Še dobro dve leti nazaj sem ob tipkanju člankov glede kakšne nove serije moral vsake toliko zraven pikro pripisati, da je opisana zadeva na voljo samo na kakšnem pretočnem servisu, ki v Sloveniji ni na voljo. Obstajali so tako časi, ko smo v Sloveniji med pretočnimi servisi izbirali samo med Voyotom in Netflixom, kak pogumnež pa si je zraven omislil še naročnino na Amazon Prime.
A situacija se je v zadnjih dveh letih korenito spremenila in tudi pri nas se je začela poplava pretočnih servisov, ki je zdaj že tako velika, da se je že težko odločiti, komu pokloniti mesečni izdatek naročnine in komu ne. Na slovenskih tleh se tako trenutno odločamo med naročninami za Voyo, Amazon Prime, Apple TV+, Netflix, HBO Max in Disney+, seštevek vseh teh servisov pa privede do zavidljive mesečne položnice.
Masovnemu seznamu ponudnikov se je zdaj pridružil še en servis, ta pa nosi ime Skyshowtime. Gre za združek različnih ponudnikov, ki jih bomo v Sloveniji gledali v enem paketu in čeprav se nam že zdaj morda zdi, da je poplava servisov huda, bi bila lahko situacija še težja, kar lepo pokaže ameriški trg. Tam je denimo Disney+ razdeljen na dva servisa: Disney+ za otroško vsebino in Hulu, ki daje ven filme in serije za odrasle, vsak od teh servisov pa pri Američanih zahteva svojo naročnino, pri nas pa vse skupaj spada pod Disney+, kar ni samo manj zmedeno, ampak tudi ceneje.
Enako velja za Skyshowtime, ki je pri Američanih razdeljen na ločena servisa Paramount+ in Peacock, znotraj pa najdemo cel kup zanimivih založnikov, kot so NBCU, Paramount, Universal Pictures, Dreamworks in Nickelodeon. To s sabo potegne cel kup nove in tudi stare vsebine – Skyshowtime pravi, da posedujejo za več kot 7.000 ur vsebine, tako da vam ne bi smelo postati prehitro dolgčas.
Kar se tiče vsebine, najdemo notri kar nekaj zanimivih zadev. Tu je denimo ponudba Filmov Hitri in drzni, oba Botra, Transformerji ter druge legendarne zadeve tipa Gladiator in Top Gun. Med serijami je prav tako nekaj legendarnih zadev kot so Pisarna, Parki in rekreacija, Dexter in Mr. Robot in nove serije kot so Halo, Yellowstone in Tulsa King. Katalog ni popoln, saj naj bi bil tole novi dom vse vsebine iz strani Zvezdnih stez, a denimo manjka kar nekaj serij in filmov, kot so denimo Deep Space Nine ali pa Voyager.
Skyshowtime celoten katalog skriva, zato je najbolje obiskati spletno stran JustWatch, ki je ob tej poplavi pretočnih servisov tudi na splošno priporočljiva, saj v iskalnik samo vnesete ime filma ali serije in tako takoj izveste, kje se trenutno predvaja vaš zaželeni izdelek. Za Skyshowtime lahko tule vidite seznam vseh serij in tule katalog filmov.
Zanimivo je, da Skyshowtime trenutno ponuja akcijsko ceno, ki ob nakupu velja za vedno. Običajno storitev stane 5,99 € mesečno, zdaj pa jo lahko prevzamete za 2,99 € – ponudba velja do 25. januarja. Bodite opozorjeni, da Skyshowtime zaenkrat ne ponuja predvajanja v ločljivosti 4K, ampak zmore maksimalno sliko 1080p.
Podjetje Lenovo zna kmalu slediti korakom svojega tekmeca Asus-a in se kmalu preizkusiti tudi v svetu telefonov. Lenovo se sicer že dolgo ukvarja s proizvodnjo prenosnikov, nakar so skočili še na trg tablic, a pri področju pametnih telefonov še niso naredili prave poteze. To se zna spremeniti naslednje leto, saj naj bi podjetje skupaj z Motorolo spočelo svoj prvi telefon, ki mu bodo nadeli premišljen naslov ThinkPhone.
Takšna poteza je bila sicer že dolgo pričakovana, saj je Lenovo leta 2014 kupil Motorolo, a sta ob podjetji in znamki ostali ločeni in se niti nista mešali. Spletna stran The Tech Outlook pa pravi, da nas čaka njuno bližnje sodelovanje in produkt tega bo ThinkPhone, ki naj bi na sebi nosil kar konkretne strojne specifikacije.
Za razliko od Asusa, bo Lenovo s svojim telefonom ciljal na tiste uporabnike, ki imajo radi poslovne telefone, umirjenih linij in barv. To je tudi logično, saj je ime izpeljanka odlične serije poslovnih prenosnikov ThinkPad, zaradi česar bosta oba izdelka nosila vizualno usklajeni podobi.
ThinkPhone morda ne bo nosil RGB-ja, a za specifikacije se nam ni treba bati. Zaslon naj bi bil pOLED, ki se bo osveževal pri 144 Hz, poskrbljeno pa bo tudi za dobro, 5.000 mAh baterijo, ki bo podpirala hitro, 65 W polnjenje. Tudi kamere bodo dokaj impresivne: na zadnji strani nas čaka 50 MP glavna kamera, 13 MP ultraširoka in 2 MP leča za zaznavanje globine, medtem ko bomo za zajemanje sebkov uporabljali 32 MP kamero, ki bo uporabljala samodejno fokusiranje obraza.
Za procesorsko plat naj bi skrbel Snapdragon 8+ Gen 1, na voljo pa bo do 12 GB pomnilnika, medtem ko bomo pri prostoru za shranjevanje izbirali med 128, 256 in 512 GB modeli.
Specifikacije, ki jih je navrgel Tech Outlook niso videti slabe, žal pa nismo še dobili potrjenega datuma izida ali pa kakšne predvidene cene, vir teh govoric pa pravi, da zna ThinkPhone iziti že enkrat v 2023.
Sony nadaljuje selitev svojih priznan igričarskih franšiz na televizijske ekrane. Prvi takšen prehod je zabeležil Uncharted, ki je skočil na filmska platna, že naslednji mesec pa bo The Last of Us poskušal preroditi zombie žanr v svetu televizijskih serij.
Dolgo se je ugibalo, da tudi God of War ne bo več zavezan samo PlayStationu in PC-ju, te govorice pa je spletna stran Hollywood Reporter tudi uradno potrdila. God of War se uradno seli na pretočni servis Amazon Prime. Šef nove serije bo Rafe Judkins, ki je enako vlogo držal pri seriji The Wheel of Time, kot izvršna producenta in pisca pa se mu bosta pridružila Mark Fergus in Hawk Ostby, ki sta skupaj poskrbela za kar nekaj odličnih izdelkov tipa Children of Man in serijo The Expanse.
Zgodba bo enaka tisti, ki smo jo gledali v prerojenem začetku God of Wara iz leta 2018. Kratos in njegov sin Atreus se zadržujeta v osami, ki je zdaj toliko bolj pereča, ko je Atreusu umrla mama. Dvojec se nato odpravi na dolgo pot, ki ju bo pripeljala na koncu do najvišje gore nordijske mitologije. Naloga se sliši lahka, a na pot se jima bo postavilo cel kup jeznih vikinških bogov, ki so še posebej naperjeni proti Kratosu, ta pa se že tako bori s svojo bolečo preteklostjo, ki ga je pregnala iz antične Grčije.
Štorija je seveda še kako znana vsakemu, ki je preigral prvi God of War, pri oblikovanju prehoda na televizijske zaslone pa bo pomagal tudi Cory Barlog, ki je tudi kreativni režiser studia Santa Monica.
Delo na seriji naj bi se začelo že letos marca, a zaenkrat nimamo še nobenih informacij, kdaj bo izšla premiera in kdo se bo preizkusil v glavnih vlogah Kratosa in Atreusa. Internet je sicer poln idej in tudi Christopher Judge, ki je letos pobral nagrado za najboljšega glasovnega igralca leta 2022, je izrazil zanimanje za sodelovanje in čeprav mu verjetno producenti ne bodo podelili ravno glavne vloge, ni dvakrat za reči, da se ne pojavi v kakšnem stranskem nastopu.
Založnik Epic Games je zdaj že stari znanec sodišč. Še vedno se pravdajo z Applom, leta nazaj pa jih je prizadel kup tožb iz strani manj in bolj slavnih, ki so bili mnenja, da izmišljeni plesi znotraj Fortnita nosijo tudi avtorske pravice, zaradi česar bi moral Epic Games na široko odpreti denarnico.
Te tožbe so bile sčasoma zavrnjene, zdaj pa se pripravlja nova skupinska tožba, ki tokrat prihaja iz strani jeznih staršev. Trojica staršev je v kanadskem mestu Quebec vložila tožba zoper založnika Epic Gamesa, ta pa naj bi svojo igro Fornite naredil preveč zasvojljivo, zaradi česar njihovi otroci ne počno drugega, kot pa gledajo v svoje monitorje in televizorje. V obtožnici sta dva starša priznala, da sta njuna otroka v igri zapravila več kot 7.000 ur in to v pičlih dveh letih, kar pomeni, da sta pomladka praktično vsak dan več ur igrala Fornite, eden od staršev pa je še zapisal, da je njegov otrok postal jezen, potem ko mu je želel preprečiti igranje na PC-ju.
Tožba tudi pravi, da so otroci zaradi svoje odvisnosti začeli kazati spremembe pri obnašanju, saj manj jedo in spijo, trpeti pa je začela tudi osebna higiena. Epic Games se je na tožbo odzval in jo označil za traparijo, saj Fortnite vsebuje orodja za starševski nadzor, preko katerega lahko starejši dobijo točen vpogled v vse igralne ure svojega otroka, hkrati pa mu lahko preprečijo nakup mikrotransakcij.
Vendar pa je sodišče v Kanadi ostalo neprepričano, sodnik Sylvain Lussier pa je po pregledu dokumentov odobril nadaljnji postopek tožbe. Sylvain je igranje Fortnita primerjal z odvisnostjo od cigaret in da je zaradi tega treba zadevo obravnavati povsem resno. Dodal je še, da dolgo nazaj tudi tobačna industrija ni bila nič spornega, kasneje pa je postalo jasno, da je kajenje še kako škodljivo zdravju. Se pa to ni zgodilo čez noč in tako bi bilo treba tudi v primeru Fortnita podrobno raziskati, kakšne vse posledice prinaša igranje te igre.
Tožbi so se zdaj pridružili tudi drugi starši in zanimivo bo na koncu videti razplet te drame. Ta skupinska tožba je bila zaenkrat odobrena samo za Kanado, medtem ko za ZDA in Evropo veljajo spet druga pravila.
Kako lahko podjetja sploh še inovirajo pri razvoju prenosnikov? No, en način je samo evolucija strojnih delov, kar pomeni, da v notranjosti najdemo vsako leto močnejše komponente, ki ne zadostijo samo preprostemu brskanju po spletu, ampak tudi omogočijo bolj napredno delo z grafičnimi orodji ali pa poganjanje najnovejših iger pri najvišjih grafičnih nastavitvah.
Drug način pa je spreminjanje same oblike prenosnika, ki je že dolgo uveljavljen kot preprost ekran in tipkovnica, ki na sredini poseduje še sledilno ploščico. Glavni igralci na področju laptopov nam želijo v zadnjih letih omogočiti večopravilnost, katera na navadnih PC-jih pomeni dodatek še enega monitorja, pri prenosnikih pa to ni tako preprosto in podjetja še vedno niso zadela tiste idealne oblike, ki bi bila priročna in hkrati ergonomska.
VIDEO RECENZIJA
SPECIFIKACIJE
Procesor: Ryzen 9 6900HX
Pomnilnik: 32 GB LPDDR5
Zaslon: 16 palcev, 3840 x 1100
Frekvenca osveževanja: 120 Hz
Grafična kartica: RTX 3080 Ti
Operacijski sistem: Windows 11
Digitalno pero: Ne
Teža: 2,5 kg
V takšno smer cilja tudi novi prenosnik ROG Zephyrus Duo 16, v katerega ASUS ni stlačil res impresivnih strojnih komponent ampak je vanj zapakiral tudi inovativno obliko, ki pod glavni zaslon doda še enega, ta pa se ob odprtju prenosnika elegantno zapelje v rahlo nagnjen položaj. Zadeva izpade res impresivno in me je malce spomnila na tiste otroške knjige, ki v zaprtem stanju niso videti nič posebnega, ko pa jih enkrat odpreš ven skočijo papirnate živali.
Zephyrus Duo 16 vam da že na začetku vedeti, da se v njem nekaj skriva, saj je tole ogromen prenosnik, ki sicer poseduje 16-palčni ekran, a njegova teža znaša kar 2 kilograma in pol. Tole vsekakor ni zadeva, ki bi bila res priročna za prenašanje naokoli, saj je prenosnik za kaj takšnega enostavno pretežak in pri njegovi uporabi se boste še najbolje počutili takrat, ko ga boste namestili na neko fiksno mizo.
Obilna zadeva je tole, ki s svojo atraktivno zunanjostjo privleče pozornost cele pisarne.
Duo 16 je zgrajen iz kvalitetnih materialov in je na voljo v samo črno-sivi barvi. To je igričarski prenosnik, kar vam da vedeti že zunanji del zadnje strani, kjer se nahaja ROG logotip, ta pa seveda lahko sveti v RGB razsvetljavi. Na žalost so vidni prstni odtisi stalnica pri uporabi tega prenosnika, tako da če ga želite imeti pri neki predstavitvi, je pametno s sabo nositi kakšno priročno krpico za hitro čiščenje.
Kar se tiče vhodov je ASUS te pametno razporedil na vse strani, kar je vsekakor pohvalno, saj kakšno gnetenje vhodov na samo eno stran velikokrat izpade nerodno. Najbolj zasedena je leva stran prenosnika, kjer se nahaja 3,5 mm vhod za slušalke, čitalec microSD kartic, USB-C vhod, vhod USB 3.2, luknja za napajanje in izhod za DisplayPort. Desna stran po drugi strani vsebuje samo USB-C priklop, ASUS pa je dodatke preselil še na zadnjo stran, kjer najdemo izhod za HDMI 2.1, Ethernet vhod in še en navaden vhod za USB. Kar se tiče vseh vhodov in izhodov je torej tole klasika, a Etherneta ne najdemo povsod, zato je njegova prisotnost tule vsekakor pohvalna – še posebej zaradi tega, ker boste zadevo najverjetneje uporabljali na neki mizi, kjer bo ves čas priklopljen na napajanje in če se boste lotili kakšnega tekmovalnega večigralstva, potem ga boste na splet najverjetneje povezovali preko kabla.
V igranje se boste vsekakor lahko spustili s samozaupanjem, saj je ASUS sem notri zapakiral res impresivne strojne dele, ki bi jih ljubosumno gledal tudi kakšen lastnik PC-ja. Za procesorsko plat skrbi AMD Ryzen 9 6900HX, ki tiktaka pri 3,3 GHz, podpira pa ga kar 32 GB DDR5 pomnilnika, ki teče pri 4.800 Mhz. Impresivnih karakteristik tule še ni konec, saj notri najdemo tudi grafično kartica RTX 3080 Ti, ki na sebi nosi 16 GB pomnilnika, ta grafika pa jasno nakaže, da na tem prenosniku ne bomo igrali samo pasjanse, ampak se bomo lahko pozabavali tudi z vsemi najnovejšimi naslovi, ki znajo poganjati tudi ray tracing osvetljevanje.
Izstopa sekundarni zaslon Screenpad+, na katerega lahko navlečemo cel kup bližnjic za lažje delo.
A preden se spravimo v igranje, si oglejmo še dva pomembna dela tega prenosnika. Prvi je sam zaslon, ki vsebuje miniLED panel in pri ločljivosti 4K podpira do 120 Hz , če pa to znižate na 1920 x 1080 pa osveževanje skoči na impresivnih 240 Hz. V obeh primerih boste gledali v impresivno in živo sliko, kar gre na račun 1.100 nitov svetilnosti. Prenosnik je zaradi tega kot naročen za uživanje v igrah in tudi gledanje filmov in serij zadeva povsem zadostuje, čeprav bi za kaj takšnega prav prišel malenkost večji ekran.
Druga zadeva sliši na ime Screenpad+, to pa je tisti sekundaren zaslon, ki se nahaja pod tistim glavnim in je od njega povsem ločen. Ta je občutljiv na dotik in vsebuje 60 Hz osveževanje, pri odpiranju prenosnika pa ostane v rahlo nagnjenem položaju, pod njim pa se nahaja kar nekaj prostora. Oblika me je presenetila, saj se s takšnim prenosnikom še nisem srečal in ko zadevo odpreš na mizi boš zagotovo privlekel nase poglede bližnjih.
Seveda se takoj postavi vprašanje, čemu točno sploh služi Screenpad+. No, ASUS je nanj na levo stran dodal kup bližnjic, preko teh pa lahko gor povlečemo zadeve tipa kalkulator ali pa okno za preprosto risanje ali pisanje. Žal Zephyrus ne vsebuje nobenega digitalnega pisala, tako da boste za kakšno napredno ustvarjanje znotraj Photoshopa morali priskrbeti svojega, za občasne čačke pa bo povsem dovolj tudi vaš prst.
Sekundarni zaslone je malce dvignjen, kar verjetno omogoča tudi lažje hlajenje celotnega sistema.
Nismo pa omejeni samo na te aplikacije, saj lahko iz glavnega zaslona na Screenpad+ brezšivno povlečemo karkoli. Sam se najraje dol povlekel okno brskalnika in si spodaj zagnal kakšen prenos v živo, ki mi je nato popestril kakšno dolgočasno delo ali pa me je zabaval med igranjem iger. Praktična uporaba se tule nekje zame zaustavi, saj kakšne druge uporabe za Screenpad+ niti nisem našel. Fajn bi bilo, če bi lahko nanj preselil določene elemente kakšnih iger, kot je denimo kakšna mapa znotraj iger, a seveda so to samo pobožne teoretične želje, saj bi za kaj takšnega moral poskrbeti sam razvijalec, trg takšnih prenosnikov pa niti približno ni tako velik, da bi se jim kaj takšnega zares splačalo.
Pod Screenpadom se nahaja še manjši LED zaslonček, ki vas zabava z RGB osvetljavo, pod vsem tem pa najdemo še enako razsvetljeno tipkovnico, ki da zadovoljiv odziv tipkanja. Žal slovenske gravure tule ne boste našli, tako da boste na njej bolj na slepo iskali šumnike, zaradi sekundarnega zaslona pa je tipkovnica premaknjena malce nižje. V praksi to pomeni, da takšen prenosnik na vaši mizi zasede malce več prostora, saj je treba nekam nasloniti še dlani, ASUS pa je dobrodelno v paket primaknil še gumijasto počivalo za zapestja, ki se zna ob potnih rokah hitro umazati.
Sledilna ploščice tokrat ne boste našli na sredini ampak na desni strani. Žal je ploščica enostavno premajhna in čeprav lahko na njo premaknete priročni kalkulator, bi si namesto tega vseeno želel malce več površine za premikanje miške. Zadeva je tudi hudo nerodna za levičarje, za katere je zadeva skoraj neuporabna, situacija pa se še dodatno zakomplicira, če želite prenosnik uporabljati na kolenih, saj boste slej kot prej zadevo prevesili na desno stran.
Tipkovnica ni nič posebnega, zaradi dodatnega ekrana pa je pomaknjena malce nižje, tako da boste na mizi potrebovali malce več prostora.
Kar se tiče same uporabe pa se ASUS ROG Zephyrus Duo 16 obnese odlično. Brskanje po spletu, gledanje prenosov v živo in klikanje po Photoshopu ni privedlo do nobenega zatikanja, ta superiornost pa se prenese tudi v igre. Za testiranje smo najprej skočili v igro Cyberpunk 2077 – izjemno zahtevno igro, čigar ray tracing osvetljevanje pokori tudi najmočnejše grafične kartice. Tu smo na ločljivosti QHD ob najvišjih grafičnih nastavitvah pri vklopljenem ray tracingu uživali pri stabilnih 60 sličicah na sekundo, kar je za prenosnik vsekakor pohvalno. Seveda smo za uživanje pri takšnih sličicah na sekundo morali uporabiti tudi DLSS, ki je na možnosti “Performance” tudi presegel 60 sličic na sekundo.
Nato smo skočili še malce v igranje večigralskih naslovov, kjer smo se zabavali v igri Call of Duty Warzone 2.0. Tudi tukaj smo uporabili DLSS in preko tega smo ob priporočenih grafičnih nastavitvah dosegali do 120 sličic na sekundo, zagotovo pa bi z nekah optimizacijami na QHD ločljivosti skočili vse do 165 sličic na sekundo.
The Callisto Protocol je po drugi strani pokazal, da ta igra še vedno potrebuje nekaj optimizacije. V iskanju stabilnih 60 sličic na sekundo smo se zadovoljili s srednjimi grafičnimi nastavitvami, a so te tekle pri 60 sličicah na sekundo, brez vključenega ray tracinga. DLSS-a tukaj ni, zato smo obkrožili opcijo FSR 2.0, tu pa smo optimizacijo nastavili na “Quality” in dejansko je zadeva tekla pri 60 sličicah na sekundo, a vseeno so se vsake toliko pojavili določeni padci sličic na sekundo.
Med mini ekranom in tipkovnico se nahaja še atraktivni prozorni del, ki pokaže nekaj drobovja znotraj prenosnika.
Kar se tiče baterije je ta presenetljivo vzdržljiva, glede da mora skrbeti za poganjanje vseh teh silnih komponent in dveh zaslonov. Iz enega polnjenja smo potegnili za 3 ure neprestane uporabe, ASUS pa je kot vedno poskrbel za dobro hlajenje, tako da kakšnih pretiranih skrbi glede segrevanja in glasnih ventilatorjev ni.
ASUS ROG Zephyrus Duo 16 se na koncu izkaže za odličen prenosnik, ki bo brez kakšnega potenja opravil z vsako nalogo, ki mu jo dostavite. Vendar pa takšna impresivna in inovativna oblika, podprta s strojnimi mišicami zahteva svojo ceno, saj boste morali zanj na široooko odpreti denarnico in ven primakniti vsaj 4.000 €. Za takšno ceno lahko dobite že rahlo rabljen avto, zato je v teh časih prenosnik s takšno cenovno nalepko težko priporočiti komurkoli, razen tistim, ki preprosto morajo imeti vse takšne inovativne izdelke in si v Sparu privoščijo izdelke, ki ne spadajo pod znamko S-Budget.
Odkrito povedano sem mislil, da so NFT-ji praktično že povsem izumrli, saj o njih bolj poredko še slišimo kakšno besedo. Bivši ameriški predsednik Donald J. Trump pa je očitno mnenja, da so to trenutno najbolj nova in vroča stvar na trgu, zato je nekaj dni nazaj na svojem družabnem omrežju Truth Social začel z draženjem glede “velike najave”, ta pa se je zdaj izkazala za resnično bizarno zbirko NFT kartic, ki ji za nakup ponuja uradna stran CollectTrumpCards.com.
Trump je za najavo kartic poskrbel kar sam preko dokaj dolgega videa in res sem bil najprej mnenja, da je nek internetni šaljivec uporabil tehnologijo “deepfake” in tako skupaj spravil nek lažni video. Vendar pa je zadev povsem avtentična in Donald je čist zares napovedal serijo digitalnih kartic, kjer glavno vlogo zastopa seveda on, risbe pa ga prikazujejo v različnih pozah in preoblekah. Tu je Trump astronavt, Trump kot superjunak, Trump, ki jaha slona v ameriških barvah… Slike naj bi prikazovale podobe iz njegovega življenja in kariere, a res se ne spomnim, kdaj naj bi se bivši ameriški predsednik z raketnim nahrbtnikom dvignil med zvezde.
Celotna predstavitev smrdi kot nek tisti oglas iz Top Shopa, skupaj z besedami “To pa še ni vse!”. Trump namreč te kartice prodaja po ceni 99 $, zraven pa ponuja tudi razne nagrade. Če denimo nekdo kupi 45 kartic si lahko zagotovi večerjo z bivšim predsednikom v južni Floridi, med nagradami pa najdemo tudi avtograme, osebni klic preko Zooma in igranje golfa z Donaldom na enem od njegovih golf igrišč. Kartica sicer pravi, da boste golf igrali z bivšim predsednikom, medtem ko Trump v videu pove samo to, da vam bo omogočen obisk enega od njegovih igrišč, tako da kdo ve, kaj točno dobite.
Morda se nekaterim zdi, da tega nihče ne bo kupil, a s tem bi podcenjevali ljubezen Trumpovih podpornikov. Kartice so bile namreč že v enem samem dnevu razprodane, tako da boste za božična darilca morali pogledati v kakšno drugo smer.
Tista res prva AAA igra, ki se bo dogajala v vesolju Harryja Potterja, je z vsakim mesecem videti bolj privlačno. Razvijalec Avalanche Studios nam je igro sicer že prodal s prvim napovednikom, ki je obljubljal prosto sprehajanje po širnem svetu Bradavičarke in vzgajanje prav svojega čarodeja, ki ga boste nato lahko peljali skozi šolanje, ob prostem času pa bomo lahko celo zapustili šolske hodnike in se na leteči metli odpravili v raziskovanje bližnjega gozda. Vse to so sanje vsakega pravega navdušenca nad Potterjevo zapuščino, zato okoli igre Hogwarts Legacy upravičeno obstaja kar nekaj pričakovanja.
Avalance je nedavno prikazal nov vpogled v njihov svet in ta je pokazal marsikaj novega, zagotovo najbolj zanimiva pa je opcijska stopnja, imenovana Dark Arts Battle Arena.
Gre v bistvu za gladiatorsko areno, čigar namen je boj proti različnim valovom nasprotnikov, na vas pa je, da vse to preživite in si s tem naberete nekaj privlačnih nagrad. Arena služi tudi temu, da vam pokaže nekaj najmočnejših urokov, ki jih boste med igranjem odklenili šele kasneje, medtem ko jih lahko tukaj uporabite takoj.
In ravno ti uroki v areni nakažejo, da Hogwarts Legacy ne bo tako nedolžna in otroška pripoved, kot pa so bile prve Potterjeve knjige. Igralec bo namreč lahko stopil na temno stran in z magično paličico bomo lahko začarali tudi prepovedane uroke. V zgornjem igralnem posnetku lahko vidimo, kako čarodej povsem brezbrižno uporabi napad Avada Kedavra, ki je eden od najmočnejših urokov za ubijanje in je bil tudi tisti, ki ga je Mrlakenstein uporabil za uničenje Harryjevih staršev.
V knjigah in filmih ni nihče niti pomislil, da bi uporabil Avado Kedavro, a Hogwarts Legacy se odvija kakšnih 100 let pred rojstvom Harryja, tako da očitno takrat do tega uroka niso imeli pomislekov. Kakor se Dark Arts Battle Arena sliši zanimivo, pa moramo kislo pripomniti, da bodo vstop vanjo dobili samo tisti Deluxe verzijo igre, ki je za 10 € dražja od navadne.
Hogwarts Legacy bi originalno moral že iziti v jeseni, a je razvijalec prestavil izid na 10. februar 2023. Na voljo bodo tudi različice igre za starejši konzoli PlayStation 4 in Xbox One, vendar se bo za njih izid pripetil aprila, medtem ko se bo igra na Nintendo Switchu pojavila šele enkrat junija.
Vsakič, ko si pogledam nov napovednik za igro Wo Long: Fallen Dynasty, si moram neizbežno tudi ponovno namestiti igro Nioh in tako je bilo tudi tokrat. Wo Long sicer še ni čisto pred vrati in nanj bo treba še malce počakati, razvijalec Team Ninja pa nas bo medtem vsake toliko spomnil, da bo končna igra presneto spominjala na njihovi igri Nioh 1 in 2, le da se bo tokrat dogajanje preselilo v antično Kitajsko.
Igra bo namenjena vsem oboževalcem akcijskih pretepačin, ki jih nadzorujemo iz tretjeosebnega pogleda, naš junak pa bo izjemno gibčen in bo med kaskaderskimi podvigi naravnost letel po zraku, med vsem mahanjem s katanami pa bo poskušal odbiti sovražne napade iz vseh smeri in iz res raznolikih sovražnikov. Tu bodo običajni vojaki z meči in kilometrskimi sulicami, napadale pa nas bodo tudi bolj fantazijske zveri, kot je denimo ogromen merjasec in aligator, ki nas bo poskušal zadeti z raznimi izbljuvki. Napovednik se ponaša tudi z nekaj zgodbe, a če bo ta sledila načinu štorije iz Nioha, potem nas na koncu čaka bolj nerazumljiva zmeda različnih ljudi, junakov in dogodkov, ki res nimajo kakšnega posebnega smisla.
Team Ninja se sicer še ni povsem izjasnil, kako se bo Wo Long razlikoval od njihovih prejšnjih naslovov, a glede boja omenjajo novost “Five Phases”, kar je verjetno podobno štirim različnim postavitvam iz Nioha, iz katerih smo nato izvajali napredne bojevniške poteze.
Wo Long: Fallen Dynasty izide 3. marca 2023 in je zdaj na voljo za digitalno prednaročilo, ki vam prinese dva različna oklepa – založnik Koei Tecmo bo za ta naslov na Steamu zahteval 70€. Že dlje časa je na voljo tudi demo, a samo za lastnike konzol PlayStation 5 in Xbox Series X.
Razvijalci videoiger pridno skrbijo, da v letu 2023 ne bomo imeli niti enega tedna, ko nas ne bo napadla nova igra in nam poskušala izmakniti še tisto nekaj malega prostega časa, ki bi ga morali nameniti družini, partnerju ali pa hišnim ljubljenčkom. Založnik Capcom je namreč najavil VR inačico igre Resident Evil Village, ki pa jo bomo lahko igrali samo na naslednji generaciji VR sistemov za Sonyjevo konzolo PlayStation 5.
Sony in Capcom imata očitno sklenjeno neko pogodbo glede predelav Resident Evilov za VR sisteme. Na enak način je namreč prehod naredila igra Resident Evil 7, ki smo jo lahko igrali samo na Sonyjevem sistemu PS VR, Village pa bomo topot lahko zagnali samo na PS VR2, medtem ko bodo lastniki VR sistemov na PC-ju zopet ostali dolgih nosov. Res je, da so nekateri modderji poskrbeli za svoje lastne VR predelave, med katerimi najdemo celo igri Resident Evil 2 in 3, vendar pa so modifikacije omejene in ne dosežejo tiste uradne predelave, ki jo lahko spočne samo Capcom.
Na PlayStation blogu se Capcom hvali, da bo predelava izkoristila vse napredne karakteristike sistema PS VR2. Tako se lahko nadejamo vrhunske 4k ločljivosti, povratnih učinkov, 3D zvoka, pomembno vlogo pa bo nosila tudi tehnologija, ki natančno zazna premikanje naših oči, preko naprednih kontrolerjev pa bomo lahko izvajali poteze, ki jih običajni Village ni podpiral, kot je denimo vihtenje dveh orožij hkrati.
Resident Evil Village VR bo izšel skladno z izidom sistema PS VR2, to pa se bo zgodilo 22. februarja 2023. Nadgradnja v VR bo za lastnike originalne igre popolnoma brezplačna, kar je dobro, saj PS VR2 ne bo ravno poceni.
Včeraj smo zapisali, da je pred kratkim izdana predelava igre The Witcher 3: Wild Hunt, slednji naslov uvrstila za najvišje ocenjenega iz strani kritikov. Vendar pa je to veljalo samo za novejše konzole, medtem ko je posodobitev za PC spočela cel kup težav z optimizacijo, zaradi česar je ta sedem let star naslov pri nekaterih postal praktično neigralen.
Največji pokazatelj težav te predelave je ogromna tema na forumu Resetera, kjer uporabniki puščajo vtise glede delovanja prenovljene igre na različnih strojnih konfiguracijah in rezultati so zaenkrat dokaj pod pričakovanji.
Problemi se pojavljajo pri praktično vseh, saj je razvijalec CDPR vnesel podporo za ray tracing osvetljevanje, a vse to je bilo narejeno polovičarsko. Ray tracing je sicer čudovit, a je brutalno zahteven tudi do najmočnejših grafičnih kartic in žre sličice na sekundo kot za stavo. Uporabniki poročajo, da niti z grafičnimi karticami RTX 3080 pri vklopljenih ray tracing učinkih v ločljivosti 1440p preprosto ne morejo doseči stabilnih 60 sličic na sekundo. Če jim to že uspe, številke veljajo samo za divjino, medtem ko vstop v kakšno mesto tipa Novigrad sličice na sekundo vrže pod številko 40.
Dober pokazatelj stanja je denimo zgornji video, kjer na grafični kartici RTX 3060 zaradi ray tracing učinkov sličice na sekundo padejo za kar nekje 70 %, kar je preprosto komično. Nekateri se tudi pritožujejo, da tudi DLSS in FSR ne delujeta pravilno, saj naredita sliko samo malce bolj megleno, medtem ko sličice na sekundo zaradi tega ne pridobijo ravno veliko.
Zdi se, da so zaenkrat edini varni tisti, ki v PC škatlah držijo grafične kartice RTX 4090, a tudi ti se ne zabavajo povsem brez problemov. Za risanje ray tracinga je moral razvijalec poskrbeti tudi za prehod na knjižnico DirectX 12, to pa je s sabo prineslo probleme s sestavljanjem senčnikov, kar pomeni veliko kratkih in ekstremno zoprnih zatikov, ki smo jih gledali že v igri The Callisto Protocol.
Težav žal s tem še ni konec. Nekateri igralci poročajo, da igre sploh ne morejo zagnati, spet drugim dela probleme vnos prej shranjenih položajev, ki zaradi nekega razloga onemogočijo ročno shranjevanje.
We are aware of the issues PC players have been reporting since last night’s release of the update. We are actively investigating all of the reports and will be providing an update on particular issues as soon as possible. Thank you for your patience!
Skratka, posodobitev prinese kar nekaj težav z optimizacijo, k sreči pa lahko igralci še vedno izberejo starejšo, nenadgrajeno verzijo igre, ki teče na DirectX 11 in po pričevanjih nekaterih deluje povsem brez problemov.
Razvijalec CD Projekt RED je na Twitterju zapisal, da se zavedajo težav in da urno delajo na popravku. Tako je morda najbolj pametno svoje naslednje preigravanje še za nekaj časa odložiti in počakati, če morda vendarle spravijo delovanje na bolj sprejemljivo raven, saj je ray tracing enostavno preveč lep, da bi se mu splačalo v tej igri odpovedati.
Igralec Henry Cavill se je ljubiteljem videoiger priljubil na račun svoje zaljubljenosti v PC igričarstvo in svoje neizmerne ljubezni do Warhammerja, igričarji pa so do ga dokončno vzeli za svojega, ko je v seriji The Witcher prevzel glavno vlogo Geralta. Henry se v igralskih vodah sicer ni nikoli zares ni odrezal tako dobro, da bi ga postavljali ob bok Leonarda DiCapria, vendar pa ga igričarji zaradi tega ne spoštujemo nič manj.
Igralec je sicer nedavno velik del svoje oboževalske baze gromko razočaral, ko je praktično čez noč najavil, da bo 3. sezona serije The Witcher hkrati tudi njegova zadnja in da se tako poslavlja od vloge Geralta, to pa bo nasledil Liam Hemsworth. Kaj točno je botrovalo igralčevi odločitvi, da se poslovi morda od svoje najbolj slavne vloge, Henry ni želel razodeti, a glavni razlog je bil takrat jasen. Warner Bros. in HBO sta se namreč pripravljala za ponoven zagon stripovskega vesolja DC in v njem bo glavno vlogo igral ravno Superman, Henry Cavill pa bi se tako vrnil v oblačenje modrih pajkic, ki bi lahko dvignile kariero na novo raven. Cavill se je v vlogi Supermana preizkusil trikrat: leta 2013 ob izidu filma Man of Steel, nato leta 2016 v filmu Batman v Superman: Dawn of Justice in naposled še leta 2017 v filmu Justice League.
Cavill je bil tako jasen kandidat za nov Superman film, to pa je tudi jasno nakazal film Black Adam v svoji skriti sceni po koncu filma. Žal pa vse kaže, da se je Henry malce uštel in da je bil morda pri izhodu serije The Witcher malce prehiter, saj ni upošteval vseh dejavnikov, ki so se odvili v zadnjih mesecih.
Glavni med temi je režiser James Gunn, ki bo postal novi šef vsega, kar se tiče DC-ja in možakar se je očitno odločil za povsem sveži start, kar pomeni, da bodo vse ideje prejšnjega režiserja Zacka Snyderja romale v koš, sem notri pa žal spada tudi Henryjeva reprezentacija Supermana.
To je Cavill potrdil sam na svojem Instagram profilu, kjer je zapisal, da je imel sestanek z Gunnom in da na žalost mora sporočiti, da se ne bo vrnil kot Superman. Njegov čas za ogrinjalo tega pomembnega superjunaka je minil in menjava igralcev je včasih potrebna, kar Cavill tudi spoštuje, Gunnu in njegovi ekipi pa je zaželel veliko sreče pri njihovih naslednjih projektih. Časten možakar ni kaj, a iz teh njegovih besed lahko razberemo nekaj grenkobe in skoraj stavil bi, da je Henry na ponovno igranje Supermana zastavil veliko upanja.
But we just had a great meeting with Henry and we’re big fans and we talked about a number of exciting possibilities to work together in the future.
James Gunn bo zapeljal zgodbo v drugo smer in namerava raziskati dogodke okoli mladega Supermana, ki se je šele začel zavedati svojih moči in si kruh služi kot novinar z imenom Clark Kent. Gunn v svoji Twitter izjavi ni tako črnogled in zapisal je, da je velik oboževalec Cavilla in sta raziskala, kako bi lahko skupaj sodelovala v prihodnosti.
Novica je sicer žalostna za Cavilla, a presneto vzburljiva za privržence DC-ja, ki so dolgo trpeli ob dokaj zanič filmih. Gunn bo svojo vizijo DC-ja predstavil naslednje leto, vse pa kaže, da nas čaka nekaj povsem svežega, saj je bil očitno preklican tudi razvoj filma Wonder Woman 3.
Arenske streljačine so bile včasih najbolj popularna večigralska zabava in na tem mestu sta si od vedno izmenjavala udarce dva legendarna naslova: Quake 3 in Unreal Tournament 2k4. Tu se je ta večni dvoboj obeh tekmecev tudi ustavil, saj je razvijalec Epic Games kasneje razvil naslednika Unreal Tournament 3, a že takrat leta 2007 se je čutilo, da arenske streljačine počasi zgubljajo na popularnosti in da bo treba igralcem dostaviti nekaj novega. Epic Games je dolgo tuhtal novo formulo in jo na koncu vendarle izgruntal, ko je svetu dostavil battle royale streljanje znotraj igre Fortnite in z njo znova zavladal večigralskemu svetu.
Epic Games še vedno podpira kopico svojih starejših naslovov, kamor lahko uvrstimo tudi celotno franšizo Unreal. Vendar pa so včeraj sporočili, da ugašajo podporo in strežnike za vse tiste naslove, ki še vedno delujejo na stari tehnologiji in niso naredile prehoda na njihov novi sistem Epic Online Services, ki denimo napaja tudi Fornite.
Na žalost bo ta poteza prizadela vrsto naslovov, kot so denimo prve tri poglavja serije Rock Band, slabo pa jo bodo odnesli tudi igre Unreal Gold, Unreal 2: The Awakening, Unreal Tournament 2003 in 2004 ter tudi Unreal Tournament 3. Vse te igre bodo sicer še vedno igralne, ampak bodo izgubile možnost povezovanja na namenske strežnike. V primeru iger Unreal to pomeni, da bo igranje še vedno mogoče preko LAN povezave ali pa preko povezovanja na IP naslov drugega igralca – brskanje po strežnikih znotraj igre pa bo izginilo.
Niso pa vse samo slabe novice. Nekdo je namreč na Steamu odkril zapis o igri Unreal Tournament 3 X. Vnos je bil očitno predčasno objavljen, a zdaj je kar je in v uradnem opisu lahko vidimo, da bo tole popolnoma brezplačna verzija te igre, ki bo na voljo na Steamu, Epic Gamesu in celo GOG-u. Poskrbljeno bo za navzkrižno povezovanje med vsemi naštetimi platformami, Unreal Tournament 3 X pa bo ponujal čisto vso vsebino, ki vključuje tudi enoigralsko kampanjo, vse to pa bomo lahko uživali brez gledanja nadležnih mikrotransakcij.
Epic Games ni želel razodeti, kdaj bo zadeva izšla, a na Steamovi strani lahko vidimo, da bo igra kmalu na voljo za preigravanje.
Od drugega poglavja igričarske serije The Last of Us sta pretekli dobri dve leti, kar je dovolj časa, da so se igralci začeli malce bolj glasno spraševati, na čem točno dela slavni razvijalec Naughty Dog, slavni oče franšiz The Last of Us in Uncharted. Naughty Dog sicer od splovitve drugega dela ni samo sedel na riti, saj je vmes poskrbel za polnopravno predelavo prvega dela, šef studia Neil Druckmann pa je pridno pomagal tudi pri sestavljanju prve sezone televizijske serije The Last of Us, ki bo naslednje leto prispela na pretočni servis HBO Max.
Well, I'm not watching anything, so… Dr. Uckmann's next game is THE LAST OF US PART III which is currently in production at Naughty Dog. https://t.co/MxN8aBq9cy
No, glede na Twitter uporabnika ViewerAnon, Naughty Dog ne bo preveč šokiral z izbiro svojega naslednjega projekta in ta naj bi bil že v nastajanju. The Last of Us Part 3 tako naj ne bi bil več samo nek daljno začrtan cilj, ampak razvijalec zdaj že dela na njem, a še prej nam bo dostavil neko drugo vsebino. Ta sliši na ime Factions, gre pa za večigralsko vejo franšize The Last of Us, ki je bila sprva zamišljena samo kot preprosto medmrežno streljanje za drugi del, a od takrat so načrti prerasli začetno vizijo in tako bo Factions izšel kot samostojni naslov, ki naj bi v svet večigralskih spopadov prinesel kar nekaj svežine.
I've seen a lot of "Should we trust this person?" from new people to the account, so various scoops I've had in the gaming-adjacent space: I revealed a whole lot of TLOU show details (ie Ashley Johnson as Anna), was the first to mention the existence of CRASH BANDICOOT 4, etc
ViewerAnon ni kar nek naključnež, ki bi na Twitterju trosil bedarije. Pred časom je denimo pravilno napovedal igro Crash Bandicoot 4: It’s About Time, še preden je bila ta uradno napovedana, prav tako je predčasno razkril dejstvo, da bo Ashley Johnson, ki je v igrah nastopala v vlogi Ellie, v HBO-jevi priredbi igrala Ellijino mamo. Tip tako očitno ima nekaj vez, te pa so mu med drugim potrdile, da bo Naughty Dog najprej izdal Factions, na novem delu Uncharted franšize pa naj bi delal nek drug studio.
Novica o delu na tretjem delu franšize ni ravno presenetljiva, vseeno pa je ob njej pametno v zakup vzeti dobro mero potrpežljivosti. Naughty Dog si namreč za svoje igre rad vzame svoj čas: delo na The Last of Us Part 2 se je začelo že leta 2014, a igra je nato izšla šele 6 let kasneje. Upamo, da enako ne bo veljalo tudi za tretje poglavje in da bo generacija konzole PlayStation 5 prejela več kot samo en namensko ustvarjen The Last of Us.
Igra The Witcher 3 iz leta 2015 je tako dobra, da je očitno kar dvakrat prevzela titulo najboljše igre leta, ki ji v igričarskih krogih pravimo Game of the Year oziroma GOTY.
Poljski razvijalec CD Projekt RED nas je 7 let nazaj naravnost odpihnil s predstavitvijo širokega in odprtega sveta, ki je bil preprosto čudovit za obisk, The Witcher 3 pa je zaslužil tako veliko cekinov, da je razvijalcu odprl vrata za izbiranje projektov po mili volji, zaradi česar so si takrat lahko privoščili izbiro povsem drugega žanra z igro Cyberpunk 2077, to pa se je leta 2020 izkazalo za malce nepremišljeno potezo.
Vendar pa je The Witcher 3, kljub svojim letom, še vedno zelo prodajan naslov, kar gre verjetno tudi na račun Netflixove serije. CDPR je končno prišel do spoznanja, da se v Witcherju skriva še ogromno zgodb, zato so najavili cel kup novih projektov, da pa vmes ne bomo samo sedeli praznih rok pa so poskrbeli za grafično obnovo tretje igre, ki je v podobi The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition izšla prav danes.
Za lastnike originalne igre je nadgradnja povsem brezplačna, Complete Edition pa s sabo prinaša cel kup grafičnih izboljšav, notri pa lahko najdemo tudi nekaj modifikacij, ki jih je prej razvila skupnost, CD Projekt RED pa se za izdajo Complete Edition povezal z originalnimi ustvarjalci in s skupnimi močmi so modderske izboljšave zaživele kot neločljiv del nove igralne izkušnje.
Prenovljena izdaja igre je največ pridobila na konzolah trenutne generacije, tako da se lastniki konzol PlayStation 5 in Xbox Series X zabavajo v višjih ločljivostih, hitrejšem nalaganju stopenj in lepši grafiki, ki ne poskrbi samo za nadgradnjo tekstur, ampak s pomočjo ray tracing osvetljevanja prenovi marsikakšno sceno znotraj stavb ali pa v divjini. YouTube je že poln detajlnih primerjav in presenetljivo včasih težko razločiš kakšne grafične izboljšave, a to gre na račun tega, da je tudi originalna igra po vseh teh letih še vedno videti presneto impresivno.
Ponovna izdaja igre pa je pripeljala tudi do nepričakovanega razpleta na Metacriticu. Tam je namreč igra za konzole PlayStation 5 dobila povsem nov vnos, saj namenska inačica te igre za to konzolo ni obstajala. In ta prenovljena izdaja se zdaj ponaša z oceno 97, s tem pa je letos prehitela tudi veleznani Elden Ring, ki je na podelitvi The Game Awards pričakovano odnesel nagrado najboljše igre leta 2022.
Tehnično gledano je tako The Witcher 3 postal najboljša igra letošnjika, a seveda so to še zgodnje ocene in če še kak kritik primakne nižjo oceno, zna po lestvici pasti navzdol. Vendar pa je vsaj zaenkrat razvijalec CD Projekt RED zopet med najbolj spoštovani imeni igričarske industrije, kar je po vseh težavah Cyberpunka 2077 zagotovo blagodejno za njihovo dušo.
Mimogrede, če se vam je zahotelo preigravanja prenovljenega The Witcherja, a še vedno ne posedujete originalne kopije igre, potem brž skočite na GOG. Tam je namreč tretji Veščec znižan za 80 % na vsega 9,99 €, cena pa zaobjema tudi oba odlična dodatka Hearts of Stone in in Blood and Wine.
Če nedavno izdani Gotham Knights ni potešil vaših igričarskih želja, kjer glavne vloge zasedajo superjunaki DC-jevega vesolja, potem bodite brez strahu, saj vas čez manj kot pol leta čaka nova avantura, ki se topot imenuje Suicide Squad: Kill the Justice League, na njej pa dela izkušeni razvijalec Rocksteady Studios.
Ti veterani so svoj zadnji večji naslov izdali leta 2015, ko je na svet privekal Batman: Arkham Knight, od takrat pa je Suicide Squad zabeležil več zamikov izida. V nasprotju z Gotham Knights bo tole direktno nadaljevanje Arkham iger, kar hkrati pomeni to, da bo Batman igral veliko večjo vlogo. Poudarek bo sicer na sodelovalnem igranju, kjer boste lahko izbirali med antijunaki King Shark, Harley Quinn, Captain Boomerang in Deadshot, vendar pa bo tudi nočni netopir veliko pred kamero, saj bo zlobni kompaniji rad prekrižal načrte.
To lepo pokaže tudi sveži napovednik, ki je sicer večinoma sestavljen iz vmesnih sekvenc, a so te dobro odigrane, v njih pa vidimo, da se je druščina spravila nad Flasha, vse dokler se po sencah nekaj ne začne premikati, ko pa se ugasnejo luči, vidimo, da je v središče dogajanja posegel naš dobri stari Batman.
Rocksteady Studios je napovednik lepo izkoristil tudi za poklon legendarnemu glasovnemu igralcu Kevinu Conroyju, ki je zastopal vlogo Bruca Wayna v animirani seriji iz devetdesetih, prav tako pa je Kevin posodil glas Batmanu v prav vseh Arkham igrah. Kevina žal ni med nami že več kot mesec, saj je 10. novembra izgubil življenje po kratkih borbi z rakom, tako da bo ta igra vpisana v njegov življenjepis kot njegov še zadnji nastop v vlogi Viteza teme.
Suicide Squad: Kill the Justice League je končno dobil tudi uraden datum izida. Ta se bo pripetil 26. maja 2023, igra pa bo takrat izšla na PC-ju in konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X.
Žanr preživetvenih grozljivk se ponovno prebuja in čeprav The Callisto Protocol ni ravno dostavil vsega tistega, kar smo si želeli, nas že naslednji mesec čaka predelava prvega dela serije Dead Space, nakar bomo malce kasneje doživeli še predelavo igre Resident Evil 4.
Ne bo pa žanr sestavljen samo iz predelav, saj na povsem originalnem naslovu Post Trauma že nekaj časa dela razvijalec Red Soul Games. O igri Post Trauma smo nazadnje pisali kakšno leto nazaj, za letos pa smo dobili malce daljši igralni napovednik, ki sicer spet ne pokaže česa konkretnega, a vsaj lahko vidimo nekaj igralnih mehanik.
Post Trauma bomo igrali iz tretjeosebnega pogleda, tole pa bo povsem starošolska avantura. To pomeni, da bomo lokacije raziskovali preko fiksne kamere, naš neznani junak, ki je oblečen v oblačila hišnika, pa bo raziskoval hodnike in podzemne železnice. Kje točno se bo odvijala igra ni še znano, a imamo občutek, da bo to neka nočnomorna verzija Japonske.
Igra se več kot očitno zgleduje po franšizi Silent Hill, saj bodo povsem normalno okolico prekinjale groteskne in nagnusne stvari, ki ti pošljejo mravljice po telesu. Očitno bo naslov ponujal tudi kar nekaj ugank, shranjevanje pa bomo opravljali ročno preko okoli razposajenih kasetofonov.
Žal nam Red Soul Games tudi tokrat ni želel ponuditi kakšnega datuma izida, je pa zdaj postavil stran na Steamu, kjer lahko najdete tudi zapis dokaj skromnih strojnih zahtev.
Huawei je pred kratkim predstavil pametni telefon Huawei nova 10 SE, ki ga poleg privlačne cene odlikuje ikonična zasnova obroča kamer Star Orbit in 108-milijonski sistem kamer, ki razkriva nove ravni podrobnosti in daje nova orodja za zajemanje in deljenje življenjskih izkušenj.
Novinec je obenem opremljen s skoraj 17-centimetrskim (6,67-palčnim) zaslonom OLED Huawei Full-view, ki se med drugim ponaša z 90-herčnim osveževanjem in 270-herčnim vzorčenjem dotika. Izredne strojne zmogljivosti dopolnjuje baterija kapacitete 4500 mAh s 66-vatnim hitrim polnjenjem in operacijski sistem EMUI 12 s pametnimi, brezhibnimi, varnimi in interaktivnimi izkušnjami v vseh primerih rabe, po katerih hrepenijo današnji uporabniki.
Elegantni obroč Star Orbit za izvrsten videz
Pametni telefon Huawei nova 10 SE je podedoval zaščitni znak družine Huawei nova, ikonični dizajn obroča Star Orbit, ki ga poudarjata dva s prstanoma dodatno okrašena obroča. Ko se lesketata pod svetlobo, ustvarjata čudovit diamantni sijaj. Druga izstopajoča oblikovna značilnost pa je Starry Flash obdelave hrbtne ploskve tega v vseh pogledih čudovito oblikovanega telefona. S posebno tehnologijo so namreč dosegli občutek zamrznjenosti, medtem ko posebna prevleka preprečuje prijemanje prstnih odtisov in obenem nudi visoko odpornost na obrabo in praske.
Novi telefon je na voljo v treh drznih in mladostnih barvah: zvezdnato srebrni in črni ter metini (mint) zeleni. Vsaka izžareva prav poseben estetski slog. Kot barva mode in tehnologije se zvezdnato srebrna brezhibno ujema z zlatima prstanoma obroča Star Ring in logotipom, da bi ponesla lepoto ohišja v zvezdnate višave.
Huawei nova 10 SE je opremljen s skoraj 17-centimetrskim (6,67-palčnim) zaslonom OLED Huawei Full-View ločljivosti 2.400 x 1.080 svetlobnih pik in frekvenco osveževanja 90 hercev za bogatejše podrobnosti, pristnejše barve in boljšo energetsko učinkovitost na vseh področjih. Široka zasnova zaslona z ravnimi boki ima ozke robove na treh straneh, kar zagotavlja izjemno 91,85-odstotno razmerje med zaslonom in telesom za brezmejno vizualno izkušnjo.
Izredna portretna kamera
Serija Huawei nova je cenjena zaradi izjemnih tehnologij mobilne fotografije. Vsaka naslednja generacije je prinesla pomembne napredke. Huawei nova 10 SE to dediščino nadaljuje s 108-milijonskim slikovnim sistemom in algoritmom zlivanja slik formata RAW za vsestranske zmogljivosti v širokem razponu scenarijev fotografiranja. Na glede na to, ali ste na prostem v pogojih dnevne svetlobe ali v zaprtih prostorih z ne najboljšimi svetlobnimi razmerami, in ali je objekt fotografiranja osvetljen od spredaj ali od zadaj, ste lahko prepričani, da se bo nova 10 SE vedno izkazala.
Sklop zadnjih kamer se opira na glavno kamero s 108-milijonskim tipalom in objektivom z zaslonko f/1,9, ki med drugim pričara čudovite portretne fotografije z zamegljenim ozadjem. Zahvaljujoč tehnologije združevanja pik devet v eno (9-v-1) Pixel Binning je kamera sposobna reproducirati najmanjše podrobnosti, kot so lasje ali ten kože, s povečanim dinamičnim razponom ter optimiziranimi temnimi in svetlimi področji. Algoritem združevanja (fuzije) slik v formatu RAW obenem zagotavlja vsestranske zmogljivosti z združevanjem slik v eno prek algoritmov za zagotavljanje kakovosti na ravni slikovnih pik. V načinu snemanja portretov v visoki ločljivosti zato fotografije ostanejo odlične tudi v primeru, da jih povečate. Poleg glavne kamere se Huawei nova 10 SE ponaša še z ultra široko z 8-milijonskim fotografskim tipalom in 112-stopinjskim vidnim poljem. Tretja kamera z 2-milijonskim tipalom pa je zadolžena za bližinsko fotografijo oziroma odkrivanje očem skoraj skritega sveta.
Algoritem združevanja slik v formatu RAW izkorišča tehnologijo zmanjševanja šuma, ki je ravno tako del novega pametnega telefona, in tipala visoke ločljivosti, za doseganje kakovostnih nočnih fotografij. Na fotografijah v slabo osvetljenih okoljih je posledično manj šuma. Ob optimizirani svetlosti prizora in povečanem dinamičnem razponu, zato razkrivajo celo podrobnosti, ki jih drugače ne bi videli. Pametni telefon Huawei nova 10 SE zazna ali je objekt osvetljen od spredaj ali od zadaj in temu primerno zveča ali zmanjša kontrast za izboljšano izkušnjo fotografiranja. Kadar je vključena funkcija visokega dinamičnega razpona (HDR) portrete oseb ob osvetljavi iz ozadja odlikuje visoka stopnja jasnosti izrazov in izredno žive podrobnosti na obrazu.
Poleg treh zadnjih kamer, je novi pametni telefon opremljen s širokokotno 16-milijonsko sprednjo kamero bogato opremljeno s funkcijami in učinki na algoritmih umetne inteligence temelječega olepševanja samoportretov (selfijev). Tehnologija združevanja pik štiri v eno (4-v-1) obenem ohranja osupljive fotografije tudi v okoljih s šibko svetlobo, medtem ko kamera po potrebi samodejno razširi vidno polje na 90 stopinj v primeru skupinskih posnetkov.
Inovativno snemanje vlogov
Videoposnetki so eden glavnih načinov za izražanje mladih in deljenja pomembnih življenjskih trenutkov. Huawei nova 10 SE podpira brezhibno preklapljanje med sprednjo in zadnjo kamer za neprekinjeni posnetek v eni datoteki. S čimer je ustvarjanje, hranjenje in deljenje vsebin brezskrbno in preprosto. Dvojni pogled (Dual-View) namreč omogoča snemanje prizor s pogledom na razdeljen zaslon. Hkrati snemate dve perspektivi, prizor in vaše odzive nanj.
Pametni telefon Huawei nova 10 SE se zlahka poveže in omogoča brezhibno delovanje pametnih ur Huawei Watch 3, Huawei Watch GT in Fit ter pametnimi zapestnicami Huawei Band 7, ki dovolijo proženje kamer na daljavo. Telefon postavite na stojalo in fotografirate sebe in bližnje, ne da bi morali prositi neznanca za pomoč.
Robustna baterija, vrhunska igralna izkušnja in pametne komunikacije
Novinec ima novo baterijo z izboljšano življenjsko dobo, izredne zmogljivosti poganjanja mobilnih iger ter celo vrstno zabavnih in funkcij za pametno povezovanje. Kar vse skupaj prinaša vznemirljive izkušnje uporabe, kakršne pričakujejo mladi uporabniki.
Med drugim je zagotovljeno hitro 66-vatno polnjenje Huawei SuperCharge, vodilno hitro polnjenje v industriji, ki uporablja dvojni nizko napetostni napajalnik in zasnovo baterije s tremi kontakti. Zaradi tega je potrebnih le 38 minut, da se baterija napolni do polne kapacitete. Po podatkih laboratorija Huawei potem zagotavlja do 12 ur predvajanja videa, kar nudi izjemno brezskrbnost, ko ste daleč od električne vtičnice.
Huawei nova 10 SE je opremljen s tehnologijo Touch Turbo, ki izboljša odzivnost zaslona na dotik ob 270-herčnem vzorčenju, 10-točkovno tehnologijo zaznave dotika in 90-herčnim osveževanjem zaslona, kar vse skupaj preko sposobnosti zaznave celo hitih dotikov z več prsti izredno izboljša izkušnjo igranja mobilnih iger. Zahvaljujoč tehnologiji dotika 8-kratne ultra visoke ločljivosti so območja na dotik opremljena z ločljivostjo 8.640 x 19.200, kar izboljša natančnost določanja koordinat dotika in stabilnosti smeri premikanja prsta po zaslonu.
Pametni in varni sistem EMUI 12
Kot operacijski sistem za pametne naprava naslednje generacije EMUI 12 daje pametnemu telefonu Huawei nova 10 SE orodja za povezovanje in interakcijo s širokim naborom naprav, kar ima za posledico brezhibno vsestranskost.
EMUI 12 omogoča preprosto povezovanje telefona z drugimi napravami v bližini. V nadzorni plošči pametnega telefona so pod razdelkom »Super naprava« kot ikone okoli ikone telefona prikazane vse naprave, ki so na voljo za povezavo. Med njimi boste našli tablične in prenosne računalnike, slušalke, pametne zaslone, zvočnike in drugo. Pomembnejše pa je, da je povezovanje med njimi izredno preprosto. Dovolj je, da ikono izbrane povlečete na ikono telefona in povezava med njima bo vzpostavljena. Pametni telefon Huawei nova 10 SE s to izjemno funkcijo zlahka povežete s prenosnim računalnikom Huawei, ne da bi morali prenesti aplikacijo in ju povezati s kablom. To močno poenostavi prenos datotek med napravami in optimizira delo.
Poleg tega so na visoki ravni funkcije zaščite zasebnosti. Ko delite posnetek zaslon, lahko izberete funkcijo AI Privacy Protection, ki po zaslugi algoritmov umetne inteligence zamegli področja z občutljivimi osebnimi podatki in prepreči, da bi jih po nepotrebnem razkrili. Podobno je z deljenjem fotografij, kjer sistem pred pošiljanjem izbriše meta podatke, da bi preprečil razkrivanje časa, lokacije in uporabljene kamere. Na voljo je še filtriranje oglasov za varno in zdravo okolje med brskanjem po spletu.
Razpoložljivost
Pametni telefon Huawei nova 10 SE je že na voljo v konfiguraciji 8/128 GB v črni, srebni ali zeleni barvi na voljo po priporočeni ceni 399 evrov.
Podelitev The Game Awards nam je postregla s celim kupom najav in predstavitev, tako da je bila končna najava predelave odlične igre Returnal za PC kar nekako zmedena med poplavo vseh večjih naslovov. Vendar pa je Sony vseeno naredil ta pogumen korak in Returnal se bo po mesecih ugibanj in govoricah vendarle preselil na računalnike, ta prehod pa bo očitno zahteval velik strojni davek.
Kmalu po najavi predelave je namreč zaživela tudi Steamova stran, tam pa lahko opazimo tudi minimalne in priporočene zahteve, ki so sledeče:
Grafična kartica: Nvidia RTX 2070 SUPER (8 GB) ali AMD RX 6700 XT (12 GB)
Disk: 60 GB prostora
Zahtevane strojne specifikacije niso videti nič preveč posebnega, se pa zatakne pri priporočenih zahtevah, kjer bo Returnal potreboval kar 32 GB pomnilnika. To je kar zajetna količina RAM-a, saj večina igralcev dandanes še vedno vztraja pri 16 GB in morda je ravno Returnal tista igra, ki predstavlja novo generacijo grafičnih iger, ki bodo med drugim zahtevale tudi nadgradnjo količine pomnilnika.
Sony se sicer ni izjasnil, zakaj ravno ta igra potrebuje tako veliko RAM-a, saj so v zadnjih dveh letih spočeli več predelav svojih ekskluziv, nobena med njimi pa se ni niti približala takšni številki. Izjema pri temu je bil Spider-Man, ki pri igranju v ločljivosti v 4K, s podprtim ray tracingom, zahteva 32 GB pomnilnika, a tole je res ekstrem, medtem ko se za Returnal zdi, da bomo takšen RAM potrebovali za kakršnokoli grafično nastavitev nad “Low”.
Sony se zna še vedno premisliti, saj Returnal izide šele enkrat v začetku 2023, tako da se znajo s tem spremeniti tudi sistemske zahteve. Po drugi strani pa je tole predelava njihovega prvega resničnega PlayStation 5 naslova (dobro, Sackboy: A Big Adventure ni ravno neka grafična pošast), ki zna poleg čudovite grafike prinesti tudi nove potrebe po boljši strojni opremi vašega PC-ja.
Ko je NVIDIA predstavila novo generacijo grafičnih kartic RTX 4090 sem nekam naveličano spremljal podatke glede silnih gigabajtov spomina in predstavljene začetne cene, ki so se izkazale samo za pobožne fantazije ameriških cen, brez davka. Mi je pa zato veliko več pozornosti vzbudila predstavitev orodja RTX Remix, ki je bilo namenjeno predvsem modderjem, ti pa so lahko preko dokaj enostavnega postopka v starejše naslove tipa The Elder Scrolls: Morrowind vnesli čisto pravo ray tracing osvetlitev, ki lahko takšne igre povsem prenovi.
NVIDIA je vso moč orodja RTX Remix predstavila v nedavno izdani predelavi Portala, ki celotni igri doda ray tracing osvetljevanje, to pa zna na kolena spraviti tudi najmočnejše grafične kartice. Vendar pa je Portal RTX še vedno produkt iz rok profesionalnega studia, kako pa se bo zadeva obnesla v rokah amaterjev pa je ostajala neznanka. No, modderji so zdaj začeli s prvimi eksperimenti in čeprav gre za zgodnje rezultate, so nekateri med njimi še vedno presneto impresivni.
Ena prvih iger, ki je bila deležna eksperimentalne nove preobleke je bila legendarna igra SWAT 4 iz leta 2005, ki s podporo ray tracinga res dobi novo življenje, je pa tudi jasno, da je tole šele začetek takšnega modificiranja, na katerem je potrebno še narediti nekaj dela. Orožje igralca je denimo praktično ves čas ovito v temo, nekatere stopnje pa začno naokoli metati presvetle ali pa na pol izrisane teksture, kar bi bilo treba popraviti ročno.
Tudi Max Payne 1 je v ray tracing preobleki videti povsem frišno. Zadeve v gibanju sicer še nismo videli, a Max Payne vsebuje kar nekaj stopenj, ki preko nove osvetlitve povsem spremenijo scene in te naredijo bolj realistične. Nekomu je celo uspelo ray tracing spraviti v GTA 3 in prvo Mafio, vendar pa ta dva projekta potrebujeta še veliko dela, preden bosta resnično nared za kakšno pravo preigravanje.
Zanimivo bo videti, kaj vse bodo postorili še modderji za obnovo starejših iger, nenazadnje pa ni odveč tudi misel, da bo tudi kakšen založnik izkoristil RTX Remix za uradno predelavo svojega kataloga, preko katerega bi lahko na takšen način zlahka ven stisnili še kakšen cekin. Držimo fige, da nekdo poskrbi za ray tracing obdelavo v igrah kot so Batman: Arkham Asylum in City ter v Mirrors Edge, ki bi od takšnih obnov še največ profitirale.
Letošnja zimska razprodaja trgovine GOG je v Sloveniji končno bila pospremljena s snegom in čeprav nisem vremenoslovec bi bila precej varna stava izreči dejstvo, da se je to zgodilo tudi prvič v zgodovini. Nedavno sem bral članek na 24ur, ta pa je trdil, da je bil zadnji beli božič v Sloveniji leta 2007, medtem ko je bila trgovina GOG ustanovljena leto kasneje, tako da je do sedaj bilo možnosti za belo odejo izven oken in GOG-ovo zimsko znižanje cen bolj malo možnosti.
No, dovolj bodi razpredanja o podnebnih spremembah, tu smo, da govorimo o poceni igrah in GOG je letošnjo razprodajo začel z brezplačno podelitvijo igre Ghost of a Tale.
Ta skrivalniška avantura je izšla leta 2018 in je plod uspešne kampanje na platformi Indiegogo, kjer je razvijalec SeithCG uspešno zbral več kot 48.000 €. V glavni vlogi nastopa mišek Tilo, ki je trubadur, vešč lutnje in ne meča, zato ga mora igralec popeljati skozi vrsto stopenj, pri njih pa se bo treba veliko skrivati in izkoriščati nepozornost stražarjev za neopazen pobeg. Ghost of a Tale je pri izidu navdušil s svojo grafično podobo in malce manj očaral z optimizacijo, a te težave so bile do sedaj popravljene, tako da je tole povsem priporočljivo igranje, ki ga lahko na tej povezavi izmaknete brezplačno – čas za to se izteče 15. decembra.
Zimska razprodaja je znižala cene tudi drugih iger in med najbolj pomembnimi je zagotovo tudi The Witcher 3: Wild Hunt – Game of the Year Edition, ki je znižan za 80 % in ga lahko dobite za pičlih 9,99 €, jutri pa izide brezplačna grafična in igralna nadgradnja, o kateri se že dolgo govori in če do sedaj še vedno niste preigrali enega najboljših RPG-jev zadnjih desetih let, potem je zdaj za to idealna priložnost.
Zimska razprodaja bo trajala vse do 2. januarja, GOG pa pravi, da lahko v vmesnem času pričakujemo še kakšno brezplačno igro.