🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 118

Octopath Traveler 2 – nostalgija v prečiščeni obliki

Žanr japonskih RPG-jev mi osebno ni preveč blizu, vendar pa je Square Enix v zadnjem času izdal že tretji naslov, ki nosi tisto nostalgično podobo, ki spominja na nekaj, kar je pravkar ušlo iz zaprašene NES konzole in se pojavilo na sodobnih PC-jih in konzolah. Po igri Octopath Traveler se je rodila še igra Triangle Strategy, zdaj pa se je pred mano pojavil še Octopath Traveler 2, igralci ter kritiki pa so polni hvalnic, ki so me na koncu prepričale, da sem se spravil v igranje Octopath Travelerja 2.

In priznati moram, da sem bil pri igranju večkrat presenečen, čeprav je igralna izkušnja vsebovala tudi nekaj zastarelih konceptov, ki so mi končne vtise nekam okvarili, a vseeno je tole naslov, ki ga je vredno preizkusiti – še posebej to velja za oboževalce raznovrstnih zgodb, ki so povrh vsega navdušenci nad žanrom japonskih fantazijskih pripovedi.


Razvojna ekipa: Acquire Corp
Založnik: Square Enix
Platforme:
 PS5, PC, PS4, NS
Nakup: 59,99 € Steam48,29 € PS5, PS4
Datum izida: 24. februar 2023
Igrano na: PS5

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


VIDEO RECENZIJA


Kar najprej stopi v oči pri zagonu tega naslova je naravnost čudovita grafična podoba. Ta je na slikah resda videti zastarelo, ampak Square Enixu je na nek način uspelo ustvariti čudovito piklsasto sliko, ki je bila združena s čudovito osvetlitvijo, lepimi animacijami in odličnimi teksturami. Rezultat je podoba, ki te na kakšnem večjem televizorju pri ločljivosti 4K naravnost odpihne, oči pa vam bo mazilil še mestoma čudovit dizajn sovražnikov in predvsem šefov, ki ob vžiganju barvastih posebnih sposobnosti naravnost očarajo. Kakor rečeno, slike tej igri delajo krivico in če si kakšen naslov zasluži preigravanje na OLED zaslonu, je to ravno Octopath Traveler 2.

Kar se tiče igranja je tole na površju dokaj tipični japonski RPG, s to razliko, da lahko na začetku izberete enega od osmih junakov, vsak od teh pa vsebuje svojo zgodovino in osebno zgodbo, ki vas nato popelje skozi več poglavij. Junaki so raznovrstni: tu je tatica Throne, lovka Ochette, klerik Temenos in učenjak Osvald in ponujajo svoje posebne sposobnosti, a ko izberete enega od njih, morate z njim tudi do konca preigrati zgodbo in vmes ne morete kar skočiti na novega junaka, razen če ne začnete povsem nove igre. Vendar pa hkrati to ne pomeni, da boste morali igro preigrati osemkrat, saj boste med raziskovanjem sveta naleteli na tudi ostalih sedem junakov in tako boste lahko preigrali tudi njihove štorije v samo enem preigravanju.

Octopath Traveler 2
Grafična podoba je mestoma naravnost čudovita.

Zgodbe junakov so zanimive, a nekatere vseeno bolj izstopajo od drugih. Osebno sem bil najbolj navdušen nad Osvaldovo štorijo, saj je bil glavni junak obtožen umora svoje družine, nakar je bil obsojen na bivanje znotraj zapora, ki se nahaja sredi zamrznjenega otoka. Vaša prva naloga je tako pobeg iz tega ledenega pekla, nakar se morate še maščevati svojemu nekdanjemu prijatelju, ki je tisti pravi krivec za umor vaše žene. Štorije tako niso morda namenjene tistim najmlajšim, saj boste med igranjem naleteli tudi na nekam masten jezik in prizore nasilja, čeprav nekega resnega pretakanja pikslaste krvi ne boste ugledali.

Velik del vaše avanture bo zajemalo tudi raziskovanje res ogromnega sveta, ki ponuja veliko glavnih in stranskih poti. Premikate se lahko po zemlji in vodi, varni pa ne boste nikjer, saj tule ven pomoli tipična prvina jRPG-jev, ti pa vam na pot postavijo naključne boje, ki se jim ne da izogniti ali pa vsaj predvideti. Takšni naključni spopadi mi nikoli niso bili všeč, saj se mi zdijo večinoma samo zapravljanje časa, tule pa so nekako nuja, saj vam prinašajo bogato število izkušenj, vsake toliko pa naletite še na kakšen zaklad.

Octopath Traveler 2
Vaše raziskovanje vam bodo prekinjale tudi vasice in mesta.

Po svetu, ki mu lahko poljubno prilagajate dan in noč, vas bo vedno vodila ena od glavnih štorijalnih niti, na poti pa bo treba opraviti tudi kakšen stranski opravek. Stranske misije niso nič res preveč briljantnega, saj so tam pač zato, da vam prinesejo kaj izkušenj ali pa morebiti kakšen nov košček oklepa, vendar pa so dobra popestritev med sprehajanjem, ki je dokaj odprto in vas lahko hitro zanese tudi v kakšno temnico, za katero niste pripravljeni. K sreči se pred vstopom na vsako novo področje izriše opozorilo, ki navrže priporočeno stopnjo za raziskovanje dotične stopnje in če ste pod njo, se je pametno obrniti nazaj, saj je sovrag preprosto premočan in vas pospravi v dveh udarcih.

Bojevanje je potezno in je morda največja privlačnost tega naslova. Postavitev je tipična: na levi se nahaja vaš nasprotnik, ki vas lahko pričaka solo ali pa v skupini, na desni pa je vaša partija pretepačev. Vsak od nastopajočih ima svojo vrsto splošnih in poteznih potez in bojevanje zna biti zelo taktična bitka, ki zahteva kar nekaj razmišljanja. Sovražniki in predvsem šefi lahko nosijo goro zdravja, zato je treba biti pri vsakem udarcu maksimalno učinkovit in prva poteza pri temu je odkrivanje šibke točke nasprotnika. Te se razlikujejo od grdavža do grdavža, a ko jo enkrat izgruntamo, lahko sovragu z uspešnimi udarci izničimo ščit, nakar ga onesposobimo, ta čas pa lahko izkoristimo bodisi za zdravljenje ali pa proženje specialke, ki jo lahko še dodatno nadgradimo preko pik, ki jih pridobivamo med rundami. Med vsem tem je treba seveda skrbeti še za zdravje glavnega junaka in spremljevalcev ter na zalogo mane, saj brez te nekateri heroji niso niti pol toliko učinkoviti in lahko tolovaja samo nežno udarijo s palico.

Octopath Traveler 2
Šefi so odlični in vas velikokrat prisilijo, da izrabite čisto vse posebne sposobnosti, ki jih imajo na voljo vaši junaki.

Bitke znajo včasih trajati kar predolgo in to sem dobro spoznal pri mojem prvem srečanju s šefom, pri kateremu sem zagonil 20 minut igranja, samo zato, da sem na koncu neslavno crknil. In nato sem boj ponovil z istim rezultatom in na koncu zmagal samo zato, ker sem si predhodno kupil dovolj sliv in grozdja, da sem si med bitko lahko večkrat obnovil mano in zdravje. Vendar pa je to del izkušnje in igra te preko takšnih težavnih bojev nauči marsikaj tako da znaš pri naslednjem srečanju bolj učinkovito izrabiti svoje posebne poteze.

Octopath Traveler 2 je zabavna igra, za katero vam ne morem ravno povedati, če se res hudo razlikuje od originala, saj tega nisem nikoli preizkusil. Je pa tole presneto dolg naslov, saj lahko v igranje mimogrede zabiješ 50 ur pa še vedno ne boš videl konca. Zdelo se mi je, da je igralna izkušnja malce preveč razvlečena, kar gre še posebej na račun ponavljajočih se naključnih bojev in dejstva, da poleg raziskovanja in pretepanja igra ne ponudi kakšne res zanimive obstranske aktivnosti, ki bi malce razbila monotonost. A po drugi strani sam nisem resen ljubitelj jRPG-jev in moje pritožbe znajo biti ravno tisto, kar privrženci tega žanra še najbolj cenijo.

Xiaomi pokazal svojo verzijo AR očal

Virtualna resničnost se deli na dve panogi: VR in AR, vsaka od teh pa ima svoje dobrote in pomanjkljivosti. Igričarska industrija ima veliko raje tehnologijo VR, ki nas preseli v realistično oblikovane svetove, ki jih lahko razvijalci videoiger oblikujejo do zadnje podrobnosti. AR pa pred nas postavi našo resnično okolico, le da je ta prepredena z elementi navidezne resničnosti in ravno to je postalo presneto zanimivo za vse proizvajalce telefonov.

Kar priznajmo si: industrija telefonov je padla v stagnacijo, saj resda vsako leto dobimo novo verzijo mobilnikov, a ti se izboljšujejo samo še malenkostno in bolj težko boš koga prepričal v nakup 1000 € vredne naprave, če je pa lanskoletni model še vedno kos vsem nalogam, nova verzija pa ponudi samo malce boljše slikanje v temi.

Zato proizvajalci prenosnih naprav gledajo v druge smeri in novo pot inovacij zna predstaviti ravno AR. Apple naj bi že dolgo delal na svoji lastni verziji VR/AR očal, ki naj bi jih uradno predstavili junija, morda pa jih je po levi prehitel kitajski Xiaomi, ki je nedavno pokazal svojo inačico AR očal prihodnosti.

Naprava se imenuje Wireless AR Glass Discovery Edition in vsebuje ravno tisto, kar od naprednih očal, ki bi si jih rade volje nataknil tudi povsem običajen uporabnik, tudi pričakujemo. Stvar je namreč videti kot malce debelejša sončna očala, ki so povsem brezžična in vsebujejo malce smešne okvirje. Vendar pa je videz dovolj privlačen, da vas po ulici ne bo čudno gledal vsak sprehajajoči, naprava pa vsebuje tudi napredne strojne karakteristike.

Leči sta tipa microOLED, očala pa poganja napredno čipovje Snapdragon XR2 Gen 1, ki ga najdemo tudi znotraj očal Quest Pro. Wireless AR Glass Discovery Edition tehtajo 126 gramov, kar je malce veliko za vsakdanjo nošo, a glede na to, da jim je uspelo v to tako sivo ohišje spraviti takšen procesor in posebej oblikovano baterijo, je to vseeno dober kompromis.

In kaj lahko s takšnimi očali počnemo? Kakor pokaže zgornji video: marsikaj. Za uporabo ne potrebujemo kontrolerjev, saj bomo vse nadzorovali z gestami rok in prstov, kar lahko izrabimo denimo za upravljanje pritiklin pametnega doma ali pa iz televizorja potegnemo sliko in si jo nato preoblikujemo pred sabo.

Zadeva je videti vsekakor zanimivo, a zaenkrat nimamo še nobenih informacij glede cene ali datuma potencialnega izida, vendar pa je Xiaomi s tem dal vedeti, da bodo telefonska podjetja kmalu začela meriti moči na povsem novem trgu izdelkov, kar nam nakazuje vznemirljivo tehnološko prihodnost AR naprav.

Star Trek: Discovery – 5. sezona bo tudi zadnja

0

Oboževalci franšize Zvezdne steze imajo zadnja leta pred sabo bogato ponudbo serij, kar je po dolgoletni suši več kot dobrodošlo, vendar pa bi marsikak gledalec znal pikro pripomniti, da je kvantitete veliko, manjka pa kvaliteta.

Založnik Paramount je največ proračuna vlil v izdelavo serije Star Trek: Discovery, ki bi morala biti tista nova večja stvar znotraj Trekovskega vesolja, vendar pa ji ni uspel veliki met, čemur pričajo tudi ocene na IMDb-ju. Posebnih efektov sicer ni manjkalo in Discovery je bil večkrat pohvaljen za rušenje stereotipov, zaradi česar se je priljubila tudi LGBTQIA+ skupnosti, producenti pa so imeli dovolj poguma, da so za kapetanko vesoljske križarke Discovery prvič na kapitansko mesto postavil temnopolto žensko – to je postala igralka Sonequa Martin-Green, ki je zasedla vlogo Michael Burnham, nekateri pa se igralke zagotovo tudi spomnite iz serije Živi mrtveci.

Vendar pa je serija trpela na račun zgodbe in likov, ki se po zanimivosti enostavno niso mogli kosati z junaki iz preteklih serij znotraj izročila Zvezdnih stez. Discovery se tako morda ne bo zapisal v zgodovino, a vsaj ni bil prehitro preklican, med tem časom pa si je nabral nekaj oboževalcev, ki bodo zagotovo jokali nad odločitvijo Paramounta. Ta je namreč sporočil, da bo 5. sezona serije, ki izide enkrat naslednje leto, hkrati tudi zadnja. Posadka Discoveryja bo v zadnjih epizoda skočila še na poslednjo avanturo, ki se bo dogajala po celi galaksiji, avantura pa se bo tikala starodavne moči, ki je bila namerno prikrita cela stoletja.

4. sezona se ravno zaključuje in glede na ocene je ta najslabša do sedaj, saj niti eni epizodi ni uspelo prebiti ocene 6/10. Še letos se bo od nas poslovila serija Star Trek: Picard, ki bo s svojo 3. sezono zaključila pripoved o ostarelem kapitanu Picardu, vendar pa vse niso samo žalostne novice. Še letos namreč pričakujemo 2. sezono serije Star Trek: Strange New Worlds, ki je med vsemi naštetimi bila še najbolje sprejeta, družbo pa ji bo delala animirana serija Lower Decks, ki se prav tako ponaša z visokimi ocenami in načrtuje že svojo 4. sezono.

Mod za Hogwarts Legacy vam omogoči zvočne ukaze za čarovnije

0

V naši recenziji igre Hogwarts Legacy smo zapisali, da je tole presneto verna in simulacija obiskovanja Bradavičarke, privržencem vesolja Harry Potter pa so se po vseh teh letih vendarle izpolnile želje ustvarjanja svojega lastnega čarodeja, ki lahko po mili volji raziskuje šolo in njeno okolico. Hogwarts Legacy veliko poudarka daje na ustvarjanje pristne atmosfere, nov mod VoiceSpells pa ponudi naslednjo stopnjo imerzije.

Modifikacija naredi točno tisto, kar pravi njeno ime: ponudi možnost čaranja preko zvočnih ukazov igralca. Mod se poveže s programom za prepoznavanje govora znotraj Windowsov, za uporabo pa potrebujete angleško verzijo Oken ter seveda tudi mikrofon. Nato si nastavimo bližnjice za različne uroke in že se lahko spustimo v igranje, med bojem vzklikamo Incendio ter Avarda Kedavra, med raziskovanjem pa nam bo najbolj prav prišel Revelio.

hogwarts

Mod bo sicer malce škripal pri boju, saj je pri čaranju kakšna sekunda zamika, Hogwarts Legacy pa vsebuje dokaj hektično spopadanje, kjer vas takšna zamuda lahko stane glave. Vseeno pa se da tudi na kaj takšnega privaditi, lahko pa pride prav za raziskovanje in reševanje ugank. Če bi nekomu uspelo narediti neko navezo s tistim nastajajočim modom za VR in zraven še zmanjšati zamik, bi tole lahko postala ultimativna VR izkušnja znotraj sveta Harryja Potterja.

Mod je na voljo na spletni strani NexusMods, a so jo moderatorji tam označili za nevarno, saj modifikacija prihaja v obliki .exe datoteke. Alternativna povezava se nahaja tule, zaenkrat pa glede na komentarje ni videti, da bi mod vseboval kakšno zlonamerno kodo.

Dead Island 2 pokazal 14 minut novega igranja

Igra Dead Island 2 me z vsakim novim napovednikom bolj navduši, kar je presenetljivo, saj navadno naslovi, ki so tako dolgo ujeti v razvojnem peklu in so vmes zamenjali več razvijalcev, navadno na koncu izpadejo podpovprečno.

Vendar pa ekipa Dambuster Studios očitno ve, kako narediti pravo zombijaško avanturo in to so potrdili s prejšnjimi napovedniki, tokratni video, ki je dolg več kot 14 minut, pa pokaže sila zabaven sprehod skozi opustošeno okolico Los Angelesa, ki se v igrinem svetu imenuje HELL-A.

Za igranje bomo izbirali med šestimi različnimi heroji oziroma “slayerji”, igralni posnetek pa nas postavi v vlogo Dani, ki je izjemno gibčna, za povrh vsega pa je še Irka, tako da ima ob vihtenju orožij marsikaj za pripomniti. Vsak od junakov vsebuje svoje statistike, a mu te lahko spremenimo preko sistema kart, ki nam bo omogočal, da lik razvijemo po svojih željah.

Igralni sprehod nas sprehodi skozi elitno sosesko Bel-Aira, nakar se spustimo tudi na ulice in celo kalifornijsko obala. Zombiji nam družbo delajo na vsakem koraku, odpravili pa jih bomo lahko s hladnimi orožji od blizu ali pa se jih znebili strelsko. Pretepanje je videti naravnost slastno, kar gre verjetno na račun realističnih poškodb, saj nemrtvemu pri dobro merjenem udarcu v glavo iz glave skoči oko, nakar ga lahko brutalno usmrtimo. Streljanje je sicer videti malce manj izpopolnjeno, a če nas kanalje stisnejo v kot, bo včasih treba poprijeti tudi za kakšno puško.

Kar me je najbolj navdušilo pri predstavitvi so ravno zombiji. So izjemno detajlni in v enem momentu se igralec spopade z vrsto napadalcev, vsi med njimi pa so različni: bodisi so debeli ali suhi, prav vsak pa nosi svoje unikatno obarvane kopalke.

Dead Island 2 zna biti resen kandidat za igro leto. Kako je Dambuster Studios razvoj pripeljal do konca in če se mu je res posrečilo ustvariti nov mejnik prvoosebnih zombie naslovov bomo videli 21. aprila, ko igra izide za PC ter za trenutno in prejšnjo generacijo konzol.

Company of Heroes 3 – Strategiranje v velikem obsegu

Company of Heroes je bila ena najpomembnejših realno-časovnih strategij moderne ere. V 2006 so popolnoma na novo opredelili, kako lahko sistemi kritja in ekipnega delovanja predstavljajo odlično taktično sredico. Pričakovano je po dobrih sedmih letih sledila Company of Heroes 2, ki je kljub napredku naredila nekaj resnih napak v smislu spreminjanja igralne zasnove, velikosti zemljevida in splošnega tona in nekako ni doživela istega uspeha kot original.

Zdaj, 10 let po izidu drugega dela je končno prispelo tudi nadaljevanje, ki nadaljuje poslanstvo prvenca. In po dobrih dvajsetih urah igranja moram priznati – Company of Heroes 3 je ena najbolj taktično zadovoljivih in izpiljenih realno-časovnih strategij zadnjega desetletja. Če si preizkusil Iron Harvest, boš dokaj vedel, kaj pričakovati od te novodobne obuditve formule iz časov druge svetovne vojne. Le, da tu velike hodeče robote zamenjujejo kupi dizla, železja in svojevrstnega šarma.


Razvojna ekipa: Relic Entertainment
Založnik: SEGA
Platforme: PC
Steam: Povezava
Datum izida: 23. februar 2023
Cena: 59,99 €

Zvrst: Realno-časovna strategija


NAPOVEDNIK

Vojno igrišče

Company of Heroes 3 spremeni okolje na sredozemsko fronto in je postavljeno na območje Italije in Afrike. V primerjavi z običajno evropsko in pacifiško fronto nudi svež predah, in čeprav Company of Heroes 3 nima nobenih resnično revolucionarnih mehanskih sprememb, je to strateško igranje najbolj ekspanzivno in kaotično, kar jih je kadarkoli bilo. Bujne mediteranske italijanske pokrajine ustvarjajo veliko drugačno atmosfero od tipičnih blatnih rjavih in sivih bojišč, ki jih najdemo v običajnih igrah druge svetovne vojne, ki v glavnem pokrivajo dogajanje v zgornji polovici Evrope.

Pri igranju za opis sem se osredotočil predvsem na kampanjski del, saj tega smatram za kritični del vsake strategije tega žmoha. Company of Heroes 3 ponuja osupljivo količino vsebine, s kopico zemljevidov, več nacij z raznimi frakcijami in par večigralskih načinov. Seveda se tu da še marsikaj postoriti, saj so odsotne nekatere pričakovane velesile, ki sicer nimajo kaj za delati na mediteranski fronti. A bi bila vključitev novih in starih nacij, kot so Sovjetska zveza, Japonska in Jugoslavija kljub temu dobrodošla, če ne drugje pa v večigralskih in enoigralskih spopadih.

Glavni del igre predstavlja ogromna kampanja, ki pokriva izkrcanje zaveznikov na območju Italije. To je popolna noviteta v franšizi, saj taktično premikanje opravljaš na ogromnem zemljevidu sveta, kjer premikaš razne vojne skupine pod budnim očesom treh svetovalcev, ki ti glede na izvedeno dodajajo ali odvzemajo vojno podporo.

Za koga, ki se mu lušta bolj tipične kampanje, je tu Afriška kampanja, veliko bolj enostavna zadeva, ki te popelje skozi vrsto vodenih misij. Na splošno te misije dobro opravijo svojo nalogo, saj se vsaka počuti drugače in na nek način izzove tipično strategijo. Ena misija na primer zahteva, da vzpostaviš stik z izvidniškimi vozili in nato zaščitiš njihov umik ob prihodu glavne sovražnikove sile, v drugi moraš zavzeti določeno ozemlje in ga nato braniti pred novimi vdori, pri tretji pa moraš postaviti zasedo sovražni sili in jo popolnoma uničiti.

Čudna plat vojne

Kar pa je pri tej kampanji begajoče, je, kako se njena pripoved odvija. Igraš kot nacistična Afrikakorp pod vodstvom puščavniškega lisičjaka (aka Erwin Rommel), toda med misijami je narativa pripovedovana iz perspektive judovskih Berberov iz odporniškega gibanja. To ustvari nenavadno tonsko disonanco, ki poskuša osvetliti vojne grozote… par minut kasneje pa si jih primoran tudi sam izvajati.

Jasno je, da so se razvijalci želeli premišljeno lotiti dandanes zelo kontroverzne tematike, vendar rezultat preprosto ne pristane najbolje. Ne dvomim, da vsakdo, ki je kdaj koli bral ali poslušal vojne pripovedi, ve, kakšne grozote sta izvajali obe strani. Ampak v kampanji, kjer igram kot določena velesila, si resnično ne želim poslušati o tem, kako so moji podaniki v par-minutni odsotnosti zbombardirali naselje nedolžnih prebivalcev in povzročili nepredstavljiv strah in obup. Mislim, saj ne rečem, da ga niso, ampak ostanimo raje pri samem igranju.

Italijanska kampanja je v obratni smeri veliko bolj grandiozna in junaška. Omogoči ti, da prevzameš nadzor nad zavezniškimi silami, ki se počasi prebijajo po Italiji, da bi ponovno zavzele Rim. Odvija se na velikem zemljevidu sveta, ki spominja na Total War franšizo, s tremi svetovalci, ki vodijo narativno pripoved v obliki dialoga ter navodil. Na splošno pa je to način, ki je veliko bolj osredotočen na samo strateško igranje kot pa na pripoved, in opravi presenetljivo grozno delo pri razlagi, kako različne mehanike delujejo.

Svetovni zemljevid italijanske kampanje se zdi kot naknaden dodatek, ki je preprosto tam, da poveže posamezne bitke. V bistvu poveljuješ bojnim skupinam, ki imajo ločene tehnološke nadgradnje in na vsako potezo omejeno količino premikov, z njimi pa hodiš iz mesta v mesto, sproti premaguješ sovražne skupine in zasedaš taktične pozicije. Vsake toliko časa naletiš na posebno zgodbeno misijo, ki prebije precejšno monotonost klasičnih naključnih bojnih scenarijev. Zraven je vključeno še zbiranje resursov, taktična podpora, globalna vojna podpora… skratka, vse, razen samega boja je solidno, a prav nič posebnega.

Zasnova misij je tisto, kjer stvari resnično sijejo, s fenomenalno zasnovanimi cilji, ki resnično spodbujajo metodično načrtovanje in strategijo. Tu začne prehod na sredozemsko vojno gledališče resnično delovati, saj so italijanski zemljevidi polni zgradb, opornih točk in priložnosti za obkrožanje. Zaradi tesnih mestnih ulic je postavitev enot življenjskega pomena, zlasti, ko se sovražniki zabarikadirajo v zgradbe in te obstreljujejo medtem, ko se trudiš obkoliti strojniško gnezdo.

Zelo zanimivi so tudi nekateri edinstveno zahtevni cilji. Ena izmed mojih najljubših misij je bila, ko sem se prebijal skozi sovražne vrste, da bi rešil skupino italijanskih borcev za svobodo, ujetih v bolnišnici, nato pa se bil primoran obrniti in vzpostaviti obrambo za protinapad. Kritje in pametna postavitev enot se zdita bolj pomembna kot kdaj koli prej, zlasti z bolj dinamičnim sistemom uničevanja.

S škornji na tleh

Čeprav je celotna kampanja počasna in naporna in samo delovanje globalnega zemljevida kampanje sedmo čudo v kolikor nisi seznanjen s klasikami žanra, si nisem mogel kaj, da ne bi bil navdušen nad realno-časovnimi bitkami. Medtem, ko se splošna struktura bitk precej ponavlja, ni zanikati, da so nekateri prikazani načrti misij sijajni, še posebej, če upoštevaš, kako tvoja obramba in strukture na zemljevidu vplivajo na stvari.

Na prvi pogled je igranje Company of Heroes 3 skoraj povsem enako preteklim vnosom. V vsaki bitki moraš zgraditi domačo bazo in zavzeti različne točke, da pridobiš vire, ki jih nato uporabiš za sestavo svoje vojske, le to pa lahko opremiš tudi z dodatnim orožjem in opremo. Malo me sicer moti, kako monotona in preprosta je sama izgradnja in nadgrajevanje baze, saj je vrstni red zgradb in nadgradenj dokaj preprost in samoumeven. Če še nikoli nisi igral Company of Heroes, se boš moral navaditi na nekaj posebnosti, na primer zelene in rumene ikone, ki prikazujejo obseg kritja, ampak načeloma je vse dokaj samoumevno.

Company of Heroes 3 ima robustnejši sistem uničevanja od prejšnjih iger, zaradi česar je še toliko bolj pomembno, da skrbno razmisliš o možnostih kritja za enote in pogosto sproti preklapljaš na nova kritja, ko starega obišče dobro vržena granata ali tankovski izstrelek.

Tehnična dovršenost

Kar se tiče večigralstva Company of Heroes 3 vsebuje 14 zemljevidov, z mešanico klasik iz preteklih iger in novih bojišč. Medtem, ko te kampanje pomerijo z vnaprej zastavljenimi cilji, je poudarek strateškega igranja Company of Heroes 3 v celoti prikazan v živahnih dvobojih in spopadih večigralstva, saj umetna inteligenca kljub zadovoljivem taktičnem igranju včasih izvaja nepredvidene bedarije.

V večigralstvu pa si nasproti drugim razmišljujočim bitjem in tukaj se sproži skoraj šahovska bitka, ko se več igralcev bori za ozemlje in tekmuje za zajem dragocenih ciljev, ki pomenijo dostop do več virov. Vsaka večigralska bitka, ki sem jo odigral, se je hitro sprevrgla v popoln kaos na najboljši možni način. Ali boš poslal vse svoje enote naprej in se osredotočil na zgornjo fronto in doseči preboj ter hitro končati bitko? Ali pa boš porazdelil svoje sile in poskusil okrepiti zaveznika, ki se je znašel pod pritiskom?

Naenkrat se pojavi veliko taktičnih odločitev, vendar ti Company of Heroes 3 ponuja toliko strateških možnosti, da se vedno počutiš, kot da boja ni konec, kljub temu, da si ravnokar dosegel velik poraz in izgubo glavnine bojne sile. Ves kaos le še poveča svež nanos barve, ki je bil nanesen na vizualno in zvočno zasnovo igre.

Po zaslugi odlične grafične in zvočne podlage bitke resnično izgledajo in se počutijo kot bitke iz druge svetovne vojne, igra pa odlično poveča kamero ravno toliko, da ohrani intenzivnost, hkrati pa ohrani dovolj širok pogled, ki ga potrebuješ za strategijo. Resda bi cenil malo večjo fleksibilnost pri oddaljenosti, a iz tehnične plati nisem naletel na nobeno večjo težavo in tudi konstantne naključne pripombe vojščakov med brzenjem po zemljevidu so dobrodošla noviteta.

Razsodba

(+) Serija, ki si je zagotovo zaslužila nov del
(+) Popolnoma nova fronta
(+) Uravnovešenost in tehnična dovršenost
(+) Nova globalna kampanja…
(+/-) … Ki pa bi potrebovala še par ur v pečici
(-) (Trenutno) precej suhoparna izbira frakcij
(-) Uvodni del spopadov je izjemno suhoparen

TikTok bo začel mladoletnim omejevati čas, ki ga preživijo pred telefoni

1

Družabno omrežje TikTok je silovito priljubljeno, njegovo demografijo pa v glavnem sestavljajo tisti, ki si v lokalni gostilni še ne morejo naročiti svojega piva. Med starši se tako že dolgo pojavljajo skrbi glede časa, ki ga mladoletnim zapravijo za gledanje vsebine na TikToku, iz tega pa so nekateri začeli tudi upravičeno sklepati, da mladina ne zna več ničemur nameniti pozornosti, kar traja več kot 10 sekund.

Kitajsko podjetje ByteDance se je odločilo malce ublažiti te skrbi, zato bodo začeli omejevati čas, ki ga mladoletni preživijo na njihovi platformi. Od zdaj naprej bodo vsi tisti računi, ki vsebujejo mladoletnega uporabnika, privzeto držali mejo 60 minut, ki ga lahko takšen uporabnik dnevno preživi znotraj nedrja TikToka.

Seveda ta meja ni zakoličena in vsak uporabnik jo lahko zlahka zaobide v nastavitvah, kjer jo lahko povsem izključi ali pa ta razpon podaljša na več ur. Če bo najstnik poskušal izklopiti to mejo, bo moral najprej vnesti posebno geslo, kljub izklopu pa ga bo TikTok samodejno opozoril na zmanjšanje uporabe, če je preteklo že več kot 100 minut neprestanega gledanja posnetkov.

tiktok

TikTok bo omogočil tudi posebno funkcijo Family Pairing, preko te pa bodo starši lahko pomladku sami nastavljali meje uporabe, zraven pa bodo na posebnem zaslonu lahko spremljali ob katerem delu dneva največ uporablja TikTok in kolikokrat na dan zažene to aplikacijo. Poleg tega lahko nastavijo, kdaj otrok prejema obvestila in kakšna vsebina naj se mu prikazuje na razdelku “For You”.

TikTok sicer že dlje časa povzroča skrbi tudi glede zasebnosti. Američani so čedalje bližje temu, da zaradi kitajskih korenin aplikacijo preprosto prepovejo, evropski parlament pa bo s 28. marcem prepovedal nameščanje aplikacije na vse vladne naprave ter zraven izdal priporočilo, da vsi člani pobrišejo TikTok tudi iz svojih zasebnih telefonov.

Tale streamer ne more uporabljati rok, a si je vseeno zgradil uspešno kariero na Twitchu

0

32-letni turški streamer Ben Gürkan je v svojem 25. letu začel kazati znake nevrološke bolezni ALS oziroma amiotrofične lateralne skleroze, ki povzroča usihanje skeletnih mišic. Za zadevo ni zdravila in bolnik sčasoma izgubi nadzor nad rokami in nogami, zaradi česar je zavezan k postelji in potrebuje ves čas zdravniško oskrbo.

Kaj takšnega bi marsikoga poslalo v brezno brezupja, vendar je Ben narejen iz drugačnega testa. Je namreč pameten možakar, ki se v prostem času ukvarja z razvojem in igranjem iger, zaradi svoje bolezni pa se ni želel odpovedati nobeni od teh bolezni.

Še več: svojo borbo in zabavo v igrah je dokaj uspešno prenesel v kariero na Twitchu, kjer si je zaenkrat nabral več kot 10k sledilcev. Vprašanja seveda ostaja, kako Ben, ki na Twitchu nosi ime YvMHawking, sploh lahko igra igre, a omenili smo, da je Ben pameten, zato je spočel tudi povsem svoj sistem nadzora nad igrami.

Igranje se namreč zanaša na sledenje njegovih oči. Pod računalniški monitor je namestil napravo, ki preko infrardečih žarkov spremlja njegove oči, na operacijskem sistemu pa si je nastavil sistem bližnjic, preko katerih nato v igrah sproža razne komande, to pa mu prav pride tudi za druga dela, kot je denimo urejanje videov.

Ben se lahko tudi pogovarja s svojimi sledilci, pri čemur mu spet pomagajo bližnjice in tehnologija pretvorbe govora v tekst. Zanimivo je tudi to, da se Ben najbolj zabava ob preigravanju prastare MMO igre Knight Online, namesto da bi slavo in nove sledilce iskal pri novejših naslovih.

Kljub temu je pridobil kar lepo število sledilcev, ki zna še narasti, saj je o njem prvo poročilo spisala spletna stran Dexterto, Ben pa se ji je na Twitterju zahvalil ter še zapisal, da bo očitno sedaj pri prenosih v živo moral začeti uporabljati podnapise za vse angleško govoreče podpornike.

Meta Quest 3 naj bi bil še enkrat močnejši od predhodnika in le malce dražji

Podjetje Meta nas že dolgo draži s tretjo generacijo VR očal Meta Quest in čeprav smo vmes dobili napravo Quest Pro, ta zaradi svoje visoke cene ni bil ravno namenjen navadnemu uporabniku, ampak bolj podjetjem, ki jim takšne cenovne postavke ne predstavljajo problema.

Quest 3 naj bi izšel še enkrat letos, a razen tega, da obstaja, o njem še nismo izvedeli ničesar. Se je pa do informacij dokopala spletna stran The Verge, ki pravi, da je podpredsednik Meta VR-ja Mark Rabkin zaposlenim v torek predstavil njihove načrte glede prihodnosti virtualne resničnosti in veliko je bilo povedanega ravno na račun očal Meta Quest 3.

Ta naj bi bila še enkrat močnejša od predhodnika, hkrati pa tudi dvakrat tanjša, kar bo šlo na račun tanjših, “pancake” leč. Rabkin ni povedal ničesar glede strojnih karakteristik, je pa navrgel, da bodo očala malce dražja od Questa 2. Ta se pri Američanih prodajajo po ceni 400 $, pri nas pa cena znaša 549 €, tako da zna končna cena na koncu sovpadati nekje z nedavno izdanimi očali PS VR 2.

Meta Quest 3 bo veliko polagal na mešanje AR in VR pritiklin, kar bodo znale izrabljati tudi nekatere igre in aplikacije – ob izidu te naprave naj bi Meta ponudila 41 novih izkušenj. Quest 3 bo očitno vseboval polno prepustnost barv, zaradi česar se bomo lahko mirno sprehajali po stanovanju, brez da bi bilo za to treba odstraniti očala, pri navigaciji pa naj bi pomagal tudi nov sistem Guardiana.

Čeprav je Quest 2 trenutno najbolj popularen na trgu VR očal, Rabkin priznava, da ima podjetje težave z rastjo uporabnikov. Ti sicer pridejo, a nad igranjem in uporabo očal hitro obupajo. Rabkin upa, da bo mešanje AR in VR prijemov pomagalo pri ohranjanju uporabnikov, ki jih morda ne zanimajo toliko samo igre, a bi preko AR interakcij radi popestrili svoj vsakdan.

Pax Dei je srednjeveški MMO, ki nima NPC-jev

0

Razvijalec Mainframe Industries se je odločil spraviti v delanje novega MMO-ja, ta pa bo dokaj drugačen od konkurenčne ponudbe tipa World of Warcraft in The Elder Scrolls Online. Pax Dei namreč vsebuje masiven svet, kjer pa je vsa vsebina odvisna samo od igralcev, medtem ko NPC-jev oziroma računalniško vodenih oseb ne bo na spregled.

To je zanimiv poskus ustvarjanja resnično živega sveta, na čelu razvoja te avanture pa je Reynir Hardarson, ki je pri vesoljskem MMO-ju Eve Online igral od od vodilnih vlog. Tudi Eve Online se je zanašal predvsem na vsebino, ki so jo skupaj sčarali igralci, vendar pa smo tam igranje gledali v vesoljski črnini, medtem ko je srednjeveški svet znotraj Pax Deija veliko bolj oseben in vprašanje ostaja, kako bo izostanek NPC-jev vplival na voljo igralcev do raziskovanja sveta.

Nazadnje se je nekaj takšnega spravila delati Bethesda z igro Fallout 76, a se je po izidu brž premislila in preko posodobitve vnesla računalniško vodene like, ki so omogočali bolj globoko interakcijo z igralcem. Tu se pojavi še en problem, saj brez NPC-jev zgodbe praktično ni in čeprav je ta v MMO-jih navadno bolj šibka, je vseeno neko vodilo, ki nas pelje naprej. Pax Dei bo zaradi tega igralcem puščal veliko več svobode, saj ne boste našli trgovcev, manjkala pa bodo tudi mesta, zato bodo igralci morali izmenjavati surovine med sabo in sami zakoličiti temelje prve vasice.

Spletna stran Eurogamer je bila prisotna pri gledanju igralnega posnetka, ki je bil pokazan izza zaprtih vrat in nad videnim so bili dokaj navdušeni. Pax Dei bo vseboval boje proti pošastim in med igralci, a manjkali bodo tipični igralni razredi, saj se bomo določene veščine naučili preprosto tako, da se bomo v njej urili. Prisoten bo tudi sistem magije, tako da tole ne bo povsem realistična izkušnja, vendar čaranje ni bilo še prikazano.

Pax Dei se sliši kot res obetaven projekt in Mainframe Industries veliko polaga tudi na oblačno igranje, kjer so si za zgled vzeli Genshin Impact, tako da boste igranje lahko izvajali tudi preko navadnega telefona. Žal kakšnega datuma izida še nimamo, a baje se je že opravilo prvo zaprto alfa testiranje, tako da se očitno projekt po triletnem razvoju počasi bliža h koncu.

Windows 11 bo končno omogočal sinhronizacijo z iPhonom

0

Apple je zelo ponosen na sinhronizacijo vseh svojih naprav, a problem je v temu, da stvari delujejo zgolj znotraj njihovega ekosistema. Če si denimo lastite telefon iPhone in poleg njega ne uporabljate Maca, ampak navaden prenosnik ali PC, potem kakšne kompatibilnosti ne boste ugledali, a k sreči se znajo kaj kmalu stvari obrniti vsaj na malce bolj pozitivno stran.

Microsoft je namreč najavil novo verzijo aplikacije Povezava s telefonom, ki jo Američani poznajo pod imenom Phone Link, ta pa bo najprej na voljo samo omejenemu številu uporabnikov, ki sodelujejo znotraj programa Insider. Ta aplikacija sicer podpira sinhronizacijo s telefoni Android že vse od leta 2015, zdaj pa bo prvič dobila podporo tudi za Applove iPhone.

windows 11

Phone Link poveže vaš telefon v ogrodje operacijskega sistema Windows 11, kar je izjemno uporabno sredi kakšnega dela. Za odgovarjanje na sporočila, klice in ogledovanje obvestil vam ni treba več iskati telefona, ampak lahko vse te naloge opravite kar znotraj aplikacije.

Testna verzija za iPhone sicer ne bo ponujala vseh tistih pritiklin, ki jih dobijo uporabniki Androida. Lahko boste sicer odgovarjali na klice in SMS-e, a to ne bo veljalo za skupinske pogovore, onemogočeno pa bo tudi pošiljanje slike in videoposnetkov. Funkcionalnost bo tako nekam okrnjena, a že samo to, da je sinhronizacija sploh mogoča, je lep korak v pravo smer in kdo ve: morda enkrat dobimo tudi vse ostale pritikline, ki jih podpira Android.

Microsoft pravi, da bo prvo testiranje aplikacije Phone Link omejeno na res ozek krog uporabnikov, a da bo sčasoma ponudbo razširil tudi na ostale udeležence programa Insider.

To sicer ni edini takšen poskus sinhronizacije telefonov iz Android in iOS taborov na PC-ju. Intel je namreč lani najavil svojo aplikacijo Unison, a je ta omejena samo na računalnike in prenosnike z Intelovim procesorjem.

Resident Evil 5 je po 14 letih dobil popravek, ki končno doda možnost igranja za enim zaslonom

0

V franšizi Resident Evil je najbolj opevan četrti del, največ sovraštva pa si je nakopal šesti del, ki mu je takoj za petami Resident Evil 5. To je presenetljivo, saj prodajne številke kažejo drugačno sliko, saj je kljub uspehu bolj popularnih poglavij Resident Evil 5 še vedno na vrhu prodaje in igro je v roke prejelo več kot 12 milijonov igralcev.

Kljub temu pa je določena jeza do petega dela upravičena. Peti del je namreč veliko bolj akcijski od predhodnikov in ga je najbolje podoživeti v navezi s še enim igralcem, s katerim se nato odpraviš v preigravanje kampanje. Potem so tu bizarni igralni vložki, kot je slavno boksanje ogromne skale in ena od stopenj nas poseli v afriško vasico, kjer streljamo temnopolte domorodce, ki nas poskušajo nasaditi na sulice. Če bo šel peti del kdaj po poti četrtega in mu bo Capcom naklonil proračun za predelavo, bo moral spremeniti tudi nekaj vsebine, ki je bila sporna že ob izidu, dandanes pa bi za njo slišali javni bojkot.

Capcom sicer zdaj vso pozornost namenja predelavi Resident Evil 4, vendar pa je nekaj programerske moči namenil tudi petici, ki je svoj zadnji popravek na PC-ju dobila 2017, zdaj pa je nova posodobitev igro spravila v veliko boljše stanje. Odstranjeni so bili namreč še zadnji koščki kode neslavnega servisa Games for Windows Live, ki je PC igralce nadlegovala vse od leta 2007 in je bila taka katastrofa, da jo je Microsoft dokončno pokopal leta 2014, a tiste igre, ki so GFWL že vsebovale, se kode niso znebile, dokler te ni odstranil sam razvijalec.

Posodobitev je na PC-ju omogočila tudi podporo za široke zaslone in pojavila se je tudi možnost igranja dveh igralcev na enem samem ekranu. To je bilo poprej rezervirano samo za konzole, medtem ko je smotani GFWL razvijalcu povzročal preveč preglavic, zato je bil ta del igre vse do sedaj na PC-ju onemogočen.

Prav lepo presenečenje je tole in če nikoli prej niste v roke vzeli tega naslova, potem je morda zdaj pravi čas za igranje. Preigravanje s še enim kompanjonom je res zabavno in tole zna biti lep zalogaj Resident Evil vsebine, dokler konec tega meseca ne izide težko pričakovana predelava štirice.

Prihaja STALKER namizna igra

0

Skrivnostna Cona znotraj Černobila je bila do sedaj povod za en film in trojico iger, zdaj pa bo glavno vlogo igrala tudi v prihajajoči namizni igri, ki se bo imenovala preprosto S.T.A.L.K.E.R. The Board Game.

Za stvaritev te se je razvijalec iger GSC Game World povezal s podjetjem Awaken Realms, to pa ima bogato zaledje izdajanja atmosferičnih in grozljivih namiznih iger, od katerih je zadnja Nemesis zaradi svoje kvalitete doživela tudi prehod v svet videoiger. Skratka, Awaken Realms je pri izdelavi svojih namiznic pokazal ravno tiste veščine, ki bi jih nekdo potreboval za prenos turobne atmosfere STALKER iger v fizično obliko.

Awaken Realms je za STALKER namizno igro izdal kratki napovednik, ki pokaže kar nekaj prepoznavnih lokacij, ki smo jih videli v igrah. Vidimo lahko močvirje, anomalijo, ki razstreli most, govora pa je tudi o frakciji Freedom. Govorec nam skozi napovednik prizna svojo ljubezen do Zone, ki ji služi, za njo skrbi in v zameno za svojo predanost tudi dobi nekaj njenih zakladov.

stalker

Tako kot v igrah, se bo tudi namizna predelava dogajala znotraj uničenega Černobila, dobili pa bomo več zgodb, od katerih bo vsaka vsebovala od 2 do 4 scenarije, vsak od teh pa bo za igranje podal nekje 2 uri zabave. V paketu bomo dobili tudi miniaturne figurice kot so tentaklasti Bloodsucker, z gas masko opremljeni Snork in mutirani velikan Pseudogiant. Prve izdane slike kažejo tudi na fizično obliko tablice, ki nam bo služila kot nekakšen inventorij, čakajo pa nas tudi kartice, ki jih bomo lahko izkoristili za razne situacije, kot je celjenje ran ali pa izpiranje radiacije.

Namizna igra je videti privlačno, a zaenkrat nimamo datuma izida, Awaken Realms pa bo denarce za izdelavo najprej zbiral na platformi Gamefound.

Tale izometrični RPG se dogaja v začetku 20. stoletja sredi Varšave

0

Poljski studio Fool’s Theory je dokaj majhen, a ima te dni polne roke dela. Razvijalčev edini dokončan projekt je bil nekam povprečni Seven, ekipa pa je sestavljena iz nekaterih bivših članov precej večjega studia CD Projekt RED, kar je dobro, saj jim je večji bratec zaupal delo na predelavi čisto prvega Veščeca.

Obnova Witcherja pa ni njihova edina naloga, saj že dlje časa delajo na povsem novi RPG izkušnji, ki je bila že lani razkrita pod kodnim imenom Project Vitriol, zdaj pa se ponaša z uradnim naslovom The Thaumaturge, igra pa bo spočeta v navezi z založnikom 11 Bit Studios, ki je poprej finančno podprl igre kot so This War of Mine in Frostpunk.

Tudi The Thaumaturge bo, tako kot prej omenjena naslova tega založnika, poskušal povedati odraslo zgodbo, ki se bo odvijala leta 1905 na ulicah Varšave. Poljska se je znašla pod rusko okupacijo, kar je spremenilo mesta v vrvež nasprotujočih se idealov, mnenj in verskih prepričanj. Poleg zanimivega političnega dogajanja bo The Thaumaturge v igranje vpeljal tudi nekaj fantazijskih elementov, saj bodo po ulicah hodili Thaumaturgi, edini, ki lahko pokorijo spiritualna bitja Salutors, ta pa lahko vplivajo na temperament in mišljenja ljudi. Tudi naš glavni junak bo Thaumaturg in preko Salutorjev bomo dobili unikatne veščine, ki jih bomo lahko uporabili med raziskovanjem sveta, prav pa nam bodo prišle tudi sredi poteznega boja.

Fool’s Theory je za igro ven izdal samo kratki dražilnik, ki ni preveč zgovoren, a glede na video in slike me The Thaumaturge močno spominja na Disco Elyisum, le da se tule ne bomo samo pogovarjali, ampak tudi pretepali z magičnimi bitji. Tudi grafično zadeva ni videti švoh, saj bo nastala znotraj ogrodja pogona Unreal Engine 5 in na splošno nam manjka RPG-jev iz izometričnega pogleda, ki bi zraven nosili še lepo podobo.

Žal o datumu izida ne vemo še ničesar, bo pa Fool’s Theory povedal več na letošnji konferenci GDC, ki se bo odvila konec marca, takrat pa najbrž dobimo tudi kakšen igralni napovednik. Do takrat lahko skočite na Steamovo stran, kjer si je igro možno dodati med seznam želja in si ogledati nekaj ekstra slik.

Elden Ring dobiva dodatek Shadow of the Erdtree

0

Leto po izidu zagotovo najbolj slavne igre znotraj leta 2022 je razvijalec FromSoftware vendarle napovedal prvo večjo razširitev za igro Elden Ring. DLC bo nosil ime Shadow of the Erdtree in o njem vemo samo to, da je trenutno v razvoju, uradni Twitter račun pa nas je podražil tudi s prvo sliko.

Na njej lahko vidimo igralca, ki sedi na konju Torrentu in je obkrožen z duhovi, v daljavi pa je izrisano drevo Erdtree iz katerega se cedi neka snov. Okolica je videti megleno in opuščeno, iz megle pa se dvigajo skoraj popolnoma zrušene stavbe, ki so nekoč prebivale pod senco Endtreeja.

FromSoftware ni želel ničesar dodatno razodeti, je pa ločen uradni japonski račun samega razvijalca potrdil, da bomo več informacij dobili kmalu, tako da se lahko že zdaj veselimo kakšnega dražilnika ali pa nemara celo datuma izida. Elden Ring je od izida sicer že prejel eno vsebinsko razširitev Colosseum, a ta je samo predstavila namensko areno za boje med igralci, medtem ko bo Shadow of the Erdtree prinesel tisto, česar si vsi želimo: novo mapo, poseljeno z zanimivimi nasprotniki in ogromnimi šefi, ki pod ritjo skrivajo kakšno bridko sabljico ali pa še bolj napreden urok.

Elden Ring ni lani samo pobral celega kupa nagrad, ampak je postal tudi najbolje prodajana igra izpod razvijalca FromSoftware. Ta je za igrin 1. rojstni dan razodel, da je v roke igralcev romalo več kot 20 milijonov kopij igre, kar je seveda več kot dober razlog za razvoj dodatne vsebine.

FromSoftware poleg tega dodatka dela še na novem delu serije Armored Core, ki pa ne bo ravno podobna “Souls” igram, ampak se bo držala uveljavljene formule te robotske franšize.

Razvijalec Atomic Hearta se je opravičil za rasistično risanko, ki jo najdemo znotraj igre

0

Mundfish, ruski studio, ki je pred kratkim izdal dokaj dobri Atomic Heart, se je že pred izdajo kopal v težavah, saj so igralci širom sveta pozivali h bojkotu naslova, saj zahodnemu svetu te dni ne dišijo zadeve, ki so jih proizvedle ruske roke.

Kontroverzija se je nadaljevala tudi po izdaji igre, saj so nekateri začeli v igri videvati sublimna sporočila, ki naj bi podpirala rusko vojno in zaničevala Ukrajince. Nekdo je denimo opazil, da je neka konzerva nosi rumeno-modro barvo, gor pa naj bi se pojavil napis za zmleto svinjino, zaključkov iz tega pa ni težko potegniti. Na koncu se je izkazalo, da je zadeva vzeta iz resnične sovjetske zgodovine in da je bil napis preveden nepravilno, a to internetnih govoric glede potenicalne sovražnosti Mundfisha ni ustavilo.

Atomic Heart dokaj verno kopira nekatere sporne sovjetske ideje, ki morda niso več primerne za sodobno družbo. Ko se razvijalec loti takšne občutljive vsebine, je to navadno zato, ker želi predstaviti to ideologijo, ki je povod za nadaljnje razpletanje zgodbe. Nekaj takšnega smo denimo videli v igri Mafia 3, kjer se je veliko zgodbe vrtelo okoli rasizma do temnopoltih, ki je bil sestavni del življenja Američanov v začetku sedemdesetih, razvijalec Hangar 13 pa je še pred začetkom igre igralce opozoril, da bodo gledali nekaj občutljivih tem, a da so te potrebne za realistično pripoved, ki jo želi prikazati dotična igra.

Mundfish takšnega opozorila v Atomic Heart ni vnesel, a morda bi bila to pametna ideja. Znotraj igre lahko v raznih sobah, kjer lahko shranimo napredek in nadgradimo opremo, najdemo tudi televizor, ki prikazuje resnično sovjetsko risanko Nu, Pogodi! in ta vsebuje eno hudo kontroverzno sceno, ki na ekranu pokaže temnopolteža, oblečenega, kot da je ravno pobegnil iz nekega afriškega plemena.

Tip se pojavi na ekranu samo kakšno sekundo, a to je bilo dovolj za internetno jezo, ki je razvijalca prisilila, da se javno opraviči. Za spletno stran IGN je povedal, da niso z risanko nikogar želeli užaliti in da bo sporna scena posledično odstranjena. Ni sicer jasno, ali bo razvijalec izrezal samo to sekundo posnetka ali pa bo izginila celotna risanka in s čim jo namerava nato nadomestiti, a ve se, da bo zadeva izginila preko ene od prihajajočih posodobitev.

Ukrajina je sicer poslala uradno pismo Microsoftu, Sonyju in Valvu, da iz svojih digitalnih polic odstrani Atomic Heart, saj naj bi izkupiček od tega naslova napajal rusko vojsko.

The Outer Worlds dobiva nadgradnjo, ki pa ne bo brezplačna za lastnike originala

0

Razvijalec Obsidian Entertainment bo kmalu izdal prenovljeno verzijo svojega dokaj povprečnega RPG-ja The Outer Worlds, ki je nosil veliko dobrih idej, a mu preprosto ni uspelo pripeljati igralno formulo do zadovoljivega zaključka.

Manjša predelava se bo imenovala The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition in je namenjena predvsem trenutni generaciji konzol PlayStation 5 in Xbox Series X, za kateri je bila odklenjena večja ločljivost in višje sličice na sekundo, teh dobrot pa bo deležen tudi PC. Obsidian je prav tako poskrbel za grafično nadgradnjo, ki sicer v napovedniku ni preveč izrazita in je v bistvu videti samo kot da je nekdo čez sliko vrgel rjav filter, kar ne bo všeč vsem, saj je originalna igra znana ravno zavoljo svoje barvitosti.

Razvijalec bo vsemu skupaj dodal teksture višje ločljivosti, prenovljeno umetno inteligenco spremljevalcev in sovražnikov, boljša osvetlitev pa bo na novo predstavila okolico, ki se bo ponašala z dinamičnim vremenom in bo vsebovala veliko več goste flore kot pa prej.

Ponudba bo vključevala tudi oba DLC-ja Murder on Eridanos in Peril on Gorgon, najvišja nova možna stopnja pa bo 99.

Vse te nadgradnje se slišijo kot dober izgovor za ponovno preigravanje, vendar pa bo za njih treba odpreti denarnico. Povsem novi lastniki boste za The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition odšteli polnih 60 €, če pa si že lastite osnovno igro in oba DLC-ja pa boste lahko nadgradnjo opravili za 10 €.

Prenovljena izdaja se bo med nami pojavila že 7. marca, Obsidian Entertainment pa ima te dni polne roke z delom na nadaljevanju, ki je bilo najavljeno dve leti nazaj, od takrat pa o njem nismo slišali ničesar več.

Arnold Schwarzenegger se vrača v akcijskem filmu FUBAR

0

Legendarni igralec Arnold Schwarzenegger je do svoje filmske slave prišel v osemdesetih in devetdesetih, vmes malce skočil v politiko, zdaj v svojih starejših letih pa se vrača svoji ljubezni nastopanja pred kamerami. Schwarzenegger je dandanes star že 75 let in čeprav ne more več skakati naokoli z razgaljenimi mišicami, še vedno rad snema filme in se ne ozira na to, da ti niso ravno kvalitetni.

Švarci bo zdaj skočil tudi na Netflix in to v novi akcijski komediji imenovani FUBAR. Gre za ameriško okrajšavo, za katero sem prvič slišal v filmu Reševanje vojaka Ryana, pomeni pa “fucked up beyond all repair”, zgodba pa bo sledila avanturam CIA agenta, ki je tik pred upokojitvijo, a nato spozna neko družinsko skrivnost, zaradi česar ga čaka še ena zadnja misija. Pripravite se na nekaj akcijskih vložkov, komedije tipa klofutanja testisov in divjih voženj, med katero Arnold izusti enovrstičnico “I’m back, baby”, ki je seveda namig na njegov veleznani stavek iz Terminatorja “I’ll be back”.

Prvi dražilnik nam sicer ne pove nekaj res veliko o zgodbi, Arnold pa se je za snemanje tega filma odločil zato, ker ga oboževalci ves čas sprašujejo, kdaj bo spet posnel kakšno akcijsko komedijo, ki bo podobna filmu True Lies in FUBAR je odgovor na ta vprašanja. True Lies je prav tako akcijska komedija, zanimivo pa je, da je ta film režiral James Cameron, saj je leta 1994 delal še kaj drugega kot pa samo fantaziral o modrih bitjih na drugih planetih.

FUBAR bomo na Netflixu gledali od 25. maja dalje.

Game Pass uradno prihaja v Slovenijo!

6

Danes je velik dan za igričarstvo v Sloveniji, saj je Microsoft ravnokar napovedal, da bo njegov famozni servis Game Pass uradno zaživel v 40 novih državah, med njimi pa se je končno, po letih čakanja, vendarle znašla tudi Slovenija.

Game Pass je storitev, ki jo lahko primerjamo z Neflixom, le da tule v zameno za mesečno naročnino ne boste gledali v bogato ponudbo filmov in serij, ampak v igre, ki prihajajo iz celega kupa različnih založnikov. Game Pass ponuja skoraj celotni katalog Microsoftovih iger in vseh njihovih studiev, med katerimi najdemo tudi Bethesdo. To pomeni, da lahko naenkrat dobite dostop do stotine visokoproračunskih iger tipa Age of Empires 4, Prey, Dishonored, Skyrim in Atomic Heart, poleg tega pa boste že ob prvem dnevu lahko igrali vse novoizdane naslove izpod Microsoftove produkcije, kot je denimo bil nedavno izdani Hif-Fi Rush. Ob redno vzdrževani naročnini boste lahko na dan izida igrali tudi zadeve kot so Minecraft Legends, Redfall in Starfield in ravno to je največja privlačnost Game Passa, saj vam lahko prihrani stotine evrov, ki bi jih drugače odplačali za polno ceno teh naslovov.

Skratka, Game Pass je prav fajn zadeva in čeprav nam Sony preko svoje naročnine PlayStation Plus Extra poskuša dostaviti vsebino na podoben način, je Microsoftov servis malce bolj zrel in med igralci je uveljavljeno tudi prepričanje, da je njegova ponudba bolj bogata, saj med drugim vsebuje tudi naslove izpod založnika EA in njegovega lastnega servisa EA Play.

Uradna spletna stran pravi, da bo servis od danes naprej zaživel tudi pri nas, a bo sprva na voljo samo predogled storitve do katere lahko dostopajo vsi udeleženci programa Insider. Postopek včlanjenja si lahko ogledate zgoraj in zadeva res ni preveč zakomplicirana, saj morate samo odpreti trgovino Microsoft Store, se v njo prijaviti s svojim računom in nato namestiti aplikaciji Xbox in Xbox Insider. Slednjo aplikacijo nato odprete, se pod zavihkom “Previews” pridružite programu “Windows Gaming”, nato pa bi vas pod zavihkom Announcements morala pričakati povezava za preizkus Game Passa. Tako naj bi stvar delovala v praksi, a med časom pisanja nismo nikakor dobili možnosti za preizkus Game Passa, tako da se bo to vabilo morda pojavilo tekom dneva.

Ravno zaradi tega tudi ne moremo povedati, kakšna je cena te nove ponudbe v Sloveniji. Na uradni strani sicer piše, da bo prvi mesec nosil posebno ceno, kasneje pa bo za storitev najbrž treba plačati 9,99 € kot je to denimo v Nemčiji. Microsoft je zaenkrat napovedal samo verzijo Game Passa za PC, o Ultimate inačici, ki prinaša igranje na konzolah Xbox in PC-ju ter zraven ponuja še možnost pretočnega igranja, pa zaenkrat še ni novic.

*Posodobitev: preizkusna verzija je zdaj na voljo, a jo morate najprej aktivirati pod zavihkom “Previews”. Naročnina za prvi mesec zahteva 10 centov, kasneje pa se obnovi ob cenovni postavki 9,99 €.

Zgodil se je čudež in Jake Paul je končno izgubil boksarski obračun

0

Po dveh letih pričkanja sta v boksarski ring včeraj ob 23.00 končno stopila veleslavni YouTuber Jake Paul in njegov nasprotnik Tommy Fury. To je bila za Paula velika noč, saj je po letih boksanja z raznimi upokojenimi MMA borci in enim bivšim NBA zvezdnikom prvič pomeril rokavice z nekom, ki je dejansko izvežban boksar. Tommy Fury sicer ni ravno nek superzvezdnik boksarske scene, saj je resda pred včerajšnjo borbo držal niz osmih zmag brez poraza, a v ringu se ni nikoli pomeril s kakšnim res talentiranim borcem.

Kljub temu pa je Tommy dejansko boksar in Paulu je prvič nasproti stal nekdo, ki ni dvakrat starejši od njega, ampak dejansko mlajši. Gledalci so v areni, ki je bila postavljena znotraj Savdske Arabije, pričakovali osem rund zanimivega merjenja moči in stavnice so bile deljenega mnenja, saj so nekateri pripisovali zmago Paulu, drugi pa bolj izkušenemu Tommyju.

In borba je bila tehnično res zanimiva, čeprav pričakovanega knockouta ni bilo. Je pa bilo skoraj takoj jasno, kdo od teh dveh pretepačev že od malih nog nadeva rokavice in kdo se je v ta šport spustil šele kot odrasel človek. Jake Paul je veliko upov polagal na protiudarce in nekajkrat je celo dobro zadel svojega nasprotnika in ga v zadnji rundi celo položil na tla, a tisto je bila bolj nesrečni spodrsljaj Tommyja, kot pa nek res uničujoč udarec, ki bi mu v glavi ugasnil luči.

jake paul

Vendar pa je Tommy borbo nadzoroval od prve runde dalje, čemur v prid govorijo tudi statistike, saj je Tommy sprožil kar 302 udarcev, 88 od teh pa je zadelo telo, medtem ko jih je Jake sprožil praktično še enkrat manj. Prav tako se je zdelo, da je Jake zelo hitro postal utrujen in gledalci so gledali v veliko objemanja, zaradi česar je kakšna runda izpadla dokaj dolgočasno.

Tole seveda ni bil nek resnični profesionalni boksarski obračun, ampak je mestoma spominjalo na kakšno epizodo rokoborbe tipa WWE, ki je zaigrana drama in jo Američani tako zelo obožujejo, da vedno napolnijo stadione. Tako smo bili priča res groznemu komentiranju dveh Američanov, ki sta več kot očitno navijala za YouTuberja in ko je ta na začetku kakšno minuto zamudil pri napovedanem vstopu v ring, sta ga označila za velemojstra mentalnih iger.

Tu so bile še druge smešnosti. Sodnik je zaradi nekega razloga želel pozornost preusmeriti nase, zato je tako Paulu kot tudi Furyju odbil po eno točko zaradi neprimernega udarca v zatilje, nakar so med premorom v eni od rund na intervju povabili Logana Paula, ki je bil ozvočen in skozi celo dvorano se je slišalo, kako je ozmerjal Tommyja z besedo “bitch”. Nakar smo bili priča še nerodnemu momentu, ko je Logan izrekel besede “I love you bro”, ki so bile namenjene bratu, tip z mikrofonom pa je mislil, da govori njemu, zato mu je vrnil besede ljubezni.

Razglasitev zmagovalca je prišla po odločitvi sodnikov, kjer je en zblojenec dejansko pripisal zmago Paulu, nakar smo slišali nekaj besed od obeh tekmovalcev. Jake je bil takoj poln izgovorov, saj naj bi na treningu dvakrat zbolel, zraven pa ga je še bolela roka, zaradi česar ni bil stoodstoten, a pravi, da je bila tole ponižujoča izkušnja in da se že pripravlja za revanšo, ki jo je potrdil tudi Tommy, a ta zaenkrat še nima datuma.