včasih preveč preproste ali pa mini nalogice, tipa sledenje metuljev do zaklada. Potovanje ne bo vedno varno, saj svetu Bradavičarke grozijo goblini in temni čarovniki, a te boste odpravili s pridnim mahanjem čarobne paličice.

Boj je preprosto odličen in res sem bil presenečen nad njegovo enostavnostjo in hkrati globino. Vaše naučene uroke lahko namestimo preko bližnjic, ki jih lahko razdelimo na več kategorij. Ko se enkrat srečamo s sovragom lahko vanj zalučamo najprej preproste izstrelke iz paličice, ki jih nato podkrepimo z uroki, ki so nam dobro znani iz knjig. Prisotni so vsi stari favoriti kot je denimo Expelliarmus, ki sovraga razoroži, Leviosa, ki ga za nekaj časa dvigne v zrak ali Incendio, ki ga zažge. Na nas je, da te uroke čimbolj učinkovito izrabimo in na bojišču se zaradi vsega čaranja včasih naredi cel kaos. Sovražna telesca letijo na vse strani, pametno pa se je naučiti kakšne kombinacije. Osebno sem najraje nasprotnika dvignil v zrak, ga zažgal in nato za dobro mero še zalučal v bližnjo steno. Nekateri grdavži se med borbo zaščitijo s svojim urokom, ki, glede na svojo barvo, vsebuje svojo ranljivost, kakšni troli pa se bolj malo požvižgajo na naše poskuse lebdenja. Tudi sami moramo biti ves čas mobilni in se izmikati napadom ali pa v pravem trenutku dvigniti svoj ščit.

Kar me je pri Hogwarts Legacy morda najbolj presenetilo je neprestano dostavljanje svežih izkušenj. Najprej se denimo po svetu premikamo peš ali s pomočjo teleportacije, nakar nas igra preseneti in nam v roko porine lebdečo metlo, ki vsebuje čisto posebne dirkalne podnaloge. Nakar dobimo dostop do prav posebne sobe, kjer lahko sami nameščamo pohištvo in mize za izboljšavo napojev tudi nadgrajujemo. Nakar nas znova preseneti z lovljenjem raznih živali, ki jih nato lahko preselimo v svoj lastni živalski vrt, tam pa jih lahko božamo in hranimo, kar nam da posebne dobrine za nadgrajevanje opreme, zbirko živali pa nato lahko dopolnjujemo kot v nekem Pokemonu.

Bojevanje je sestavni del izkušnje in čaranje je presenetljivo zabavno in globoko.

Igra sicer ni brez napak. Kot je to zdaj že v navadi sem imel nekaj težav z optimizacijo, ki je spominjala na tiste iz igre The Callisto Protocol. Težave zaradi senčilnikov so pri nekaterih scenah pripeljale do grdega zatikanja in čeprav mi je razvijalec obljubil, da bo to na PC-ju popravil preko posodobitve še pred uradnim izidom, so bile težave še vedno prisotne. Grafično je sicer zadeva povsem zadovoljiva, izkušnjo pa podpre tudi dobra glasbena spremljava, ki je sorodna tisti iz filmov, le da gre tule svojo pot.

Potem so tule manjši minuski. Med igranjem denimo naberemo toliko urokov, da jih moramo združevati v podkategorije bližnjic, preklapljanje med temi sredi boja pa zna biti nerodno. Tule bi razvijalec lahko med preklopom zamrznil ali upočasnil čas, saj včasih preprosto ne veš, kje točno se skriva kakšen urok. Tudi stranskih opravil zna biti na trenutek malce preveč, še posebej kar se tiče tisti Merlinovih ugank. Te sicer niso nujne za kljukanje, a samo preko njih si lahko odklenemo večji nahrbtnik za nošnjo okoli nabrane opreme.

Skupno gledano pa je Hogwarts Legacy obvezen obrok za vsakega navdušenca nad Harryjem Potterjem. Svet je tako magičen in izpopolnjen, da se zdi, kot da je nekdo naravnost preslikal podobe neke neizdane Potterjeve knjige in iz njih naredil igralno verzijo, ki je skozi celotno igralno izkušnjo zabavna in nikoli ne neha presenečati. Upal bi si trditi, da bo Avalanche preko tega naslova postal novi rock zvezdnik igričarske industrije, ki ima pred sabo svetlo prihodnost.

Sons of the Forest bo po novem izšel v sistemu Zgodnjega dostopa

0

Navdušenci nad preživetvenimi igrami vam znajo povedati kar nekaj lepih stvari glede igre The Forest, ki se je v različici 1.0 rodila leta 2018 in dostavila ure zanimive, včasih že kar grozljive vsebine, saj smo se kot žrtev letalske nesreče znašli sredi otoka in počeli tiste tipične preživetvene stvari, a hkrati so nam za petami ves čas bili ljudožerci, ki jih je vodila presenetljivo napredna umetna inteligenca.

Razvijalec Endnight Games se ni želel zadovoljiti samo z dodajanjem nove vsebine v svoj originalni naslov, ampak so se hitro spravili v delanje nadaljevanja Sons of the Forest. Zanj smo že dobili nekaj igralnih napovedniku in samo po nekaj kadrih videa je jasno, da je šlo v razvoj drugega poglavja kar nekaj proračuna. Igralne mehanike so bile razširjene, grafična podoba pa je v primerjavi z originalom kot noč in dan. Tako kot v prvencu, tudi v nadaljevanju ne bomo skrbeli za svoje preživetje brez nekega večjega cilja, saj bo tudi tokrat naše potovanje spremljala zgodba. Naš lik se bo odpravil po sledi izginulega milijarderja, a pri tem se bo tudi sam zapletel v težave in bo tako obtičal na otoku, ki na sebi skriva cel kup nevarnosti in zibajočih palm, ki jih bo treba posekati in uporabiti za izdelavo loka, sekire in tople kabine, ki nas bo nato ščitila pred vremenskimi pogoji.

Sons of the Forest je bil v preteklosti že večkrat prestavljen, saj bi igra morala v roke igralcev prispeti maja lani, a je bila nato prestavljena na oktober, nazadnje pa na 23. februar 2023. Ta zadnji datum še vedno velja, a Endnight Games pičle tri tedne pred izidom pravi, da takrat ne bomo v roke prejeli polne igre, ampak samo zgodnjo inačico, ki bo izšla pod programom Zgodnjega dostopa.

Razvijalec je na Steamu zapisal, da želijo v igro dodati še ogromno stvari, kot so novi predmeti in cele igralne mehanike, veliko pa je treba postoriti tudi na uravnoteženju igralne formule. Namesto da bi igro vnovič prestavili, so se raje odločili igro izdati v programu Early Access, to pa bo igralni bazi omogočalo, da bo sama podala ideje glede nadaljnjega razvoja.

Zamik izida je včasih nuja in razvijalcu je treba dati potreben čas, da izgotovi najboljši možen izdelek. Kljub temu pa se nekateri igralci počutijo opeharjene, saj je Endnight Games oglaševal Sons of the Forest kot dokončan izdelek in zdaj so se praktično tik pred izidom premislili. Nekateri so postali tudi zaskrbljeni glede napredka razvoja, saj je originalni The Forest za svoje prehod iz Early Accessa v polno verzijo igre potreboval štiri leta in morda bo tudi Sons of the Forest potreboval še kakšno leto ali dve dodatnega kodiranja.

Sons of the Forest si na Steamu lahko dodate pod seznam želja, Endnight Games pa pri izidu cilja na ceno 30 €.