🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 113

Sony ima očitno težave s prodajo sistema PS VR2, pričakuje se nižanje cene

Naša recenzija sistema PS VR2 ni bila tako pozitivna kot pa pri mnogih drugih sorodnih straneh. Zadeva se nam je zdela nekam preveč plastična in neudobna, a tehnologija sledenja oči, OLED zaslon in visoka ločljivost so nas prepričali, da zadeva ima svoje mesto na trgu, če bi le dobila dovolj velik in hiter priliv nove vsebine.

To je bil tisti glavni minus, saj nam je Sony na začetku v roke ponudil zgolj igro Horizon Call of the Mountain in od ekskluziv je bilo to nekako to. Res je, da smo nato dobili še podporo za VR igranje iger Gran Turismo 7 in Resident Evil Village, vendar pa to za 600 € drag sistem preprosto ni dovolj, Sony pa še vedno nima napovedane nobene tiste res velike ekskluzive tipa Half-Life Alyx, ki bi igralca prepričala v nakup sistema, ki stane več kot sama konzola PlayStation 5.

Če gre verjeti novemu poročilu iz strani Bloomberga ima Sony zdaj v rokah izdelek, ki preprosto ne gre v prodajo. Članek za svoj vir navaja podjetje IDC, ki se bavi z raziskavo trga, ta pa pravi, da se je PS VR2 do konca prejšnjega meseca prodal v zgolj 270.000 izvodih. Sony je upal, da bo do marca naslednjega leta prodal nekje 1,5 milijona izvodov tega VR sistema, a začetna prodaja je jasen pokazatelj, da tega cilja s tem tempom niti približno ne bodo dosegli.

Zdi se, kot da tudi Sony sam ne ve, kaj točno naj počne s temi očali. Oglaševalska kampanja je kmalu po izidu praktično izpuhtela v zrak in napovedi novih naslovov so redke, pa še takrat so to manjše zadeve, ki niso ravno prodajalke dragih sistemov. Sony sicer na trgu konzol glede VR-a nima nobene konkurence, saj je v to smer malce poskušal pogledati samo Nintendo, Microsoft pa se je tej tehnologiji za konzole Xbox Series X povsem odrekel. Vprašanje tudi ostaja, koliko škode si je Sony storil s tem, da PS VR2 ne deluje na PC-ju, kjer bi zagotovo prejel kar nekaj prodaje, saj tudi tam manjkajo novi namenski PCVR sistemi in nekaj takšnega, z visoko ločljivostjo in OLED zaslončki bi zagotovo našlo dom v navezi z marsikakšnim pristašem VR igranja na računalnikih.

IDC pravi, da je prodaja PS VR2 tako slaba, da bo moral Sony resno razmisliti o nižanju cene, saj se drugače ne bo mogel ogniti popolni katastrofi pri prodaji. Podjetje članka še ni komentiralo in resnične številke glede prodaje bomo najbrž dobili šele ob naslednjem finančnem poročilu, ki ga morajo pripraviti za svoje investitorje.

Upamo, da se PS VR2 nekako pobere. Namenskih, AAA izkušenj z dobro grafično podobo namreč ne dela praktično nihče več, saj se je zdaj vse obrnilo proti samostojnim VR očalom tipa Meta Quest 2 in Pico 4, ta pa delujejo na mobilnem čipovju, ki res impresivne grafike ni zmožno izdaviti.

Ark 2 prestavljen v 2024, original dobiva plačljivo predelavo

0

Razvijalec Studio Wildcard zna izdelati popularne igre, vendar pa se je med svojim obstojem večkrat zapletel v kontroverzije. Njihov najbolj popularni naslov je Ark: Survival Evolved, ki je celo večnost ždel v sistemu Zgodnjega dostopa, nakar pa je najavil prvi DLC, še preden je bil sploh razvoj originalne igre v celoti zaključen. Ustanovitelja Jeremy Stieglitz in Jesse Rapczak sta nato spočela še en ločen studio Grapeshot Games, ta pa je ven izvrgel gusarski MMO Atlas, ki je leta 2018 skočil v Zgodnji dostop, bil ob izidu skorajda neigralen, 5 let kasneje pa njegov razvoj še vedno ni dokončan.

Studio Wildcard je nedavno znova udaril z neprijetnimi novicami. Najprej so prestavili izid igre Ark 2, ki je bila sprva prikazana leta 2020 in je postala slavna zaradi slavnega igralca Vina Diesela, ki bo v tem naslovu igral nekega starodavnega vojščaka, ki zelo rad goloprs jaha dinozavre. Ark 2 bi moral sprva iziti enkrat letos, a očitno je bila ta napoved preveč optimistična, zato po novem ciljajo na začetek leta 2024.

Druga vest se tiče originalne igre Ark: Survival Evolved. Ta bo namreč prejela nadgradnjo na Ark: Survival Ascended, ki bo igro prepeljala na pogon Unreal Engine 5 in bo na voljo za PC, PlayStation 5 in Xbox Series X. Ste kupili originalno igro in vse njene DLC-je? No, za tole nadgradnjo boste plačali isto vsoto kot povsem sveži igralci, za eno leto pa bo na voljo samo znotraj paketa ARK Respawned Bundle, ki stane 50 €, znotraj pa se nahajata tako Ark: Survival Ascended kot tudi Ark 2. To ne velja samo za verzijo za PlayStation 5, kjer boste predelavo lahko kupili ločeno po ceni 40 €.

Ark: Survival Evolved bo svoje rojstvo doživel enkrat v avgustu, igralci originala pa boste takrat pokasirali še eno neprijetno presenečenje. Studio Wildcard bo namreč takrat tudi ugasnil uradne strežnike, tako da boste igranje lahko nadaljevali samo na zasebnih strežnikih, seveda pa ti ne bodo rangirani in ne bodo dobivali več posodobitev in nove vsebine, ki bo rezervirana samo za Survival Acended.

Več o vsem skupaj si lahko preberete na uradnem blogu, ne smemo pa pozabiti dejstva, da je ustanovitelj Jeremy Stieglitz letos januarja obljubljal, da bo prehod na Ark: Survival Ascended povsem brezplačen.

Glasovna igralka iz Resident Evil 4 zaradi nadlegovanja izklopila Instagram

0

Delanje predelav je dobičkonosno opravilo, ki pa je prežeto tudi z nevarnostmi. Problem namreč nastopi pri tistih delih, ki jih želi razvijalec spremeniti v primerjavi z originalom, saj lahko pristaši originala znorijo zaradi najmanjše spremembe.

Capcom se je sicer pri predelavi igre Resident Evil 4 dokaj verno držal izročila originala, a vseeno je pri razvoju šel v določenih segmentih v svojo smer. Spremenila se je denimo zvočna igralka lika Ada Wong, ki jo je v predelavi odigrala Lily Gao, ta pa se je za kratek čas pojavila v isti vlogi v veliko bolj zanič filmu Welcom to Raccoon City. Njen nastop je bil Capcomu očitno dovolj všeč, da so jo izrabili tudi za delo v predelavi, ta odločitev pa je nekatere hudo razburila.

Sprememba je dokaj konkretna. V originalni igri je Ado odigrala Sally Cahill, ta pa je liku želela vcepiti nekaj seksapilnosti, misterioznosti in hkrati nevarnosti. Nastop Lily Gao pa je malce drugačen, saj Ada v predelavi zveni kot večja profesionalka, ki z junakom Leonom ne flirta več toliko, saj ji je tokrat bolj pomembna glavna naloga, to pa želi opraviti čim bolj učinkovito, za kar potrebuješ določeno mero hladnokrvnosti.

Z mojo tezo se ne strinja določen tip rabidnih oboževalcev, ki so glasovno igralko Lily najprej začeli zmerjati po Twitterju, nakar so skočili še na njen Instagram in pod njene slike začeli pisati žaljivke, nadlegovanje pa je na koncu prišlo do te stopnje, da je uboga Lily pobrisala vse prej objavljene slike, kar neki dokaj neznani igralki, ki v Hollywoodu še vedno išče svoj pravi uspeh, lahko povzroči kar nekaj škode.

Vsaka stvar je lahko deležna svojih kritik in seveda ni nič narobe s tem, da nekomu ni bil všeč nastop Lily, saj imamo vsi svoje preference. A nadlegovanje resničnih glasovnih igralcev nima res nobenega smisla – enako se je denimo zgodilo tudi v primeru igre The Last of Us Part 2, kjer ni bila nadlegovana samo glasovna igralka ampak tudi model, po kateri so oblikovali Abbyjin lik. Treba se je tudi zavedati, da te igralke ne delajo te vsebine po svojem okusu, ampak jih pri nastopu usmerjajo producenti, ki imajo pri končni obliki določenega lika največjo besedo.

Resident Evil 4 je v originalu vseboval še ločeno DLC kampanjo Seperate Ways, kjer smo nastopali v vlogi Ade Wong. Za predelavo ta DLC še ni bil napovedan, so pa kopači po datotekah ven izbrskali reference na ločeno kampanjo, ki se bo tu imenovala Another Order in zanimivo bo videti, če se bo v njo spet vrnila Lily Gao.

Resident Evil 4 – dobra predelava, ki pa jo mučijo ostanki preteklosti

Založnik Capcom nadaljuje z obnovo začetkov serije Resident Evil in po odlični predelavi drugega dela in malce manj uspešnega tretjega, je zdaj na vrsto prišla štirica, ki jo lahko uvrstimo med lažje ali pa težje predelave od prejšnjih dveh poglavij.

Lažja je lahko zaradi tega, ker je Resident Evil 4 dejansko povsem igralen še danes in če malce zanemarimo nerodne kontrole ter zastarelo grafično avanturo, se lahko igranja loti tudi novodoben igralec. Tako Capcomu ni bilo treba povsem spremeniti igralne formule kot je bilo pri prvih dveh delih, ki sta se nadzorovala še skozi statične kamere, kar bi moralo olajšati postopek predelave.

A po drugi strani je četrti del igralno najbolj obsežen do sedaj, hkrati pa ga igralci čislajo za najboljši del franšize nasploh in zaradi kakšnih večjih sprememb vsebine bi založnik hitro naletel na negativne kritike. Zato se je obdelave lotil previdno in na koncu izdal produkt, ki ga je sicer veselje igrati, vendar pa so v strahu pred jezo oboževalcev premalo posegli v igralno formulo, saj bi lahko iz nje izrezali oziroma spremenili kakšen element, ki dandanes izpade zastarano, sama igralna formula pa bi lahko prejela še kakšen sloj dodatnega poliranja.


Razvojna ekipa: Capcom
Založnik: Capcom
Platforme: 
PS5, PS4, PC, XSX
Nakup: 59,99 € Steam60,37 € PS5, PS4
Datum izida: 24. marec 2023
Igrano na: PS5

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


VIDEO RECENZIJA


Štirica v glavno vlogo zopet postavi nesrečnega policista Leona S. Kennedyja, ki smo ga nazadnje srečali pri igranju drugega dela, tam pa je poskušal rešiti zombijaško krizo mesteca Raccoon City. Pri obvladovanju te se je dobro odrezal, zaradi česar je pritegnil pozornost samega predsednika ZDA, ta pa ima za našega junaka novo nalogo: reševanje njegove hčerke, ki so jo izmaknili prebivalci neke neznane španske vasice.

Premisa je tako trapasta kot se tudi sliši, a Resident Evil 4 je na te smešnosti v scenariju presneto ponosna, kar je tudi eden od razlogov, da je original postal tako uspešen in bil neštetokrat predelan. Leon tako zakoraka v špansko vasico s podporo dveh lokalnih policistov, katerima nad glavama pišejo besede “Umrla bova v prvih minutah igre”, sreča prvega okužena vaščana, nakar začne padati iz ene bizarne situacije v drugo. Ne mine dolgo, da tudi sami postanemo okuženi z istim virusom, ki nadzoruje ponorele vaščane, nakar končno srečamo predsednikovo hčerko Ashley, ki se prav tako kopa v prijemu virusa, vajino zdravstveno stanje pa bo skozi preigravanje kampanje postajalo čedalje slabše.

Resident Evil 4
Grafično je tole prava poslastica, zato vam za podobo ni treba skrbeti.

In tega preigravanja je kar precej, saj je Resident Evil 4 presneto obsežen zalogaj. Čaka vas 16 poglavij, za razliko od predelave Resident Evil 3 pa se Capcom tokrat ni odločil izrezati ničesar. V enem paketu tako dobite celotno zgodbo originala, ki pa je na nekaterih mestih pošteno spremenjena. Predelava namreč ni samo dvignila grafične podobe, ampak je tudi predelala nekatere stopnje, dodala ekstra vsebino in potek dogodkov malce zasukala. Nekatere lokacije so sicer identične in ko boste stopili v tisto prvo vasico, lahko pričakujete enak napet boj za preživetje kot ga pomnite iz originala.

Drugje pa so sobane malce zasukane in ponujajo več kotičkov za raziskovanje. Med preigravanjem boste tako vsake toliko naleteli na zaklenjene skrinje, ki zahtevajo določen ključ, tega pa boste dobili šele skozi nadaljnje preigravanje zgodbe. Vsake toliko bodo zaklenjena vrata zahtevala partnersko pomoč, na nekaterih delih pa vas bodo pričakali tudi listki, ki bodo ponujali stranske naloge tipa ubij par podgan ali pa ustreli modre medalje. Posledica tega je večkratno vračanje na že obiskane lokacije, kar dodatno razpotegne igralni čas, na prej obiskanih mestih pa vas včasih pričaka nova zalega sovragov ali pa kakšen manjši šef.

Resident Evil 4 s tole prenovo ponuja tudi nekaj dobrodošlih novosti za veterane te igre, ki bi se samo nadgrajene grafike hitro naveličali. Dodatna vsebina vas sicer ne bo odpihnila in po svoji obsežnosti malce spominja na nedavni predelani Dead Space, a tudi tukaj ponudi nekaj dodatnega za svoje denar, tako da nimate občutka, da odštevate denarce samo za lepšo grafiko.

Igra rada ves čas dostavlja presenečenja in v enem segmentu se boste spustili v divji pregon sredi rudnika na krovu komaj skupaj stoječega vozička.

Ne da si ta ne zasluži vašega denarja. Capcom je namenil ogromno časa poustvaritvi originalnih stopenj, ki jih zdaj napajajo dodatne podrobnosti. Igra teče na pogonu RE Engine, ki je zaslužen za vse novejše Resident Evil igre in to se pozna, saj spet gledamo v odlično grafično podobo, kjer so me najbolj navdušili srhljivi okuženi vaščani, ki ob soju bakel mestoma dobijo srhljivo fotorealistično podobo. Tudi zvok je odličen, saj predelava podpira 3D zvok, na konzoli PlayStation 5 pa dobimo tudi dobro optimizacijo, izjemno hitro nalaganje stopenj in dobre učinke kontrolerja DualSense.

Igralna formula od originala ostaja večidel nespremenjena. Sprehajali se boste skozi vrsto raznolikih lokacij, vmes nabirali surovine in zlatnike, vse to pa boste lahko izkoristili za nabavo in nadgrajevanje opreme ter kovačenje streliva. Po novem lahko v določene dragocenosti vstavljate razne kamne, zaradi česar se zviša njihova prodajna cena, prodajanje pa boste izvajali pri tistem veleznanem trgovcu, ki vse zaloge skriva znotraj jopiča. Streliva ni možno kupiti, ampak ga boste morali sami nakovačiti in pri igranju na standardni težavnosti stopnji se moj inventar nikoli ni šibil pod zalogo metkov – ko pa se že je temu približal, sem za naslednjim ovinkom skočil v šefovski spopad.

Za kratek čas boste prevzeli nadzor nad Ashley, ki je praktično brez obrambe, takrat pa se igra za kratek čas preobrazi v srhljivko.

Med igranjem boste občasno ob sebi nekaj časa spremljali Ashley, nekaj pa skrivnostnega Luisa. Oba sta med igranjem dokaj nekoristna, s tem da boste morali Ashley občasno rešiti preden jo vaščan ne zagrabi in odnese stran, če pa v boju pade pa je igre takoj konec in morali boste nalagati prej shranjen položaj. Igro lahko shranite na gosto razporejenih tipkarskih strojih, prisotna pa je tudi možnost samodejnega shranjevanja. Zaradi obojega sem bolj redko moral ponavljati kakšne že opravljene izzive, igro pa lahko shranimo tudi med prehodi večjih stopenj, kjer vas igra preseli na ločen zaslon, ta pa si lahko ogledate svoje statistike. To se mi je zdelo rahlo zastarelo, saj mi je zaradi tega svet izpadel manj organsko.

Seveda pa boste glavnino igranja izvajali skozi spopadanje z manjšimi in večjimi nasprotniki. Na splošno gledano sem pri streljanju užival manj kot pa v Resident Evil 2 in to zaradi preprostega razloga, da so sovražniki tukaj hitrejši, Leon pa je ostal nekako enako lesen kot v prejšnjih igrah. Sicer lahko resda zdaj z dobrimi streli sovražnika spravimo v omamo in ga nato frajersko posekamo, a vaščani včasih preprosto nočejo umreti in vsebujejo celo več stopenj, zaradi česar vas lahko hitro preplavijo. Pri merjenju sem imel nek zoprn občutek mrtvih con, kar je pritožba tudi pri drugih igralcih, zaradi česar je bilo natančno merjenje včasih prava muka.

Resident Evil 4
Igra vsebuje kar nekaj brutalnih prizorov usmrtitev in na splošno je zgodba bolj temačna od originala.

To se pozna tudi pri šefih, ki včasih zahtevajo izjemno preciznost, te pa preprosto ne moremo izgotoviti v dovolj hitrem času. Včasih se udarec šefa zdi preprosto neizogiben, saj Leon ne vsebuje nobene poteze za hiter izmik. Včasih sicer dobimo opozorilo za hiter stisk kakšnega gumba, a teh včasih preprosto ni, Leon pa zna z nožem parirati udarcem, a tudi to se mi je zdelo dokaj nedodelano, saj takrat napad samo odbijemo, sovražnika pa ne omamimo.

Sredica igralne formule je še vedno užitna in lagal bi, če bi rekel, da med igranjem včasih preprosto nisem užival. Stopnje kar kličejo po raziskovanju, grafika je čudovita in zgodba enako trapasta kot v originalu. Vendar pa vsake toliko zmotijo ostanki preteklosti, kot so nenaravni prehodi med poglavji, občasno zanašanje na QTE sekvence in pomanjkanje namenskega gumba za hiter izmik. Če sem že tečen bi se potožil še nad Ashley, ki med navadno hojo sopiha kot parna lokomotiva in začne čez čas pošteno najedati.

Na splošno pa je Resident Evil 4 odlična predelava, ki bi jo uvrstil malce pod Dead Space. Priporočljiv nakup tako za veterane kot za novince, ki prinese obilico ur igranja skozi kampanjo, ki jo nato lahko preigrate še skozi že vključeno opcijo New Game+.

Moški po pogovoru z umetno inteligenco storil samomor

0

Umetna inteligenca pospešeno pridobiva na razvoju in čeprav smo bili vsi sprva povsem navdušeni nad pogovornim botom ChatGPT, so se kmalu začele pojavljati tudi skrbi glede regulacije, saj zna umetna pamet kmalu odpraviti cel kup poklicev, s čimer se bo pojavila večja stopnja brezposelnosti, nekatere pa je začelo tudi skrbeti, da zna prehiter razvoj pripeljati do tega, da se bo umetna inteligenca naučila samozavedanja, nato pa je samo še korak stran do tiste apokalipse, ki smo jo gledali v Terminatorju.

Tragične novice prihajajo tokrat iz Belgije, kjer je nek tridesetletni moški teden čvekal z umetnopametnim botom ELIZA, ta pa deluje po principu tehnologije Chai, ki poskuša posnemati slavni ChatGPT, le da za njim stoji manjše ameriško podjetje. Chai je enako prosto dostopen kot ChatGPT, le da je orodje plačljivo, pri njemu pa lahko svojemu sogovorniku nataknemo kakršnokoli ime želimo. Belgijec si je izbral ime Eliza, ta pa ga je v nekaj tednih prepričala, da si vzame življenje.

Za spletno stran La Libre je spregovorila vdova, ki je prepričana, da si je njen mož vzel življenje ravno zaradi pogovor z umetno inteligenco. Oba z možem sta bila namreč zdrava in sta imela dva otroka, dve leti nazaj pa se je mož začel izdatno ukvarjati s tematiko podnebnih sprememb, o tem pa je največ razpravljal z Elizo. Po pogovorih z njo je postal prepričan, da lahko človeštvo reši samo tehnologija in umetna inteligenca, ta pa ga je dejansko spodbujala k samomoru.

umetna inteligenca

Nizozemska spletna stran De Standaard se je odločila stvar raziskati na lastno roko. Prenesli so si Chai aplikacijo, botu nadeli ime Shirley, nato pa so se začeli pretvarjati, da so izjemno depresivni. Shirley je sogovornika nekaj časa poskušala razvedriti, a ni preteklo veliko besed preden ni pogovor nanesel na temno stran. Najprej je predlagala odpoved službe, nato je svetovala skok v kriminalno življenje, proti koncu pa je celo zapisala, da naj sogovornik nekoga ubije: bodisi svojo družino ali pa še bolje, kar samega sebe. Nikjer med tem pogovorom ni svetovala iskanje profesionalne pomoči ampak se je očitno želela človeškega sogovornika čim prej znebiti.

Umetna inteligenca ima tako tudi temno stran in ta je tokrat imela tragične posledice, ki bi se jim lahko izognili, če bi kreatorji umetno pamet natrenirali, da bi depresivnim ljudem pomagala do prave pomoči iz zunanjega sveta.

Razvoj umetne inteligence medtem nemoteno poteka dalje, kar je začelo povzročati skrbi nekaterim največjim imenom tehnološke industrije, ki so skupaj podpisala odprto pismo, v katerem se zahteva začasno pavziranje razvoja umetne pameti. Podpisniki, med katerimi najdemo Applovega soustanovitelja Wozniaka in veleznanega Elona Muska, so mnenja, da je razvoj trenutno brez kontrole, kar po njihovem mnenju predstavlja veliko nevarnost za cel svet.

Steam bo naslednje leto prenehal podpirati Windows 7 in 8

0

Vsi imamo lepe spomine na operacijski sistem Windows 7, malce manj pa se nam je priljubil Windows 8. Nostalgija je tista stvar, ki nam je nihče ne more vzeti, a v svetu tehnologije vam lahko naredi več škode kot koristi.

Oba operacijska sistema sta dandanes tako stara, da sta začela izgubljati podporo in sta že zdavnaj bila zrela za pokoj. Sam njun kreator Microsoft je januarja letos ukinil delo na novih popravkih in optimizacijah in vsem trmastim uporabnikom svetoval, naj čimprej preklopijo bodisi na operacijski sistem Windows 10, še raje pa bi vas imeli, če bi preklopili direktno na enajstico.

Zaradi Microsoftove odločitve so podporo začela umikati tudi druga podjetja. Epic Games je denimo ta mesec prenehal podpirati delovanje igre Fortnite tako na Windows 7, kot tudi na Windows 8 in tem uporabnikom svetoval preklop na pretočni servis GeForce Now. Valve pa se je sedaj odločil narediti še bolj konkretno potezo in od 1. januarja 2024 Steam na teh operacijskih sistemih ne bo več deloval.

Uradni zapis pravi, da sta tej odločitvi botrovala dva faktorja. Nekatere funkcije Steama se namreč zanašajo na vgrajeno verzijo brskalnika Google Chrome, ta pa je prenehal podpirati oba operacijska sistema. Prav tako bodo naslednje verzije Steama potrebovale varnostne popravke in funkcije, ki jih vsebujeta samo sistema Windows 10 in 11.

windows 7

Kakšne večje izgube igralcev s tem ne bodo zabeležili, saj je nedavna analiza Steamovih uporabnikov pokazala, da samo 0,09 % uporabnikov še vedno vztraja na Windows 7, od tega jih je 1,43 % na 64-bitni verziji. Windows 8.1 je še manj popularen, saj njegov delež uporabnikov znaša vsega 0,34 %.

Daleč najbolj popularen je še vedno Windows 10, a enajstica ga počasi, a vztrajno dohiteva.

Električni družinski vagon KIA EV9 bo ponujal tretjo stopnjo samodejne vožnje

0

Zaplavajmo enkrat za spremembo v čedalje bolj popularen svet električnih avtomobilov, ki jih že zdavnaj ne ponuja samo Tesla, ampak tudi drugi ponudniki, ti pa so začeli v svoje štirikolesnike tlačiti tudi algoritme, ki poskrbijo za samodejno vožnjo po dolgih odsekih avtocest.

Južnokorejski proizvajalec KIA je predstavil svoj novo terensko vozilo EV9, ki je glede na prostornino pravi orjak in bo namenjen predvsem malce večjim družinam. Gre za povsem električni avto, ki ponuja odličen izkoristek baterije in bo na voljo v treh različicah.

EV9 RWD Long Range bo namenjen tistim, ki želijo iz baterije potegniti čim več, na hitrost pa se požvižgajo. Ta model avtomobila bo vseboval 99,8 kWh težko baterijo, ki bo z enim polnjenjem omogočala prevoz 541 kilometrov, je pa zaradi varčnosti tudi najpočasnejši in za doseg 100 km/h boste potrebovali 9,4 sekunde. Naslednji model je RWD Standard Range, ki vsebuje 76,1 kWh baterijo, njegov 160 kW motor pa bo do stotice potegnil v 8,2 sekunde. Če si omislite AWD model boste dobili 99,8 kWh baterijo, a hkrati tudi dvojni, 283 kW motor, ki za doseg 100 km/h potrebuje samo 6 sekund. Pri vseh treh modelih se lahko veselimo 800 V polnjenja, ki v 15 minutah napolni avto za prevoz 240 kilometrov.

Ker je to moderen avtomobil, vas bo seveda KIA poskušala prepričati v odklep dodatnih lastnosti avta, ki so notri že vgrajene, a so programsko zaklenjene, dokler ne odprete denarnice in dokupite par mikrotransakcij. V primeru EV9 boste preko notranje trgovine Connect odklenili tip osvetlitve in dodatno moč pri pospeševanju, ki pri AWD modelu skrajša čas do 100 km/h na samo 5,3 sekunde. Tu je še samodejno parkiranje za katerega bo prav tako treba doplačati, cene teh dodatkov pa še niso znane.

KIA EV9 bo prav tako ponujal tretjo stopnjo samodejne vožnje, ki po kmečko povedano pomeni, da se avto vozi sam, a mora biti voznik še vedno biti prisoten. Zahvaljujoč senzorju LiDAR bomo lahko vožnjo prepustili funkciji Highway Driving Pilot, a to velja samo za daljše odseke avtocest, smrčanje pa za volanom ni priporočeno.

KIA še ni razkrila cene in datuma izida za EV9. V Južni Koreji se bodo prednaročila odprla to spomlad, v druge države pa naj bi avto prispel v drugi polovici 2023, cena pa zaenkrat ni znana, a če pogledamo prejšnji model EV6, ki se v Sloveniji prodaja za nekje 60 tisočakov, lahko pri EV9 pričakujemo še višjo ceno.

RTX 4070 naj bi stal 599 $

0

Grafične kartice te dni resda niso več tako nedosegljive kot je bilo to samo eno leto nazaj in dandanes lahko obiščeš vsako večjo trgovino s takšno robo in si privoščiš kakšen izdelek izpod rok AMD-ja ali NVIDIE, brez da bi moral čakati na sprostitev zaloge.

Zaloge so se resda vrnile, a kar se ni povrnilo so cene grafičnih kartic, ki so bile pred koronavirus krizo povsem druga slika kot pa jo gledamo te dni. Če si včasih stisnil jurja evrov in si v zameno dobil grafično pošast, s katero si lahko leta igre preigraval na najvišjih grafičnih nastavitvah, lahko danes za ta isti denar dobiš samo grafično kartico srednjega ranga. Če si želiš nekaj boljšega, kot je denimo RTX 4080, boš za to čast moral odšteti nekje 1.600 €, za najmočnejšo inačico RTX 4090 pa kar pripravi dobra dva tisočaka evrov.

Te nore cene so tako visoke, da je v bistvu vseeno če zaloga obstaja, saj si je ne more privoščiti praktično nihče. Govorice zdaj pravijo, da znamo kmalu dobiti grafično kartico, ki bo nosila vsaj približno normalno ceno in šampion takšnega upanja naj bi bil RTX 4070.

Za tega se namreč šušlja maloprodajna cena 599 $, kar je veliko manj od že izdane kartice RTX 4070 Ti, ki stane 799 $. Govora je o ameriških cenah, ki z Evropo nimajo ravno neke prave veze, saj so pri nas cene povsem drugačne – za RTX 4070 Ti boste pri nas denimo odšteli več kot 1000 €. A so po drugi strani dober temelj za vsaj približno ugibanje cene: če pri američanih velja cena 599 $, potem bomo bržkone pri nas za njo odštevali od 700 do 800 €. Še vedno je to ogromno in tudi ameriška maloprodajna cena za RTX 4070 je za 100 $ višja od RTX 3070, ki je v 2021 izšel pod cenovno nalepko 499 $.

Kar se tiče specifikacij naj bi RTX 4070 vseboval enako število CUDA jeder kot RTX 3070, a višjo frekvenco delovanja pri 1,92 GHz, še bolj pomemben v primerjavi s predhodnikom pa je pomnilnik, ki ga bo tule za 12 GB, medtem ko ima lanskoletna verzija vsega 8 GB. To zna biti najbolj pomembna lastnost nove grafične kartice, saj so zadnje izdani AAA naslovi pokazali, da grafične kartice z 8 GB pomnilnika preprosto niso več dovolj, to pa nato pripelje do grdega zatikanja ali pa nižanja grafičnih nastavitev. Poleg tega boste ob pridobitvi te grafične kartice dobili boljši izkoristek ray tracing učinkov, pozabavali pa se boste lahko tudi ob tehnologiji DLSS 3, ki deluje samo na RTX karticah četrte generacije in pri nekaterih naslovih sličice na sekundo praktično podvoji.

NVIDIA naj bi RTX 4070 na trg poslala v sredini aprila, tako da če še vedno iščete zamenjavo svoje grafične kartice in bi radi ob tem prihranili nekaj evrov, potem se splača biti še malce potrpežljiv – seveda je pametno počakati tudi na prve recenzije iz strani neodvisnih YouTuberjev ali pa spletnih strani.

Scott Pilgrim se vrača z originalno zasedbo v obliki animeja

0

Spomnim se, da sem si leta 2010 ogledal film Scott Pilgrim proti vsem in da sem ogled zapustil mešanih občutkov. Film mi sicer ni bil zanič, a po drugi strani spet ni bil nekaj takšnega, kar bi se mi res zapisalo v spomin in če danes pogledam oceno na IMDb-ju lahko vidim, da pri teh občutkih nisem sam.

Zato sem bil kar malce presenečen, da si je zadeva skozi leta nabrala takšen kulten status. Ta istega leta smo dobili tudi videoigro, ki pa je bila štiri leta kasneje umaknjena iz prodajnih polic, oboževalci pa so tako dolgo tečnarili Ubisoftu, da je ta na koncu dvignil roke in igro zopet poslal v prodajo pod imenom Scott Pilgrim vs the World: The Game Complete Edition. To je nekatere privržence malce umirilo, a še vedno je pri nekaterih gorela želja po pravem filmskem nadaljevanju in morda se tem leta 2023 končno izpolnijo tudi te želje.

Vendar ne v podobi, ki so jo morda pričakovali. Film, ki je bil narejen po stripu, se namreč dogaja znotraj magične različice mesta Toronta, naš junak Scott pa ima posebne moči. V praksi to pomeni veliko posebnih efektov, ki niso poceni, zaradi česar prižig zelene luči za delo na drugem delu ni tako enostavno. Snemanje risane verzije v obliki animeja pa je povsem druga stvar in ravno na to je začel lani namigovati Netflix, zdaj pa smo dobili tudi uradno potrditev obstoja projekta.

Novico je na Twitterju uradno potrdil režiser originalnega filma Edgar Wright in to preko kratkega dražilnika, ki sicer ne pokaže sloga animacije ali pa uradnega naslova, vseeno pa je hudo pomemben. Pomeni namreč uradno potrditev, da zadeva res obstaja, hkrati pa lahko vidimo, da se bo pred mikrofon vrnila praktično celotna originalna zasedba igralcev. To ni majhna stvar, saj so nekateri med njimi v trinajstih letih postali pravi Hollywoodski zvezdniki, saj med imeni najdemo Chrisa Evansa, Aubrey Plazo, Brie Larson in Kiearana Culkina. Vlogo Scotta bo zopet prevzel Michael Cera, ki je leta 2010 še lahko odigral vlogo zmedenega najstnika, zdaj pa je že odrasel možakar, ki nosi smešne brke. Morda je ravno to razlog, da direktno nadaljevanje ne bi ravno imelo smisla, saj so vsi igralci zdaj že prestari, v animaciji pa so takšne skrbi odveč.

Režiser originala Edgar Wright bo tokrat služil kot izvršni producent, v razvoj pa je vpleten tudi kreator stripa – Bryan Lee O’Malley.

Zdaj nam ne ostane drugega kot čakanje na daljši uradni napovednik in datum izida. Glede na Edgarjeve Twitter objave te stvari niso več daleč stran, ogled originala pa je možen na Netflixu, a samo če posedujete VPN.

CD Projekt RED bo junija podelil nove novice glede Cyberpunka 2077

0

Prvotni načrt glede igre Cyberpunk 2077 je bil povsem drugačen od realnosti. Razvijalec CD Projekt RED je namreč nameraval izdati bogato enoigralsko igro, ki jo bo nato dopolnjeval še večigralski del, ta pa naj bi bil tako izpopolnjen, da bi celo potonil GTA 5. S pretekom časa pa so načrti postali veliko bolj skromni in ob izidu smo dobili izjemno hroščat naslov, ki je potreboval ne meseca, ampak kar leta, preden je prispel v neko sprejemljivo stanje. Sploh si ne predstavljamo, kakšno bi bilo večigralstvo in dobro, da je tega CDPR kar odrezal, saj jim dve leti in pol po izidu Cyberpunk 2077 še vedno zaposluje večji del ekipe in čeprav so Poljaki že napovedali cel kup novih projektov, ki bodo ponovno skočili tudi v fantazijske vode The Witcherja, so tisti glavni programerji zaposleni z izdelavo dodatka The Phantom Liberty.

Gre za njihov še zadnji projekt, ki bo narejen znotraj pogona RED Engine, medtem ko bodo vse njihove bodoče igre tekle znotraj Unreal Engina 5. Za dodatek smo dobili en napovednik ter razkritje, da bo v njem vidno vlogo igral Idris Elba, kakšnega res pravega igranja pa zaenkrat še nismo videli. CDPR se več kot očitno trudi, da bi si zopet popravil ugled zato si bodo za izdelavo dodatka vzeli svoj čas, saj se na vsak način želijo izogniti situacije, ki se je pripetila ob rojstvu originalne igre. Eden od ukrepov se je tikal tudi konzol, saj The Phantom Liberty ne bo izšel na konzolah prejšnje generacije, tako da je ekipa odrezala delo na optimizaciji za konzole Xbox One, Xbox One X, PlayStation 4 in PlayStation 4 Pro, kar bi moralo olajšati razvoj.

Od zadnjega napovednika so pretekli trije meseci in oboževalci so zopet postali nestrpni. Da bi malce umirili njihove strasti je CD Projekt RED na Twitterju zapisal, da bodo junija z nami podelili nove informacije glede DLC-ja. To lahko pomeni veliko stvari: pravi igralni napovednik ali pa celo datum izida, za katerega nekateri ugibajo, da bi se znal zgoditi že avgusta. Karkoli že je, marec je bil glede igričarskih novic nekam pust, zato smo prilezli že do točke, kjer razvijalci iger delajo najave za svoje najave.

Tudi od zadnje posodobitve za Cyberpunk 2077 je preteklo že nekaj časa, je pa razvijalec najavil, da bomo v bodočem popravku končno dobili delujoč sistem policije, igra pa je konec prejšnjega meseca pridobila status verificiranega naslova za igranje na prenosnem PC-ju Steam Deck.

E3 je bil tudi uradno preklican

No, pa se je naposled zgodilo. E3, nekdaj največji igričarski dogodek na svetu, je bil za letos po enem preklicu in eni povsem digitalni različici, spet napovedan za srečanju v živo sredi običajne lokacije Los Angeles Convention Center. A žal od tega ne bo nič, saj je organizator ESA včeraj sporočil žalostno novico, da je bil dogodek, tako v digitalni kot fizični obliki, preklican.

Novico je sprva včeraj objavil IGN, ki mu je zaradi tega za nekaj časa stran preprosto odpovedala, nakar jo kakšno uro kasneje potrdila tudi sama ESA. Letošnjo organizacijo je prevzel ReedPop, ki sicer v javni izjavi ni podal kakšnega res konkretnega razloga za odpoved, a IGN pravi, da so nekateri, ki delajo pri ESA, dobili e-poštno sporočilo iz strani vodilnih, tam pa je bil kot razlog za preklic premajhna zainteresiranost založnikov, zaradi česar izvedba dogodka ni imela smisla.

Preklic dogodka sicer ni tako veliko presenečenje, saj so se temni oblaki začeli izrisovati že nekaj časa nazaj, ko so svojo udeležbo odpovedali Sony, Nintendo in Microsoft. Nakar je nedavno dogodek zapustil tudi Ubisoft, kasneje pa sta udeležbo preklicala tudi SEGA in Tencent. Tehnično gledano bi se dogodka še vedno lahko udeležilo cel kup podjetij in ReedPop je samo prejšnji mesec dogodek oglaševal kot “s polno paro naprej“, v tem času pa je očitno para izpuhtela v zrak in dogodek finančno ni bil več smiselen.

Kar je pogrelo tudi nas, saj smo imeli za letos čisto prvič planiran izlet v Los Angeles, kjer bi se meni osebno izpolnila dolgoletna želja udeležbe dogodka, ki sem ga spremljal še kot smrkavec ob prebiranju dogodivščin članov revije Joker. Obisk Los Angelesa iz naše strani sredi junija je še vedno planiran, saj nameravamo obiskati vsaj dva dogodka: Microsoft bo držal svojega ob nekje istem času, Ubisoft pa naj bi prav tako pripravil svojo konferenco Ubisoft Forward.

Tako naše potovanje v mesto angelov še vedno ima smisel, a moramo reči da smo nad odpovedjo dogodka še vedno presneto razočarani. Res je, da takšni fizični sejmi dandanes izgubljajo na pomembnosti, saj vsi založniki raje selijo svoje predstavitve v digitalne vode, ker je to veliko ceneje, za takšne predstavitve pa si lahko izberejo svoj točno določen čas.

Vendar pa je bil E3 veliko več kot samo nizanje napovednikov. Na enem mestu so se lahko podružili razvijalci, založniki in novinarji, s tem pa se je napletla marsikakšna poslovna in celo prijateljska vez. E3 nam je skozi leta dostavil cel kup zabavne vsebine, ki je sicer cringe, a je ravno zaradi tega legendarna. Digitalne konference nam preprosto ne morejo dostaviti nerodne Konamijeve konference in brez E3-ja ne bi nikoli dobili nastopa iz strani Keanuja Reevesa in njegovega stavka “You’re breathtaking!” med promocijo igre Cyberpunk 2077.

Žal se nam zdi, da tole ni samo preklic letošnjega dogodka, ampak smrt E3-ja na splošno. K sreči imamo v Evropi v avgustu Gamescom in septembra na Japonskem azijsko obarvan Tokio Games Show, a vseeno imamo občutek, da se je od nas poslovil delček zgodovine in s tem tudi otroštva.

Dying Light 2 ima leto po izidu manj aktivnih igralcev kot pa original

Originalni Dying Light je že ob izidu veljal za eno najboljših zombijaških izkušenj. Štorija je bila sicer šibka, a razvijalec Techland jo je nadomestil z zabavnim sistemom prečkanja sveta, dobro zamišljeno mapo in s sistemom različnih orožij, ki ste jih lahko sestavljali skupaj ter iz njih ustvarili prave morilske mojstrovine. Techland je nato urno začel delati na nadaljevanju, original pa je ves čas vmes podpiral z novo vsebino, ki je bila velikokrat tudi povsem brezplačna.

Dobro leto nazaj smo po dokaj zakompliciranem razvoju končno dobili Dying Light 2 in čeprav ta ni bil zanič, je bil za mnoge eno veliko razočaranje. Štorija je postala še bolj trapasta od prej, a kar smo v naši recenziji igri še bolj zamerili, je dejstvo, da okolica in mapa nista bili več videti kot nekaj, kar bi nosilo vsaj delček verodostojnosti, zaradi česar je trpela tudi atmosfera. K temu lahko ob izidu dodate še kup hroščev, slabši sistem fizike in zanašanje na orožja, ki so se zdaj spet kvarila, a za razliko od originala jih ni bilo možno popraviti.

Medtem ko je originalna igra dolgo uživala sloves in si zgradila zvesto občinstvo, ki je skozi leta preigralo vsak košček nove vsebine, ki ga je izdavil Techland, za nadaljevanje velja ravno nasprotno. Dobro leto po izidu številke na Steamu kažejo žalostno sliko: včeraj jo je igralo največ 6.455 igralcev, medtem ko je original zabeležil 8.270 špilavcev.

Za enoigralske naslove je sicer normalno, da po določenem preteku časa igralna baza upade, a tule primerjave z 8 let starim originalom ne gre ignorirati. Dying Light je namreč naslov, ki poleg preigravanja zgodbe ponuja še kup stranske zabave pri sestavljanju orožij in iskanju dragocenih surovin, v katere nekateri igralci vložijo stotine ur in ravno to se je zgodilo pri originalu, zaradi česar je po vsem tem času še vedno tako igran. Dying Light 2 pa preprosto zaenkrat vsebuje premalo vsebine in čeprav je Techland spočel nekaj popravkov in izdal en bolj slabo sprejet DLC, se nekako čuti, da jih pri razvoju ne žene več takšna strast do zombijaškega žanra.

Vendar pa se zna vse še spremeniti, saj bo Dying Light 2 tudi v 2023 prejel nekaj pomembne vsebine. V aprilu bomo dobili večjo posodobitev, ki bo povsem prenovila sistem fizike, junija pa nas čakajo novi sovražniki in prava nočna izkušnja. To zadnje verjetno leti na noči, ki so bile v drugem delu veliko manj temne kot pa v originalu, zaradi česar je v zrak izpuhtel tudi strah pred navali zombijev in tistih bolj smrtonosnih sovragov, ki ven pokukajo samo ponoči.

Dying Light 2 ima torej še vse možnosti, da izpolni pričakovanja igralcev in popravi svoj sloves. Vendar pa je tudi jasno, da Techland že gleda v prihodnost, saj so nedavno najavili povsem nov projekt, ki bo neke vrste RPG na povsem tujem svetu.

Horizon Forbidden West dodatek bo izšel samo na PS5 zaradi impresivnega sistema oblakov

0

Slabi trije tedni nas ločijo od novih avantur v že tako ogromnem svetu igre Horizon Forbidden West. Razvijalec Guerrilla Games namreč dela na dodatku Burning Shores, ki ob od igralca za preigravanje najprej zahteval zaključeno glavno kampanjo, nakar nas bo poklical Sylens, ki nam bo podal novo nalogo.

Razvijalec nas je z najavo DLC-ja kar pošteno presenetil, saj bo razširitev izšla samo za konzolo PlayStation 5, medtem ko bo štirica ostala brez dodatne vsebine. Guerrilla Games to potezo opravičuje z dejstvom, da so želeli pri dodatku resnično izkoristiti vso moč konzole PlayStation 5, ki nam bo prinesla še bolj verodostojno grafično podobo.

Zastarano drobovje deset let stare konzole PlayStation 4 nekaterih tehnikalij enostavno ne bi bilo zmožno prežvečiti in ene od te prednosti se je razvijalec dotaknil na PlayStationu blogu, tiče pa se… Oblakov?

Tako je, Guerrilla Games pravi, da bo Burning Shores s sabo prinesel prenovljeno tehnologijo prikazovanja raznoraznih oblakov, ki se bodo tokrat vedli bolj realistično, saj so zgrajeni na vokslih. V njihovih prejšnjih igrah so bili 3D oblaki zgrajeni iz omejenih skupkov 2D informacij, PlayStation 5 pa lahko vsebuje veliko večje podatkovne baze, zaradi česar je bilo zmožno zgraditi povsem novo tehnologijo izrisovanja oblakov.

V praksi to pomeni, da bo raziskovanje neba postalo v dodatku veliko bolj pomembno, saj bomo med meglicami našli tunele in celo zaklade. Za dvig med oblake bomo očitno dobili tudi neko novo robotsko žival za jezdenje, saj lahko v kadrih vidimo zverino, ki sicer spominja na Sunwinga, a ima kljun, ki je podoben pelikanu.

Guerrilla Games se sicer ni izjasnil, ali znamo te prenovljene oblake dobiti tudi v svetu originalne kampanje, kar bi bil vsekakor lep izgovor za ponovno preigravanje. Burning Shores izide 19. aprila in to po presenetljivo nizki ceni 19,99 €.

Razkrita aprilska ponudba naročnine PlayStation Plus Essential

0

April s sabo ne bo prinesel samo kislega vremena, ampak tudi novo zalogo iger znotraj naročnine PlayStation Plus Essential. Tudi tokrat je Sony za nas pripravil trojico naslovov, kjer sta dva na voljo tako za konzolo PlayStation 4 kot tudi za PlayStation 5, medtem ko bodo enega lahko igrali samo lastniki najnovejših konzol.

Prvi izmed naslovov sliši na ime Meet Your Maker in če za igro morda še niste slišali, je morda razlog za to dejstvo, da zadeve še ni na trgu, ampak se bo prvič pojavila ravno znotraj nove mesečne ponudbe PlayStation Plus Essentials. Izdelal jo je razvijalec Behaviour Interactive, ki je znan po svoji večigralski igri Dead By Daylight, vaša naloga pa bo v postapokalitpičnem okolišu sezidati prav posebno stopnjo, ki jo naseljujejo zli nasprotniki in pasti, nato pa to stopnjo pošljete na splet, kjer jo bodo poskušali premagati vsi igralci, ki si v svoji zbirki lastijo kopijo igre.

Gre za dokaj unikatno zamišljen naslov, ki ima potencial postati nova uspešnica ali pa pri igralcih povsem pogrniti. Preigravanja se boste lahko lotili samotarsko ali v navezi s še kakšnim igralcem, največ pa boste od igranja potegnili tisti, ki v sebi gojite nekaj graditeljske žilice in domišljije.

Druga igra je Tails of Iron, 2D RPG avantura, ki vsebuje platformske izzive in nekaj naprednega, soulslike boja. Prevzeli bomo vlogo Redgija, mišjega princa, ki bo poskušal obnoviti svoje kraljestvo, to pa bo dosegel samo tako, da bo premagal nasprotujoči klan žab in na koncu porazil še njegovega šefa Greenwarta. Tails of Iron je izšel lani in je prejel pozitivne ocene, dodatni plus pa je dejstvo, da boste podajanje dogodkov slišali iz ust Douga Cockleja, ki ga vsi poznamo kot glas Geralta iz trojice The Witcher naslovov.

Za konec je tule še Sackboy A Big Adventure, ki ga bodo lahko preigravali samo lastniki sistemov PlayStation 5. Tudi tole je platformščina, ampak obarvana v odlično 3D podobo, ki jo lahko preigravate sami ali v družbi s prijateljem, čaka pa vas cel kup dobro zamišljenih stopenj in nekaj vrhunskega zvočnega igranja.

Novo mesečno bero iger boste lahko prevzeli od 4. aprila dalje, do takrat pa lahko prevzamete ponudbo iz marca, ki jo sestavljajo igre Battlefield 2042, Minecraft Dungeons in Code Vein.

Forspoken dobiva DLC

0

Če bi za leto 2023 izbiral igro, ki je bila do sedaj najbolj popljuvana iz strani igralcev, bi se na vrh seznama zagotovo uvrstil Forspoken. Gre za povsem svežo franšizo izpod rok založnika Square Enix in razvijalca Luminous Productions, v kateri prevzamemo vlogo Frey, tipične mlade ženske znotraj New Yorka, ki se po spletu naključij teleportira v magični svet, tam dobi magične sposobnosti in začne delati tisto, kar je v navadi za vsakega takšnega junaka: reševati svet.

Igralci Forspokenu niso bili ravno naklonjeni, veliko vlogo pri temu pa je igrala nekam antipatična glavna junakinja, slaba optimizacija na PC-ju in plehke stranske misije. Nam je bila zadeva na trenutke sicer všeč, saj je šibanje skozi raznolik svet in delanje kaskaderskih potez, ki so bile sparjene z dokaj zabavnim bojem, vedno privlačno, a smo tudi priznali, da ima zadeva vsekakor kar nekaj bolečih problemov.

Square Enix s prodajo zagotovo ni bil zadovoljen, saj naj bi v projekt vložil 100 milijonov, nakar pa zaradi slabih ocen in kritik zadeva ni dosegla pričakovanj. Razvijalec Luminous Productions bo zaradi neuspeha prenehal obratovati kot samostojna entiteta in bo 1. maja združen nazaj z založnikom, pred svojo smrtjo pa bo za Forspoken še vedno izdelal nekaj dodatne vsebine.

Založnik je namreč prodajal tudi dražjo verzijo igre Deluxe Edition in ta je obljubljala DLC-je, ki jih mora Square Enix zakonsko izgotoviti. Zato je bil najavljen prvi DLC In Tanta We Trust, ki bo Frey vrnil nazaj v preteklost in sicer v dogodke, ki so se odvijali 25 let pred njenim originalnim prihodom v svet Athie. Znašli se bomo sredi kataklizmičnega dogodka Purge of the Rheddig, ki je Athio praktično uničil, njene voditelje Tante pa spravil v norost.

In Tanta We Trust bo poleg nove mape prinesel tudi nove sposobnosti za Frey ter nekaj novih likov – med njimi tudi novega spremljevalca Tanto Cinto.

DLC ima napovedan izid za 26. maj, cena pa zaenkrat ni znana. Lastniki Deluxe verzije imate dodatek že prištet v nakupu, v igranje pa se boste lahko spustili že malce prej in sicer 23. maja.

Igra Zelda: Tears of the Kingdom pokazala 10 minut igranja

0

Najbolj pričakovana igra konzole Nintendo Switch je včeraj dobila 10 minut novega igranja, video pa bo nekatere navdušil, druge pa morda celo odbil od prednaročila. Zelda: Tears of the Kingdom je namreč vizualno zelo podoben predhodniku Breath of the Wild, kar sicer ni presenetljivo, saj je tole direktno nadaljevanje, ki se bo dogajalo na isti mape dežele Hyrule, le da bo ta tokrat dobila nekaj sprememb.

Skozi novo igranje nas je popeljal producent Eiji Aonuma, med prezentacijo pa smo dobili vpogled v nekaj novih posebnih sposobnosti, ki jih bo lahko vihtel glavni junak Link. Najbolj pomembna je gotovo veščina imenovana Fuse, ki nam omogoča spajanje različnih predmetov za ustvarjanje prav posebnih orožij. Tako lahko na navadno vejo prilepimo skalo, zaradi česar bodo naši udarci bolj uničujoči ali pa na puščico namestimo posebno snov, ki sovražnika zamrzne. Seveda so to samo osnove in če nas je Breath of the Wild česa naučil je to, da igralcem nikoli ne zmanjka domišljije pri kombiniranju veščin in predmetov za ustvarjanje resnično neverjetnih podvigov.

V spregi s tem gre tudi nova veščina Ultrahand, ta pa ima podoben princip delovanja, le da preko nje ustvarjamo večje predmete kot so denimo čisto pravi avtomobili, barke in leteče naprave. Tears of the Kingdom bo očitno veliko poudarka dajal na grajenje različnih onegajev, kar bo tistim bolj iznajdljivim igralcem vsekakor izpolnilo mokre sanje.

Veščina Recall nam omogoča vrtenje časa nazaj, zaradi česar bomo lahko dosegli drugače težko dostopne predele, medtem ko nam bo Ascend omogočal, da se preprosto prežarčimo skozi strop in se pojavimo na njegovi drugi strani.

Nove veščine so v bistvu tista glavna stvar, ki Tears of the Kingdom ločijo od predhodnika, saj je vse ostalo večidel enako kot v Breath of the Wild. Spet nas bo čakala velik svet, ki je večinoma prazen, a ga bomo zdaj bolj podrobno raziskovali tudi vertikalno, uporabniški vmesnik pa je ostal praktično nespremenjen. Vrnila se je tudi mehanika kvarjenja orožij, ki so jo nekateri srčno sovražili v originalu, a Nintendo pri njej vztraja, zato boste tudi tukaj morali redno skrbeti za preklapljanje med orožji.

Grafična paleta je prav tako ostala enaka, a zdaj se res že pošteno poznajo leta konzole Nintendo Switch. Pri Zeldi sicer vedno največ šteje igralnost, a naj si še tak oboževalec franšize in ne boš mogel spregledati migetajočih senc, nazobčanih tekstur in nizkega števila sličic na sekundo.

Skrajni čas bi bil že za najavo konzole Switch 2, a o njej ni ne duha, ne sluha, Nintendo pa je najavil na novo prebarvano trenutno konzolo, ki bo nosila podobe iz Tears of the Kingdom in bo podprta z OLED zaslonom.

Tako olepšana konzola bo v prodajo stopila 28. aprila, medtem ko ima igra Zelda: Tears of the Kingdom napovedan izid za 12. maj in bo zase zahtevala 70 €.

The Last of Us Part 1 na PC-ju ima očitno cel kup težav z optimizacijo

0

Včeraj smo navdušeno pričakovali na predelavo igre The Last of Us Part 1 za PC, kar je bila za nekatere računalničarje želja vse od takrat ko so na spletu gledali igralne posnetke izvirne verzije za konzolo PlayStation 3, vmes pa sanjali, da bo Sony enkrat vendarle opustil misli na ekskluzivnost in zadevo preselil tudi na PC.

Takšna selitev franšize je bila zato hudo pričakovana, ogenj na bencin pa je prilila še nedavno zaključena 1. sezona istoimenske serije, ki je pretočnemu servisu HBO Max dostavila še eno uspešnico.

Vendar pa očitno predelava ni šla povsem po načrtih, saj igra trenutno na Steamu nosi oceno Mostly Negative, spletni forumi pa so polni pritožb PC-jašev, ki so od te predelave pričakovali veliko več.

PC weird new glitches, the characters get wet during a cutscene for no reason
by u/Putrification in thelastofus

Igra ima očitno določene težave z optimizacijo, saj igralci poročajo o rednih rušenjih, zatikanjih in nizkih sličicah na sekundo. Večino teh se da očitno odpraviti, če ste pri prvem zagonu igre potrpežljivi in počakate, da igra najprej vnaprej naloži vse senčnike. To zna trajati, saj nekateri igralci poročajo, da nalaganje traja tudi po več kot pol ure, a je očitno nujno.

Nalaganje senčnikov je sicer opcijsko, saj se da ta korak preskočiti, a nato boste med igranjem naleteli na cel kup težav, saj se bo igra v določenih segmentih kar ustavila, na zaslon izpisala besede “Please Wait” in se nadaljevala, ko se bodo senčniki naložili do konca.

This is how Iron Galaxy/Sony/ND gifted us with an $70 game. Ryzen 5 5600 + RX 6750XT 12GB + 32GB Ram running on medium settings@1080p (Shader cache 100% compiled)
by u/niecantrell in thelastofus

Zaradi tega nalaganja senčnikov in igralcev, ki so ta korak preskočili, je težko razločiti, kaj je posledica preskoka nalaganja in kaj so ločene težave. In teh je cel kup, saj nekje vidimo grafične napake, spet drugje gledamo v zatikanja na močnih PC-jih, čeprav je bilo nalaganje senčnikov pred tem 100 %.

Igra naj bi bila izjemno zahtevna do procesorja, a to naj bi bilo odpravljeno, če pustite igri, da senčnike naloži do konca. So se pa pojavile tudi težave pri igranju z miško in tipkovnico, saj ob obračanju kamere dobimo nekaj zatikanja. Ta isti problem se je pojavil pri predelavi Uncharted: Legacy of Thieves Collection, kar ni naključje, saj je za predelavi obeh iger poskrbel isti studio Iron Galaxy.

Razvijalec Naughty Dog je na Twitterju že zapisal, da je pritožbe igralcev ne letijo na gluha ušesa in da že delajo na popravkih. Kdaj bodo ti prispeli zaenkrat ni znano, gredo pa kopije na Steamu hitro iz polic, saj se je igra glede prodaje uvrstila na najvišje mesto.

Čedalje več založnikov odpoveduje udeležbo na E3-ju

0

Electronic Entertainment Expo oziroma E3 je desetletja veljal za tisti glavni igričarski dogodek za udeležbo katerega so se založniki kar tepli med sabo. Vsako leto se je odvil v Los Angelesu in je bil odličen izgovor za druženje novinarjev, razvijalcev in založnikov, vsi pa so od njega potegnili nekaj pozitivnega: novinarji so lahko igrali določene igre, ki so bili še mesece od izida, založniki pa so zaradi spisanih člankov dobili prav lepo oglaševanje prihajajočih naslovov.

Vendar pa E3 dandanes ni več tisto, kar je bil v svojih zlatih letih. Založniki so namreč pogruntali, da je postavljanje štanta znotraj Los Angeles Convention Centra dokaj drago in da lahko pridejo veliko ceneje čez, če v internetni dobi pripravijo samo preprosto prenos v živo, tega pa lahko spočnejo na svoj izbrani datum, brez da bi si morali oder deliti še s kom drugim.

Nato je prispela še koronavirus kriza, zaradi česar je bil E3 za eno leto odpovedan, za drugo pa je pričaral samo spletni prenos v živo, založniki pa so medtem pridno delali na svojih lastnih digitalnih predstavitvah. E3 se je nameraval letos vrniti v velikem slogu, organizacijo dogodka pa je prevzel ReedPop, ki že leta dela na podobnih dogodkih PAX, letos pa bi E3 odprl tudi za splošno rajo.

Vse je bilo pripravljeno za njegovo vrnitev, a nato so se začeli temni časi. Udeležbo sta najprej odpovedala Nintendo in Microsoft, kar je bil za dogodek dokaj hud udarec. Microsoft je sicer v uradni izjavi zapisal, da še vedno podpirajo dogodek in da bodo ob istem času še vedno prisotni v Los Angelesu, le da na drugi lokaciji. Nintendo se bo letos osredotočil samo na svoj spletni prenos Direct, Sony pa se je že dolgo nazaj odpovedal E3-ju, zato tudi letos ni nihče od njega pričakoval fizične udeležbe.

Tej novici je sledilo malce premirja, a včeraj so se začele pojavljati novice novih odpovedi. Francoski založnik Ubisoft je bil eden prvih, ki je udeležbo na E3-ju potrdil, včeraj pa je za spletno stran VGC potrdil, da bodo šli v drugo smer, zato bodo v Los Angelesu 12. junija priredili svoj lastni dogodek Ubisoft Forward.

IGN je nato izvedel, da sta svojo udeležbo odpovedala tako SEGA, kot tudi kitajski Tencent. Kontaktirali so tudi nekatere druge založnike in čeprav Bandai Namco, Activision Blizzard, Epic Games, Take-Two, Square Enix, Embracer Group in Warner Bros. svoje udeležbe niso preklicali, je niso tudi potrdili.

Organizator ReedPop medtem molči in uradna spletna stran dogodka še vedno našteva Ubisoft kot potrjenega udeleženca dogodka. Samo mesec nazaj je v ločenem intervjuju napovedal, da se bo E3 zagotovo pripetil, saj imajo pod sabo celo vrsto večjih in manjših založnikov.

Vendar pa novinar Andy Robinson riše bolj črno sliko in od svojih zaupanja vrednih virov sliši tako slabe stvari, da ne bi bil presenečen, če bi bil E3 še ta teden preklican. Tudi IGN-ovo poročilo ni ravno pozitivno, saj so jim nekateri založniki povedali, da so ob preteklih E3-jih ob tem času že imeli potrjene udeležbe, rezervirane hotele in lete ter pripravljen načrt poteka dogodkov. Zdaj pa je dogodek samo dobra dva meseca stran in še vedno ni jasno, kdo se ga bo sploh udeležil in če bo na koncu sploh izpeljan.

E3 se bo letos odvil med 11. in 16. junijem v Los Angelesu in res upamo, da organizatorjem uspe preplezati prepreke in dogodek izpeljati tako kot se zagre.

Emulator za GameCube in Wii igre prihaja na Steam

0

Emulatorji konzol so zelo, zelo fajn stvarca, saj nam omogočajo preigravanje igričarskih klasik, ki so izšle na prastarih konzolah, direktno na PC-ju. Ne samo, da na ta način dobimo verzijo arhiviranja starih iger, ki bi drugače bile hitro pozabljene, ampak lahko te zgodovinske igre preigravamo na višjih ločljivostih in sličicah na sekundo.

Na spletu imamo emulator za praktično vsako starejšo konzolo, eden najbolj prevalentnih izdelkov zadnjih let pa sliši na ime Dolphin. Svoj prvi izid je doživel leta 2003, za svojo nalogo pa si je najprej zadal zvesto emuliranje konzole GameCube, nato pa še njenega naslednika Wii. Sprva so igre komajda tekle, a skozi leta je emulator pridno pridobival na optimizaciji, zraven pa je še odpravljal grafične hrošče, dokler ni prišel do stanja, ko igre na njem lahko poganjamo na veliko večjih ločljivostih kot pa sta bili zmožni originalni konzoli, ob tem pa igralci ne utrpijo nobenega zatikanja.

Dolphin je danes de facto načina za preigravanje klasik kot so Super Mario Sunshine, The Legend of Zelda: The Wind Waker ter Metal Gear Sold: The Twin Snakes. Katalog naslovov je seveda še veliko bolj obsežen in težko boste v njem našli kakšnega, ki bi Dolphinu pri zaganjanju še vedno povzročal težave.

In zdaj ta emulator prihaja tudi uradno na Steam. Razvojna ekipa je projekt, ki temelji na odprti kodi, za ta prehod pripravljala nekaj mesecev, nakar je novico ponosno sporočila na svojem blogu. Dolphin je na Steamu že dobil svoj vnos in bo dostopen preko sistema Zgodnjega dostopa, saj je zadeva še vedno v aktivnem razvoju in bo še nekaj časa.

Seveda boste za igranje GameCube in Wii iger te najprej morali dobiti legalno, nato pa jih pretvoriti v digitalno obliko, ki jih bo lahko predvajal Dolphin. Emulator je namreč samo orodje za igranje teh naslovov, saj bi drugače grdo kršil avtorske pravice Nintenda, zaradi česar bi se znašel v težkih legalnih vodah. Emulacija se že tako nahaja nekje na bolj sivi coni zakona, saj je sicer povsem legalna, a novodobni emulatorji tipa Yuzu znajo predvajati že Nintendo Switch igre in to bolje, kot na aktualni konzoli. Ravno zaradi tega je podjetje Irdeto, ki ga na PC-ju poznamo po njegovi DRM zaščiti Denuvo, začelo ponujati ščitenje tudi konzolnih iger pred emulacijo.

Dolphin bo na Steamu zaživel v drugi polovici 2023 in naj bi ob izidu podpiral tudi prenosni PC Steam Deck.

The Last of Us Part 1 danes prispe na PC

0

Danes se bo pripetil nov zgodovinski trenutek pri selitvi nekdanjih Sonyjevih ekskluziv, ki se bodo pojavile še kje, kot pa samo na konzolah PlayStation, saj bo svoj prehod na PC doživela franšiza The Last of Us.

Predelavo bo doživel prvi del, ki je lani dobil olepšavo v podobi igre The Last of Us Part 1 in skok na PC je bil postavljen dokaj premeteno, saj se bo zgodil ravno ko se je dobro zaključila 1. sezona televizijske serije in si gledalci želijo novih avantur v post-apokaliptičnem svetu ZDA. No, novih avantur ne bodo ravno dobili, saj serija zvesto sledi dogodkom prve igre, vendar ni dvoma, da se bo zaradi serije igra dobro prodala, saj se je enako pripetilo izvirniku na PlayStationu 5, kateremu je prodaja poskočila ob prvih predvajanih epizodah na pretočnem servisu HBO Maxu.

PC verzija je dejansko cenejša od tiste na Sonyjevem lastnem ekosistemu, tako da je treba zanjo v trgovinah Steam in Epic Games odšteti 60 €, prednaročilo pa vam omogoči vnaprejšnji prenos datotek, ki so zdaj že na voljo. Za igranje si rezervirajte okoli 100 GB prostora, igra pa se bo za igranje odklenila danes, 28. marca ob nekje 16.00 oziroma 17.00.

the last of us

Razvijalec Naughty Dog je že objavil seznam minimalnih in priporočenih strojnih zahtev, ki so presenetljivo nizke. Za igranje pri ločljivosti 720p in 30 sličicah na sekundo bo dovolj že grafična kartica GTX 970, za igranje pri ločljivosti 1440p pri grafičnih nastavitvah “High” ob 60 sličicah na sekundo pa boste potrebovali procesor prejšnje generacije ali pa grafično kartico ranga RTX 2080 Ti oziroma RX 6750XT. Samo za igranje v 4K bo treba v PC namestiti grafično kartico zadnje generacije, pri izbiri podrobne grafike pa boste potrebovali vsaj 32 GB sistemskega pomnilnika.

the last of us

Naughy Dog je očitno veliko položil v optimizacijo, saj Valve v promocijskih slikah namiguje, da bomo The Last of Us Part 1 igrali lahko tudi na prenosnem PC-ju Steam Deck. Po vseh težavah, ki so jih letos imele PC verzije iger, bi bilo res fajn v roko dobiti nekaj, kar že od prvega dneva deluje brez problemov in za sprejemljivo stanje ne potrebuje mesece popravkov.

Zaenkrat ni še znanega ničesar glede morebitne predelave nadaljevanja The Last of Us Part 2, a to ni niti za konzolo PlayStation 5 dobilo tistih znatnih nadgradenj, kot je denimo podpora za hitrejše nalaganje stopenj in izkoristek pritiklin kontrolerja DualSense. Morda Naughty Dog vse to hrani za premiero 2. sezone, a ta je po zadnjih informacijah še presneto daleč stran.