Vsake toliko paše igrati kakšen naslov, kjer se ne streljamo, ne nagrajujemo karakterja in ne koljemo velikih demonov z ostro nabrito sekiro. Včasih bi se človek samo preprosto sprehajal po umirjenem svetu, poslušal minimalistično glasbeno spremljavo in se čudil čudovito izrisani okolici.
Če se vam je kdaj zahotelo igrati kaj podobnega, potem ste zagotovo že slišali za igro Journey. Ta je izšla leta 2015 za konzolo za PlayStation 4 in čeprav nikoli ni prodala ravno bajnih številk, je pridobila cel kup zavzetih oboževalcev.
Lani je igra izšla tudi na PC-ju v trgovini Epic Games, prav tako so svojo verzijo dobili lastniki Apple pametnih naprav. Ekskluzivnost Epic Games trgovine je sedaj potekla, tako da bo Journey prispel tudi na Steam.
To je na Twitterju sporočil tudi razvijalec Annapurna Interactive, ki je zraven izdal še datum. Na najbolj priljubljeni PC digitalni trgovini bomo lahko igro zagnali 11. junija. Steam stran je že živa in si jo lahko dodate med seznam želja, cena pa zaenkrat še ni znana, a verjetno se ne bo razlikovala od Epic Games cene, ki velja 14,99 €.
Apple in Google sta sicer velika tekmeca, a vsak od njiju si lasti operacijski sistem, ki nadzira skoraj vse pametne telefone na svetu. In te pametne naprave se da dobro izrabiti tudi v trenutnem boju proti koronavirusu.
Pisali smo že o tem, kako Poljaki delajo na posebni aplikaciji, preko katere bi lahko vlada lažja nadzorovala svoje državljane in nadzorovala njihovo karanteno. Podobne aplikacije sedaj razvijajo tudi druge države, kot so Francija, Nemčija, Singapur in Združeno kraljestvo. A problem pri teh aplikacijah je to, da jih ljudje ne želijo nameščati na svoje telefone in jih ne uporabljajo. V Singapurju je denimo samo 12 % prebivalcev namestilo aplikacijo, ki jo priporoča država, kar je premalo, da bi lahko efektivno nadzoroval vse okužene. Razvijalci takšnih aplikacij so izrazili tudi težave pri razvijanju takšnih programov, saj jim ogromno preglavic povzročajo vgrajeni sistemi za zasebnost.
Koronavirus je večna tekmeca združil v enem poslanstvu.
Apple in Google bosta ravno pri tej zasebnosti sprostila okove. Tako za Android, kot za iOS sisteme se bo pojavila platforma, ki bo omogočala pregledovanje okoliških telefonov in če se boste nahajali v bližini nekoga, ki je bil okužen s koronavirusom, boste na telefon prejeli opozorilo.
Zadeva je precej preprosta za delovanje, saj izkorišča povezavo Bluetooth. Ko boste imeli povezavo aktivno, bo ta vseskozi pregledovala telefone v bližini. Če bo lastnik katere od teh telefonov dobil potrjeno okužbo s koronavirusom, bo aplikacija poslala obvestilo vsem tistim, ki so takrat bili v bližini bolnika.
Ta tehnologija spremljanje okuženih je precej bistro zamišljena in bo omogočala boljše in hitrejše spremljanje okuženih in njihove poti. Ena večjih težav pri karanteni potrjenih bolnikov je namreč spremljanje njihovega nadaljnjega stika z drugimi ljudmi in velikokrat se vsi ne spomnijo vseh podrobnosti tistega dne, ko so bolezen pridno raznašali okoli. Tako bodo lahko zdravniki samo pregledali Bluetooth gibanje in telefone, ki so se takrat nahajali v bližini, kar je veliko enostavnejši in hitrejši proces kot pa prej.
Seveda so se upravičeno pojavile skrbi glede zasebnosti, tisti bolj paranoični pa že napovedujejo, da je to samo en nov izgovor, da lahko vlada bolje spremlja in nadzoruje svoje podanike. Google in Apple sicer pravita, da so skrbi glede zasebnosti odveč, a na vas je, če jima verjamete.
Capcom je očitno tako ponosen na svoje pretekle dele serije Resident Evil, da jih bo kar vse predelal v bolj moderno grafično preobleko. Tako so nas v zadnjih dveh letih razveselili z odlično predelavo Resident Evil 2 Remake in malce manj s predelavo Resident Evil 3 Remake. Pri oboževalcih so se začela ugibanja, ali bodo takšne ljubezni deležni tudi ostali deli serije.
Naslednji na vrsti olepšav bi sicer moral biti Code Veronica, a Capcom se je raje odločil za četrti del. Razlog je verjetno to, da Code Veronica nikoli ni bil tako slaven del te franšize, kar bi se verjetno tudi poznalo pri prodaji. Resident Evil 4 pa je po drugi strani recept za tiskanje denarja.
Predelava še ni uradno potrjena, a prihaja iz dobrih virov iz spletne strani VGC. Na novi igri naj bi delal M-Two studio, ki ga vodi bivši vodja razvijalca PlatinumGames, Tatsuya Minami. Roko pri predelavi naj bi posodil tudi Shinji Mikami, ki je bil šef originalne verzije Resident Evil 4. Tokrat ne bo vodil razvoja, a predelava naj bi dobila njegov blagoslov in pri njenem ustvarjanju je ponudil veliko dobrih nasvetov.
Četrti del pri veliko oboževalcih velja za najboljši del serije in je leta 2005, ko je izšel za Gamecube in PlayStation 2, popolnoma preoblikoval franšizo, ki se je do takrat zanašala na statične lokacije s fiksnimi kamerami. Leta 2007 smo dobili predelavo za PC, najnovejšo verzijo pa naj bi dobili enkrat v 2022.
Če se vam želi igranja že zdaj, potem si lahko ogledate impresivno oboževalsko predelavo, ki grafično pošteno nadgradi izvirnik.
Družbeno omrežje Facebook želi biti vse. Želi biti središče vaših socialnih stikov. Želi biti trg ponudbe različnih služb. Želi biti spletna tržnica in svojo roko želijo vmešati tudi v igričarske vode.
To slednje jim ne gre ravno od rok, saj Facebook Gaming nikakor noče zaživeti in dobiti prave veljave med streamerji in gledalci. A ne želijo se predati in pred kratkim so končno izdali ven nekaj, česar ostale platforme še ne ponujajo.
Gre za platformo, preko katere lahko na enostaven način organiziramo turnirje spletnih iger. Takšne zadeve sicer že obstajajo, a sami lahko priznamo, da je delo s konkurenčnimi proizvodi med organizacijo turnirja prava muka. Težave se že pojavijo, ko moraš tekmovalca prisiliti, da ustvari račun pri določenem ponudniku tipa Mayhem, nato pa ga moraš še naučiti uporabljati nov program.
V nasprotju s tem Facebook ne zahteva ustvarjanja novega računa, saj ga praktično vsi že imajo, uporabniški vmesnik pa je povsem preprost. Zadeva je zaenkrat še v beta testiranju, za zdaj pa omogoča prilagajanje glede na število tekmovalcev, datumsko razporejanje in različne formate tekmovanja kot so takojšnje izpadanje, izpadanje na dve tekmi, “Round robin” ali pa “Free for All”.
Na platformi lahko vidite tudi sorodne turnirje, ki še omogočajo pridružitev in trenutne prenose v živo.
Zadeva že lahko preizkusite, preprosto se odpravite na sledečo povezavo.
Če se želite potopiti v svet japonske zgodovine in si z zanimanjem ogledujete strategijo Total War: Shogun 2, vas prosimo za malce potrpljenja. Založnik SEGA in razvijalec Creative Assembly sta se namreč odločila, da bosta konec meseca igro ponudila povsem brezplačno in ko jo boste enkrat aktivirali, jo boste lahko obdržali za vedno. Akcija bo potekala med 27. aprilom in 1. majem.
Shogun 2 je danes star že devet let in pri mnogih velja kot najboljši del serije. Igra je kasneje dobila tudi večjo razširitev Rise of the Samurai, ki je igri dodala še več dodatne vsebine in povsem novo kampanjo. Dodatki verjetno ne bodo brezplačni, a tudi samo osnovna igra vam lahko ponudi ure in ure taktične zabave. Poleg tega pa naslov še vedno nudi osupljivo dobro grafično podobo, ki je skozi leta le malo zastarala.
Half-Life: Alyx je igra, ki lahko obstaja samo v VR okolju. Špil namreč v takšnem preigravanju ponuja določen izziv, ki bi bil za običajnega igralca na miški in tipkovnici preprosto smešen in povsem brez izziva.
Kljub temu že od samega izida igre modderji pridno delajo na predelavi, ki bi omogočala preigravanje igre na povsem običajnem monitorju. Prve znake takšne modifikacije smo videli že nekaj časa nazaj, a takrat je bila zadeva v še zelo rani fazi razvoja in igre ni bilo možno preigrati do konca.
Včeraj pa je izšel posnetek povsem nove modifikacije, ki je sicer tudi še nedokončana, a omogoča preigravanje igre od začetka do konca. Treba se bo malce namučiti z nastavitvami, a ko boste vse uspešno odkljukali, boste lahko preigravali Alyx z miško in tipkovnico. Izkušnja ne bo popolna, saj modifikacija vsebuje večje pomanjkljivosti kot sta denimo vedno prisotni roki na ekranu. A glavno je, da je zadeva izvedljiva in omogoča preigravanje Half-Life zgodbe tudi tistim, ki pri sebi nimajo VR opreme.
Če želite zadevo preizkusiti tudi sami, se samo držite navodil iz spodnjega posnetka.
Grim Dawn je akcijski RPG, ki še najbolj spominja na igro Diablo 2. To pomeni, da vas čaka veliko klanja nemrtvih in nabiranja opreme, ki vam nato omogoči ubijanje še večjih žlehtnob.
Vendar Grim Dawn ni samo klon, saj vsebuje unikatno in temačno okolico, prisotna pa je tudi precej zanimiva štorija. Avanturo lahko preigrate samotarsko ali pa večigralsko in čeprav je igra danes stara štiri leta, je zob časa še ni načel. Razvijalec je od izida naredil kar nekaj poštenih posodobitev, dobili pa smo tudi dve večji razširitvi.
Razvijalec Crate Entertainment se je odločil, da igro pošteno zniža in trenutno jo na Steamu lahko pridobite za pičlih 5 €! Za to ceno boste dobili ogromno igralnih ur, znižana pa sta tudi dodatka Forgotten Gods in Ashes of Malmouth in sicer za 30 %.
Akcija velja samo za danes, zato zainteresirani pohitite z nakupom.
Nemška spletna stran MyDealz.de, ki ponavadi na spletu objavlja razne dobre kupčije, je očitno iz nekega dobrega vira dobila eno zelo zanimivo novico. Kot kaže naj bi od 14. aprila dalje založnik Ubisoft ponudil igro Assassin’s Creed 2 popolnoma brezplačno. To pomeni, da jo bomo lahko aktivirali na Uplay računu in jo obdržali za vedno.
To je nato tudi potrdil Daniel Ahmad, ki znan analitik igričarske industrije. Kot vidite na sliki, gre za promocijo na Kitajski in Assassin’s Creed 2 je označen kot brezplačen, medtem ko sta nadaljevanji Brotherhood in Revelations močno znižana.
Ubisoft je že napovedal, da bo skozi april podelil kar nekaj brezplačnih iger in med njimi namigoval tudi na AC franšizo, zato ta govorica niti ni tako divja.
Assassin’s Creed 2 je danes star že 11 let in za mnoge velja kot najboljši del celotne serije. Spremljali smo simpatičnega junaka Ezio Auditore da Firenze, ki je v renesančni Italiji odkrival izvor Assassins gilde. Drugi del je bil precej drugačen od najnovejših avantur Origins in Odyssey, saj je bil veliko večji poudarek na natančno izvedenih umorih, za katere se je bilo treba kar dobro pripraviti, drugače je urno sledila smrt.
Ubisoft zadeve še ni potrdil, a verjetno bo to storil zelo kmalu.
Sem velik oboževalec mafijskih filmov. Vraga, če bi me postavili pod vprašanje, kateri je moj najljubši film vseh časov, bi se po tehtnem premisleku na koncu odločil za Goodfellas, v Sloveniji znan pod imenom Dobri fantje.
Vedno znova gledam in v zvezde kujem tudi Sopranove, ne morem pa niti mimo odličnega Casinota. Oba Botra sta moja Biblija, medtem ko je zadnji tak res odličen film iz mafijske branže zame bil The Departed.
Kako potem ne bi bil navdušen nad The Irishmanom, ki je nastal pod režisersko taktirko legendarnega Martin Scorseseja, ta pa je v film nabral same ikonske igralce mafijskega žanra kot sta Robert De Niro in Al Pacino, tipu pa je celo uspelo iz pokoja privabiti Joe Pescija?
Čeprav vam The Irishman ne bo dogajal, si ga splača pogledati samo zaradi Joe Pescijeve vrnitve na velike zaslone.
Toliko bolj vzpodbudno je bila najava, da je Netflix Martinu dal praktično neomejeno kasico denarja, ker pa je film izšel samo za pretočni servis, se režiserju ni bilo potrebno ubadati z dolžino filma in je lahko celotno zgodbo povedal, brez da bi se sekiral glede bolečih riti v kino sedežih.
Z ogledom sem odlašal dolgo časa, saj sem si moral najprej rezervirati dober del popoldneva. Film je namreč dolg kar tri ure in pol, a če ste si kdaj ogledali Goodfellas, potem veste, da ure minejo kot bi mignil in si človek na koncu samo želi še več.
A žal je The Irishman pogrnil na celi črti in na koncu sem ostal s trdim, ki ga lahko samo žalostno gledam in malček pobožam. Večmesečno rajcanje me je pustilo povsem razočaranega in dejansko jeznega in na koncu sem lahko v prazno posodo kokic odložil robček, prepojen s solzami.
Filmu bi pasalo nekaj mlajše krvi, ki bi razgibalo dogajanje.
Kako je Scorseseju uspelo zajebati takšen nabor kvalitetnega igralskega talenta mi ni jasno niti približno. The Irishman je namreč dolgočasen, razvlečen, begajoč in ne vsebuje praktično niti ene zapomljive scene.
Zgodba se vrti okoli resničnih dogodkov in spremlja zgodbo Frank Sheerana (De Niro), ki se je iz druge svetovne vojne vrnil živ in zdrav, nato pa ga je usoda pripeljala do varovanja mafijskih interesov, zatem pa je začel delati kot varovanec slavnega sindikalista, ki je slišal na ime Jimmy Hoffa. Štorija nas nato pelje skozi več desetletij: od Frankovega povezovanja z mafijo, do njegovega prijateljstva s Hoffo, celotno potovanje pa je spremljano iz njegovega orisovanja dogodkov iz sodobnega časa. Saj veste, ni Scorsese film, če si ne slišimo karakterjevega razmišljanja in sprotnega pripovedovanja.
Sliši se zanimivo, kajne? Na papirju mogoče in morda bo film veliko bolj dogajal zgodovinarjem, ki so seznanjeni glede Jimmy Hoffe in skrivnostnega dogajanju okoli njega. Scorsese nam tokrat želi prikazati bolj politično obarvano zgodbo, kjer si moči merijo sindikalisti in politiki, v ozadju vseh teh dogodkov pa si zaslužke nabira dobri stari organizirani kriminal.
Nekaj dogajanja je okoli družinskega življenja glavnega karakterja, a je ta del, kljub titanski dolžini filma, razvit samo polovičarsko.
Žal pa je zadeva popolnoma brez tempiranja dogodkov in zapomljivih prizorov. Morda je to moja krivda, saj sem pričakoval neko bolj izpostavljeno kriminalno zgodbo, kjer bi mafijci z zanimivim prijemi pritiskali na lokalne politike in iz njih iztiskali denar. Dobil pa sem v bistvu cel kup posedanja, kjer glavni karakterji momljajo bled dialog ter vožnje z avtomobili. Vsake toliko se zgodi kakšen umor, a je ta brez neke substance, še posebej zato, ker so stranski liki oz. tisti redki zlobneži orisani površinsko in mi je bilo za njih skoraj povsem vseeno. Frank pristopi do nekoga, brez teatralnosti potegne pištolo, ga parkrat ustreli in v naslednjemu kadru odvrže pištolo v morje. Kje je suspenz? Kje je ustrahovanje tipa konjska glava v postelji? Kje je kakšna močna ženska vloga kot je recimo jezna žena, ki ne more prenašati moževo dvojno življenje? Kje so legendarne vrstice, kot je Pescijevo spraševanje: “What do you mean I’m funny?”?
Pesci je glede na svoj pokoj svojo vlogo opravil z odliko, a je zame ostal povsem neizkoriščen. Čuti se, da ima tip sinergijo z De Nirom, a kaj ko je njun dialog sestavljen iz tega, da Pesci čez cigaretni dim nekaj zaupa De Nirotu in ta mu pokima. Vem ja, treba je prikazati realistično zgodbo, a gledam film in ne dokumentarec. Poleg tega je režiserju to že večkrat v preteklosti uspelo z odliko, tako da ne razumem zakaj v temu filmu velja takšna turobnost in dolgočasje.
Film sicer želi prikazati Frankovo žongliranje mafijskih obveznosti z družinskim življenjem, a so njegovi najbližji povsem porinjeni v ozadje, tako da jih praktično ne razločiš med sabo. Nič bolje se ne godi z drugimi karakterji. V filmu je prisoten Harvey Keitel, ki ima par vrstic in priznam, da si nisem zapomnil niti imena njegovega karakterja, niti zakaj je bil sploh v filmu.
Digitalno pomlajevanje v vsej svoji gloriji: gledamo The Irishmana ali sceno iz Call of Dutya?
The Irishman rad skače med dvema obdobjema, ko so bili naši glavni karakterji mlajši in tistim obdobjem, ko je bila zgodba Jimmy Hoffe že zaključena. Zato so na obrazih De Nirota in Pescija uporabili tehniko digitalnega pomlajevanja, a to močno doda vsesplošni zmedi.
Čeprav tehnologija ni zanič in je impresivna (čeprav bi potrebovala še par let za razvoj), ne naredi tako velike razlike, da bi človek na prvi pogled vedel, ali gleda sedaj starega ali novega Franka. Računalnik lahko odpravi gubice, a ko vidiš premikanje in držo karakterja vidiš, da se pred kamero sprehaja 70 letni možakar. Zato so bili nekatere scene, kjer se je končno zgodila akcija, že kar malce komične, kot je denimo spodnja katastrofalna scene “mladega” De Nira, ki se spravi pretepsti lokalnega trgovca, kateri je v resničnemu življenju verjetno še enkrat mlajši od njega. To nenehno preskakovanje me je celo pripeljalo do tega, da praktično nisem več razločil njegove družine: “Čakaj, katero obdobje je zdaj to? Je to Frankova hčerka ali njegova žena?”
Igralci so več ali manj opravili svoje delo solidno, a nekih presežkov tu ni. De Niro je Franka želel malce poživiti z jecljanjem, Pesci pa je tokrat bolj umirjen gangster, ki spoštovanje do sebe od drugih zbuja samo s tem, da se pojavi v sobi. Tu je še Pacino, ki je bil soliden v vlogi Hoffe, čeprav sem v nekaterih scenah dobil občutek, da gledam njegov karakter iz filma Vonj po ženski.
Ena od redkih svetlih točk je sam konec, ki je prekleto žalosten in na nazoren način prikaže, kako je lahko kriminalno življenje lahko dobičkonosno in polno spoštovanja, a samo dokler si obkrožen z drugimi kriminalci. Ko enkrat pristaneš v zaporu ostaneš sam, brez najbližjih, ki bi ti dajali uteho, dokler ne izdihneš še zadnjega diha.
Zavedam se, da se z mojim mnenjem veliko ljudi ne bo strinjalo. The Irishman je bil celo močen kandidat za Oskarje in na IMDb-ju drži oceno 8.2, čeprav na koncu ni zmagal ničesar. Vsak ima lahko seveda svoje mnenje, a zdelo se mi je prav, da svoje res veliko razočaranje izrazim, saj sem res pričakoval nekaj, kar bi mi dalo povod, da se poslovim od vseh teh legendarnih igralcev, ki so verjetno še zadnjič sodelovali pri takšnemu projektu.
Vseeno pa mi zagovorniki filma dovolite eno vprašanje? Povejte mi eno zapomljivo sceno iz The Irishmana, ki bi se lahko postavila ob bok drugim gangsterskim filmom tipa Boter in Goodfellas. Ker jaz vam lahko samo iz teh filmov in celo Departeda naštejem kopico kadrov, ki si jih še zdaj kdaj ogledam na YouTubu, medtem ko bi si scene iz The Irishmana zavrtel samo takrat, ko bi potreboval nekaj za hitrejše zapiranje vek.
The Irishman je tako na koncu samo žalostno povprečen. Ni povsem zanič, a bolj boli to, da ni odličen.
Že leta zelo rad spremljam evropsko filmsko sceno. Še posebej se navdušujem nad francoskimi izdelki. Kljub nepoboljšljivi romantiki, ki jo ljudje povezujejo s Francozi, ti v bistvu dominirajo predvsem v komediji. Le kdo ne pozna klasik kot so Les Visiteurs, Tais-toi in Taxi?
Pred dnevi sva si z mojo boljšo polovico ogledala Le Jeu (Igra), ki je sicer izšel že leta 2018 in je francoska inačica italijanskega filma Perfetti Sconosciuti (2016). Zadeva se dogaja v stanovanju, kjer Vincent (Stéphane De Groodt) in Marie (Bérénice Bejo) gostita prijatelje na večerji. Že sama prostorska omejenost torej nakazuje na to, da bo film bolj kot na vizualno zanimive dražljaje stavil na bistroumne dialoge in situacijsko komedijo.
Stéphane De Groodt (levo) je bil dolga leta profesionalni dirkač. Foto: IMDB
Kaj za vraga se lahko torej zgodi, da trije pari in en »purš« (beri samski moški) devetdeset minut zabavajo občinstvo pred zasloni? Med obedom se igrajo igro. Vsakič, ko zazvoni telefon, se morajo prostoročno oglasiti oziroma vsako stvar, ki jo dobijo na glas prebrati.
Tako se zadeve seveda hitro zapletejo, saj skozi večerjo drug drugega spoznavajo bolj kot bi si verjetno želeli. Zgodba sama je izredno prepričljiva in hitro se znajdeš ob misli: “Kaj če bi bil jaz na tem mestu?” Kljub svoji navihani komični zgodbi pa film odpira tudi druga vprašanja povezana s tehnologijo in medčloveškimi odnosi. Ali res svoja razmerja živimo samo še preko družbenih omrežij? So virtualna razmerja zgolj nedolžna zabava ali resna skrb za našo prihodnost? In nenazadnje, ali se znamo v živo s partnerji sploh še “resno” pogovarjati?
Odlična dinamika med igralci naredi film izredno gledljiv. Foto: IMDB
Preden iz recenzije nastane pravo filozofsko delo, raje še kakšno o filmu. Igralska zasedba deluje uigrano in sproščeno. Film je ritmično dobro razdeljen in bi težko rekel, da se “vleče” oziroma dolgovezi. Šale so večinoma predvidljive, a zato nič manj učinkovite. Režiser je odlično ujel dinamiko med karakterji, ki sicer niso kompleksni, a v takšni lahkotni komediji pravzaprav niti ne rabijo biti. Da pa vendarle film ponudi nekaj drugačnega, poskrbi konec, ki ga nisem predvidel, kar me je zelo navdušilo.
Film Le Jeu priporočam tistim, ki bi si radi ogledali lahkotno komedijo, ki ne stavi na straniščni humor, ampak zanimive pripetljaje, ki se lahko zgodijo tudi vam.
Zanimivosti:
Le Jeu (2018) je predelava italijanskega filma Perfetti Sconosciuti (2016)
Nemci so po zgodbi Le jeu (2018) posneli svoj film Das Perfekte Geheimnis (2019)
Stéphane De Groodt je bil pred igralsko kariero kar petnajst let poklicni dirkač
Na začetku vremenarka pojasni, da bo potekal lunin mrk, ki naj bi bil zelo redek pojav. V resnici se lunin mrk zgodi povprečno dvakrat letno.
Pisalo se je leto 2018, ko je Filmsko ustvarjalno društvo Loke Studio iz Zasavja v trboveljski kinodvorani premierno predstavilo svoj najnovejši izdelek: kriminalno-komedijo Pozdrav iz Krvavih Revirjev. Loke Studio, sicer v Zasavju poznan po YouTube skečih, je s svojim drugim celovečercem presenetil marsikoga saj je bila obiskanost predstav po celotni zasavski regiji ogromna, ljudje pa so se med filmom glasno krohotali. Na tej točki je seveda nujno povedati, da so določene šale izredno zasavsko usmerjene, a jih človek zlahka razume in prestavi v svoje okolje.
PiKR (akronim) je sadež dela Matica Poropatiča, ki je napisal in režiral film. Glavni vlogi sta prevzela Kristjan Pavlič in David Lindič kot detektivski duo Zupan in Mlakar. V podpornih vlogah so se znašli Bodgan Šteh, Vid Šteh in Aleš Zaletel. V manjših vlogah pa smo videli ogromno znanih Zasavčanov. Vlogo načelnika je odigral sedaj že bivši minister za kulturo Zoran Poznič, v vlogi radijskega voditelja se je znašel trenutni poslanec Primož Siter, vlogo župana Zagorja in županje Trbovelj sta prevzela no, kar župan Matjaž Švagan in županja Jasna Gabrič in še kar nekaj sladkorčkov je skritih v tej skoraj dve uri dolgi kriminalni komediji.
Od leve proti desni David Lindič, Kristjan Pavlič in Vid Šteh. Foto: osebni arhiv
Film nam razkriva zgodbo nepojasnjenih umorov znotraj zasavske pokrajine. V upanju po čimprejšnjem prijetju morilca načelnik zaprosi za pomoč inšpektorja Mlakarja iz Ljubljane, ki s svojo brezmadežno kariero uživa velik ugled znotraj policije ali pa si tako pač rad domišlja. Na letališču v Zagorju ga pričaka detektiv Zupan – izkušen varuh zakona, ki pa ima v življenju višje ambicije. Mlakar in Zupan postaneta duet, ki s spretnostjo in kančkom sreče raziskujeta umore, ki mečejo slabo luč na občini Zagorje in Trbovlje, ki naj bi se v kratkem združile v eno občino.
V principu gre za ležerno “buddy buddy” komedijo, kot smo jih priča v filmih kot so Smrtonosno orožje, 21 Jump Street in Podli fantje. Seveda je produkcija primerna sredstvom, ki so bila filmu namenjena, a so ustvarjalci z veliko mero iznajdljivosti in ogromno pomočjo lokalne skupnosti uspeli narediti zanimiv in gledljiv izdelek, ki gledalca pritegne. Šale so dobre zastavljene in v veliki meri padejo na plodna tla. Kadri so zanimivi in ponujajo nekaj svežine na slovenski sceni. Tako smo med drugim priča letalski sekvenci, katero so snemali iz kar dveh letal! Če bi moral izpostaviti eno stvar, kjer je potrebno vložiti še kar nekaj dela, je to zvok. Rak rana celotne slovenske filmske industrije.
Umor sredi pank koncerta: Foto: osebni arhiv
Film so ustvarjalci letos februarja ponudili v celoti tudi na YouTubu, tako da si ga v časih karantene lahko vsi brezplačno ogledate in se za slabi dve uri prepustite pristnemu zasavskemu humorju. Film bi priporočal vsem, ki imate radi lahkotne komedije s ščepcem črnega humorja in premorete malce samoironije.
Naj tokrat recenzijo zaključim malo drugače. Zanimivosti bom spremenil v anekdote s snemanj, saj sem pri filmu sodeloval tudi sam. Snemanje je potekalo avgusta leta 2017 in je trajalo približno 30 snemalnih dni. Snemali smo praktično vsak dan in znala so se zavleči tudi čez cel dan. Tako se je zgodilo marsikaj zanimivega.
Film ima celo nekaj posebnih učinkov.
Kot že omenjeno, film vsebuje letalsko sekvenco. Inšpektor Mlakar namreč iz Ljubljane pripotuje z letalom. V ta namen smo se obrnili na lokalni letalski klub, kjer so nam omogočili snemanje z dvema letaloma. V enem je sedel naš igralec v drugem pa režiser, ki je sekvenco tudi snemal. Ker ga je skrbelo, kako bo video viden čez okno letala, je pilot zadevo rešil na ta način, da je vrata z oknom enostavno odstranil in sta v zraku par sto metrov nad tlemi letela brez vrat. Režiser je nazaj prišel čisto bel, posnetki pa fantastični.
Podobna stvar se je zgodila ob snemanju s kombijem. Proti koncu filma se s kombijem podajo na pot do podpisa sporazuma, kjer se občini združita v veliko občino. Med snemanjem prizora je igralec, ki je upodobil detektiva Zupana, skočil v kombi in zaprl vrata. Vrata se seveda niso zaprla in ker so se peljali po enosmerni ulici, je vožnja po Zagorju trajala kar nekaj minut. Voznik tega seveda ni vedel in je vozil precej pogumno. Zaključek zgodbe je seveda dober, saj nihče ni bil poškodovan.
Za konec pa še ena luštna prigoda. Ob snemanju na neki lokaciji v Zagorju smo imeli v scenariju tudi, da bo v pisarno prišel pes. Na dan snemanja psa ni bilo, saj organizacija ni stekla kot je bilo zamišljeno. Tako smo se odpravili iz poslopja ven na zrak. V neposredni bližini lokacije pa stoji podrti mlin, ki ga kinološko društvo uporablja za trening psov sledilcev. Glavni igralec je to opazil in se šel zmenit, da bi posodili enega psa. Tako smo organizirali hitro avdicijo in izmed petih psov dobili svojo zmagovalko Tio.
Včeraj je po vseh teh letih čakanja končno izšla igra Final Fantasy 7 Remake, na katero oboževalci pridno čakajo od leta 2015, ko je bil projekt prvič najavljen. Gre za predelavo enega najbolj ljubljenih Final Fantasy poglavij, zato tudi ni čudno, da so bila pričakovanja presneto visoka.
Žal pa se je založnik Square Enix odločil igro izdati ekskluzivno samo na konzoli PlayStation 4, kar je zagotovo razžalostilo vse računalniške navdušence. Na Steamu smo zadnje čase dobili cel kup predelanih FF iger, zato je velika škoda, da na dan izida ne moremo preigravati tudi te težko pričakovane predelave.
Čeprav založnik uradno ni napovedal predelave za PC, se je v zadnjem napovedniku pojavil ogromen namig, ki praktično napove Final Fantasy 7 Remake tudi za PC. Če si pozorno ogledate začetek videa, boste spodaj opazili majhno besedilo, ki razloži, da je bil igralni del posnet na PC različici igre. To pomeni, da je igra že do določene mere predelana za PC, saj dvomimo, da bi šel kdo opravljat toliko dela, samo za prikaz kvalitetnega napovednika.
Vprašanje samo ostaja, kdaj nas bo pričakala uradna najava. Kot vemo, bo Final Fantasy 7 Remake izšel v treh delih in trenutno smo dobili samo prvega, tako da je možno, da bo Square Enix na PlayStation 4 najprej poslal vso vsebino in jo nato v skupnem paketu nato poslal na Steam. V tem primeru boste računalničarji svojo ikono lahko zagnali šele nekje naslednje leto.
Arachnophobia je fobija pred pajki, ki jo povsem razumem. Tudi sam tem mnogonožcem nisem povsem naklonjen in včasih me v kakšni igri kar malce stisne, ko naletim na kakšnega krvoločnega pajka, ki je poleg tega še vrhunsko animiran.
Da se včasih ljudje počutijo neprijetno se zaveda tudi priznani razvijalec Obsidian. Ta je že nekaj časa najavil novo preživetveno igro Grounded, ki je malce drugačna od vseh njihov prejšnjih projektov. Prevzeli bomo namreč vloge mikroskopskih avanturistov, ki poskušajo v današnjem času preživeti na travniku. Zelenica je neizprosna in za preživetje bomo morali nabirati surovine, graditi utrdbe ter se boriti proti raznim sovražniki, med katerimi najdemo tudi pajke.
Razvijalec je pred kratkim sporočil, da bodo vpeljali prav poseben igralni način za vse tiste, ki so jim pajki največja grozljivka, a bi vseeno radi uživali med igranjem. Ni še čisto jasno, ali bodo pajke povsem odstranili, saj Obsidian raziskuje, kako bi najbolje vpeljal te mehanike.
Grounded izide 28. julija, a kot je za preživetvene igre v navadi, bo najprej na voljo v obliki Zgodnjega dostopa.
Saj veste, kateri dan je, kajne? Tako je, petek, kar pomeni, da smo dobili pošiljko novih brezplačnih iger, ki jih vsak teden časti trgovina Epic Games.
Prva brezplačna igra nosi naslov Close to the Sun. Gre za nekakšno izpeljanko Bioshock franšize, le da tokrat v glavni vlogi nastopa ženska novinarka z imenom Rose Archer. Ta se znajde ujeta na velikanski zračni ladji Helios, tja pa jo ujame znanstvenik Nikol Tesla. Helios je nekakšno zatočišče največjih znanstvenih umov leta 1897, vaša naloga pa je, da najdete svojo dolgo izgubljeno sestro. Čaka vas veliko raziskovanja iz prve osebe ter dobra dozica grozljivosti. Svojo kopijo si prenesite tule.
Drugi brezplačni naslov je Sherlock Holmes: Crimes and Punishments. Že kar nekaj časa nismo dobili novih avantur tega angleškega detektiva, a to ne pomeni, da Sherlock ni dobil celega kupa iger. Na njih že dolgo dela razvijalec Frogware in Crimes and Punishments velja za njihov najboljši izdelek. Igranje boste izvajali iz tretje osebe, čaka pa vas veliko raziskovanja lokacij zločinov in povezovanja sledi. Špil si zagotovo zasluži vašo pozornost, svoj brezplačni izvod lahko prevzamete na naslednji povezavi.
Čas za aktiviranje obeh naslovov poteče 16. aprila, takrat pa nas čakata dva nova naslova: Just Cause 2 in Wheels of Aurelia.
Razvijalec Riot je že od samega začetka za svojo igro Valorant trdil, da je bila zasnovana okoli e-šport tekmovanja in da ima že v samih temeljih vgrajeno močno zaščito proti raznim goljufivcem. Za razliko od ostalih konkurenčnih naslovov naj bi tu hekerji naleteli na močan zid obrambe, ki bo preprečil kakršnokoli goljufanje.
Žal ta njihova obramba ni tako učinkovita, kot so si zamislili.
Bivši profesionalni Call of Duty igralec “phantasy” je na Twitterju objavil video njegovega soigralca, ki je po mapi tekal kot norec in preko goljufije, ki samodejno na merek vzame vsakega sovražnika, delal pravi pokol. Na koncu je seveda njegova ekipa zmagala, kar malce težko pa je verjeti, da je lahko heker zlomil hvaljeno zaščito v prvih 48-ih urah od izida zaprte bete.
Twitter posnetek si je ogledal tudi Riot in hitro so ukrepali. Razvijalec Paul ‘arkem’ Chamberlain je na Twitterju sporočil, da je bil sporni igralec že odstranjen iz igre in da bodo na žalost morali podeliti še nekaj banov v prihodnosti.
Well it sucks, but today we had to ban our first cheater (and it looks like more bans are on the horizon).
I was hoping for a little more time before this fight kicked off but we're in it now and we're ready.
Valorant naj bi imel vgrajeno zaščito, ki bi preprečevala popularne “Wallhack” goljufije. Sistem “Fog of War” naj bi preprečeval javljanje položaja igralca, dokler se ne bi ta pojavil v vašem vidnem polju, vendar se da očitno tudi ta sistem zaobiti. Valorant je sicer še v beti in zagotovo bodo ranljivost hitro odpravili, a zagotovo ni vzpodbudno, če na kaj takega naletiš v prvih dveh dneh od izida.
If issues exist with those systems in these stages of Early Beta, I'm comfortable taking reports directly. I won't be able to say the outcomes from review for privacy reasons but I am willing to help facilitate these directly at this time as well.
Če med igranjem opazite goljufivca, ga lahko prijavite znotraj igre. Nekateri igralci so Riot opozorili, da orodje za prijavljanje ne deluje že od začetka bete, na to pa se je odzval razvijalec Matt Paoletti. Ta je povedal, da ga lahko igralci v primeru goljufanja tudi direktno kontaktirajo, dokler te zadeve ne bodo razrešene.
Če si želite popestriti ta vikend z dirkaškimi vragolijami, potem ste prišli na pravo mesto. Založnik Ubisoft se je odločil skozi april izpeljati kar nekaj brezplačnih ponudb, ki bi popestrile trenutno karanteno in tako smo v brezplačni preizkus dobili novo igro.
Gre za dirkačino The Crew 2, ki je izšla nekje dve leti nazaj. Zadeva nas takrat ni ravno sezula, a vseeno gre za povsem spodobno preganjanje ovinkov, ki si za mapo zada celotni kontinent ZDA. Poleg tega boste lahko dirkanje opravljali tako po tleh, vodi in celo zraku. The Crew 2 namreč poleg dirkanja z avtomobili omogoča tudi brzenje z vodnimi čolni in šviganje z letali.
Ubisoft sedaj igro ponuja v brezplačni preizkus vse do ponedeljka, 13. aprila. Med tem časom boste lahko preizkusili vse, kar vam igra lahko ponudi, za prevzem svoje kopije pa se odpravite na naslednjo povezavo. Če se odločite za nakup, se bodo vsi vaši dosežki in shranjene pozicije prenesli v polno igro. Mimogrede, The Crew 2 je trenutno močno znižan, saj lahko standardno verzijo kupite že za 15 €.
Verjetno je med vami še zmeraj veliko ljudi, ki objokujejo prestavljen datum izida hudo pričakovane igre Cyberpunk 2077. Ta bi namreč morala iziti že naslednji mesec, a je razvijalec CDPR ugotovil, da ambiciozni projekt potrebuje še nekaj dodatnih mesecev v pečici. Tako bomo igro dobili šele septembra, a dobra novica je, da bo takrat izšel v spoliranem stanju.
Razviajlec je namreč sporočil, da je razvoj igre dokončan in da je igra igralna od začetka do konca. To pomeni, da ne bo dodane več nove vsebine in razvojna ekipa je trenutno v stanju popravljanja hroščev in poliranja mehanik. Tako nas očitno čaka ob izidu res optimizirana izkušnja, saj je skoraj pol leta samo za popravljanje hroščev ogromna doba.
Razvijalec je še povedal, da koronavirus ne bo vplival na razvoj in da bo septembrski izid obveljal do konca. Cyberpunk 2077 je v globoki fazi testiranja – tako internega kot tudi zunanjega. Zunanji testerji preigravajo igro preko VPN povezave in naj bi jih bilo še enkrat toliko kot pa med razvojem igre The Witcher 3.
Sporočili so tudi, da je trenutno prednaročil največ na PC-ju, kar niti ni presenetljivo. The Witcher 3 je lani na PC-ju prodal več kopij kot pa na vseh konzolah skupaj, kar je tudi občutno dvignilo vrednost podjetja. CDPR je še sporočil, da so imeli za odpovedani E3 pripravljenih kar nekaj posnetkov, ki jih bodo morali sedaj izdati skozi drugačne termine. To pomeni, da nas skozi poletje čaka cel kup napovednikov, saj se bo takrat tudi dobro zagnala marketinška kampanja.
Cyberpunk 2077 izide 17. septembra, do takrat pa se lahko udeležite zanimive nagradne igre, ki vam za unikatno zasnovano ohišje Cyberpunk 2077 lahko prinese popolnoma nov Alienware PC.
Samo še nekaj dni nas loči od popolne prenove igre Fallout 76. Razvijalec Bethesda v brezplačno posodobitev Wastelanders polaga ogromno upov in se želi znova priljubiti igričarski publiki. Kot vemo, je imel Fallout 76 pri izidu ogromno težav s hrošči in nedelujočimi sistemi igre. Bethesda je tako postala tarča zasmehovanja in sedaj si želijo povrniti izgubljeni sloves.
Wastelanders posodobitev bo v apokaliptično okolje prinesla lepo dozo novega življenja. Pojavili se bodo namreč živeči NPC-ji, ki nam bodo dajali zanimive naloge, pokramljali bodo z nami preko dialogov, nekatere med njimi pa bomo lahko vpoklicali tudi v naše vrste in z njimi bomo lahko imeli celo romance. Bethesda želi preko te posodobitve Fallout 76 spremeniti v nekaj, kar bi bilo bolj sorodno s prejšnjimi deli – avanturo, ki jo poganja zgodba.
Wastelanders je bil pred kratkim prestavljen za en teden in ima sedaj napovedan izid za 14. april. Od tega datuma smo samo nekaj dni stran, zato je založnik na YouTube poslal še zadnji napovednik. Ta prikaže marsikaj novega in očitno se bodo vsi prebivalci mukoma trudili v svoje roke dobiti nov zaklad, ki naj bi se skrival pod mestom Appalachia. Čakajo nas različni kulti, banditi in cela gora mutantov, očitno pa se bomo lahko spopadali tudi v nekakšni gladiatorski areni.
Upamo, da Wastelanders res uspe, saj smo že pošteno sestradani novega Fallout naslova in v teh časih bomo vzeli vse, kar nam je ponujeno. Mimogrede, ne pozabite povezati svojih Bethesda in Steam računov, saj boste tako prejeli brezplačen izvod igre za Steam.
Morda se spomnite, ko smo pred časom pisali o impresivnem Dark Souls klonu, ki se imenuje Mortal Shell. Igra se je pojavila dobesedno iz nikjer in prvi napovednik nas je pustil dokaj očarane.
Razvijalec Cold Symmetry se več kot očitno zgleduje po seriji Dark Souls. Igranje poteka iz tretje osebe, okolica je temačna in gotska, sovražniki pa nosijo tisto nenavadno podobo, ki nas bo še dolgo preganjala v nočnih morah. Tudi štorija je precej ohlapna, saj bomo lahko prevzemali kože svojih sovražnikov in nabirali svete žleze. Ja, tudi nam ni ravno veliko jasno, a verjetno bomo koščke zgodbe morali med sabo povezati sami.
Kakor je bil napovednik impresiven, je potrebno vzeti v zakup vzeti dejstvo, da na Mortal Shell dela precej majhna ekipa. To pomeni, da zagotovo ne bomo dobili AAA naslova, ki bi ga nam pričaral razvijalec FromSoftware, zato je treba pričakovanja prilagoditi manjšemu proračunu.
To je razvidno tudi iz nove serije posnetkov, ki jih je razvijalec izdal na Twitterju. Gre za precej kratke izsečke, ki prikažejo nekaj boja in sovražnikov. A že iz teh lahko vidimo, da bojevanje izgleda malce površinsko in ne odseva ravno izpiljene kvalitete Dark Souls iger. Vseeno pa nas mora čaka zabaven naslov in če bo ta uspešen, bo razvijalec pridobil dovolj denarcev za izdelavo bolj izpopolnjenega naslednika.
Mortal Shell naj bi izšel v zadnji četrtini letošnjega leta.
Nov dan, nov zamaknjen izid igre. Zaradi koronavirusa smo igričarji tega že navajeni, saj so vsi razvijalci začeli delati od doma, kar je skoraj povsod kvarno vplivalo na tempo razvoja iger in prestavitve izidov so se začele vršiti kot po tekočem traku.
Nova žrtev pandemije je postal eden redkih novih MMO-jev, ki sliši na ime New World. To je prvi projekt Amazona, ki je do sedaj skrbel za pošiljanje paketov po celem svetu, sedaj pa se je odločil še malo preizkusiti v igričarskih vodah. New World ima kar precej ambiciozne cilje, še posebej na področju PvP vsebine, saj bodo igralci lahko sodelovali v ogromnih bitkah tipa 50v50. Poskrbljeno bo tudi za PvE vsebino in očitno nas čaka dokaj starošolska MMO avantura. Mi smo samo veseli, da sploh še kdo razvija nove, ambiciozne projekte v za zdaj precej mrtvih MMO vodah.
Razvijalec je zaradi novih delovnih pogojev od doma naletel na težave pri razvoju, zato je novi datum izida postal 25. avgust. Trenutno poteka alfa testiranje igre in igralci se zanjo še vedno lahko prijavijo na uradni spletni strani. Prijavite se lahko tudi na zaprto beto testiranje, ki naj bi se začelo julija.