🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 57

Xbox naj bi v sledečih treh mesecih tudi uradno prišel v Slovenijo

5

Že nekaj vode je preteklo odkar smo nazadnje zapisali kakšno govorico, ki bi nato postala tako obširna, da se je nato razpasla preko interneta in se celo kasneje pojavila tudi na Redditu. Naša takratna predvidevanja, ki so se tikala Microsofta in njegove namere, da morda začne svoje storitve nuditi tudi v Sloveniji, so se izkazala za pravilna, saj je Microsoft nato res začel testirati svoj program Game Pass, nakar je ta končno postal na voljo tudi pri nas.

Zdaj smo dobili dokaj konkretne informacije, da se ameriški gigant pripravlja na naslednji korak, ki smo ga ravno tako boleče pogrešali že desetletja. Microsoft naj bi namreč končno začel v Sloveniji nuditi uradno podporo za svoji konzolo Xbox Series X in S, kar bo bil naravnost zgodovinski trenutek. Microsoft je namreč ne samo Slovenijo, ampak celotni Balkan ignoriral vse od zagona svojega pionirskega Xboxa, stvari pa se od leta 2001 na tem področju bistveno niso spremenile.

Našega vira ne moremo izdati, a imamo vanj zaupanje in je nekdo, ki je dejansko “pri koritu” in bi bil pri takšni spremembi strategije predčasno obveščen iz strani Microsofta. Po njegovih informacijah naj bi bil zagon Xboxa v Sloveniji najprej začrtan v začetku 2024, a so se nato pripetile določene komplikacije, zato je bil izid prestavljen v drugo četrtino tega leta. Xbox Series S in X naj bi tako uradno pri nas začel delovati v nekje naslednjih treh mesecih, kar pomeni, da bi ga lahko v trgovinah našli najkasneje nekje do septembra.

Kaj bi torej uradna podpora za Xbox v Sloveniji pomenila za končnega uporabnika? Najbolj pomembna novost bi bila zaloga v večjih trgovinah, saj bi lahko kadarkoli skočili v trgovino Mimovrste, tam poiskali konzolo in jo preprosto naročili, ob tem pa bi vedno dobili odšteli takšen znesek kot na drugih trgih, kjer je konzola uradno podprta. Dodatno bi ob registraciji Xbox Live računa preprosto izbrali Slovenijo in nato s klikom gumba potrdili naročnino na Xbox Live Gold, kar nam na tej konzoli omogoča večigralstvo.

Potem so tu razne promocije, nagradne igre in prodaja periferije v obliki Xbox Elite kontrolerjev, ki jih lahko na strani Xbox Design Lab barvno sami oblikujemo. Omogočena bi bila tudi naročnina na Game Pass Ultimate, ki knjižnico iger doda tudi na konzolo Xbox Series X in S ter omogoči združljivost napredka s PC-jem. Uporabnik lahko na ta način nekaj časa igra določeno zadevo na konzoli, nakar skoči na PC in preprosto nadaljuje od zadnjega shranjenega položaja, ponudba iger na konzoli pa je obenem še bolj obilna kot na PC-ju, saj so nekateri naslovi na voljo samo za konzolo. Game Pass Ultimate k vsemu doda še pretočno igranje iger in to na različnih napravah, kar pomeni nore kombinacije kot je denimo priklop kontrolerja na tablico, nakar lahko že v naslednjem hipu na njej poganjate Sea of Thieves.

Uradni prihod Xbox k nam bi tudi nakazal na širšo strategijo Microsofta, da začne končno targetirati tudi Evropo, ki je že leta zavezana samo k znamki PlayStation. Konkurenca na trgu je vedno dobra novica za končnega uporabnika in ni jih malo, ki bi sicer imeli pod televizorjem konzolo, a se jim upira dizajn PlayStationa 5, zato bi veliko raje gledali v fine pravilne kote črne konzole.

Držimo pesti, da se naše prerokbe tudi tokrat izkažejo za pravilne in da Slovenija še letos vstopi v novo ero konzolnih vojn. Morda kaj uradnega slišimo že kaj kmalu: Microsoft ima za 9. junij napovedano predstavitev Xbox Games Showcase in čisto možno je, da Phil stopi na oder, oblečen v majico s slovenskim logotipom in napove selitev Xboxovih storitev v naše konce.

Mass Effect Legendary Edition je trenutno znižan na samo 5,99 €

0

Razvijalec BioWare je leta nazaj veljal za studio, ki preprosto ni zmožen dostaviti slabe igre. Začetki studia segajo več kot dve desetletji nazaj in se je najbolj proslavil z izdajo iger Baldur’s Gate 1 in 2, nakar so začeli dostavljati eno uspešnico za drugo, kot so Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic, Dragon Age in znanstvenofantastična saga iger Mass Effect.

BioWare je sicer nato padel v krizo, saj se igri Mass Effect Andromeda ter Anthem nista dobro odrezali in po teh neuspehih se je razvijalec zavezal, da se zopet priljubi razočarani bazi oboževalcev. Prvi korak na tej poti je bil skupek predelav Mass Effect Legendary Edition iz leta 2021 in v njem so pokazali, da se sredi ekipe še vedno nahajajo ljudje, ki vedo, kje leži moč tega studia in da smo nad njim mogoče obupali prehitro.

Mass Effect Legendary Edition je paket, ki znotraj vsebuje igre Mass Effect 1, 2 in 3, za vse te naslove pa so pridodani tudi DLC-ji, ki jih je bilo prej treba kupovati posebej in cene so bile nerazumljivo visoke. A BioWare je za vse tri igre še zvišal ločljivost in podrobnost tekstur, na PC-ju omogočil igranje preko kontrolerja, izboljšal sam nadzor nad tretjeosebnim bojem, zaradi prenovljene osvetlitve pa so vse tri igre videti bolj moderno.

Skupno gledano je to zelo privlačen paket, ki vam prinese stotine ur zabave, vaše odločitve pa tokrat res štejejo, saj lahko glavnega junaka Sheparda prenesete skozi vse tri igre, s tem pa tudi oblikujete svet glede na svoja pretekla dejanja.

Mass Effect Legendary Edition je trenutno na Steamu močno znižan, saj lahko vso to zabavo pridobite za vsega 5,99 €, kar je najnižja cena tega paketa, ki smo kdaj zabeležili na tej platformi. Popust velja vse do 13. maja in če se počutite pogumne si lahko vmes privoščite tudi ločeno nadaljevanje Mass Effect: Andromeda Deluxe Edition, ki se trenutno trži po isti ceni. Vse te igre so hkrati dostopne preko servisa Game Pass, vendar pa je Steam verzija boljša za vse tiste, ki bi se morda radi lotili še kakšnega dodatnega moddanja.

Igra Commandos: Origins pokazala nekaj igranja

Po dveh desetletjih neaktivnosti se serija Commandos zopet prebuja preko povsem novega dela, ki pa bo štorijalno postavljen pred izvirnik. Založnik Kalypso Media in razvijalec Claymore Game Studios že nekaj časa delata na igri Commandos: Origins, ta pa nas bo ponovno odpeljala v neusmiljen teater 2. svetovne vojne, ki ga bo treba premagati s pomočjo izbrano vrsto specialcev.

Origins je zdaj prvič dobil prikaz igranja in stvar lepo zaigra na strune nostalgije, saj se bodo starejšim igralcem takoj povrnili spomini na prve igre, kjer smo ure prebili pred katodnimi monitorji in skrbno načrtovali našo naslednjo potezo, saj nas ob prenagljenosti sovražni vojaki kaj hitro odkrijejo, čemur običajno sledi smrt in ponovno nalaganje shranjenega položaja.

Nova igra se bo igrala podobno kot njeni predhodniki. Poudarek bo na skrivanju pred vedno prisotno cono pogleda nasprotnikov, zato se bo najbolj pametno smukati na vseh štirih ter se nato priplaziti za hrbet vojaka, tega pa nato lahko hitro pospravimo in skrijemo njegovo truplo, saj bodo sovražne patrulje ves čas na pohodu. Spet bo treba izkoriščati posebne sposobnosti naših specialcev, saj lahko denimo samo Green Beret spleza po steni navzgor, Sapper pa je tisti, ki lahko preko klešč prereže bodečo žico in tako odpre pot naprej.

Commandos: Origins sicer še nima datuma izida, a zgornji dražilnik nam poleg prikaza igranja napove tudi bližajoče testiranje zaprte bete. Ta se bo zgodila enkrat poleti, prijave pa sprejemajo na sledeči povezavi.

Jake Paul vs. Mike Tyson bo zdaj kvalificiran kot uradni profesionalni boj

0

Marca letos je YouTuber Jake Paul zopet zapolnil naslovnice vseh spletnih novičarskih portalov, saj je najavil tisto po čemer so vsi vzklikali vse odkar je prvič nataknil boksarske rokavice: najavil je epski spopad, kjer mu bo v nasprotnem kotu stal legendarni borec Mike Tyson.

Tole bo prav poseben boj, ki je pomemben predvsem zaradi dveh razlogov. Prenos v živo bo namreč tekel preko Netflixa, ki bo s tem pogumno zakorakal v svet športa in bo nato zagotovo gostil še kakšen tak podoben dogodek, hkrati pa bomo v tem dvoboju gledali med največjo starostno razliko med borcema, saj bo Mike na dan dogodka star 58 let, medtem ko jih bo Jake štel 27. Pred tem smo največjo razliko v starosti borcev videli leta 1963, ko sta se v ringu spopadla 49-letni Archie Moore in 25-letni Mike DiBiase, zmaga pa je takrat pripadla močno starejšemu veteranu.

A pomembna razlika v primerjavi teh dveh bojev je dejstvo, da je bil Archie takrat še vedno aktivni boksar, saj je leto prej opravil štiri profesionalne boje, nakar se je leto kasneje upokojil. Mike po drugi strani ni zares nataknil rokavic vse od svojega 38. leta in čeprav mu je leta 2020 družbo v ringu delal Roy Jones Jr., je bil tisto samo ekshibicijski boj, kar pomeni da borca nista iskala knockouta in je bilo vse skupaj videti bolj kot trening dveh legend.

Vse od napovedi boja Jake Paul vs. Mike Tyson je prevladovalo mišljenje, da bo tudi tole samo ekshibicija, a v presenetljivem preobratu je teksaški odbor za licenciranje in predpise včeraj izdal odločbo, da bo prihajajoči dvoboj kvalificiran kot uradni profesionalni boj, ki se bo štel v zapisnik zmag in porazov obeh borcev. To pomeni, da bo Tysonova zgodovina, ki šteje 50 zmag, 6 porazov in 44 knockoutov, malce spremenjena, hkrati pa to pomeni, da gre tokrat “zares”, tako da bo vsak od borcev iskal zmago in se dvoboj lahko konča tudi z knockoutom.

Kakšen bo razplet tega dvoboja trenutno seveda ni znano in mnenja ljudstva so različna. Tisti, ki boksanja ne spremljajo preveč, že zdaj napovedujejo Tysonovo prevlado v prvi rundi in se že močno veselijo, da bo Paulu končno nekdo pokazal, kje mu je mesto. A boksarski znalci dvoboj označujejo za sramotno potezo boksarske komisije, saj je Tyson enostavno prestar za takšen profesionalni spopad in se lahko resno poškoduje. Legendarnega boksarja so denimo v zadnjih letih opazili, da se sprehaja s pomočjo palice in čeprav treningi kažejo Tysona v impresivni formi, se je vseeno treba zavedati, da mu nasproti stoji še enkrat mlajši boksar, ki zna z desnico pošteno udariti.

Jake je prihajajoči boj vzel presneto zares. Njegov trener Shane Mosley pravi, da je borec pošteno pridobil na mišicah in da zdaj tehta 104 kilograme, a da se počuti enako hiter kot prej.

Čaka nas 8 rund, vsaka od teh pa bo trajala po 2 minuti. Boj je napovedan za 20. julij, v Sloveniji pa ga bomo najverjetneje primorani spremljati ob zgodnjih jutranjih urah.

Stalker 2 dobil nov krajši igralni posnetek

0

Razvijalec GSC Game World je svoj težko pričakovani naslov Stalker 2 že večkrat zamaknil, a se je potem vedno oddolžil s prikazom kakšnega novega napovednika in počasi smo lahko vse te videe začeli sestavljati v neko skupno sliko, ki nam pravi, da bo tole verjetno eden od najlepših naslovov v zgodovini videoiger in samo upamo lahko, da bo stvar ob izidu tudi dobro optimizirana.

Glede optimizacije skrbi sicer povzroča trojica prej izdanih Stalker naslovov, ki so bili ob izidu katastrofalni in problem takrat niso bile samo nizke ter nestabilne sličice na sekundo, ampak tudi poplava takšnih in drugačnih hroščev. A po drugi strani so tiste prejšnje igre izšle več kot desetletje nazaj in GSC Game World je danes povsem drugačen studio, zato lahko pri njemu pozabimo na stare zamere.

Stalker 2: Heart of Chornobyl je nedavno pokazal frišni napovednik, ki je sicer resda dolg manj kot minuto, vendar pa nam prvič malce bolj pokaže širino sveta, ki nam jo bo predstavil ta naslov. Stalker je sicer vedno veljal za igro, ki se odvija v odprtem svetu, a ta je tokrat res ogromen, selili pa se bomo med različnimi mesti in v enem kadru lahko vidimo slavno panoramsko kolo mesta Pripjat ter obsežno blokovsko naselje, ki nemalo spominja tudi na kakšno ulico v Sloveniji – le da je pri nas malce manj dreves, razrušenih stavb in mutirancev, ki nas želijo naskočiti izza vsakega ovinka.

Splošno gledano pa je igra videti naravnost čudovito in to zna biti tisti prvi resnični prikaz zmogljivosti pogona Unreal Engine 5 pri ustvarjanju odprtega sveta.

Stalker 2 izide 5. septembra letos in bi ga na nek način lahko uvrstili na seznam Microsoftovih ekskluziv, saj izide samo na PC-ju in konzoli Xbox Series X, hkrati pa bo od prvega dne že na voljo preko servisa Game Pass.

Igra Lost Records bo potrkala na dušo vsem tistim, ki so odraščali v devetdesetih

0

Razvijalec Don’t Nod nam je najbolj znan po svoji seriji iger Life is Strange, to pa so avanture, kjer se veliko selimo med lokacijami, iščemo razne sledi, rešujemo lahke uganke in se predvsem veliko pogovarjamo z izjemno dobro spisanimi NPC-ji, ki se čutijo kot prave osebe in ne samo statični elementi. Don’t Nod se je sicer od te franšize ločil že nekaj časa nazaj, zato je zadnji del True Colors spočel ločen razvijalec Deck Nine, Don’t Nod pa se je medtem zaposlil z delom na drugih naslovih, ki so sicer nosili veliko skupnih elementov z Life is Strange, a niso bili tako popularni.

Zdaj se studio vrača k tistemu, kar najbolj obvlada: ustvarjanja zanimive zgodbe, ki se vrti okoli odraščajočih najstnikov, vse pa je začinjeno z dobro mero nadnaravnega. Nova igra Lost Records: Bloom & Rage nas postavi na življenjsko pot junakinje Swann, ki je leta 1995 odraščala v izmišljenem mestu Velvet Cove, tam pa je skupaj s prijateljicami Noro, Kat in Autumn počela tipične najstniške stvari, kot je skejtanje, zafrkavanje sovrstnikov in veliko snemanja s priročno kamero, ki je nato končno sliko izvrgla na videokasete.

Napovednik Lo-Fi Summer nam poskuša pričarati nostalgijo na devetdeseta in najstniška leta, kjer so skrbi odveč in se zdijo poletne počitnice praktično neskončne. To je čas, ko v življenju mladih vlada brezskrbnost, saj lahko postaneš karkoli hočeš in greš kamor ti srce poželi zaradi česar so nekako to še zadnji trenutki nedolžnosti, preden v življenje posežejo obveznosti, položnice in draga najemnina.

Swann in njena ekipa prijateljev pa ni imela tako brezskrbnega poletja, saj se jim pripetijo čudne reči, ki pa jih vsi nato poskušajo pozabiti. Lost Records bo zaradi tega vseboval ogromen časovni preskok, saj bomo nato preselili 27 let v prihodnost, Swan pa jih bo takrat štela več kot štirideset in zopet se bo srečala s starimi obrazi preteklosti, nakar bodo vsi poskušali obuditi grozljive spomine, ki so vedno bivali pod površjem.

Zaplet zgodbe je vsekakor zanimiv in malce spomni na knjige oziroma filme Tisto, igra pa bo izšla v dveh ločenih poglavjih, v razmaku enega meseca. Don’t Nod upa, da se bodo medtem po spletu razpasle raznorazne teorije, zaradi česar bo nato zaključek igre bolj udaren in zapomljiv, a seveda je to odvisno od prve polovice igre in kako nas bo ta igralno in štorijalno povlekla vase.

Lost Records: Bloom & Rage izide enkrat proti koncu tega leta za PC in konzoli trenutne generacije.

Manor Lords je nova uspešnica na Steamu, ki je včeraj nabrala 173k istočasnih igralcev

0

Nenadni uspehi indie naslovov na Steamu nas vedno ujamejo nepripravljene, saj je njihov uspeh skorajda nemogoče napovedati. Za tiste večje AAA naslove že dolgo vnaprej veš, da se bodo na blagajnah dobro obnesli, saj za njimi stoji močna marketinška kampanja, medtem ko ti manjši naslovi zaživijo predvsem zaradi kakšnega viralnega posnetka igranja ali pa preprosto zato, ker je razvijalec uspel spočeti neko igralno formulo, ki še ni obstajala ali pa je ni bilo že dolgo na spregled.

Te dni vsi govorijo o igri Manor Lords, ki v bistvu kakšne tople vode na igralnem področju ne izumlja: gre za graditeljsko strategijo v srednjem veku, ki pa se ponaša s privlačno grafično podobo in nalezljivo mehaniko igranja, ki jo je pozdravilo nepredstavljivo veliko igralcev.

Da bo Manor Lords uspeh se je v bistvu vedelo nekje tri dni pred izidom, saj si jo je v košaro želja zapisalo več kot 3 milijone igralcev, čeprav to ni vedno trden pokazatelj, da se bo vse to nato tudi pretvorilo v dejanske nakupe. Za Manor Lords se je to predvidevanje izkazalo za pravilno, saj je igra izšla sredi vikenda in kljub temu, da je bila spočeta znotraj programa Early Access, so nakupi kar deževali, zato je igra pridno začela plezati po Steamovi lestvici priljubljenosti, dokler ni zasedla samega prvega mesta trenutno najbolj popularnih iger.

manor lords

Seveda ne more konkurirati brezplačnim večigralskim naslovom tipa Dota 2 in Counter-Strike 2, a med plačljivimi naslovi je na prvem mestu, včeraj pa je dosegla rekordno število istočasnih igralcev, saj se je naenkrat v njej zabavalo dobrih 173.000 igralcev.

manor lords

Uspeh je še toliko bolj zavidanja vreden na račun dejstva, da je igro spočel en sam človek z imenom Greg Styczeń, ki je hkrati tudi edini član studia Slavic Magic. Greg je nedavno spregovoril v intervjuju za spletno stran UnrealEngine in v njej priznal, da je ime studio navdihnila šaljiva slika, ki primerja igro Mass Effect Andromed z igro The Witcher 3, ki ni imela tako velika proračuna kot konkurenca, a nič zato, saj je za uspeh dovolj vodka in slavonska magija.

Manor Lords je znotraj programa Early Access na Steamu znižan na 29,99 €.

Microsoft naj bi raziskoval idejo hitrejšega razvoja naslednje Fallout igre

0

Televizijska serija Fallout je bila nepričakovan uspeh. Sicer smo vsi vedeli, da bo ta zadeva, ki je nastala po igričarski predlogi, nase privlekla kar nekaj oči, a bolj malo jih je bilo, ki so pričakovali tudi kvalitetno spisan scenarij, detajlno poustvarjen svet in avtorje, ki spoštujejo izročilo iger in tega ne poskušajo izumiti na novo, ampak v njemu samo povedati neko novo zgodbo.

Uspeh pa je nepripravljenega ujel tudi založnika Microsofta, ki si zdaj že nekaj let lasti razvijalca Bethesdo, ta pa je najbolj znan po fantazijski seriji The Elder Scrolls in franšizi Fallout, čeprav slednje niso izumili sami, ampak za njo skrbijo od tretjega dela dalje. Vso to trenutno navdušenost bi Microsoft lahko dodobra izkoristil s prodajo kakšnega čisto novega naslov, ki bi izšel skladno s 1. sezono serije, a žal založnik za kaj takšnega ni imel pripravljenega nič. Sony je denimo ob splavitvi svoje serije The Last of Us ob nekje isti čas v prodajo porinil predelavi obeh iger, Microsoft ter Bethesda pa sta na splet porinila malce obnovljeno igro Fallout 4, ki pa je na PC področju povzročila več težav kot pa dobrodošlih novosti, Fallout 76 pa denimo še zdaj nima namenske verzije, ki bi bila optimizirana za konzoli Xbox Series X in PlayStation 5.

Novinar Jez Corden je na podkastu The Xbox Two Podcast povedal, da se Microsoft še kako dobro zaveda, da si ljudje želijo novega Fallouta in da je zdaj začel razmišljati o ideji, da bi peti del prišel na spored malce prej kot pa je bilo načrtovano pred uspehom serije. Franšizo namreč še vedno trdo za vajeti drži Bethesda, ki je sicer resda ogromen razvijalec, a kljub svoji številčnosti lahko delajo hkrati na samo enem projektu. V zadnjih dveh desetletjih jim je ogromno časa zavzel razvoj igre Fallout 76, nakar so še več let namenili kovanju kode za Starfield, oba ta naslova pa sicer nista bila polom, a ravno tako nista zažigala prodajnih lestvic.

Bethesda ima zdaj skoraj vse sile usmerjene v razvoj naslednjega poglavja serije The Elder Scrolls in šele po temu bo prišel na vrsto Fallout, kar bi izid te igre postavil nekje v leto 2030 – debelih 15 let po četrtem delu in čez vsa ta leta bo tudi televizijska serija najverjetneje zaključila s svojim obratovanjem.

Edini način, da bi Fallout 5 izšel prej bi bila opcija, da se razvoj porine v roke nekomu drugemu, a vprašanje seveda ostaja: komu? Logična izbira bi bil razvijalec Obsidian Entertainment, ki je leta nazaj razvil hvalevredno igro Fallout: New Vegas, a ta ima trenutno polne roke z razvojem projekta Awoved, hkrati pa delajo še na The Outer Worlds 2. Druga možnost je razvijalec inXile entertainment, ki ima izkušnje iz postapokaliptičnih svetov, saj stoji za serijo Wasteland, vendar pa ta ekipa že dela na igri Clockwork Revolution.

Microsoft bi lahko ustanovil tudi povsem ločen studio, ki bi delal samo na Fallout vsebini, a to spet ni tako lahka naloga in tudi če z razvojem začnejo ta hip, bomo na končni izdelek čakali leta, saj je dandanes že običajno, da ustvarjanje nove AAA igre traja nekje od štiri do pet let.

Microsoft ima lahko tako velike želje, a tudi njegov neusahljiv proračun tule ne more pomagati. Igralci lahko samo upajo, da so tiste govorice o predelavi igre Fallout 3 resnične in da je bil tako vsaj ta naslov že nekaj let v izdelavi, dobra pa bi bila tudi ideja o predelavi prvih dveh iger, ki jih nadzorujemo iz izometrične perspektive in takšna obdelava ne bi smela zahtevati tako veliko časa.

Vprašanje pa seveda je, če so vse to samo pobožne želje. Igralci od Microsofta namreč ne pričakujejo preveč: nedavna anketa na forumu ResetEra je pokazala, da jih večina pričakuje, da založnik ne bo naredil absolutno ničesar.

Counter-Strike 2 dodal novo možnost igranja za levičarje

0

Če človek sam ni levičar, potem se sploh ne zaveda, kako je ta velik del populacije v današnjem tehnološkem svetu velikokrat zapostavljen. Dober primer tega je testiranje kakšne miške: spišem obširno recenzijo, naštejem pluse in minuse, nakar se nenadoma zavem, da bi bilo dobro omeniti kako pripravna je tale zadeva za levičarje. In na koncu po brskanju proizvajalčeve spletne strani ugotovim, da ta sploh ne ponuja levičarske verzije svojega izdelka, zaradi česar je potem ta izdelek za ta del populacije praktično popolnoma nekoristen.

Priznam pa, da sem bil popolnoma ignorantski do levičarske izkušnje znotraj iger in se nisem zavedal, da ta sploh obstaja. A po nedavni posodobitvi za večigralsko igro Counter-Strike 2 sem spoznal, da je takšna funkcija logična in nenazadnje tudi pričakovana, zato me čudi, da ni bila omogočena že prej.

Zanimivo je dejstvo, da je Counter-Strike: Global Offensive možnost spreminjanja držanja orožja v levi ali desni roki že vseboval in sicer so jo igralci lahko omogočili preko preproste komande, ki so jo vtipkali v ukazno vrstico, drugi del pa te stvari zaredi nekega razloga ni nasledil. No, tega je zdaj konec in Counter-Strike 2 je preko večje posodobitve v meni zdaj dobil možnost preklopa desnoročnega in levoročnega načina, za povrh pa si lahko nastavitve še bližnjico na tipkovnici, ki dinamično preklopi držanje orožja kar znotraj igre.

Če boste držanje orožja spreminjali sredi igranja, potem bo to pospremila tudi dodatna animacija – nož bo denimo verno preskočil in desne v levo roko in nato spet nazaj, tako da lahko postanete pravi žongler in čeprav se morda komu zdi takšna posodobitev nekaj skromnega, zna udobno vplivati na razpoloženje levoročnega igralca, kar bi mu v teoriji znalo pomagati tudi do boljših rezultatov.

Te boste lahko izkoristili ob koncu leta, ko bomo za vas priredili nov turnir iz igre Counter-Strike 2, do takrat pa ste vabljeni v malce drugačno, a bolj aktualno izkušnjo tekmovanja v dirkaški igri Assetto Corsa Competizione, ki na spored pride že tri tedne.

Končno dobivamo novo realnočasovno strategijo znotraj 2. svetovne vojne

0

Realnočasovnih strategij, s tematiko 2. svetovne vojne, je bilo njega dni kot listja in trave, nakar je ta žanr nekako izumrl in čeprav ga danes pri življenju uspešno ohranja serija strategij Age of Empires, nekateri pogrešamo bolj napredno orožarno, ki nas je vrgla v jarke, tam pa so vojaki trepetali pred bučnimi eksplozijami prihajajočih tankov.

Redki poskusi oživitve tega žanra sicer obstajajo. Razvijalec Relic Entertainment je dobro leto nazaj spočel igro Company of Heroes 3, a se je ta poskus oživitve znamke finančno obnesel bolj klavrno, zato upamo, da bo pri tem imel več sreče studio Best Way, ki že dolgo skrbi za serijo sličnih strategij Men of War.

Njihova pot se je v bistvu začela že leta 2004, ko so izdali igro Soldiers: Heroes of WWII, ki jo je nato nasledil Faces of War, v 2008 pa smo se seznanili s strategijo Men of War. Po vsem tem času se zdaj razvijalec pripravlja na izdajo nadaljevanja Men of War 2, ki je pri kovanju kode naletel na upravičljivo zamudo: razvijalec Best Way namreč izvira iz Ukrajine in zaradi vojne se je morala celotna ekipa preseliti drugam, saj ob vsakodnevnem raketiranju bolj težko razmišljaš o privlačnosti igralne formule svojega trenutnega izdelka.

Projekt pa se zdaj približuje zaključku in bo luč dneva ugledal že 15. maja. To bo konkretna poustvaritev 2. svetovne vojne, ki jo bomo lahko podoživeli skozi tri različne enoigralske kampanje, tako kot smo to včasih počeli v tistih prvih igrah franšize Call of Duty.

Prva kampanja nas bo postavila na stran Sovjetov in to ravno na začetku presenetljivega napada iz strani nacistične Nemčije, medtem ko se bomo v drugi kampanji preselili v ameriške škornje in sicer med njihove operacije znotraj Normandije. Tretja stran je tista, ki jo v igrah redko srečamo: spremljali bomo namreč boj nemškega oficirja ob koncu vojne, kar zna biti izjemno zanimiva kampanja.

Men of War 2 bo igralno spominjal na Company of Heroes, s to razliko, da tule baz ne bomo gradili, ampak bomo pomoč vedno vpoklicali od drugod. Zaradi tega bodo kampanje malce hitrejše, izkušnje iz kampanje pa bomo nato lahko preselili v spletne bitke, ki bodo ponujale več tipov večigralskega merjenja moči.

Stran na Steamu vas že čaka na ogled, cena pa zaenkrat še ni znana.

Cyberpunk 2077 je s tem modom videti že srhljivo fotorealističen

0

Izbor trenutno grafično najbolj impresivne igre je težka naloga, saj imajo vsake oči svojega malarja, zato so si tudi mnenja različna. Če se osredotočimo na nišo najbolj fotorealistične grafične podobe bi se mnenja zagotovo vrtela okoli ponudbe večjih založnikov, saj imajo samo oni toliko proračuna, da skupaj spravijo tako grafično impresivne produkte in na vrhu te ponudbe se že dolgo smuka igra Cyberpunk 2077.

Ta je zdaj resda že stara 4 leta, vendar pa ji je razvijalec CD Projekt RED pridno dodajal nove grafične elemente, kot je denimo podpora za DLSS, hkrati pa se ta naslov ponaša z morda najbolj izpopolnjenim modelom osvetljevanja ray tracing. Modderji so na PC-ju stvar še bolj obdelali in projekt Ultra+ Path Tracing Mod je podobo zvišal do takšne stopnje in zgornji video vsebuje nekaj kadrov sprehajanja, ki bi jih lahko zamenjali iz resničnega življenja.

Iluzija sicer ni popolna in se hitro poruši, ko naletimo na okoli stoječe NPC-je, a preleti avtomobilov in bližnjih stavb so zelo blizu objektom iz resničnega življenja.

Dobra novica je tudi to, da Ultra+ Path Tracing Mod ni neka fantazija, ki bi bila rezervirana samo za grafične kartice RTX 4090, ampak stvar veliko naredi na optimizaciji in popravi delovanje na AMD-jevih grafičnih karticah. Seveda boste še vedno potrebovali zmogljive strojne dele, a zahteve po teh so celo pri najvišjem ray tracing osvetljevanju “Path Tracing” nižje kot pa v uradni verziji igre.

Mod popravi tudi nekatere druge zadeve kot so denimo bolj realistični odsevi, lasje naj bi se na osvetljevanje bolje odzivali in razni efekti tipa dim, para in električne iskre so zdaj bolj verne resničnemu življenju, saj oddajajo svoje sence. Preko dodatnega moda Nova LUT lahko svetu vzamemo nekaj barvitosti, zaradi česar barvna shema postane bolj realistična, a hkrati Cyberpunk 2077 izgubi tisto “kiberpank” vzdušje, ki je pri tej igri tako dobro izpopolnjeno. Vse to je seveda izbirno, tako da se lahko sami odločite, kakšno podobo preferirate in se v njo lahko bolj zatopite.

Mod vas čaka na sledeči povezavi, ekipa pa pridno na njem dela od oktobra lani in ves čas dodaja nova presenečenja.

Zanimivo bo videti, kako grafično intenzitetne bodo naslednji naslovi razvijalca CD Projekt RED. Cyberpunk 2077 je bil namreč njihov še zadnji naslov, ki je bil spočet na njihovem lastnem pogonu REDengine, saj bodo naslednji nastali pod streho motorčka Unreal Engine 5.

Netflix naj bi preklical serijo, ki bi se dogajala v svetu Witcherja

0

Že nekaj časa imamo občutek, da se je pretočni servis Netflix odločil oddaljiti od franšize Witcher za katero je imel ob najavi prve serije velike načrte, a zdaj želi očitno stvar čim prej zaključiti in morda poiskati kakšen drug fantazijski izdelek, ki bi jim služil kot HBO-jeva inačica Igre prestolov.

Veščec se je namreč na Netflixu že praktično od začetka boril s težavami, saj je bila 1. sezona relativno dobro sprejeta, čeprav je bil marsikakšen gledalec, zaradi premalo pojasnjenih skokov skozi čas, ob gledanju zmeden, nakar je produkcijo zadela še koronavirus kriza, težave pa so se od takrat samo še začele poglabljati.

Netflix je poskušal zavrteti ločeno serijo Blood Origin, a je ta pri kritikih povsem pogorela, slabe ocene pa so začele leteti tudi na nove sezone osnovne serije. Vmes so se pojavile novice, da pisci scenarijev niso marali preveč knjig, ki jih je originalno spisal poljski pisatelj Andrzej Sapkowski, nakar je še glavni igralec Henry Cavill najavil, da zapušča serijo, kar je bil boleč udarec, saj se praktično vsi strinjajo, da je bil Henry v vlogi Geralta eden redkih plusov te serije.

Netflix je nekaj dni nazaj najavil, da bo 5. sezona Veščeca hkrati tudi zadnja, kar pomeni da bodo poslednje tri knjige Sapkowskega združene v dve sezoni, kar je sprememba od prej, ko je vsaka sezona obravnavala samo po eno knjigo.

Spletna stran Redanian Intelligence zdaj poroča, da pretočni gigant ni samo skrajšal življenjsko dobo osnovne serije, ampak je preklical tudi razvoj ločenega izdelka, ki naj bi nosil ime The Rats. Serija naj bi sledila druščini avanturistov, ki se jim v 3. sezoni pridruži Ciri, med 6 do 8 epizod pa nam bi predstavilo življenje tolpe preden se je ta srečala z belolaso junakinjo. Posneti material naj bi bil zdaj uporabljen pri izdelavi 4. sezone in to najverjetneje v obliki spominov, ki jih bodo imeli posamezni člani tolpe, možno pa je tudi, da bo Netflix iz posnetega materiala posnel krajši filmček, ki bo nato pokazan pred izidom nove sezone.

Netflix sicer nad franšizo še ni povsem obupal, saj še vedno dela na animiranem filmu Sirens of the Deep, kjer bo Geraltu posodil glas Doug Cockle, ta pa je to nalogo že odlično izpeljal skozi trojico iger izpod razvijalca CD Projekt RED. Kljub temu pa se zdi, da je Netflix z večjimi projekti v Witcher univerzumu zaključil, k tej odločitvi pa so ga morda pripeljale tudi slabe ocene drugega dela 3. sezone.

4. sezona naj bi premiero doživela pozno letos ali pa celo enkrat v 2025, vlogo Geralta pa bo v njej prevzel igralec Liam Hemsworth.

Simpsoni ubili enega od likov, ki je bil prisoten od začetka serije

0

Risana serija Simpsonovi je letos že v svoji 35. sezoni in o kulturnem impaktu tega televizijskega izdelka je dandanes že odveč izgubljati besede, saj zdaj že vsaj tri generacije gledalcev vedo, kdo je Homer Simpson in kakšne barve kratkih hlač nosi Bart.

Serija se na televizijskih zaslonih toliko časa ni obdržala samo zaradi osnovne družine, ki ji poveljuje Homer, ampak so veliko prispevali tudi stranski liki, te pa lahko ločimo na stalne spremljevalce in takšne, ki so v epizode pokukali samo občasno – to velja denimo za razne vloge, kjer je glasovni nastop prispeval kakšen Hollywoodski zvezdnik.

Potem pa so tule povsem obstranske zadeve, ki jih velikokrat vidimo nekje v ozadju in čeprav praktično nikoli ne spregovorijo, veliko pripomorejo k občutku domačnosti. Vedno sem imel rad, ko so ustvarjalci tem obstranskim osebam vcepili nekaj osebnosti in zgodovine, če le pri tem niso pretiravali kot je to denimo v primeru Vojne zvezd ali pa Marvela, kjer bi tudi hišniku, ki je čistil prostore Avengerjeve stolpnice, podelili svojo serijo.

In eden od takšnih stranskih likov se je od nas poslovil v seriji Simpsonovi in sicer gre za možaka z imenom, ki ga skoraj zagotovo še niste slišali, pa čeprav je bil tam od samih začetkov. Larry Dalrymple se je namreč pojavil že v čisto prvi epizodi Simpsonov, imenovani “Simpsons Roasting on an Open Fire”, ta pa je na televizijskih sprejemnikih zaživela leta 1989. Larryja smo običajno videli znotraj Moejeve gostilne in dneve je pridno preživljal ob boku svojega prijatelja Sama, ki je še en skoraj neviden spremljevalec te serije.

Larry je svojo starost 42 let ohranil do svoje smrti, ki se je zgodila v aktualni 35. sezoni in sicer v 15. epizodi “Cremains of the Day”. Larry tudi v tej epizodi ne spregovori ampak samo umre že na začetku epizode, ko ga Moe najde za šankom mrtvega. Na Homerja in ostale obiskovalce gostilne nato pade naloga, da raztrosijo njegov pepel, saj je Larry vse sedeče okoli sebe obravnaval za najboljše prijatelje, čeprav ti z njim niso spregovorili nobene besede.

Zaplet bi se morda komu zdel, da je ustvarjalcem že povsem zmanjkalo idej, zato so za zgodbe začeli izrabljati povsem nevidne like, a po drugi strani epizoda v sebi nosi tudi nekakšno sporočilo glede ljudi, ki so vsak dan okoli nas, nase ne vlečejo pozornosti, vendar pa vseeno obstajajo in znajo na nas vplivati bolj kot pa si bi mislili. Larry si tako zasluži svojo osmrtnico, več zanimivosti o njem pa si lahko preberete na Wikipediji.

Aktualno sezono Simpsonovih si lahko ogledate na pretočnem servisu Disney+, čeprav zgoraj opisana epizoda med časom pisanja še ni na voljo.

Fallout 4 prejel zajetno posodobitev, ki pa je s sabo prinesla cel kup težav

Po dveh letih od prve najave je igra Fallout 4 končno dobila obljubljeno posodobitev, ki je prišla ravno v času, ko vsi govorijo o televizijski seriji, zaradi katere sta predvsem igri Fallout 4 in Fallout 76 močno odebelili svoji bazi igralcev, pa čeprav sta zdaj obe stari že kar nekaj let.

Brezplačna posodobitev je primarno namenjena konzolam, saj PlayStation 5 in Xbox Series X prej nista držali samosvojih verzij, ki bi znale izkoristiti močnejše strojno drobovje teh naprav, a je nadgradnja prispela tudi na PC, kjer so se igralci lahko poveselili popravka nekaterih hroščev in dodatne vsebine, ki so jo sicer ustvarili modderji, a jo je dodatno odobrila sama Bethesda.

Ultrawide Resolution Fallout 4 Next Gen
byu/Ok_Summer_3129 info4

Žal pa se zdi, da razvijalec v delanje te posodobitve v vsem tem času ni vložil kakšnega posebnega truda, zato se po spletu pojavljajo poročila o težavah, ki jih je s sabo prinesla ta nadgrajena verzija in predvsem na PC-ju se zdi, da je popravek več stvari pokvaril, kot pa jih izboljšal.

Računalničarji so se veselili predvsem uradne podpore za tiste res široke zaslone tipa 21:9, ki pred tem ni obstajala. No, zdaj lahko v igri resda izberemo novo ločljivost, vendar pa Bethesda ni vgradila resnične podpore, ki bi sliko prilagodila novi ločljivosti. Namesto tega je slika samo razvlečena skozi cel ekran, zaradi česar dimenzije vsega izpadejo smešne in to smo v bistvu lahko naredili že prej preko urejanje .INI datoteke in očitno edina sprememba v primerjavi s tem je zdaj meni, kjer lahko ločljivost kliknemo. Nastavitve razpona pogleda oziroma FOV seveda niso prisotne.

Ayo I’m loving the new exclamation mark thrower in the new update
byu/ChopSuey0299 inFallout

Potem so tu hrošči, ki jih je še vedno cel kup. Na PC-ju je veliko teh odpravil neuradni popravek, ki so ga skupaj spravili modderji, nadgrajena verzija igre pa jih ne odpravi, tako da se v bistvu še vedno zanaša na delovanje modifikacije iz strani skupnosti. Razvijalcu se ni dalo odpraviti niti tistega največjega hrošča, ki že dolgo pesti vse lastnike RTX grafičnih kartic: če v igri vklopite grafično možnost “Weapon Debris”, potem se vam bo igra pogosto rušila, ta problem pa je prisoten tudi v tej prenovljeni verziji igre.

Fallout 4 je zdaj po novem tudi povsem združljiv s prenosno napravo Steam Deck in se ponaša z značko Steam Deck Verified, a uporabniki pravijo, da za to ni razlog kakšna nova optimizacija, ampak je Bethesda zgolj odstranila svoj lastni zaganjalnik, ki ga ni bilo možno upravljati s kontrolerjem, zaradi česar tudi ni imel te značke. Ironično je zdaj izkušnja na Decku slabša, saj igralec pred zagonom sploh ne more nastaviti želenih grafičnih nastavitev. Tako tem ne ostane drugega kot pa da v Steamu pod lastnostmi igre v ukazno vrstico dodajo komando: “SteamDeck=0 %command%” (brez narekovajev).

Težave so se preselile tudi na konzole, kjer ima zdaj igra dva grafična načina: “Performance”, ki ven vrže nižjo ločljivost, a nato igra teče pri 60 sličicah na sekundo in “Quality”, ki izda sliko ločljivosti 4K pri 30 sličicah na sekundo. Žal se je na konzolah Xbox Series S/X pojavil hrošč zaradi katerega obe nastavitvi igro poganjata v “Performance” načinu, kar je sprožilo smešno situacijo, kjer so igralci na X-u hvalili neverjetno optimizacijo za igranje pri 4K ločljivosti, čeprav je ta tekla pri 1080p.

Teh težav glede ločljivosti na konzoli PlayStation 5 ni, a tam se je pojavil drug hrošč, saj nekateri igralci preprosto niso dobili opcije za brezplačno nadgradnjo. Problem je prisoten predvsem pri tistih, ki so Fallout 4 prejeli preko naročnine PlayStation Plus, Bethesda pa je potrdila, da je to hrošč in da na njegovi razrešitvi že delajo.

Posodobitev je največ škode naredila na PC-ju, kjer je treba vse mode narediti na novo združljive s svežo verzijo igre, kar ni majhen podvig. Tu je predvsem težava programa Fallout 4 Script Extender, ki je sestavni del naprednejših modov, tako da mora biti najprej posodobljen ta, preden se naknadno popravi tudi modifikacije, ki delujejo na njegovih temeljih. Avtor Script Extenderja je že zapisal, da dela na združljivosti, a da še nima končnega datuma, nanj pa čaka tudi ekipa ogromnega moda Fallout London, ki je bil prestavljen ravno zaradi te uradne posodobitve iz strani Bethesde.

Predelava igre Gothic prodaja zbirateljsko verzijo za 200 €, čeprav še vedno nismo videli igralnega posnetka

0

Moram priznati, da sem kot velik oboževalec franšize Gothic ob uradni najavi predelave prve igre, ki je originalno izšla leta 2001, dobesedno skakal po sedežu od veselja, a te dni na potek razvoja gledam zaskrbljeno in za končni izid nisem preveč optimističen.

Najprej smo leta 2019 dobili konceptni demo, ki pa je bil katastrofalen, nakar je založnik THQ Nordic čakal do leta 2020 preden je napovedal uradno predelavo prvega Gothica, na čelo te pa so postavili novo ustanovljeni studio Alkimia Interactive.

Nato smo čakali na prve napovednike in slike, kar smo sicer resda dobili, vendar po štirih letih razvoja še vedno ne vemo, kako točno se bo stvar igrala in kako obsežna sploh bo ta predelava. Namesto tega smo dobili samo vmesne sekvence in razne slike, ki jih razvijalec vsakih nekaj mesecev podeli preko družabnih omrežij, čas pa medtem teče dalje in po štirih letih še vedno nimamo datuma izida. Razumemo, da te stvari potrebujejo svoj čas, a navsezadnje govorimo o predelavi in ta projekt niti približno ni tako obsežen kot kakšen Final Fantasy 7 Rebirth.

Alkimia Interactive je včeraj končno izdal nov video, a žal ta ni tisto, kar so oboževalci pričakovali. Napovednik je namreč narejen za prodajo zbirateljske verzije igre, ki stane kar 200 € in v sebi vsebuje bolj malo dobrot. V zameno za ta znesek boste dobili fizično kopijo igre, masko glavnega zlobca Sleeperja, usnjeno zapestnico, usnjen dnevnik in CD, ki bo nosil igrino glasbo. Od vsega tega je pozornosti vredna samo maska, medtem ko sta zapestnica in zvezek videti kot nekaj, kar bi za drobiž kupil na stojnici hrvaške obale.

Gothic

Igralci so seveda presneto jezni, saj bolj redko vidimo prodajo zbirateljske verzije za igro, ki ni pokazala še nobenega igralnega posnetka, za to ceno pa bi pričakovali vsaj še kak zemljevid sveta ali pa morda obesek, ki bi ga nato lahko nosili okoli vratu. Jeza je upravičena, a namesto da bi grdo gledali na razvijalca, si grde poglede zasluži založnik, ki je v letu 2024 postal zaskrbljujoč. THQ Nordic namreč spada pod krovno hišo Embracer Group, ki je v zadnjih dveh letih odpuščala vse po spisku in v bistvu smo presenečeni, da ta predelava še ni bila preklicana. A kdo ve kako so pripetije založnika vplivale na razvoj in preko prodaje te zbirateljske verzije morda poskuša založnik na poceni način pokriti nekatere stroške izdelave.

Prekletstvo franšize Gothic se tako nadaljuje, saj so tudi originalne igre trpele ravno na račun založnika, ki je bil svoje dni avstrijski JoWood, ta pa je zaradi finančnih težav propadel ravno takrat, ko je bila ta serija iger še aktualna. Tudi originalnemu razvijalcu Piranha Bytes te dni ne gre najbolje: zadnje novice so nakazale, da je studio tik pred propadom in išče kakšnega partnerja, ki bi jih rešil potopa. Od tega je minilo zdaj že nekaj mesecev, usoda studia pa še vedno ostaja neznana.

Sejem BlizzCon 2024 preklican

0

Razvijalec Blizzard je v igričarski industriji dolgo veljal za tistega razvijalca, ki je praktično nesmrten. Spoštovanje so si prislužili že s svojimi prvimi igrami, zares slavni pa so postali preko igre Warcraft 3 in nato preko naslovov World of Warcraft in Overwatch samo še utrdili status superzvezdnika. Preko izdaj franšiz Starcraft in Diablo so postali celo tako slavni, da so vsako leto spočeli svoj lastni sejem BlizzCon, ki je pod eno streho združil največje ljubitelje njihovih iger, ki so lahko članom studia zastavili direktna vprašanja in na splošno je BlizzCon od vedno veljal za takšno udobno druženje, ki ga je krasila prijateljska atmosfera.

Nakar se je štiri leta nazaj začela stvar zlagoma rušiti. Najprej Blizzard dolgo ni predstavil kakšnega res novega izdelka, tega pa je nasledil slavni debakel, ko so iz e-športnega turnirja odstranili igralca, ki je izrazil podporo HongKongu, zaradi česar jih je veliko ljudi obtožilo priklanjanja Kitajski.

A težav tu še zdaleč ni bilo konec. Dobili smo tudi BlizzCon, kjer so vsi pričakovali najavo igre Diablo 4, a namesto tega se je na odru pojavil mobilni Diablo: Immortal, kar je ljudi samo še bolj razjezilo. Nato je vmes vsekala pandemija koronavirusa, zaradi česar je bil BlizzCon leta 2020 in 2021 preklican, nakar se je zgodila še ogromna tožba, saj je razvijalec dolgo skrival nagnusno spolno nadlegovanje znotraj svojih pisarn, kar je rezultiralo v odpuščanju celega kupa vodilnega kadra.

Situacija se je v zadnjih dveh letih malce normalizirala in leta 2023 je sejem zopet zaživel, takrat pa je stopil na oder tudi Phil Spencer, vodja Microsoftove divizije Xboxa, zaradi česar je marsikak igralec dobil občutek, da je Blizzardovih težav konec, saj bo ta kmalu kupljen iz strani Microsofta.

To se je zdaj tudi zgodilo, a žal bo BlizzCon tudi letos odpovedan. Novico je Blizzard sporočil preko svoje uradne strani, kakšnega posebnega razloga pa niso navedli. V ločeni izjavi za stran PCGamer so navedli, da so do te odločitve prišli sami in da za njo ni krivec novi lastnik Microsoft in da bodo svoje izdelke razkazali na drugih sejmih v letu 2024 in da se veselijo novega BlizzCona, ki se bo pripetil v bodočih letih.

En možen razlog za preklic je pomanjkanje svežih naslovov, ki bi jih kazali na odru. Blizzard ima za letos napovedano novo razširitev The War Within znotraj igre World of Warcraft, Diablo 4 pa bo prejel svoj prvi dodatek Vessel of Hatred. To sta sicer pomembna projekta, a nista samostojni igri, zato delanje tako velikega dogodka za stransko vsebino ne bi imelo ravno smisla. O kakšnih drugih projektih pa enostavno nimamo nobenih novih informacij: Blizzard je sicer delal na unikatni preživetveni igri, ki je po mnenju mnogih nosila ogromno potenciala, a je bila ta preklicana, nadomestni projekt pa je verjetno prezgodaj v razvoju, da bi bil pripravljen za uradno napoved.

BlizzCon 2024 je tako uradno preklican in res se sprašujemo, če ga bomo sploh še kdaj videli. Spomnimo se, da je po nekako isti poti šel E3: najprej je bil večkrat preklican, organizator je nato ves čas obljubljal, da naslednje leto pa stvar zagotovo pride na spored, nakar je zanimanje tako upadlo, da je bil preprosto za vedno odpovedan.

Po 10 letih MMO ArcheAge ugaša strežnike

0

Korejski razvijalec XL Games nam je leta 2014 predstavil MMO igro ArcheAge, ki je vsebovala kar nekaj zanimivih idej. Spomnim se, da sem stvar preigraval tudi sam in uspelo mi je spočeti enega od svojih prvih video vtisov, ki si ga lahko ogledate spodaj – bonus je res zanič mikrofon zaradi katerega se me komaj sliši.

ArcheAge nam je predstavil širok svet, ki smo ga lahko prehodili peš ali pa na hrbtu kakšne zverine, moč pa je bilo tudi skočiti v svoj lastni čoln in se igrati morskega kapitana. Prisotne so bile tudi razne res posebne igralne novitete, saj si lahko kupoval zemljišča in nato na njih gradil hiše, za poredne igralce je bil prisoten sistem sojenja iz strani drugih špilavcev, vsake toliko pa je kak srečnež lahko v divjini naletel na izjemno dragoceno drevo, ki ga je pred tem zadela strela – te surovine si lahko nato prodal za izjemno lep priliv cekina.

Strežniki so bili ob beta testiranju tako polni, da se enostavno nisi mogel povezati na njih ali pa si čakal v dolgi vrsti, zato je bil naval igralcev konkreten tudi ob izidu, a takrat je na plano pokukala korejska stran razvijalca, zato se je naslov začel hitro začel utapljati v mikrotransakcijah, kar je igralce sčasoma začelo odvračati od igranja, dokler se v njej niso začeli zadrževati samo še največji oboževalci.

Ti so včeraj izpustili glasen krik razočaranja, saj je založnik Kakao Games najavil, da so se po svetovanju z razvijalcem XL Games odločili, da vzdrževanje igre ArcheAge nima več smisla, saj je igralna baza postala premajhna, da bi ti igralci lahko izkusili vsebino na takšen način, kot je bila ta zamišljena.

Na ta račun so prišli do težke odločitve, da ugasnejo strežnike v Evropi in Severni Ameriki, to pa se bo zgodilo 27. junija 2024. Prodaja igrine valute je bila zdaj že zaustavljena, a bo notranja trgovina še naprej delovala vse do konca obratovanja strežnikov. Vsi tisti, ki posedujejo naročnino Patron bodo za to dobili nazaj povrnjen denar v obliki igrinih kreditov, tako da bodo te lahko zamenjali za kaj takšnega v trgovini, kar si prej še niso privoščili in zanimivo bo videti, če se bo v igri priredil kakšen znaten finale, ki bo igro poslal v večna lovišča.

Glede na uradno napoved se bodo strežniki ugasnili samo pri nas in v ZDA, medtem ko bodo v kakšni Aziji in drugod očitno še naprej delovali, tako da lahko tisti največji odvisneži še vedno naredite nove like in se povežete na strežnike, ki pa bodo vsebovali višji zamik. Vsem ostalim pa je priporočljivo počakati na nadaljevanje ArcheAge 2: to je bilo najavljeno leta 2022 in bo zgrajeno znotraj pogona Unreal Engine 5, žal pa datum izida še vedno ostaja neznanka.

GTA 5 je imel v razvoju DLC, kjer bi Trevor igral nerodnega vohuna

Razvijalec Rockstar je mojstrski pripovedovalec zgodb, ki jih je najbolj prijetno doživeti preko enoigralskih kampanj. To so v preteklosti dokazali že večkrat in to preko franšiz Red Dead Redemption 1 in 2, Bully, Manhunt in seveda tudi serije iger Grand Theft Auto. Zgodba je pri njih vedno igrala veliko vlogo in če je niso izdelali že sami, so stopili v vlogo založnika in preko zunanjega razvijalca dostavili štorijalno vrhunski naslov: dokaz tega je mojstrski L.A. Noire iz leta 2011, ki je bil ob izidu delež veliko kritik, a več kot desetletje kasneje nismo dobili niti ene igre, ki bi dostavila podobno igralno izkušnjo.

Žal pa se je delovanje Rockstarja spremenilo takoj ko je zavohal ves dobiček, ki ga lahko prinesejo večigralski svetovi. To se je zgodilo več kot desetletje nazaj z igro GTA 5, ki bi morala sprva slediti razvojni poti pretekle igre GTA 4, ki je po izidu prejela dva odlična ločena dodatka The Lost and the Damned in The Ballad of Gay Tony, a nato je vmes posegel uspeh večigralskega dela GTA Online in stvari so se korenito spremenile.

Kako drugačen bi bil lahko danes GTA 5 je na nedavnem podcastu povedal igralec Steven Ogg, ki je v igri posodil glasilke kontroverznemu liku Trevorju Philipsu. Ta je namreč povedal, da je imel Rockstar za Trevorja še velike načrte, saj naj bi ta nosil glavno vlogo DLC-ja Agent Trevor, ki je imel hudo zanimivo štorijalno idejo. Trevor bi namreč moral sodelovati z agencijo FIB in se spremeniti v nekakšno različico Jamesa Bonda in čeprav bi se Trevor trudil postati pretkani in šarmantni vohun, mu njegova kaotična nrav tega ne bi dopustila, kar bi lahko rezultiralo v celem kupu izjemno zabavnih nalog. Steven je dodal, da je ideja DLC-ja napredovala celo do te mere, da je bil poklican na snemanje glasovnih vrstic, a nato je bila stvar nenadoma preklicana in pozabljena.

Kopači po igrinih datotekah so že leta 2019 odkrili zapise o tem DLC-ju, a ta naj bi bil samo eden od trojice načrtovanih. Dobili naj bi še dodatek Zombie Apocalypse, ki bi bil podoben Undead Nightmare iz igre Red Dead Redemption, tako da bi se morali boriti proti invaziji nemrtvih, dodatno pa bi se pozabavali še v DLC-ju Alien Invasion, kjer bi zopet v glavni vlogi nastopal Trevor, ta pa bi v njem svoje avanture preselil izven domačega planeta.

Vse te stvari so bile preklicane, a ne povsem izbrisane, saj je Rockstar nekatere elemente izkoristil za izdelavo vsebine znotraj GTA Online, kot je denimo Diamond Casino.

Rockstar je sicer še vedno zavezan k izdelavi enoigralske vsebine in tudi GTA 6 bo držal napeto zgodbo, ki jo zagotovo vredno raziskati. A vseeno ostaja grenak priokus, da bi lahko že zdaj ponovno preigravali močno bolj obogaten GTA 5, zdaj pa se vsebine tega lahko veselijo samo v neki alternativni dimenziji.

Windows 11 zdaj vsebuje oglase

0

Podjetje Microsoft se že dolgo poigrava z idejo, da bi oglase nekako bolje zapakiral v svoj operacijski sistem Windows. Vsak, ki je kdaj sam opravil inštalacijo operacijskega sistema, že zdaj ve, da te namestitveni program med inštalacijo večkrat povpraša, kakšne oglase bi si želel gledati in na izbiro imamo samo opciji, ki oglase prilagodijo vašemu zanimanju ali pa bolj splošne reklame, nikjer pa ni možnosti za popoln izklop nadležnih oglasov.

Nato so se oglasi začeli postopoma pojavljati tudi drugod. Če ste denimo uporabljali urejevalnik besedila Wordpad ste v pasici dobili sporočilo, da bi bilo nemara dobro preizkusiti seznam orodij Office, prenovljeni odjemalnik pošte Outlook pa ima oglasno sporočilo vdelano kar znotraj vašega seznama prejete pošte, tako da vas vedno bode v oči.

Windows 11

Zdaj se reklame selijo tudi v samo srž operacijskega sistema. Nova posodobitev KB5036980 vam namreč v seznam priporočenih aplikacij, ki jih uzrete na spodnji strani začetnega menija, vrine oglas oziroma ikono aplikacij, ki jih nimate nameščenih. Microsoft pravi, da se bodo tule pojavile samo aplikacije zunanjih izvajalcev, ki so jih odobrili sami, a to ne spremeni dejstva, da je tole oglas, ki ga bomo zdaj primorani gledati, razen če stvar lastnoročno izklopimo.

Da ohranimo Start meni čist je treba najprej skočiti pod “Nastavitve”, nato pod “Prilagoditev” in na koncu pod zavihkom “Start” izklopimo možnost “Pokaži priporočila za namige, bližnjice, nove aplikacije in drugo”.

Osebno nove posodobitve še nisem prejel in očitno ta prihaja v valovih, tako da jo znate prejeti šele v prihajajočih dneh. A zanimivo je, kako hitro je ta novost prešla v končno verzijo Windowsov: Microsoft je namreč te oglase testiral samo nekaj tednov nazaj znotraj programa Insider, zdaj pa je zadeva že nared za končne uporabnike. Ob tem se tudi sprašujemo, kako dolgo bo možnost izklopa teh oglasov sploh na voljo in če ne bo sčasoma Microsoft dodatne reklame preselil še na kakšen drug vidik uporabniške izkušnje.

Morda se zdi komu takšna skrb glede teh mini oglasov pretirana, a takšne stvari se vedno začno pri majhnih korakih, dokler povsem ne uidejo nadzoru. Ob tem se je treba zavedati, da stranke te reklame trpijo znotraj izdelka, ki ni poceni – osnovna licenca za Windows 11 Home stane 145 €.

Po desetih letih je nadgrajena verzija igre Tomb Raider prispela tudi na PC

0

Založnik Square Enix se je leta 2013 odločil ponovno zagnati franšizo Tomb Raider, saj je ta v svetu pustolovskih iger, kjer je takrat vladala serija Uncharted, potrebovala nekaj svežega vetra, zato je Lara Croft postala mlada ženska, ki pa ni superjunakinja ampak navaden človek, zato je postalo tudi igranje malce bolj realistično. Namesto istočasnega vihtenja dveh pištol, delanja salt in boja proti tiranozavru je nova Lara zgolj skušala preživeti, zato je bila na začetku kampanje vesela že preprostega loka, nasprotnike pa je odstranjevala iz zasede.

Na novo zagnana serija je bila za založnika lep finančni uspeh, zato je kasneje odobril izdelavo še dveh poglavij, ki sta igrali na isto vižo, še pred tem pa je leta 2014 izdal manjšo predelavo pod imenom Definitive Edition, ki pa je prispela za takrat aktualni konzoli PlayStation 4 in Xbox One, medtem ko je PC pri temu izostal. To pri računalničarjih običajno ne bi igralo prevelike vloge, saj takšne manjše obdelave samo dvignejo ločljivost in omogočijo poganjanje pri višjih sličicah na sekundah, kar je PC verzija dobila že ob originalnem izidu.

Vendar pa je v tem primeru Definitive Edition prinesel še nekatere druge bonuse, saj je bil Larin obraz spremenjen, nekaj malega pa je bilo postorjenega tudi na osvetlitvi in boljši animaciji. Vsi ti bonusi niso v PC verzijo nikoli prispeli, po desetletju pa je očitno končno nastopil čas za spremembe in tudi PC-jaši lahko zdaj končno igramo to “ultimativno” verzijo igre.

Obstaja samo en problem: Tomb Raider: Definitive Edition je na voljo samo znotraj Microsoftove trgovine, medtem ko se na Steamu do nje ne moremo dokopati. Kaj točno je razlog za takšno izdajo ni še jasno, a niti ni prvi primer takšne nadgradnje, ki je bila nato dostopna samo preko Microsoftovega servisa. Na enak način je manjšo obdelavo prejela igra The Evil Within, ki je ravno tako dobila nekatere bonuse kot je recimo prvoosebni pogled, tega pa na Steamu ni bilo in še vedno ni možno pridobiti.

Dobra novica je vsaj to, da je Tomb Raider: Definitive Edition postal “Play Anywhere” naslov, tako da če si stvar že lastite na Xbox konzoli, jo lahko na PC-ju pod istim računom igrate brezplačno. V nasprotnem primeru je za njo treba odšteti 20 €, sumimo pa, da bo stvar kmalu prišla tudi v storitev Game Pass, kjer se nahajata tudi ostala dela trilogije.