PewDiePie na YouTubu šteje že prek 100 milijonov sledilcev in takšna številka ni mačji kašelj. Popularni Šved je v letu 2019 krasil naslovnice člankov predvsem zaradi svoje nenehne bitke z indijskim kanalom T-Series, s katerim se je boril za sam vrh YouTube lestvice.
To je seveda na njemu pustila velike posledice, saj je nenehno ustvarjanje nove in zabavne vsebine precej naporno delo. Biti YouTuber oz. kar influencer od vas zahteva, da praktično dnevno na medmrežje pošljete novo vsebino in nič čudnega potem, da lahko nekdo tudi pregori na takšnemu delovnemu mestu.
PewDiePie je v nedavnem videu, kjer se je dotaknil nove YouTube politike glede nadlegovanja, priznal, da je precej utrujen. Zato si bo naslednje leto vzel malce pavze od YouTuba, saj želi po desetih letih imeti nekaj drugega na umu, kot pa ustvarjanje YouTube vsebine.
Več podrobnosti bo povedal kmalu, svoje oboževalce pa je želel predčasno opozoriti na svojo odsotnost. Njegov dopust naj bi se začel zgodaj v 2020, ni pa še znano, za koliko časa bo izginil iz YouTuba.
Počasi se nam pripravlja izid novega Star Wars filma The Rise of Skywalker, zato je Disney na polno zagnal svojo oglaševalsko mašinerijo.
Za promocijo so se med drugim poslužili tudi popularne igre Fortnite, v katero so nedolgo nazaj prispele Star Wars preobleke in razni predmeti kot je denimo žaromeči. Prav tako se je tam nedolgo tega pojavil eksluzivni napovednik, ki ste si ga lahko ogledali samo na posebnem dogodku v igri.
Sedaj bo v svet battle royale streljačin vstopil tudi slavni igralec Mark Hamill, ki je znan predvsem zaradi svoje Star Wars vloge Luke Skywalkerja. No, Mark ni popoln tujec igričarski panogi, saj je v igrah Batman: Arkham nadmočno zvočno podprl karakter Jokerja.
Njegov vstop na Fortnite sceno se bo zgodil skupaj s slavnim streamerjem Ninjo, to pa se bo zgodilo na posebnih prenosih Xbox Sessions, katere organizira Microsoft. Ti prenosi vsebujejo slavne, ki se preizkusijo v igranju iger kot je bil denimo RZA, ko je svoje roke položil na kontroler za igro Gears 5.
Being able to work with one of the greatest legends @HamillHimself and getting to teach him about our gaming world was such an honor. He also taught me a lot about voice acting, super memorable moment. pic.twitter.com/k6ATQxmCn7
V Fortnitu že nekaj dni vlada zima in igralci se prešerno zabavajo v sneženem okolju, kateremu so se nedavno pridružile tudi Star Wars preobleke in žaromeči.
Eden od bolj zanimivi novih predmetov v igri je zagotovo sneženi mož, ki se pravilno imenuje Sneaky Snowman. Ta ni povsem nov, saj smo ga lahko gledali že v 7. sezoni, a tokrat je malce drugačen, saj ga lahko igralci razbijejo in iz njega dobimo kepo, katero lahko nato zabrišejo v drugega igralca. Je tudi priročno orodje za postavljanje zasede, saj se lahko vanj skrijemo in nato prežimo na druge igralce.
Pred kratkim se je odkril nov “exploit”, ki igralcem omogoča, da preko parih korakov v bistvu pridobijo neomejeno zalogo snežakov. Zadeva je precej preprosta za repliciranje, saj v bistvu potrebujete poln inventar in en predmet, ki ga potem neprestano spuščate in pobirate nazaj.
Približajte se snežaku
Poberite snežaka in na njegovemu mestu spustite en predmet
Opremite snežaka, nato pa poberite predmet in hkrati vrzite snežaka
Vrženi Sneaky Snowmen se bo pojavil, na tleh pa boste našli še enega, ki ga lahko poberete
Nato samo ponavljajte, dokler nimate cele vojske sneženih mož
Postopek si lahko ogledate tudi v spodnji video obliki, ki bo morda lažji za razumevanje. Zadeva lahko postane resna taktična prednost, saj lahko postavite cel gozd snežakov in vaš nasprotnik bo zagotovo hudo zmeden.
Seveda je treba biti pri izkoriščanju takšne luknje previden, saj se lahko Epic odloči bannati vaš račun. A pogumni se lahko vseeno podate v sneženo avanturo na kakšnem rezervnem računu.
Dva dni nazaj se Twitch, pardon, Mixer zvezdnik Ninja spravil po dolgemu času preigravati Apex Legends. Ninja je seveda znan predvsem zaradi Fortnita, a nedavna večja posodobitev je pri njemu zopet vzbudila željo po preigravanju. Poleg tega se želi znebiti okovov Fortnita in svojim gledalcem prikazati vsebino tudi drugih, mogoče malce manj znanih naslovov.
Najprej je moral sneti večjo posodobitev in nato se je končno spravil k preigravanju. A notri ga je doletelo presenečenje, saj je odkril, da je njegov račun bannan in tipu se sanjalo ni, zakaj točno je bil odstranjen.
Zanimivo je, da je bil Ninja eden večjih plačanih promotorjev Apex Legendsa, ko so vsi ugibali, ali bo ta battle royale streljačina prevzela krono Fortnitu. To se seveda potem ni zgodilo, a prav Ninja je bil tisti, ki je Apexu na letošnji podelitvi nagrad The Game Awards 2019 podelil naslov za najboljšo večigralsko igro leta 2019.
Situacija se bo očitno razrešila, saj je slavni streamer razvijalca Respawn na Twitterju poprosil, naj mu zopet povrnejo račun, ti pa so mu odgovorili, da preveri svoja zasebna sporočila. A vprašanje je, če se bo kmalu zopet spravil k igranju, saj je bil v prenosu v živo nad neljubim incidentom precej razburjen.
Če vam kdo omeni Battlefront 2 se zagotovo najprej spomnite ogromne bedarije, ki si jo je založnik EA privoščil ob izidu igre. Notri so namreč zapekli tako nagnusne mikrotransakcije, da so ponoreli prav vsi in zadeva je postala tako odmevna, da so se članice EU začele spraševati, ali so takšne mehanike hazardiranja v igrah sploh legalne ali pa bi jih morda bilo treba prepovedati.
Od takrat je že preteklo nekaj vode in na Battlefront 2 je že veliko ljudi več ali manj pozabilo. A razvijalec DICE je od takrat v igro vpeljal veliko sprememb ter posodobitev in dandanes je špil dejansko zanimiv za igranje in mu je vredno dati še eno priložnost, če se vam seveda ob izidu ni povsem zameril.
Danes je igra pridobila tudi večjo posodobitev The Rise of Skywalker, ki bo povezala Battlefront 2 z istoimenskim filmom, ki ga lahko v kinih pričakujemo 19. decembra.
Od razvijalca DICE smo navajeni dobrih napovednikov in tudi tale ne razočara in napove kar nekaj novosti. Imperij bo na svojo stran pridobil Red Sith vojaka, boriti pa se bo moč tudi v vlogi Stormtrooperja z letečim nahrbtnikom. Odporniško gibanje se lahko na svoji strani veseli dveh novih nezemljanov, čaka pa nas tudi povsem nova mapa na planetu, ki bo postal na voljo 20. decembra.
Januarja nas čakajo nova presenečenja, do takrat pa si lahko ogledate spodnji odlični napovednik.
Skyrim je sprva izšel leta 2011, a veteranski igralci vedo, da špila praktično nikoli ne moreš dokončati. Četudi dokončaš njegovo štorijo in vse DLC-je, ima vsak igralec na voljo celo paleto modifikacij, ki še dodatno razširijo igralni čas.
In na voljo je kar nekaj kvalitetnih izdelkov kot je denimo ogromni Enderal, ta pa vpelje povsem svojo zgodbo in je praktično samostojna igra. Včeraj je izšla še ena zanimiva modifikacija, ta pa nosi ime Legacy of the Dragonborn.
Dodatek tehta okoli 2 GB in vpelje povsem novo štorijo in celo vrsto novih zanimivosti. Poleg novih glavnih in stranskih nalog dobite dostop do ogromne galerije, v kateri lahko na ogled postavite skoraj 3500 predmetov, če vas seveda takšne stvari mikajo.
Poleg tega boste lahko zgradili povsem svojo gildo in bili prisotni pri njenemu rojstvu in razvoju.
Legacy of the Dragonborn izgleda precej impresivno, svojo kopijo si lahko prenesete na sledeči povezavi (če posedujete Special Edition različico igre) ali pa tule (za tiste, ki imate klasični Skyrim).
Ko je Apple prvič prikazal novi Mac Pro, me je njegovo unikatno ohišje takoj spomnilo na dobri stari ribežen, ki že par let v moji domači kuhinj skrbi za drobljenje sira. Le da sem mojega kupil v lokalni štacuni za drobiž, medtem ko vas bo Mac Pro koštal najmanj 6.000 dolarjev, če pa si želite vanj vgraditi prav vse nadgradnje, pa boste morali odšteti nekaj več kot 53.000 $.
Prodaja se je zdaj uradno začela in samo čakal sem, da bo nekdo zadevo kupil in odgovoril na vprašanje, ki nas muči že od začetka: lahko na Mac Pro-ju tudi naribate sir?
Ta nekdo je bila spletna stran iFixit, ki je dodobra stestirala sistem in na njemu opravila tudi eksperiment ribanja. In rezultati? Žal je Mac Pro bolj slab ribežen, saj so luknje prevelike in se sir samo zatakne v zarezah. Računalnik je tako precej slab pripomoček za peko pic in očitno Apple ni pri razvoju ohišja upošteval vseh kulinaričnih zahtev, ki jih od svojega stroja zahteva povprečen uporabnik.
Eksperiment si lahko ogledate v spodnjem posnetku, od 13:50 dalje.
V letu 2019 so se začele biti velike bitke med pretočnimi platformami, kjer sta bila glavna bojevnika Twitch in Mixer. Microsoft je na trg vstopil precej agresivno, saj je konkurentu z ekskluzivno pogodbo najprej izmaknil Ninjo, nato pa še popularnega Shrouda.
Veliko ljudi je ugibalo, če se je tem streamerjem splačal preskok na platformo, ki je vsebovala precej manjšo bazo gledalcev. Sedaj je preteklo nekaj vode in na voljo so prve številke gledanosti Mixerja.
Za te cifre je poskrbela spletna stran StreamMetrics in iz njih lahko potegnemo kar nekaj zanimivosti.
Shroud je imel oktobra na Twitchu 718.000 gledalcev, pri selitvi na Mixer pa je ta številka močno padla. Na novi platformi je v novembru zabeležil samo 231.000 unikatnih gledalcev, kar je praktično za dve tretjini manj. Zanimivo je dejstvo, da to novo publiko sestavlja vsega 15% gledalcev, ki so ga spremljali na Twitchu, 53% njegove publike pa je bilo povsem novih Mixer uporabnikov.
Shroud in Ninja se seveda ne sekirata pretirano, saj sta zaradi selitve od Microsofta pridobila mastne pogodbe, ki ju bosta podpirale še dolga leta, pa čeprav se jima publika še naprej drastično zmanjša.
Vojne še ni konec, saj je Twitch udaril nazaj in pod svoje pogodbe podpisal streamerje kot so DrLupo, Lirik in TimTheTatmana. Leto 2020 bo na temu področju zagotovo še bolj burno.
Kitajska je v začetku leta oznanila, da se želijo znebiti odvisnosti od ameriških firm na tehnološkem področju, za iskanje te rešitve pa so vložili 29 milijard dolarjev. Sedaj so se na spletni strani TechCrunch pojavile nove informacije, da se Kitajci do leta 2022 želijo na domačih tleh povsem znebiti tehnologije proizvajalcev Intel, AMD in Nvidia. Do konca leta 2020 želijo vsaj 30% te strojne opreme zamenjati z domačimi rešitvami, v letu 2021 naj bi ta odstotek narasel na 80%, zadnjih 20% pa naj bi se znebili v 2022.
To je milijone naprav, ki bodo praktično letele na smetišče, nadomestile pa naj bi izdelki iz kitajskih proizvajalcev kot so YMTC, ChangXin Memory in Zhaoxin. Ti so v zadnjemu času močno pospešili svoje proizvodne linije, v trudu da bi zadostili vsem zahtevam kitajske vlade.
Zamenjave ne bodo deležni samo procesorji in grafične kartice, saj bo potrebno predelati tudi spominske RAM ploščice, SSD diske in matične plošče. Prav tako bo potrebno zamenjati mobilne čipe in operacijske sisteme, ki so igrali precej veliko vlogo pri ukinitvi Huawei izdelkov, ko so pametni telefoni kar naenkrat ostali brez tiste prave različice Android sistemov.
Serija LittleBigPlanet je nekdaj veljala za maskoto PlayStation konzol. Original je izšel za PS3 leta 2008, od takrat pa smo dobili še nekaj delov. Izvirna igra je veljala njega dni za huronsko uspešnico in trenutno na Metacriticu drži zavidljivo oceno 95. Žal se vsi nasledniki niso tako dobro odrezali in tako se je Sony leta 2014 odločil, da ne bo več delal na igrah iz te franšize.
Ker gre za eksluzivo, zadeva ni izšla nikoli na nobenemu drugemu sistemu. A PC-jaši imamo precej iznajdljive igralce in tako se zbrala oboževalska skupnost, ki bo kmalu poskrbela za predelavo na PC.
Projekt se imenuje LittleBigPlanet Restitched in je zaenkrat v alfa različici. Razvijalci pravijo, da bo projekt popolnoma brezplačen in da ne želijo na noben način stopiti na Sonyjeve prste. Kljub temu zna ta v vsakemu momentu zahtevati preklic projekta, saj jim ekskluzive na PC-ju zagotovo ne dišijo.
LittleBigPlanet Restitched bo verna predelava, ki bo držala duh originala. Poudarek je na kreativnosti igralcev, na voljo pa bo povsem nov štorijalni način, moč pa bo izdelovati povsem svoje stopnje in potem te deliti z drugimi igralci skupnosti.
Zaenkrat še ni napovedanega datuma izida, razvijalec pa je alfo verzijo prikazal v spodnjem posnetku.
The Outer Worlds morda ni ravno material za oceno 10/10, a vseeno se gre za odličen RPG, kateremu predvsem manjka vsebine. Špil je bil nominiran za kar nekaj kategorij na letošnji podelitvi The Game Awards 2019, žal pa ni domov odnesel nobene.
Razvijalec Obsidian je vseeno zahvalen vsem tistim, ki so za njih glasovali in pravijo, da je bila že nominacija velika čast. Skladno s tem so sovjim privržencem oznanili tudi veselo novico, da bo igra dobila dodatno vsebino v obliki DLC-ja, ta pa bo izšel nekje naslednje leto.
Da bo The Outer Worlds dobil DLC niti ni presenetljivo. Založnik 2K je povedal, da se je igra prodala nad pričakovanji, zato ni čudno, da želijo iz igre pridobiti še kakšen dodaten evro. Več informacij o dodatku naj bi dobili naslednje leto. Tisti, ki ste igrali igro, ste na mapi opazili kar nekaj planetov, ki jih ni bilo mogoče obiskati in ti so kot naročeni za DLC-je.
Obisidan trenutno spada pod Microsoft, pred kratkim pa so napovedali nov projekt Grounded. Ta se bo precej razlikoval od njihovih do sedaj izdanih iger, a brez skrbi, saj delajo tudi na pravih RPG-jih.
Leta 1993 smo dobili originalni Doom in če to legendarno igro postavite ob bok sodobnim, boste opazili kar nekaj razlik. S tem ne mislimo samo grafike, saj je ta praktično neprimerljiva, prvoosebne streljanke so namreč v tistih dneh posedovale zanimivo pozicijo orožja.
To se je namreč nahajalo na sredini zaslona, saj včasih prostega merjenja z miško in celo merka preprosto ni bilo, zato je bila to idealna rešitev, da je človek demonskega grdavža sploh zadel. In ta način gledanja se bo sedaj vrnil v prihajajoči igri Doom Eternal, ki bo imel to opcijo vključeno že ob samemu izidu.
Classic Weapon Pose boste morali vklopiti v možnostih igre, zanimivo pa je, da je bila ta opcija vključena tudi v Doom 2016, le da smo jo dobili naknadno v popravku.
Doom Eternal izide 20. marca 2020, spodaj pa si lahko ogledate, kako bo igranje iz takšne perspektive sploh izgledalo.
Razvijalec Telltale Games je svoja vrata zaprl lani, saj so nespametne naložbe pripeljale do bankrota podjetja. Znamka je ponovno oživela letos in razvijalec bo spet začel delati na novih in tudi starih projektih.
Pozorne oči so na spletni strani Athlon Games opazile objavo, ki je napovedala ponovno izdajo njihove precej uspešne epizodne igre Batman: The Telltale Series. Zadeva je bila hitro pobrisana, a nekateri so vseeno shranili napovedane novosti.
Špil naj bi doživel predelavo v obliki Telltale Batman Shadows Edition, v novemu paketu pa naj bi dobili originalno igro, ki naj bi bila grafično nadgrajena ter celo nov DLC Shadows Mode. Ta naj bi celotno igro predelal v črno beli stil, s poudarjenimi rdečimi barvami, njegova cena pa naj bi bila 5 €. Direktor podjetja Jamie Ottilie naj bi še izjavil, da je tole šele prvi projekt v Telltale knjižnici in da bodo v prihodnosti začeli delo tudi na ostalih naslovih.
Ena bolj unikatnih iger leta 2017 je zagotovo Hellblade: Senua’s Sacrifice. Poleg igralnih novitet je razvijalec Ninja Theory dokazal, da za sabo ne potrebuješ velikega založnika, pa še vedno alhko izdaš grafično impresivno igro, katera se lahko kosa tudi s tistimi največjimi naslovi.
Razvijalec je bil prisoten tudi na letošnji podelitvi The Game Awards 2019 in tam so prikazali kratek napovednik nadaljevanja. Senua’s Saga: Hellblade 2 je tako postal resničnost, ta pa bo zgrajen na grafičnemu pogonu Unreal Engine 4, tako da bo grafična plat še bolj napredna.
Špil bo zagotovo tudi večji, saj ga je lani kupil Microsoft, tako da je ekipa razvijalcev zagotovo dobila nove pridne roke. Hellblade 2 bo izšel tako za PC-je kot tudi za naslednje-generacijsko konzolo Xbox Series X.
Surgeon Simulator je bila ena tistih iger, ki je v dobri družbi vedno poskrbela za lepo dozo smeha, zagotovo pa ste si na internetu ogledali kakšen posnetek slavnega YouTuberja, ko je poskušal na vsak način preko nerodnih kontrol operirati kakšnega ubožca.
Razvijalcem je očitno od originala nakapljalo dovolj denarja, da so se odločili izdelati še nadaljevanje. Surgeon Simulator 2 je bil tako nedavno uradno napovedan, dobili pa smo tudi hudomušen napovednik, ki močno namiguje na sodelovalno igranje večih igralcev.
Razvijalec obljublja močno bolj razširjeno idejo originala, žal pa nam niso povedali, na katerih platforma izide in kdaj naj bi se ta sploh zgodil. Vemo samo, da špil prihaja enkrat v 2020.
V aprilu 2020 nas čaka kar nekaj naslovov, ki se bodo borili za našo pozornost. V bistvu bo naphana cela pomlad, saj nas v aprilu čakata Cyberpunk 2077 ter Resident Evil 3 Remake, marca Persona 5: Royale, maja pa še The Last of Us 2.
V vso to poplavo iger se bo poskušal preriniti še Gears Tactics, ta pa bo malce drugačen od tistih glavnih iger v seriji. Šlo bo namreč za potezno strategijo, ki močno spominja na serijo XCOM.
Zgodba se bo dogajala 12 let pred izvirnikom, ko je bila Locust vojna v polnemu zamahu. Za preigravanje boste porabili okoli 40 ur, vmes pa boste lahko nadgrajevali svojo ekipo vojakov, njihove sposobnosti ter njihovo opremo.
Gears Tactics nas bo pričakal 28. aprila 2020 na Steamu ter Microsoftovem servisu Game Pass. Spodaj nov napovednik.
Par dni nazaj sem končal z vnovičnim ogledom zdaj že legendarne serije The Sopranos, v Sloveniji bolje znane kot Sopranovi. Potreboval sem kakšen dan ali dva, da se mi uredijo misli in da svoje vtise vpišem na virtualni papir in na koncu podam končno oceno.
Sopranovi na IMDb-ju trenutno držijo oceno 9.2, kar jih postavi med prvih deset mest med vsemi serijami v zgodovini. Pa je zadeva res vredna takšnega čaščenja ali pa imajo ljudje preveč tesno privita nostalgična očala in zaradi tega seriji podeljuje visoke ocene, ki nimajo smisla?
The Sopranos so svojo življenjsko pot začeli 20 let nazaj, ko je HBO leta 1999 izdal prvo sezono. Zadeva je že na samemu začetku zaslovela in temu je nato sledilo še 5 sezon, dokler ni serija leta 2007 za vedno zaustavila kamere.
Po ponovnem ogledu bi Sopranove lahko zlahka označil kot nekakšnega prednika Breaking Bada. Zadevi si namreč delita marsikatero podobnost, a se tudi močno razlikujeta. Tu je kriminalni foter, žena, pred katero mora naš karakter skrivati marsikaj in šibak sin, ki nikakor ne more biti kos življenju.
Tony in njegova družina – v enem trenutku srečni, dokler nekdo ne reče narobne besede in nastane ogenj na strehi.
Sopranovi največ svojega časa vložijo v razvoj pisane čete karakterjev, na čelu katerih je Tony Soprano, katerega je superiorno odigral, zdaj žalostno preminuli James Gandolfini.
Tony je vodja mafijske družine, ki si svoj kruh služi v mestu New Jerseya. Njegova familija ne velja za pripadnico znane družbe “The Five Familys”, a vseeno služi velike denarce preko raznoraznih vragolij in ropov. Čeprav Tone morda nima pod roko največje organizacije, mora konstanto skrbeti za svoj hrbet. Mafijski posli namreč niso ravno lahko delo, saj imaš opravka z morilci in pravimi človeškimi izmečki, ki te ubijejo samo zato, ker si jih narobe pogledal in nato v naslednji minuti že jedo družinsko kosilo, kot da se ne bi zgodilo nič. Svoja nečedna dejanja opravičujejo s pravili “mafijske družine”, kjer največ štejejo čast in določena pravila organizirane kriminalne družbe in gledalec jim dejansko začne verjeti. Predvsem Tony je pravi šarmer in se ima za dobričino, kjer so za vse njegove neprilike krivi vsi drugi in nikoli on sam.
Tony je pravi šarmer in gledalec skozi gledanje dobi občutek, da se gre v bistvu za dobrega možakarja, ki umore izkorišča samo v skrajni sili.
In zanimivo je, kako te vsi ti karakterji povlečejo k sebi in kako začneš navijati za njih, da se le nekako izognejo roki pravice in v enem momentu sem dejansko pavziral predvajanje in se vprašal, kaj za vraga gre čez mojo glavo. Praktično vsi ljudje v seriji so nečesa krivi in so pravi človeški odpadki, zakaj za vraga so mi tako pri srcu? Odgovor je seveda superiorni scenarij in režija ter nadmočna igralska zasedba, a pojdimo po korakih.
Ti slabi ljudje se ne nahajajo samo v protagonistovi kriminalni združbi ampak tudi pri njemu doma. Tony mora neprestano, kot denimo Walter White iz Breaking Bada, konstantno žonglirati svoje odgovornosti službe in domačega življenja. Doma ga namreč čaka žena Carmela ter otroka Meadow in Anthony Jr, situacijo pa še dodatno zakomplicira njegov mafijski stric Junior ter sestra Janice, katera se je po dolgoletnemu “iskanju same sebe” zopet vrnila domov in sedaj zahteva svoj delež. Brez skrbi, nisem pozabil na Tonyjevo mamo Livio, katera bi lahko pri pouku “Krivec nefunkcionalne družine” igrala glavno vlogo. Prištejte k temu, da gresta tako sin kot hčerka skozi 6 sezon čez obdobje pubertete in kmalu vam bo jasno, da je Tony precej napeta oseba.
Carmela se ima za svetnico, dokler ne pogruntaš, da njen drek smrdi enako kot od ostalih.
Svoje frustracije tako sprošča skozi porivanje praktično vsega, kar je toplokrvnega. Žena doma se seveda tega zaveda, a vseeno živi v blagoslovljeni ignoranci. Kot bi se želela delati, da če dovolj časa miži, se to v resnici ne dogaja. Carmela je v bistvu moj najbolj osovraženi lik, saj se v bistvu ne razlikuje pretiroma od Tonetovih mafijskih sodelavcev, a se dela kot da je od njih nekaj več. Vendar takoj ko se ji zdi, da lahko izgubi diamantne prstane in da otroka ne bosta mogla na najboljšo šolo, se ji zdi Tonyjev posel povsem priročen in ničesar spornega sploh. Hinavka torej in to prve klase.
Celotno serijo na svojih širokih plečih nedvomno skozi vseh 6 sezon vleče igralec James Gandolfini. Tip je pravi mafijec in nič me ne preseneča dejstvo, da so ga med snemanjem klicali resnični mafijci in ga hvalili ter mu podajali nasvete, kaj so producenti zadeli pravilno in kaj je bilo nerealistično. James je bil svoji vlogi povsem predan. Med snemanjem si je čevlje vstavljal kamenčke, tako da je bil med scenami, ko so od njega potrebovali pristno jezo, povsem razdražen. Prav tako so nekateri kadri od njega zahtevali utrujen izgled, potem ko se zjutraj zvali iz postelje. James, namesto da bi se zanesel na maskaro, je raje za samo imel neprespano noč. Tisti kadri, ko se Tony utrujeno sprehodi po stopnicah navzdol? Bili so povsem pristni!
A James se ni zanašal samo na neke trike, ampak se gre za visoko izurjenega profesionalnega igralca. Za šefa mafijske družine si preprosto ne bi mogel zamisliti nikogar drugega. Ko Tony nekoga pogleda jezno, ne potrebuje nobenih besed, da bi se njegova tarča skrila v grmovje. Dovolj je samo njegov pogled ter dihanje, ki nakazuje na eksplozijo v vsakemu trenutku.
Odlično so se odrezali tudi ostali igralci. Edie Falco kot Carmelo sem zasovražil in to je lahko samo posledica odličnega igranj. Potem je tu Michael Imperioli v vlogi zadrogiranega nečaka Christopherja, Lorraine Bracco v vlogi psihiatrinje Jennifer Melfi ter nepozabni Tony Sirico, stari znanec mafijskih filmov v vlogi Paulija. Vsak od teh karakterjev pred kamerami prav zaživi in trdil bi si reči, da sem se za njihove usode bolj brigal kot pa za junake Breaking Bada.
Morda bi se malce spotaknil ob samo kinematografijo. Sopranovi so stara serija in čeprav je zadeva dobila digitalno lepotičenje v Blu Ray, se pri sliki še vedno opazi nekaj zrnavosti. Nekih posebnih trikov s kamero v tistih časov ni bilo, zato se ne nadejajte kadrov, ki jih lahko v sodobnem času pričarata brata Coen. Ne razumite me napak, ne gre za katastrofo, le novi izdelki so me v zadnjem desetletju v temu pogledu razvadili.
Nekaj zapletov nima prave vrednosti, kot je celotna situacija z Indijanci in praznovanjem praznika Kolumba.
Štorijalno ne boste doživeli nekih širokih premikov. Sopranovi največji poudarek dajejo na razvoj karakterjev, medtem ko se okvirni štorijalni lok ne premakne pretiroma. Tony se pač bori z vsakodnevnimi mafijskimi posli in to se ne spremeni do samega konca. Prav tako karakterji ostanejo v istem začetnemu okvirju. Tony skozi celotno serijo obiskuje psihiatra a tudi po šestih letih na koncu ostane isti sociopat kot na začetku, če ni morda še hujši. Carmela proti koncu doživi manjši preobrat, a se nato vrne na stara pota. Christopher se od začetka bori z drogami in v isto past odvisnosti pade večkrat, kar proti koncu postane že rahlo utrujajoče.
Moderne serije so se navadile vsako epizodo zaključiti z nekim napetim preobratom, kjer človek komaj čaka na naslednji del, kjer bo doživel razplet. Sopranovi nekaj takšnih delov sicer vsebujejo, a to ni ravno pogosto. Osebno denimo nisem ravno pristaš tistih sekvenc, kjer karakterji sanjajo in potem gledamo dolge kadre, ki nam poskušajo pričarati podzavest karakterja. Sopranovi se takšnih scen ne sramujejo in čeprav moram priznati, da so bile nekatere zanimive in polne subtilnih sporočil, so na koncu vendarle pretiravali. Dve zaporedni epizodi sta sestavljeni samo iz Tonyjevega sanjanja, kar je čisto preveč, pa naj bodo sekvence še tako brihtno zastavljene.
Najboljša epizoda je zagotovo Pine Barrens. Ta del pokaže polno briljantnost scenaristov in zadeva je prava komedija, prekinjena z resnimi trenutki.
Seveda moram omeniti še sam konec, ki že dolgo velja za enega bolj kontroverznih in ga nekateri omenjajo še danes, 12 let po zaključku serije. Ker želim ta opis ohraniti povsem brez kvarnikov, ga ne bom opisal direktno. A vprašati se moram, kako bi takšen konec sprejeli v letu 2019? Si predstavljate, da bi se kaj takšnega zgodilo v finalni sceni Igre prestolov? Osebno mi je bil všeč, saj ogromno prepusti domišljiji gledalca, še bolj pa me je prepričal podroben opis na sledeči povezavi, ki iz konca naredi pravo mojstrovino.
Torej, čaka nas končni odgovor na vprašanje v samem naslovu članka. So Sopranovi res vredni tako visoke ocene? Vsekakor bi zadevi prisodil oceno blizu devetice a morda malce manj, kakor je trenutno zapisano na IMDb-ju. Serija vsekakor ima nekaj minusov: kinematografija bi bila lahko boljša, nekatere epizode prečiščene in konec zna marsikoga odpeljati na rob obupa. A po drugi strani je zadeva res zasvojljiva in ko zadeva v drugi sezoni dobi veter v jadra, jo bolj težko odložiš, dokler ne pogledaš do konca.
Zadnja scena je v bistvu precej jasna, ko i prebereš podrobno razlago.
Tako da ste lahko brez skrbi. Sopranovi niso tako visoko ocenjeni samo zaradi nekih nostalgikov, ampak se je zadeva ohranila vse do danes in še vedno jo je veselje gledati. Vzemite si čas in zaženite HBO, kjer so na voljo vse epizode. Če boste pridni, boste vse pogledali ravno dovolj hitro, da boste pripravljeni na prihajajoči film The Many Saints of Newark, ki bo v bistvu preddel Sopranovih in bo prikazal Tonetovo odraščanje.
Še slab teden nas loči od izida serije The Witcher, ki jo boste lahko gledali samo na Netflixu in ta pretočni servis je izdal še zadnji napovednik, ki prikaže marsikaj novega.
Napovednik se osredotoči na Ciri ter na ogromne bitke. Kraljestvo Cintre se znajde pod napadom masivne Nilfgaardijanske vojske, kaj točno pa je razlog napada ni razloženo. Vemo samo, da se Ciri odloči, da ji lahko pomaga samo mutantski Witcher Geralt in se nato odpravi po njegovo pomoč. Očitno se vmes izgubi ali pa jo nekdo ugrabi, saj Geralt izjavi, da bo naredil vse, da jo najde in vrne domov.
Vidimo lahko tudi ogromno bitko med dvema vojskama in glede na prikazano je očitno, da Netflix ni šparal na produkciji. Kot vemo se bo scenarij napajal iz knjig pisatelja Andrzej Sapkowskega in ne iz iger. Mimogrede, kot velik oboževalec Witcherja sem pod roke vzel tudi nekaj knjig in reči moram, da sta mi prvi dve – The Last Wish in Sword of Destiny – še najbolj dogajali. Sta namreč zbirki kratkih zgodb, ki se vrtijo okoli Geralta, medtem ko tretji del Blood of Elves začne bolj razširjeno epsko zgodbo. Glede na napovednik bo serija sledila dogodkom od tretje knjige dalje.
V igričarskih krogih že dolgo velja šala, da se vodja Bethesda studia Todd Howard nikakor ne more posloviti od svoje igre Skyrim. Ta je doživela predelavo za vse mogoče sisteme in različic igre je že toliko, da se človek že malce težko znajde.
Skyrim kar noče umreti in kmalu bomo njegove dežele lahko obiskali tudi v večigralski MMO igri The Elder Scrolls Online. Za njo skrbi razvijalec ZeniMax Online, ta pa je včeraj objavil, da se v igri počasi izteka aktualna sezona Season of the Dragon dodatka Elsweyr. Mimogrede, dobrodelna akcija, kjer smo s pobijanjem zmajev reševali mačja zavetišča v resničnemu življenju, je bila uspešno zaključena.
Spočeli so tudi spodnji napovednik, ki prikaže, da so igralci pospravili še zadnje nevarne zmaje in je sedaj čas za naslednje poglavje igre. Čisto na koncu lahko vidite karakterja, ki se skozi gorovje ozre v zamrznjeno pokrajino Skyrima, čez pa se izriše napis “Raziščite temno srce Skyrima”.
Več podrobnosti nam bo prikazano 16. januarja ob 23.00, takrat pa naj bi se v trenutni verziji igre odvil ogromen dogodek, ki bo napovedal drugo poglavje igre. Do takrat preigrajte aktualno vsebino Elder Scrolls Online in si oglejte spodnji napovednik.
Ok, ok BoriSe, počasi in dihaj. Tale novica me je zadela kot strela iz jasnega in sledeče besede tipkam kar z malce tresočimi rokami. Kakšno uro nazaj je založnik THQ Nordic na splet poslal napovednik za predelani Gothic, za katerega vsi, ki vsaj malce spremljate tole stran veste, da je ena mojih najljubših iger sploh.
THQ Nordic je letos kupil razvijalca Piranha Bytes in skupaj z njim so dobili pravice za vse njihove licence kot so serije Gothic ter Risen. Medtem ko je Piranha trenutno zaposlena z delom na Elex 2 pa THQ zanima, če bi morda oboževalce zanimala predelana verzija originalnega Gothica.
Na njej dela nov razvijalec Barcelona Studios, predelava pa ni še povsem uradno potrjena, saj jih najprej zanima odziv oboževalcev. In tega so se lotili na precej poseben način.
Vsi, ki si lastite katerikoli del Gothic franšize na Steamu, boste sedaj pod svojo knjižnico iger odkrili nov naslov, imenovan Gothic Playable Teaser. Preigrate lahko okolico rudarske kolonije v Khorinisu in ko dokončate demo, vas bo pričakala kratka anketa, na podlagi katere se bo založnik odločil za predelavo. V temu primeru bo Barcelona Studios povečal ekipo in pričel delo na popolni predelavi.
Gothic Playable Teaser prikaže, kako bi predelava sploh izgledala. Prisoten je uvajalni način, ki vas pošlje iskati posebno ogrlico, vmes pa se naučite mehanike bojevanja in samega premikanja. Začetek je tako veliko bolj prijazen od originala, ki bi RPG igralcem v 2019 povzročal kar precej težav.
Zadeva zaenkrat precej spominja na Witcherja – tako boj kot tudi uporabniški vmesnik sta močno bolj modernizirana, grafično pa je igra, celo v temu demu, mnogo bolj izboljšana od skoraj 20 let starega originala. Morda glede na podobo zadeva ne spominja popolnoma na Gothic, a treba se je zavedati, da je tole zaenkrat boj kot ne konceptna zadeva in je daleč od končnega produkta.
Spodaj si lahko ogledate primerjavo stare in nove verzije, Playable Teaser pa lahko najdete na sledeči povezavi. Če slučajno Gothica še nimate v svoji knjižnici, je trenutno celotna trilogija znižana na Steamu za 80% na smešnih 3,99 €.