Vse od začetka koronavirus krize je bil sejem BlizzCon večkrat odpovedan kot pa dejansko realiziran. Razvijalec Blizzard je te dogodke prirejal vsako leto ob istem času, a nato so se težave začele vrstiti ena za drugo. Najprej se je zapletel v kontroverzijo glede Hearthstone igralca, ki je podpiral samostojnost Hong Konga in na Blizzard so začele hitro leteti obtožbe cenzure igralcev.
A Blizzard se je v veliko hujših težavah našel letos, ko so v javnost prišle informacije glede izkoriščevalskih delovnih pogojev in množičnega seksualnega nadlegovanja znotraj pisarn. Zaradi vsega tega je država Kalifornije proti razvijalcu vložila tožbo in ta se še vedno vleče po sodiščih, Blizzard pa je trenutno na tako slabem glasu, kot ni bil še nikoli v zgodovini.
BlizzCon je bil zaradi koronavirusa odpovedan lani in smo ga nato dobili v februarju 2021 v povsem digitalni obliki, pod imenom BlizzConline. Blizzard je nato nameraval letos pozimi spočeti pravi fizični BlizzCon dogodek, a zaradi še vedno neugodnih pogojev je bil tudi ta odpovedan in februarja 2022 naj bi v zameno zopet dobili BlizzConline dogodek.
Zdaj je bil odpovedan tudi ta, saj je razvijalec najavil, da bo raje energijo preusmeril v podporo svojih razvojnih timov. Ta čas bodo izkoristili tudi za razmislek o preoblikovanju sejma, ki naj bi bil v prihodnosti drugačen kot pa smo ga bili do sedaj vajeni.
Preklic dogodka niti ni tako presenetljiv, saj Blizzard trenutno res ni v položaju, kjer bi lahko javno stopil na oder in vodilni verjetno čakajo, da se prah okoli njih vsaj malce poleže.
Ob vseh koronavirus komplikacijah smo se vsi bolj ali manj zaprli v svoje sobice in druženja opravljali preko Zooma in podobnih čvekalnih programih, srečanja v živo pa so postala bolj kot ne samo še bežen spomin.
Medtem, ko nekateri pogrešajo koncerte, igričarji jokamo za večjimi gaming konferencami in sejmih tipa Gaming brez izgovorov. Situacija se očitno ne bo kmalu popravila, saj je pred nami zima in glede na porast okužb bomo kmalu zopet priča ponovnim zapiranjem in omejitvam gibanja.
Zato smo se odločili ponuditi vsem igralcem še eno zadnjih priložnosti za skupinsko druženje, saj se v začetku novembra približuje finale League of Legends svetovnega prvenstva Worlds 2021, ki se letos odvija v Islandiji in tudi letos ne bo vseboval živega občinstva. Ampak nič ne de, navijamo lahko tudi digitalno in letos bo konkurenca do finala bridka in tekmovalci bodo potrebovali vašo pomoč – pa čeprav samo duhovno.
Žal letos ne bomo mogli navijati za kakšno bolj domačo evropsko ekipo, saj so se do polfinala prebile tri korejske in ena kitajska ekipa. Za naslov prvaka se bodo tako potegovale ekipe Edward Gaming in Gen.G, ki se bosta udarili v polfinalu in T1 ter DWG KIA. Bitke znajo biti hudo izenačene že v tem delu turnirja, finale pa bo zagotovo eden najbolj gledanih športnih dogodkov.
In ravno v ogled tega vas vabimo v soboto, 6. novembra ob 13.00 v Športni hiši zabave Ljubljana. V navigacijo vtipkajte naslov Šmartinska cesta 152 ali pa preprosto kliknite naslednjo povezavo in instantno boste na cilju.
Finale si bomo ogledali na velikem platnu, dogodek pa je seveda povsem brezplačen za udeležbo. S sabo prinesite dobro voljo ter seveda navijaške rekvizite, podjetje UVI pa bo za vse udeležence priskrbelo tudi lepo nagradno igro!
Vnos hrane in pijače ni dovoljen, ne pozabite pa s sabo prinesti tudi PCT potrdila.
Praktično vsi kritiki se strinjajo, da je Dune, pri nas znan kot Peščeni planet, presneto dober in vizualno spektakularen film. A vse te visoke ocene so s sabo nosile ogromen opomnik, da je ta film vreden gledanja samo v primeru, da bomo dobili tudi nadaljevanje, saj prvi del v bistvu samo pripravi oder za končni razplet štorije.
Vendar pa drugi del od začetka ni bil potrjen. Warner Brothers je Dune smatral za rizik, saj je zgodba, ki jo je davno nazaj zapisal Frank Herbert, resda epska, a za navadnega gledalca težko razumljiva in tako film ni ravno namenjen vsakemu. Režiser Denis Villeneuve je v prvi del tudi stlačil ogromno dogodkov in film tako razpotegnil na dobri dve uri in pol, kar je časovna zaveza, ki je ni pripravljen z ritjo v stolu preživeti ravno vsak gledalec.
This is only the beginning…
Thank you to those who have experienced @dunemovie so far, and those who are going in the days and weeks ahead. We're excited to continue the journey! pic.twitter.com/mZj68Hnm0A
A očitno se je tveganje izplačalo. Dune je ob izidu požel visoke ocene kritikov, a še bolj pomembno je to, da se je v kinih dobro odrezal. V prvem vikendu predvajanja je v blagajne nabral 40 milijonov dolarjev, kar je za te čase, ko še vedno veljajo strogi ukrepi glede obiska kina, več kot dober izkupiček. K popularnosti je veliko prispeval tudi istočasen izid na pretočnem servisu HBO Max, tako da so nekateri zadevo gledali tudi iz domačega kavča.
Warner Bros. in produkcijska hiša Legendary sta se zdaj končno opogumila in tudi uradno odobrila nadaljevanje Dune: Part Two. Najava nadaljevanja je prišla preko Twitterja in pod drugi del se bo zopet podpisal Denis Villeneuve. Vendar pa zadeve ni za pričakovati tako kmalu, saj bomo Dune: Part Two gledali šele 20. oktobra 2023, tako da si boste do takrat lahko vsaj še enkrat ogledali izvirnik in morda zraven še prebrali knjigo. Part Two naj bi bil, za razliko od prvega dela, moč gledati samo v kinu, a kdo ve, kakšna varianta koronavirusa zna do takrat zopet pohabiti svet in gledanje kino uspešnic spet preseliti na pretočne servise.
Returnal je ena najlepših in tehnoloških dovršenih iger na konzoli PlayStation 5, a zadeva kljub temu niti približno ni tako popularna kot kakšen God of War. Igro namreč že od začetka krasi brutalna težavnost, saj je tole primerek žanra “rougelike”, ki vam ob vsaki smrti izbriše praktično ves napredek in začeti morate znova.
Vendar ta težavnost igralcem niti ni predstavljala tako velikega problema, saj je težava tičala drugje. Returnal namreč ni vseboval prav nobenega shranjevanja, tako da ste morali kampanjo preigrati v enem šusu in če ste vmes konzolo ugasnili ali pa preklopili na drugo igro, potem je bil ves vaš napredek izgubljen.
To je veliko igralcev, vključno z mano, dokaj razburilo, saj si včasih preprosto zaželiš igranja nečesa drugega, tudi ko si sredi akcije. Poleg tega se je včasih zgodilo rušenje igre ali pa je zmanjkalo elektrike in lahko si zgubil ure napredka zaradi stvari, ki preprosto niso bile tvoja krivda.
Razvijalec Housemarque je hitro začel obljubljati možnost shranjevanja in včeraj so svojo prisego končno tudi izpolnili. Returnal zdaj omogoča shranjevanje, a za to funkcijo obstajajo določeni pogoji. Svoj napredek lahko postavite v suspenz in nato ugasnete konzolo ali pa zaženete kakšno drugo igro in ko pridete nazaj, se vaša shranjevalna točka izbriše in nadaljujete lahko z igranjem. Shranjevanje je onemogočeno med sekvencami iz prvoosebnega pogleda in bitkami, tako da boste najprej morali odkriti kakšen miren kotiček, preden se lahko odpočijete.
Posodobitev 2.0 s sabo prinaša tudi način za fotografiranje in ustvarjanje čudovitih podob. S pritiskom enega gumba lahko pogled preselite v fotografski način, tam pa lahko na svojo podobo dodajate razne učinke in vrtite kamero. Zadevo lahko izkoristite tudi taktično in sredi bitke sprožite fotografiranje, kar bo pavziralo igro ter si nato malce od bližje ogledate bojno situacijo.
Posodobitev je že na voljo za testiranje, več informacij pa najdete na uradnem PlayStation blog zapisu.
Legendarna anime serija Cowboy Bebop je na področju televizije že dovolj stara, da bi v ZDA lahko legalno konzumirala alkohol. Izšla je namreč daljnega leta 1998 in v svojem obstoju prejela vsega 26 epizod, a vseeno je bila zadevo dovolj posebna in originalna, da si je nabrala zvesto skupnost, ki že dolga leta čaka na kakršnokoli novo vsebino.
Vseh 26 epizod si lahko že zdaj ogledate na Netflixu, ta pretočni servis pa trenutno dela tudi na novi adaptaciji, kjer bodo glavne vloge Spika Spiegela, Anne in Jeta odigrali živi igralci. V glavni vlogi bo nastopal John Cho, ki je sicer za vlogo Spika super, a glede na izročilo morda malček prestar. A stavim, da se bomo na nekoliko starejši glavni lik hitro navadili in prvi uradni napovednik napove dokaj zvesto adaptacijo originala.
Humor je na ravni, med drugim pa smo dobili vpogled tudi v nekatere druge stranske like, kot je denimo Spikov klovnski nasprotnik Pierrot Le Fou, ne smemo pa seveda niti pozabiti prisrčnega korgija Eina.
Cowboy Bepop nas bo na Netflixu zabaval od 19. novembra dalje, na ogled pa bomo dobili 10 epizod.
‘Once Upon a Time in Shaolin’ so poimenovali OG NFT, zdaj pa je PleasrDAO lastniško listino spremenil v pravi NFT.
PleasrDAO se je izkazal za novega lastnika edinstvenega neobjavljenega albuma Wu-Tang Clana Once Upon a Time in Shaolin.
74 članov decentralizirane avtonomne organizacije (DAO) si zdaj deli skupno lastništvo albuma. Skupina je konec julija kupila edini izvod albuma od zvezne vlade Združenih držav Amerike za 4 milijone dolarjev, ga prevzela v septembru in ga preselila v trezor na neznani lokaciji v New Yorku. PleasrDAO je s pomočjo odvetnika Petra Scoolidgea, ki je podkovan za kriptovalute, izdelal lastniški list kot nezamenljiv žeton (NFT).
PleasrDAO je skupina decentraliziranih finančnih voditeljev, zgodnjih zbirateljev NFT in digitalnih umetnikov, znana po tokeniziranju izvirnega mema Doge in nakupu umetniškega dela Edwarda Snowdena “Stay Free” za 2224 ETH .
Vlada je album prevzela leta 2018, potem ko je zasegla premoženje nekdanjega lastnika »Pharma Bro« Martina Shkrelija zaradi obtožb goljufije. Shkreli, ki so ga vsi zmerjali, da je dvignil cene zdravil, ki rešujejo življenja, za do 5000 %, je anonimno kupil album leta 2015 za 2 milijona dolarjev, s čimer je postal najdražje glasbeno delo, ki je bilo do takrat prodano.
Vodja Wu-Tang Clana, RZA in producent albumov Cilvaringz je prvotno ustvaril album kot odgovor na njihove pomisleke, da piratstvo in digitalno pretakanje znižata vrednost glasbe.
Cilvaringz je dejal, da upajo, da bo album “vrnil glasbi vrednost višje umetnosti – misija, ki je bila končno mogoča v današnjem okolju, skoraj desetletje pozneje s tehnologijo NFT in zmožnostjo izdelave tega albuma kot edinstvenega izvirnika 1:1.”
Iz tega razloga je zanimanje PleasrDAO za album samoumevno, je v blogu zapisal “glavni ugajalec” (ang. Chief pleasing officer) Jamis Johnson.
“Nekoč je bilo v Shaolinu je v mnogih pogledih OG NFT, še preden se je tehnologija NFT prebila v duh časa.”
Should have been an NFT. Ownership and uniqueness would still be preserved even if everyone listened to the album. Instead, the value lies in this being a treasure hidden from the world. This is why NFTs are so powerful. https://t.co/QSvpBAH5ic
Kar zadeva prihodnost albuma, je Johnson dejal, da PleasrDAO verjame, da bi moralo biti naslednje poglavje neverjetne zgodbe tega albuma Web 3.0.
PleasrDAO je še vedno vezan na pravni sporazum, na katerem temelji album, ki preprečuje, da bi bil komercialno izdan do leta 2103, čeprav je dovoljeno poslušanje. Kljub temu skupina vztraja, da “trdno verjame, da obstajajo načini, kako to glasbeno mojstrovino deliti s svetom.”
Leto 2021 se bliža koncu in veliki studii ga nameravajo zaključiti v slogu. Novembra vsako leto izide ogromno število iger iger in tudi obljube letos so briljantne. Popolnoma se zavedamo, da ni lahko ostati na tekočem z vsem, kaj nas čaka. Zato smo tukaj, da s teboj delimo najboljše igre, ki bodo izšle v prihodnjem mesecu.
Razpored v koncu leta bo namreč res poln potencialih uspešnic. Igralci povsod sedijo v pričakovanju naslednjega prelomnega naslova, prenove nostalgične uspešnice ali neodvisnega hita. Verjemi, da se bo za vsakega izmed njih našlo kaj primernega. Pripravili smo seznam naših najbolj pričakovanih prihajajočih iger za naslednji mesec, da boš lahko čim prej in tem lažje našel naslednjo najljubšo igro za preigravanje čez mrzle mesece.
Edina kvalifikacija, ki so jo igre za mesto na listi morale izpolniti, je izid v oktobru. Diskvalificirali smo vse igre, ki so že izšle na drugih platformah, saj jih ne gre smatrati za polne izide.
P.S. Seznam ni razvrščen od najslabše do najboljše igre ali kaj podobnega, razpored zgolj odraža datum izida.
1. Bloodshore – 3.11.2021
Razvojni studio: Wales Interactive
Založnik: Wales Interactive
Platforme: PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
Bloodshore je FMV oz. Full Motion Video igra, kar bi v slovenščino lahko prevedli kot igra s popolno video-gibalno podporo. Za njo stoji studio Wales Interactive, ki je znan po raznih priljubljenih FMV igrah, kot sta The Complex in Late Shift. Seveda njihov repertoar ne obsega le tega žanra, saj so se podpisali tudi pod nekatera druga dela, kot je grozljiva avantura Maid of Sker. V sodelovanju z Good Gate Media (z njimi so sodelovali pri vseh FMV igrah) bodo tokrat izdali Bloodshore.
Bloodshore sloni na konceptu Battle Royale. Udeleženci te smrtonosne igre so “vplivneži” socialnih omrežij, obsojenci na smrt in uveneli zvezdniki. Zbrani so na zapuščenem otoku in le eden ga bo lahko zapustil z vsaj delno delujočimi vitalnimi organi. Za ljubitelje žanra battle royale ali mahnjence nad nedavno korejsko televizijsko uspešnico Squid Game, ki je prevzela svet, bo Bloodshore dobrodošel vir zabave. Igra bo slonela na cinematičnih vložkih, kjer bo igralec odločal o tem, kdo živi in kdo umre. Interaktivni film bo igralcem prinesel poglobljeno Battle Royale vživetje iz nekoliko drugačne perspektive in zanimivo bo videti, kako se bo vse skupaj odvilo.
Si pod pritiskom hladen kot kumara? Verjameš, da gre ljubezen skozi želodec? Poznaš malo goro rekov o hrani, pa jih nimaš kje izrabiti? Zdaj je čas, da zložiš vsa jajca v eno košaro z igro kulinaričnega kaosa. Recipe for Disaster, ki je bil v začetku lanskega leta oznanjen kot drugo sodelovanje med Kasedo Games in Dapper Penguin Studios po Rise of Industry, bo v novembru serviran na krožnike lačnih ljubiteljev menedžentskih strategij.
Recipe for Disaster je igra, kjer se ukvarjaš z upravljanjem lastne restavracije. Gre za družabno simulacijo, ki igralca postavi v čevlje neizkušenega, a ambicioznega glavnega kuharja, kateri si prizadeva uresničiti vseživljenjske sanje in postati mednarodno priznan vodja restavracije. V obdobju zgodnjega dostopa bodo igralci lahko aktivno vključeni v razvoj, na voljo pa bodo tudi številne možnosti za predložitev povratnih informacij ter obdobje glasovanja o določenih vrstah želene vsebine, npr. novih temah restavracij in drugih ključnih funkcijah, ki bodo nato vključene v igro. Skratka, iz te moke bi znal nastati kar spodoben kruh.
3. Call of Duty: Vanguard – 5.11.2021
Razvojni studio: Sledgehammer Games
Založnik: Activision
Platforme: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4, PlayStation 5
novembru nas ponovno čaka tudi vsakoletni dvoboj med dvema streljaškima gigantoma in prvi bo svoje pokazal Call of Duty. V Call of Duty: Vanguard bomo spet stopili v blatne gojzarje vojakov iz največjega svetovnega konflikta in se bojevali preko vzhodne in zahodne fronte, Afrike in Pacifika. Razvijalec nam bo tokrat predstavil nekoliko drugačno zgodbo. Dogajanje se bo namreč odvijalo po tem, ko Hitler požre svojo tabletko in so sile osi poražene. A ne v celoti, saj veja vojske, ki ji poveljuje glavni zlobnež Heinrich Freisinger, preko skrivnostnega projekta, kodno imenovanega Phoenix, skuša odkriti Hitlerjevega naslednika. Ne vem, koliko ima to smisla, a sliši se zanimivo.
Seveda meso igra predstavlja ne predstavlja zgodba, temveč večigralstvo. To bo v Call of Duty: Vanguard znova golo in neusmiljeno, spustilo pa te bo naravnost v kaos simuliranega bojišča druge svetovne vojne, ne da bi pri tem zapravljalo nepotrebni čas. V odprti beta fazi za prednaročnike se je Vangard izkazal za precej standardni CoD naslov in če poznaš franšizo, boš skoraj takoj našel tla pod nogami. A vseeno bo nov Call of Duty imel kup novih stvari, ki bi te znale navdušiti. Videli bomo, kako se bo končno izkazal, ampak nedvomno gre za igro, ki jo veliko ljudi nestrpno pričakuje.
4. Jurassic World Evolution 2 – 9.11.2021
Razvojni studio: Frontier Developments
Založnik: Frontier Developments
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, XBox Series S/X
Jurassic World Evolution je bilo eno največjih presenečenj v 2018. Prišla je v letu, polnem monumentalnih izdaj in ker je šlo za licencirano igro, nihče v resnici od nje ni pričakoval strašno veliko. Toda Frontier Developments je na koncu pripravil eno najbolj zabavnih in zasvojljivih strategij tistega leta, ki je zadela žebljiček številnim ljubiteljem Jurskega parka, ljubiteljem simulatorjev upravljanja in, pač, ljubiteljem dinozavrov na splošno. Mislim, da ima prihajajoče nadaljevanje, Jurassic World Evolution 2, precej dobre možnosti, da znova zavihti kladivce.
Jasno je, da Jurassic World Evolition 2 gradi na trdnih temeljih predhodnika in da bo tako kot prva igra poln ljubezni do dinozavrov, zna pa jo še dodatno evolvati (heh, sploh mi ni žal). Njegov predhodnik se je v mnogih stvareh odlikoval, vendar je bila dejanska mehanika upravljanja parka v nekaterih pogledih nekoliko mešana – zlasti v smislu funkcij gostov. Nadaljevanje pa obljublja nekaj prepotrebnih izboljšav. V Evolution 2 bodo gostje imeli edinstvene osebnosti, ki bodo vplivale na njihova pričakovanja, zahteve in razpoloženje. Mogoče je to samo moja pristranskost, ampak Jurassic World Evolution 2 glede na videno izgleda kot odlično nadaljevanje, ki se zna ponovno uvrstiti proti vrhu letošnjih strateških izidov.
Serija dirkaških iger Forza Horizon že od samega začetka navdušuje. Ne samo s pestrim izborom avtomobilov ter dobrim občutkom dirkanja, ampak tudi z grafično podobo, ki se z vsakim delom približuje realni sliki, ki jo lahko vsak dan uzremo izza resničnega volana. Forza Horizon 4 kljub starosti treh let še danes grafično impresivna igra, ki se vozi čudovito. Če gojim do nje eno samo zamero je to okolica, saj Združenemu kraljestvu preprosto manjka tista pika na i, kar je v trojki naredila raziskovanje nadvse zanimivo.
Ravno to bo poskušala odpraviti igra Forza Horizon 5, ki nas bo tokrat preselila v sončne predele Mehike. Forza franšiza bi po mojem morala igralcu vedno nuditi vtis, kot, da se je ravnokar odpravil na oddih v neko eksotično deželo. Le da tam ne boš poležaval na plaži, ampak boš čas raje preživel v kabini svojega najljubšega železnega konjička. Kot vedno bo v Forzi Horizon 5 v ospredju dirkanje v vseh oblikah – cestne dirke, reli, makadamske dirke in podobno, ali proti umetni inteligenci, ali pa proti večigralskim nasprotnikom. Tu bo znova tudi velikodušna metoda previjanja časa, ki bo omogočala odpravo napak pri enoigralskem dirkanju. Vsega skupaj je še veliko več in skoraj ni možnosti, da ne bi Forza Horizon 5 ob izidu postala velik uspeh med ljubitelji dirkačin.
Razvijalci pri Sports Interactive nam vsako leto postrežejo z novo igro Football Manager franšize. Tudi letos ne bo prav nič drugače in prišel je čas, da se znova podamo v vode ene najglobljih računalniških simulacij. Kako dober bo novi nogometni menedžer? To je težko vprašanje. Bodimo iskreni, nihče ne ve, kako dober dejansko je nogometni menedžer, dokler tri ali štiri sezone globoko ne govoriš o nadarjenem krilnem igralcu nove generacije, kot da bi bil tvoj najljubši nečak. To je nedvomno igra, za katero potrebuješ ogromno časa.
Letos bodo igralci prejeli večji obseg gibanja, prav tako pa je izboljšave prejela tudi umetna inteligenca. Na novo bodo uvedli vlogo širokega centralnega hrbtnega branilca. Prav tako bo izboljšana izkušnja prestopnih rokov, ki bo tako bolje odražala “dramo, navdušenje in napetost” vrhunca prestopnega roka. Dobili bomo tudi namenske zaslone, ki bodo pomagali spremljati zanimanje drugih klubov za tvoje igralce. Skratka, čeprav gre iz vizualnega vidika za dokaj podobno igro kot prejšnje leto, znajo novosti predstavljati dobro vzpodbudo za prestavitev na novo različico. Virtualni nogometni menedžerji pa bodo tudi letos za vsaj par mesecev izginili iz obličja Zemlje.
Flow Fire Games so dokazali, da znajo upoštevati povratne informacije igralcev. Vse od alfa izdaje prvotnega SYNTHETIK-a in številnih posodobitev, ki so igro pripeljale do končne izdaje so poslušali in sledili željam oboževalcev. Zgodnji dostop je idealen format za njihov slog razvoja in prav nikakršno presenečenje ni, da se ga bo poslužila tudi druga igra, direktno nadaljevanje prve igre, ki bo prineslo marsikatero izboljšavo.
Originalno je bil izid igre Synthetik 2 načrtovan za avgust, vendar so ga morali nekoliko odložiti. Dodal bo tri nove frakcije, zraven pa obljublja tudi skoraj neskončno možnost ponovnega igranja zahvaljujoč svežemu novemu sistemu napredovanja. V kombinaciji z že tako nepredvidljivimi okolji, naključnimi elementi in neskončnimi možnostmi oborožitve in nadgradenj. Prav tako bo igra imela integrirano podporo za modifikacije in možnost kooperativnega igranja za do štiri igralce. Čeprav gre za nekoliko manjši naslov, se Synthetik 2 vsekakor splača obdržati na radarju.
8. The Last Stand: Aftermath – 16.11.2021
Razvojni studio: Con Artist Games
Založnik:
Armor Games
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
The Last Stand: Aftermath postavlja vprašanje: koliko si pripravljen dati od sebe, preden za vedno odideš? Gre za povsem nov naslov razvijalca izjemno priljubljene serije spletnih iger The Last Stand. Umrl boš, vendar ne, dokler ne boš dobro pripravljen na to. Po uspešni Kickstarter kampanji za zbor sredstev za zadnjo fazo razvoja je Con Artist Games tesno sodeloval s skupnostjo oboževalcev in podpornikov, da bi nov naslov obdelal v največji in najboljši vstop v priljubljeno serijo doslej. Okužen s trpljenjem, ki je opustošilo človeštvo, se boš lahko odpravil raziskati apokalipso in poiskati upanje za svoje preživele sotrpine.
V The Last Stand: Aftermath prevzameš nadzor nad enim od številnih preživelih, zaprtih v karanteno po smrtonosni katastrofi. Vendar je vsak preživeli okužen in mora zapustiti “hišni arest”, da bi kar najbolje izkoristil svoje zadnje dni. pred neizbežno smrtjo. Zbrati boš moral čim večjo količino zalog za tiste, ki jih boš zapustil ob svoji prezgodnji smrti. Po možnosti pa najti tudi resnico o tem, kaj stoji za virusom, ki ljudi spreminja v ljudožerce. Seveda moraš to storiti, preden podležeš okužbi, kar igri doda element nuje. A s padcem vsakega preživelega boš lahko prevzel nadzor nad drugim, ki se bo okoristil z napredkom svojih predhodnikov. Sliši se zanimivo in vsekakor me veseli, da je franšiza od ubornih korenin uspela priti tako daleč.
9. Sherlock Holmes Chapter One – 16.11.2021
Razvojni studio: Frogwares
Založnik: Frogwares
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Xbox One
Razvijalec Frogwares že dolgo izdeluje igre, v katerih glavno vlogo igra enigmatični detektiv Sherlock Holmes. To so AA igre, ki nikoli niso podrle prodajnih lestvic, a vseeno držijo precejšnjo bazo navdušencev. Nudijo zanimivo raziskovanje, povezovanje sledi in obtoževanje nič hudega sluteč služabnikov, ki so skoraj vedno glavni osumljenci. V svoji prihajajoči igri Sherlock Holmes: Chapter One so se poskušali razvijalci nekoliko odcepiti od formule in nam ponuditi drugačno izkušnjo.
Sherlock bo v novi avanturi Sherlock Holmes Chapter One mlajši, spremljal pa ga ne bo več Watson, ampak novi kompanjon Jon. Prav tako se Sherlock ne bo več zanašal zgolj samo na svoj detektivski um, saj bo velikokrat padel v situacije, ko namazan jezik ne bo veliko pomagal. Strelski obračuni in naši moralni principi glede njih bodo vplivali na nadaljnji razplet zgodbe. Bojevanje bo moč tudi povsem izključiti in razvijalec pravi, da s tem ne bomo preveč izgubili na zgodbi. Par let nazaj smo tudi sami preizkusili eno izmed Sherlock Holmes iger in upamo, da nas bo tudi Chapter One uspel podobno navdušiti.
10. Battlefield 2042 – 19.11.2021
Razvojni studio: DICE
Založnik: Electronic Arts
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/ S
Drug del velikega streljaškega dueta, nov dell Battlefield franšize se bo letos imenoval Battlefield 2042. Že iz imena lahko vidiš, da se bo dogajanje iz prejšnjega dela, ki je bil umeščen v obdobje 2. svetovne vojne, preselilo v prihodnost. Ta sprememba je dala razvijalcu možnost, da predstavi napredne igralne mehanike bojevanja in cel kup robotskih pomagačev. Battlefield 2042 bo prav tako po dolgem času zavrgel enoigralsko kampanjo. Ta sicer nikoli ni bila nekaj preveč briljantnega, a je prišla vsaj hudo prav pri kazanju grafične lepote igre. Vse moči bodo tako usmerjene v delanje vrhunske večigralske izkušnje. Strežniki na PC-ju, PlayStation 5 in Xbox Series X bodo podpirali do 128 igralcev, medtem, ko bosta konzoli PlayStation 4 in Xbox One naenkrat lahko zabavali 64 igralcev.
V letošnjem Battlefieldu bosta nasproti stali strani ZDA in Rusija. Pomembno vlogo pri tem konfliktu bo nosilo tudi globalno segrevanje, ki je v prihodnosti privedlo do ekstremnih vremenskih pojavov. Tako bodo runde recimo prekinjali tornadi, ki bodo rušili vse pred sabo. Razvijalec je sporočil tudi, da so te vremenske pogoje vpeljali zaradi igralnih namenov in da to ni neka politična izjava. Zgodba naj bi se vršila skozi oči igralnih razredov, ki se tukaj imenujejo specialci. Nove sezone in dogodki znotraj njih bodo predstavile nove možnosti za igranje. Večina pritožb iz beta faze leti na igralne razrede, ki nosijo enak vizualni izgled, zato se je zdelo, da se na bojiščih strelja vojska klonov. Nekaj igralcev je bilo tudi razočaranih nad samo sestavo map in dejstvom, da se nikoli zares ne počutiš, da se okoli tebe strelja še 127 drugih igralcev. Ampak od takrat je DICE imel kar nekaj časa, da je stvari izboljšal, zato upamo na najboljše.
Igre preživetja so zgrajene na podlagi upravljanja tveganj. Predstavijo ti cilje in upajo, da boš v svojih prizadevanjih za njihovo dosego pretiraval. Enkrat si lačen in potrebuješ hrano. Toda za pridobivanje hrane potrebuješ orožje za lov. Za kuhanje mesa boš potreboval ogenj. Istočasno boš potreboval boš zavetje za ta ogenj. Potreboval boš orodja za ustvarjanje zavetja in prostor zanj, pa tudi vodo in kisik in shrambo in … Preden se tega zavedaš, žongliraš z več elementi kot cirkusant. In v odličnih igrah za preživetje se sploh ne boš zavedal, koliko stvari držiš v zraku, dokler se ne pojavi ogorčenost in vse se zruši.
Za igro Icarus so trenutno še zgodnji dnevi, vendar se zdi, da se igra preživetja razvijalca s sedežem v Novi Zelandiji že dotika tega zapletenega ravnotežja. Igranje, ki temelji na sejah, daje igralcem veliko priložnosti, da stolče njihov ponos. Na videz je Icarus podoben kateri koli drugi igri preživetja. Pristaneš na planetu, delaš stvari za preživetje, poskušaš živeti. Pri tem lahko sodeluješ z do sedmimi drugimi igralci ali pa skušaš preživeti sam. Hudič se skriva v podrobnostih in podrobnosti glede same igre je preveč, da bi vse našteval. Vsekakor gre za potencialno eno najboljših simulacij preživetja, kar smo jih kadarkoli imeli priložnost igrati in tudi prvi vtisi beta igralcev so nadvse obetavni. Pa bo Icarus preživel ali ne? To bomo ugotovili dokaj kmalu.
12. Farming Simulator 22– 22.11.2021
Razvojni studio: GIANTS Software
Založnik: GIANTS Software
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Xbox One
Glede na številko izredno popularne serije iger Farming Simulator bi človek pričakoval, da vsako leto dobimo nov del, a temu ni čisto tako. Zadnji pravi del, ki smo ga lahko igrali na PC-ju je izšel leta 2018 pod oznako Farming Simulator 19, dvajsetica pa je bila namenjena telefonom in tablicam. Ampak letos bo konec pomanjkanja kmetovanja. Čakata nas dve novi mapi in posodobljena Erlengrat mapa ter več kot 400 kmetovalskih orodij, ki jih bodo ponujalo več kot 100 licenčnih proizvajalcev. Čakajo nas tudi letni časi, ki bodo od kmetovalca zahtevali prilagoditev obdelovanja svoje virtualne kmetije. Razvijalec obljublja tudi boljšo umetno inteligenco in močno izboljšan zvok, tako da boste poznavalci z zaprtimi očmi prepoznali tip traktorja.
Izboljšana bo tudi grafična plat, na sporedu pa je tehnična optimizacija, ki bo omogočala razvoj bolj naprednih modifikacij. Vsaka prava kmetija mora imeti seveda tudi psa in ni še jasno, ali bomo tega lahko plodno uporabili za pašo ovac ali pa bo tam samo zato, da mu podajamo žogo in ga vsake toliko popraskamo za ušesi. Zanimivo je, da nam bo novi Farming Simulator omogočal tudi nekaj sprostitve in ko ne bomo vozili kombajna, bomo lahko skočili na hrbet konja in se odpravili v raziskovanje gozda ali pa bomo te trenutke izkoristili za bližnji ogled naše živine. Oči nam vsekakor ne bodo trpele, saj je grafična podoba v primerjavi s prejšnjo verzijo igre doživela znatno nadgradnjo. Virtualne kmetovalce tako čaka kar nekaj dela, preden se bodo lahko pohvalili z dostojno kmetijo, ki bi ji zavidal vsak pohorski kmet.
King Under The Mountain je prihajajoči simulator upravljanja kolonije v duhu igerDwarf Fortress in Rimworld, z umetniškim stilom Prison Architect. Trenutno je igra že na voljo v alfa fazi, ki je nekakšen funkcionalni demo, v katerem lahko v skalo izkoplješ prenočišče za svoje škrate in jih poskušaš čim dlje obvarovati pred lakoto ali norostjo. Seveda ni nobeno presenečenje, da močno jemlje vpliv od Dwarf Fortress, za katerega je značilna neomajna obsedenost z najmanjšimi podrobnostmi. V njem si palčki lahko zlomijo posamezne prste, se spominjajo preteklih travm, posvojijo mačke, te pa lahko umrejo zaradi zastrupitve z alkoholom, ker so na svoji poti prečkale krčmo in kasneje med čiščenjem okončin, kot mačke pač počno, zaužile preveliko količino alkoholne pijače, ki se je med pohodom nanesla na njihove tačke.
To je zapletenost, ki je organsko nastala v več kot desetletju razvoja s strani zelo nenavadnega razvijalca, in težko jo bo doseči. King Under The Mountain ima tako frdamano zahtevno nalogo, da se osvobodi sence igre, ki si jo tako želi posnemati. Prihodnje posodobitve obljubljajo funkcije, ki jih Dwarf Fortress resda nikoli ni ponudil, kot je asinhroni igranje za več igralcev in možnost igranja različnih ras, kot so orki in ljudje. Vse skupaj bi sčasoma lahko podgorskega kralja ločilo od ostalih predstavnikov tega žanra, a najprej je do tja potrebno priti. Osebno bom veselo spremljal razvoj in upam, da jim bo uspelo doseči zadane cilje, saj je vsak nov naslov v tem žanru več kot dobrodošel.
14. Asterix & Obelix: Slap them All! – 25.11.2021
Razvojni studio: Mr. Nutz Studio
Založnik: Microids
Platforme: PC, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One
Asterix & Obelix: Slap them All! bo pretepaščina, postavljena v Galijo, ki jo v celoti zasedajo Rimljani. Le ena majhna vasica neukrotljivih Galcev se še vedno upira osvojevalcem. V igri boš lahko igral kot Asterix in Obelix in odplul na najbolj ikonična mesta v seriji stripov, medtem pa se boril z rimskimi legionarji, pirati, razbojniki in celo Normani. G. Nutz Studio so poskrbeli, da bo ta pustolovščina čim bolj zvesta izvirnemu materialu.
Razvijalci so se odločili za umetniško usmeritev, ki je zelo blizu stripu, kjer so liki, kulise in animacije ročno narisane. To je poklon 2D animiranim klasikam in je izvedeno v slogu, ki bo zagotovo všeč tako ljubiteljem Asterixa kot igralcem retro iger. Sovražniki in divji prašiči bodo morali biti previdni! Asterix in Obelix se vračata… In to bo še en odličen boj!
Len’s Island je avantura, v kateri boš lahko izbral svoj slog igranja – izbereš lahko preprosto življenje ali vzameš meč v roke in se odpraviš k skrivnostim, ki se skrivajo spodaj, v globini zemlje. Živahen in privlačen svet je bil ljubeče oblikovan tako, da bo pritegnil vse vrste občinstva, pa naj gre za privržence ropanja ječ, graditelje in dekoraterje, raziskovalce in uničevalce ter ljubitelje kmetijstva, zbirateljstva ali enostavno ljudi, ki samo želijo živeti preprosto življenje ter sekati drevesa ob sončnem zahodu. Na Lenovem otoku je nekaj za vsakogar.
Z že zapakiranim seznamom funkcij za EA se že odvijajo načrti za obsežno širitev, vključno s popolnim sodelovanjem za več igralcev do leta 2023. Skupaj tega načrtujejo številne druge posodobitve, predvidoma kmalu po začetku zgodnjega dostopa. To bo vključevalo elemente, kot so nove naloge in NPC-ji, več ječ in končni šef otoka. Flow Studio bo prav tako razširil zgodovino in zgodbo, dodal več vsebine za gradnjo in kmetovanje ter povečal bojno vsebino z dodajanjem novega orožja, kot so loki in drugi posebni predmeti.
Halo Infinite bi moral iziti slabo leto nazaj in bi bil takrat eden tistih naslovov, ki bi poskrbel za hitro razprodajo konzol Xbox Series X. Žal je bila originalna predstavitev smešno zanič in Microsoft je na koncu osramočen zamaknil izid za eno leto, saj Infinite več kot očitno še ni bil pripravljen za preigravanje.
Razvijalec 343 Industries je od takrat pridno delal na izboljšavah in v zadnjih mesecih ponudil več testov ločene večigralske veje, ki je med igralci postala presneto popularna. Vseeno pa so skrbi ostajale, saj se izid hitro približuje, razvijalec pa vse od prve predstavitve ni želel ponuditi novega vpogleda v svojo kampanjo.
To se je spremenilo včeraj in končno smo si lahko ogledali nadgrajeno kampanjo. Grafično gledano je zadeva nedvomno prešla na naslednjo stopnjo in teksture nasprotnikov ne spominjajo več na igre iz dobe konzole Xbox 360. Posnetek nam tudi pokaže nekaj več igranja v odprtem svetu. Naš junak Master Chief bo na bojišču delal pravo karnažo, prevzemal stranske naloge in na določenih točkah vpoklical vozila, ki ga bodo lahko tudi dvignila v nebo.
Pridno bomo lahko izkoriščali tudi izstreljevalnik verige, preko katerega bomo lahko k sebi hitro privlekli kakšno orožje ali pa tega spektakularno uporabili za ugrabitev vozila. Malce skrbi sicer povzroča dejstvo, da se cel napovednik dogaja v samo eni mapi in upamo, da bo končna izkušnja bolj raznolika.
Halo Infinite izide za PC ter konzoli Xbox Series X in Xbox One 8. decembra letos.
Oculus bo 28. oktobra na svojem dogodku Connect povedal nekaj več o svojem razvoju VR tehnologije in pričakuje se najava prenovljenih očal Quest Pro. A nekaj vetra v jadru jim je prevzelo podjetje Pimax, ki je že nekaj let znano po svojih naprednih VR očalih, za naslednje leto pa pripravljajo VR naprave Reality, ki znajo po svojih specifikacijah preprosto odpihniti konkurenco.
Reality očala bodo ponujala skupno ločljivost 12K, na vsako oko bo to zneslo 5620×2720. Poleg tega bo poskrbljeno za osveževanje zaslona pri 200 Hz, panela pa bosta sestavljena iz tehnologije QLED. Ta, za razliko od LED ekranov, omogoča prižiganje in ugašanje tisoče LED pikic, kar naj bi poskrbelo za boljši kontrast in barve tako približalo navadno pregrešno dragim OLED zaslonom.
Poleg tega bo Reality omogočal 200 stopinjski horizontalni in 135 stopinjski vertikalni kot gledanja, kar pokrije večino človeškega očesa.
Vendar pa Pimax se tu še ni ustavil. Čakajo nas tudi napredni krmilniki ter kamere, ki se bodo nahajale na samih očalih in ne bodo spremljale samo gibanja rok, ampak tudi celega telesa, česar v VR svetu še nismo videli in sumi se, da naj bi nekaj takega ponujal tudi Quest Pro.
Še ena zanimivost je dejstvo, da bomo lahko Reality poganjali preko priklopa na PC ali pa povsem samostojno in brezžično. V samostojnem načinu bo za premlevanje podatkov poskrbel procesor Snapdragon XR2, ki najdemo tudi v očalih Quest 2, Reality pa bo takrat deloval pri 4K ločljivosti na vsako oko in osveževalni frekvenci 120 Hz. Zanimiva je še možnost baterij, ki jih bomo lahko menjavali kot kartuše na starih konzolah.
Obljube so seveda eno, a realnost je drugačna. Težava je predvsem v temu, da trenutno nimamo grafične kartice, ki bi lahko igre poganjala pri takšni ločljivosti – še posebej pri osveževalni frekvenci 200 Hz.
A morda se do izida kaj spremeni in dobimo naslednjo generacijo grafičnih kartic. Reality 12K QLED se bo prodajal po zasoljeni ceni 2.399 dolarjev, prve stranke pa naj bi svoje izvode dobile konec 2022.
Walmart namerava sčasoma v ZDA namestiti 8.000 bankomatov za Bitcoin, 200 pa jih je namestil v začetni fazi programa. Walmart je sodeloval s podjetjem za unovčevanje kovancev Coinstar in borzo kriptogotovin CoinMe, da bi namestil 200 Bitcoin bankomatov v svojih trgovinah po ZDA.
Čeprav pilotni projekt vključuje le 200 bankomatov, načrtuje da bo sčasoma namestilo 8.000 bitcoin bankomatov po vsej državi, poroča Bloomberg. Več podrobnosti o časovnih okvirih še ni bilo.
Po podatkih Coin ATM Radar je trenutno v izbranih trgovinah z živili in na bencinskih servisih v ZDA več kot 25.000 bitcoin bankomatov, Coinstar upravlja s 4.400 kioski, ki so omogočeni za nakupe Bitcoin, v 33 državah.
Glavni strateški direktor in vodja raziskav pri BitOoda Sam Doctor je za Bloomberg povedal, da Bitcoin bankomati niso nova stvar in jih je že mogoče najti v številnih supermarketih:
“Vendar Walmart razširi dostop do Bitcoina na več ljudi in mu daje dodatno legitimnost med skeptiki, če bi ga uvedli preko začetnega pilota.”
Stranke lahko uporabljajo bankomat Bitcoin tako, da vstavijo bankovec in prejmejo papirnati bon s kodo za odklep. Za unovčenje kode morajo stranke ustvariti račun CoinMe in opraviti preverjanje preteklosti. Uporabniki pa ne morejo dvigniti Bitcoina s svojega računa in zaenkrat ni namigov, da bi to funkcionalnost ponudili v bližnji prihodnosti.
Bitcoin bankomati imajo 11-odstotno provizijo, ki jo sestavljajo 4-odstotna provizija za možnost Bitcoin, plus dodatna 7-odstotna provizija za menjavo gotovine.
Za primerjavo, priljubljeni platformi za trgovanje s kriptovalutami Binance in Coinbase zaračunavata od 3% do 4,5% oziroma 3,99% za nakupe z debetnimi in kreditnimi karticami. Neposredno nakazilo z bančnega računa v denarnico Binance ali Coinbase je brezplačno.
Novico so nekateri, med drugim vplivni Lark Davis, pozdravili kot znak splošnega sprejemanja: “WalMart prodaja Bitcoin zdaj … super!” Vendar so se nekateri uporabniki pritoževali nad visokimi pristojbinami.
“Provizije na bankomatih BTC so znano visoke, poleg tega je ‘trenutna’ cena BTC vedno veliko višja pri nakupu in nižja pri prodaji,” je tvitnil datcyberguy v odgovor na novico.
“To je zloraba, vendar je vsaj znak posvojitve – menijo, da bi nekateri morda želeli BTC dovolj za plačilo velikih pristojbin,” je komentiral uporabnik Reddita Axatar.
To ni prvi znak zanimanja, ki ga je Walmart pokazal v kripto svetu. Avgusta je maloprodajni gigant objavil, da išče vodilno vlogo v kripto produktih, da bi spodbudil strategijo podjetja za digitalno valuto. Seznam delovnih mest je bil od takrat odstranjen s spletnega mesta Walmart, vendar oglas za vlogo ostaja na Linkedinu .
Walmart China se je združil tudi s platformo za upravljanje dobavne verige VeChain, ki temelji na blockchainu, za sledenje izdelkom.
Vendar pa je bilo nekaj skepticizma glede novic o bankomatih Bitcoin, ki so vroče za petami ponarejenega sporočila za javnost Walmarta v septembru , ki je napovedalo partnerstvo z Litecoin (LTC). Zaradi te prevare so cene altcoina za kratek čas narasle za več kot 20 %.
Razvijalcu Supermassive Games moram res čestitati za njihovo vztrajnost. Studio se je po svoji odlični grozljivi igri Until Dawn ločil od Sonyja in začel delati na antologiji grozljivk Dark Pictures, vendar pa je bil začetek nove serije vse prej kot vzpodbuden. Prvi del Man of Medan je bil dokaj zanič, drugi del Little Hope pa malenkost boljši, a spet pod povprečjem.
Oba dela je zamorilo eno preprosto dejstvo: vsi strahovi so bili izmišljeni in povsem neresnični. To zadevo so končno popravili v tretjem delu House of Ashes, kjer so pošasti še kako prave in znajo dobro ugrizniti. A na žalost je to tudi edina prava sprememba v primerjavi s preteklimi deli, kar za grozljivke v 2021 preprosto ni več dovolj.
Razvojna ekipa: Supermassive Games Založnik: Bandai Namco Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO Nakup:Steam Datum izida: 22. oktober 2021 Cena: 29,99 €
Zvrst: grozljivka
VIDEO RECENZIJA
Zaplet je tokrat dokaj originalen. Mesto dogajanja nas preseli v Irak, ki je za grozljivke dokaj nenavadna lokacija. Skupina vojakov po koncu vojne s Sadamom leta 2003 pod površino zazna neke čudne prostore, ki naj bi skrivali jedrska orožja. Seveda je treba takšno nevarnost takoj odpraviti in v ameriški bazi odkrijemo našo četico marincev, ki se ravnokar pripravlja na nevarno misijo.
Skupini poveljuje podpolkovnik Eric King, ki je tudi prvi odkril sumljivi silos in ta trenutek želi izkoristiti za napredovanje kariere. V bazi sreča svojo ženo, CIA agentko Rachel King, od katere je bil ločen dobro leto, a parček ni uradno razvezal svojega zakona. Medtem ko je bil Eric zatopljen v svoje delo, je bila Rachel zatopljena v objem narednika Nicka Kayja, ta pa je dober prijatelj s prvim polkovnikom Jasonom Kolcheckom. Pisana odprava vsebuje še nekaj članov ekipe in vsi skupaj se odpravijo v iskanje vhoda v bazo in tega ob nesrečnem potresu odkrijejo povsem po naključju.
Naša četica izbranih vojakov v skoraj popolni postavi.
Ko se ekipa izkoplje iz peska pridejo do spoznanja, da tole sploh ni bil noben silos, ampak starodavni tempelj, ki je dolga leta nazaj bil zaklet in v sebi zdaj ne vsebuje samo na pol porušenih stebrov, ampak tudi pošasti, ki so praktično neuničljive. Kot da to ne bi bilo dovolj sta notri padla še dva pripadnika iraške vojske, ki jima Američani niso preveč všeč.
Osnovni zaplet ni slab in kot rečeno bolj redko vidimo grozljivke, ki bi se dogajale v Iraku. Začetek zgodbe me je malce spomnil na Aliens film, kjer se marinci odzovejo na klic v sili in naletijo na nevarnost za katero so povsem nepripravljeni. Vendar pa na žalost po zanimivem uvodu dobimo stokrat prežvečene klišejske scene in zastarele mehanike ob katerih sem se vprašal, če House of Ashes morda ne bi bil boljši kot film.
Ena bolj redkih napetih scen je brodenje skozi reko krvi, v kateri se nekaj skriva pod površjem.
Samo igranje je ostalo enako kot v predhodnikih. Izkušnja je močno linearna in vaša naloga bo v glavnem boleče počasno premikanje po temačnih kotičkih templja, občasno pobiranje predmetov in gledanje vmesnih sekvenc. Teh je resnično ogromno, zdi se mi, da celo več kot v prejšnjih delih, zato bodite pripravljeni za pol minute dejanskega igranja, nato pa boste več minut gledali v vmesne sekvence. To je morda nekaterim všeč, a meni je ta formula postala dolgočasna že leta nazaj in je preprosto ne morem več prebaviti.
Razvijalec je monotonost poskušal popestriti z akcijskimi sekvencami, saj nas vsake toliko naskočijo čudni stvori, ki niso kaj preveč grozljivi in so občasno celo malce smešni, in takrat ne moremo samo gledati vmesne sekvence ampak bo treba tudi pretegniti prste. Seveda ne pričakujte, da bodo to kakšne prave igralne mehanike, kjer bi morda iskali zaklon, streljali ali pa opravljali kakšno tiholazenje. Akcijske sekvence so namreč sestavljene iz nadležnega QTE pritiskanja gumbov – še ene mehanike, za katero sem zmotno mislil, da je ne bom videl nikoli več. Igra tako od vas zahteva, da ob pravem trenutku pritisnete zapovedan gumb, to pa bo nato pustilo posledice na nadaljnjem odvijanju sekvence.
Senčenje in osvetlitev včasih izrišeta čudovite podobe.
To je tudi glaven dejavnik pri razpletanju zgodbe, ki se glede na naša dejanja dejansko lahko razplete drugače. Naša naloga je, da poskrbimo za preživetje vseh petih članov odprave, igra pa sama preklaplja med nadzorom vsakega od njih. Napačna odločitev lahko celo pripelje do pogina določenega lika in varen ni nihče.
Vendar pa je to pritiskanje gumbov izjemno nadležno. Na normalni težavnosti imate za pritisk pravilnega gumba nekje dve sekundi in če imate zanič reflekse, potem se od igre držite daleč stran. Izjemno tečna je tudi mehanika nenadnega pritiska gumba, saj vas igra rada zapelje v minute dolge sekvence, kjer se ne zgodi nič in ravno ko se malce pretegneš in izpustiš tipkovnico, kot strela iz jasnega prileti QTE sekvenca, za katero si seveda prepočasen.
House of Ashes stagnira celo na tem področju, saj bi lahko vsaj malce popestrili te sekvence in vpeljali kakšne kombinacije ampak ne, vse se ustavi na pritisku enega gumba ob pravem času. Edina popestritev je občasno skrivanje, kjer morate ob pravilnem tempu pritiskati gumb in umiriti utripanje srca. To je nekako to od igranja. Ugank ni, čeprav je okolica perfektna za njih in tako je celo igranje sestavljeno iz malce premikanja, gledanje sekvenc in pogovarjanja ter pritiskanja gumbov. Vse skupaj pripelje do tega, da kljub temu, da celotna igra traja nekje 4 ure, tudi ta čas postane preveč razvlečen in že po dveh urah sem si želel konca, ki pa tokrat celo ni tako zanič kot tisti v predhodniku.
Pošasti včasih izpadejo trapasto, kot je tale primerek demonskega bobra.
Vse to bi vsaj malce oprostil, če bi bila igra vsaj malce grozljiva, a zanaša se na tečno “jump scare” taktiko, kjer na vas nenadoma nekaj skoči, igralec pa naj bi zaradi tega trznil. Okolica se hitro začne ponavljati in mislim da sem v igri vsaj 5x videl sceno, kjer se ob napeti glasbi iz teme izrišejo kremplji pošasti.
Grafično je igra na trenutke videti fantastično, kar gre zasluga na odlično igranje svetlobe s sencami, a po drugi strani so nekateri obrazi likov videti kot bi jih delal nekdo, ki ne ve točno kako so videti človeški frisi. Je pa vsaj zvočno podajanje na ravni, kar je nekako stalni spremljevalec serije Dark Pictures.
Na koncu dobimo bolj reven izdelek, ki ga kljub nizki ceni ne priporočam. Igri lahko zvišate pol pike, če se boste v igranje spravili s prijateljem, saj lahko celotno kampanjo opravite v navezi s še enim igralcem in takšno sodelovalno igranje je vedno zabavno, saj boste ob vseh klišejih in nelogičnih zapletih imeli ob strani vsaj nekoga, s katerim boste lahko podelili smeh.
Upam, da bo Supermassive z naslednjim delom The Devil In Me pošteno predrugačil igralno formulo in omogočil nekaj dejanskega igranja, a žal je to upanje bolj jalovo, saj se razvijalec zanaša na ene in iste trike, ki bi že zdavnaj morali romati na smetišče igralnih sistemov.
Pri posebni epizodi Prijateljev: Spet skupaj smo videli veliko starih obrazov serije, a eden od njih je čudno manjkal. Oboževalci s(m)o se med gledanjem epizode začeli spraševati, kdaj se bo na kameri pojavil tudi igralec James Michael Tyler, ki je v seriji igral Guntherja in ga mnogi smatrajo kot sedmega prijatelja.
James se je tekom epizode vendarle pojavil preko video klica in na hitro pozdravil vse druge igralce in oboževalce ter se enako hitro tudi poslovil.
Igralec je nekoliko kasneje bolj podrobno razložil svoje hitro slovo iz posebne epizode. James se je namreč pred tem boril z rakom prostate, ki je napredoval v 4. stadij. Svoje zdravstveno stanje je skril pred HBO-jem in ostalimi igralci, saj ob tem srečnem srečanju ni želel vseh povsem zamoriti. Diagnozo je prejel septembra 2018, od takrat pa se je rak razširil tudi v njegove kosti in ga pustil paraliziranega od pasu navzdol.
Na žalost je James Michael Tyler, ki je odigral tudi vidne vloge v serijah kot so Just Shoot Me!, Sabrina, najstniška čarovnica in Mladi zdravniki po dobrih treh letih svojo bitko z rakom tudi izgubil. Umrl je v svojem domu v Los Angelesu, star pa je bil 59 let.
Razvijalec Red Hook je bil eden prvih, ki je pokazal kako pravilno speljati razvoj projekta skozi program Zgodnjega dostopa. Njihova igra Darkest Dungeon je skozi razvoj pozorno spremljala odziv igralcev, vpeljevala nove igralne mehanike in na koncu dostavila slastno RPG izkušnjo plenjenja temnic, ki je kasneje dobila še nekaj razširitev.
Red Hook bo šel po podobni poti tudi pri razvoju nadaljevanja. Darkest Dungeon 2 bo sprva izšel v sistemu Zgodnjega dostopa, s tem da je razvijalec že začrtal nekaj osnovnih sprememb glede na izvirnik, te pa bodo kasneje samo še nadgrajevali.
Dvojka se bo igrala povsem drugače kot izvirnik, saj se je žanr zasukal v žanr “rougelike” iger. To pomeni, da se bomo med vzponom na goro in med prevažanjem s kočijo, morali zanašati na izbrano četico herojev, ki jih tokrat ne bo tako lahko nadomestiti kot v enici, kjer smo v bistvu v temnice samo metali novo meso in tega ni nikoli zmanjkalo. Pri igranju nadaljevanja bo treba paziti na vsak udarec sovražnika in dovolj je že ena neuspela odprava in že nas čaka vrnitev na začetek igre.
Darkest Dungeon 2 bo prav tako doživel bogato spremembo na področju grafike. Ta bo zdaj v 3D, a Red Hook je pri temu prehodu vseeno ohranil tisti unikatni grafični stil izvirnika, ki je zdaj v tridimenzionalni podobi naravnost čudovit. Naši napadi bodo zdaj imeli več animacij in vsak zadetek, tako naš, kot tudi sovražnikov, bo na bojišču naredil pravi pretres.
Darkest Dungeon 2 bo izšel jutri, 26. oktobra na Epic Games trgovini, cena pa trenutno še ni znana.
Razvijalec Blizzard vsem igralcem za kratek čas omogoča povsem brezplačno spremembo imena oziroma “battletaga”, ki je povezan z igro Overwatch.
Zadevo so najavili na svojem uradnem blogu in za spremembo imena boste morali izpolniti obrazec, nato pa lahko traja do 30 dni, preden se bo sprememba dejansko zgodila. Akcijska brezplačna ponudba se izteče 5. novembra.
As we introduce a new name, you might have the desire to do the same. We are providing a free BattleTag name change to all players.
Razlog za Blizzardovo nenadno darežljivost ni naključje. Ravno igra Overwatch bo jutri doživela večjo spremembo, saj bo tudi kavbojski heroj McCree doživel svojo spremembo imena in bo po novem znan kot Cole Cassidy. Blizzard je za spremembo spisal nekaj zgodovine, saj je McCree celo življenje bežal pred preteklostjo in se je zdaj končno ustavil in se soočil s svojimi preteklimi demoni.
A to je samo pravljica, saj resnica za spremembo imena tiči drugje. Blizzard se namreč še vedno bori proti obsežnim obtožbam glede sovražnih delovnih pogojev, diskriminacije in seksualnega nadlegovanja. Na zatožni klopi se je znašel tudi Jesse McCree, Blizzardov oblikovalec stopenj, ki je studio zapustil avgusta, a naj bi bil eden od večjih nadlegovalcev. Blizzard se poskuša znebiti vseh takšnih referenc in se je tudi zaobljubil, da v bodoče svojih igralnih likov ne bo več poimenoval po zaposlenih.
Franšiza Saints Row se po večletnem premoru zopet vrača v naša življenja in to v povsem novi formi. Nova igra bo namreč služila kot ponoven zagon serije, tako da se lahko poslovimo od vseh starih likov, ki smo jih spremljali v prejšnjih avanturah in se pripravimo za novo četico razbojnikov, ki bodo tokrat razborito razdejanje povzročali po puščavsko zasnovanem mestecu Santo Ileso.
Razvijalec Volition nam je sicer že prej dostavil nekaj igralnih vpogledov, a tokrat smo dobili nekaj pravega igranja, tako da si lahko ogledate uporabniški vmesnik in od bližje spoznate strukturo dveh misij Making Rent in Idol Threat. Te bodo nekako sledile formuli GTA iger, le da bodo tule začinjene s tisto pregovorno Saints Row norostjo, tipa vleka WC kabine skozi festival.
V mislih je treba držati tudi dejstvo, da je tole zelo zgodnja različica igre, ki ni še prešla v alfa stanje, tako da so kakšni hrošči glede animacij zanemarljivi. Kljub vsemu temu pa je čudno, da so vsi nasprotniki tako odporni na strele in z navadno strojnico boste v običajnega človeka v srajci poslali šaržer municije, preden se bo ta vendarle zgrudil na tla.
Saints Row nas bo pozdravil 25. februarja 2022, na PC-ju pa ga bo moč kupiti samo preko Epic Games trgovine.
Usoda Bitcoina (BTC) in rudarjenja kriptovalut v de facto neodvisni republiki Abhaziji je postala še bolj bizarna, potem ko je vlada napovedala, da bo zgradila nov tehnološki park namenjen rudarjenju žetonov.
EADaily je poročal, da je predsednik Abhazije Aslan Bzhania to napovedal na obisku v regijah Gudauta in Gagra in tam izjavil, da bo nova postaja s sedežem v Gyachripshu uporabljena za napajanje “tehnoparka za rudarjenje kriptovalut”.
Isti medij je citiral podpredsednico abhazijske vlade in ministrico za gospodarstvo Christino Ozgan, ki je pojasnila, da bo potrebna nova transformatorska postaja v bližini obstoječih elektrarn ali povečanje zmogljivosti na obstoječih postajah.
Zdi se, da je Bzhania dal prednost novemu parku in se o tej zadevi sestal prejšnji teden na obisku v Moskvi, dodaja medij.
“Med drugimi srečanji,” je zapisal EADaily, je Bzhania organiziral “vrh z ruskimi partnerji” na temo “ustvarjanja tehnoparka za kripto rudarje v Abhaziji”.
Mediji so dodali, da vlada “namerava ustvariti park, da bi energetski sistem države razbremenila nepotrebnih obremenitev.”
Predsednik je dejal, da na dela “tečejo” in da je “napredek” dosežen.
“Dokončne odločitve o tem vprašanju bi morale biti sprejete oktobra-novembra,” je zaključil Bzhania.
Ozgan je potrdila, da je bil ruski elektroenergetski velikan Inter RAO partner pri projektu in da je Abhazijo obiskala “skupina strokovnjakov” ponudnika, da bi “proučili tehnično izvedljivost dobave električne energije v zvezi z obstoječim omrežjem.
“Najbolj sprejemljiva možnost je RTP Gyachripsh,” je dejala Ozgan.
Vlada, ki je nekoč odprtih rok sprejemala rudarje kriptovalut, se po nenadnih izpadih in pomanjkanju električne energije, okvarah in celo požarih na podpostajah, ki so privedli do anarhičnih prizorov v delih države, odtlej borila proti rudarjenju kriptovalut
Uvedene so bile začasne prepovedi rudarjenja in prepovedi uvoza naprav za rudarjenje kriptovalut, kar je povzročilo politične pretrese. Prepovedi so bile umaknjene in nato ponovno uvedene v seriji vedno bolj zmedenih preobratov.
Toda vlada verjetno gleda na podobne projekte rudarjenja kriptovalute tehnoparkov v Kazahstanu in Belorusiji, kjer se je rudarjenje izkazalo za hitro rastoči motor rasti za mesti Asano in Minsk.
Applova zgodovina vsebuje kar nekaj izdelkov, ki imajo bolj malo smisla, a ker na sebi nosijo logotip ugriznjenega jabolka, še vedno nosijo visoko ceno in zato tudi prodajo prodajne uspešnice.
S tem novim izdelkom pa se prav sprašujem, če morda Apple malce testira, kako daleč lahko gredo v svoji norosti, preden se bo kakšen njihov podpornik malce zbudil in sprožil proti svojemu idolu kakšno negativno kritiko.
In kaj je posebnega na tej krpici povprašate? Vi povejte nam, saj kakor lahko razberemo iz uradne strani gre za navadno blago iz mikrofibre, ki na sebi nosi Applov logotip. Jabolčniku se ni dalo niti toliko potruditi, da bi zadevo ponudil v različnih barvah, tako da lahko prevzamete samo belo barvo in nato počistite vse svoje Apple naprave. Na uradni strani lahko najdemo tudi obsežen seznam naprav, ki so združljive s krpico, a sumimo, da zadeva deluje tudi na drugih napravah.
Kljub temu, da je zadeva nekam trapasta, je očitno tudi razprodala zaloge, saj boste na svoj izvod morali počakati vsaj nekaj mesecev.
OK, tule je nekaj novega, za kar do nedavnega sploh nisem vedel, da dejansko obstaja. TikTok, največje omrežje cringe posnetkov, vsebuje celo vrsto ustvarjalcev in nekateri med njimi imajo tudi nevrološke motnje, kar pa jih ne ustavi pri delanju dobre vsebine. Vendar pa so se v zadnjem času pojavili tudi osebki, ki se pretvarjajo, da imajo razne bolezni kot je denimo Tourettov sindrom, za katerim naj bi obolevalo približno dva tisoč Slovencev.
Čemu bi se kdo pretvarjal, da ima nevrološko motnjo sicer ni jasno, a zdi se, da takšna vsebina privabi večje število ogledov. Po drugi strani nekateri ustvarjalci dejansko čez čas začnejo verjeti, da imajo dejansko nevrološko motnjo, ki so si jo sami diagnosticirali.
Ena takšnih je bila denimo ustvarjalka TicSandRoses, ki si jo lahko ogledate zgoraj in je nase privlekla kar nekaj sledilcev s svojimi tiki, ki pa so povsem zapretiravani za nekoga s Tourettovim sindromom. Ta TikTokerka je na kameri več kot očitno igrala in delala nesmisle, pri vsakem Tiku pa se je ustavila in se malce nasmehnila sama sebi, kot da je Tourettova motnja in vsakdanje življenje s tako boleznijo nekaj, kar je prisrčno. Njen račun je bil kasneje k sreči ukinjen.
Takšno lažno predstavljanje bolezni gre upravičeno na živce vsem tistim, ki Tourettov sindrom dejansko imajo. Ena takšnih je denimo izjemno prisrčna Twitch streamerka jessjessjessu, ki ima resnično nevrološko motnjo, a je na njo že tako navajen, da je sploh več ne opazi. Kakor lahko vidite v zgornjem primeru se jessjessjessu pri svojih tikih ne ustavi, ampak samo poskuša naprej ustvarjati vsebino ter tako zabavati gledalce.
I don’t know what to do. Tiktok allows other streamers with tourettes to upload content, but it keeps taking mine down. 😧 I can’t bleep out my tics without making the clips seem really confusing to the viewer, and I’m unsure why I have been singled out.
Kakorkoli že, TikTok ima veliko ustvarjalcev, ki se preprosto pretvarjajo da imajo takšne nevrološke motnje in ta trend je v vzponu. Takšne kršitelje je včasih težko prepoznati in jim ukiniti račune, zato jo ustvarjalci tudi odnesejo brez posledic. Še huje, včasih kaznujejo osebe, ki imajo resnične nevrološke motnje, kot je bilo v primeru Sweet Anite, ki zaradi tika ne more nadzorovati svojih besed.
Je pa začenjalo vse to imeti posledice v resničnem življenju. TikTok je najbolj priljubljen pri najstnikih in ti so navadno hudo vtisljivi in povzamejo obnašanja svojih idolov. Spletna stran The Wall Street Journal zdaj poroča o primerih iz celega sveta, kjer je več najstnikov začelo kazati sindrome Tourettovega sindroma. Specifično gre za nenadzorovane tike, a zdravnica Kirsten Müller-Vahl iz Nemčije je ugotovila, da so različne osebe imele iste tike. Kirsten se je malce bolj poglobila v zadevo in nato ugotovila, da so vse njene pacientke spremljale eno od nemških YouTuberk, ki je kazala svoje življenje s Tourettovim sindromom. Do podobnega spoznanja je prišla Caroline Olvera iz Čikaga, ki je videla, da je več njenih pacientov pri nenadzorovanih tikih kričalo besedo “beans” in to je veljalo tudi za tiste, ki sploh niso znali govoriti angleško. Kasneje je ugotovila, da je ena od TikTokerk iz Združenega kraljestva znana po svojem kričanju besede “beans”.
Wall Street Journal zapis pravi, da se je ta porast takšnih pacientov zgodil predvsem med koronavirus pandemijo in čeprav kakšnih uradnih številk nimajo, so nekateri zdravstveni centri pred pandemijo na mesec dobili po dva ali tri primere, zdaj pa jih obišče med 10 in 20 pacientov mesečno.
Francoska centralna banka Banque de France je razkrila rezultate svojega eksperimentalnega programa za uporabo digitalne valute centralne banke (CBDC) za izmenjavo in poravnavo tokeniziranih državnih obveznic, kar bi lahko utrlo pot za uvedbo tehnologije na dolžniškem trgu v državi.
Po mnenju banke je eksperiment potrdil, da tehnologija veriženja blokov omogoča upravljanje potrgovalnih tržnih operacij v CBDC, “ob upoštevanju zaključka dodatnega testiranja z resničnimi količinami”, ki bi tudi “zagotovila podatke, potrebne za količinsko opredelitev potencialnega povečanja učinkovitosti in prihranka stroškov, ki bi jih infrastruktura, ki temelji na verigi blokov, lahko ponudila za poslovanje z vrednostnimi papirji.
“Eksperiment nam je tudi pokazal, da lahko platforme blockchain sobivajo in sodelujejo z obstoječimi podedovanimi platformami za poravnavo,” pravi Euroclear. Centralni depozitar vrednostnih papirjev (CSD) “funkcionalnosti lahko delujejo v dovoljenem okolju blockchain ob popolnem spoštovanju regulativnih pravil nadzora, zaupnosti in zasebnosti.”
Vendar študija tudi opozarja, da je pred razmišljanjem o uporabi platforme blockchain v proizvodnji še vedno treba izvesti preizkuse obsega in učinkovitosti v resničnem življenju.
Pobudo je vodilo belgijsko podjetje za finančne storitve Euroclear z uporabo sistema, ki ga je zasnoval ameriški tehnološki velikan IBM .
V preskušanju je sodelovalo skoraj 500 institucij, vključno s primarnimi trgovci in skrbniki, ki so dejavni na francoskem trgu, je Euroclear povedal v poročilu, ki povzema rezultate projekta. Med njimi so BNP Paribas in BNP Paribas Securities Services, Crédit Agricole CIB, britanski HSBC in Société Générale.
Cilji poskusa so bili preveriti in oceniti, ali je na blockchainu mogoče izvajati široko paleto poprodajnih funkcionalnosti, ugotoviti dodano vrednost tehnologije blockchain in CBDC za kapitalske trge z uporabniškega vidika ter oceniti potencial naslednjega koraka.
Eksperiment “dokaz koncepta” je bil izveden v testnem okolju, za katerega so bili žetoni CBDC in obveznosti, ki so jih prilagodili du Trésor (OAT) – državne obveznice, ki jih je izdala francoska zakladnica – izvorno izdane v knjigi blokovnih verig. Vpletene banke so v poskusu delovale kot igralci na trgu OAT in varuhi, kar je pomagalo pri simulaciji trgovanja z vrednostnimi papirji.
Med sojenjem je francoski poslovni dnevnik Les Echos komentiral, da Banque de France “izvaja svoje poskuse v ritmu, ki prehiteva prihodnji digitalni evro”, s tem je namigoval na prizadevanja Evropske centralne banke (ECB).
Hkrati francoska pobuda prihaja približno šest mesecev po tem, ko je Evropska investicijska banka (EIB) začela svojo prvo prodajo obveznic s tehnologijo blockchain. Lani aprila je institucija EU izdala 100 milijonov EUR za verigo blokov Ethereum (ETH) v sodelovanju s španskimi Banco Santander , Société Générale in ameriško investicijsko banko Goldman Sachs.
Kriptomat je portal za nakup, izmenjavo in prodajo kriptovalut. Ustvarila ga je ekipa izkušenih razvijalcev iz Slovenije, ki ima za sabo že marsikateri uspešen projekt in je v celoti dostopen v našem preljubem maternem jeziku.
Sebe opisujejo kot ekipo digitalnih in tehnoloških navdušencev, ki so kot zgodnji ljubitelji kriptovalut prepoznali potrebo po tovrstnih storitvah na domačem trgu.
Vendar portal ni zgolj menjalnica v slovenskem jeziku, saj med drugim ponuja tudi hitre tečaje za začetnike in jim tako omogoča enostaven vstop v svet kriptovalut. Tečaji zajemajo vse osnove, ki jih vsak začetnik potrebuje za uspešno in varno trgovanje ali varčevanje. Lahko se podučite o sami tehnologiji blokovnih verig (ang. blockchain), kako odpreti svoj račun ter svojo denarnico in navsezadnje kako sploh kupiti svoj prvi kripto žeton.
Na portalu si lahko preberete tudi o aktualnih pravnih področjih, obdavčitvah, limitih in provizijah, skratka o vsem kar morate vedeti, da bo vaše trgovanje pravno nesporno in v skladu s predpisi. S tem znanjem si boste lažje ustvarili svoj finančni načrt kako varčevati ali trgovati s kriptovalutami.
Svetujejo vam tudi kdaj je pravi čas za nakup, kaj pravzaprav je DeFi (decentralizirane finance) in pomagajo vam sestaviti svojo naložbeno strategijo.
Poleg glavnih kriptovalut, pa se ponašajo še z ogromno ponudbo raznolikih altcoinov, ki jih redno dodajajo v menjalnico in ne zaostajajo za aktualnimi trendi v kripto svetu.
Kot smo že omenili, na portalu ponujajo celovito storitev na kripto področju, kjer je prav zares vse na enem mestu. Kvaliteti njihove storitve pa priča tudi mednarodni certifikat standardov ISO/IEC 27001:2013. Več informacij pa lahko najdete na sledeči povezavi.