Slovenska PC raja se je danes zbudila v prijetne novice. Podjetje AMD je namreč ob enih zjutraj spočelo prenos v živo, v tem pa so uradno predstavili novo serijo procesorjev 7000 in s tem končali neskončne govorice in teorije.
Najbolj pomemben je seveda datum. Novi procesorji bodo v prodajo stopili 27. septembra, AMD pa bo takrat na prodajne police postavil štiri predstavnike. Na najnižji stopnički bomo našli 6-jedrne procesorje Ryzen 5 7600x, ki bodo zase zahtevali 299 $, 8-jedrni Ryzen 7 7700x pa bodo prodajani pod ceno 399 $. Višji nivo bosta zastopala 12-jedrni Ryzen 9 7900x pri 549 $ in 16-jederni Ryzen 9 7950x, ki vas bo obral za 699 $. Slednja cena se morda zdi visoka, a je dejansko za 100 $ nižja od najmogočnejšega predhodnika prejšnje generacije – procesorja Ryzen 9 5950x. Seveda pa bodo te cene na slovenskih tleh povsem drugačne, na kar bo še posebej vplivala trenutna slaba vrednost evra. Najcenejši Ryzen 5 7600x pride z davkom nekje 365 €, a morda se zna ta cena ustaviti tudi nekje na lepo zaokroženih 400 €, medtem ko bo najdražji Ryzen 9 7950x najbrž zase zahteval kar lepih 900 €.
Nova generacija procesorjev bo zasnovana na Zen 4 arhitekturi in to bodo tudi prvi AMD-jevi 5 nanometrski procesorji, ki bodo vsebovali tudi novo podnožje AM5 podnožje. AMD obljublja veliko boljši izkoristek vse te silne moči, saj bo nova serija procesorjev pod črto kar za 29 % hitrejša od serije Ryzen 5000 v vseh nalogah, ki bodo uporabljale eno jedrno, medtem ko bo pri tistih, ki izkoristijo vseh 16, hitrost večja kar za 49 %.
Tisti, ki se boste lotili nadgrajevanja, boste morali odpreti denarnice še za nekatere druge komponente. Za začetek boste potrebovali novo matično ploščo, ki bo podpirala A5 podnožje. Skupaj z novimi procesorji bodo sprva na voljo samo matične plošče X670 in X670 Extreme, ki so tudi dražje in njihova cena se začne pri 125 $. Na cenejše izvedenke B650 in B650 Extreme bo treba počakati malce dlje, saj bodo te na voljo šele oktobra.
Novi procesorji s sabo prinašajo tudi zahtevo po novem pomnilniku. Podprt bo samo DDR5, tako da vaše obstoječe paličice DDR4 lahko romajo samo še na Bolho. Predpriprave lahko začnete že zdaj: za 16 GB takšnega pomnilnika pa boste odšteli nekje 100 €, medtem ko vas bo 32 GB kvalitetnega RAM-a obralo za 326 €.
Apple svojih ur Watch vizualno bistveno ni preveč spreminjal vse od leta 2015, ko je med nas prišla njihova prva takšna ura. A letos naj bi se to spremenilo, saj naj bi 8. generacija teh ur prvič s sabo prinesla tudi premijsko izvedenko Pro, ki bo ponujala več funkcij od drugih, bila bolj vzdržljiva in imela tudi naravnost gromozanski zaslon.
According to Mac Otakara, the upcoming Apple Watch Series 8 “Pro” will feature a larger 47mm size and a flat display. This model is expected to start at a higher price close to $1000 pic.twitter.com/9MmBhkewFA
Govorice prihajajo tokrat iz Kitajske, kjer je uporabnik Weibo platforme, znan samo pod vzdevkom Uncle Pan, zapisal, da bo Apple letos prvič ponudil uro, ki bo vsebovala 47 ali pa 48 mm zaslon. Največja velikost je pri Watch urah do sedaj znašala 45 mm in ti dodatni trije mm morda ne pomenijo veliko, a za svet pametnih ur je ta razlika naravnost gromozanska.
Uncle Pan je zraven še priložil 3D model, ki ga je ustvaril Apple Hub in zraven dodal, da bo Pro model vseboval bolj kvadraten dizajn, kar je v nasprotju z govoricami, ki jih Bloomberg zaobjel v juliju. Njihov novinar Mark Gurman je namreč zapisal, da bo Pro ura resda malce večja od predhodnikov, a bo oblika ostala enaka. Če so informacije Uncle Pana resnične, potem to pomeni, da paščki od prejšnjih ur Apple Watcha po novem ne bodo več kompatibilni s Pro različicami, kar zna dodatno udariti po denarnici.
Ta bo že zdaj trpela, saj naj bi pametna ura Pro stala blizu 1000 €, kar je ogromen izdatek. Apple Watch Series 7 namreč stane blizu 500 €, pa še to se nekaterim zdi pretirana cena. K sreči naj bi Apple letos predstavil tudi naslednika različic ur Apple Watch SE, ki so namenjene tistim, ki si ne želijo imeti čisto vseh naprednih funkcij, to pa ugodno vpliva tudi na ceno.
Apple bo svoje nove ure predstavil na prihajajoči konferenci Far Out, ki se bo zgodila 7. septembra ob 19.00.
NFT-ji in metaverse sta v današnjem svetu hudo kontroverzni besedi, ki ob omembi največkrat sprožita veliko kritik, posmehovanja in zaničevanja. A zadevi očitno ne nameravata kar tako izginiti in imata za sabo nekaj velikih imen. Zaradi nekega razloga so glasbeniki nad NFT-ji hudo navdušeni in ravno zato je MTV za letošnjo podelitev nagrad VMA oziroma Video Music Awards ustvaril novo kategorijo “Najboljši metaverse videospot”.
V tej kategoriji se je nahajalo kar nekaj znanih artistov. Nominirana je bila denimo Ariana Grande za njen veliki koncert v Fortnitu, Blackpink za sodelovanje s PUBG Mobile, Twenty One Pilots, ki so noge namočili v Roblox in Justin Bieber, ki je spočel partnerstvo s platformo za virtualne koncerte Wave. Zmago je na koncu pobrala skupina Blackpink, s tem pa še ni bilo konec metaverse predstave.
Na oder sta namreč nato stopila Snoop Dogg in Eminem ter v živo zaigrala pesem From the D 2 the LBC. Vendar pa se ju gledalci niso preveč nagledali v resnični obliki, saj se parček najprej zadane z ogromnim zvitkom marihuane, čemur nato sledi ekskurzija v NFT svet. Večino nastopa so bili tako gledalci primorani v gledanje dveh opic, NFT-ja obeh raperjev iz sveta Bored Ape Yacht Cluba.
Not gonna lie; I didn't think an NFT performance could be good. And I was absolutely right; this is fucking terrible.
In publika nad tem spektaklom ni bila ravno navdušena, saj je vse skupaj bilo videti narejeno na hitro in poceni. Animacije ustnic na risanih primatih niti približno ne dohitevajo izrečene besede in uradni video spot je v tem pogledu veliko bolj impresiven, saj je metaverse na zaslonu samo nekaj sekund, ne pa debele 4 minute.
Kljub kritikam oba raperja ostaja zvesta privrženca NFT-jev. Eminem ima na Twitterju za svoj uradni profil nastavljeno opico iz Bored Ape Yacht Cluba, Snoop pa je nedavno kupil pravice do legendarne založbe Death Row Records, ki je v preteklosti pod sabo držala raperje tipa 2Pac, zdaj pa bo znamka zaslužna za rojevanje metaverse glasbenikov.
Bom kdaj dobili res dober film ali pa serijo iz franšize Resident Evil? Kdo bi vedel, a spletna stran Deadline poroča, da te prihodnosti zagotovo ne bo uresničila serija z istim imenom, ki se je nedavno pojavila na Netflixu.
Zadeva je bila spljuvana iz vseh smeri in njene ocene na IMDB-ju in Rotten Tomatoes so katastrofalne, zaradi vseh posebnih efektov in CGI sekvenc pa zadeva zagotovo ni bila poceni za snemanje. Netflix je zato serijo preprosto preklical in 2. sezona je zato romala v koš.
Skoraj vsi se strinjajo, da je edina svetla točke serije bil igralec Lance Reddick, ki je zaigral vlogo Alberta Weskerja, a tudi on ni mogel preplezati trapastih zapletov in naravnost komičnih kadrov, kjer nekdo opravlja video pogovor preko Slikarja, medtem ko prenosnik nima internetne povezave. Da bizarnega plesanja na Duo Lipo sploh ne omenjamo.
Capcom že dve leti poskuša Resident Evil na vsak način preseliti izven igričarskih okovov, a neuspehi se nizajo en za drugim. Film Welcome to Raccoon City je imel nekaj duše, a ni imel proračuna, Netflix pa je leto nazaj spočel animirani Resident Evil: Infinite Darkness, ki je prav tako požel zanič ocene, pretočni servis pa še vedno ni napovedal 2. sezone.
Za gledanje zombijev na televizijskem ekranu se bo očitno treba zateči drugam in morda bo na tem področju nekaj kvalitetnega prinesla HBO-jeva serija The Last of Us.
Streamer Ludwig je lani marca eksplodiral v slavi, saj je postal talec svojega prenosa v živo in za vsakega novega naročnika je moral ubožec podaljševati prenos v živo, tako da je pred kamerami morali biti tudi med spanjem. Ludwig je takrat podrl rekord v naročnikih, a vsa ta slava in denarci prinašajo tudi svojo temno plat.
Streamer je tako pred kratkim postal nova žrtev “swattinga”, ki je v zadnjih mesecih zopet začel pridobivati na popularnosti. O tem smo že večkrat pisali, nazadnje pa smo omenil primer trans streamerke Clare Kefals Sorrenti, ki zaradi lažnih prijav ni dobila domov samo obiska policije, ampak se je morala zaradi nadlegovanja celo preseliti in še takrat ni bila varna.
Pri Ludwigu sicer situacija ni bila tako nevarna in streamer se včerajšnjega dogodka ni toliko prestrašil, kakor je jezen nad to tečnostjo, ki se mu je že večkrat ponovila. Ludwig je pri obnovi incidenta povedal, da se ni zgodilo nič kaj takšnega. Za kakšno uro se je moral usesti na zadnji sedež policijskega avta, miličniki pa se medtem pregledali vsako njegovo sobo z dvignjenimi orožji.
Streamer niti ni toliko jezen na gledalce, ampak bolj na policijo znotraj Los Angelesa. Zaradi swattinga se je z njimi srečal že večkrat in zato so prišli do dogovora, da ga bodo v primeru lažne prijave najprej poklicali. Ludwig ima zato vedno ob sebi telefon, a problem je, da ga nikoli ne pokličejo in tako je bilo tudi v tem primeru. Nek policist mu je dejansko svetoval, da naj zamenja poklic, če se noče srečevati s takšnimi težavami, a seveda Ludwig tega ne bo naredil, saj se zaradi YouTuba njegova vrednost giblje okoli 6 milijonov dolarjev.
Razvijalec Team Ninja je stari maček igričarskega sveta in v njihovem življenjepisu lahko vidimo kar nekaj impresivnih naslovov. Nazadnje so se podpisali pod dvojico Nioh iger ter nekam bizarni Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin, nedavno pa so napisali povsem frišno franšizo Wo Long: Fallen Dynasty.
Vizualno je zadeva dokaj podobna Niohu in priznati moram, da sem ob prvem napovedniku na koncu pričakoval izrisane besede Nioh 3, a to gre na razlog moje nepoučenosti glede azijske mitologije. Tokrat se namreč ne bomo pretepali po antični japonski, ampak kitajski, kar s sabo prinese cel kup novih pošasti, šefov in orožij, kot sta denimo kitajska meča daos in jian.
Bojevanje je po drugi strani res podobno Niohu, saj bo tudi Wo Long tretjeosebna akcijada, ki bo vsebovala tudi nekaj “soulslike” elementov. Kar bo Wo Long oddaljilo od iger tipa Elden Ring in Sekiro je napreden boj, ki se ne bo zanašal samo na pravočasno zamahovanje in izmikanje, ampak tudi na raznorazne kombinacije ter posebne poteze, ki jih je tukaj veliko več in so nujno potrebne za uspešno igranje.
Wo Long je hkrati videti naravnost čudovit in morda najbolj navduši ravno dizajn vseh monstrumov, ki je res raznolik in bodo od igralca bodo zahtevani raznoliki pristopi. Ples sabelj je konkreten, tako da Wo Long ne bo ravno ponujal oddiha, ampak bolj neprestano akcijo.
Wo Long: Fallen Dynasty najdemo že na Steamu, tam pa je datum zapisan za enkrat zgodaj v 2023.
Založnik Neowiz je že od prve najave svoje prihajajoče igre Lies of P zapisal, da sta jim je sicer razvijalec FromSoftware in igra Bloodborne za vzgled, a da gre Lies of P v povsem svojo smer in da se od svojega vzornika dovolj razlikuje, da igre ne moremo označiti za kopijo originala.
Vendar pa novi igralni napovednik, ki v obseg meri kar 12 minut, kaže malce drugačno sliko. S kopiranjem sicer ni nič narobe, še posebej v tem primeru, ko bi nekateri preprosto ubijali za nekaj več Bloodborne vsebine, a založnik bi bil lahko malce bolj odkrit in bi vse skupaj označil za hvalospev FromSoftwarovi mojstrovini.
V Lies of P igramo Ostržka, ta pa se bo moral prebiti skozi meglene ulice 19. stoletja, na poti pa bo moral izničiti kar nekaj robotski sovražnikov, ki so presneto dobro animirani. Že na prvi pogled je jasno, da si je Neowiz iz Bloodborna spodobil ogromno, saj je že sam uporabniški vmesnik praktično isti. V eni roki bomo držali orodje, ki ga bo moč prilagajati in med drugim bomo z njim izstreljevali verigo, ki potem potegne grdavža iz kakšne oddaljene police bližnje k nam.
Takrat se ga nato lotimo s svojo zvesto sabljico in preko kombinacije udarcev jim bo treba hitro zmanjšati zalogo življenja, za obrambo pa se bo treba v pravi sekundi izmakniti uničujočemu napadu. Podobnosti z Bloodbornom se tu ne končajo, saj bomo lahko nasprotnike presenetili tudi s hitrim napadom od zadaj, ko pa enkrat podležemo poškodbam pa se zaslon počasi zatemni in se čezenj izpišejo žalostne besede, da nam je nekdo izmaknil pulz.
Raziskovanje je videti spodobno, le upamo pa, da zna Neowiz poskrbeti tudi za dobro sestavo stopenj, ki bo vsebovala posejane Stargazerje, ti pa nam bodo omogočili počitek in nadgrajevanje orožja in menjavanje našega ročnega gizma.
Lies of P je videti hudo zanimiv in morda bo ravno tole tisti Bloodborne na PC-ju, ki ga čakamo že celo večnost. Igra izide enkrat v 2023, bolj točnega datuma pa zaenkrat še nimamo.
O prvem obsežnejšem dodatku za Dying Light 2, s podnaslovom Bloody Ties, smo nekaj malega že zapisali, ko je prvič na svet pokukal dražilnik. Razvijalec Techland je zdaj za nas pričaral malce večji napovednik, ki je dolg slabo minuto in pol, v njem pa lahko vidimo nekaj igranja in si dodobra ogledamo glavno prizorišče dogajanja.
To bo ogromna arena Carnage Hall, kjer si bojevniki v gladiatorskih spopadih izmenjujejo boleče udarce in poskušajo ostati zadnji stoječi. Ti spopadi velikokrat ne bodo pošteni, saj si ne boste moči merili samo z enim nasprotnikom, ampak se boste morali spopadati s celim krdelom ubijalcev, večina od njih pa vas bo najraje nataknila od zadaj.
Carnage Hall pa ne skriva nevarnosti samo na površju, ampak tudi izpod njega. Če vas namreč kdo zbije iz arene, boste pristali na še bolj nevarnih tleh, kjer ne gnetejo nemrtvi. To sicer ne pomeni vaše nujne smrti, a bo naloga za preživetje postala še težja, saj se boste morali najprej prebiti skozi tone zombijaških udov, preden splezate spet na površje in se lotite živih nasprotnikov.
Še vedno sicer ni jasno, kje bo ta dodatek povedal kaj zanimive zgodbe. Techland se je namreč hvalil, da bo tole prva obsežnejša dodatna štorijalna vsebina, a zaenkrat je vse skupaj samo videti kot neka arena, kjer bomo verjetno služili kose nove opreme, medtem ko kakšnega razvoja likov in sveta ne bo opaziti.
Bloody Ties ni več daleč stran, saj izide že 13. oktobra.
Skoraj pozabljana franšiza Gothic je po vseh letih zanemarjanja zopet začela kazati znake življenja in sam ne bi mogel biti bolj srečen. Gothic je bil namreč ena mojih prvih RPG izkušenj in čeprav je danes original star več kot 20 let, je še vedno eno od najbolj originalnih igričarskih izkušenj, ki dobiva tudi zasluženo predelavo. Pred kratkim je bilo razkrito, da se je ekipi Alkimia Interactive, ki trenutno dela na predelavi, pridružil tudi eden od originalnih kreatorjev Kai Rosenkrantz, tako da obstaja upanje, da bo predelava dejansko vredna igranja.
Znamko Gothic pri življenju predvsem drži zvesta skupnost. Ta je pred kratkim predstavila obsežno modifikacijo Chronicles of Myrtana: Archolos, ki je tisti resnični Gothic 3, katerega nismo nikoli dobili in je zasluženo pobral naslov modifikacije desetletja.
Skupnost pa pridno dela na drugih projektih. Nekaj dni nazaj se je tako na Polsjem, v mestecu Czyżowice, odvil LARP dogodek, kjer je več kot 200 navdušencev v resničnem življenju uprizorilo unikatni svet Gothic iger. Okrajšava LARP pomeni “Live action role-playing game” in v srži gre za skupinski dogodek, kjer se navdušenci preoblečejo v kostume svoje omiljene franšize, pa naj bo to film, serija, igra ali anime, ter nato v resničnem življenju odigrajo nekatere dogodke, ki so verni svojemu originalnemu materialu.
Tako je bilo tudi v tem primeru in skupnost je prijave zbirala preko interneta, administratorji pa so morali naprej odobriti vsak kostum in oklep, šele nato je bila dovoljena udeležba.
In ta je bila kar konkretna. Več slik si lahko ogledate na Facebooku in oboževalci igre boste hitro prepoznali domačo okolico. Tu so stražarji, ki so zaviti v svoje značilne rdeče-črne oklepe, pa njihovi podrepniki Shadowi, kasta čarovnikov Fire Mages, okultni sledilci demona Sleeperja ter cel kup revnih kopačev rude. Med njimi se nahaja tudi Gomez, ki je videti dokaj impozantno, ustvarjena pa je bila tudi realistična gostilna, kjer so se lahko igralci malce podružili in iz glinenih vrčev spili kakšno pivce.
Sodelujoči pa niso samo postavali naokoli, ampak so tudi zavihali rokave. Nekaj se jih je preobleklo v unikatne zveri, kot so Black Trolli in Scavengerji. Poskrbljeno je bilo tudi za nekaj bojevanja in če je kakšen Digger preveč nepozorno kopal rudo, je lahko hitro padel v lačne čeljusti Minecrawlerja.
Gothic LARP je je a sporedu že kar nekaj let, a letos so organizatorji doživeli največjo udeležbo in že pridno načrtujejo vnovično srečanje naslednje leto.
Letošnji Gamescom je poskrbel za obuditev nekaterih starejših franšiz, ki so bile na pragu tega, da bi bile pozabljene. Pisali smo že o ponovno zagnani igri Dead Island 2, ki je leta 2014 pokazala svoj zadnji vzdušni napovednik, tega istega leta pa so se redki igralci zabavali znotraj igre Lords of the Fallen. To je spočel razvijalec Deck13, ki se je nato napotil delati druge igre, CI Games pa je obdržal licenco in že dolgo tega razvoj napovedal razvoj nadaljevanja, ki ga je zaupal svojemu notranjemu studiu.
In zadeva je po vseh teh letih še vedno živa in očitno celo napreduje, za njo pa smo dobili tudi prvi uradni napovednik. Ta sicer ne pokaže nobenega igranja in je samo CGI sekvenca, a ta je vzdušna, temačna in dejansko zbudi željo po nadaljevanju.
Zanimiva je tudi sprememba imena. Nadaljevanje se ne imenuje več Lords of the Fallen 2, ampak The Lords of the Fallen. Založnik očitno razmišlja o ponovnem zagonu celotne franšize in v te namene so tudi spremenili ime originalne igre v Lords of The Fallen 2014, kar naj bi zmanjšalo zmedo pri igralcih.
Žal vam kaj konkretnega glede zgodbe in igralnih mehanik ne moremo povedati, saj je to spet eden od naslovov, ki ni pokazal nobenega igranja in je datum izida zastavil za leto 2023. So pa že postavili Steam stran, originalna igra pa je zdaj znižana na vsega dobre 4 €.
Razvijalec Deck13 Interactive je eden od tistih, ki je imel v igričarski industriji bolj medle začetke, a se je v njihovih vrstah čutilo nekaj potenciala in z vsakim nadaljnjim naslovom so postajali boljši. Razvijalec je leta 2014 nase opozoril z igro Lords of the Fallen, ki so jo takrat vsi označili kot neki poceni klon igre Dark Souls, nato pa so leta 2017 spočeli veliko bolj kvalitetni The Surge in tega v 2019 nadgradili z nadaljevanjem The Surge 2.
Zadnji njihov naslov je bil že na meji odličnosti, zato nas je vse zanimal njihov naslednji projekt. To žal ne bo The Surge 3, ampak povsem nova franšiza Atlas Fallen, ki je nedavno dobila svoj prvi napovednik.
Igranje nas bo tokrat postavilo na nek peščeni planet, ki pa ne bo povsem opuščen. Sredi okleščenih mest ljudje le nekako preživljajo, med njihovimi vrstami pa najdemo tudi nekaj posebnih bojevnikov, ki jih ni strah zapustiti varnega zavetrja kamnitih zidov in se spustiti v peščene sipine, ki pod površjem skrivajo veliko ogromnih zverin.
Deck13 ob prvem napovedniku ni želel razkriti preveč, tako da zgornji video v večji meri tvori vmesna sekvenca, proti koncu pa le lahko vidimo nekaj igranja. To bo očitno zelo eksplozivno, polno posebnih potez in zdi se, da se bo Deck13 v Atlas Fallen malce odmaknil od Soulslike formule, ki je napajala praktično vse njihove prejšnje igre.
Celoten napovednik sicer močno spominja na franšizo Monster Hunter in morda je čas, da se v lovljenju ogromnih zverin preizkusi še kdo, kot pa Capcom. Skozi kampanjo se bomo lahko podali samotarsko ali pa v navezi s še enim igralcem, za prečkanje ogromnega sveta pa bomo lahko kar surfali po peščenih sipinah, kar je videti preprosto kul.
Atlas Fallen žal še nima točnega datuma izida, Deck13 ga je zaenkrat postavil samo okvirno in sicer v enkrat znotraj leta 2023.
Franšizi Saints Row nikoli nisem ponudil prave priložnosti, za kar mi je malce žal. Sicer sem pod prste vzel praktično vsak del, a sem nad igranjem obupal samo po kakšnih dveh urah, saj so se mi vse te igre zdele samo kot nekakšna bolj odštekana verzija GTA-ja, kjer lahko pešce pretepaš z ogromnim dildom in se preoblačiš v nore obleke. S tem ni nič narobe, a takšne zadeve se sam hitro naveličam, čemur sledi izbris igre iz diska.
Razvijalec Volition je tudi sam začutil, da so morda šli z norostjo malce predaleč, zato so serijo ponovno vrnili v njene korenine, kjer je prevladoval bolj normalen ton. Novi Saints Row tako ne vsebuje nobenih vesoljcev ali super junakov, kar bo nekaterim všeč, drugim spet ne. Vsekakor se zadeva tudi v prenovljeni obliki ne jemlje preveč resno, a poskuša mestoma izpasti resno. Rezultat je mestoma čudna mešanica humorja in odštekane zabave, zato mi ni jasno, zakaj Volition ni zagrabil prilike in predstavil bolj odrasle zgodbe, saj novega GTA-ja ne bo še dolgo in je za kaj takšnega zdaj idealen trenutek.
Razvojna ekipa: Volition Založnik: Deep Silver Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO Nakup:Epic Games Datum izida: 23. avgust 2022 Cena: 59,99 €
Zvrst: Tretjeosebna akcijska v odprtem svetu
VIDEO RECENZIJA
No, to se ni zgodilo in tako je pred nami novi Saints Row, ki se je znebil vse zgodovine in je začel svojo zgodbo povsem na novo. Čaka vas nova zasedba pisanih junakov, ki so tako raznoliki, da bi jih brez težav uvrstil na oglas Bennetona. Tu je odlična voznica in mojstrska avtomehaničarka Neenah, piflarski Eli, ki se najbolje znajde za finančnimi poročili in Kevin, slavni DJ, ki mu je majica španska vas.
Sredino te druščine sestavljate vi – lik, brez imena, ki ga boste morali najprej ustvariti v namenskem in dokaj podrobnem urejevalniku. Izberete lahko spol ter si navesite raznorazne prinčeske, cote in vse, kar je za Saints Row tudi pričakovano. Svojemu junaku lahko nataknete kar že želite in spol pri temu ni nobena ovira. Tako ste lahko možakar, z močnimi brki in valovitimi rjavimi lasmi, ki govori z ženskim glasom. Volition je poskrbel za impresivno glasovno podajanje stranskih likov, pri tem pa niste izvzeti niti vi, šli pa so tako daleč, da so posneli zvočno upodabljanje za več tipov moškega in ženskega lika. Glede na to, da v igri kar veliko čebljamo, je tole vsekakor impresiven dosežek.
Grafično je zadeva vsekakor zastarela.
Kot rečeno, zgodba nas postavi na sam začetek, torej v obdobje, ko tolpa Saints Row še ni sploh obstajala. S svojimi tovariši se na začetku sicer družite, a vsak od njih je zavezan svojemu plemenu, ki se med sabo ne marajo preveč. Naš junak se trenira znotraj posebne milice in zaradi svoje iznajdljivosti hitro napreduje po činih, a zaradi ene napake je nato odpuščen, zaradi česar se skupaj s svojimi kolegi znajde sredi hudih škripcev. Tolpa namreč nenadoma nima dovolj denarja za plačevanje najemnine, zato se odloči vzpostaviti svojo lastno kriminalno združbo, ki so ji nadeli ime Saints Row.
To je nekako glavni zaplet, ki ga igra poskuša razviti s tem, da moramo kot nova tolpa poskušati zasesti čim več ozemlja Santo Ileso. To bomo seveda naredili preko opravljanja raznoraznih nalog, ki se delijo na tiste glavne in stranske, oboje pa niti niso tako napačne.
Seveda so glavni kvesti veliko bolj kvalitetni od tistih obrobnih, ki nas pošljejo v razna opravila po svetu, kot je denimo prevažanje tovora skozi puščavo, medtem ko se izogibamo policijskim patruljam ali pa poskušamo zaslužiti kakšen dodaten dolar kot spremljevalec pri ropih, ki mora skozi okna avtomobila pobiti cele eksadrilje policijskih zasledovalcev. Te naloge se hitro začnejo ponavljati, a niso povsem brezmožganske in vsebujejo dodatni dialog, ki je dejansko zabaven.
A vsake toliko nas preseneti kakšen čudovit sončni zahod.
Pri prvih napovednikih Saints Row se je pri igralcih naselil strah, da zna biti zadeva nesmešna in preprosto cringe, a k sreči se je razvijalec Volition izognil takšni pasti. Ob kramljanju našega glavnega junaka si včasih ne moreš kaj, da se ne bi malce nasmejal in čeprav dialogi in dogodki niso ravno nekaj, kar se bo zapisalo v zgodovino, je dogajanje vseeno bolj zabavno od kakšnega Borderlandsa. Tudi naši spremljevalci dejansko nosijo nekaj osebnosti in bi se nam zagotovo bolj vtisnili v spomin, če bi jim Volition namenil malce več časa pred zasloni.
To bi lahko spočeli tudi preko bolj organskega sveta, a v tem pogledu so žal brcnili v temo. Vzemimo denimo glavne misije, ki jih lahko začnemo samo tako, da zadevo izberemo preko priročnega telefona, namesto da bi se sprehodili do podajalca naloge in tako začeli njihovo avanturo. Liki tako samo stojijo na mestu in z nami celo kakšno spregovorijo, a za misijo se je treba zateči v meni telefona.
Tudi mesto Santo Ileso bi bilo lahko malce bolj živo. Sicer ni povsem statično, a se v bistvu zdi samo kot nekakšen bežen peskovnik, kjer lahko povzročamo eksplozije. Ne vsebuje kakšnih zapomljivih lokacij ali pa kakšnih naključnih pregonov med policijo in civilisti, ki bi mestoma predolge vožnje do ciljev vsaj malo popestrili.
Našega glavnega junaka lahko kadarkoli povsem spremenimo ali pa izberemo avatarja, ki ga je izdelala skupnost.
Kar se tiče akcije, je te veliko, a ni nič kaj takšnega, kar nismo videli že prej. Proženje standardnih orožij je v redu, sovražniki pa se delijo na običajne grdavže in težje šefe, ki jim moramo najprej prebiti oklep, preden se prebijemo do njihovih jetrc. Uspešno pokanje in opravljanje nalog nam dviga tudi stopnjo glavnega junaka, s čimer lahko nato odklenemo dodatne sposobnosti, kot je denimo metanje granat in dimnih bomb, sovražniku pa lahko v hlače tudi spustimo granato in ga nato zadegamo proti njegovim kompanjonom. Eksplozij ne manjka, vsake toliko pa lahko izvedemo tudi posebno potezo usmrtitve, ki sovražnika takoj onesposobi, nam pa zopet obnovi vse zdravje.
Igra ponuja res ogromno nastavitev in tako si lahko prilagodite težavnost, ki bo ustrezala vašemu načinu igranja.
Grafično gledano je zadeva malce ostarela. Meja izrisovanja je mestoma prenizka in teksture so včasih prava katastrofa, problemi pa se pojavljajo tudi pri našem liku, saj brade izpadejo malce smešno, problemi pa se pojavljajo tudi z “clippingom”, tako da vam kapa reže teksturo frizure. Dodatno zagodejo hrošči, ki mi igre sicer niso rušili, a sem naletel na težave z animacijami, ene naloge pa preprosto nisem mogel nadaljevati zaradi okvarjene animacije, tako da sem moral igro zapreti in zagnati še enkrat.
Nova druščina potrebuje še kakšen del, da se nam bo res priljubila.
Novi Saints Row na koncu ni takšna polomija, kot morda nakazujejo nekateri strani z recenzijami. Res je, da zadeva ni revolucionarna in bi lahko malce več tvegala, ampak vseeno je to dobra odprava v odprti svet trapaste Saints Row zabave, ki jo zdaj lahko podoživite tudi v navezi s še kakšnim drugim igralcem.
Kljub temu pa se morda z igranjem splača malce počakati, saj bo igra zagotovo prejela še kar nekaj popravkov, do takrat pa morda tudi malce še upade cena, ki bi bila lahko že zdaj za kakšnih 10 € nižja.
Razvijalec Blizzard je za igro Diablo 2: Resurrected na PTR strežnike vpeljal posodobitev 2.5, ta pa je s sabo pripeljala cel kup sprememb in nove vsebine.
Najbolj zanimiva novost se imenuje Terror Zones, ta pa namerava malce popestriti vaše stopnjevanje lika do številke 99. Zadevo bo lahko igralec poljubno omogočil ali pa izključil, ta nova igralna mehanika pa bo vsako uro na poljubno stopnjo vpeljala novo hordo demonskih nasprotnikov, ki bodo še posebej težavni. Ti demoni bodo razdeljeni na različne tipe, ki bodo nekaj stopenj nad vami in se bodo delili na različne težavnosti:
Težavnost “Normal”
Base +2 stopnji nad igralcem – vse do stopnje 45
Champion +4 stopnje nad igralcem – vse do stopnje 47
Unique +5 stopenj nad igralcem – vse do stopnje 48
Težavnost “Nightmare”
Base +2 stopnji nad igralcem – vse do stopnje 71
Champion +4 stopnje nad igralcem – vse do stopnje 73
Unique +5 stopenj nad igralcem – vse do stopnje 74
Težavnost “Hell”
Base +2 stopnji nad igralcem – vse do stopnje 96
Champion +4 stopnje nad igralcem – vse do stopnje 98
Unique +5 stopenj nad igralcem – vse do stopnje 99
Pobijanje teh demonov vam bo prineslo dodatne izkušnje, ves zaklad, ki bo padel iz njihovih riti, pa bo primeren njihovim stopnjam.
Vse to se sliši hudo zanimivo, a Blizzard je spočel še kup manjših sprememb, ena od njih pa je celo tako majhna, da bo v igri samo spremenila nekaj teksta, a je kljub temu spočela cel vihar pritožb.
Blizzard namreč namerava spremeniti tudi vse zaimke herojev, ki so jih igralci že ali pa jih še bodo ustvarili. Do sedaj so bili liki tipa Barbarian, Necromancer, Amazon in Sorceress razdeljeni na zaiimke “she/her” in “he/him”, zdaj pa bodo vsi ti zaimki zamenjani za nevtralni “their”. Blizzard želi s tem odpraviti spolno binarnost in igranje narediti bolj prijazno LGBTIQ skupnosti, a to vsem ni po godu.
Na Blizzardovih forumih se je takoj razvila obsežna debata, kjer se poziva, da naj bo tisti, ki je uvedel to spremembo, takoj odpuščen. Drugi spet obtožujejo Blizzard, da rine spremembe v klasične igre, ki tega ne potrebujejo in da je njihova Sorceress ženskega spola, pa če se vsi postavijo na glavo.
Zaradi vsega tega je nastala ločena tema, ki zagovorniki LGBTIQ pravic prosijo Blizzard, naj začne malce bolj nadzorovati svoje forume. Spremembe znotraj igre sicer pozdravljajo, a treba je spremeniti tudi miselnost in obnašanje ostalih uporabnikov ter izničiti sovražni govor, ki ga je na Blizzardovih forumih še vedno preveč.
Sony je včeraj presenetil vse, ko je nenadoma najavil konkreten dvig cen konzol PlayStation 5 in to za kar poštenih 50 €. Spremembe cenovne politike so začele veljati povsod po svetu, pri tem pa so bili izvzeti samo Američani, kar je nekako razumljivo, saj ravno tam ima Sony največjo konkurenco v obliki Microsoftove konzole Xbox, medtem ko po Evropi in Aziji v glavnem prevladuje PlayStation.
Glave igralcev so se zato obrnile proti Microsoftu, saj je vse zanimalo, ali bo morda tudi on dvignil cene konzol Xbox. A ameriški gigant zaenkrat ne namerava podražiti svojih izdelkov in ostaja zavezan svojim originalnim cenam.
To je predstavnik podjetja povedal spletni strani Windows Central, zraven pa dodal, da vseskozi preučujejo razmere na trgu in želijo igralcem dostaviti karseda dobro igralno izkušnjo. Xbox Series S tako ostaja na svoji ceni 300 €, medtem ko bo Xbox Series X še naprej zase zahteval 500 € in to ga naredi za 50 € cenejšega od PlayStationa 5.
Kot rečeno, Sony si verjetno spremembo cene lahko privošči in dvomimo, da bo zaradi tega utrpel kakšne hujše posledice. V Evropi je PlayStation močno bolj razširjen in čeprav Microsoft poskuša prodreti tudi na ta trg, zaenkrat še ne predstavlja prave konkurence. V Sloveniji Xbox konzole še vedno niso uradno podprte, tako da pri ustvarjanju računa sploh ne moreš izbrati svoje države, o kakšnih servisih tipa Game Pass pa lahko trenutno samo sanjamo. Stvari se počasi izboljšujejo tudi pri nas, saj smo nedavno dobili dostop do Microsoftovih nagrad, vendar pa je to daleč od tega, v čemur uživajo Američani.
Ravno Game Pass je morda tudi glavni razlog, da Microsoft vztraja pri starih cenah, saj mu je v interesu prodati čim več konzol in preko tega dobiti nove stranke na sistem naročnine. Tudi Sony ponuja podobno v obliki prenovljenega servisa PlayStation Plus, a njegove številke in ponudba zaenkrat v tem pogledu ne morejo konkurirati Microsoftu.
Avanture znotraj Elden Ringa, najbolj svežega naslova izpod prstov priznanega japonskega studia FromSoftware, so bile pri pridnih igralcih do obisti preigrane in marsikdo si je želel še nekaj zabave, zato je začel pogledovati proti razvijalčevim prejšnjim naslovom. A oboževalci so tu naleteli na oviro, saj strežniki za PC verzije iger Dark Souls 1, 2 in 3 preprosto niso delovali. Igranje je bilo sicer še vedno mogoče, a brez strežnikov so se igralci morali posloviti od PvP aktivnosti in drugih zanimivosti, kot je denimo puščanje sporočil drugim igralcem, ta pa so bila včasih smešna, velikokrat pa so nam tudi namignila kakšno nevarnost, ki se je nahajala za naslednjim ovinkom.
Razlog za nedelovanje strežnikov je bila huda ranljivost, ki jo je javno razkril eden od igralcev, zadeva pa je bila tako nevarna, da je lahko heker preko igre celo prevzel nadzor nad računalnikom žrtve in iz njega nato odtujil zasebne informacije. FromSoftware je ob razkritju ranljivosti izključil strežnike za vse tri igre, saj je trojica delovala na enaki kodi in tako je bila ranljivost prisotna povsod. Izjema so bile konzole, kjer je igra še naprej obratovala normalno, a marsikdo se je zatekel na PC, saj samo tam delujejo modifikacije in so podprte visoke sličice na sekundo.
Online features for the PC version of Dark Souls III have been reactivated.
We are working to restore these features for all other #DarkSouls titles and will inform you when they are back in service.
Vse to se je zgodilo 7 mesecev nazaj in med igralci se je začel seliti strah, da morda strežniki ne bodo nikoli več obnovljeni. K temu so pripomogle tudi nove oznake iger na Steamu, kjer so izginile omembe večigralstva, a k sreči se je vse razrešilo v prid igralcev.
FromSoftware je namreč včeraj najavil, da PC strežniki igre Dark Souls 3 ponovno delujejo in se je hkrati preko Twitterja vsem zahvalil za njihovo potrpežljivost. Žal vse niso dobre novice, saj strežniki prvih dveh naslovov še vedno ne obratujejo, a razvijalec obljublja, da bodo ponovno vzpostavili tudi prva dva dela, datuma za to pa trenutno še nimajo.
Kar se tiče Elden Ringa, počasi bi bil morda že čas za kakšno dodatno vsebino v obliki DLC-ja, kaj pravite? FromSoftware glede tega zaenkrat še molči, zato so se oboževalci spravili v razmišljanje in delanje svojih teorij dodatka. Oboževalka Eugenia Lysa je šla še nekoliko dlje in je spočela daljši video, ki predstavil novo zgodbo, predmete in celo šefe, vse skupaj pa je res dobro zamišljeno in bi prav radi preigrali.
Razvijalec Mudfish že kar dolgo skupaj spravlja svoj prihajajoči naslov Atomic Heart in treba je reči, da zadeva navdušuje vse od svoje prve najave leta 2017. A če smo igro včasih primerjali s Stalkerjem, je danes vse bolj podoben BioShocku. To je nakazal tudi novi igralni napovednik, ki v dolžino meri kar 4 minute in je usmerjen predvsem v akcijo.
Bojevanje bo v Atomic Heartu precej kaotično in se bo zanašalo na naše različne posebne moči, ki bodo vključevale stvari kot je proženje elektrike, žarkov, ki nasprotnika zamrznejo, poigrati pa se bo moč tudi z vodo, ki bo spočela prave uničujoče gejzirje. Medtem ko bomo z levo roko čarali po zraku, bomo v desni nosili impresivno orožarno, ki jo bomo lahko prožili od daleč ali pa od blizu.
Navduši sekanje s hladnimi orožji, saj bomo lahko robote demontirali na različne načine, naše vihtenje orožja pa bo na njihovih železnih oklepih dejansko pustilo vidne zareze. Res je zanimivo, koliko različnih mehanik je Mudfish pokazal v samo enem videu in za nekaj od njih nam ni jasno, kaj sploh pomenijo. V enem kadru lahko denimo androida nagnemo naprej in mu iz spodnjega dela hrbta posesamo ven “nekaj”, kadre pa prekinja bizaren ritual dveh robotov, kjer enemu iz glave zraste rog in ga nato zapiči drugemu v trebuh, kar na koncu ven izvrže… Ključ?
Vsekakor nam je novi napovednik postavil več vprašanj kot odgovorov, a ni dvoma, da je vse skupaj videti presneto zanimivo in zabavno. Atomic Heart kljub vsemu temu času še vedno ni najavil uradnega datuma izida – v prejšnjem napovedniku so sicer izrisali leto 2022 in mesec, ki se konča na “ber”, a tokrat tega datum ni bilo, zato sumimo, da bo zadeva skočila v 2023.
So trije dnevi dovolj, da preigrate vse kampanje znotraj strateške igre Age of Empires 4? Tega ne vem, a zdaj lahko takšen izziv vsaj preizkusim, saj je Microsoft igro na Steamu ponudil v brezplačni preizkus, ta pa se izteče 28. avgusta.
Razlog za darežljivost ni naključen, saj franšiza Age of Empires te dni beleži že svojo 25. obletnico. Prvi del je namreč izšel daljnega leta 1997 in je bil takrat dobro sprejet, a serija je res zaživela s svojim drugim delom, ki je tako popularen, da je Microsoft poskrbel za njegovo predelavo in zanj še vedno izdaja novo vsebino.
Originalni studio Ensemble Studios je sicer že davno pod rušo, tako da je predelava romala v druge roke, razvoj četrtega dela pa je bila zaupan Relic Entertainmentu, ki je sicer stari maček strategij in je do svoje slave prišel na račun strategije Company of Heroes. Age of Empires 4 sicer ni podrl kakšnih prodajnih rekordov in tudi igralci mu niso ravno pisali hvalospevov, a igra še vedno brca in bo kmalu dobila novo vsebino. Relic bo namreč vpeljal dve novi civilizaciji: Mali in Osmansko cesarstvo. Vsaka od teh bo vsebovala svoje prednosti – Mali bo denimo močan v ekonomiji, Osmansko cesarstvo pa se bo ponašalo z ogromnim topom Great Bombard.
Najboljše pa je to, da bosta obe civilizaciji povsem brezplačni. Age of Empires 4 lahko brezplačno aktivirate na Steamu, do 28. avgusta pa bo igra tudi znižana na 24,99 €.
Podjetje Irdeto, ki stoji za zloglasno protipiratsko zaščito Denuvo, je včeraj najavilo prehod iz PC-ja na povsem novo platformo. To bo postala prenosna konzola Nintendo Switch, ki je danes stara že 5 let, a Nintendo še vedno ni izdal nobene uradne besede glede naslednika.
Kako točno namerava Irdeto obogatiti konzolo s svojo zaščito še ni znano in niti nima preveč smisla. Če namerava podjetje zadevo postaviti na samo konzolo Switch, potem bo morala ta biti za te igre povezana na splet, saj lahko samo tako Denuvo naredi verifikacijo, to pa gre nekako v nasprotju s smislom prenosljivosti, saj zadevo včasih pobašeš v nahrbtnik in se spraviš v igranje nekje, kjer ni interneta.
Regarding Irdeto's Denuvo announcement, we will continue developing an emulation platform for Switch game preservation & enhancement, upon which consumers may enjoy their games both now and beyond the lifecycle of the console itself.https://t.co/j6LPPoSQ8J
Glede na uradno objavo pa očitno Irdeto cilja bolj na emulacijo Switchevih iger na PC-ju. Kar spet nima smisla, saj so emulatorji povsem legalni, a očitno je Irdeto drugega mnenja. V svoji izjavi so zapisali, da dandanes lahko pirati snamejo Nintendo Switch datoteke in nato te preigravajo na emulatorjih povsem brezplačno, s čimer kršijo zakon. To nekateri res izkoriščajo, a dva največja emulatorja Yuzu in Ryujinx za uporabo zahtevata, da vsak uporabnik datoteke pridobi iz kupljene kopije igre.
Irdeto s svojimi besedami prav napada emulacijo, ki je drugače čudovita stvar. Omogoča ohranjanje iger, Yuzu in Ryujinx pa lahko poganjata Switcheve igre pri visokih sličicah na sekundo in v ločljivosti 4K, o čemer lahko ostareli Switch samo sanja. Da o celemu kupu modifikacij sploh ne govorimo, ki nekatere igre povsem preobrazijo in jim dodajo celo povsem novo vsebino.
Novi originalni naslov Forspoken založniku Square Enix je do sedaj založniku Squaru Enixu do sedaj povzročil kar nekaj glavobolov. Zadeva je namreč kar dvakrat prestavila izid in je zdaj postavljena v natrpano leto 2023, nekaj časa nazaj pa je založnik za igro izdal kratki dražilnik, ki je hitro postal tarča posmeha skoraj celega interneta.
Square Enix se zdaj poskuša prikupiti igralcem nazaj preko daljšega, 10 minut dolgega napovednika, ki pokaže veliko igranja iz oči glavne junakinje Frey Holland, ki bo v fantazijskem svetu počela tisto, kar od nekoga v takšni situaciji tudi pričakujemo: veliko tekala, čarala magične uroke in preko izjemno hitrega teka in akrobatskih potez prečkala širni svet Athie.
Prvič smo si ogledali tudi večje mesto Cipal, ki vsebuje trgovce in podajalce stranskih nalog. Naselbina je dokaj velika in za navigacijo nam bodo pomagale mačke, ki bodo v tej igri služile kot vodičke. Ko se bomo opremili in nabrali vse naloge, se bomo odpravili izza zidov in čaka nas kar nekaj spektakularnih bitk, z večjimi in manjšimi grdavži.
Napovednik ni videti napačno, a vseeno me pri Forspoken moti, a ne vem točno kaj. Mesto je sicer videti ogromno, a je videti precej pusto in statično, še vedno pa nam ni Square Enix predstavil niti ene prave osebe, ki bi se nam prikupila k srcu. Na potovanju nas bo spremljala neka govoreča zapestnica, a njen angleški naglas, poln ciničnega humorja, me ni ravno navdušil.
Forspoken prihaja 24. januarja 2023, posebnost tega naslova pa je tudi to, da Square Enix za PC verzijo zahteva 80 €.
Razvijalec Bloober Team bo s svojim naslednjim naslovom zopet skočil v vode grozljivk, prav tako pa se bodo vrnili na svoje začetke. Igra Layers of Fears bo namreč predelava iger Layers of Gears in Layers of Fears 2, hkrati pa bo tudi nadaljevanje, tako da bomo vse skupaj zdaj dobili v enem mikavnem paketu.
Dobili smo tudi prvi igralni napovednik in iz njega lahko vidimo, da se igralna formula ne bo preveč spreminjala. Layers of Fears je namreč ena tistih grozljivk, kjer je igranja bolj malo, saj se boste v bistvu samo sprehajali naprej in nazaj, medtem pa se bodo okoli nas odvijale srhljive reči. V tem primeru bo to ogromno plavajočega pohištva in nekaj grotesknih podob, kar smo videli že v originalu, je pa zdaj vse veliko lepše, saj bo igra ustvarjena znotraj pogona Unreal Engine 5.
Bloober Team se sicer še ni razjasnil, kako bo zadeva predelala prva dva naslova, saj nosita dokaj unikatni zgodbi: v prvem delu igramo norega slikarja, ki se potepa po svojemu domu, v drugem delu pa se znajdemo na ladji, kjer zasedemo vlogo Hollywoodskega igralca. Napovednik nas postavi v vlogo slikarjeve žene, ki je bila v originalu samo omenjena, tako da bomo morda podoživeli izvirno kampanjo skozi druge oči.
Layers of Fear izide v, ne boste verjeli, v začetku leta 2023, ki ima že zdaj na urniku nepregledno število iger.