Gwent: The Witcher Card Game je že oktobra lani prispel na mobilne telefone, a to je veljalo samo za Apple uporabnike. Razvijalec CDPR si je vzel kar dolgo časa za predelavo na Androidu in ta je nedavno končno izšla.
Gwent je drugače že precej stara igra. Originalno je igra izšla za PC leta 2016 in takrat se je zdelo, da zna zaradi popularnosti igre The Witcher 3 speljati krono digitalne kvartopirske igre šampionu Hearthstone. To se žal ni zgodilo in Gwent od takrat ni imel lahke poti. Razvijalec se nikakor ni mogel odločiti v katero smer bi zapeljal igro, zgodilo se je več predelav igralnih sistemov in igričarska baza se je krčila.
Gwent tako še danes ni neka hudo popularna reč in CDPR se je odločil, da igre ne bo več podpiral na konzolah PlayStation 4 in Xbox One, saj bo raje svoje napore vložil v bolj popularni PC in mobilni verziji. Morda bo k dvigu popularnosti prispevala tudi Witcher serija, ki je dvignila prodajo knjig in tudi Witcher iger.
Za igranje na telefonu boste potrebovali 1.5 GB pomnilnika, čez 2 GB prostora ter Android sistem, ki je vsaj verzije 7.0. Če imate že ustvarjen račun na GOG trgovini, lahko svoj napredek prenesete tudi v mobilno verzijo, podprto pa je tudi navzkrižno igranje med PC in mobilnimi igralci.
Za svojo kopijo se odpravite na naslednjo povezavo, špil pa je za igranje seveda popolnoma brezplačen.
Ghost Recon Breakpoint nas ob izidu ni ravno navdušil, a Ubisoft se ni predal in kljub slabi prodaji je igra nedavno dobila večjo posodobitev, ki pošteno predela vse igrine sisteme.
Novi “Immersive Mode” naj bi igro naredil močno bolj realistično in če ste ljubitelj večigralskih streljank, ki se dogajajo v ogromnem svetu in hkrati ponujajo sodelovalno igranje, potem se morda splača Breakpointu ponuditi še eno priložnost. In zato je sedaj perfekten trenutek, saj je igra od danes pa vse do ponedeljka povsem brezplačna za igranje.
Nič vam tako ne preprečuje, da v avanturo povabite še tri kolege in se skupaj podate v preigravanje zadnjega dela serije Ghost Recon. Špil ob izidu morda ni požel visokih ocen, a vsi vemo, da se da nekaj zabave izluščiti iz vsakega naslova, še posebej če se ob igranju zabavate skupaj s prijatelji.
Igro lahko brezplačno preizkusite tako na Uplay trgovini kot tudi na Epic Games platformi. V bistvu je najbolje, da se za igranje podate na Uplay, saj boste v nasprotnem primeru morali med sabo povezati Epic in Uplay platformi, kar je nepotrebno kompliciranje.
Igra bo med tem časom tudi znižana za 67 %, tako da si jo lahko privoščite že za 19,80 €. Na PlayStation 4 je igra trenutno znižana za 71 % na 19,99 €.
“I Don’t Know What I Expected” slika je precej stara, a hudo primerna za tale članek, zaradi katerega sem dobil instantni glavobol.
Če morda še ne veste, se je med mladino razširil Coronavirus Challenge, ki ga je očitno začela punčara z imenom Ava Louise. Punca ima na TikToku preko 33k sledilcev in nekaj dni nazaj je prišla na briljantno idejo tega izziva. Zato se je posnela, kako na letalu v stranišču poliže sedalo WC školjke in s tem je sprožila val posnemanja pri drugih.
Please RT this so people can know how to properly be sanitary on the airplane 🥰😅 pic.twitter.com/x7GX9b4Lxc
— Ava Louise (ig @avalouiise) (@realavalouiise) March 14, 2020
Med njimi se je znašel tudi 21-letni influencer Larz, ki se je odpravil na javni WC in tega pridno prelizal. Vse za internetne točke in sledilce, kajne?
Žal pa je tega vplivnika doletela roka karme, saj se je samo dva dni kasneje oglasil na Twitterju, kjer je javnost obvestil, da je poleg bakterij v svoj sistem prejel še koronavirus in da se se trenutno nahaja v bolnišnici. Njegov Twitter račun, z zanimivim imenom GayShawnMendes, je bil izbrisan, a Larz je še prisoten na Instagramu, kjer drži okoli 29k sledilcev.
Javnost je seveda nad njegovim obnašanjem ogorčena, še posebej so jezni Američani. Tam je koronavirus šele dobro začel svojo pot uničenja – okuženih je že preko 55.000 oseb (realna številka je verjetno precej, precej višja), umrlo pa je že 800 ljudi.
Če morda pogrešate klikanje dialogov in spremljanje zanimive štorije, ki se odvija glede na vaše odločitve, potem imamo za vas dobre novice. Založnik Focus Hoem Interactive se je namreč odločil ponuditi prvo epizodo igre The Council vsem igralcem povsem brezplačno.
Igro smo opisali dve leti nazaj in špil ni razočaral. Malce so nas razočarale animacije, ki so bile nekoliko nerodne, a štorija je navdušila in tudi način pripovedovanja je žanr, ki ga je začel Telltale s svojimi avanturami, dvignil stopničko višje.
Celotna zgodba se odvija v 18. stoletju, med preigravanjem pa boste naleteli na vrsto zanimivih likov iz zgodovine, kot sta Napoleon Bonaparte in George Washington. Dogajanje je temačno in resno, čaka pa vas cela vrsta političnih spletk. Vaša glavna naloga je iskanje vaše mame, ki je izginila sredi skrivnostnega sestanka.
Kot rečeno, prva epizoda je zdaj brezplačna na Steamu, celotna sezona pa je sestavljena iz petih delov. Če vas bo dogajanje v izvirni epizodi navdušilo, lahko izkoristite akcijo in si preostale dele dokupite za -70 % znižano ceno 7,50 €.
Ta nekdo je Tyler McVicker, ki je odgovoren za YouTube kanal Valve News Network. Tip že dolgo časa poroča o najnovejših Valovih igrah. Kar v bistvu pomeni, da je imel 10 let bolj malo dela, sedaj pa je končno napočil njegov časa za izdajanje redne vsebine.
Kot verjetno veste, je nekaj dni nazaj izšlo novo poglavje Half-Life serije, a to ni razveselilo ravno vseh dolgoletnih pristašev serije. Half-Life: Alyx je namreč igra, ki jo lahko igrate samo s pomočjo VR naprave, ki pa je nima doma prav vsak, zadeva pa niti ni poceni.
Veliko oboževalcev je zato začelo razvijalca Valve pozivati, naj igro izdajo tudi za povsem navadne PC-je, ki nimajo VR naprav. Valve tega ne bo naredil, je pa njihov predstavnik Robin Walker nedavno izjavil, da bo skupnost zagotovo naredila neuradno predelavo in da se je že veseli.
In to se zna zgoditi prej kot pa kasneje. Prej omenjeni Tyler je v svojemu Twitch prenosu prvič prikazal, kako je videti igranje brez VR očal. Kot lahko vidite spodaj se je igranja lotil samo s pomočjo tipkovnice in miške in čeprav zadeva ne izgleda ravno impresivno, je to morda prvi korak k igranju Alyxa na povsem normalnih monitorjih. Tyler je prikazal celo streljanje z orožji, tako da se bo igro definitivno dalo predelati, saj so mehanike že notri, bo treba pa narediti še ogromno dela.
Čeprav zna enkrat Alyx zaživeti na monitorjih, je to definitivno igra, ki je lahko uspešna samo v VR okolju. Ko imaš na sebi ta očala so namreč igralne mehanike povsem drugače in že samo en nasprotnik lahko pomeni smrt, medtem ko bi ga z miško enostavno pokosil s streli in odbrzel naprej.
Koronavirus še naprej seka po našem vsakdanu. Vpliv pandemije bomo sedaj začutili tudi na naših osebnih računalnikih, saj je Microsoft včeraj objavil, da bo operacijski sistem Windows 10 dobival samo še tiste kritične varnostne posodobitve, tiste nenujne pa so za zdaj na čakanju.
Te spremembe so bodo začele v maju. Na svoji uradni spletni strani so zapisali, da pozorno spremljajo zdravstveno situacijo po svetu in zavedajo se, da koronavirus vpliva tudi na njihove stranke. Zato se bodo osredotočili na samo varnostne posodobitve, medtem pa bo ustavljeno delo na opcijskih popravkih.
Starting in May 2020, we are pausing all optional non-security releases (C and D updates) for all supported versions of Windows client and server products to prioritize security and keep customers protected and productive. More information here: https://t.co/G5NcWtIiEQ.
Microsoft je še povedal, da se bo nadaljevalo zdaj že tradicionalno izdajanje popravkov ob torkih, ki se jih je prijelo ime “Security Tuesdays”. Prav tako bodo zaradi koronavirusa do 13. oktobra izdajali popravke za Windows 10 verzijo 1709, saj ne želijo strankam, poleg vsega kar se dogaja trenutno po svetu, najedati še s posodobitvijo na novejši sistem.
Kdaj se bodo opcijske posodobitve vrnilo še ni znano, saj Microsoft čaka, da se najprej normalizira situacija glede trenutne pandemije.
Je morda vaša knjižnica z igrami povsem opustošena, a nimate zlatnikov, da bi si kupili nov naslov? Bodite brez skrbi, saj imamo za vas novo brezplačno igro, ki jo tokrat podarja založnik Ubisoft.
Ta se je namreč odločil, da vse igralce razveselil z novo brezplačno ponudbo v obliki igre Child of Light.
Gre za simpatični naslov, ki je nekakšna mešanica poteznega RPG-ja in platformščine. Nadzorujete princeso, ki se preseli v mitični svet Lemurie. Dekle se želi vrniti domov, a morda pred tem na nočno nebo povrniti nebeška telesa kot so sonce, luna in zvezde. Naloga ne bo lahka in zato bo morala zbrati druščino in se z njo podati skozi različne prepreke, na koncu pa jo čaka Kraljica noči – Umbra.
Child of Light je izšel leta 2014 in požel zelo visoke ocene kritikov. Igra vsebuje zanimivo grafično podobo in čeprav našo glavno junakinjo nazdorujemo od strani, to ne pomeni, da vas ne čaka zanimiv boj in dobra zgodba.
Igro si lahko aktivirate na uradni spletni strani, vse kar potrebujete je ustvarjen Uplay račun. Če boste igro prenesli v svojo knjižnico do 28. marca, jo boste lahko obdržali za vedno.
Če boste morda med gledanjem posnetkov na YouTubu opazili bolj megleno sliko, bodite brez skrbi. Z vašim internetnim ponudnikom ni nič narobe, saj je slabša ločljivost slike povsem namerna.
Google se je namreč pridružil ostalim ponudnikom video vsebine kot so Netflix, Disney+ in Amazon. Vsak od teh je zmanjšal kakovost svojih posnetkov, saj ne želijo preveč obremeniti interneta, ki je te dni zaradi koronavirusa obremenil strežnike po celem svetu.
Spletna stran Bloomberg poroča, da bo YouTube Evropejcem od sedaj naprej privzeto poganjal videe na slabši ločljivosti. Njegov pristop se nekoliko razlikuje od Netflixa, saj je slednji znižal “bitrate” vse svoje svoje vsebine in uporabniki več ne morejo preklopiti na “staro ločljivost”. YouTube bo po drugi strani še vedno ponujal HD ločljivost, le da ta ne bo več izbrana samodejno, ampak bo moral uporabnik nanjo preklopiti ročno.
Glede na študijo iz leta 2019 naj bi 60 % vse pretočne vsebine prišla v obliki videov iz različnih platform. Zaradi koronavirusa je število uporabnikov na YouTubu močno povečalo in ta trenutno dosega kar dvakratni promet Netflixa. Google je sicer povedal, da ni zaznal rekorda pri istočasnih uporabnikih, so pa opazili večji porast uporabnikov čez celotni dan.
YouTube je ta ukrep nižanja ločljivosti sprožil najprej v Evropi, a bo te ukrepe postopoma razširil skozi celotni svet.
Mimogrede, če pri predvajanju posnetkov zadnje čase naletite na kakšne zoprne napake ali pa se videi ne želijo predvajati, potem je najverjetneje težava v vašem “AdBlocku”. Google vam pač želi prikazovati reklame in takoj ko je ta razširitev onemogočena, bodo posnetki delali spet tekoče.
Šolski sistem se je zaradi novega koronavirusa obrnil na glavo in zdaj morajo učenci svoja predavanja pridobivati preko interneta. Učenje od doma se morda zdi kot prava mana iz neba, a nekateri učitelji in tudi učenci so spoznali, da je sodelovanje pri takšnem predavanju še težje od tistega klasičnega.
Manjka namreč struktura dela. Medtem ko sediš pred računalnikom v copatih in pižami težko ohranjaš zbranost in zainteresiranost za učni predmet. Prištejte k temu, da imate doma cel kup stvari, ki vas lahko hitro zamotijo in ni težko videti, kako frustrirajoč je lahko tak učni proces.
Lahko ni niti učiteljem, ki morajo poskrbeti, da njihova predavanja naletijo na pozorna in zbrana ušesa. Eden od učiteljev matematike z imenom Charles Coomber se je zato spomnil unikatnega načina, da prodre do svojih študentov. Svoje predavanje o kotnih funkcijah je namreč izvedel v nedavno izdanemu naslovu Half-Life: Alyx.
To je namreč igra, ki popelje VR izkušnjo na naslednjo stopnjo. Takoj na začetku igre se znajdete v rastlinjaku, ki vsebuje cel kup okoli raztresenih predmetov. Med njimi je tudi par raznobarvnih flomasterjev in Coomber je vse to izkoristil za nenavadno predavanje. Namesto table je uporabil steklo in na njih skiciral cel kup kotnih funkcij s tekstom. Risanje in pisanje v VR okolju ni preprosto in vidi se, da ima Coomber kar nekaj izkušenj s pisanjem po tablah. Half-Life: Alyx ima v igri prisotno tudi radirko s katero lahko pobrišete napisano ali narisano.
Vse skupaj izpade malce bizarno, saj lahko v ozadju slišite klice Combina, ki agresivno preiskuje ulice. A ni dvoma, da je predavanje presneto zanimivo in morda ga bo poslušal tudi kdo, ki ga matematika ne zanima.
To unikatno predavanje si lahko ogledate spodaj, upamo pa, da bo Charles s tem eksperimentom tudi nadaljeval.
Svetovna zdravstvena organizacija oz. krajše WHO je pred kratkim držala medijsko konferenco, med katero so svetovni javnosti razložili, kako se spopadati med krizo novega koronavirusa.
Zavedajo se, da imajo ljudje trenutno ogromno časa in da nekateri ne vedo kaj bi sami s sabo. Generalni direktor svetovne zdravstvene organizacije, Tedros Adhanom, je tako podelil nekaj nasvetov glede ohranjanja mentalnega zdravja. V teh časih je povsem normalno, da se ljudje počutijo utesnjeno, zmedeno ali prestrašeno, zato potrebujejo stvari, ki jih bodo zaposlile.
While we are all #TogetherAtHome: Listen to music, read a book or play a game.
Try not to read or watch too much news if it makes you anxious. Get your #COVID19 information from reliable sources once or twice a day.
“Poslušajte glasbo, preberite knjigo ali pa igrajte igro,” so bile modre besede, ki so zapustile Tedrosove ustnice na Twitterju. Igranje iger je tako uradno postala tista priporočljiva dejavnost, ki jo lahko ljudje počnejo med karanteno, namesto da se v Mercatorju pretepajo za zadnji kos WC papirja.
Igralci so te modre besede požegnali, še preden so postale uradne. Steam je denimo v zadnjih dnevih kar dvakrat porušil rekord istočasnih uporabnikov: najprej je bilo naenkrat prisotnih 20 milijonov uporabnikov, pred kratkim pa celo 22 milijonov igralcev. Tudi na konzolah se odvija podobna zgodba – Phil Spencer, šef Xbox divizije, je pred kratkim izjavil, da njihovo omrežje zadnje čase zaznava rekordne številke uporabnikov.
Tudi pri nas se trudimo razbiti vaše vsakodnevno sedenje doma. Poročali smo o kupu brezplačnih iger, že danes ob 18.00 pa se bo odvil prvi dogodek v igri GTA 5 iz naše serije turnirjev Lockdown!
No, tole pa je razočaranje. Nedolgo tega smo poročali o celem kupu govoric, ki so kazale na ponovno obuditev serije grozljivih iger Silent Hill. Ta franšiza že dolgo miruje, a nedavno so določeni viri nakazali, da naj bi Konami delal na več novih projektih. Prav tako so se pojavile še bolj divje govorice: Sony naj bi želel premostiti razlike med založnikom in razvijalcem Hideo Kojimo, ki je leta nazaj delal na projektu Silent Hills.
Vse skupaj je bilo očitno nabijanje v prazno. Predstavnik Konamija je za spletno stran RelyOnHorror izjavil sledeče:
“Zavedamo se vseh teh govoric in lahko zatrdimo, da niso resnične. Vemo, da to ni odgovor, ki ste ga oboževalci želeli slišati. To sicer ne pomeni, da popolnoma zapiramo vrata glede te franšize, le da se to ne bo zgodilo na način, ki je prisoten v govoricah.”
Na žalost izgleda, da je Silent Hill še vedno daleč od tega, da ga bomo zopet preigravali na svojih televizorjih. Upamo, da prihajajoči film vsaj malce zbudi založnika in da bo ta končno spočel nov del tudi za vse oboževalce te unikatne grozljivščine.
Do takrat pristašem serije ne preostane drugega, kot pa da presedlajo na Resident Evil franšizo ali pa da preizkusijo nedavno izdano modifikacijo, ki Silent Hill 2 na PC-ju močno izboljša.
Wasteland 3 nas je presneto dobro razdražil s tistim prvim napovednikom. Kako nas tudi ne bi: predhodnik je sicer imel svoje napake, a razvijalec inXile Entertainment je v špil zapekel zanimivo štorijo ter spodoben potezni boj. Ta je morda zaostajal za tistim iz Divinity: Original Sin vendar sem še vedno ob bojevanju užival.
Trojka naj bi popravila vse napake drugega dela, k temu pa bo dodala cel kup novosti.
Med njimi izstopa grafična podoba, ki je to pot močno izboljšana, k temu pa lahko prištejete tudi bolj napredne animacije. Razvijalec obljublja globoko zgodbo, ki bo vsebovala polno preobratov, čakajo pa nas tudi težke moralne odločitve. Potezni boj ostaja, le da bo tokrat še bolj nadgrajen, sestavili pa bomo lahko ekipo iz šestih Rangerjev. Nova je možnost sodelovalnega igranja in tako se bomo lahko skozi celotno pustolovščino podali s še enim igralcem.
Mimogrede, tokrat bomo imeli na voljo tudi vozilo Kodiak, katerega bomo lahko nadgrajevali in ta železna pošast nam bo lahko pomagala tudi v boju.
Wasteland 3 izide 19. maja, razvijalec pa je pred kratkim pokazal skoraj uro dolg igralni posnetek. Ta se dogaja na začetku igre, med drugim pa lahko vidimo razširjene opcije oblikovanja svojega junaka ter tudi nekaj bojevanja.
Igra Outer Wilds je imela to nesrečo, da je izšla praktično ob istem času kot The Outer Worlds. Naslova sta si med sabo precej podobna, a gre za povsem drugačni igri, s tem da je imel The Outer Worlds veliko večjo oglaševalsko kampanjo.
Outer Wilds je tako bil postavljen ob stranski tir, kljub temu, da so mu kritiki prilepili visoke ocene. Težave mu je delala tudi njegova ekskluzivnost za Epic Games trgovino, zaradi katere je razburil kar lep kos igričarske baze. Še posebej zaradi tega, ker je denar za razvoj razvijalec Mobius Digital zbral preko Fig kampanje in podpis pogodbe z Epicom je svojim podpornikom razglasil naknadno.
Kakorkoli že, to je zdaj v preteklosti. Obdobje ekskluzivnosti je mimo in sedaj se igra počasi pripravlja za izid na Steamu, kamor bo prispela 18. junija. Tisti, ki so igro podprli na Figu, bodo ključ prejeli preko elektronske pošte, ostali pa boste morali odšteti okoli 25 €, kolikor igra trenutno stane na Epic Games platformi.
Outer Wilds je zanimiv naslov. Upravljate majhno vesoljsko ladjico, s katero raziskujete sončni sistem. A ta sistem je ujet v časovno zanko, ki vsakič malce spremeni okolico. Tako boste reševali uganke in raziskovali majhne planete, v se to pa je podprto z odlično glasbeno spremljavo.
Steam stran že obstaja in igro si lahko dodate na vaš seznam želja.
Ste vedeli, da trenutno obstajata kar dva emulatorja konzole Nintendo Switch in da oba hitro pridobivata na optimizaciji? Yuzu je od te dvojice morda bolje znan in na njem že lahko poganjate igre kot so Mario Odyssey ali pa Pokemon: Sword and Shield.
Obstaja pa še en malce manj znani emulator, ki se imenuje Ryujinx. Ta še ni tako izpopolnjen kot Yuzu, a razvojni ekipi je uspelo pred kratkim v delovanje spraviti igro Animal Crossing: New Horizons, ki je stara komaj štiri dni. To je ogromen dosežek, saj smo na zadovoljivo emulacijo konzol morali čakati leta in leta, pa še niso v zadovoljivem stanju, medtem ko zdaj lahko na PC-ju poganjamo igre praktično takrat, ko izidejo za Nintendo Switch.
Emulacija še ni povsem popolna, manjkajo nekateri zvoki in zagotovo igralca čaka še kakšen hrošč. A to je dober prvi korak tega emulatorja, ki trenutno lahko poganja naslov, ki ga Yuzu še ne zna.
Ena najtežjih nalog med trenutno epidemijo je nadzorovanje številnega prebivalstva, ki mu nikakor ne morete v glavo zabiti dejstva, da morajo biti doma. Še posebej se tega ne morejo naučiti tisti, ki so se ravnokar vrnili iz potovanja in bi radi takoj obiskali vse svoje najbližje in tako morda še bolj raztrosili virus.
Praktično povsod po svetu velja pravilo, da če se nekdo vrne s potovanja, mora iti takoj v 14 dnevno samoizolacijo. Teh ljudi ni malo in za zdaj se morajo oblasti zanašati na dobro besedo potencialnega okuženca, saj nekega nadzora ni.
No, Poljaki so ugotovili, da povprečnemu turistu ne moreš zaupati, zato so v svoje vrste vpoklicali programerje. Ti so nato naredili zanimivo mobilno aplikacijo, ki je na voljo tako za Android kot tudi iOS uporabnike.
Aplikacija ima precej preprost namen. Vlada vsakemu uporabniku ustvari račun in prijavne podatek pošlje uporabniku. Ta nato vsak dan ob naključni uri prejme opozorilo in v roku 20-ih minut mora preko aplikacije poslati sliko samega sebe. Če se uporabnik ne odzove, ga na domu obišče policija in mu zaračuna mastno kazen.
Aplikacija v sebi vsebuje tehnologijo zaznavanja obraza, prav tako lahko spremlja geografsko lokacijo uporabnika. To oblastem pove, da se oseba res nahaja na domači lokaciji in da je bila poslana slika res od tega osebka.
Poljska ima zaenkrat okuženih 425 oseb, od teh jih je 5 umrlo. To je na populacijo, ki šteje 50 milijonov prebivalcev, precej malo in Poljska želi takšne številke obdržati tudi vnaprej. Kazni za kršenje karantene lahko pri njih presežejo 1000 evrov in morda bi takšna zadeva prišla prav tudi v Sloveniji.
Leto 2020 je očitno čas za vračanje starih franšiz. Še zdaj malce težko verjamem, da smo včeraj dobili povsem novo Half-Life poglavje, pred kratkim pa se je na spletu pojavila tudi prva slika težko pričakovane igre STALKER 2.
Drugi del te franšize je bil napovedan več kot deset let nazaj, saj je razvijalec GSC Game World najavil delo na projektu takrat, ko je izšel zadnji del serije Call of Pripyat. Žal Ukrajinci s svojim nabranim denarjem niso ravnali pametno in sledil je bankrot razvijalca. Veliko ključnega osebja je odšlo kruh služit v 4A Games, ki je takrat ustvarjal Metro naslove.
GSC Game World ni popolnoma propadel in je obdržal pravice do STALKER imena, lani pa je razvijalec najavil delo na nadaljevanju. Za zdaj vemo samo, da bo to teklo na pogonu Unreal Engine ter da bodo modifikacije podprte od samega začetka. To je bilo v bistvu vse, kar je bilo znanega, dokler se včeraj razvijalec ni oglasil na Facebooku in prikazal prvo uradno sliko iz igre.
Kaj reči, zadeva je definitivno STALKER. Anomalije bodo očitno še vedno tu, prav tako zapuščena in radiacijska okolica. GSC Game World je še povedal, da bo to njihov najbolj ambiciozen naslov, ta pa je verjetno še močno v povojih, saj kakšnih dodatnih informacij, kot je vsaj okviren datum izida, nismo dobili.
Tisti, ki vam je med trenutno med karanteno močno dolgčas, imate za preživljanje prostega časa dve opciji. Ena od teh je, da se udeležite naše serije turnirjev Lockdown in malce razgibate svoje tekmovalne sposobnosti ter si prislužite lepe nagrade.
Druga možnost pa je, da končno sledite svojim sanjam in nekaj naredite v tej smeri. Če je vaša velika želja ustvarjanje videoiger, potem imate srečo. Pogon Unity je namreč v času te krize odklenil svoj program Learn Premium in tako bo 3 mesece nudil brezplačne inštrukcije vsakemu, ki bi se rad naučil ustvarjanja iger v njihovem pogonu Unity.
Inštrukcije so primerne za popolne začetnike in tudi za tiste, ki imajo malce več znanja. Pot učenja vas bo popeljala skozi vse pasti, na katere naleti novopečeni razvijalec in na koncu boste ustvarili čisto svojo igro – takšno s hrošči in z vsem, kar se pričakuje od takšnega projekta! V pogonu Unity je bilo spočetih ogromno odličnih naslovov kot sta denimo Ori and the Blind Forest, Pillars of Eternity, v njem pa je bil narejen tudi prihajajoči Wasteland 2.
Med preigravanjem igre DOOM Eternal sem si velikokrat zamrmral v brk: “Wow, tole bo odličen poligon za speedrunnerje.” In uštel se nisem, saj so minili šele štirje dnevi od datuma izida igre, nekateri pa so že sedaj celo igro preigrali v samo uri in pol.
Za primerjavo: osebno sem za preigravanje kampanje potreboval skoraj 20 ur, pa še to se mi je zdelo, da sem naravnost brzel skozi igro. Kljub impresivnemu času, pa je DOOM Eternal “speedrun” scena šele v povojih. Igralci trenutno testirajo optimalne poti skozi igro ter kako čimbolj učinkovito izrabiti sisteme. Zagotovo jim bodo velikokrat tudi ponagajale nevidne stene, ob katere sem se obregnil v svoji recenziji, zato bo potrebno najti za takšne prepreke rešitve.
Svetovni rekordi tako za zdaj niso preveč impresivni, saj igralci bolj kot ne letajo skozi zrak, tako da zaman pričakujete kakšne impresivne bitke z nasprotniki na najtežji stopnji. Vseeno pa so njihovi triki precej zanimivi za ogled, pa še muzika je dobra. Spodaj si lahko ogledate trenutni svetovni rekord od CreeperHntrja, ki je celotni DOOM preigral v vsega 1:26:16.
Razvijalec Valve je včeraj končno na prodajne police poslal novo Half-Life poglavje Alyx, ki ga lahko igralci preizkusite samo na VR sistemih. Leta 2017 pa je njihov šef Gabe Newell povedal, da ima ekipa trenutno pod nadzorom tri nove VR projekte.
Seveda so se zato igralci začeli spraševati, kaj nas sedaj čaka novega, ko je Alyx končno zapustil delavnico. Na žalost je to nič.
Vsaj tako je povedal Valvov predstavnik Greg Coomer v včerajšnjem intervjuju za spletno stran Upload VR. Večina članov ekipe je med razvojem zapustilo druge projekte in vsi so se osredotočili na Alyx. Tako sta prejšnja dva projekta zamrla in trenutno Valve ne dela na nobeni novi VR igri. To ne pomeni, da se to ne zna spremeniti. Gabe je že povedal, da je Alyx vnesel novo energijo v studio in da so sedaj pripravljeni ponovno raziskovati Half-Life vesolje. Žal so vse nove igre očitno še precej daleč stran, kar za Valve niti ni tako presenetljivo.
Seveda bo nadaljnji razvoj tudi odvisen od prodaje ter ocene kritikov. Alyx je svoj glavni namen, torej povišanje prodaje Index VR sistemov, opravil z odliko, trenutno pa na Metacriticu drži številko 92.
Mimogrede, včeraj smo začeli s preigravanjem Half-Life: Alyx in zadeva je impresivna. Pričakujte recenzijo še enkrat ta teden.
Za mano so trije dnevi neutrudnega klanja demonske zaloge v igri DOOM Eternal in ponoči, ko zaprem veke, še vedno vidim rezanje črev z motorko ter kopanje v krvi poraženih sovragov. Navadno zaspim okoli 5. ure zjutraj, nakar me še zbudi potres. Ne, za mano niso bili lahko dnevi.
To se morda sliši mučno in nezabavno, a vsak DOOM igralec vam bo povedal, da je to smisel igranja teh iger. Ko enkrat začneš kampanjo, z igranjem ne odnehaš, dokler pod tvojim škornjem ne zaškrta še zadnja lobanja zlobca, nato pa se spraviš v ponovno preigravanje, na še težji stopnji. To je bilo do sedaj izročilo vseh DOOM iger, a po preigravanju DOOM Eternal si bom pred ponovnim preigravanjem vzel malce pavze. To ne pomeni, da je igra slaba, samo potrebujem malce miru in ždenja pred Netflixom.
Razvojna ekipa: id Software Založnik: Bethesda Platforme: PC, PS4, XOne Link: LINK Datum izida: 20.3.2020 Cena: 59.99 €
Žanr: Provosebna streljanka
Na prvi pogled se morda DOOM Eternal ne razlikuje preveč od “izvirnika” iz leta 2016 in moram priznati, da sem tudi sam pričakoval preprosto nadaljevanje, ki ne bo preveč spreminjalo formule. Nenazadnje je bil DOOM 2016 velika uspešnica in prinesel je kar lep izkupiček na blagajni. A id Software se je odločil v Eternal zapeči precej spremenjeno igro in zato vam ne morem 100 % zagotoviti, da če vam je bil všeč prejšnji Doom, se boste zabavali tudi v nadaljevanju.
Prva stvar, ki vam bo zagotovo padla takoj v oči, je zvišana težavnost. Ne bodite presenečeni, če boste na težjih stopnjah zaporedoma crkovali že na prvih dveh stopnjah. K sreči ima Eternal celo vrsto težavnostnih stopenj: od “I’m Too Young to Die” do “Nightmare”. Sam sem igral na “Hurt Me Plenty”, ki je nekako tista normalna opcija in že tu sem se kar dobro prepotil, saj mi je igra že v prvem nivoju povedala, da se Eternal ne misli zafrkavati.
Med raziskovanjem stopenj lahko naletite na manjše figurice nasprotnikov. Te so zelo ljubke in res upam, da jih bo Bethesda prodajala v resničnem življenju.
Mimogrede, igro sem najprej preizkusil igrati na Xbox One, ampak nadzor na kontrolerju preprosto ni bil kos izzivom, ki mi jih je dostavljala igra. Sicer mi kontrolerji niso tuji, a pri Doom Eternal se je zdelo, kot da igram večigralski spopad v Counter-Striku proti profesionalcem, kjer nadzor za mojo kontrolno shemo ni bil prilagojen sploh. Ko sem enkrat preklopil na miško in tipkovnico, se je izkušnja povsem spremenila in v igri sem končno začel uživati.
Z večjo težavnostjo ne mislim samo, da so sedaj vaši nasprotniki postali bolj natančni ali pa držijo večjo mero zdravja. Čeprav to morda v neki meri drži, gre večja težavnost predvsem na račun prekleto bolj agresivnih nasprotnikov. Ti vas sedaj neumorno napadajo, zato se mora igralec neprestano premikati in precizno pošiljati amunicijo v nasprotnika. Grdavži se tokrat velikokrat približajo in vas z ročnimi napadi prisilijo, da se umikate, taktično pobirate strelivo ter izbirate točke, kjer si boste vzeli tisto sekundo ter pobili zasledujočo zalego. Na čase zdi, da se morda naš marinec premika malce počasi in tudi tipko za šprint boste boleče pogrešali. K sreči je razvijalec dodal možnost dvojnega hitrega premika, ki pride hudo prav, ko se znajdete obkroženi z lačnimi demonskimi usti.
Ko se enkrat začne akcija, počivanja ni. Strelivo je pametno hraniti, zato izkoristite vsako možnost za “glory” uboje.
Navadite se, da vam bosta na začetku neprestano utripala pokazatelja za zdravje in strelivo. Predvsem je problem amunicija, ki je v Eternal redko posejana po mapah. Vaše orožje lahko naenkrat hrani zelo malo metkov in za pridobitev streliva boste morali uporabiti motorno žago. Ta je igrala vidno vlogo že v 2016, a tam smo jo uporabili za tiste najbolj nevarne sovrage. V Eternal je motorka glavni vir streliva in gorivo zanjo se neprestano obnavlja, tako da imate skoraj vedno na zalogi vsaj en rez, ki ga potem uporabite na šibkejšem nasprotniku, iz katerega nato skoči strelivo. Uporaba motorke je ključna, tako da se kar navadite na jo, družbo pa ji dela ramenski metalec plamenov. Ta zakuri vaše nasprotnike, kar povzroči, da iz njih začnejo skakati delčki oklepa. Pljuvalec ognja je drugače krneki in med igranjem sem nanj praktično pozabil. Da je zadeva povsem pozabljiva govori tudi dejstvo, da sem ga v originalni verziji opisa pozabil vključiti v tekst.
Spremembe so se zgodile tudi na področju orožij. Ta so v Eternal postala veliko bolj raznolika in predvsem uporabna, čeprav nekih novih ni na spregled. Vračajo se skoraj vsi stari favoriti, le da so sedaj vsi uporabni. Plazmatska puška denimo sedaj ne pljuva več milnih balončkov, ampak zna dejansko zadati nekaj škode. Pištole ni sploh več, saj je bila v izvirniku povsem neuporabna, zato se je id odločil, da se je preprosto znebi. Potem so tu dvojna šibrovka, navadna puška, brzostrelka, plazmatsko bljuvalo, bazuka ter novinec v obliki meča, ki instantno ubije tudi največjo zlobo. Slednje orožje dobite bolj proti koncu in meč je treba polniti, tako da je uravnotežen in ga ne morete izrabljati. Tu je seveda tudi BFG orožje, skupaj s svojo ekstremno omejeno municijo.
Zaradi manjše zaloge streliva boste sedaj veliko bolj uporabljali različna orožja.
Vsa ta orožja lahko dodatno popestrimo z nadgradnjami. Pri vsaki lahko odklenemo dva dodatna načina streljanja in potem te nadgradimo preko posebnih točk, ki jih naberemo ob igranju. Pravzaprav je teh nadgradenj cel kup in na začetku igranja vam znajo vsa ta obvestila že malce začeti presedati. Odklepate lahko dodatne funkcije orožja, nabirate pike za izboljševanja veščin orožja, tu so tudi nadgradnje vašega oklepa in odklepanje run, poleg tega pa lahko še pridobivate točke, ki jih vlagate v izboljševanje streliva, zdravja ali pa oklepa. Žongliranje z vsem tem zna privesti do točke, ko preprosto pozabiš na nekatere nadgradnje, dokler se naenkrat ne zaveš, da imaš cel kup nezapravljenih točk. Žal vse te nadgradnje niso vrednega ubadanja. Izboljšave oklepa pridejo prav, a bonusi ob nadgradnji zdravja, oklepa ali orožja so povsem brezvezni. Trapaste so tudi rune, saj lahko nase naenkrat navesiš nekako tri, a na razpolago imaš celo zbirko, od katerih so koristne le tri.
id Software je želel v Eternal pripeljati tudi močno razširjeno zgodbo, a žal je ta povsem zmedena in polovico časa vam ne bo jasno, kaj sploh delate in proti komu se borite. Tako kot izvirnik iz leta 2016, nas igra vrže sredi dogajanja, a predhodnik je imel veliko bolj preprosto zgodbo in jasno zarisane glavne nasprotnike. Če ste uspešno preigrali prejšnji del, v Eternal ne boste nič manj zmedeni, saj se zdi, kot da se je med deloma izgubila ena cela igra, ki bi pojasnila dogodke. Zato med igranjem srečate nekatere karakterje in nasprotnike, za katere se vam ne sanja, kdo naj bi bili in zakaj so pomembni za dogajanje. Igra želi vse to pojasniti v okoli postavljenih zapiskih, a Dooma nekako ne igram zato, da bi bral. Celotno igranje namreč temelji na nepojmljivi in neprestani akciji, zato je malo čudno, da razvijalec pričakuje od igralca, da se bo vsake toliko ustavil in bral neke zapiske. Štorija bi morala biti predstavljena skozi igranje in skozi oči našega karakterja, zato je ta njihova odločitev branja malce bizarna.
Prečkati bo potrebno tudi kakšen platformski izziv, kar morda ne bo všeč prav vsem.
DOOM Eternal ne stavi vse samo na akcijo. Razvijalec se je želel poigrati tudi z mehaniko raziskovanja stopenj. Naš vesoljski marinec lahko sedaj pleza po stenah, skače iz upogljivih cevi ter tako praktično leta po zraku. K temu pripomore nova poteza hitrega dvojnega premika, ki ga lahko uporabimo tudi v platformskih izzivih. Recimo, da visimo na neki steni in moramo na drugo steno, ki pa je veliko dlje stran. Zato odskočimo, naredimo dvojni skok, potem uporabimo dvojni hitri premik in že smo pri steni. Včasih se vmes najdejo tudi kakšne popestritve v obliki v zraku lebdeče tabletke, ki nam instantno povrne dvojni premik (ta se drugače obnavlja par sekund) in tako dobimo precej bolj vertikalno razgibano raziskovanje. To nas lahko nadgradi z raznimi priboljški kot je ekstra strelivo, nadgradnje za oklep, dodatno življenje ob smrti, lahko pa odkrijemo tudi ključ, ki nam potem odklene posebna vrata za posebni izziv. Če tega uspešno opravimo, smo nagrajeni s hudo potrebnimi točkami za nadgradnjo orožja.
DOOM Eternal poganja pogon id Tech 7 in ta je čudovit. Pričara lepo podobo, poleg tega pa omogoča preigravanje na 60 sličicah na sekundah tudi na slabših konfiguracijah in celo na šibkih konzolah kot je osnovni Xbox One ali PlayStation 4. Žal pogon še vedno izkušnji ne doda povsem uničljive okolice, ki bi prišla pri takšnem naslovu hudo prav. Po srditem spopadu bi bil pravi užitek, da bi se ogledal po sobi in videl, kakšno vse razdejanje si pustil za sabo. Roko v roki z dobro grafično podlogo gre tudi odlična zvočna spremljava, ki zopet pričara metalske skladbe, ob katerih je rezanje nasprotnika pravi užitek.
Vsake toliko se bo grafiki samo ustavimo in občudujemo izvirnost umetnikov.
Za konec še par besed o stopnjah. Te id Software že dolgo obvlada in nič drugače ni tudi v Eternal, vendar so tudi to pomankljivosti. Prav vsaka skala, miza in platforma so tam postavljene z razlogom. Vsake toliko vas zna zmotiti kakšna nevidna stena, ki vam onemogoči kakšne zamišljene trike pri raziskovanju okolice. Minus je tudi to, da stopnje niso toliko raznolike. Vse je prežeto z nekim stapljanjem tehnologije in organizmov, zato stopnje ne izstopajo pretiroma, saj so si na koncu vse preveč podobne. Med igranjem se denimo enkrat preselimo iz Zemlje na Mars, a roko na srce tega ne bi sploh opazil, če prej ne bi gledal (sicer odlične) vmesne sekvence. Poleg tega se je nekdo spomnil v nekatere stopnje vključiti močvirnate dele, ki onemogočijo hitro premikanje in celo skok. To povsem ustavi akcijo in dobrodošel bi bil mod, ki bi to traparijo odstranil iz igre.
Mimogrede, pogrešal sem tudi uniaktne šefe. Če na pamet naštevam, se spomnim samo petih. Dva od teh potem postaneta običajna nasprotnika, tako da imamo na koncu samo 3 unikatne šefe. Ko smo že tu, Marauder nasprotnik je povsem mimo. Gre za grdavža, ki ga lahko napadete samo v obliki protinapada, drugače blokira vse vaše strelivo. Ideja pri njemu ni slaba, a ni izpeljana tako, da bi predstavljal izziv. Spopada z njim se zato nikoli nisem veselil, ampak sem bolj zavijal z očmi, ko se je izrisal na bojišču.
Marauder izgleda impresivno, a gre za eno veliko tečnobo, ki je ne bi pogrešal v nadaljevanju.
Doom Eternal si vsekakor zasluži vašo pozornost in če ste bili oboževalec predhodnika, se boste zagotovo zabavali tudi v nasledniku. A bodite opozorjeni, da morda igra ne bo za vas – še posebej če pričakujete samo nadgradnjo formule. V sami srži gre za odličen naslov, ki pa ga kazijo nekatere pomanjkljivosti, ki na koncu začnejo precej najedati.
A verjetno ti minusi tistim pravim Doom igralcem niso pomembni. Tem se gre za akcijo in klanje demonov je tudi v Eternal izpeljano odlično – morda najbolje do sedaj. To bo nekaterim upravičilo nakup, vse ostalo pa je obstranskega pomena, ki, ko se enkrat navadiš na nove sisteme, bistveno ne pokvari tiste osnovne izkušnje.