Risana serija Simpsonovi bo tako kot vsako leto, tudi letos izdala posebno epizodo Treehouse of Horror, ki v tej seriji tradicionalno obeleži praznik Noč čarovnic. Letošnja se bo imenovala Treehouse of Horror XXXIII, za njo pa so se še posebej potrudili.
Bart, Lisa, Marge in Homer bodo namreč doživeli spremembo vizualnega sloga, saj se bodo spremenili v animejske podobe, razlog tega pa je parodija priznane japonske uspešnice Death Note. To je eden najbolj slavnih animejev, ki je priporočen ogled tudi za tiste, ki jim drugače japonske animirane serije ne dišijo. Death Note namreč vsebuje odličen zaplet, saj glavnemu junaku Lightu enega dne v naročje pade zvezek, ki ima posebne moči: vsako zapisano ime bo doletela smrt, avtor pa lahko celo nadzoruje kdaj in na kakšen način bo kdo umrl. Light se na ta način odloči znebiti vse kriminalne zalege, pri vsemu temu pa mu pomaga še shiginami Ryuk, ki je tudi originalni lastnik zvezka.
The first clip from ‘The Simpsons’ parody of ‘DEATH NOTE’ has been released.
Skratka, originalni Death Note je bil odličen, Netflix pa je želel zadevo enkrat že predelati v film, a mu je to grdo spodletelo. Parodija v Simpsonovih pa je zaenkrat videti odlično in gledalci so opazili, da je zadeva tudi nadpovprečno izrisana. To ni naključje, saj je pri izdelavi pomagal južnokorejski studio DR Movie, ki se je podpisal tudi pod originalno animacijo. Death Note je danes videti že malce zastarel in prav bi mu prišla ena poštena predelava v višje ločljivosti, tako da je lepo videti DR Movie produkcijo v moderni preobleki.
Treehouse of Horror XXXIII bo sestavljen iz treh parodij in Death Note bo samo ena od teh. Ostala dva segmenta se bosta dotaknila tudi grozljivke Babadook in serije Westworld.
Ta prav posebna epizoda izide 30. oktobra, gledali pa jo bomo na pretočnem servisu Disney+.
V tem digitalnem svetu se fizične kopije iger počasi poslavljajo, a ne povsod. Na PC-ju so DVD-ji praktično izginili, saj zelo malo računalnikov ali pa prenosnikov še vedno vsebuje bralnike ploščkov. Izjeme sicer obstajajo, saj Nemci še vedno radi prodajajo Farming Simulatorje v fizičnih izvedbah, a načeloma so fizični ploščki samo še v svetu konzol, kjer za hranjenje podatkov uporabljajo veliko bolj zmogljive Blu-raye.
Ti lahko nase brez problema spravijo tudi 100 GB podatkov, kar je dovolj za eno pošteno AAA igro, pa še ti ostane rezerve. A kljub tej silni količini shrambe, se je Activision odločil, da pri fizični prodaji igre Call of Duty Modern Warfare 2 ne bo na plošček zapekel skoraj ničesar.
Nekdo je namreč malce pobrskal po Blu-rayu za konzolo PlayStation 5 in tam presenečeno odkril, da se gor nahaja samo za 72 MB podatkov. Kaj za vraga je Activision spravil gor ni znano, a to zagotovo ni cela igra, kar je v bistvu presenetljivo. PlayStation 5 je izjemno učinkovit pri stiskanju podatkov in njegove igre so po obsežnosti običajno manjše od konkurence. Založnik je za Modern Warfare 2 prednaročnikom celo omogočil predčasno igranje enoigralske kampanje, ki je v obseg merila samo 36 GB, tako da bi Activision na Blu-ray spravil datoteke vsaj teh in to bi zagotovo prav prišlo nekomu, ki vsebuje slabo internetno povezavo in si ne more privoščiti sesanja datotek iz interneta.
Žal morajo tako tudi lastniki fizične kopije igre iz spleta prenesti čisto vse datoteke – tako večigralske, kot enoigralske. Modern Warfare 2 v celoti izide jutri in pred kratkim je dobil novo posodobitev, težko kar 40 GB, tako da po novem igra na PlayStationu 5 zasede 150 GB prostora, ta velikost pa se bo skozi nadaljnjo dodano vsebino in posodobitve zagotovo samo še napihnila.
Pametni telefon Huawei Mate 50 Pro ponuja neprekosljive fotografske zmogljivosti v vseh svetlobnih razmerah, celovit dostop do aplikacij in sodobno estetsko dovršeno obliko.
Huawei je še na slovenskem trgu predstavil novi vodilni pametni telefon Mate 50 Pro, ki ohranja dediščino serije Huawei Mate, a z izredno estetiko utira poti do novih potrošnikov. V zmogljivostih, funkcijah in videzu zato nikogar ne pusti hladnega, navdušil pa je tudi že slovensko pevko Niko Zorjan, ki so jo prepričale njegove fotografske in druge zmogljivosti.
»Huawei Mate 50 Pro sem dobila šele pred kratkim, a me je že takoj prepričal in osvojil! Zelo rada namreč fotografiram in mojemu novemu Huaweiu pri tem res ni para. Podnevi ali ponoči, res se odlično odreže. Sicer pa je kamera le ena od lastnosti, ki so me očarale. Telefon je postal moj zvesti vsakodnevni pomočnik, imam ga za vse, od navigacije do komuniciranja in brskanja po družbenih omrežjih. Pa še neverjetno lep je!«
Inovativna oblika
Vizualno podobo odlikuje stekleno ohišje in v vseh pogledih vrhunski zaslon. Njegovi zaobljeni robovi spominjajo na dinamiko vode, kar omogoča nepopustljivo izkušnjo gledanja in ergonomijo držanja. Zaslon posebne oranžne različice, pri kateri so uporabili vegansko usnje, pa je zaščiten še s prav posebnim steklom »Kunlun Glass«, ki ima povečano odpornost na padce. Sestavlja ga več milijard nanometrskih kristalov, ki nastanejo po vbrizgavanju kompozitnih ionov, zaradi česar je bolj prožen in odporen na padce. Kar potrjuje pet zvezdic na certifikatu švicarskega podjetja SGS. S tem je postal prvi pametni telefon s takšnim dokazilom, kar predstavlja še en preboj Huaweia na področju znanosti o materialih. Telefon v oranžni različici sicer ni na voljo v Sloveniji. Vsi modeli Mate 50 Pro so sicer tudi odporni na vodo po standardu IP68.
Izstopajoče fotografija
Huawei Mate 50 Pro se ponaša z naprednimi sklopi kamer, med katerimi izstopa 50-milijonska glavna kamera z 10-stopenjsko fizično spremenljivo zaslonko na intervalu med f/1,4 in f/4.0. Pametno prilagajanje zaslonke obenem zagotovi, da je zajem svetlobe pri samodejnem načinu usklajen s prizorom in scenarijem fotografiranja, medtem ko imate v ročnem načinu možnost prilagajanja globinske ostrine.
Poleg glavne kamere vas bosta navdušili še periskopska 64-milijonska kamera s 3,5-kratno optično povečavo in ultra širokokotna kamera, ki se izredno dobro izkaže tudi med bližinsko (makro) fotografijo. Sposobna je namreč razkriti podrobnosti iz drobnega sveta, kot je kapljica rose, z izjemno ostrino.
Izredna zmogljivost
Huawei Mate 50 Pro vključuje vrhunske tehnologije, ki znatno povečajo zmogljivosti. SuperHold inteligentno nadgradi pomnilnik, da zagotovi brezhibno večopravilnost. SuperRender zmanjša porabo energije z analizo kadrov na ravni posameznih svetlobnih pik, s čimer ohranja stabilno igranje in preprečuje pregrevanje. SuperStorage neopazno odstranjuje podvojene datoteke in stiska redko uporabljene ter na ta način prihrani celo do 20 GB pomnilnika od 256 GB, da ga je vedno na voljo dovolj za hranjenje fotografij in video posnetkov. SuperEnergy Boosting pa predstavlja inovativen način varčevanja z energijo. Ko napolnjenost baterije pade na en odstotek, poskrbi za tri ure pripravljenosti ali 12 minut klicev.
Neokrnjen dostop do aplikacij
Poleg zmogljivosti in vsestranskosti Huawei Mate 50 Pro nudi nadgrajeno in celovito izkušnjo dostopa do širokega seznama priljubljenih globalnih in lokalnih aplikacij v novem operacijskem sistemu EMUI 13. Po zaslugi ekosistema Huawei s trgovino AppGallery, izboljšane storitve iskanja in še nekaterih drugih in nadvse uporabnih možnosti, pravzaprav ni več aplikacije, ki ne bi delovala na novem pametnem telefonu.
Pri Huaweiu se inovativnost nikdar ne zaključi, kar so dokazali vsi dosedanji pametni telefoni serije Mate. Novinec je s fotografskim napredkom, osupljivim dizajnom, zmogljivostmi in pametnim upravljanjem poklon desetletju napora, ki ga je Huawei vložil v to izjemno serijo pametnih telefonov.
Razpoložljivost
Huawei Mate 50 Pro je v Sloveniji na voljo od petka, 28. oktobra, in sicer v črni in srebrni barvi z ohišjem iz utrjenega stekla po priporočeni ceni 1299 evrov.
Poleg telefona Mate 50 Pro sta novost v Huaweievi ponudbi tudi telefona srednjega razreda Huawei nova 10 in Huawei nova 10 Pro. Oba se ponašata z impresivno ultra širokokotno sprednjo kamero s kar 60-milijonskim slikovnim tipalom, ki lahko zajema posnetke v ločljivosti 4K. Huawei nova 10 Pro ima poleg te še 8-milijonsko portretno kamero za kristalno čiste posnetke od blizu, ki kot prva v industriji podpira 2-kratno optično in do 5-kratno digitalno povečavo.
Razvijalec CD Projekt RED je nedavno razkril svoje načrte glede prihodnosti in nepresenetljivo se ta vrti okoli franšize The Witcher. Tretji del te sage jih je namreč označil za enega najbolj spoštovanja vrednega razvijalca znotraj igričarske industrije, ta ugled pa jim je spolzel iz rok ob izdaji zadnjega naslova Cyberpunk 2077.
Poleg povsem nove trilogije je razvijalec napovedal še dve ločeni igri, ki se bosta prav tako odvijali v bogatem svetu Witcherja. Oba projekta sta nosila samo kodni imeni, zdaj pa se je izkazalo, da je Canis Majoris v resnici predelava čisto prvega Witcherja, ki je izšel leta 2007 in je bila tudi čisto prva igra razvijalca CD Projekt RED.
We're thrilled to reveal that, together with @Fools_Theory, we're working on remaking The Witcher using Unreal Engine 5 (codename: Canis Majoris)!
Najava je prišla preko Twitterja, ta pa je še napovedala, da bo pri ustvarjanju predelave vodilno vlogo nosil studio Fools Theory. Tudi ta prihaja iz Poljske in v njegovih vrstah lahko najdemo kar nekaj programerskih veteranov, ki so si pred tem kruh služili pri CD Projekt RED-u in so pomagali pri izdelavi originalnih The Witcher iger. Fools Theory je sicer 5 let nazaj izdal svojo lastno igro Seven: The Days Long Gone, zdaj pa so se očitno odločili obiskati svoje stare korenine.
Tudi CDPR bo pomagal pri izdelavi, a samo kot kreativni nadzornik. Predelava bo ustvarjena v pogonu Unreal Engine 5, kar ni presenetljivo, saj bodo na tej kodi delovale vse bodoče igre izpod rok založnika CD Projekt.
Originalni The Witcher je vsekakor več kot vreden predelave, saj vsebuje neroden boj, ki je v bistvu samo ritmično klikanje. Svet je sicer bogat in vreden raziskovanja, a ga omejuje dejstvo, da Geralt ne zna skočiti, tako da mora igralec večkrat prehoditi ene in iste poti, namesto da bi samo preskočil bližnjo ograjo.
A zgodba je hudo zanimiva, morda celo bolj od tiste iz tretjega dela in igralci bodo tako končno dobili priložnost videti zgodovino Geralta, ki se v prvem delu zbudi z močnim glavobolom in amnezijo.
CDPR pravi, da je projekt še v zgodnji fazi izdelave, tako da bo trajalo še kar nekaj časa, preden bomo dobili kakšen igralen napovednik. Med čakanjem se bomo lahko pozabavali v predelavi tretjega dela, ki je še vedno napovedan za 2022 – zadnje govorice pravijo, da se naj bi to zgodilo v začetku decembra.
Podražitve takšnih in drugačnih izdelkov se te dni dogajajo povsod in pri tem ne bo izvzeta niti igričarska industrija, ki cen ne bo dvignila samo na področju strojne opreme, ampak nas čakajo podražitve tudi pri igrah. Grafične kartice RTX 4090 te dni stanejo celo premoženje in celo za bolj napreden igralni plošček Sony zahteva več kot 200 €.
Igre so že postale dražje. Najprej se je znaten premika zgodil na ekosistemu PlayStationa 5, saj je treba tam za AAA naslove odšteti kar 80 € in to samo za osnovno kopijo igre. Spremembi je nato sledil tudi PC in na Steamu za visokoproračunsko igro ni treba odšteti več 60 €, ampak kar 70 €, medtem ko nekateri zahtevajo celo 80 €.
A zdi se, da se podražitve tule ne bodo ustavile. Valve, lastnik trgovine Steam, je včeraj objavil nov seznam priporočenih cen za različne trge in valute, podražitve pa so konkretne in za nekatere države preprosto nore. Valve je vse skupaj razložil na svojem blogu, medtem ko je spletna stran SteamDB pripravila priročno tabelo, ki primerja stare in nove priporočene cene.
Steam vedno priporoča cene glede na ameriški dolar in zato razpredelnica kaže primerjavo cen za novejši naslov, ki stane 60 $. Hudo je pri temu nastradal turški trg, saj je priporočena cena 92 lir skočila kar na 510, kar je podražitev za kar 454 %. Še huje se je zgodilo Argentincem, saj so igre prej prodajale po priporočeni ceni 649,99 pesosov, zdaj pa je ta cena 3.800 pesosov, kar je povišanje za 485 %.
Ob vseh teh procentih smo jo Evropejci odnesli kar dobro, saj so se igre v evrih podražile samo za 18 % in če je bila prej priporočena cena 49,99 €, je ta zdaj 58,99 €.
Kaj torej to pomeni v praksi? Kot prvo je jasno, da so te priporočene cene samo nekakšen vodič in tudi Valve je zapisal, da samo sledi trenutnemu trendu vrednosti posameznih valut, za končno ceno pa se odloča vsak založnik posebej. A vsak uporabnik Steama vam bo znal povedati, da založniki starih priporočenih cen niso preveč upoštevali in 60 $ je pomenilo preprosto 60 €. Zdaj, ko je ta priporočena cena 60 €, pa nemara lahko pričakujemo še dodatni dvig cene za približno 10 €. Če bodo založniki sledili temu trendu, potem bomo za novejše naslove odštevali po 70, 80 ali pa celo 90 €, seveda pa bo nato treba še dodatno dokupiti kakšno sezonsko prepustnico.
Zanimivo bo videti, koliko bodo založniki sledili tem novim smernicam, a zna se zgoditi, da bo z igrami naphano leto 2023 postalo tudi presneto drago za igranje.
Preteklo je že kar nekaj mesecev, odkar je razvijalec FromSoftware zaradi velike ranljivosti onemogočil večigralske kapacitete vseh PC izdaj franšize Dark Souls. Koda je bila najprej zakrpana pri zadnji igri Dark Souls 3, razvijalec pa je včeraj napovedal tudi ponovno vstajenje strežnikov igre Dark Souls 2.
Online features for the PC version of Dark Souls II: Scholar of the First Sin (DX11) have been reactivated.
Online features for the base version of #DarkSouls II for PC (DX9) will be made available at a later date.
To je sicer naslov, ki je med Souls veterani najmanj cenjen, a sam imam nanj lepe spomine in pri nedavnem preigravanju sem spoznal, da je tole veliko počasnejša igra, kot pa jo pomnim, a jo imam zaradi tega samo še raje. Če bi le kontrole bile malce boljše, saj se je razvijalec takrat zaradi nekega razloga odrekel 360-stopinjskega premikanja, zaradi česar je nadzor mestoma naravnost obupen.
Dark Souls 2 zdaj ponovno živi v vsem svojem sijaju, tako da se lahko že spravite v merjenje moči z drugimi igralci preko načina PvP, morda pa bi radi komu samo malce zagrenili življenje med njegovim preigravanjem kampanje ali pa kje komu pustili kakšno sporočilo. Vse to je zdaj mogoče preko oživljenih strežnikov, a ti so bili vzpostavljeni samo za verzijo igre Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, saj ta teče na knjižnici DirectX 11. FromSoftware namerava popraviti tudi originalni Dark Souls 2, le da ta teče na DirectX 9 in bo potreboval malce več časa.
We have determined that we will not be able to support online services for the PC version of Dark Souls: Prepare to Die Edition that was released in 2012, due to an aging system. We apologize for the long wait and ask for your understanding in this matter.
Slabe novice pa so prišle za lastnike originalne igre Dark Souls: Prepare to Die Edition. Ta je izšla 10 let nazaj in je bila na sploh prva igra razvijalca FromSoftware za PC. Žal je bila predelava živ obup, saj denimo ni sploh omogočala višjih ločljivosti, igranje pa je bilo mogoče samo preko igralnega ploščka. Razvijalec je med prečesavanjem kode odkril, da je ta preveč zastarela in da igri ne bo ponovno vzpostavil strežnike. To sicer ni tako presenetljivo, saj originalne igre sploh ni več mogoče kupiti in nadomestila jo je predelava Dark Souls Remastered, tej pa namerava FromSoftware spet omogočiti strežnike, a datuma za to še nima.
Noč čarovnic nam trka na vrata, zato se je Steam zbudil in zagnal namensko razprodajo Scream Fest, name te pa nam je ponuditi vrsto grozljivk po znižani ceni, zaradi katerih bomo še dolgo med spanjem spali pokrčenih nog.
Znižanih je bilo cel kup iger, žal pa je žanr grozljivk v zadnjih letih nekoliko usahnil – no, vsaj kar se tiče tistih visokoproračunskih naslovov. Vendar pa se morda pripravlja ponovno vstajenje tega žanra, saj decembra prihaja Callisto Protocol, naslednje leto pa nas čakata še predelavi Dead Space in Resident Evil 4. Vraga, še Konami se je zbudil in pred kratkim napovedal cel kup novih Silent Hill projektov in kdo ve, kaj vse nas še čaka v prihodnosti.
Vendar pa nas zdaj zanimajo igre, ki so že na voljo in ponudba definitivno ni slaba, še posebej, če v obzir vzamemo nižje cene. Poglejmo si torej tistih nekaj najbolj zanimivih znižanj.
Znižanih je še veliko več naslovov in celoten seznam si lahko ogledate tule. Steam je sicer v ponudbo vsake toliko vrinil kakšno čudno igro, kot je denimo The Elder Scrolls: Oblivion.
Razprodaja Scream Fest bo trajala vse do 1. novembra.
Franšiza Fallout ni edina, ki te dni praznuje bogato obletnico. Mineva namreč tudi 25 let, odkar je na trg prišel prvi del serije strategij Age of Empires, prvenec pa je takrat spočel razvijalec Ensemble Studios, ki je nato spočel še dve nadaljevanji, leta 2002 pa je ustvaril tudi ločeno igro Age of Mythology.
Slednja ima še danes veliko privržencev, zadeva pa se je igrala podobno kot Age of Empires, le da je bila tu primešana še fantazija. Tako ste lahko v svoji vojski držali navadne vojake, pridružile pa so se jim še razne mitološke pošasti, v igralno formulo pa so posegle še božje moči. Age of Mythology je ob svojem izidu predstavil tri ljudstva: Egipčane, Grke in Norvežane, temu pa so nato dodali še Kitajce in Atlantide.
Microsoft je v zadnjih letih poskrbel za predelavo vseh naslovov znotraj Age of Empires franšize, zdaj pa se nekaj takšnega pripravlja tudi za Age of Mythology, saj je založnik včeraj napovedal prenovo pod imenoma Age of Mythology: Retold. Dobili smo kratki dražilnik, a ništrc igranja, bo pa predelava vsebovala nadgrajeno grafično podobo in predelane igralne sisteme.
Z najavami včeraj ni bilo konec, saj je Microsoft dodatno napovedal še predelavo iger Age of Empires 2 in 4, ki bosta prvič v zgodovini prispeli tudi na konzole. Kratki dražilnik napove, da so po takšni predelavi igralci že dolgo vzklikali, ni pa jasno, kako bo razvijalec kontrole, ki so bile od vedno narejene za miško in tipkovnico, predelal za igralni plošček. Microsoft pravi, da bo to izbirno in da bomo lahko na konzoli Xbox Series X in S kadarkoli priklopili miško ter tipkovnico, a da bo povsem mogoče igrati tudi s kontrolerjem, možno pa bo tudi deljenje strežnikov z igralci na PC-ju. Več o predelavi si lahko preberete na uradni strani.
Age of Empires 2: Definitive Edition bo na konzole prispel 31. januarja 2023, medtem ko bo Age of Empires 4 prispel nekoliko kasneje. Age of Mythology: Retold zaenkrat nima datuma izida.
1899 je nova serija dvojca Baran Bo Odarja in Jantje Frieseja. Če vam ti dve imeni ne pomenita nič, potem si zagotovo niste ogledali serije Dark, ki nas je na Netflixu zabavala tri sezone in je eden redkih nemških izdelkov, ki je zaradi svoje kakovosti presegel domači trg in postal uspešnica po vsem svetu.
Glede na zadnji uradni napovednik bo 1899 z Darkom delil kar nekaj DNK-ja. Čaka nas temačna zgodba, ki se bo tokrat preselila na ocean, spremljali pa bomo zgodbe priseljencev, ki pa med plovbo naletijo na neprijetno presenečenje. Naletijo namreč na še eno ladjo Prometheus, ki je mesece nazaj preprosto izginila in za katero so vsi sumili, da je preprosto potonila. Potnike in kapitana ladje zdaj čaka težka odločitev: naj ladjo preprosto ignorirajo in nadaljujejo pot ali pa se odpravijo na njen krov?
No, ni težko ugibati, za kaj so se na koncu odločili, saj drugače ne bi dobili 8 epizod serije, ki vsebuje enega mojih najljubših začetnih zapletov. Preprosto obožujem takšne zgodbe in najbolj sem jih vajen pri znanstveno fantastičnih grozljivkah tipa Osmi potnik ali pa celo igrah, kot je denimo prvi Dead Space. Glede na kadre iz napovednika nas tudi tule čaka kar nekaj srhljivosti, ki pa bo prežeta tudi z elementi znanstvene fantastike.
Napovednik ni slab – vsaj nekje do polovice ne. Zaradi nekega razloga se je nekomu porodila ideja, da bi nato srhljivo glasbo nato prekinil in uvedel pesem All Along the Watchtower, ki jo je ustvaril Jimi Hendrix. In ta je dober dokaz, kako lahko tako nerodno izbran komad povsem izniči stopnjo napetosti in intrige, ki jo lahko pripravi dobro zrežiran napovednik. All Along the Watchtower bolj sodi v kakšen vietnamski film, ta pesem pa se je tudi povsem dobro poklopila z igro Mafia 3. V 1899 pa izpade preprosto čudno in to toliko bolj, ker napovednik poprej res dobro zgradi atmosfero misterija, ki ga bomo počasi raziskovali skozi posamezne epizode.
Napovednik je resda malce pokvaril vtise serije, je pa vsaj dodal datum izida, ki se bo zgodil že 17. novembra.
Praznovanje 25. obletnice franšize Fallout se počasi bliža h koncu in založnik ter razvijalec Bethesda nam je v tem času pripravil več presenečenj, med katerimi je najbolj izstopala brezplačna kopija igre Fallout 3 Game of the Year Edition, ki jo še vedno lahko prevzamete znotraj trgovine Epic Games.
Preden pa je razvijalec zabavo zaključil in ugasnil luči, pa je najavil še zadnjo dobroto, ki se tiče igre Fallout 4. Ta je danes stara že 7 let, Bethesda pa jo namerava malce obnoviti preko brezplačne nadgradnje, ki bo primarno namenjena trenutnim konzolam Xbox Series X in PlayStation 5. Igralci teh sistemov boste prejeli posebno nadgradnjo, ki bo omogočala višje in bolj stabilne sličice na sekundo v ločljivosti 4K, brezplačno vsebino iz Creation Cluba in celo nekaj popravkov hroščev.
Zanimivo je, da bo ta nadgradnja prišla tudi za PC, ki vse tehnične nadgradnje praktično že vsebuje. Zadeva bo verjetno malce spominjala na tisto nadgradnjo Skyrima, ki je izšla pod imenom Anniversary Edition, ta pa za PC-jaše ni prinesla ničesar res novega, je pa dodobra izničila združljivost z modifikacijami, ki bodo verjetno trpele tudi pri prenovljeni verziji Fallouta 4.
Nadgradnja prihaja enkrat v 2023, Bethesda na svojem uradnem blogu pa ni želela izdati kakšnega bolj specifičnega datuma.
Založnik je sicer povedal, da je Fallout 5 načrtovan, a je še hudo daleč stran, saj morata prej iziti igro Starfield in The Elder Scrolls 6. To je veliko let čakanja, a morda nas prej razveseli razvijalec Obsidian Entertainment, ki je leta nazaj priskrbela igro Fallout: New Vegas. Šef studia je namreč nedavno izdal, da bi njegova ekipa zelo rada ustvarila nov Fallout naslov in glede na to, da si tako Obsidian, kot tudi Bethesdo zdaj lasti Microsoft, morda to niso več samo pobožne želje.
Sony se pripravlja še za svojo zadnjo večjo ekskluzivo v letu 2022 in to čast bo dobila igra God of War: Ragnarok. Gre za čistokrvno nadaljevanje izvirnika iz leta 2018, ki je takrat pri nas dobil najvišjo možno oceno, razvijalec Santa Monica pa je za izdelavo naslednika potreboval 4 leta, kar se zna komu zdeti veliko, a glede na vse prestavitve AAA naslovov je tole kar uspeh in tudi dokaz, da pri razvoju ni bilo kakšnih večjih nepričakovanih zapletov.
Založnik nam je poslal zgodnjo kopijo igre in nam dovolil spisati nekaj vtisov igre, ki izhajajo iz prvih ur igranja, medtem ko celotna recenzija pride naknadno.
Razvojna ekipa: Santa Monica Založnik: Sony Platforme: PS5, PS4 Nakup:PlayStation trgovina Datum izida: 9. novembra 2022 Cena: od 69,99 € do 79,99 €
Zvrst: Tretjeosebna akcijska avantura v odprtem svetu
Kaj poreči: tole je pač God of War, ki je mestoma že malce preveč podoben svojemu izvirniku. Če ste morda za predpriprave še enkrat preigrali original iz 2018 in se boste nato ob izidu spravili v igranje Ragnaroka, se boste počutili, kot da sta to dva dela ene celote. To je super, če ste si pri nadaljevanju zaželeli samo še več iste vsebine in malce manj super, če ste morda pričakovali kakšno resno evolucijo ali pa nemara celo revolucijo igralne formule.
Prvi God of War je marsikoga navdušil ravno zaradi svoje temeljite spremembe igralne formule, saj smo spremljali veliko bolj odraslo zgodbo Kratosa, ki se je želel znebiti svoje grške preteklosti in zaživeti v novem svetu, zraven pa je moral poskrbeti še za svojega sina Atreusa. Tako je moral naenkrat združiti vlogi trdoživega bojevnika in očeta, to pa ni tako enostavna naloga.
Nekateri kadri so preprosto fenomenalni.
Ragnarok tako samo nadaljuje pripoved. Mesto dogajanja ostaja Midgard in začetni zaplet je zopet enak: naš dvojec junakov poskuša živeti v miru, a spet jima na kočo nekdo potrka. Tokrat je to Thor, ki ni ravno vesel, da smo mu v pretekli odpravi pobili sinove, pridruži pa se mu še Odin. Skupina se usede za mizo, kjer poskuša doseči nek dogovor o premirju, a seveda Kratos ni ravno diplomat, zato se hitro udari s Thorom v ogromni bitki, kjer se rušijo drevesa in lomijo gore.
Vam je to od nekje znano? Tako je, skoraj po istih korakih je šel predhodnik, le da smo se tam pretepali z Baldurjem, ki mi je s svojo impozantnostjo ostal še danes v spominu in Thor, čeprav ogromen možakar z zajetnim vampom ni slab, glede karizme svojega sina enostavno ne more prekašati. Ko je enkrat bitke konec se Kratos in Atreus odločita poiskati Tyra, nordijskega boga vojne, ki bi jima lahko pomagal iz škripcev, pot do njega pa bo vodila skozi kraljestvo škratov Svartalfheim.
Svartalfheim je mesto škratov, a ne pričakujte kakšne obljudene lokacije, saj se vsi prebivalci v strahu poskrijejo pred vami.
Ravno v tem mestu sem preživel svoje prve ure igranja, zato so vtisi omejeni na ta predel. Gre za prvo malce večje območje, ki nam omogoča opravljanje osrednje štorijalne niti, vmes pa dobimo tudi nekaj stranskih opravil. Slednje sledijo korakom predhodnika in so tako dokaj kvalitetne, tako da ne boste padli v ponavljanje enih in istih opravil. Vmes boste naleteli tudi še na druge manjše opravke, kot je denimo metanje sekir v vedra z zakladi, pobiranje denarcev iz jezera in trganje posebnih “sadežev”, ki vam dajo stalne nadgradnje, seveda pa ni izostalo niti odpiranje skrinj, za katere morate najprej usekati po trojici črk. Novost so gejzirji, ki jih je treba občasno zmrzniti s sekiro, kar nam omogoča prečkanje določenih previsov, nova pa je tudi možnost metanja rezil z verigo, ki nam omogočajo doseg oddaljenih skalnatih odsekov.
Grafično gledano je zadeva čudovita, a se od predhodnika ne razlikuje bistveno.
Okolica je naravnost čudovita in ker so škratje znani po svojih tehnološki iznajdljivosti, boste naleteli na veliko več naprav tipa mlini, ki jim bo treba preko razrešitve ugank zopet zagnati kri po žilah preko raznih potokov in gejzirjev, s tem pa se vam bo odprla pot naprej.
Grafično gledano zadeva ni ravno neka revolucija in nadaljuje vizualni stil predhodnika. S tem ni nič narobe, saj je original še danes videti čudovito, Ragnarok pa na konzoli PlayStation 5 ponuja dve grafične nastavitve za igranje pri višji ločljivosti, a pri nižjih sličicah na sekundo, velja pa tudi obratno. Tako kot vsi novejši Sonyevi naslovi tudi Ragnarok ponuja obilico nastavitev za tiste s posebnimi potrebami, tako da je skrb glede barvne slepote tudi tule odveč, prilagajamo pa lahko tudi marsikakšen vidik uporabniškega vmesnika. Čuti se sicer, da je bila zadeva delana tudi za konzolo PlayStation 4, tako da vas spet čaka cel kup ožjih prehodov, ki so v bistvu izgovor za to, da lahko igra na počasnejši konzoli naloži naslednjo stopnjo, tako kot prej pa tudi tule nalagalnih zaslonov, razen ob smrti, ne boste ugledali. No, razen če sem notri ne prištejete tudi selitve med portali za hitro prečkanje mape. Med temi bomo spet morali skočiti v posebno dimenzijo in tam poslušati dialoge in čakati, da se pred nami končno izrišejo vrata.
Vidi se, da je bila igra delana za konzolo PlayStation 4, zato boste ob hitrem teleportiranju zopet primorani na čakanje v vicah.
Tudi boj ni doživel kakšnih bistvenih sprememb. Glavnino pretepanja boste izvajali preko sekire, noža Blades of Chaos pa se odkleneta takoj na začetku. Grdavže boste sekali preko lahkih in težkih zamahov, s puščicami pa vam bo na pomoč vedno ob strani stal Atreus, njegova pomoč pa pride zelo prav ob polnjenju merilnika, ki lahko sovraga pusti omotičnega, temu pa nato sledi brutalna usmrtitev. Naletel sem na nekaj novih sovražnikov, ki zahtevajo svoje pristope, zanimivo pa je, da igranje na najtežji stopnji God of War sovragom doda možnost, da si sredi pretepanja povišajo stopnjo in tako postanejo še težji in še bolj smrtonosni.
Vrača se tudi moj najbolj nepriljubljen del originala, ki se tiče kovačenja. Upal sem, da bo razvijalec na tem področju naredil nekaj sprememb, a nadgrajevanje opreme se zdi enako kot v predhodniku. Pri dobro znanem škratjem dvojcu Sinriju in Broku boste spet skrbeli za nadgrajevanje oklepa in sekire, vsem tem pa boste lahko vgrajevali tudi določene modifikacije za boljši izkupiček zadanih poškodb.
Vračajo se tudi tiste stare uganke s skrinjami in črkami.
God of War Ragnarok me tako v svojih uvodnih urah ni kdove kako presenetil in priznati moram, da se mi zdi igra celo malce preveč podobna z originalom in bi lahko razvijalec malce bolj tvegal s predstavitvijo kakšni novih idej. K sreči sta Kratos in Atreus ter vsa igralna zasedba dovolj zanimivi, da vas pri igranju vlečejo naprej, zavedam pa se tudi, da sem pri teh prvih urah šele popraskal površino igre, ki pod sabo zagotovo skriva še ogromno dobrot.
Polno recenzijo, podprto z videom, si boste lahko na naši strani ogledali 3. novembra ob 17.00.
Milenijci smo v preteklih dneh doživeli nov udarec, ki je izničil nekaj naše nostalgije. Spletna strani MiniClip, ki je bila nekdaj dom stotinam Flash igric, je najavila ugašanje svojih spletnih strežnikov, zaradi česar so iz spletne strani pobrisali svoj celoten katalog naslovov. Ostali sta samo še igri Agario in 8 Ball Pool, spletna stran pa je zdaj videti povsem drugače, kot pa v zlati dobi Flash igric.
Razlogov za brisanje iger MiniClip sicer ni navedel, a jih ni težko uganiti. Adobe je konec 2020 ugasnil podporo za Flash, zaradi česar je gostovanje takšnih datotek postalo tvegano početje, saj je koda postala ranljiva, podpore pa ni bilo več od nikjer. Flash je sicer nadomestil HTML5, ki je veliko bolj varen, a spet je to samo polovična rešitev. Flash igric je bilo dobesedno tisoče in marsikateri originalni avtor je že davno šel s svojim življenjem naprej in se mu niti približno ne da delati na predelavi kode, ki bi bila primerna za današnji čas.
Drugi razlog pa je tudi sprememba igričarske publike. Brezplačne igre so bile 20 let nazaj nekaj, kar preprosto ni obstajalo, danes pa so igre tipa Fortnite, PUBG in Runescape nekaj vsakdanjega, mlajši igralci pa svoje zabave ne podoživljajo več za PC-jem, ampak na tablicah in telefonih. V začetku drugega tisočletja pa si moral za resnično brezplačno igro obiskati MiniClip in čeprav tam nisi našel resničnih visokoproračunskih naslovov, je bilo vseeno zabave dovolj, da si hitro notri zabil kakšen delavnik.
Da je dandanašnje občinstvo mini igric drugačno se zaveda tudi samo podjetje za MiniClipom, ki kljub praznitvi kataloga ne gre v stečaj. V bistvu jim gre prav dobro, saj so se preusmerili v izdelavo mobilnih iger, junija letos pa so kupili razvijalca igre Subway Surfers, njihove igre na iOS in Android sistemih pa so doživele preko 4 milijarde prenosov.
Vendar pa smo kljub temu lahko žalostni, da je bil za vedno ugasnjen pomemben del zgodovine, ki je marsikateremu amaterskemu razvijalcu ponudil prvo srečanje s programiranjem iger, zaradi česar je nato stopil v razvoj pravih indie naslovov.
Kljub temu, da so vse te igrice izginile iz MiniClipa, niso resnično mrtve. Razlog za to je projekt Flashpoint, ki si je že leta 2018 zadal nalogo arhiviranja tisoče Flash naslovov, ki bi bili drugače za vedno izgubljeni. Spletna stran omogoča prenos celotnega kataloga arhiviranih igric, ki dandanes tehtajo več kot 1 TB, k sreči pa lahko namestite tudi manjši paket, preko katerega si nato sami izberete specifične igre za preigravanje.
Jimmy Donaldson, svetu YouTuba znan pod vzdevkom MrBeast, je pri svojih 24. letih samo lani zaslužil okoli 54 milijonov dolarjev. A za razliko od sorodnih popularnih YouTuberjev svoj denar ne vlaga samo v nakup dragih graščin in avtomobilov, ampak svoje denarce zelo rad podeli med druge. Svojo slavo in denar je izkoristil za zanimive podvige, kot je denimo tekmovanje Squid Game v resničnem življenju, vsake toliko pa denarce podeli tudi v dobrodelne namene in s tem pomaga vsem tistim, ki financ preprosto nimajo.
Nekaj takšnega je načrtoval pred kratkim, a se je nato vse skupaj spremenilo v kaos, ki pa nekako ni nastal po njegovi krivdi. Po spletu se je namreč razširil posnetek, kjer lahko vidimo cel kup jeznih ljudi s polnimi nakupovalnimi vozički, video pa ima pripis, da je razlog vsega tega MrBeast, ki je ljudi pustil na cedilu.
Resnica je malce drugačna in jo je preko zasebnega sporočila po spletu delil Keemstar. Originalna ideja je bila, da bi MrBeast prišel v naključno izbrano trgovino Piggly Wiggly, tam pa bi presenetil vse kupce, saj bi plačal vsebino nakupovalnih vozičkov za vse v trgovini. Za svoj podvig se je pred tem dogovoril s trgovino, trgovce pa prosil, da tega presenečenja ne izdajo predčasno.
A njegova prošnja je naletela na gluha ušesa, saj je trgovina dan pred akcijo vsem strankam naročila, naj pridejo naslednji dan in naj si do vrha napolnijo nakupovalne vozičke, saj bo za njih plačal nekdo drug. MrBeast je za to nato izvedel in preprosto preklical vse skupaj, rezultat pa je bil na koncu cel kup jeznih ljudi in zmedenih prodajalcev.
Filmska in igričarska industriji sta bili nekaj časa naravnost zaljubljeni v obdobje 2. svetovne vojne, medtem ko je bila prva nekako ignorirana. To je na nek način razumljivo, saj se je pri tej bojevanje v glavnem dogajalo znotraj jarkov in čepenje znotraj obokov zemlje preprosto ni recept za prikazovanje kakšne vznemirljive Hollywoodske zgodbe.
Vendar je bilo bojevanje znotraj jarkov mestoma še bolj grozljivo, saj te niso dotolkle samo granate, ampak je bil vedno prisoten še moreč psihološki vidik, zaradi česar se je kakšnemu vojaku preprosto zmešalo. Kakšne vse muke so prestali takšni vojaki je leta 1929 dodobra popisal avtor Erich Maria Remarque, ki je takrat izdal knjigo Na Zahodu nič novega.
Ne samo, da smo takrat dobili vpogled v 1. svetovno vojno, ogledali smo si stanje v vrstah nemških vojakov. Sledimo zgodbi novo rekrutiranega vojaka Paula, ki se je prostovoljno javil za boj, saj je želel svoji družini dokazati, da lahko preživi karkoli, a grozote vojne so tudi njega ujele povsem nepripravljenega.
Knjiga je bila tako uspešna, da so po njej posneli dva filma, zdaj pa bo prišla še tretja predelava v filmski svet. Za njega bo poskrbel režiser Edward Bergar, ki bo za pretočno platformo Netflix spočel nov celovečerec, v tem pa bo glavno vlogo 17-letnega Paula odigral Felix Kammerer. Napovednik je videti odlično in zanimivo je, da bo cel film spočet v nemškem jeziku, kar bo zagotovo filmu dodalo dobro mero avtentičnosti.
Video vsebuje kar nekaj kadrov, ki vam bodo poslali srh v kosti. Vidimo lahko kar nekaj silovitih eksplozij, a zagotovo se najbolj v spomin vtisne kader, kjer znotraj barake v jarku začnejo bežati miši, nato pa se od nekje pojavi tank.
Kritiki so že zdaj filmu podelili visoke ocene, saj se na IMDb-ju ponaša z oceno 8/10, na Rotten Tomatoes pa drži 94 %. Na Zahodu nič novega, ki v izvirniku drži naslov All Quiet on the Western Front, na Netflixu izide 28. oktobra.
Založnik Capcom se je domislil odlične zamisli, ki bo očitno obnovila celotno franšizo Resident Evil. Starejši deli so namreč dandanes pošteno zastarani in to ne samo na področju grafike, ampak tudi kar se tiče igralnih sistemov. Zaradi tega je bila potrebna temeljita prenova in začeli so z Resident Evil 2, nato je preobrazbo dobil tretji del, marca naslednje leto pa bo prišlo na vrsto četrto poglavje.
Zaradi nekega razloga pa so izpustili prvi del. Ta je originalno izšel leta 1996 in je nato prejel grafično predelavo za konzolo GameCube, temu pa je leta 2015 sledila vnovična obdelava Resident Evil HD. A nobena od teh dveh predelav ni spremenila igralne formule, ki se še vedno zanašal na fiksne kote kamere in nerodno premikanje, pri streljanju pa lahko samo merimo v zombija in upamo, da kakšen metek zadane glavo.
Prenove so se zato lotili modderji in projekt Resident Evil Remake Remake je nedavno dobil svoj prvi večji napovednik, avtorji pa so hkrati izdali brezplačni demo. Gre za predelavo v slogu iger Resident Evil 2 in 3, tako da je celotno dogajanje preseljeno v tretjeosebni pogled, le da tule prenovljena podoba biva znotraj pogona Unreal Engine. Kljub temu, da zadeva pod pokrovom teče na povsem drugi kodi, je razvijalec poskrbel, da znotraj igre gledamo v enak inventorij, mehanike streljanja, kjer moraš malce počakati, da se merilni križec pred streljanjem umiri, pa so enake kot v Capcomovih uradnih predelavah.
Demo je na voljo na naslednji povezavi, avtorji pa niso podali kakšnega datuma izida, hkrati pa delajo na podobni predelavi igre Resident Evil Code Veronica, ki je očitno v malce bolj dokončanem stanju, a tudi tam nimamo datuma izida.
Demo je v napovedniku videti vzdušno, a vseeno se je treba zavedati, da je tole amaterski projekt, tako da ne pričakujte kakovosti, ki jih dostavijo uradne predelave. Avtorji modifikacije so celo dodali nekaj predzgodbe preden strmoglavimo s helikopterjem in te nove dodane sekvence krasijo res zanič glasovni igralci. A ko enkrat vkorakamo v graščino je zadeva videti veliko bolje, saj tam nastopijo glasovni igralci iz originala.
Če vam je zadeva všeč, lahko avtorje podprete na sledeči povezavi.
Na naši strani smo popisali že kar nekaj prenosnikov, a ti so bili v glavnem usmerjeni v igričarske vode, vsake toliko pa smo v roke poprijeli tudi neko mešanico med igričarskim in delavnim prenosnikom. Računalniki za poslovno in gaming rabo so bili včasih bolj ločeni, a zadnje čase so te meje čedalje bolj zabrisane in dandanes velja, da zna praktično vsak poslovni laptop pognati tudi kakšno igro – le da bo treba malce pokukati pod programski pokrov in narediti nekaj optimizacij.
Nekaj takšnega je tudi novi Lenovo prenosnik ThinkPad X1 Carbon, ki je že dolgo prisoten na področju delavnih prenosnikov, zdaj pa smo že 10. generacijo te naprave v roke poprijeli tudi mi in presenečeno smo ugotovili, da zna takšen računalnik dejansko popestriti delo in ga narediti bolj prijetnega.
Serija ThinkPad že dolgo ni spremenila svoje oblike in tudi ThinkPad X1 Carbon vas v tem pogledu ne ravno presenetil, a tega niti nismo pričakovali. Gre v črno zavit prenosnik umirjenih linij, ki pa je presenetljivo tanek. Njegova debelina znaša vsega 1,5 cm, medtem ko je njegova teža dober kilogram. To ga naredi za enega najlažjih prenosnikov na trgu in tako je kot naročen za redne selitve lokacij, ki pridejo hudo prav pri kakšnih bolj dinamičnih zaposlitvah tipa novinarstvo ali pa za kakšne naloge na terenu.
Kar se tiče vhodov, se ti nahajajo ob straneh in poskrbljeno je za skoraj vse potrebe. Na eni strani nas čakata dva Thunderbolt vhoda, s tem da je eden od njiju uporabljen za polnjenje, ob strani pa mu stoji še en običajen USB-A vhod ter izhod za povezavo preko kabla HDMI. Na drugi strani vas bo pričakal še en USB-A vhod, 3,5 mm vhod za slušalke in mini pladenj, v katerega lahko vstavite SIM kartico. Žal je tudi tule izginil Ethernet vhod, tako da boste za povezovanje na splet morali uporabiti vgrajeni Wi-Fi 6E. K sreči je Lenovo dodal poseben adapter, ki ga povežete preko USB vhoda.
Tole je eden od najlažjih prenosnikov na trgu, ki pod pokrovom skriva ogromno mišic.
Za delo boste uporabljali veliko tipkovnico, ki vsebuje naravnost odlične tipke. Te so že od vedno bile pečat Lenovove ThinkPad serije in tudi 10. generacija pri temu ne dela izjeme. To je preprosta ena najboljših tipkovnic, ki jih lahko najdete pri prenosnikih, saj so vse tipke lepo razvrščene in razmaknjene, da boste ob delu imeli prijeten občutek optimalne efektivnosti. Tipkovnica sicer ni polna, saj manjka numerični del, je pa Lenovo na zgornjo desno stran vrinil tipke Home, End in Insert, smerne tipke pa so malce umaknjene in jih najdete na spodnji desni strani, ob njih pa najdete še tipki Page Up in Page Down za hitro drsenje po spletnih straneh. Na sredini seveda najdemo tudi sledilno izboklino, ki ji po domače rečemo “nipl”, ta pa služi hitremu nadomestku sledilne ploščice.
Tudi ta seveda ni umanjkala in tudi ta je pri temu prenosniku naravnost odlična. Je dovolj velika in natančna, da boste lahko na njej opravljali tudi bolj zahtevne naloge in čeprav boste še vedno bolj efektivni s priklopom zunanje miške, za to včasih ni prostora.
Podobo spodnjega dela zaključujeta dva kvalitetna zvočnika ob straneh, ki preko tehnologije Dolby Atmos izdavita presenetljivo glasno zvočno sliko ter gumb na zgornjem delu, ki služi kot prižig prenosnika, hkrati pa ga lahko uporabimo kot čitalec prsta. Dodatna varnost vedno pride prav, a na tem čitalcu se pokaže tudi pomanjkljivost prenosnika, saj ta na svoji površini vse prerad pušča prstne odtise.
Direktna primerjava IPS in OLED zaslona na močni svetlobi.
Kar se tiče zaslona, je ta naravnost fantastičen. Lenovo ponuja različne tipe zaslonov, tako da si lahko izberete tudi IPS, ampak mi smo na recenzijo dobili panel, ki se ponaša z OLED ekranom. Maksimalna ločljivost znaša 2880 x 1800 in ekran lahko proizvede do 400 nitov svetilnosti. OLED je pač OLED zato boste gledali v fenomenalne podobe, z živimi barvami in resničnimi temnimi sencami in čeprav je tole poslovni prenosnik, vam nihče ne bo zameril, če si boste gor ogledali tudi kakšen film ali pa morda pognali kakšno igro. Prenosnik seveda mora vsebovati tudi kamero in tudi ThinkPad X1 Carbon vam bo omogočal pogovore preko Zooma, kamera pa se nahaja na vrhu, izpod vdolbine, ki omogoča lažje odpiranje prenosnika. Zanimivo je, da je Lenovo sem notri vgradil kamero ločljivosti 1080p, tako da je očitno čas 720p kamer končno za nami. Za bonus pri kameri najdemo še zaslonko, ki nam omogoča še dodaten nivo zasebnosti.
Thinkpada lahko raztegnemo na 90 stopinj, kar pride hudo prav, če želimo zadevo uporabljati kot nekakšno tablico.
Igranje iger je sicer mogoče, a prenosnik ne vsebuje namenske grafične kartice, zaradi česar bo treba v naslovih malce znižati nastavitve. Sliko bo risala vgrajena grafična kartica Intel Iris Xe, podpirajo pa jo mogoče mišice 12. generacije Intelovega procesorja i7-1260P. Tega smo našli že v prenosniku ThinkBook Plus Gen 3 in čeprav je močan, tudi tule povzroča težave. Procesor je namreč požrešen do elektrike, zaradi česar boste trpeli ob slabše izkoriščeni bateriji. Eno polnjenje zadošča nekje za dobrih 8 ur uporabe, a s tem mislimo samo delo, kakšna zahtevnejša opravila kot so igranje iger in gledanje filmov ob polni svetilnosti pa te ure še dodatno poseka.
Kot vsak prenosnik je tudi ta na voljo v več konfiguracijah. Naš primerek je dopolnjevalo 32 GB pomnilnika in SSD disk velikosti kar 2 TB, tako da je prenosnik resnično zadostil vsem našim potrebam, kamor lahko ne uvrstimo samo skakanja po razpredelnicah v Excelu, ampak tudi delo znotraj Photoshopa ali Premier Pro-ja.
Pogled na moderno delovno postajo, kjer Thinkpad X1 Carbon igra osrednjo vlogo.
Lenovo ThinkPad X1 Carbon se na koncu izkaže za eno najboljših ponudb na področju delavnih 14 inčnih prenosnikov. 10. generacija izboljša zamere predhodnika in dostavi zraven še neprekosljivo izkušnjo OLED slike, močne mišice pa bodo kos praktično vsem vašim nalogam v sedanjosti in še daleč v prihodnosti. Škoda za šibko baterijo in res upamo, da bo Intel naredil vsaj nekaj na optimizaciji svojih procesorjev ter občutljivost na prstne odtise, saj takšnih pack na črnem ohišju ni zlahka ignorirati.
A splošno gledano je to odlična zadeva in če iščete nekaj, kar vam bo res popestrilo delovne navade in morda te tudi optimiziralo, potem je to izdelek za vas. Treba je biti pozoren le še na ceno, saj kvaliteta stane in ThinkPad X1 Carbon svoje dobrote ponuja od 2.700 € dalje.
Gotham Knights je čudna reč, saj že sama ideja o igri zanimiva, a hkrati ni povsem logična. Novi naslov iz studia Warner Brosa se več kot očitno zgleduje po odlični seriji iger Batman: Arkham, a se želi od nje tudi na vsak način ločiti.
Šli so celo tako daleč, da so Batmana, črnega viteza in morda najbolj znanega predstavnika stripovskega vesolja DC, brutalno ubili že takoj na začetku igre in tako vsem dali vedeti, da je avantur netopirja nepreklicno konec. Ni mi sicer jasno, zakaj so tako trmasto šli v svojo smer, saj se Warner Bros obnaša, kot da smo že vsi siti Batmana in da je trg poplavljen z njegovimi igrami, pa čeprav je Arkham franšiza vsebovala vsega štiri naslove, zadnji od njih, Arkham Knight, pa je izšel debelih sedem let nazaj.
Vseeno pa je treba čestitati Warnerju, da se je upal zastaviti vprašanje: se da narediti superherojsko igro, kjer manjka tisti glavni junak in se vse vrti okoli njegovih pomočnikov? Odgovor je najbrž ja, a razvijalec WB Games Montreal takšni nalogi ni bil povsem dorasel in če bi samo sestavili malce bolj kompaktno, manj široko izkušnjo, bi lahko Gotham Knights brez problema postavili ob bok Arkham Asylumu, tako pa mu do ciljne črte zmanjka nekaj korakov.
Razvojna ekipa: WB Games Montréal Založnik: Warner Bros. Games Platforme: PC, PS5, XSX Nakup:Steam Datum izida: 21. oktober 2022 Cena: 59,99 €
Da je Batman mrtev je jasno takoj na začetku, ko si ogledaš nekajminutno in, treba je priznati, dokaj vzdušno pretepaško sekvenco. Batmana pod rušo spravi njegov večni nasprotnik Ra’s al Ghul, a naš bivši junak se ne vda zlahka in ga vzame skupaj s sabo. Še preden pa za vedno zaključi svojo kariero sproži klic v sili in ta k sebi vpokliče vse njegove štiri pomagače: Robina, Nightwinga, Batagirl in Red Hooda. Četverica postane nova rešiteljica Gothama, hitro po Batmanovi smrti pridejo do ugotovitve, da je ta bil na sledi zlovešči organizaciji Court of Owls, ki naj bi bil tisti resnični šef vseh grozodjestev, ki se dogajajo v Gothamu.
To je tista glavna iztočnica, nato pa nas igra porine v odprti svet, ki je standard standardov in če ste poprej igrali kakšno od Arkham iger ali pa se morda celo kdaj zavihteli v mreži Spider-Mana, potem veste, kaj vas vse čaka. To je mislim da tista usodna napaka, ki jo je v razvoju spočel Gotham Knights, saj je razvijalec želel takoj skočiti v izročilo, ki ga je za sabo pustil Arkham Knights, a je pozabil, da se je tista serija začela z veliko manjšim Arkham Asylumom, se preselila v malce večji City in na koncu šele resnično zaobjela odprti svet v Knightu. To je razvijalcu dalo priložnost, da je skozi dele lepo razvijal igralno formulo, izpopolnjeval boj ter preudarno oblikoval igralni tempo.
Tole nikakor ni grda igra, a vsi jo bodo primerjali z Arkham igrami, ki so takrat veljale za vrhunec grafične ponudbe.
Gotham Knights pa želi vse narediti v enem poskusu in rezultat je odprti svet, kjer je nekaj potenciala, velikokrat sem dobil občutek, da se v njem nahajajo stvari samo zato, da ni vse prazno. Dolgčas nam ne bo, saj se praktično na vsakem kotu odvija nek kriminal, ki nujno potrebuje našo pomoč. To so v bistvu obstranska opravila, namenjena hitremu nabiranju izkušenj, zadeve pa se vse prehitro začno ponavljati. Čakajo nas misije, kot so preprečevanje bančnih ropov, osvobajanje talcev in reševanje Gothamovskih policistov. Te naloge nam nato prinesejo izkušnje, ki so nujno potrebne, saj je svet Gotham Knightsa razdeljen po stopnjah in določene glavne misije tudi zahtevajo dovolj izkušenega glavnega junaka. K sreči mini nalogice niso tako zelo potrebne, saj prinesejo bolj malo XP-ja, se pa splača opraviti izzive, ki nam jih je po mapi postavil Batman in so kot nekakšne tekmovalne steze med nadzornimi točkami. Na splošno boste glavno zgodbo lahko zaključili, brez da bi se udejstvovali v stranskih nalogah, a seveda nato ne boste najvišje stopnje in boste ostali brez tiste najboljše opreme.
Nadgrajevanje lika boste izvajali v domači bazi, ki je tokrat Belfry stolp. Na priročnem računalniku vas čaka odklepanje različnih sposobnosti, kovačenje oklepa in nadgrajena orožja, v opremo pa boste lahko vgradili tudi določene modifikacije, ki vas na koncu naredijo še močnejšega.
Usedemo se lahko na motor, a ta je smešno počasen.
Nadgradnje boste morali spočeti za vsak lik posebej, saj ima vsak od njih svoje lastne posebne sposobnosti in opremo. Med štirimi junaki lahko preklapljate samo v domači bazi, se pa pridobljene izkušnje k sreči štejejo za vse, tako da če boste po svetu skakali kot Nightwing in boste v njegovi koži napredovali do 8. stopnje, bo zanemarjena Batgirl ob preklopu vsebovala enako stopnjo, le da boste pri njej morali točke vložiti v njeno drevo razvoja.
Preklapljanje junakov dejansko vsebuje nekaj globine. Ne samo da boste za vsakega od njih deležni unikatnih vmesnih sekvenc, ampak se vsak od njih igra drugače. Na začetku sem se največ posluževal Nightwinga, saj mi je od četverice izgledal najbolj kul, a ko sem preklopil na Robina sem spoznal, da je tipček veliko hitrejši pri mahanju s svojo palico, njegova posebna sposobnost čepenja na previsih in obešanja nasprotnikov preko vrvi je sunjena direktno iz Arkham iger. Batgirl je po drugi strani bolj pripravna za daljinsko onesposobljenje strojnic, medtem ko je Red Hood tank, ki ruši vse pred sabo. Vse to prav pride tudi v sodelovalnem načinu, kjer se lahko skozi kampanjo odpravite s še enim igralcem, a te zadeve nisem pretirano testiral, saj sem za recenzijo dobil samo en ključ igre.
Sčasoma boste za vsakega junaka odklenili posebno prevozno sredstvo.
Sam boj je po eni strani hudo podoben Arkham igram, a se od njih tudi razlikuje. Kakšna dva meseca nazaj sem ponovno preigral Batman: Arkham City in med igranjem sem užival, saj bojevanje tam ni zahtevalo res nekih naprednih trikov, enako velja pa tudi za Gotham Knights. Če sem v Batmanu v glavnem udrihal po nasprotnikih in ob primernih trenutkih dajal protiudarce, sem tule počel enako, le da sem hkrati polnil merilnik, ki mi je nato omogočal proženje specialk. Protiudarce tule zamenja hitri izmik in čeprav jo boste dobro odnesli s slepim pritiskanjem na en gumb, boste veliko več škode prizadejali ob pravočasnem zamahovanju. Vsak udarec morate sprožiti takoj, ko prejšnji zadane telo nasprotnika in če ste uspešni, se spremenite v pravi vihar pesti. Problem pri temu je, da so udarci tako hitri, da jim preprosto ne morete slediti in tako se vse skupaj največkrat na koncu spremeniti na naključno pritiskanje gumba, ki včasih obrodi plodne rezultate.
Bojevanje ni samo golo udrihanje po gumbih, vendar pa je vse tako hitro, da že malce težko dohitevaš animacije.
Tu bi se dotaknil tudi nadzora, ki je občasno preprosto premalo natančen. Ne vem kolikokrat sem se zalotil, da sem želel preprosto pritisniti nek gumb, a preden sem junaka premaknil na tisti točno določen centimeter je trajalo celo večnost. Problemi se pojavijo tudi drugje, saj včasih hočeš samo preskočiti ograjo in tega preprosto ne moreš ali pa se nekam zatakneš.
Po drugi strani je skakanje po odprtem svetu prav prijetno. Na določene točke lahko sprožite vrv in se tako katapultirate naprej in če pridno izbirate naslednje točke, dobimo prečkanje mesta, ki spomni na Spider-Mana. Kadarkoli lahko tudi prikličete motor, a ta je komično počasen in večkrat se je zgodilo, da sem komaj prehitel navaden taksi. Vsak od junakov sčasoma odklene tudi svoje posebno prevozno sredstvo, ki ga med padanjem odprete kot padalo in je res priročno za kakšno hitro vožnjo med stavbami.
Grafično Gotham Knights ni videti slabo. Igral sem na PC-ju in na Ryzenu 3600 in grafični kartici RTX 3070 sem lahko v ločljivosti 2k celo nekaj časa užival v ray tracingu, a so se nato pojavili preveliki padci v sličicah na sekundo, zato sem sčasoma zadevo izklopil. Igra je še vedno bila videti spodobno, a vseeno bi si v samem mestu želel malce več dinamičnosti ali vsaj neke megle, ki bi razbila ponavljajočo okolico, ki ne ponuja kakšnih res zapomljivih lokacij.
Pozdravili vas bodo nekateri stari znanci, ki so vizualno precej drugačni od svojih alternativ v Arkham igrah.
Gotham Knights vsekakor vsebuje nekaj zanimivih idej, vendar pa je razvojna ekipa želela preveč naenkrat, tako da nobena od igralnih mehanik ni zares postala tisto, kar je obetala. Med igranjem sem naletel tudi na nekaj hroščev, saj se je zadeva ob nalaganju kakšne stopnje zrušila na namizje in optimizacija bi bila za svojo podobo lahko malce višja.
Po drugi strani pa bodo oboževalci serije Arkham po sedmih letih čakanja veseli vsaj neke nove vsebine. Zgodba ni zanič in pozdravili vas bodo stari favoriti kot so Penguin, Mr. Freeze in Harley Quinn, v tej izdaji pa so malce bolj realistični, kot pa smo jih vajeni v Arkham naslovih.
Celokupno Gotham Knights dostavi kar nekaj ur zabave, le ne iščite kakšne posebne globine ali pa pretirane evolucije formule Arkham iger.
Časi deljenja Netflixovih računov med prijatelji znajo biti kmalu za nami. Pretočni gigant je že nekaj časa nazaj najavil, da se zaveda, da ljudje radi kupijo en račun in nato geslo zanj podelijo med svoje prijatelje, a da jim to hudo nažira dobičke. Netflix je namreč letos prvič v svoji zgodovini zaznal padec naročnikov, zaradi česar je bilo treba storiti nekaj novih korakov glede njihove poslovne prakse.
Prvi od teh bo prišel že naslednji mesec, ko prihaja nova stopnja naročnine, ki bo podprta tudi z oglasi, a veliko bolj pomembna preobrazba delovanja prihaja zgodaj naslednje leto. Netflix je namreč v nedavnem finančnem poročilu razkril, da so v zadnji četrtini pridobili 2,4 milijona novih naročnikov, za začetek 2023 pa bodo uvedli določene spremembe pri deljenju računov.
Te spremembe so že testirali na nekaterih trgih v Južni Ameriki in zdaj so te ideje nared za globalni trg. Ena Netflix naročnina bo še vedno razdeljena po profilih, a te bomo lahko delili samo med člani družine znotraj enega gospodinjstva. Naročnina bo vezana na en glavni IP naslov, tako da bodo vsi dodatni računi morali izvirati iz iste lokacije. To sicer ne bo veljalo za gledanje preko telefonov, tablic ali prenosnikov, tako da boste lahko svojo Netflix naročnino še vedno uporabljali na različnih lokacijah, saj je navsezadnje to tudi namen takšnih mobilnih naprav.
Omejitev bo nastopila pri gledanju na televizorju z vgrajeno aplikacijo, saj bo to mogoče samo še na izvirni IP lokaciji in ne več kar povsod po svetu. Seveda se problem pojavi, če denimo skočimo nekam na dopust in bi radi na hotelskem TV-ju vseeno radi pogledali kakšno serijo. Netflix bo v teh primerih ponujal dodatne “domove”, seveda pa bo za te treba odšteti dodatne denarce – vsak tak dodatni dom naj bi stal okoli 3 €.
Ni še čisto jasno, kako bodo delovali ti dodatni zakupljeni domovi, a predvideva se, da tako kot v testiranju v Čileju, pravila takšnega dodatnega računa pa si lahko preberete na uradni strani.
Netflix je predstavil tudi novo orodje, ki bo pomagalo vsem tistim, ki so prej delili račune in bodo zdaj morali ustvariti svojo lastno naročnino. Orodje bo vsem tem omogočilo lažjo selitev, ki bo iz prej obstoječega profila preneslo vso ogledano zgodovino in sezname predvajanj na svež račun, kar bo vsaj malo ublažilo dejstvo, da bo za gledanje zdaj treba plačevati naročnino.
Capcom za nas pripravlja že tretjo predelavo znotraj serije Resident Evil in tokrat bo obnove deležen najbolj popularni, četrti del franšize. Resident Evil 4 bo sledil enornemu uspehu predelave drugega dela in malce manj toplo sprejetega tretjega poglavja, ki je bil oštet predvsem zato, da je razvijalec predstavil predelavo, ki se je nekaj vsebine iz originala enostavno znebila.
Kako se bo odrezal Resident Evil 4 bomo še videli, a glede na daljši igralni napovednik, ki ga je na včerajšnji konferenci predstavil Capcom, bo zadeva zadela vse tiste prave tone, ki so iz originala naredili kultno klasiko.
Kot smo vedeli že prej, bo predelava zgradila original povsem na novo, vendar pa bo kljub temu zvesto sledila korakom izvirnika. Včerajšnji video nam predstavi uvodno sekvenco, ki pa je malce spremenjena. Resident Evil 4 bo zahvaljujoč napredni grafični podobi veliko bolj grozljiv kot prej. Če smo se v originalu na začetku preprosto sprehodili do prve koče, kjer smo naleteli na prvega ponorelega vaščana, okuženega z virusom Plaga, bo začetek predelave veliko bolj dramatičen. Glavni junak Leon se bo znal celo smukati in prvo srečanje z okuženim bo zaradi tega še bolj napeto.
Vsemu temu nato sledi prihod v prvo vasico, ki nas je že v originalu hudo presenetila. Namreč napadejo nas celi valovi vaščanov, ki so veliko bolj organizirani kot pa sovražniki iz prejšnjih delov. To gre na račun tega, da okuženi niso zombiji, ampak še vedno posedujejo nekaj inteligence, tako da znajo vihteti vile in celo metati dinamit. Naša naloga v prvi vasici se nato vrti okoli golega preživetja, zato je treba pametno streljati, bežati in vsake toliko zažgati kakšno kravo, ki nato na bojišču naredi cel kaos. Navali zombijev ne pojenjajo in celo postajajo težji, saj se sčasoma na nas spravi tudi hudo težaven nasprotnik, ki vihti motorno žago, napovednik pa nazorno pokaže, da Leon v rokavu skriva hudo priročen nož.
Resident Evil 4 je videti slastno in res komaj čakamo na vnovično preigravanje, a se bomo še malce načakali, saj predelava izide šele 24. marca 2023.
Do takrat pa ne bomo stradali nove vsebine. Capcom namreč za 28. oktober pripravlja novo izdajo 8. poglavja serije, ki ga bomo lahko pridobili pod naslovom Resident Evil Village: Gold Edition. Gre za velik paket, ki bo s sabo prinesel razširitev Shadows of Rose, dodatni igralni način Mercenaries Additional Orders in možnost preigravanja Villaga iz tretjeosebnega pogleda. Capcom je povedal, da nam bo zamenjana perspektiva predstavila igro v povsem novi luči in da je šlo v njen razvoj ogromno časa.
Za konec smo dobili tudi informacije glede dolgo prestavljenega večigralskega načina Re:Verse. Poleg novega napovednika je bilo predstavljeno tudi beta testiranje, ki bo na voljo samo lastnikom igre Village in se bo začelo 23. oktobra in se bo zaključilo dva dni kasneje. Končen izid se naj bi nato zgodil še v tem mesecu.
Franšiza post-apokalpitičnih RPG-jev Fallout ta mesec praznuje svojo 25. obletnico in rajanje se je med drugim preselilo tudi v trgovino Epic Games. Slavje se je ravno prav poklopilo z njihovo, zdaj že tradicionalno, vsakotedensko podelitvijo brezplačnih iger in čas je prišel tudi za igro Fallout 3.
Gre za 14 let staro igro, ki je ob svojem izidu požela kar nekaj pozitivnih in negativnih kritik. Prva dva dela serije sta namreč izšla pod založnikom Interplay, a ta je zaradi nespametnega poslovanja propadel, licenco pa je nato odkupila Bethesda. Sledila je močna sprememba igralne formule, saj se je dogajanje preselilo v prvoosebno perspektivo, tako da smo se poslovili od izometričnega pogleda in poteznega boja. Razvoj igralne formule pa je bil nekaterim všeč, saj je zatopljenost v svet skočila na naslednjo stopnjo, Bethesda pa je ustvarila res podroben svet, ki je za vsakim ovinkom in zapuščeni kolibi skrival nekaj novega.
Dobro, morda po vseh teh letih gledam na igro z malce rožnato obarvanimi nostalgičnimi očali, a za svoj čas je bil Fallout 3 res nekaj posebnega. Vtis so nato dodatno dopolnile naknadno izdane razširitve, podpora za ustvarjanje modifikacij pa še danes v igro prinaša novo in impresivno vsebino.
Epic Games brezplačno podarja polno verzijo igre Fallout 3 Game of the Year Edition, ki poleg osnovne igre vsebuje še 5 dodatkov: The Pitt, Operation: Anchorage, Point Lookout, Mothership Zeta in Broken Steel. Res veliko vsebine in vsa ta je vaša na naslednji povezavi. Poleg te brezplačne igre Epic Games ponuja znižanja tudi za originalni Fallout, nadaljevanje Fallout 2 in ločeno avanturo Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, vsak od teh naslovov pa stane 2,50 €.
Poleg Fallouta vas na naslednji povezavi čaka tudi igra Evoland Legendary Edition. Gre v bistvu za paket dveh naslovov: Evoland: A Short Story of Adventure Video Games Evolution in Evoland II: A Slight Case of Spacetime Continuum Disorder, igri pa ponujata zanimiv koncept sprehoda skozi zgodovino RPG-jev, kjer skozi čas ne odklepate samo novih igralnih mehanik, ampak tudi nadgrajeno grafično podobo.
Ponudba brezplačnih iger se bo zamenjala 27. oktobra, takrat pa boste svojo Epic Games knjižnico lahko dodatno obogatili z igrama Saturnalia in Warhammer 40,000: Mechanicus.