🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 81

Steam je obnorela nova večigralska streljanka The Finals

0

Žanr večigralskih prvoosebnih streljačin sicer redno dobiva nove naslove, a daleč za nami so časi, ko sta morala Quake in Unreal Tournament vsako leto izdajati nadaljevanja, da sta lahko ohranjala igralni bazi. Dandanes so na vrhu popularnosti zasidrani naslovi, ki so že stari nekaj let, frišno vsebino dobivajo preko sezonskih prepustnic, skozi leta pa so igralno formulo že tako izpilili, da jim sveže spočeti naslovi težko konkurirajo.

Vendar pa se dogajajo tudi izjeme, saj si tudi veterani teh večigralskih zabav vsake toliko zaželijo nekaj svežega, če je le novinec dovolj kvaliteten in zna ponuditi nekaj novega. Frišen veter je zdaj prispel iz strani razvijalca Embark Studios, ki že s svojim prvim naslovom The Finals nase vleče tisoče igralcev in je trenutno med najbolj igranimi naslovi Steama.

Embark Studios v sebi vsebuje veteranska imena, saj je studio leta 2018 ustanovil Patrick Söderlund, nekdanji šef razvijalca DICE, ki še danes skrbi za franšizo Battlefield, pri ustanovitvi pa se mu je pridružil Rob Runnesson, ki je pri DICE ravno tako igral pomembno vlogo. Par je nato k sebi privabil še nekaj drugih talentiranih razvijalcev in produkt njihovega dela je The Finals, skupinska večigralska streljanka, ki ponuja zanimive stopnje in je v napovednikih videti kot Overwatch na steroidih, vse skupaj pa krasijo še stopnje, ki jih je preko izstrelkov moč skoraj popolnoma porušiti.

the finals

Visokooktanska akcija, ki omogoča tudi rušenje sten in tal je včeraj skočila v odprto beto in že v prvem dnevu na Steamu nase privlekla več kot 128k igralcev. Beta je zaživela tudi na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X, The Finals pa podpira navzkrižno igranje, tako da se boste lahko s prijatelji streljali na istih strežnikih.

Če se želite tudi sami udeležiti te kaotične zabave lahko to naredite na dokaj preprost način. Na konzolah znotraj trgovin poiščite vnos The Finals, na Steamu pa lahko skočite na uradno stran in kliknite gumb “Request Access”. Opozorilo sicer pravi, da boste v igro povabljeni samo takrat, ko vam bo razvijalec odobril dostop, a to lahko zanemarite, saj vam je dostop odobren instantno, nakar morate samo še prenesti slabih 14 GB podatkov. Beta se bo zaključila 5. novembra.

The Finals zaenkrat še nima datuma izida, a glede na to, da se že zdaj testira strežnike in da je igralna baza tako bogata, bi bili res presenečeni, če igra ne bi izšla letos. Ko se bo to zgodilo bo za igranje povsem brezplačna, a bo seveda treba odšteti evre za sezonske prepustnice.

Manor Lords je zanimiva strategija, ki meša prvine iger Total War in Age of Empires

0

Razvijalec Slavic Magic je leta nazaj prišel do zelo zanimive ideje: kaj če bi v enem naslovu združil vse tiste najbolj zanimive prvine iger Age of Empires in Total War, nakar bi vse skupaj začinil z globino političnega zabadanja noža v hrbet, ki ga omogočajo igre Crusader Kings? Vse to se slišijo kot samo pobožne želje nekoga, ki si upa sanjati, a ni nikoli resneje pograbil za razvoj iger.

Vendar pa je Slavic Magic iz drugačnega testa in včeraj se je na spletu rodil nov napovednik za igro Manor Lords, prikazano pa je presneto impresivno za studio, ki ga v bistvu sestavlja en sam človek.

Manor Lords nas postavi v 14. stoletje, naši začetki pa bodo bolj skromni, saj bomo najprej skrbeli samo za vasico, ki bo poskušala preživeti. Ves čas nam bodo grozili razbojniki, za povrh pa se je na severu dežele udomačil en baron, ki želi okoliško zemljo pridobiti preko svojih grabežljivih prstov.

Zato se bo treba podvizati in začeti graditi. V tem pogledu igra močno zadiši po Age of Empires, saj bomo lahko postavljali zgradbe, gradili ceste in nadzorovali kmete, ki jih bo treba ves čas pošiljati po novih opravkih, saj vam njihova brezdelje samo ponudi nova lačna usta. Vendar pa bo stvar v tem pogledu precej bolj globoka kot pa Age of Empires, saj bo treba skrbeti za pridelek in rodovitnost zemlje, če pa boste naokoli posekali preveč gozdov, boste s tem odgnali tudi divjad, ki vam bo zelo prav prišla za vsakodnevni golaž lačnih prebivalcev.

Seveda se ne bo vse vrtelo samo okoli pobiranju paradižnikov, saj vam bodo banditi redno ogrožali življenja prebivalcev in trgovskih poti. Na kup bo treba zbrati nekaj sekir in vil, nakar bodo hlapci postali prava vojska, ki jo bomo nadzorovali v maniri iger Total War – torej ogromne bitke, kjer veliko šteje postavitev čet in sistem spopadanju v načinu kamen-papir-škarje.

Za povrh bo treba vmes sklepati zavezništva z drugimi vasmi ali pa se odzivati na razne izdaje, ki jih boste lahko počeli tudi sami. To boste lahko počeli na lep ali pa grd način, vsak od teh pa bo prinesel svoje posledice – če boste vsakemu grozili bo to prineslo določen uspeh, a slej ko prej bo nekomu prekipelo in bo udaril nazaj, če pa boste vsem ugajali pa znate izpasti šibki in postanete žrtev izdaj.

Manor Lords je hkrati videti čudovito in kar malce težko verjamemo, da na tem projektu dela samo en človek. Hkrati pa to ni samo nek prototip, saj ima Manor Lords začrtan izid za 26. april 2024, ko se bo pojavil na Steamu, a sprva le v sistemu Early Access. Na voljo bo tudi znotraj naročnine Game Pass, načrtovana pa je tudi splavitev na konzoli Xbox Series X.

8 let stari Batman: Arkham Knight je nenadoma dobil novo vsebino, ki je bila nato spet hitro umaknjena

0

Je res minilo že 8 let odkar smo se pozabavali v igri Batman: Arkham Knight, ki je hkrati služila kot zaključek Arkhamove zgodbe izpod razvijalca Rocksteady Studios? Hja, čas teče hitro in čeprav se še danes dobro spominjamo vseh težav, ki jih je imel Arkham Knight ob izidu, ostaja dejstvo, da se je Rocksteady od te franšize poslovil skoraj desetletje nazaj, vmes pa je očitno malce preveč užival v slavi in brezdelje, saj je bil njihov novi naslov Suicide Squad ob napovedi tako spljuvan, da so ga zamaknili za skoraj debelo leto.

Knight je sicer imel svoje probleme, ki so se tikali tehničnih stvari in pretiravanja glede igralnih vložkov z Batmobilov, vendar pa je bilo igranje vseeno hudo zabavno, zgodba pa je bila dovolj privlačna, da je dala zadovoljujoč konec trilogije. Včeraj pa je ta igra, brez kakšnih predhodnih napovedi, nenadoma dobila košček nove vsebine, kar je brž pri igralcih zbudilo upanje, da se je morda razvijalec vrnil v naročje svojih najbolj priljubljenih izdelkov.

Nova vsebina ni kakšen dodatek ali kakšen skupek dodatnih misij, ampak zgolj ena nova Batmanova preobleka, ki je kopija tiste iz filma The Batman iz lanskega leta, ko je vlogo hodečega netopirja prevzel Robert Pattison. Novi kostum je bil na voljo samo v inačici igre, ki jo tržijo znotraj trgovine Epic Games Store in je nato, enako skrivnostno kot se je pojavil, nenadoma tudi izginil.

Ne razvijalec, ne založnik Warner Bros. o nenavadnem dogajanju nista rekla niti besede, zato se zdi, da je Epic Games malce prehitro omogočil igranje vsebine, ki bi morala še nekaj časa ostati skrita in bi morda morala biti presenečenje. Najbolj verjetna razlaga vsega skupaj je prihajajoča predelava Batman: Arkham Trilogy, ki se bo 1. decembra pojavila na konzoli Nintendo Switch in zna biti, da bo studio Turn Me Up Games poleg prenosa trojice iger omogočil tudi nekaj nove vsebine, ki se bo nato pojavila tudi na drugih platformah.

The Evil Within 2 je zdaj brezplačen na Epic Games Store

0

Če pridno spremljate našo stran potem ste do sedaj že zagotovo izkoristili ponudbo trgovine Epic Games Store, ki je prejšnji teden brezplačno podeljevala kopije igre The Evil Within, včeraj pa se je akcija zaključila, jedilnik se je zamenjal in brezplačna malica tega tedna je postalo nadaljevanje The Evil Within 2.

Mnenja o drugem delu te franšize so si razdeljena. Še vedno spremljamo zgodbo protagonista Sebastiana Castellanosa in še vedno skačemo med dvema dimenzijama, medtem ko iz tretjeosebne manire delamo tisto, kar je postala že navada preživetvenih grozljivk: streljamo, poskušamo hraniti strelivo in se vmes malce tresemo zaradi vse grozljivosti, ki se dogaja okoli nas. Je pa tokratna akcija malce drugačna, saj se je razvijalec Tango Gameworks odločil igro spočeti znotraj bolj odprtega sveta, tako da se ne boste samo sprehajali samo iz ene sobe v drugo, ampak boste vmes lahko tudi malce raziskovali in si s tem pridobili dobrine, hkrati pa ob tem tvegali glavo.

Ravno ta odprti svet je ob izidu najbolj razdelil igralce, saj so nekateri preferirali bolj zaprte stopnje prvega dela, ki je dostavil bolj grozljivo izkušnjo, medtem ko nekaterim pri enki ravno ta stvar ni bila všeč in so zato pozdravili odprte nivoje. Se pa oba tabora strinjata, da je The Evil Within 2 dobro nadaljevanje, ki se ga vsekakor splača preigrati, zato svojo kopijo prevzemite iz te povezave.

Dobre stvari prihajajo v dvojicah in tako je tudi v tem primeru, saj Epic Games Store poleg zgornje grozljivke nudi še manjši indie naslov Tandem: A Tale of Shadows. Gre za zanimivo avanturo, kjer bomo preklapljali med likoma Emme in Fenton, vsak pa ponuja preigravanje iz drugačne perspektive. Veliko igranja se vrti okoli reševanja raznoraznih ugank, kar bo všeč tistim, ki se radi ubadate z miselnimi orehi, ki so za povrh odeti v simpatično grafično podobo. Vaša kopija vas čaka tule.

Obe igri bosta brezplačni do 2. novembra, nakar ju bosta zamenjali igri F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch in Turnip Boy Commits Tax Evasion.

Na področju modov iger Dark Souls 1 in 2 je zopet pestro

0

Originalni Dark Souls je postal slaven na račun svoje težavnosti, vendar pa se trik njegove privlačnosti ne skriva samo v tem. Tisti, ki se niso ustrašili izziva in so se vseeno upali stopiti v njegov svet so ugotovili, da ta igra skriva tudi naravnost čudovit svet – s stopnjami, ki so med sabo prepletene in organsko povezane. Tako ima igralec občutek, da je res stopil v neko izumrlo fantazijsko deželo, ki pa ne vsebuje nalagalnih zaslonov in nekaj magičnega je na temu, ko ob prvem igranju odkleneš neka vrata, nakar ugotoviš, da si si preko njih odklenil bližnjico do že prej obiskanega taborišča.

Drznil bi si trditi, da je ravno ustvarjanje teh prepletenih stopenj največja privlačnost Dark Souls iger in so nekaj, kar zna ustvariti samo razvijalec FromSoftware. Njihov slog je poskušalo kopirati že kar nekaj iger in čeprav smo dobili nekaj dobrih zadev, lahko že zdaj stavim, da v Lies of P nikoli ne bomo odkrili takšno mero skrivnosti in podrobnosti, ki jih skriva prvi Dark Souls.

Skratka, gre za resnično igričarsko klasiko, ki je leta 2018 dobila manjšo predelavo Remastered, zdaj pa modderska skupina Fromsoftserve dela na predelavi predelave. Gre za oboževalce, ki so naravnost zaljubljeni v vse podrobnosti, ki jih dostavi originalni Dark Souls, zato so se spravili samo še obogatiti vse njegove detajle, brez da bi preveč posegali v originalno vizijo avtorjev. Mod DSR Graphics Overhaul je tako prenovil teksture, a se hkrati spravi v takšne malenkosti kot je dodajanje trave na posamezne stopnje, zaživele so dinamične sence, okna v Anor Londoju pa so zdaj dejansko prozorna.

Še bolj zanimiva pa je njihova prenova razsežnosti sveta. Meja izrisovanja je zdaj večja, tako da lahko dejansko vidimo oddaljene stopnje, ki so resnične lokacije. Dober primer tega je most, kjer porazite šefa Taurus Demona, saj zdaj lahko vidite navzdol in fizično lahko vidite osovražnega šefa Capra Demona. Ne samo da ga lahko vidite, vanj lahko tudi zmečete nekaj granat in si tako pridobite lahko zmago.

Zanimivo je tudi področje igre Dark Souls 2, ki prav tako še vedno dobiva nove mode. Pisali smo o enemu, ki povsem obnovi grafično podobo igre, zdaj pa je novo verzijo prejel največji mod Seeker of Fire. Ta posodobitev je tako ogromna, da ji je avtor nadel kar ime 2.0, gre pa za tako velik mod, da ta prenovi skoraj vse aspekte igre: dodani so novi šefi in napredovanje skozi stopnje je zdaj nekoliko spremenjeno, tako da se vse skupaj čuti kot nova izkušnja. Za igranje boste potrebovali kopijo igre Dark Souls: Scholar of the First Sin, mod pa lahko prevzamete tule.

Predelava Metal Gear Solid Delta: Snake Eater pokazala prvi napovednik

0

Prvi del prenovljene zbirke iger Metal Gear Solid je zdaj že zunaj in stvari niso bile ravno narejene z odliko. Založnik Konami v Metal Gear Solid: Master Collection: Vol. 1 ni vložil preveč financ, zato gledamo v bistvu samo v prenos iger, ki jih zdaj lahko legalno kupimo na PC-ju in novejših konzolah in to v praktično originalni obliki.

Veliko bolj pričakovana je predelava igre Metal Gear Solid 3: Snake Eater, ki je navkljub svoji zaporedni številki v bistvu prvi del te serije, saj nas zgodba vrže postavi dobrih 30 let pred tistimi dogodki, ki jih izkusimo v prvi igri, v vlogi Naked Snaka pa smo se proti sovražniku preganjali znotraj sovjetskega pragozda.

Predelava bo nosila uradno ime Metal Gear Solid Delta in morda se je Konami najprej lotil celostne predelave tega dela zaradi tega, ker nato namerava na ta način obnoviti tudi vsa sledeče kronološko nanizana poglavja.

Delta je maja dobila kratki dražilnik, zdaj pa nam je bil podan malce bolj obširen vpogled v njeno prenovo in stvar je vsekakor videti bolje od originala, ki se sicer dobro igra tudi danes. Kratki igralni izsečki pokažejo glavnega junaka, ki se zelo rad plazi po blatu, to pa nato iz njega realistično kaplja. Morda že malce pretirano, saj je na trenutke videti, kot da bi bil tip narejen iz čokolade in se sprehaja pod vročim soncem.

Potem je tu nekaj prikaza okolice, ki bo očitno izjemno detajlna, saj bo predelava spočeta znotraj pogona Unreal Engine 5. Vendar pa manjka tisti resnični prikaz igranja, saj ne vidimo kakšnega streljanja ali pa skrivanja trupel, prav nobenemu vojaku pa se nad glavo ne izriše klicaj, kar zna pomeniti, da se bo Delta znebila tega rahlo komičnega pridiha ob igranju in bo zadeva bolj resna kakor prej.

Žal še vedno nismo dobili niti letnice izida, a imamo občutek, da bo tale zadeva definitivno izšla enkrat v 2024.

Predelava igre Ark: Survival Evolved zdaj na voljo za igranje

0

Igra Ark: Survival Evolved je ena redkih iger, ki je kljub njeni neizmerni popularnosti na svojem PC-ju nisem zagnal niti enkrat. Stvar se je uradno rodila leta 2014 in to znotraj programa Early Access, nakar je v verziji 1.0 izšla leta 2017, a takrat se mi je že izteklo potrpljenje glede poplave Early Access iger, ki so za povrh še vse ciljale isti preživetveni žanr nabiranja surovin in kovačenja, zraven pa je bilo treba v večigralstvu treba trpeti druge igralce.

6 let kasneje se celotna zgodba ponavlja, a tokrat v malce lepšem paketu. Ark: Survival Evolved je namreč zaradi nekega razloga dobil predelavo znotraj pogona Ark: Survival Ascended, stvar pa je zdaj na voljo za nakup za ceno dobrih 40 € in, ne boste verjeli, tudi ta predelava je zdaj stopila v obdobje Early Accessa. Razvijalec Studio Wildcard je očitno velik privrženec tradicij.

Stvar sicer ni videti napačno, saj nam zgornji napovednik pokaže čudovito grafično podobo, ki pa bo seveda precej bolj zahtevna od originalne igre, ki je zdaj še vedno na voljo za igranje in vsebuje veliko manj hroščev. Tudi premisa tega preživetvenega naslova ni slaba, saj bolj redko vidimo igričarske izkušnje, kjer imamo na enem mestu združene ogromne dinozavre, titanske pajke in celo zmaje, te pa poskušamo podrediti s pomočjo lokov, sulic in modernih brzostrelk.

Kljub temu pa je predelava nekam čudna odločitev, saj Studio Wildcard že dolgo dela na nadaljevanju Ark 2, ki naj bi izšlo enkrat v 2024, zato bi človek mislil, da želijo vse igralce preseliti na novo igro a zdaj bodo očitno vzdrževali dva naslova hkrati.

Grozljivka Still Wakes the Deep ponudila prvi vpogled v igranje

0

Razvijalec The Chinese Room je do svoje slave prišel na račun pripovednih avantur, ki v bistvu ne vsebujejo igralnih elementov, ampak nas samo sprehajajo iz ene lokacije na drugo. V preteklosti so na ta način ustvarili igre kot so Dear Esther, Amnesia: A Machine for Pigs in Everybody’s Gone to the Rapture, zdaj pa imajo tega žanra dovolj, zato so bili nedavno najavljeni kot novi razvijalec težko pričakovane igre Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

Vendar pa se povsem še ne nameravajo ločiti od svojih korenin in morda bo naslednje leto izšel še zadnji naslov iz žanra, ki so ga igralci poimenovali “walking sim”, ta pa bo nosil ime Still Wakes the Deep.

O tej igri smo že pisali, včeraj pa je The Chinese Room ponudil prvi resnejši vpogled v igranje nesrečnega protagonista, ki leta 1970 obtiči na naftni ploščadi, ki jo napadejo neke neznane grozote iz največjih globin morja in nočnih mor. Naš junak je od zunanjega sveta povsem odrezan, njegovi kompanjoni pa se bodisi nekje skrivajo, a veliko bolj verjetno je, da so postali hiter prigrizek za neko Cthulhujevsko prikazen.

Kdorkoli že je neznani napadalec, ta je na naftni ploščadi naredil kar nekaj škode, saj stvar zdaj razpada in je poplavljena, mi pa bomo morali zavihati rokave in stvari popraviti, preden vse skupaj ne zgrmi v morje in hkrati v objem tistega, kar nas čaka pod gladino.

Still Wakes the Deep vsebuje zanimivo premiso in če nam bo znala igra pričarati tisti resnični občutek izoliranosti in odrezanosti od sveta, kjer smo odvisni samo sami od sebe, potem znamo dobiti nekakšen igričarski približek filma The Thing.

Na končne vtise bo treba še malce počakati – Still Wakes the Deep namreč izide šele enkrat v prvi četrtini naslednjega leta in to za PC, PlayStation 5 in Xbox Series X.

Mike Tyson in Muhammad Ali se končno srečata v ringu prihajajoče igre UFC 5

0

Eno največjih vprašanj športne zgodovine bo za vedno ostalo neodgovorjeno, čeprav še danes redno sproža burne debate. Vprašanje se nanaša na dva titana boksa in kdo bi v potencialnem boju med njima na koncu držal dvignjeno rokavico: Mike Tyson ali Muhammad Ali?

Borca sta za svoj čas veljala za najboljša boksarja svoje ere, vendar pa se zaradi starostnih razlik nikoli nista srečala v ringu, čeprav sta drug do drugega gojila ogromno spoštovanja. Ali je bil na vrhuncu svoje kariere nekje leta 1967, medtem ko je Tyson svojo vladavino začel leta 1987.

Teh 20 let razlike bo zdaj poskušala izničiti igra, vendar žal ta ne bo simulacija boksa. Namesto tega se bo treba zadovoljiti z naslednjim poglavjem izjemno popularne športne lige UFC, za katero bo založnik EA spočel novo igro UFC 5.

In v tej bosta zaradi nekega razloga poustvarjena tudi slavna boksarja Mike Tyson in Muhammad Ali. Igra je zdaj že zunaj, IGN pa se je odločil deliti igralni posnetek, kjer v oktagon stopita dve legendi in poskušata za vedno odgovoriti na to večno vprašanje.

Treba je priznati, da je vredna gledanja vsaj uvodna sekvenca. Tyson in Ali sta dobila prepričljivi grafični poustvaritvi in vsaj v digitalni obliki lahko zdaj vidimo, kako bi bila videti alternativna zgodovina, kjer bi oba borca prispela v ring in to v svojih najboljših letih. Žal se iluzija nato zlomi, ko se začne sama borba, ki je v UFC 5 videti nerodno, oba borca pa preprosto nista primerna za takšen ring.

Ironično bi ravno EA lahko spočel pravo animacijo in spopad teh dveh borcev, ki bi nosila prepričljivo grafično podobo. Založnik je namreč spočel kar nekaj delov simulacij boksa Fight Night, a žal smo zadnji del Fight Night Champion dobili daljnega leta 2011, EA pa je od takrat opustil to serijo in ni z ničemer namignil, da jo namerava spet obuditi.

Porno princesa Riley Reid zagnala platformo, kjer lahko klepetate s porno zvezdnicami, ki jih poganja umetna inteligenca

0

Riley Reid je skozi več kot desetletje dela v pornografski industriji postalo ime, ki je instantno prepoznavno. Vendar pa danes 32-letna Riley ve, da za ne bo mogla vedno stati pred kamerami, zato je začela gledati tudi v druge smeri kamor bi lahko vložila svoj res težko prigarani denar.

Rezultat tega je njena lastna serija oblačila Eighteen Plus, zdaj pa je tudi spoznala, da umetne inteligence ne bo mogoče zaustaviti, zato se je namesto borbe proti njej raje odločila iz nje potegniti nekaj dobička.

Tako je zagnala platformo Clona.AI, ki je dejansko hudo zanimiva ideja. Gre namreč za spletno stran, kjer lahko uporabnik čveka z digitalnimi različicami znanih pornografskih igralk, le da mu ne odgovarjajo te, ampak umetna inteligenca, ki je bila zasnovana na osebnosti posamezne igralke. Clona je zasnovana na Metinem jeziku Llama 2, nato pa je bil model, ki oponaša Riley Reid, treniran na njenih intervjujih, podcastih in YouTube posnetkih, seveda pa je nekaj znanja pobral tudi iz njenih pornografskih posnetkov. Cilj je bil ustvariti umetnega avatarja, ki bi bil po odgovorih čim bolj podoben Riley Reid, vendar pa ne bo vse slonelo samo na algoritmih.

Riley je za spletno stran 404 Media povedala, da je lahko sama urejala nekatere odgovore, ki jih je podala Clona.AI, saj se te včasih ni povsem odzvala tako kot bi se resnična igralka. K temu je še dodala, da je jasno platforma namenjena umazanim pogovorom, vendar pa bo stopnjo nagajivosti lahko prilagajal vsak od igralcev oziroma znanih osebnosti, ki bo želel na ta način privabiti obiskovalce in od njih nekaj zaslužiti. Rileyjev bot z uporabnikom denimo ne bo želel sodelovati v seksualnih fantazijah, ki so fizične nevarne, a očitno bo ta možnost drugim zainteresiranim vseeno omogočena.

riley reid

Pogovarjanje ni samo tekstovno, ampak tudi zvočno, zaenkrat pa je platforma v beta stanju in omogoča čvekanje z digitalnima avatarjema zvezdnic Riley Reid in Lena The Plug. Clona deluje po principu naročnine, ki stane 30 $ mesečno, na voljo pa je tudi brezplačen dostop, ki omogoča mesečno samo 5 sporočil, medtem ko vam plačljiva stopnja omogoči tudi grajenje razmerja, neomejena sporočila, umetna inteligenca pa dobi tudi dostop do dolgoročnega spomina.

In tako film Ona kar naenkrat ni več znanstvena fantastika. Kako točno je videti Clona v akciji si lahko preberete v obširnem članku spletne strani RollingStone.

Govorice o smrti VR sistema Pico so se izkazale za lažne

Letos smo veliko slišali o VR-ju, saj je najprej Apple razkril svoja prva takšna očala Vision Pro, nakar je na sceno stopilo še podjetje Meta in v prodajo poslalo tretjo generacijo očal Meta Quest 3, ki so lepa evolucija predhodnika, napram Applovemu konkurentu pa nudijo veliko funkcij in to za dokaj nizko ceno.

Med vsem tem dogajanjem pa smo bolj malo slišali iz strani podjetja ByteDance. Kitajci si lastijo popularno družabno omrežje TikTok in tako kot Meta so se odločili spočeti svojo verzijo VR naprav, ki so jim nataknili ime Pico. V naši recenziji smo preizkusili očala Pico 4, ki so nam bila sicer všeč in so predstavljala lepo konkurenco napravi Meta Quest 2, a smo se že takrat pritoževali, da preprosto manjka iger in ekskluzivnih izkušenj, ki jih ponudi konkurenca.

To ni majhen problem, saj je treba v razvoj takšnih zadev vložiti dobesedno milijarde evrov in Metin VR razvojni oddelek Reality Labs zaradi tega že dolgo dela globoko finančno luknjo, vendar je Zuckerberg prepričan, da je VR prihodnost za katero je vredno malce potrpeti in odpuščati.

ByteDance pa medtem ni kazal kakšnega napredka in ni delal večjih najav, zaradi česar je raziskovalno podjetje EqualOcean izdalo poročilo, v njem pa so objavili, da naj bi Zhang Yiming, ustanovitelj ByteDanca, nadzornikom Picota sporočil, da naj bi ta VR očala počasi izginila in da ByteDance v njih ne namerava več vlagati financ.

Vendar pa naj bi bilo poročilo lažno in to je ByteDance potrdil za spletno stran Reuters. Podjetje naj bi še naprej vlagalo v razvoj Picota in njegovih VR in AR zmožnosti, hkrati pa so zavrgli ločeno poročilo kitajske spletne strani The Paper, ki je zapisala, da naj bi ByteDance razmišljal o spremembi strategije in da je zaradi tega polovica zaposlenih pri Picotu že zapustilo podjetje. Tudi to je ByteDance zavrgel in k temu dodal, da bo podjetje še naprej poslovalo z normalnimi operacijami.

Pico torej očitno ostaja, vendar pa sta dve ločeni poročili glede težav v razvoju vseeno sumljivi in dvomimo, da ByteDance govori čisto resnico. Navsezadnje bi bila sprememba strategije dobrodošla, saj je Pico še vedno dokaj neznan VR sistem, ki mu preprosto manjka vsebine in čeprav na Kitajskem zaseda več kot polovico VR trga, je v zahodnem svetu še veliko prostora za njegove inovacije, ki bi jih prinesel na ta trg.

Predelava igre Star Wars: Dark Forces dobila datum izida

Leta 1995 se je rodila čisto prva prvoosebna streljanka znotraj znanstveno-fantastičnega vesolja Vojna zvezd. Razvijalec LucasArts je takrat spočel igro Star Wars: Dark Forces, kjer je v glavni vlogi nastopal povsem novi junak Kyle Katarn, ta pa je takrat dobil standardno nalogo: pridružiti se upornikom in za vedno premagati zlobni Imperij. Kyle je nato svoje avanture nadaljeval še v Dark Forces II, kasneje pa je skočil v tudi malce novejše igre Jedi Knight, njegova originalna kampanja pa se je medtem zapisala v anale igričarske zgodovine.

In bo zdaj ponovno obujena, saj se je do kode in pravic dokopal studio Nightdive Studios in takoj ko vidimo ime tega razvijalca zraven nekega projekta nam je jasno, da bomo dobili predelavo. In tako bo tudi v tem primeru, saj se pripravlja predelava Star Wars: Dark Forces Remaster, ki je že dobila en napovednik, zdaj pa smo prejeli tudi datum izida, ki se bo zgodil 28. februarja 2024.

Morda je stvar v napovedniku kakšnemu gledalcu še vedno videti zastarelo, vendar pa je treba opomniti, da tale predelava ne bo tako velik projekt, kjer bi razvijalec vse skupaj ponovno zgradil in notri vdelal moderne elemente prvoosebnih streljank. So pa nadgradnje vseeno konkretne, saj so teksture prenovljene, osvetlitev je boljša, dodane pa so bile tudi stvari kot je podpora kontrolerjem, igra pa bo tudi podpirala ločljivost 4K in bo zmožna igranja pri 120 sličicah na sekundo.

Razvijalec je poleg vsega prenovil tudi vmesne sekvence, ki so bile narejene v močno stisnjenem video formatu, tega pa bi bilo na sodobnih monitorjih neprijetno gledati. Prenovljene sekvence se stilsko malce razlikujejo od originala, kar je nekatere oboževalce že razočaralo.

Nightdive Studios trenutno dela še na dveh projektih. Prenovo bo dobila igra Turok 3, pred kratkim pa smo dobili tudi nov napovednik za osveženi System Shock 2.

Blizzard bo podaril igričarski PC, ki bo vseboval človeško kri

0

Razvijalec Blizzard se je spomnil nove in dokaj zanimive promocije, ki naenkrat oglašuje tako njihovo zadnjo igro Diablo 4 kot tudi dobrodelno akcijo. Oglaševalska kampanja se imenuje Blood Harvest in njen glavni cilj je spraviti čim več ljudi v naročje lokalne klinike, kjer lahko darujejo svojo kri.

To sicer nekateri počnejo vsako leto, a Blizzard je pravilnega mnenja, da so ljudem takšne zbirateljske akcije veliko bolj privlačne, če lahko na račun njih tudi nekaj prislužijo in nekaterim pač ni dovolj velika nagrada že sam občutek, da so ta dan naredili nekaj dobrega in morda celo komu rešili življenje.

Nagrade so razdeljene na tri stopnje in nabrano kri lahko spremljate na uradni strani, ki vestno beleži vsako pridodano kapljico rdeče tekočine. Prva stopnja je bila med časom pisanja tega članka že dosežena in je igralcem prinesla orožja znotraj igre Diablo 4, to pa so bodalo Bloodpetal Anlace, sekira Bloodpetal Sever, meč Bloodpetal Blade, palica Bloodpetal Bludgeon za Druida in srce Bloodpetal Heart, ki bo prav prišlo Necromancerjev.

Druga stopnja zahteva 415 litrov krvi, ta pa s sabo prinese oklep Loch Raeth Maor za Barbariana, medtem ko tretja stopnja zahteva 630 litrov krvi in bo igralce nagradila s konjem Vermillion Eye Piebald.

Ta zadnja stopnja pa s sabo prinaša še eno posebno nagrado: vodno hlajeni igričarski PC, ki bo odet v Diablo barve in bo v sebi držal čisto pravo človeško kri. Kako bo ta stvar točno zgledala ni jasno, saj nekako dvomimo, da bo Blizzard zares v PC zlil litre človeške krvi, ki bi bila za povrh bolj slaba hladilna tekočina, zato bodo najbrž v PC postavili kakšno majhno ampulo s krvjo ali pa bodo med vodo zmešali nekaj kapljic človeške krvi.

Mašina bo sicer zahtevala konkretno hlajenje, saj vsebuje presneto impresivne komponente: procesor Intel Core i9-13900K, 64 GB DDR5 pomnilnika, kar 3 TB velik NVMe SSD in grafično kartico RTX 4090, vse skupaj pa bo zapakirano v unikatno ohišje, ki bo vsebovalo estetiko igre Diablo 4.

Na žalost je ta zadnja nagrada na voljo samo tistim, ki prebivajo v ZDA, a vseeno je nagradna igra zanimiva, saj bi lahko kaj takšnega podobnega spočeli tudi v naši majhni Sloveniji.

Film Morilci cvetne lune je očitno malce predolg

0

Je lahko film predolg? To vprašanje je že dolgo debata filmskih privržencev in mnenja niso vedno enaka. Nekateri pravijo, da ni pametno režiserja omejevati in da bi končna minutaža morala biti tolikšna, kolikor pač traja, da je izpolnjena njegova vizija. Spet drugi pravijo, da tudi režiser mora imeti nekega nadzornika, ki ven izreže nepotrebne scene in tako na ekran pripelje bolj prečiščeno zgodbo.

Sam sem zagovornik teze, da dober režiser ne potrebuje šefa, saj sam dobro ve, kdaj zgodba dobro teče in kdaj je v njo vrinil preveč nepotrebnih scen, zaradi česar se dogajanje povsem upočasni, gledalec začne vmes gledati v telefon, nakar izgubi zanimanje ali pa celo zaspi, nekateri pa zaradi tega preprosto odnehajo z gledanjem. Tempiranje dogodkov je za dobro zgodbo zelo pomembno in ta problem ni lasten samo filmskemu svetu, saj ga najdemo tudi v igrah. Ena novejših iger s to težavo je bila God of War Ragnarok, kjer so ustvarjalci vztrajali pri neprekinjeni kameri, ki nas je nato peljala iz ene scene v drugo, a problem pri temu je bilo, da smo morali vmes spremljati cel kup dolgočasnih potovanj, ki bi jih drugače prekinili nalagalni zasloni.

In ta problem ima očitno tudi zadnja stvaritev legendarnega režiserja Martina Scorseseja, imenovana Morilci svetne lune, ki se te dni predvaja po kinih. Stvar ima sicer dobre ocene, saj boste bolj težko našli Scorsesejev izdelek, ki bi se mu kdo upal podati slabo kritiko, a če malce beremo med vrsticami recenzij lahko vidimo, da se je kar nekaj kritikov spotaknilo ob njegovo dolžino.

Morilci cvetne lune so namreč gigantski izdelek, ki v dolžino traja kar 3 ure in 26 minut. To je kar veliko žuljenja riti znotraj kino sedeža in je bila prva stvar, ki me je odvrnila od gledanja filma znotraj kinematografa. Pri tako dolgih filmih je sicer navada, da je predvajanje vmes ustavljeno in si gledalci lahko privoščijo nekaj premora, nakar lahko zopet napolnijo rezervoarje kokic in izpraznijo zaloge urina in se spet vrnejo v gledanje. A to hkrati pomeni, da si je treba za ogled takšnega izdelka rezervirati celo popoldne, kar pa je zame osebno preveč in če se bom že lotil ogleda takšnega titanskega dela, bom to storil v naročju domačega kavča, zato bom raje počakal, da zadeve preide na pretočni servis Apple TV+.

Dolžina filma načeloma ni prevelik problem, če je stvar pravilno tempirana. Takrat ure kar letijo mimo in si na koncu presenečen, da si eno stvar gledal toliko časa, vmes pa nisi niti enkrat začutil potrebo po gledanju v telefon. Tudi Scorsese zna spočeti takšne stvari, saj me je denimo njegov film Volk z Wall Streeta pred televizorjem držal polne tri ure in to ob dvakratnem ogledu.

A glede na recenzije Morilci cvetne lune ni narejen iz takšnega testa. Gledalci in kritiki se glede na ocene na Rotten Tomatoes in IMDb sicer strinjajo, da je to čudovit film, ki pa bi mu bilo pametno odsekati vsaj kakšno uro – če ne celo več. Resnična zgodba o plemenu Osaga, ki je na začetku 20. stoletja doživelo serijo umorov na račun svojega premoženja, ki so ga pridobili preko zemlje, polne nafte, je sicer zanimiva, a razpotegnjena in ni jih malo, ki je vmesno dogajanje označilo za preprosto dolgočasno. Pred kamerami sicer nastopajo velika imena tipa Leonardo DiCaprio, Robert De Niro in Lily Gladstone in čeprav so ti svoje naloge opravili z odliko, tudi njihovim največjim oboževalcem začnejo presegati neskončni dialogi, ki zgodbe ne peljejo naprej. Primer tega je denimo izjava zgoraj: kako film nima nobenih preobratov in presenečenj in da je zlo preprosto pričakovano. To se sicer sliši dobro na papirju, ampak gre kdo res gledati film samo zaradi tega? Da se bo divil nad strukturo filma celo popoldne in vmes ne bo doživel nobenega res zanimivega dogajanja, saj so vse skrivnosti že vnaprej razložene?

In čeprav filma še sam nisem ugledal, tem mešanim kritikam verjamem, saj sem bil že podvržen Scorsesejevemu dolgovezenju. Njegov zadnji film Irec mi je bil namreč obupno dolgočasen in razpotegnjen, zato sem ob dejstvu, da režiser zopet dela na 3 ure in pol dolgi odisejadi samo zavil z očmi in čeprav ga še vedno štejem za najboljšega režiserja na svetu je morda zdaj, v njegovih poznih letih, morda res napočil čas, da nekdo udari po mizi in njegova dela skrajša v bolj kohezivne izdelke, ki bodo krajši, a jih bomo zaradi tega z veseljem pogledali večkrat.

Resničnostni šov Squid Game: The Challenge dobil prvi napovednik

1

Squid Game ni bila samo hudo dobro gledana serija, bila je to namreč najbolj gledana serija v zgodovini pretočnega servisa Netflix. Dober dosežek za zadevo, ki je bila spočeta v korejskem jeziku in v sebi ni vsebovala imen slavnih Hollywoodskih igralcev. Njen uspeh gre tako na račun zanimive zgodbe, ki je postregla s kar nekaj preobrati, čeprav se je meni osebno proti koncu zadeva malce razvodnela, saj bi bilo bolje, da bi identiteta tistih, ki nadzorujejo to tekmovanje, ostala skrita.

Morda bi se z mano strinjal tudi ustvarjalec Hwang Dong-Hyuk, ki pa je imel Squid Game zamišljen za samo eno sezono, nakar ga je po huronskem uspehu začel preganjati Netflix, dokler ni končno uklonil njihovim zahtevam in privolil v izdelavo nadaljevanja.

Kdaj bo ta prišel še ni znano, se bomo pa vmes pozabavali v resničnostnem šovu Squid Game: The Challenge, ki je včeraj prejel svoj prvi napovednik. Ustvarjalci so vzeli vse, kar je iz serije Squid Game naredilo unikatnega in to vrgli v koš, tako da je pred nami ostal samo še en resničnostni šov, ki bi se brez slavne predpone izgubil v poplavi takšnih televizijskih izdelkov.

Produkcijsko ekipo je sicer treba pohvaliti za ustvarjanje lokacij, ki so resnične kopije tistih iz filmov in pred kamerami bomo ugledali nekaj tistih najbolj slavnih iger kot je skakanje po platformah, ki se ti nato vdrejo pod nogami, igra semaforja in vlečenje vrvi. Seveda v tem šovu kazen za neuspeh ne bo smrt, ampak samo žalost igralca, ki bo moral opustiti gonjo za glavno nagrado v vrednosti 4,56 milijona dolarjev.

Vendar pa The Challenge vse skupaj zasmrdi z neumnimi reakcijami igralcev, saj že sam napovednik vsebuje vsaj pet kadrov, ko nekdo s šokiranim obrazom in dlanjo čez usta vidi neko novo dogajanje, kot da niso nikoli prej pogledali 1. sezone serije. Nakar so tu bedarije kot so intervjuji s tekmovalci, ki pred kamero govorijo o zavezništvih in izdajah, zaradi česar se izgubi tisti občutek nevarnosti, ki ga je pričarala originalna serija.

Nihče ni od zadeve pričakoval, da se bodo tekmovalci borili za življenje, vendar pa je po drugi strani bila to glavna poanta serije: razkol med bogatim in revnim slojem, ki je problem še posebej v Južni Koreji in ta prepad je tako velik, da bi nekateri tvegali celo svoja življenja, da bi ga ja lahko na nek način preskočili. Serija je bila tako močna kritika socialnega režima znotraj domače države, medtem ko je The Challenge samo nek resničnostni šov, ki mu je ironija tega, da je pred nas porinil obupance, ki se borijo za neko nagrado, zagotovo šla čez glavo.

Squid Game: The Challenge se bo na Netflixu začel predvajati 22. novembra.

Konami že vnaprej opozarja, da bo imela zbirka Metal Gear Solid težave z optimizacijo

Igričarska industrija je industrija navad. Takoj, ko se nek založnik spomni neke marketinške strategije, jo hitro začnejo kopirati drugi in to počnejo vse do takrat, dokler na sceno ne pride nek nov trend. V preteklosti smo videli že več takšnih primerov: nekaj časa je bilo denimo popularno, da si ven vrgel naslov, ki je imel težave s hrošči in optimizacijo, nakar si hitro javno delil slabo spisano opravičilo, ki je zraven sveto prisegalo, da bo igra popravljena skozi popravke. Potem je postalo popularno, da si v prednaročilo spravil dve verziji igre, a samo tista dražja ti je omogočala dostop do igralne vsebine nekaj dni pred ostalimi plebejci, ki se jim ni zdelo odšteti 100 € za igro brez izdanih recenzij.

Zdaj se je začel polagamo približevati nov trend, kjer založnik ali razvijalec že vnaprej igralce opozori, da bo imela njihova igra, ki je samo par dni stran od izida, določene težave z optimizacijo. Očitno želijo igralcem s tem vzeti pravico do kritiziranja, saj lahko ob slabih sličicah na sekundo in rušenjih rečejo: “Kaj si pa pričakoval, saj smo te opozorili, da stvar ne bo delovala tako kot mora!”.

Včasih smo takšne naslove uvrščali v stanje “Early Access”, a zdaj je očitno tem oznakam konec. Na takšen način nas je pred izdajo naslova vnaprej opozoril studio Colossal Order, čigar igra Cities Skylines 2 že v recenzijah deluje obupno, zdaj pa je temu zgledu sledil tudi Konami, ki bo kmalu na trg poslal zbirko predelav Metal Gear Solid: Master Collection.

Zbirka bo vsebovala stoletja stare Metal Gear Solid igre, a to bodo predelave, v katere je bilo vloženega zelo malo truda. Maksimalna ločljivost bo pri njih znašala 1080p, originalni Metal Gear Solid pa bo tudi na PC-ju omejen na vsega 30 sličic na sekundo.

Tako je v bistvu vse skupaj samo izgovor, da lahko Konami te igre zopet lahko na prodajne police porine pod cenovno nalepko 60 € in tisti največji privrženci franšize so veseli že zgolj tega, da lahko stvar končno kupijo po legalni poti in se jim ni treba zanašati na emulacijo, ki zna na PC-ju predstaviti boljšo igralno izkušnjo.

Vendar pa tudi te osiromašene predelave ne bodo delovale brez problemov, saj je Konami v intervjuju za IGN potrdil, da lahko pričakujemo nekaj težav glede optimizacij. Metal Gear Solid 2 bo v vmesnih sekvencah trpel določene upočasnitve, nekateri vizualni efekti pa se bodo sprožili z zamikom – karkoli že to pomeni. Potem so tu pravopisne napake v EU verziji iger in kdo ve kaj še.

Osebno mislim, da smo s tem trendom stopili na zelo nevarna tla, saj se zdaj založniki niti ne pretvarjajo več, da nam želijo prodati okvarjen produkt po polni ceni. Resda vsi potem sveto prisegajo, da bodo izdali cel kup posodobitev, a to so samo besede v vetru na katere jih ne veže pravna podlaga, ampak zgolj njihov sloves. In ta je v primeru Konamija že dolgo na samem dnu, zato bi vsakemu zainteresiranemu priporočal, da pri tej zbirki res najprej počaka na recenzije in se nato odloči, če je stvar vredna evrov ali ne.

Alan Wake 2 bo na PC-ju zahteval vsaj grafično kartico RTX 2060

0

Približuje se izid igre Alan Wake 2 in po impresivnih napovednikih je postalo hitro jasno, da bo tale zadeva prinesla tudi grafično podobo naslednje generacije. To niti ni tako čudno, saj za razvojem stoji razvijalec Remedy Entertainment, ki nas z grafiko navdušuje že vse od leta 2001, ko so splavili igro Max Payne. Tudi njihov zadnji naslov Control je bil v tem pogledu presneto impresiven in je bila tudi ena prvih iger, ki se je ponašala z osvetlitvijo ray tracing.

Alan Wake 2 naj bi bil nov korak na njihovem potovanju snovanja čudovitih iger, a to bo zahtevalo svojo ceno. Razvijalec je namreč pred kratkim objavil uradne sistemske zahteve za PC in ob teh je postalo jasno, da bodo svoje strojčke primorani nadgraditi tudi tisti najbolj trmasti PC-jaši.

Zgornja razpredelnica je odlična, saj lepo razporedi zahteve na ločljivosti in grafične nastavitve, ob te pa pripiše tudi zahtevane strojne konfiguracije. Zahteve so razdeljene na “običajne” in tiste, ki bodo vsebovale tudi ray tracing osvetljevanje in pri vseh teh je zanimivo dejstvo, da je treba posedovati procesor AMD Ryzen 7 3700X ali primerljivo Intelovo izvedenko, razen pri tistem res najnižjem minimumu, kjer je dovolj že Intel i5-7600K ali primerljiv AMD-jev procesor. Enaka je tudi zahteva po pomnilniku, saj je povsod, tudi pri maksimalni ray tracing obremenitvi pri ločljivosti 4K, dovolj že 16 GB pomnilnika.

alan wake 2

Največja razlika se kaže, jasno, pri grafičnih karticah in kar je tu še posebej zanimivo je dejstvo, da so izostale popularne grafične kartice GTX 1060, 1070 in 1080 ter AMD-jeva serija Radeon 5000. Minimalno bo za igranje treba imeti vsaj RTX 2060 ali pa Radeon RX 6600, kar bo pri grafični nastavitvi “Low” in v ločljivosti 1080p dovolj za stabilnih 30 sličic na sekundo.

GTX 1080 je danes resda star že 7 let, vendar pa je njegov izostanek iz minimalnih zahtev vseeno malce bizaren. Očitno za to obstaja tehten razlog, saj je Remedyjeva zaposlena Lea – Newin naknadno izjavila, da seriji kartic GTX 1000 in Radenon 5000 ne podpirata “mesh” senčilnikov, ki so nujni za delovanje te igre. Lea je kasneje izjavo izbrisala, a zdi se, da lastniki teh grafik igre sploh ne bodo zmožni zagnati ali pa bodo ob igranju trpeli resne grafične težave.

Na končne vtise ne bo treba čakati dolg, saj Alan Wake 2 izide že 27. oktobra.

Po skoraj 10 letih zamude je Squadron 42 dobil nov igralni napovednik

0

O zamudah vesoljske igre Star Citizen se je včasih na veliko pisalo, saj je ta neverjetna uspešnica, ki je svoje življenje začela na Kickstarterju in od takrat nabrala več kot 616 milijonov dolarjev, neprestano lomila obljube in prestavljala datume izidov. Tega se je nabralo že toliko, da se novinarjem zadeve sploh več ne da omenjati, saj smo na določeni točki prišli do spoznanja, da bo razvijalec Cloud Imperium zadevo neprestano zamikal in medtem gledal v pipico denarja, ki nikakor ne usahne.

Pred kratkim se je zaključil letošnji sejem CitizenCon in ta je bil po dolgem času zopet konkreten. Cloud Imperium in njegov vladar Chris Roberts sta pokazala kar nekaj zanimivih stvari, kot je denimo nova tehnika strežnikov, ki bo sinhronizirala dogodke, pa čeprav se neko dejanje sproži na povsem ločenem strežniku, ki je od igralca oddaljeno več svetlobnih let.

Končno pa smo nekaj novega izvedeli tudi o enoigralski kampanji Squadron 42, ki je bila sprva začrtana za leto 2014, nakar je bila večkrat prestavljena, dokler ni Chris sam povedal, da se bodo znebili datumov izidov in da bo pač stvar zunaj, ko bo za to pripravljena.

Se zdaj dejansko približujemo k izidu? Kdo bi vedel, a dobili smo nov, skoraj pol ure dolg igralni napovednik, ki pokaže na čemu vsem je do sedaj delala razvojna ekipa. Tu so vesoljske bitke, nakar lahko skočimo še v, treba je priznati, dokaj adrenalinske in realistične spopade iz prvoosebnega pogleda, nakar lahko gledamo še prenovljene vmesne sekvence, kjer so pred kamere stopili Hollywoodski zvezdniki kot so Gillian Anderson, Mark Hamill in Gary Oldman.

Vse to je videti super, a kaj ko se nam še vedno ne sanja o datumu izida in čeprav Cloud Imperium pravi, da je stvar zdaj vsebinsko dokončana in jih čaka samo še poliranje narejenega dela, je to bolj slaba tolažba. Že izbrani posnetki večkrat pokažejo scene, kjer sličice na sekundo padejo na manj kot 20, zato jih na tem področju čaka še kar nekaj dela.

Vendar je veliko večji problem te igre tako imenovani “scope creep”. To je past v katero se ujame veliko razvijalcev, ki ves čas dobivajo ideje, kako bi lahko v igro vgradili še neko dodatno stvar, nakar se razvojni čas podaljša in ko stvar vdelajo nenadoma spoznajo, da je preteklo že več let in je treba prenoviti grafično podobo, kar seveda razvojni čas spet podaljša in potem se nekdo spet domisli, da bi vdelal še eno igralno noviteto. Ta cikel se nato ponavlja, dokler se ne zgodi ena od dveh stvari: bodisi založniku prekipi in igro porine na trg nedokončano ali pa zmanjka denarja in je stvar preklicana. Vendar pa Cloud Imperium teh težav nima, saj še vedno dobiva bogate prilive denarja, zaradi česar se jim nikamor ne mudi, zato imam občutek, da se bomo čez desetletje toplo spominjali tega napovednika in zraven potožili, da Squadron 42 še vedno ni izšel.

Kot pričakovano ima Cities Skylines 2 naravnost obupno optimizacijo

0

Da igre na PC-ju izhajajo v slabo optimizirani obliki sploh ni več nobeno presenečenje, saj smo dandanes bolj presenečeni nad tem, da se nek nov izid ne ruši in drži stabilnih 60 sličic na sekundo. Situacija se kmalu ne bo izboljšala, saj je igričarsko industrijo prizadela poplava odpuščanj in največ služb so izgubili tisti, ki so delali na QA oziroma Quality Assurance oddelkih, ti pa so skrbeli, da je igra dosegla nek nivo kvalitete.

Ko pa ti razvijalec še pred izidom pove, da bo njegov naslov imel težave z optimizacijo, potem veš, da se pripravlja nekaj slastnega. Ravno to je storil razvijalec Colossal Order, ki je že nekaj časa nazaj za prihajajoči Cities Skylines 2 povedal, da niso dosegli svojih ciljev z optimizacijo, zato lahko pričakujemo težave z delovanjem. To je ta posebnost igričarske industrije, saj je ta edina, kjer ti ponudnik robe vnaprej pove, da bo prodajal okvarjeno, nedokončano robo, a od tebe vseeno pričakuje, da mu plačaš polnih 60 €.

Prvi opisovalci so zdaj že dobili svoje kopije in situacija ni rožnata. V bistvu je slabša od pričakovane, saj se igra zatika povsod – tudi na najmočnejših konfiguracijah. Največje teste je na tem področju spočela nemška stran PCGH, ki je igro spravila skozi več sistemov, ti pa so vsebovali raznorazne kombinacije procesorjev in grafičnih kartic.

Morda najbolj zanimiva je kombinacija procesorja Intel Core i9 13900KS in grafične kartice AMD Radeon RX 7900XTX. Precej močna mašina, ki je nato poskušala poganjati Cities Skylines 2 pri grafičnih nastavitvah “High” in to pri ločljivosti 4K, a to ni bila dobra ideja, saj je igra delovala med 7 in 15 sličicami na sekundo. Ločljivost je resda visoka, a govorimo o igri, ki je v bistvu strategija, zato je takšna zahtevnost naravnost bizarna. V zgornjem videu lahko nato vidimo, da je recenzist zmanjšal notranjo ločljivost na samo 50 % ter omogočil tehnologijo preračunavanja slike FSR 1.0, a še takrat igra ni bila niti blizu temu, da bi dosegla 30 sličic na sekundo.

Očitno tule tudi najnovejši procesorji ne bodo igrali večje vloge, so pa zelo pomembne grafične kartice. Vendar pa tudi najmočnejši primerek RTX 4090 ne dohiteva vsega, kar ji dostavi Cities Skylines 2 – spodnji graf pokaže, da na ločljivosti 1920 x 1080 pri nastavitvah “High” RTX 4090 doseže vsega dobrih 38 sličic na sekundo, na uradni strani recenzije pa pri ločljivosti 2560 x 1440 sličice na sekundo padejo na samo 28,8.

cities skylines 2

Cities Skylines 2 teče znotraj pogona Unity in naj ne bi vseboval nobenega ray tracing osvetljevanja, zato je res bizarno, da je stvar tako zahtevna. Colossal Order čaka še kar nekaj dela, zato so se zdaj povsem posvetili optimizaciji igre za PC, ki bo izšla 24. oktobra, medtem ko verziji za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X izideta enkrat spomladi 2024. K sreči bo igra od prvega dne dostopna na servisu Game Pass, tako da se lahko naročniki tega spustite v testiranje, brez da bi za to morali odštevati dodatne evre.

Nekaj dodatnih podrobnosti za Assassin’s Creed Nexus, ki prihaja na Meta Quest 2 in 3

Nova generacija VR očal Meta Quest 3 se je zdaj dodobra zasidrala med nami in medtem ko uporabniki odkrivajo vso magijo, ki jo s sabo prinese mešanje VR in AR okolic, so igralci malce postavljeni ob stran, saj manjka nekih kvalitetnih igralnih izkušenj, ki so bile včasih glavna stvar teh sistemov.

Katalog ponudbe znotraj Meta Quest 3 sicer ni majhen, vendar pa gre večinoma za igre, ki so združljive za nazaj in so delovale že na Meta Quest 2. Tako na tisto pravo prodajalko teh sistemov še čakamo in najbližja takšna bližajoča se stvar je Asgard’s Wrath 2, medtem ko se je predelava igre GTA: San Andreas izgubila neznanokam.

Tako je trenutno najbolj pričakovan naslov postal Assassin’s Creed Nexus, ki ga je založnik Ubisoft napovedal že dolgo nazaj, nakar o njem dolgo nismo slišali ničesar, potem pa se je nenadoma rodil prvi napovednik. Režiser David Votypka se je nedavno malce bolj razgovoril okoli prihajajočega naslova, ki bo očitno precej bolj interaktiven kot pa smo nazadnje domnevali.

V Nexusu bomo nadzorovali tri različne heroje: Ezia, ki se ga spomnimo iz trilogije drugega dela; Connorja, ki je nastopal v Assassin’s Creed 3 in Kassandro, ki je bila ena od dveh izbirnih herojev igre Assassin’s Creed Odyssey. Vsak od njih bo tako nastopal v svoji lastni verziji alternativne zgodovine, Ubisoft pa se je toliko potrudil, da je pred mikrofone privabil originalne glasovne igralce.

Assassin’s Creed Nexus nas ne bo samo sprehajal iz ene lokacije na drugo, ampak bomo imeli pri igranju dejansko prosto pot. Tako se bomo lahko tarč lotevali na različne načine in možno se bo zopet skriti med množico, tam pa bomo lahko kakšnemu nedolžnemu civilistu izmaknili kakšen zlatnik.

Potem je tu boj, ki bo sestavljen od sabljanja ali pa lokostrelstva, naš junak pa bo lahko udarce blokiral, jih pariral ali pa iz riti potegnil kakšno dimno bombo, ko bodo stvari postale preveč napete.

Potem je tu še raziskovanje mesta, saj ne bomo samo tekali po ulicah ampak tudi plezali. Plezanje je sicer pečat franšize Assassin’s Creed in ta del je včasih zahteval nekaj znanja in taktike, a novejši deli so ta igralni način naredili čisto preveč preprostega. Nexus bo v tem pogledu malce drugačen, saj bo treba vsaj malce načrtovati naš vzpon – upamo samo, da ne bodo pretiravali kot je to naredil Horizon Call of the Mountain, kjer si na koncu več kot polovica časa preživel med plezanjem.

Vse skupaj se sliši kot sanjski naslov za vse navdušence nad franšizo Assassin’s Creed in na igranje ne bo treba več dolgo čakati. Assassin’s Creed Nexus izide že 16. novembra za sisteme Meta Quest 2, Quest 3 in Quest Pro. Meta Quest 3 je zdaj dostopen tudi v Sloveniji, vedno pa lahko razmislite tudi o najemu teh naprav.