Te dni bi nam vsem prav prišla kakšna dobra novica. Globalna situacija je te dni močno v riti, zato smo se toliko bolj veselili prihajajoče Sonyjeve konference, kjer bi dobili prvi vpogled v naslednjo generacijo PlayStation 5 iger, morda pa bi celo videli fizično obliko konzole ter izvedeli njeno ceno.
Žal pa od vsega tega ne bo nič. Sony se je namreč v znak podpore protestom, ki te dni množično potekajo po celotni površini ZDA, odločil dogodek Future of Gaming prestaviti na kasnejši datum.
Sony je svojo odločitev sporočil na svojem uradnem Twitter profilu, zraven pa še pripisal, da je zdaj čas, da se slišijo bolj pomembni glasovi in da ti dnevi niso primerni za proslavljanje.
Skupnost je njihovo odločitev pozdravila, pojavili pa so se tudi ciniki, ki to prestavitev označujejo za premeteno marketinško potezo. Te dni bi verjetno konferenco gledalo precej manj ljudi, saj so trenutno v središču pozornosti protesti in Sony se je zato odločil zamakniti dogodek na datum, ko bo malce manj norije in si bo njihov prenos ogledalo več ljudi.
Sony ni edini, ki je zaradi množičnih izgredov prestavil svoj dogodek. Prehitel ga je namreč založnik EA, ki je želel konec maja narediti predstavitev hudo popularne igre NFL 21, a se je odločil raje zamakniti svojo konferenco na kasnejši datum.
Trdno sem prepričan, da bi vsak PC igričar moral preizkusiti ali pa v celoti preigrati vsaj eno igro razvijalca Naughty Dog. Prava škoda je, da je ta izjemno talentiran studio zavezan ekskluzivno Sonyju in njegovim PlayStation konzolam, saj je tako njihovih mojstrovin prikrajšan lep del igričarske publike.
Zato toliko bolj podpiram emulator RPCS3, ki omogoča igranje PlayStation 3 ekskluziv kar na PC-ju. Emulator je še vedno v zgodnjem stadiju razvoja, a pridno napreduje, tako da lahko že igramo nekatere večje igre in to celo z višjimi sličicami na sekundo kot na originalni konzoli.
Kakšni manjši naslovi so že povsem igralni, a vse zanimajo tisti največji naslovi kot so The Last of Us ter Uncharted igre. Te je bilo do sedaj možno poganjati, a so sličice na sekundo bile globoko pod povprečjem. Razvijalec se trudi doseči vsaj stabilnih 30 fps-jev in z zadnjo večjo posodobitvijo so se temu močno približali.
Tako The Last of Us kot tudi igri Uncharted 2 in Uncharted 3 so močno pridobile na optimizaciji, razvijalcem pa je uspelo popraviti tudi nekatere grafične hrošče. Ti za zdaj še vedno niso povsem iztrebljeni, a situacija je te dni veliko boljša kot pa prej.
Žal izkušnja še vedno ni popolna. The Last of Us vsake toliko pokaže veliko upočasnitve in ima še vedno prisotne manjše grafične težave ali pa odstranjene učinke. Igra se zna tudi zrušiti, tako da potrebujete naložene dodatne popravke iz strani skupnosti. A če vam je res do igranja in ste pripravljeni žrtvovati nekaj časa in ukvarjanja z optimizacijo, potem vam bo spodnji posnetek pri tem močno v pomoč.
Da League of Legends prihaja na telefone ni več nobena skrivnost. Razvijalec Riot Games je namreč že nekaj časa nazaj uradno napovedal projekt Wild Rift, ki bo trenutno najbolj popularno MOBA igro pripeljal tudi na pametne iOS in Android naprave ter tudi konzole.
Včeraj smo končno dobili tudi nov igralni posnetek in zadeva je videti na moč zabavno. Wild Rift namreč ni tipična predelava, kjer bi razvijalec samo prenesel igro na nov sistem in malček prilagodil kontrole, saj je Riot zadevo na novo poustvaril od temeljev navzgor.
Jedro igre si sicer ne bo spremenilo. Še vedno bodo na mapi potekali boji 5v5 in še vedno bodo najbolj štele naše veščine in pravilno razporejanje med igro. Izbirali bomo lahko iz globokega bazena herojev, ti pa bodo v tej različici pridobili nove animacije in prenovljene teksture.
Seveda Wild Rift ne bo omogočal tako natančnega in hitrega nadzora, ki ga lahko ponudi miška in zaradi tega mobilni oz. konzolni igralci ne boste mogli igrati s tistimi na PC-ju. Čeprav naj bi Riot ogromno postoril na nadzoru, so razlike med platformami preprosto prevelike, da bi bilo večigralsko tekmovanje pošteno za vse.
Leagu of Legends: Wild Rift bo izšel enkrat letos, a za zdaj še nimamo točno potrjenega datuma. Riot je za zdaj samo potrdil, da se bo najprej izvršilo omejeno alfa testiranje v Braziliji in Filipinih, več podrobnosti pa za zdaj niso bili pripravljeni izdati.
Morda se spomnite, kako smo nedolgo nazaj pisali o popolni predelavi legendarne igre Mario 64 za PC-je? Posebnost tega projekta je bila to, da je nekomu uspelo celotno kodo predelati za računalnike in za poganjanje ne potrebuješ nobenega emulatorja.
To je precej velika stvar in projekt Nintendu nikakor ni bil všeč, zato so vsem stranem, ki so ponujale povezave za prenos predelave zagrozile, da morajo te povezave umakniti ali pa se bodo srečali na sodišču. Seveda so s tem samo malce zajezili širjenje projekta, saj ga je zdaj praktično nemogoče umakniti iz interneta.
Ne samo to, PC Mario 64 je začel dobivati tudi svoje prve modifikacije. Ena od teh nadgradi grafično podobo igre, saj je avtor podvrgel vse teksture umetni inteligenci, ta pa je preko svojih algoritmov dvignila ločljivost in podrobnosti, ne da bi pokvarila originalno vizijo ustvarjalca.
Končni rezultat je čudovit. Teksture so sedaj močno manj pikslaste in meglene, tako da vse skupaj izgleda, kot da bi Nintendo naredil uradno predelavo za sodobne sisteme. Morda prav to tudi načrtuje, zato jim gre ta projekt tako v nos.
Mario 64 je vsekakor igra, ki bi jo moral izkusiti vsak igričar vsaj enkrat in če vas je do sedaj od igranja odvračala slabša podoba, je morda sedaj končno napočil čas, da igri končno ponudite tisto pravo priložnost.
Igra Outward je ena najbolj nišnih RPG izkušenj, kar sem jih izkusil v zadnjih nekaj letih. Za igranje res potrebujete zvrhano merico potrpežljivosti, ne škodi pa niti velika ljubezen do RPG iger, saj vas zna grafična podoba hitro pripeljati do tega, da zadevo preprosto opustite.
Če se lahko prebijete skozi vse to, vas bo pričakal naslov, ki vsebuje kar nekaj zanimivih mehanik. V igri denimo ne morete umreti. Vsakič, ko vam bo nasprotnik zbil zdravje na 0, se boste samo onesvestili in se nato zbudili nekje drugje. Morda vas bo napadalec zasužnjil in morali boste pobegniti iz rudnika, morda pa jo boste odnesli samo brez opreme. Kaj točno vse nudi Outward si lahko preberete v našem opisu.
Če se vam takšne zadeve zdijo privlačne, potem boste zagotovo veseli dejstva, da se nam za igro približuje tudi prva razširitev. Ta se imenuje Soroboreans, ime pa izvira iz frakcije čarovnikov, ki jih srečamo tudi v osnovni igri. Nova avantura v dodatku nas bo odpeljala v čisto novo regijo, tam pa nas bodo počakale nove temnice, sovražniki ter oprema. Veliko vlogo pri dodatku bo nosil nov sistem korupcije, ki bo od igralca zahteval, da v spopadih nosi pravilno opremo in da zraven spije tudi pravilen napoj.
Dobili smo nov napovednik, izid pa je že zelo blizu, saj bomo Soroboreans lahko zagnali že 16. junija.
Te dni je vsaj 30 mest po ZDA organiziralo masovne proteste, ki so posledica grdega umora George Floyda iz strani policije. Čeprav so nekateri protesti miroljubni, so se začeli pojavljati tudi izgredi, kjer skandiranje in dviganje tabel z napisi zamenjajo ropi in razbijanje povsem nedolžnih trgovin.
Plenilci med svojimi žrtvami ne delajo razlik in tako požigajo majhne prodajalne ter razbijajo tudi večje trgovine. Med njimi se je znašel tudi Apple, kateremu so v preteklih dneh razbojniki razbili že več trgovin in iz njih odnesli več izdelkov. V zvezni državi Georgia je bil razglašen vsesplošni alarm, zaradi česar so se vse Apple trgovine zaprle. Nekatere so okna zaščitila z lesenimi deskami in alarmi, a to plenilcev ni preprečilo.
Razbili so deske in stekla, prevrnili mize, z gasilnimi aparati prešpricali prostore ter nato ven popihali s polnim naročjem pregrešno drage Apple robe. iPhoni in MacBooki so nenadoma dobili nove lastnike in ti so veselo tekli domov, v upanju, da bodo lahko na socialna omrežja čimprej lahko prilepili slike svoje nove tehnološke igračke. Kaj ima to ropanje točno veze s smrtjo George Floyda ne vem, zato na tem mestu ne bom filozofiral.
Vem pa, da ima Apple v vse svoje naprave vgrajeno zaščito proti kraji. Vse naprave, ki jih na ogled postavijo v svoji trgovini, delujejo lahko samo v trgovini in nikjer drugje. Če jo kak brihtnež brez dovoljenja odstrani iz lokacije in jo vzame domov, ga doma pričaka spodnje sporočilo. Ne da samo naprava ne deluje, še povsem lahko jo je spremljati, tako da policija v trenutku izsledi kradljivca.
— josh (apex male) (@onlyfanobtainer) May 31, 2020
Potem imaš tega prejemnika Darwinove nagrade, ki je svoj podvig predvajal v živo in se odpravil ukrasti par slušalk iz Apple trgovine. Zraven se je še posnel v obraz, saj drugače njegovi sledilci ne bi vedeli, koga gledajo, seveda pa je s tem omogočil lažje delo policiji.
Če morda kaj spremljate najave naslednje generacije konzol, potem ste zagotovo že opazili, da se tako Sony kot Microsoft namesto z grafično zmogljivostjo hvalita z nečim drugim. Tokrat so pod soj žarometov stopili bleščeče hitri SSD diski, ki naj bi povsem spremenili naš pogled na igranje. Odpravili naj bi nalagalne zaslone in povečali mejo vidnega ter tako popeljali igranje na naslednjo stopnjo.
Seveda je veliko teh pohval samo navadno nakladanje. Proizvajalca morata te dni navdušiti svojo publiko do naslednje generacije in včasih znajo s svojim besedičenjem malce pretiravati.
Sony se je v preteklosti že večkrat pohvalil, da zna njegova konzola pričarati grafične učinke, ki na PC-ju preprosto niso mogoči. To je seveda laž, saj vsi vemo, da ima današnji računalnik veliko več računske moči kot konzola PlayStation 4. A to Sony ni preprečilo, da ne bi tudi za PlayStation 5 napovedal tako hitrih SSD diskov, ki na PC trgu sploh ne obstajajo. Te trditve je potem podprl tudi Tim Sweeney iz Epic Gamesa, ki je pri razlaganju okoli impresivnega pogona Unreal Engine 5 izjavil, da ima PS5 tako napreden disk, da na PC trgu kaj takega sploh ne obstaja, pod nobeno cenovno nalepko.
No, to se je že zdaj, mesece pred izidom konzole izkazalo za neresnico. To dokazuje novi disk Liqid Element LQD4500 PCIe 4.0 x16 SSD. Ta je zasnovan na večih Phison PS5016-E16 kontrolerjih, priklopimo pa ga preko PCIe 4.0 vmesnika, kar iz njega naredi pravega geparda med diski.
Primerjava s PlayStation 5 diskom tule niti nima smisla. PS5 SSD naj bi dosegal 9 GB/s, medtem ko Liqid Element LQD4500 zmore kar 24 GB/s. Mislimo, da je rezultat tega dvoboja jasen.
Žal Liqid Element LQD4500 nima nekega smisla za navadne igralce, ampak ima več veljave v večjih podjetjih, ki operirajo z ogromnimi bazami podatkov. A zagotovo bo zadeva pod nižjo cenovno nalepko kmalu prišla tudi v navadne PC-je, in, kot je opisal v spodnjem posnetku popularni Linus, čez kakšno desetletje tudi v konzole.
Nemara se spomnite, da smo par dni nazaj objavili govorico o prihajajočem Sony dogodku, ki naj bi pobližje predstavil konzolo PlayStation 5? Kot ponavadi se tudi tokrat nismo zmotili, zato nam lahko brez slabe vesti stisnete visoko petko.
Sony je namreč uradno najavil dogodek Future of Gaming, ki se bo odvil 4. junija, k ogledu pa so vabljeni vsi, ki jih zanima prihodnost PlayStation znamke. Konferenca naj bi trajala več kot eno uro, v predstavitvi pa bodo različni razvijalci pokazali, kakšne vse izdelke so pacali zadnjih nekaj let in kaj nas vse čaka na konzoli PlayStation 5. Sony opozarja, da ni nujno, da bodo vse prikazane igre izšle skladno z izidom konzole, ampak da bomo dobili vpogled v to, kaj vse nam prinaša naslednja generacija konzol.
Seveda so se takoj začela pojavljati ugibanja o tem, kaj vse bomo videli. Dogodek je več kot očitno usmerjen v igre, tako da se sumi, da še vedno ne bomo videli fizično obliko konzole, saj zna to presenečenje Sony prihraniti za kakšen sledeči dogodek. Prav tako ne pričakujte razodetja glede cene, a zadnji podatki kažejo na to, da bo PlayStation 5 precej draga konzola.
Pa igre? Za zdaj lahko samo ugibamo, a nedavna predelava Horizon Zero Dawn za PC zna namigovati na to, da bomo kmalu videli nadaljevanje, za novi God of War pa bi prav tako lahko videli vsaj dražilnik.
Prenos v živo si boste lahko ogledali preko uradnega YouTube ali Twitch kanala, zabava pa se bo začela 4. junija ob 22.00.
Moramo čestitati letu 2020, saj nas skoraj vsak mesec podraži z neko novo temo, ki dvigne ogromno prahu po celem svetu. Če smo v zadnjih mesecih trepetali zaradi koronavirusa, se bo junij očitno zapisal v zgodovino kot mesec množičnih protestov.
Te dni namreč po ZDA potekajo masovni protesti in izgredi zaradi krute usmrtitve Georga Floyda – temnopoltega človeka, ki ga je ekipa policistov aretirala sredi belega dne, eden izmed njih pa je tipa brez razloga s kolenom v vrat tiščal na tla celih 9 minut, dokler človeku ni zmanjkalo zraka in je na kraju incidenta umrl. K sreči je nekdo celo grdobijo posnel s kamero in ko je posnetek prišel v javnost, je eksplodirala bomba.
Čeprav se je incident zgodil v Minneapolisu, so ljudje začeli protestirati po celem kontinentu. Rasizem je v ZDA že dolgo problematika in zadnja leta se zdi, da v bistvu stvari samo še nazadujejo. Floydova smrt je bila samo še češnjica na torti zaničevanja in rasnega profiliranja, ki jih tamkajšnja policija izvaja nad temnopoltim prebivalstvom.
Skupaj so stopile vse rase, podporo pa so protestom izrekla tudi večja podjetja. Med njimi je pest v dlan dvignil tudi uradni Twitter profil, ki je svojega značilnega modrega vrabca zavila v črno barvo, pod opis pa so pripisali #BlackLiveMatter. Ta hashtag se je na spletu prvič pojavil leta 2013, ko je George Zimmerman ustrelil 17-letnega Trayvona Martina in se izmazal brez kazni. Fraza se je nato zopet pojavila leta 2014, ko sta bila ubita Eric Garner in Michael Brown iz strani policije.
Racism does not adhere to social distancing.
Amid the already growing fear and uncertainty around the pandemic, this week has again brought attention to something perhaps more pervasive: the long-standing racism and injustices faced by Black and Brown people on a daily basis. 🧵 pic.twitter.com/8zKPlDnacY
— Twitter Together (@TwitterTogether) May 29, 2020
Twitter se je te dni znašel v vročih vodah tudi zaradi svojega kreganja s Trumpom. Ameriški predsednik je namreč na platformo zelo jezen, saj so ti njegove lažne objave označili za neresnične, kar Trumpu seveda ni bilo všeč, zato je pozval k ukinitvi tega in tudi drugih spletnih omrežij.
Speedrunnerji so prav posebna sekta igralcev in v njihove vrste ni lahko priti. Gre za igralce, ki po cele dneve preigravajo določen naslov, v trudu, da bi postali igralec, ki je igro najhitreje preigral v zgodovini. Danes ima že praktično vsaka igra svoje hitrostne igralce, a Mario 64 še danes ostaja najbolj popularen naslov za brzenje, vedno pa je popularen naslov v vsakoletnem dogodku Games Done Quick.
Igralcem je skozi leta uspelo ustvariti nemogoče podvige, ki so razdeljeni v več kategorij. Nekomu je celo uspelo premagati zadnjega šefa Bowserja, brez da bi nabral sploh kakšno zvezdico!
Najbolj popularna kategorija pri hitrostnem preigravanju te igre je nabiranje 120 zvezdic. To je maksimalni izkupiček in za takšen podvig potrebuješ ogromno potrpljenja, refleksov in tudi veliko sreče. To je spoznal tudi igralec Ryan “Simply” Reeves, ki se je trudil podreti svetovni rekord celih 8 let.
Leta 2015 je praktično obupal nad svojimi sanjami in se odpravil študirati, vendar mu ljubezen do Maria ni dala miru. Vrnil se je v trening, a mu je igranje preprečil nadležni karpalni kanal, zaradi česar je prenehal s poskusi igranja za dve leti. Decembra lani se je zopet vrnil na sceno in začel je s polnimi treningi in bližal se je meji svetovnega rekorda, ki ga je 31. marca letos podrl Liam King s časom 1:38:28.
Včeraj mu je podvig vendarle uspel in svetovni rekord je premagal za kar debelih 15 sekund. Nova rekordna meja je sedaj 1:38:28 in Simply je bil nad končnim rezultatom tako navdušen, da je kar planil v jok pred preko 3000 gledalcev, ki so njegov podvig spremljali preko Twitcha. Prisrčen trenutek sta zaokrožila še starša, ki sta navdušeno vstopila v njegovo sobo in dosežek proslavila s svojim sinom.
Ko se je navdušenje poleglo, je Simply naznanil, da še ni končal. Pravi, da bi lahko bil rekord še boljši, zato je že začel s treningi za sekanje dodatnih sekund. Nas prav zanima, če bo nekomu uspelo čas skrajšati pod uro in 37 minut in če bo komu to uspelo, je to prav Simply.
Če morda še niste opazili, je igra Valorant trenutno nedosegljiva za igranje. Enkrat za spremembo to ne pomeni, da so se zrušili strežniki ampak je razlog nepovezljivosti v bistvu dober. Razvijalec Riot je namreč zaključil beta testiranje in te dni obnavljajo strežnike, brišejo ves napredek igralcev in se pripravljajo na novo obleganje, saj bodo strežniki zaživeli znova 2. junija – tokrat v inačici 1.0.
Riot se zaveda, da je čakanje za igralce mučno, zato se je odločil malce popestriti te dni in uradno so najavili novo agentko. Ta bo seznam borcev razširila na številko 11, nova junakinja pa se imenuje Reyna.
Govorice so že dolgo kazale, da nas bo v igri kmalu počakal nov heroj, ki pa bo tokrat malce nenavaden. To se je izkazalo za pravilno napoved, saj bo Reyna nekakšna vampirka. Kratek igralni napovednik na Twitterju nam sicer ne pove veliko, a njene zvočne vrstice nakazujejo, da ne bo imela nikoli dovolj slastne rdeče krvi.
Ugibamo lahko tudi o nekaterih njenih sposobnostih. Med igranjem jo vidimo izgovoriti “You see nothing!” kar zna pomeniti, da lahko oslepi svojega nasprotnika. Vidimo lahko tudi veščino, ki naj bi kradlo energijo nasprotnika s katero bi se potem ona ozdravila, skoraj sigurno pa bo lahko postala za kratek čas tudi nevidna.
Več bo znanega 2. junija, ko bodo strežniki zaživeli in se bo na mapi udarilo vseh 11 agentov.
Če ste res velik ljubitelj Half-Life iger, potem ste zagotovo si že privoščili svojo VR napravo in preigrali kampanjo igre Alyx že večkrat. Vendar obstajajo tudi ljudje, ki jim je nakup VR očal povsem odveč in potrpežljivo čakajo na uradno ali neuradno predelavo igre za navadne monitorje.
Kot smo že večkrat povedali – Alyx je priporočljivo igrati samo na VR napravah, saj igralna formula na navadni tipkovnici in miški preprosto ne bi prišla do izraza. Vendar modderji neprestano poskušajo poustvariti prav to in v preteklosti smo že imeli nekaj uspešnih eksperimentov, ki pa so še vedno potrebovali veliko dela.
Zdaj smo morebiti dobili najboljšo možno Alyx izkušnjo za običajne monitorje, saj je na GitHubu izšel Pancake FPS Starter Kit. To je v bistvu program, ki je namenjen za ustvarjanje dodatkov v pogonu Source 2, ki niso namenjeni za VR. Avtor je sicer opozoril, da naj igralci ne poskušajo igrati Alyxa na tem programu, a ti so naredili prav to.
Skupina modderjev je iz različnih strani je združila svoje moči in na koncu ustvarila projekt, kjer lahko Alyx kampanjo preigramo na povsem običajni navezi miške in tipkovnice. Izkušnja ni povsem identična originalu, saj so v igro vnesli nove animacije in orožja, a vsaj lahko normalno držite orožje in izkusite zgodbo. Kako zadeva izgleda v akciji si lahko ogledate spodaj, pod opisom posnetka pa boste našli tudi postopek namestitve.
Eden najbolj pričakovanih RPG-jev je zagotovo Baldur’s Gate 3, o njem pa vemo še vedno zelo malo. Vemo, da bodo glavno vlogo igrali zlobni Illithidi, ki najraje pomalicajo možgane svojega nasprotnika ter da se bodo naše avanture odvijale na ozemlju Sword Coasta. Igralni posnetki so tudi pokazali, da bo bojevanje potezno, razvijalec Larian pa je grafični slog vzel iz svoje popularne serije Divinity: Original Sin.
Ravno ta podobnost z Divinity serijo je nekatere oboževalce poslala v stanje panike. Divinity so sicer odlične igre, a Baldur’s Gate je vendarle nekaj povsem samosvojega in si tudi zasluži unikatni stil. Tega se zaveda tudi belgijski Larian in skozi junij bodo tako razkrili več novih informacij glede prihajajočega tretjega dela.
Včeraj smo dobili samo kratek dražilnik, ki prikaže nekaj novih igralnih izsečkov iz igre, 6. junija pa nam bo razkrito veliko več. Takrat se bo namreč odvil dogodek Guerrilla Collective, ki bo držal posnetke iz izdelkov izmed več kot 20 indie studiev, med njimi pa se bo znašel tudi Larian. Upamo, da bodo do takrat vsaj predelali uporabniški vmesnik, ki je bil identičen kot v Original Sin igrah, morda pa nam lahko tudi kaj namignejo glede datuma izida.
Call of Duty Warzone že nekaj časa ponuja igranje samotarsko ali pa v navezi s še dvema ali tremi prijatelji. Zato je bilo kar malce čudno, da toliko časa nisi mogel na sodelovalno igranje povabiti samo enega prijatelja, ampak si vedno moral svoje vrste dopolniti z vsaj še enim tujcem.
No, tega je zdaj konec, saj Warzone zdaj končno ponuja igranje tudi v dvojicah. Novi “duos” igralni način je zaživel na vseh strežnikih in prav posebej se ne razlikuje od ostalih načinov. Boste pa morali malce prilagoditi svoj pristop do igranja, saj Activision na svojem uradnem blog zapisniku igralce opozarja, da “duos” zahteva malce drugačno taktiko.
Ko vaš soigralec umre, bo moral še vedno skozi Gulag, le da bo to sedaj veliko močneje udarilo po preživele igralcu, saj se bo moral sam postaviti po robu proti še dvema nasprotnikoma. Prav tako bo treba nekaj pameti vložiti v opremo, saj bo vsaj eden od igralcev moral nositi puško, drugače boste ob bližnjem srečanju nasprotnika v vozilu bolj tenko piskali.
Hologrami so takšna zanimiva zadeva, ki nas navdušujejo odkar je v sedemdesetih R2-D2 iz svoje riti izpljunil princeso Leio. Od takrat smo skozi znanstvenofantastične filme videli več primerov uporabe hologramov, a nič od tega ni bilo na ravni tistega, kar so znali pričarati filmi.
Razlog za to je bilo dejstvo, da tehnologija takšnemu prikazovanju ni bila dorasla in v bistvu še vedno ni. Vendar so se začeli kazati prvi prototipi, ki znajo naše dojemanje 3D podobo popeljati na naslednjo stopnjo.
Podjetje Looking Glass Factory je tako pred nekaj dnevi prikazalo prvi prikazovalnik, ki preko oddajane hologramske slike, ločljivosti 8K, prikaže pravo 3D podobo. Za gledanje te ne potrebujemo nobenih AR očal ali pa česa podobnega, saj “8K Immersive Display”, velikosti 32 palcev, preko kombinacije svetlobnih polj in volumetrične tehnologije prikazovanja izriše sliko, ki je vidna vsakemu okoli stoječemu opazovalcu.
Hologram se osvežuje pri hitrosti 60 sličic na sekundo in je uporaben predvsem na področju 3D modeliranja, korist pa bo v njem videla tudi zdravstvena industrija. Looking Glass Factory prodaja samo prikazovalnik, za katerega boste potrebovali PC, ki pa ne potrebuje nekih blaznih mišic. Podjetje priporoča vsaj procesor Intel Core i5, več kot 4 GB pomnilnika ter grafično kartico v rangu Nvidia GTX 1060.
Kljub nizkim zahtevam pa to ne pomeni, da lahko kar naenkrat igramo hologramske igre. Na svetu namreč še ne obstaja grafična kartica, ki bi lahko zadovoljivo gnala 8K ločljivost pri sprejemljivih sličicah na sekundo. Se pa stvari že premikajo v to smer in kmalu naj bi pogon Unreal Engine dobil podporo tudi za poganjanje na takšni napravi.
Looking Glass ne želi javno razodeti cene, za povpraševanje omejene zaloge se morate odpraviti na njihovo uradno stran.
Pet let nazaj smo dobili nepričakovano uspešnico Darkest Dungeon. Po zaslugi zasvajajoče igralne sredice je čisto samostojno ustvarila povsem svojevrsten žanr. Uspeh je tako vodil v kar nekaj posnemalcev, ki so skušali poustvariti to zagrenjeno potezno ropanje temnic. Vse skupaj je pogosto slonelo na nadzoru skupine junačkov v želji po hitrem zaslužku. Le to skupino si premikal po razvejanem zemljevidu z naključno ustvarjenimi hodniki in se boril proti raznovrstnim skupinam sovragov. Veš, pričel sem fantazirati tudi o predelavi, ki bi omogočala zamenjavo takšno igro s slovenskimi politiki. Čeprav tega (skoraj) zagotovo nikdar ne bomo ugledali brez kakšne sočne tožbe, ne bi usekal mimo z izjavo, da bi se v tem primeru marsikdo radostno postavil na stran njihovih nasprotnikov.
Ampak za to ne rabimo obremenjevati slovenske razvojne scene. Kljub temu, da Legend of Keepers ne omogoča oštevanja slovenskega jajčka Žana Mahniča o sprejemanju sladoleda od neznancev, njeno bit predstavlja zastopanje tipičnih zlobnežev v dokaj klasični temniški postavitvi. Koncept sodelovanja z okostnjaki, demoni in orki, katere navadno obravnavamo zgolj kot tarče za vadbo mečevalnih sposobnosti Chadov, Janezov in Majd, obdaja neverjetno pravičniški pridih. Ne bom rekel, da tudi sam ne igram rad kot stereotipen srednjeveški junaški lepotec, a ugotovil sem, da še raje stopim na stran neopevanih ter zatiranih. Nekaj podobnega sem izkusil že med igranjem iger King’s Bounty: Dark Side, Dungeon Keeper in Overlord in vedno me je nekaj vleklo nazaj k igranju. Ja, včasih je dobro biti zloben z repertoarjem bolj sadističnih pristopov in z odsotnostjo moralnosti. Če ti stvar zveni zanimiva, zraven že omenjenih priporočam tudi nedavno izdan Iratus: Lord of the Dead. Selekciji pa lahko sedaj dodamo tudi Legend of Keepers. Ali pač? Ne vem, smo šele na začetku predogleda, gremo kar naprej.
Razvojna ekipa: Goblinz Studio Založnik: Goblinz Studio Platforme: PC Datum izida: 19.3.2020 (EA) Cena: 17.99€
Zvrst: Strateški Roguelite RPG
Slab, a ne zloben
Narativa igre Legend of Keepers je na humorističen način predstavljena s strani eno-oke pošastne HR predstavnice. Ta te pozdravi kot na novo izvoljenega vodjo temniške obrambe na prvi dan opravljanja delovnih dolžnosti. Ne misli, da je narativa izjemno kompleksna, saj kiklopinja služi zgolj kot enostaven, a hkrati zabaven glasovno spremljan uvod v osnove igranja. Žal gre za enega precej redkih trenutkov, ko si igra dovoli izpostaviti to stran. Škoda, saj se narativa konceptu izjemno prida, česar so se še kako zavedali razvijalci igre Darkest Dungeon. Saj ne rečem, da bi morali najeti žensko različico Wayne Juna, ampak prijazen sarkastičen glas tu in tam bi zelo razbil monotonost tedenskih opravil. Tako pa večino časa preživiš v bolj resnobnih simulacijskih vodah, kar bi lahko označili za zamujen potencial.
Me prav zanima kakšna je politika v primeru poškodb na delovnem mestu…
Tako Legend of Keepers vse stavi na igralno plat. Si zgolj vodja tipične brezimenske temnice, katero na par tednov oblegajo skupine zlobnih zaslužkarskih herojev. Ampak tvoji interesi so njim povsem drugačni. Ker plačo najverjetneje prejemaš iz ravno teh cekinov jih seveda ne boš navdušeno prepustil kar prvemu mimoidočemu. Zato vsakega obiskovalca pozdraviš in to kar pošteno.
Nanje lahko naščuvaš skupine monstrunskih braniteljev, jih šibiš z raznovrstnimi pastmi ter se osebno predstaviš s coprnijami tvojega izbranega šefovskega grdavža. Težko bi namreč igrali zlobneža, če ta po namlatenju s strani raznih grdobij ne bi krohotaje pričakal žrtev na koncu temnice. Če se uspejo prebiti mimo tebe, so si krvavo zaslužili bogastvo na koncu temačne mavrice.
Med bojnimi sekvencami preživljaš čas med nadgrajevanjem obramb, pridobivanjem novih sadističnih orodij, resursov in artefaktov, ki največkrat ojačajo specifično raso pošasti. Le te so zagotovo najprivlačnejši del igre in z veseljem lahko rečem, da je njihova variacija zadostna. Ker lahko naenkrat izbereš samo tri, boš sestavo skušal prilagoditi glede na herojsko odpravo, saj lahko od vsakega nepridipravega in pridipravega pričakuješ raznovrstne karakteristike, odpornosti in sposobnosti. Dobro načrtovanje je nagrajeno, medtem, ko bo nepremišljenost vodila zgolj v zgodnji grob.
Led, led, okostko
Ampak seveda bi vse skupaj bilo veliko prelahko, če bi lahko enostavno vedno uporabil vsa najmočnejša orodja. Oh ne, tako pa to ne gre. V stilu prej opisanega oddelka z ironično poimenovanimi človeškimi viri so tudi zlobni podaniki osebe s čustvi in posledično pravicami. Tako njihova smrt vodi v ponovno oživetje (zakaj bi odvrgel stran koristno vrečo kosti), a to vodi v padec morale, jokavost in nepripravljenost na boj, kar odpraviš s kratkoročno postavitvijo na klop – kot v kakšni športni simulaciji. Evo, pa sem si naenkrat zaželel igranja Blood Bowla.
Gorje vsem pohlepnežem!
Kot večine iger lazenja po temnic je tudi Legend of Keepers pripadnica roguelite žanra. Iz te besede lahko razberemo, da vsebuje določeno stopnjo napredka, kamor sodi zmožnost nadgrajevanja talentskega drevesa po preboju obramb vsake temnice. A to pomeni le, da ti bodo v naslednjem poizkusu odstotki nekoliko bolj naklonjeni, kakšnega večjega nadgrajevanja pa ne pričakuj.
Vsak izmed šefov ima določene prednosti in slabosti. Uročevalka recimo premore najmočnejše coprnije
Igra vsebuje tudi že znan koncept, ki ga pogosto vidimo v takšnem podžanru. Ne glede na to, kako ga okličeš – za razum, moralo ali duševno zdravje; gre za dobrino, ki označuje mentalno stanje sovražnega posameznika. Če jo uspeš znižati na 0, se oseba podela v hlače in pobegne. Je zanimiva alternativa klasičnemu tepeškanju, ki omogoča širši nabor taktičnega načrtovanja. A zaenkrat je koncept precej preprost in upam, da ga bodo dodatno dodelali tekom časa v zgodnjem dostopu. Hej, zato pa je ta tudi tu.
Oba glavna konkurenta igre, to sta Iratus: Lord of the Dead in Darkest Dungeon vsebujeta dosti bolj dodelan bojni sistem, saj se ta tu zaenkrat po pravici povedano počuti nekoliko pust. Isto pa žal velja tudi za odvijanje časa izven bojnih sekvenc. Po postavitvi obrambe nimaš kaj veliko možnosti za spreminjanje taktike in vse poteka bolj kot ne v zelo preprostem avto-bojevanju, s konceptom odpornosti in občutljivosti na posamezne elemente in brez kakršnih koli presenečenj. Nekateri bi rekli, da to vodi v manj naključij, a osebno bi rekel, da je koncept sila medel, saj imaš pogosto zgolj eno optimalno pot taktiziranja.
Ja, eden od šefov je tudi človek-konj s fetišem na dominacijo
V tednih med bojem dobiš možnost izbire med parimi interaktivnimi situacijami, ki pa so izjemno ponavljajoče. Tako dvomim, da boš med tretjim preigravanjem naletel na kakšno presenečenje, vsaj v tem trenutku. Nekatere situacije vodijo v pozitiven izid, druge v negativnega, tretje služijo kot priložnosti za nakup ali nadgradnjo, nič pa ni sila zanimivega.
Kdor se zadnji smeje, se najslajše smeje
Žal je zaenkrat največji problem igre ta, da prehitro razkrije vse karte. Čeprav priložnost za dolgoročno zanimivost obstaja (sploh s pomočjo nedavno omogočenih uradnih modifikacij skupaj s podporo za Steamovo delavnico) in pohvalno razvijalci preko popravkov pogosto dodajo tudi novo vsebino, pa je zaenkrat vsega skupaj še nekoliko premalo glede na dodelane alternative v isti konceptualni zastavitvi.
Hmm… okostnjak? Ali mogoče okostnjak? Ne, ne, okostnjak bo pravi!
Vseeno pa bi storil greh, če bi enostavno odpisal Legend of Keepers na smetišče pozabljenih neodvisnih projektov, saj stvari opravi na svojevrsten način. S prav tako zanimivo, a nekoliko bolj ponavljajočo se igralno zanko. Ta gre odlično z roko v roki z unikatnim pikselkastnim vizualnim stilom s prekrasnimi dodelanimi podobami v visokih ločljivostih in mnogimi podrobnostmi. Ampak mogoče bi vsak potencialen temačni vladar zaenkrat vseeno nekoliko še počakal, preden se končna vizija nekoliko še ne izoblikuje.
Razsodba
(+) Zanimiv koncept ki stvari obrne na glavo (+) Precejšna variacija monstrunov (+) Podpora za (sicer zaenkrat še okleščene) modifikacije (+) Odličen vizualen stil (-) Omejen bojni sistem (-) Hitro “skuri” skozi vso trenutno vsebino
Biti igralec je luštno. Razen če se nahajaš na Kitajskem. Tam bodo namreč tvoji igralni podvigi skrbno spremljani iz strani vlade, nekaterih iger sploh ne smeš igrati ali pa jih lahko igraš ob samo določeni uri. Da tvoje pogovarjanje in tipkanje z drugimi uporabniki ni zasebno, pa sploh ni več neka velika novica, saj zdaj že vsi vemo, da njihova Ljudska republika Kitajske pridno nabira podatke o svojih državljanih.
Kitajski igralci so dolgo lahko iz vsega tega pobegnili vsaj preko Steama, a kmalu ne bo več tako. Kitajska vlada je namreč prisilila razvijalca Valve, da za njihovo ozemlje razvije prav posebno inačico platforme, ki bo podvržena močni cenzuri. Delo na tem projektu je bilo najavljeno pred dvema letoma, sedaj pa je izšla alfa različica.
Spletna stran Win.gg je novi Steam stestirala in čeprav je ta še v zgodnji verziji razvoja, lahko že zdaj vidimo, da bo kitajska roka močno vplivala na razvoj te platforme.
Vsi ustvarjeni profili na kitajskem Steamu bodo morali biti povezani z identifikacijskimi številkami državljanov. Prav tako bo onemogočeno na profilih nastavljati slike in imena, saj bo očitno vse to morala najprej odobriti kitajska vladajoča partija. Tako bo večina uporabnika nosila na svojem profilu samo sliko vprašaja ter dolg niz številk.
Uporabniki bodo lahko nekatere igre igrali ob samo določenem času. Pred zagonom vsakega naslova se bo najprej pokazalo opozorilo, ki napove, da je dolgotrajno igranje škodljivo, če pa boste zagnali denimo Counter-Strike ob neodobreni uri, vas bo samo pričakalo obvestilo, da je trenutno igranje prepovedano in da si vzemite premor.
Zadeva je naravnost nagnusna in če k temu prištejemo še to, da vse tvoje pogovore nekdo budno spremlja, naredi iz kitajskega PC igranja morečo izkušnjo. Valve se je seveda moral prilagoditi, saj bi drugače Kitajci platformo preprosto prepovedali, Steam pa bi izgubil velik del svoje baze.
Se spomnite, ko sem pred nekaj časom pisal o noriji okoli teoriji zarote 5G? Že takrat sem predvideval, da se zna ta zadeva razširiti kot požar. In moja Nostradamuska napoved se je uresničila.
Panika je največja na ozemlju Združenega kraljestva, kjer ljudje z ognjem požigajo 5G oddajnike in nič ni presenetljivega, da se je ravno tam rodilo tudi eno podjetje, ki želi od vsega skupaj tudi kaj zaslužiti.
BioShield Distribution je podjetje, ki je na trg ponudilo prvo pravo zaščito pred 5G sevanjem. Svoj izum so poimenovali 5GBioShield in je baje rezultat dela, ki je trajal več desetletij.
Zaščita izgleda kot slika iz neke RPG igre.
Zadeva vas ne ščiti samo pred 5G signalom, ampak tudi pred drugim sevanjem, ki ga podjetje strokovno imenuje “električna megla”. To lahko najdemo pri prenosnikih, telefonih, Wi-Fi modemih in brezžičnih telefonih. 5GBioShield to doseže z unikatno tehnologijo kvantnega nihanja, ki ponovno uskladi moteče frekvence, ki izhajajo iz električne megle.
5GBioShield je v bistvu USB ključ, ki za delovanje potrebuje, ironično, računalnik. Ko enkrat palčko vstavimo v USB vrata, se okoli nas izriše magični ščit v premeru 20 metrov in ta blokira vse moteče signale.
Magični USB ključek je pod pokrovom precej žalosten.
Če vam do sedaj še ni jasno, gre seveda za popoln nateg, od katerega pa se bo očitno nekdo pošteno namastil. 5GBioShield si je bližje ogledala spletna stran pentestpartners in ta je odkrila, da zadeva sicer pride v lepem paketu, a je v bistvu samo navaden USB ključ, ki je poleg tega mizerne velikosti 128 MB. Edino kar je na zadevi posebnega je nalepka, žal pa ta pri delovanju nima absolutno nobenega pomena.
5GBioShield je odličen primer prodajanja megle. Pardon, električne megle.
Vendar to ni ustavilo ljudi, da ne bi ponorelo začeli kupovati te USB-je, ki so peklensko dragi. Samo za en magični USB velikosti 128 MB boste morali odšteti kar 350 $, naročil pa je bilo toliko, da so dejansko razprodali zaloge in boste morali na nov USB z nalepko nekoliko počakati.
Ameriški predsednik Donald Trump že dolgo časa uporablja socialno omrežje Twitter in ga je tudi označil kot ključen dejavnik za njegovo zmago na zadnjih volitvah. Twitter mu namreč omogoča, da se pogovarja s svojimi volivci neposredno in da ga pri tem ne cenzurirajo razne novinarske institucije.
Trump pa je bil tudi zasačen večkratnemu razširjanju lažnih novic in propagande. Lažne novice so velika rana današnjih socialnih omrežij, in stvari, kot so napihovanje nevarnosti glede 5G omrežja se znajo hitro razširiti med ljudmi kot nenadzorovan požar. Tega se zavedajo vsi večji igralci kot so Twitter, Facebook in Google, ki so začeli takšne novice odstranjevati ali pa jih cenzurirajo.
Izjema te cenzure je bil Trump, ki mu je bilo kot predsedniku ZDA dovoljeno marsikaj, kar bi socialna omrežja drugače cenzurirala. Trump je več tednov promoviral zaroto, da je bil televizijski voditelj Joe Scarborough vpleten v smrt Lori Klausutis. Joe je, v času njene smrti, ko je bila zaposlena pri televizijski mreži MSNBC, deloval kot ameriški kongresnik.
Ta teorija zarote ni imela neke prave podlage, Trump pa jo je vseeno veselo širil med svoje podpornike, a Twitterju je v torek prekipelo. Na eno od Trumpovih objav so prilepili oznako “Fact Check”, ki uporabnika opozarja, da je objava lažna. Trump je nato objavil še eno Twitter objavo, v kateri je povedal, da bi bilo glasovanje preko pošte preprosto goljufanje in tudi ta objava je bila označena za lažno, spodaj pa je uporabnika pričakala povezava do članka, ki izpodbija njegove trditve.
Trumpu ta poteza socialnega omrežja ni bila všeč in če je prej bil poln hvale o Twitterju, se je v zadnjih dveh dneh zgodba pošteno zaobrnila.
Republicans feel that Social Media Platforms totally silence conservatives voices. We will strongly regulate, or close them down, before we can ever allow this to happen. We saw what they attempted to do, and failed, in 2016. We can’t let a more sophisticated version of that….
Twitter in ostala socialna omrežja je obtožil cenzure in jih označil za politične aktiviste, ki blokirajo republikance pri izražanju njihovega mnenja. Povedal je še, da imajo te tehnološke firme preveč moči, ki je nihče ne nadzoruje, in podal primerjavo s telefonskim podjetjem, ki cenzurira ali pa utiša pogovore svojih uporabnikov.
Dva dni po Twitterjevi cenzuri je na svoji mizi podpisal sporno odredbo, ki bi omogočil zveznim preiskovalcem, da na sodišče zvlečejo tehnološka podjetja. Ta se že po tihem pripravljajo na tožbo, saj je takšna odredba nelegalna, a Trump je brezskrbno izjavil, da bo očitno moral iskati svojo pravico na sodišču, ampak da je to danes že nekaj povsem običajnega.
Razvijalec Arkane Studios te dni praznuje že svojih 20 let obstoja in čeprav mu nikoli ni res uspelo sproducirati nekega neverjetnega hita, so bile vse njihove igre kakovostne in dosegale visoke ocene pri kritikih.
Razvijalec je bil v igričarski industriji celo tako priljubljen, da ga je k sodelovanju povabil sam Valve in skupaj sta začela delo na samostojnem Half-Life projektu Ravenholm, ki pa je bil nato žalostno preklican. Zgodbo o tem dogajanju si lahko preberete v naslednjemčlanku, kjer si lahko ogledate tudi obsežen dokumentarec ekipe NoClip.
Arkane je svojo prvo večjo igro izdal leta 2002, ko je na prodajne police uletel Arx Fatalis. Špil je imel ob izidu nekaj težav s hrošči, a to niti ni bilo pomembno, saj je bil to izjemno inovativen RPG, ki so ga blagoslovili predvsem oboževalci Gothica.
Arx Fatalis je vseboval velik svet, ki pa ste ga za razliko od drugih sorodnih projektov raziskovali samo pod zemljo. Tam ste našli različne zanimive frakcije ter se ubadali z zelo zanimivim sistemom čaranja, ki je za uroke zahteval risanje simbolov po zaslonu. Več vam lahko pove spodnji obsežni in odlični opis iz kanala MandaloreGaming.
Arkane se je v sklopu praznovanja svoje 20-letnice odločil ponuditi igro povsem brezplačno. Žal si je ne boste mogli pridobiti na Steamu, saj si Arkane lasti Bethesda, ta pa ima svojo platformo z igrami. Za svojo kopijo obiščite sledečo povezavo in se naročite na “Arkane Outsiders” e-poštno obveščanje. To vam bo nato samodejno dodelilo igro na vaš Bethesda.net račun in vse kar morate storiti je, da igro snamete v Bethesda zaganjalniku in začnete z igranjem.
Brezplačno darilo bo na voljo za prevzem do 31. maja.