Sony je v nedavnem finančnem poročilu napovedal kar nekaj sprememb glede svoje strategije na trgu. Veliko upov polagajo v svoj prenovljeni servis PlayStation Plus, še vedno pa nameravajo svoj katalog ekskluziv širiti tudi na PC. Samo od te platforme za letos pričakujejo za okoli 300 milijonov dobička, ni pa bilo točno napovedano, kako nameravajo do teh denarcev priti.
A morda je njihovo strategijo predčasno razkrila spletna stran SteamDB, ki redno pregleduje nove vnose razvijalcev v trgovini Steam in ves čas vohlja za novovpisanimi igrami, ki še niso bile javno napovedane.
Včeraj je tako nekdo odkril skrivnostni novo igro Oregon, ki pa je očitno skrito kodno ime za igro Returnal, ki jo je razvijalec Housemarque spočel ekskluzivno za konzolo PlayStation 5. Gre za prvo, visokoproračunsko “rogue-lite” streljačino, ki nas postavi sredi planeta Atropos, tam pa moramo kot junakinja Selene preživeti vrsto izzivov, ki bodo vsebovali izjemno veliko adrenalinskega streljanja.
Oregon v svojih datotekah vsebuje reference na Selene, Atropos, ladjo Helios in tudi na nedavno izdani DLC Tower of Sisyphus, tako da je tole zagotovo vnos za Returnal, ki pa ga Sony uradno še ni najavil. Ta najava pa verjetno ni več daleč stran, saj ko enkrat vidimo takšen vnos na SteamDB, je zadeva skoraj praktično potrjena in to bo nato že četrta PlayStation ekskluziva na PC-ju, ki bo nasledila igre Days Gone, Horizon Zero Dawn in God of War. Peta, če sem notri prištejemo še Death Stranding.
Govorice pravijo, da bo Sony v juniju naredil novo predstavitev svojih prihajajočih iger in morda se bo notri skrivala tudi najava Returnala za PC. PlayStation ima trenutno zelo prazno koledarsko leto, saj trenutno nima trdnega datuma nobena večja ekskluziva in Sony mora čimprej zapolniti to vrzel.
26. maj 2022 se bo v zgodovino zapisal kot zelo žalosten dan, saj se je danes v 67. letu starosti od nas poslovil igralec Ray Liotta.
Rayjeva najbolj pomemba vloga je zagotovo film Dobri fantje, kjer je odigral glavno vlogo Henryja Hilla, ki se je preizkušal v mafijskem življenju in je bil posnet po dogodkih iz resničnega življenja. Film je bil leta 1990 nominiran za 6 Oskarjev, žal pa Liotta ni prejel nagrade – ta je šla takrat v roke njegovemu soigralcu Joe Pesciju.
Ray je pomembno vlogo igral tudi v igričarskem svetu, saj je posodil glas Tommyju Vercetiju – glavnemu liku igre GTA: Vice City. Svojo vlogo je odigral perfektno, Rockstar pa je to igro, ki je originalno izšla 20 let nazaj, ponovno obudil v predelavi GTA: The Trilogy – Definitive Edition.
Ray po filmu Dobri fantje nikoli ni več odigral tako pomembne vloge in nekaj časa je sodeloval pri kritiško slabo ocenjenih projektih. A v zadnjih letih se je njegova zvezda zopet začela dvigati in v stranski vlogi se je odlično odrezal v filmu Marriage Story, v Velikih svetnikih Newarka pa se je zopet preizkusil v vlogi mafijca.
Umrl je med spanjem sredi Dominikanske republike, kjer je ravnokar snemal film Dangerous Waters. Za sabo je pustil hčerko Karsen in zaročenko Jacy Nittolo.
Igra The Sims 4 še vedno dobiva nove vsebinske dodatke in razširitve, razvijalec Maxis pa v kodo vpeljuje tudi določene spremembe igralnih mehanik. Namen Simsov je od vedno bilo prilagajanje igralcu in njegovim željam, tako da je njegov digitalni avatar izražal njegovo osebnost. V te namene je razvijalec leta 2016 naredil velike korake glede enakomernega obravnavanja spolov in tako smo pri ustvarjanju Simčka temu lahko podelili poljubno obliko hoje, fizične gradnje in ton glasu, ne glede na to, kakšen spol smo mu podelili.
A brand new update to The Sims 4 is here ✨, & with the help of the @ItGetsBetter Project & @GLAAD, players can now add custom pronouns to their Sims in Create A Sim 🎉 pic.twitter.com/D5N1gvfNNc
To so bile pomembne spremembe in so nakazale, da je razvijalec Maxis zelo naklonjen LGBTQ skupnosti in njihovim željam. Zdaj so v igro vpeljali še eno dodatno spremembo, saj lahko zdaj ob kreaciji našega Simčka, temu lahko tudi prilagodimo obliko osebnega zaimka, kar prej ni bilo možno, saj smo imeli na izbiro samo možnosti on/ona. To je povzročalo težave vsem tistim, ki so želeli ustvariti osebo z nebinarnim spolom oziroma se pri tem niso želeli opredeliti za specifično spolno identiteto.
Novost je prišla skupaj z novo brezplačno posodobitvijo in jo lahko najdemo pri kreaciji lika. Pri izbiri imena se nahaja nova možnost za izbiro zaimka “them/they”, lahko pa si ustvarimo tudi povsem svojo vrsto zaimka. Tega bomo nato videli skozi celotno igro – v menijih in med obvestili. Založnik EA sicer opozarja, da se znajo med igranjem pojaviti določene gramatične napake, saj je The Sims 4 izjemno zakomplicirana igra, a da bodo te sčasoma odpravljene.
Posodobitev je na voljo samo v angleškem jeziku, v prihodnosti pa nameravajo podporo vpeljati tudi za druge jezike, ki se že nahajajo znotraj igre.
Razvijalec From Software je skupina hudo talentiranih posameznikov, ki znajo ustvariti neverjetne svetove, napredni boj in atmosfero, ki vas prebada na vsakem koraku. A v nekaterih pogledih ostajajo trmasti in vztrajajo v nekaterih igralnih formulah, ki so jih začrtali leta nazaj in teh na noben način ne želijo spremeniti.
Tu ciljamo predvsem na sodelovano igranje med večimi igralci, ki ostaja nespremenjeno od originalnega Demon’s Soulsa iz leta 2009. To sicer omogoča, da enoigralsko kampanjo igrate s prijatelji, ampak je ta zabava hudo omejena. Druge igralce lahko denimo prikličemo samo pred šefovskimi spopadi in ko je enkrat zlobnež poražen, se vsi drugi igralci vrnejo v svoje svetove. Tako je tudi v Elden Ringu in čeprav igralci že dolgo prosijo razvijalca, da omogoči resnično sodelovalno igranje brez omejitev, so te prošnje naletele na gluha ušesa.
Zato so zadevo v roke vzeli kar sami igralci – v tem primeru gre za talentiranega modderja LukeYui, ki dela na modifikaciji za sodelovano igranje brez kakršnihkoli omejitev. V igro boste lahko privabili še tri prijatelje in se skupaj odpravili v raziskovanje magičnega sveta Elden Ringa. Skupaj boste lahko jahali, raziskali vsako jamo na mapi in družno pokorili zmaje. Vse to originalna igra ni ponujala in res je malce smešno videti, kako je lahko vse te omejitve zlahka zaobšel nekdo, ki ima veliko prostega časa in za svoj napor sploh ni plačan.
Mod je resnično profesionalen in bo med drugim omogočal tudi preklapljanje med PvP in PvE načinom, tako da boste lahko denimo imeli vključen prijateljski ogenj ali pa se boste lahko kadarkoli spustili v dinamičen spopad med sabo. Zabave ne bo konec niti takrat, ko umre gostitelj sveta, saj se bo ta nato samo preselil v “spectator” način, nabrane nagrade skozi kampanjo pa se bodo delile med igralci.
Seveda bo zaradi tega zrušena težavnost, a to niti ni tako pomembno, če se vam gre samo za preprosto zabavo. Modifikacija bo vsebovala svoj zaganjalnik, tako da se sploh ne boste povezali na uradne strežnike, s čimer je tudi odpravljen strah pred kakšno kaznijo oziroma “banom” iz glavnega strežnika.
Modifikacija naj bi dobila svojo beto že jutri, 27. maja, a ni še jasno, koliko časa bo ta trajal pred polnim izidom.
Roboti se počasi selijo v naša vsakdanja življenje in že praktično vsak malce bolj napreden dom vsebuje kakšen robotski sesalnik, Amazon pa za čuvanje posesti ponuja robotske stražarje. Vendar pa smo še vedno daleč od tiste robotske prihodnosti, ki so nam jo od vedno obljubljali filmi in za večino vsakdanjih opravil mora danes še vedno poskrbeti človeška roka.
V tej smeri želi nekaj spremeniti podjetje Dyson, ki ga poznamo predvsem po njegovih sesalcih, zdaj pa vodstvo želi spremeniti način delovanja in na trg pripeljati nove, originalne izdelke, ki jih drugi ne ponujajo.
Korak v to smer so napovedale denimo njihove bizarne slušalke Zone, ki uporabniku v obraz pihajo prečiščen zrak, v novem videu pa so predstavili svoj nov obrat v Združenem kraljestvu, kjer eskadrilja inženirjev dela na robotskih pomočnikih, ki nam bodo enega dne povsem poenostavili vsakdanje življenje.
Poleg robotskega sesalnika lahko v posnetku vidimo tudi različne robotske roke, ki bodo lahko denimo posesale kavč, pobrale igrače iz tal in pospravile posodo. Vse to so seveda samo prototipi, ki so še leta in leta od praktičnega izdelka in ni še jasno, kako bi takšna roka lahko pospravljala sobo, razen če bi jo nataknili na premikajočega, humanoidnega robota, kar pa s sabo spet prinese svoje seznam zapletov. Bi pa takšna roka prav prišla pri pomivanju, če bi jo denimo fiksno namestili na pomivalno korito.
Vendar pa je po drugi strani dobrodošlo vsaj to, da nekdo na teh zadevah plodno dela in tudi sam Dyson priznava, da je njihova vizija usmerjena deset let v prihodnost. Potrebujejo pa pomoč in trenutno iščejo 700 inženirjev robotike, ki bi z njimi kovali vizijo prihodnosti. Zainteresirani lahko pobrskate po njihovem seznamu prostih delovnih mest.
Dobra visokoproračunskih igričarskih grozljivk se očitno vrača. V roku enega leta bomo namreč dobili kar dve takšni ponudbi: predelavo prvega dela serije Dead Space na kateri dela razvijalec Motive in povsem novo avanturo The Callisto Protocol, pod katero se je podpisal originalni oče Dead Spacea, Glen Schofield.
Schofield je po zaprtju razvijalca Visceral podpisal pogodbo z založnikom KRAFTON, kateri je najbolj znan po svoji battle royale streljačini PUBG. Ta bo tudi v novi igri nosila precej pomembno vlogo, saj se bo The Callisto Protocol odvijal v njenem vesoljcu, spremljali pa bomo dogodke, ki se bodo odvijali 300 let po tistimi iz PUBG-ja.
Naveza je tako bolj ohlapna in Schofield jo je verjetno navrgel založniku samo zaradi tega, da bi ti odobrili njegov projekt, ki se počasi bliža zaključku. V nedavnem intervjuju za spletno stran Game Informer je Glen podelil nekaj novih slik, tem pa je dodal nekaj več informacij glede samega dogajanja znotraj igre.
The Callisto Protocol bo z Dead Spaceom nosil kar nekaj podobnosti. Nastopali bomo v vlogi Jacoba Leeja, ki se znajde sredi zapora na Jupitrovi luni Callisto, od tam pa bo seveda moral pobegniti. Naloga pa ne bo lahka, saj so zaporniški kompleks napadla bitja iz nočnih mor, ki se bodo tule imenovala Biophages in bodo sicer nosila humanoidni izgled, a bodo izpod kože hudo mutirana.
Zanimivo je, da Jacob ne bo noben vojak in bo za to preizkušnjo povsem nepripravljen. Skozi igro bo nabiral različna orožja, ki mu bodo ponudila možnost preživetja, a Schofield je želel pričarati izkušnjo, v kateri se ne bomo počutili nikoli zares preveč močne ali varne. Nevarnost bo prežala na vsakem koraku in sovražniki bodo napadali iz vseh smeri, plazili pa se bodo tudi skozi zračne jaške in vas tako presenetili od zadaj.
Vse to se sliši hudo podobno igram Dead Space in Schofield to tudi priznava. V intervjuju je povedal, da je malce čudno, da je v nastajanju nov Dead Space, kjer on ne sodeluje pri razvoju, a hkrati ne namerava opustiti dobrih idej, samo zaradi tega, ker te že obstajajo v nekem drugem naslovu.
The Callisto Protocol še vedno ni dobil kakega igralnega napovednika, a je izid še vedno zapovedan za enkrat v 2022.
Založnik Activision je za slabo prodajo svojega zadnjega Call of Duty naslova Vanguard okrivil tematiko dogajanja, saj naj bi igralci imeli vrh glave dogajanja iz 2. svetovne vojne. Čeprav se zdi valjenje krivde na neko obdobje iz krvave človeške zgodovine malce poceni izgovor, v njem tiči zrno resnice in čeprav sem sam v svoji igričarski karieri čez dal že ogromno naslovov s tematiko 2. svetovne vojne, se tega obroka kar nisem mogel najesti.
Vendar pa mi je ravno Sniper Elite 5 dal vedeti, da sem tudi jaz dosegel svojo mejo in preprosto ne morem več prebaviti niti enega rafala, ki bi ga poslal v digitalno betico zlobnega nacija. Kar je škoda, saj Sniper Elite 5 pod površjem ni slaba igra – nasprotno, označil bi jo morda za najboljšo v tej dolgoletni seriji, vendar uživanje pokvari še en zgodovinski obisk Francije, ki se je leta 1944 znašla pod železnim škornjem okupatorja.
VIDEO RECENZIJA
Razvojna ekipa: Rebellion Developments Založnik: Rebellion Developments Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO Nakup:Steam Datum izida: 26. maj 2022 Cena: 49,99 €
Zvrst: Tretjeosebna taktična akcijada
V Sniper Elite 5 zopet zastopamo vlogo specialca Karla Fairburna, ki je skozi leta postal strah in trepet nemških sil in vsak pripadnik nemškega bataljona pred spanjem pod posteljo preveri, če se pod njo ne nahaja morda ravno Karl, ki z nabrušenim nožem čaka na svojo priložnost.
Priznati mora, da Sniper Elite iger od prvega dela dalje nisem preigraval, tako da mi je bilo za zgodbo bolj kot ne vseeno in tudi razvijalec Rebellion si s kakšnim razlaganjem preteklih dogodkov ne da opravka. Štorija v Sniper Elitu ni nikoli igrala bistvene vloge, saj je poudarek od vedno bil na ostrostrelski akciji in prikritemu odstranjevanju zadanih tarč.
Ostrostrelska akcija je enako slastna kot v prejšnjih naslovih te serije.
Rebellion se je za razvoj petega dela zgledoval po seriji iger Hitman in si od tam sposodil kar nekaj igralnih mehanik. Začetek vsake misije se odvija na svoji mapi, ta pa ima sprva zapovedan samo en objektiv, ki se mu med raziskovanjem stopnje pridruži več sekundarnih nalog. Igranje začnemo s trojico izbranega arzenala, ki ga zastopa ostrostrelska puška, brzostrelka in pištola, vsako od teh orožij pa lahko preko posebnih klopi nadgradimo in jim navesimo vrsto dodatkov, ki jim nato izboljšajo karakteristike. Nabor različnih orožij sicer ni kaj preveč obilen in sumim, da bo Rebellion, tako kot v prejšnjih igrah, veliko sejal smrti poskušal prodati preko naknadno izdanih DLC-jev, ki jim bo seveda prilepil tudi cenovno nalepko.
Tako opremljeni se lahko podamo v akcijo, ki vsebuje kar raznolike glavne objektive. Največkrat boste morali sicer kakšnemu poveljniku z dobro namerjenim strelom prezračiti čefaro, a vsake toliko naletimo tudi na kakšno bolj zanimivo nalogo. Ena takšnih se denimo zgodi skoraj takoj na začetku, ko se moramo pretihotapiti v graščino in iz nje odtujiti neke podatke, a so ti skriti v neki sobi, na nas pa je, da premikamo naključne predmete in tako razkrijemo skrivno steno, ki vsebuje naš zaklad.
Grafično zadeva ni videti napačno, a iluzija pristnosti se razblini v slabih vmesnih sekvencah in občasnih meglenih teksturah.
Te zanimivo zasnovane naloge dopolnjujejo dobro sestavljene stopnje, ki nam skozi sovražne vrste ponujajo več različnih poti. Prej omenjena soba denimo je zaklenjena in v vrata lahko sprva samo žalostno gledamo in začnemo gruntati o različnih pristopih. Lahko bi sicer poiskali ključ, a pri tem bi morali pretakniti vrsto sob, hitro pa bi lahko naleteli na nemškega vojaka, ki bi nas poslal v večna lovišča. Druga možnost je da splezamo skozi okno v zgornjem nadstropju in nato skočimo v sobo skozi luknjo v stropu, najbolj konkretna rešitev pa je to, da na vrata preprosto nastavimo eksploziv, vendar pa bomo s tem nase opozorili celo oporišče.
Ni treba dvakrat reči, da je zadnja rešitev najmanj priporočljiva, saj boste stopnje najlažje preživeli tako, da se boste skrivali po sencah in nasprotnike odstranjevali od blizu, s hitrim manevrom noža v lobanjo, na voljo pa imate tudi manj nasilne prijeme, ki nasprotnika pošljejo v nezavest, a pri tem tvegate, da ga kakšen kolega najde in nato zbudi. Tako kot v Hitmanu lahko trupla premikamo in skrivamo v razne zaboje, pred tem pa jim je pametno pretakniti žepe za strelivom ali kakšnim zvitkom prve pomoči.
Igra omogoča tudi nadgrajevanje določenih sposobnosti, ki so bolj “meh”. Začuda se nobeno drevo ne osredotoči na tiholazenje.
Sniper Elite 5 nikakor ni akcijska igra, saj boste stopnje najlažje preživeli tako, da boste naloge opravili povsem neopazno. Tako je pred vstopom v mesto ali kakšno hišo najbolje lokacijo najprej prečesati z daljnogledom in tako označiti vse sovražne vojake, šele nato pa se skozi podrast počasi presmukamo do naše tarče. A tudi tistim najbolj pozornim stvari lahko uidejo izpod nadzora in ko sovražnik zažene alarm, se bo nad vas spustilo celo krdelo vojakov. Takrat se pri igranju pokažejo minusi, saj je Karl kar okoren možakar in čeprav lahko preskoči kakšno ograjo, se velikokrat zatakne v kakšno oviro ali celo nevidni zid. Med akcijskimi vložki boste tako velikokrat ostali razočarani, saj bi lahko pobegnili tako, da bi se spektakularno zadričali po kakšni strehi, a potem pridete do spoznanja, da tega igra preprosto ne omogoča.
Po drugi strani pa igra naravnost zasije, ko gredo stvari po načrtih. Prikrito odstranjevanje tarč z nožem je vedno zabavno, crem-de-la crem pa je ostrostrelsko streljanje, ki upošteva padec izstreljenega naboja, pri ciljanju posameznih delov telesa pa lahko vidimo rengentsko eksplozijo mesa, ki se ga nikoli ne moremo naveličati. Ostrostrelsko pokanje lahko naredimo tudi neslišno, če na puško navesimo primeren dušilec in če naš strel sprožimo ob kakšnem preletu letal ali pa sami naredimo diverzijo preko glasnega generatorja.
Stopnje so razgibane, vseeno pa na enih mestih naletite na pomanjkljivosti. Tule bi se denimo lahko splazil skozi ograjo, če bi igra omogočala rezanje žice, a žal to ni možno.
Vizualna podoba je nekam povprečna. Sicer okolica ne izgleda napačno, a na konzoli PlayStation 5 se mi je zdelo, da igro poganjam v neki nizki ločljivosti, tako da so teksture krasili grdi nazobčani robovi. Animacije so nekam uboge, glasovno podajanje pa žalostno povprečno, tako da v vmesnih sekvencah ne boste ravno našli filmske izkušnje.
Sniper Elite 5 pod svojim površjem skriva zabavno taktično izkušnjo, ki jih na trgu resnično manjka. Igro nadgradijo še zabavne stopnje, ki ponujajo več poti, omeniti pa moram tudi zanimiv koncept večigralstva, ki vam v igro kadarkoli vrine nasprotnega igralca, s katerim morata nato pomeriti moči v slogu Deathloopa.
Škoda le za prežvečeno obdobje 2. svetovne vojne in stavim, da bi se veliko bolj zabaval med streljanjem v Vietnamu ali Pacifiku ter nekatere zastarane mehanike, ki bi bile potrebne še nekaj piljenja.
Pod črto potegnjeno je Sniper Elite 5 vsekakor priporočljiv nakup, ki ga krasi še malce nižja cena in samo upamo, da bo Rebellion v Sniper Elite 6 formulo samo še dogradil in na koncu dostavil resnično zapomljiv naslov, ki ga bo lahko brez zadržkov prodal po polni ceni.
ZDA so včeraj zabeležile novo množično streljanje, ki je se je po lestvici grozljivosti letos zavrtelo na 1. mesto. V neslavno zgodovino se je tokrat vpisal 18-letni Salvador Ramos, ki je v mestu Uvalde najprej poskušal ubiti svojo babico, nato pa se je usedel v avto in oborožen s puško in pištolo stopil v osnovno šolo, tam pa je pobil kar 19 otrok in 2 učitelja.
Američani so razumljivo v šoku, na tragične dogodke pa so se začeli odzivati tudi nekateri slavni. Trener NBA ekipe Golden State Warriors Steve Kerr je na novinarski konferenci pustil košarko ob strani in praktično v solzah zapustil oder, Twitter pa je tudi poln žalovanja in besed podpore družinam, ki jih je 24. maj za vedno zaznamoval.
Množično streljanje v ZDA ni nič novega in je pri njih prisotno že desetletja, a v digitalni dobi interneta in družabnih medijev dobivamo bolj globoke vpoglede v življenja takšnih morilcev. Salvadorja so denimo znanci opisali kot tihega fanta, ki so ga v šoli poniževali zaradi govorne napake in dejstva, da je prihajal iz revne družine. Ramos pa je imel tudi dokaj aktiven Instagram profil, dva dni pred svojim morilskim pohodom pa je objavil tudi sliko dveh pušk AR15, ki naj bi si jih kupil za svoj rojstni dan.
Zdaj pa se je oglasila tudi ena od njegovih Instagram prijateljic, ki je Ramosa samo bežno poznala preko tega družabnega omrežja in je želela ostati anonimna. Na spletu je podelila slike iz svojega zadnjega pogovora z Ramosom, ki jo je 12. maja označil na eni od slik z orožjem, brez nekega posebnega razloga. Ramos ji je še povedal, da ji mora povedati eno skrivnost in da jo bo ponovno kontaktiral, a da mu mora odgovoriti v roku ene ure. Zadnje sporočilo je vsebovalo besede “Ima air out”, kar je sleng za strelski pohod na prostor, ki ga je treba počistiti ljudi. Nato se na njena sporočila ni več odzval, saj ga je s streli pokosila policija.
Eden od sosedov je po tragičnem dogodku izjavil, da je Ramos z njegovim sinom radi igral igro Call of Duty, a da ga pri njih ni bilo že dolgo na spregled. Ramos je imel tudi aktiven TikTok račun, tam pa je objavil samo sliko iz neke mobilne igre, s pripisom: “Otroci se bojijo tudi v resničnem življenju.” Oba računa sta bila po identifikaciji napadalca izbrisana.
Strelski pokol v Teksasu se je zgodil samo dober teden po tragičnih dogodkih iz Buffala, kjer je smrt sejal še eden 18-letnik, ki naj bi svoj krvavi pohod predhodno načrtoval preko Discorda.
Sonyjeva najava prenovljenega servisa PlayStation Plus ni šla ravno kot po maslu, saj očitno založniku ni povsem jasno, kako točno bi se sploh lotil novega finančnega sistema.
Junija bo v Evropo in ZDA prispel nov sistem PlayStation Plusa, ki bo razdeljen v tri stopnje: Essentials, Extra in Premium, že tukaj pa se je pojavila zmeda. Tudi za Slovenijo je bilo sprva napovedano, da bo ta dobila posebno, ločeno stopnjo servisa, saj pri nas ni bilo na voljo pretočno igranje iger preko servisa PlayStation Now. A nato se je založnik premislil in bo po novem pretočno storitev pripeljal tudi k nam, tako da bomo tudi tukaj imeli tri stopnje naročnine.
Vendar pa zmede tukaj ni konec. Še vedno ni jasno, katere vse igre bodo na voljo ob izidu. Na najvišji stopnji je obljubljeno 700 naslovov, celega kataloga pa še vedno ni. Sony je vode še dodatno vzburkal z najavo, da igralci ne bodo mogli vnaprej nakupiti kartice s PlayStation Plus naročnino in si tako narediti zaloge za mesece ali celo leta. Takšno nalaganje naročnine je onemogočeno, zdaj pa se je izkazalo, da znajo nasrkati tudi tisti, ki ste v preteklosti že nakupili za več let PlayStation Plus naročnine po znižani ceni.
O teh zapletih poročajo iz Azije, kjer je prenovljeni PlayStation Plus že zaživel. Uporabniki namreč poročajo, da morajo pri nadgradnji iz osnovne verzije Essentials na Extra ali Premium doplačati razliko v popustu, ki so ga prejeli ob originalnem nakupu. Sony je v preteklosti večkrat spočel razprodaje PlayStation Plus naročnin in nekateri so ponudbo seveda izkoristili za nakup letne naročnine, a zdaj jih bo to opeklo na denarnici.
Težave pa se pojavijo, ko ti uporabniki želijo narediti nadgradnjo na naslednjo stopnjo Extra ali Premium. Kako deluje primer v praksi je dobro razloženo v sledeči Reddit temi, a kratka verzija tega je dejstvo, da vam bo Sony izničil pretekli popust in vas pri nadgradnji prisilil, da doplačate razliko.
To je seveda uporabnike pošteno razkurilo, saj so si nekateri skozi razprodaje nabrali več let naročnine PlayStation Plus, Sony pa jih bo zdaj na nek način kaznoval, čeprav so sami ponudili originalna znižanja cen.
Podjetje zaenkrat ni podalo uradnega odgovora na pritožbe in zanimivo bo videti, če se bo njihov finančni model spremenil do 22. junija, ko bo zaživel v Evropi in ZDA.
Activision je začel postopoma obujati oglaševalsko mašinerijo za svoj naslednji Call of Duty naslov, ki bo tokrat podnaslovljen Modern Warfare II. Morda boste porekli, da smo takšno igro že dobili leta 2009, a motili bi se, saj tokratno nadaljevanje nosi rimsko številko.
Ni preteklo veliko vode odkar so nam predstavili uraden logotip igre, zdaj pa so storili še en korak naprej in uradno potrdili datum izida, ki je za zdaj zapisan za 28. oktober.
Najavo datuma je pospremil kratki dražilnik, ki v pokaže grafite glavnih operatorjev iz Modern Warfara iz leta 2019 in to preko vzdušnih preletov z dronom v resničnem življenju. V nadaljevanju bomo tako zopet gledali znane face, kot so Captain John Price, Ghost, John “Soap” MacTavish, Kyle “Gaz” Garrick, na koncu pa se jim bo pridružil tudi novoprišlek Colonel Alejandro Vargas, ki pripada mehiškim posebnim enotam. Ta novinec je morda na tem seznamu najbolj pomemben, saj so govorice pravile, da se bo Modern Warfare II preselil v Južno Ameriko, kjer se bomo borili proti kartelom, igra pa bi tako spominjala na film Sicario.
Čakamo na kakšen konkreten igralni napovednik in ta verjetno ni več daleč. Microsoft, novi lastnik Activisiona, za junij pripravlja večjo predstavitev vseh svojih naslovov, pri katerih zna tudi Modern Warfare II igrati veliko vlogo, prav tako pa se junija začne festival Summer Game Fest pod budnim očesom Geoffa Keighleyja.
Prav tako pa to ni edini COD, ki ga bomo dobili letos. Activision za letos načrtuje tudi izdajo nadaljevanja brezplačne battle royale streljačine Warzone in zna se zgoditi, da bo založnik letos požel rekordne dobičke. Konec leta, navadno poln napovedanih iger, je v 2022 praktično prazen in Activision je prvi, ki je v zadnjo četrtino postavil močan AAA naslov.
Po treh letih, odkar je razvijalec Daedalic Entertainment najavil igro The Lord of the Rings: Gollum, smo letos končno dobili datum izida. To je bila ena prvih iger, ki je bila najavljena za naslednjo generacijo konzol, ki je vmes postala tudi trenutna, gre pa tudi za naslov, ki ga nihče ni zares zahteval. Sicer so igre v bogati zgodovini Gospodarja prstanov vedno dobrodošle, a bolj malo jih je, ki so si v tem svetu želeli prevzeti vlogo Golluma.
Daedalic pa pelje svojo vizijo dalje in čeprav o igri še zdaj ne vemo česa res konkretnega, so nam znani vsaj koncepti. Gollum bo mešanica platformske akcije in prikritega smukanja, saj naš junak ne bo ravno mojster pretepanja in se bo moral za preživetje skrivati v sencah in se neopazno izmuzniti mimo nevarnosti, ki bi ga lahko pokončale z enim samim udarcem.
Gollum's quest for his precious will begin on September 1, 2022!
— The Lord of the Rings: Gollum (@GollumGame) May 24, 2022
Igra si bo dala tudi opravka z Gollumovo razcepljeno osebnostjo, tako da bomo nekaj časa zlobni in ljubosumni Gollum, spet v enih sekvencah se bomo preobrazili v ubogo dobričino Smeagola. Kako se bo to odražalo skozi igranje spet ni jasno in razvijalec nekam čudno skriva same igralne mehanike igre. Pred kratkim so sicer nekatere spletne strani dobile vpogled v igranje demo verzije, ki pa je pri kritikih pustila mešane vtise.
Se bomo pa v igranju vsaj lahko pozabavali že letos, saj bo The Lord of the Rings: Gollum ena redkih iger, ki ne bo skočila v 2023, ampak jo bomo lahko igrali od 1. septembra dalje.
Uradni video na YouTubu za film Mission: Impossible Dead Reckoning ima v naslovu zapisano besedo dražilnik, čeprav zadeva v obseg traja kar 2 minuti in pokaže kar nekaj konkretnih scen iz filma. Kakorkoli že, junak filmov Misija nemogoče Ethan Hunt se vrača v novi avanturi, tudi tokrat pa bo njegovo vlogo prevzel Tom Cruise, ki bo julija dopolnil že svoje 60. leto, to pa ga ne preprečuje, da ne bi tekal okoli kot gazela in sodeloval pri spektakularnih kaskaderskih podvigih.
Dead Reckoning napovednik vsebuje vse tisto, kar od filma Misija nemogoče tudi že upravičeno pričakujemo: strelske spopade, veliko uličnih pregonov z avtom in luštno dečvo, ki se rada usede glavnemu junaku v naročje. Tokrat je nekdo v Hollywoodu pogruntal, da je Fičo prava dirkalna beštija in Ethan Hunt ga uporabi za divji beg pred zasledovalci, ki ga bodo zasledovali povsod po svetu.
V Dead Reckoning se vračajo nekatera imena iz prejšnjih filmov. Med stalnimi spremljevalci najdemo Simona Pegga, Vinga Rhamesa in Rebecco Ferguson, tem pa se boste pridružila Vanessa Kirby iz filma Fallout in Henry Czerny, ki se je pri teh filmih pojavil nazadnje leta 1999, ko je odigral Kittridga.
Nova misija Ethana bo tako obilna, da bo razdeljena kar na dva dela in tale napovednik je namenjen prvemu delu, ki ga bomo v kinih gledali šele čez dobro leta – 14. julija 2023.
Če česa ne morete odreči igri I, The Inquisitor je to originalna ideja. Zgodba se namreč dogaja v alternativni zgodovini, kjer Jezus Kristus na svoje križanje ni odgovoril z odpuščanjem in milostjo do tistih, ki so mu v noge in roke zabili žeblje, ampak je v njemu prevladala jeza, zaradi katere se je strgal iz križa in začel svoj krvavi pohod maščevanja.
Njegova jeza se ni hitro pomirila in v te namene je zagnal svojo lastno inkvizicijo, ki je nato stoletja lovila heretike in jih pripeljala pred sveto roko pravice. 1500 let po Jezusovem “vstajenju” inkvizicija še vedno ni zaključila svojega dela, na sceno pa stopi nov pripadnik tega klana z imenom Mordimer Madderdin, njegovo vlogo pa bomo prevzeli igralci.
Naša naloga bo iskanje krivovernikov, te pa bomo lahko izsledili preko detektivskega raziskovanja temačne inačice srednjega veka. Heretika bomo lahko kaznovali ali pa mu izkazali milost, med tem časom pa se bomo ubadali še z nekim zlom, ki poskuša v naš svet vstopiti preko druge dimenzije.
I, The Inquisitor bo očitno ponujal mešanico igralnih pristopov. Čaka nas nekaj iskanja sledi in čvekanja z drugimi, vmes pa se bomo tudi malce pretepali z meči in skakali v druge dimenzije. Največja privlačnost je zagotovo zgodba, ki pa sledi knjižni seriji poljskega pisatelja Jaceka Piekare. Na igri dela novopečeni razvijalec The Dust, prvi napovednik za igro pa pokaže res nekam zastarano grafično podobo in glasovnega podajalca, ki mu angleščina ne gre najbolje od rok.
A glavne so igralne mehanike in morda nas na tem področju I, The Inquisitor. Igra bo ustvarjena za PC in konzole trenutne generacije, na Steamu pa si ji lahko dodate pod seznam želja.
Masivna vesoljska simulacija Star Citizen je v igričarskih krogih velikokrat tarča posmeha, saj je projekt v razvoju že 10 let, vmes pa je bil večkrat prestavljen, razvijalec Cloud Imperium pa je med tem časom nabral rekordne zneske v obliki podpore skupnosti, saj je v novembru 2021 v blagajne nakapljalo preko 400 milijonov dolarjev.
Vendar pa je kljub temu Star Citizen impresiven projekt in to, kar poskuša doseči Cloud Imperium, skupaj s svojim šefom Chrisom Robertsom, je nekaj, kar v videoigrah še nismo doživeli. Star Citizen nam ne omogoča samo letanja z vesoljskimi ladjicami, ampak poskuša poustvariti realistično bivanje v vesolju. Prav vsako kabino lahko podrobno raziščemo, se kadarkoli spustimo na planet in tega raziščemo iz prvoosebne perspektive, skupaj z dobro prvoosebno akcijo. Seveda Cloud Imperium vse skupaj tudi malo izkorišča, saj je igra v alfa stanju in že vsebuje notranjo trgovino, kjer nekatere ladje prodaja po ceni tisoče evrov.
Vendar pa je težko ostati ravnodušen ob silnih podrobnostih, ki jih ponuja Star Citizen. Zadnja posodobitev denimo govori o funkciji, ki bo omogočila NPC-jem, da sami od sebe najdejo postelje in če v njih spijo, bodo za sabo pustili razmetane rjuhe. Igra je nedavno veliko naredila tudi na optimizaciji, saj je posodobitev 3.17 naredila prehod na knjižico DirectX 11.1, to pa hkrati tudi pomeni, da je podpora za operacijske sisteme Windows 7 izginila. A morda se ta vrne, saj namerava Star Citizen DirectX povsem opustiti in se povsem zavezati Vulkanu.
In zdaj se lahko v igranju pozabavate povsem brezplačno, saj je Cloud Imperium zagnal nov brezplačni teden igranja z imenom Invictus Launch Week 2952. Gre za praznovanje flote United Empire of Earth, to pa pomeni brezplačno igranje in vožnja nekaterih ladij in vozil.
Brezplačno obdobje bo trajalo vse do 31. maja, igro pa si lahko prenesete na naslednji povezavi.
Capcomova RPG igra Dragon’s Dogma je zdaj stara že 10 let in je tudi odličen primer naslova, ki je v svoji originalni obliki obetal ogromno, a bi bil hudo potreben nadaljevanja, saj vsebuje tudi nekaj napak, ki bi jih nadaljevanje zagotovo odpravilo. Dragon’s Dogma vsebuje vrhunsko, tretjeosebno bojevanje, ki povrh vsega omogoča da na ogromne pošasti splezamo in jim tako zadamo kakšen udarec v glavo. Prav tako je bilo raziskovanje pokrajine vznemirljivo, saj denimo ponoči nisi videl ničesar, sistem magije pa je bil tako spektakularen, da mu še danes težko najdeš konkurenco.
Ena večjih napak igre je bila bleda zgodba ter malce nerodno zamahovanje, a vse to so oboževalci igre upali, da bo založnik popravil v nadaljevanju. O tem se že dolgo šušlja, ustvarjalec originalne igre Hideaki Itsuno pa je leta 2019 potrdil, da je v preteklosti imel možnost dela na Dragon’s Dogma 2, a se je nato odločil raje za Devil May Cry 5.
Capcom pa na igro ni pozabil in obletnice se je spomnil na uradni strani, kjer si lahko najprej ogledamo kratki napovednik zgodovine in nato tudi vse ostale projekte, ki se tičejo tega imena. No, glede iger smo dobili samo predelavo originala, obstaja pa tudi MMO z istim imenom, ki pa ni nikoli prispel na Zahod. Capcom je ustvaril tudi anime serijo, ki trenutno živi na Netflixu in se je splača ogledati vsakemu, ki bi se rad malce bolj poglobil v zgodovino originalne igre.
O nadaljevanju še vedno ni ne duha, ne sluha, skoraj prepričani pa smo, da je v nastajanju. Zakaj bi drugače Capcom sploh zagnal takšno uradno stran in nova igra bi bila lep spremljevalec serije na Netflixu. Vemo tudi, da Itsuno že nekaj časa dela na novem projektu in zna biti da je to prav Dragon’s Dogma 2, prav tako pa je bil ta naslov zapisan v tistem neslavnem izucrljanem seznamu iger Nvidie, ki je uresničil kar nekaj napovedi.
Pretekli vikend se je znotraj prostorov Gospodarskega razstavišča v Ljubljani odvil tradicionalni sejem Na meji nevidnega, kjer se pod eno streho zberejo največji navdušenci nad videoigrami, animeji, knjigami, filmi in serijami in podelijo svojo večno ljubezen do fantazijskih svetov.
NMC je imel v zadnjih letih nekaj predaha, saj je bila organizacija v živo zaradi koronavirus krize onemogočena, a pridni organizatorji se niso vdali in so lansko prireditev izpeljali digitalno, letos pa so se zaradi sprostitve ukrepov končno lahko podružili tudi v živo.
Na letošnjem sejmu je bilo poskrbljeno kar za nekaj aktivnosti. Obiskovalci so si lahko ogledali štante raznih ponudnikov gikovske oprem, spremljali impro predstavo in spremljali intervjuje nekaterih znanih osebnosti, med katerimi je zopet na oder stopil Boštjan Gorenc, ki je sicer že dolgoletni spremljevalec tega festivala.
Na meji nevidnega je najbolj znan po svojih cosplay tekmovanjih in tudi letos sejem v tem pogledu ni razočara. Uradnega povzetnega videa še nimamo, a nič ne de, saj je svojega sestavil YouTuber Blaž Juvan na svoje kanalu fps_Juvan. Zadeva je videti odlično in cosplayerji ob pravih kadrih izpadejo resnično čudovito. Po prostorih Gospodarskega razstavišča so se sprehajali fantazijski junaki, kot so veščec Geralt iz iger The Witcher, Lady Dimitrescu iz igre Resident Evil Village ter Revenant iz battle royale streljačine Apex Legends.
Letošnji sejem je bil očitno izreden uspešen, saj so organizatorji na uradni Facebook strani zapisali, da je sejem obiskalo nekje 2.500 navdušencev nad fantazijo in znanstveno fantastiko, dogodek pa je bil tudi že uradno napovedan za naslednje leto.
Cyberpunk 2077 nam je bil ob izidu všeč, a tudi nam je bilo že konec leta 2020 jasno, da razvijalec CD Projekt RED mora nekako preurediti optimizacijo in hrošče, ki so mezeli iz vsake luknje. CDPR je to svojo namero tudi uresničil in danes je igra glede optimizacije povsem nekaj drugega kot pa izidu, to se pa zlasti pozna na konzolah prejšnje generacije.
Kljub težavam z optimizacijo pa je igra vseeno bila in še vedno je videti čudovito. To je jasno predvsem tistim z močnejšimi PC-ji, ki so znotraj igre vklopili možnost ray tracing osvetljevanja in nočni sprehod ob najvišjih grafičnih nastavitvah postane prava paša za oči.
Bi se dalo podobo še izboljšati, če bi bila že od začetka zgrajena na bolj izpopolnjenem pogonu? Odgovor na to vprašanje je poskušal ponuditi YouTube kanal Enfant Terrible, ki je na kup zbral kratke projekte talentiranih posameznikov iz ArtStationa in vse skupaj sestavil v kratki napovednik, ki prikaže Cyberpunk 2077 znotraj pogona Unreal Engine 5.
Zadeva je vsekakor videti čudovita in stopnja podrobnosti včasih postane resnično neverjetna in se približa prizorom iz resničnega življenja. Izstopajo tudi okoli hodeči NPC-ji, ki so bili postorjeni z Epicovim orodjem MetaHumans, to pa lahko ustvari raznovrstne računalniško generirane osebe, brez da bi se morali za njih mučiti v kakšnem 3D urejevalniku.
"3:00AM at Cyber Street" by @SaherTarek_Art, ft. 3D assets from our Arch Vogue kit (available for 40% off during our Spring Sale!)
Night City je še posebej lepo videti ponoči, ob vremenskih učinkih kot sta dež in veter pa hitro dobite občutek, da ste se znašli sredi umazanega mesta prihodnosti.
Seveda to ni povsem realistični prikaz igre, saj ti izsečki ne vsebujejo še celega kupa drugih mehanik kot so umetna inteligenca civilistov in policije, skriptirane naloge in vse drugo, kar se nahaja v živi igri in zaradi česar mora razvijalec znižati stopnje podrobnosti, saj bi se drugače zadeva zatikala tudi na najmočnejših strojnih komponentah.
A morda kdaj res dobimo kaj takega. Razvijalec CD Projekt RED je nedavno najavil, da bo za razvoj Cyberpunk 2077 dodatkov vseeno še vedno uporabljal lastni pogon REDengine 4, a njihov naslednji projekt The Witcher 4 bo nastal znotraj ogrodja Unreal Engine 5 in če bo ta izšel brez problemov, potem morda enkrat v tem pogonu dočakamo tudi nadaljevanje Cyberpunka.
Igralec Norman Reedus se ne zaveda ravno v kakšni zaupnosti poteka razvoj videoiger, saj so projekti v fazi nastajanja velika skrivnost, vse dokler ni razvoj napredoval do te mere, da ima razvijalec kaj pokazati, temu pa sledi vzdušen napovednik, ki vsebuje še povezavo do prednaročila.
Norman je vse te subtilnosti pustil vnemar in je v intervjuju za spletno stran Leo potrdil, da so ravno začeli delo na igri Death Stranding 2. Intervju se je v bistvu bolj vrtel okoli njegove vloge v seriji Živi mrtveci, ki bo letos po letih obratovanja končno doživela svojo zaključno epizodo, a vmes se je nekaj časa našlo tudi za govora o igrah. Norman je v prvi igri prevzel glavno vlogo Sama Bridgesa in za zajemanje vseh njegovih gibov in mimik so potrebovali več kot dve leti, vendar pa je igralec bil najprej zapisan k drugi vlogo. Režiser Guillermo Del Toro ga je najprej spoznal s Hideo Kojimo in trojica je najprej nameraval spočeti igro Silent Hills, a ta je bila nato preklicana. Ekipa pa je med sabo napletla vezi in te so rezultirale v novem projektu z imenom Death Stranding – igra, ki je požela veliko nagrad, a vsi kritiki in igralci si niso enotni glede njene igralne formule.
Skratka, Death Stranding 2 je očitno v nastajanju, kar je malce čudno, saj je bila originalna zgodba navidez zaključena in ni ravno namigovala na nadaljevanje. Kojima sicer nad predčasnim razkritjem ni bil ravno navdušen, a se je nad situacijo vseeno znal nasmejati in na Twitterju je podelil nekaj slik, na katerih nad prestrašenim Normanom vihti dobro znani bejzbolski kij Lucille iz serije Živi mrtveci, zraven pa je pripisal, da mora Norman v svojo “zasebno sobo”. Zasebna soba je dobro znana igralcem prvega Death Strandinga, saj je Sam Bridges tam med misijami znova nabiral moči in pregledoval opremo.
Seveda je o kakšnem datumu izida trenutno nima smisla govoriti, saj projekt niti ni bil še uradno najavljen. A če se je delo ravno pričelo, potem lahko ugibamo na izid v 2025.
Težko pričakovani naslov STALKER 2 je imel pred sabo hudo trnavo pot. Najprej je razvijale GSC Game World potreboval celo večnost, preden je projekt sploh dobil kakšne trdne noge. Nadaljevanje atmosferične prvoosebne streljačine je bilo sprva najavljeno že davnega leta 2010, a leto kasneje je GSC praktično bankrotiral in ponovno začel z obratovanjem v 2014, štiri leta zatem pa je bil STALKER 2 ponovno najavljen.
Od takrat je GSC pridobil nekaj finančnega zaledja in bi letos aprila moral končno privekati na svet. Vendar se je razvijalec malce pred tem premislil in izid prestavil na december 2022, kasneje pa so naleteli na še veliko večje težave, kot pa so prazni bančni računi.
Rusija je namreč ob koncu februarja napadla Ukrajino, GSC Game World pa je imel svoje pisarne znotraj Kijeva. Tipkati kodo je malce bolj težko, ko nate padajo rakete, zato se je delo seveda zaustavilo, je bil pa GSC eden prvih, ki je obsodil vojne grozote in zaradi tega je igra spremenila podnaslov iz Heart of Chernobyl v Heart of Chornobyl, ki je ukrajinsko poimenovanje neslavne jedrske elektrarne.
Mesece se nato ni vedelo, kaj točno se dogaja z razvijalcem in govorice so začele krožiti, da jim je uspelo svoje pisarne postaviti znotraj Češke. Pred kratkim pa je upravitelj skupnosti Mol1t na Discordu, ki je bil znova odklenjen, podelil novico, da se razvoj zopet nadaljuje.
O novici je pri spregovorila poljska spletna stran GRY-Online, ta pa je hkrati zapisala, da je razvijalec potrdil več težavnostih stopenj in da bomo znotraj igre našli tudi takšno za tiste najbolj trdojedrne igralce.
Glede posodobitve datuma izida nismo izvedeli nič novega, a skoraj zagotovo zaradi trenutnih razmer igra ne bo izšla letos decembra.
Prekletstvo franšize Vampire: The Masquerade se nadaljuje. Ne vem sicer kateri vampirski entiteti se je The Masquerade zameril, a očitno se je nekomu, ki ima veliko moči, saj to serijo iger že vse od leta 2004, ko nam je razvijalec Troika Games dostavil igro Bloodlines, spremlja velika nesreča. Bloodlines namreč še danes velja za igro, ki je sicer kvalitetna in nudi odličen vpogled v vampirsko življenje, a je bila žrtev požrešnega založnika in prekratkega razvojnega časa. Tudi nadaljevanje Bloodlines 2 se teh težav ni znebilo, saj je igra odpustila originalnega razvijalca in trenutno nihče sploh ne ve, če kdo še dela na naslovu in če bo ta sploh izšel.
Prekletstvo se je zdaj preselilo tudi v nedavno izdani naslov Vampire: The Masquerade – Swansong, le da tule ne moremo kriviti nikogar drugega kot pa razvijalca Big Bad Wolf Studio, ki je dostavil boleče dolgočasno igro, ki se jemlje povsem preresno, vse to pa začini s slabo izpeljanimi igralnimi mehanikami.
Razvojna ekipa: Big Bad Wolf Studio Založnik: Nacon Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO, NS Nakup:Epic Games Datum izida: 19. maj 2022 Cena: 49,99 €
Zvrst: Pripovedna avantura
VIDEO RECENZIJA
Glavna zgodba se sicer začne dokaj adrenalinsko. Mesto dogajanja je tokrat Boston, kjer je neznani napadalec napadel lokalne vampirje, to pa je zagnalo vsesplošni preplah. Šefica bostonskih krvosesov Hazel Iverson tako v svojo vilo skliče vse najbolj pomembne predstavnike vampirske populacije, kjer najdemo tudi naše tri glavne heroje, med katerimi bomo lahko skozi kampanjo prostoročno preklapljali.
Najprej spoznamo Emem, ki od celotne trojice velja za najpametnejšo, tej sledi Leysha, ki se je pravkar zbudila po dolgoletnem spancu in jo mučijo psihične težave, zaradi katerih lahko vidi v prihodnost, trojico pa zaključuje Galeb, ki je nekakšen tipični hladni in preudarni bojevnik.
Pripravite se na veliko tekanja med lokacijami.
Hazel nato naši trojici naroči, da razkrijejo kdo se skriva za napadom in akcija se lahko začne. No, akcijo lahko tukaj zapišemo pod narekovaji, saj je Swansong pripovedna igra v slogu Telltalovih avantur, kjer se bomo res veliko pogovarjali, sprejemali različne odločitve, ki bodo nato vplivale na razvoj zgodbe in se sprehajali med različnimi scenami.
Big Bad Wolf Studio je v tej igri želel formulo začiniti z RPG prvinami, saj lahko vsakemu liku razvijemo določeno drevo veščin in ga tako prilagodimo svojim željam, če pa se nam s tem ne da ukvarjati, lahko izbiro točk prepustimo igri in junaka tako samo okvirno oblikujemo. Te veščine nam sicer prav pridejo med samim igranjem, saj bomo lahko denimo ob boljši izobraženosti iz kakšne knjige potegnili več informacij, boljša iztreniranost v lomljenju ključavnic pa nam bo omogočila vstop v zaklenjene predele.
Vsakemu liku lahko razvijete svoje drevo veščin.
Ta razvejanost pristopov do raziskovanja se izkaže tudi pri dialogih, saj tudi tam prav pridejo naše vložene točke, to pa se pokaže v obliki prepričevanja našega sogovornika, ki nam nato lahko razkrije nekatere informacije. Čvekanje je med in mleko Swansonga in v dialogih, ki jih ne morete preskakovati, boste preživeli večino časa, preko sistema točk lakote pa se znate z nekom spopasti v verbalni spopad, včasih pa bo uspešnost naše besede odločala kocka. Odločitve, sprejete med dialogi, dejansko pripeljejo do različnega razpleta nadaljnjega podajanja zgodbe, kar je tudi največja moč Swansonga in če si boste zaželeli zgodbo izkusiti iz vseh kotičkov, potem vas čaka vsaj dvakratno preigravanje kampanje, ki je dolga nekje 15 ur.
Vse to se sliši vzpodbudno, a žal hitro vse skupaj zgrmi v prepad, saj zgodba kmalu postane nezanimiva in neprivlačna, to pa gre tudi na račun tempa podajanja fabule in izmenjavanja igralnih vložkov.
Grafična podoba in obrazne mimike so občasno naravnost komične.
Swansongu je vseeno, če za franšizo Vampire slišite prvič in vas že v prvi uri zasuje s plazom informacij glede različnih oseb, dogodkov, klanov, za vse te stvari pa predvideva, da ste z njimi že seznanjeni. Ta verbalni napad že takoj na začetku mi je igranje hitro priskutil, vse to pa je podkrepljeno še z nezanimivimi glavnimi junaki, ki so hodeči klišeji, s povprečnimi zvočnimi govorci. Emem ima osebnost, ki nima ne repa ne glave in Caleb je zanimiv kot potočni kamen. Najbolj interesantna na koncu izpade Leysha, a to spremlja hčerka, ki ima tako zoprno glasovno igralko, ki je več kot očitno odrasel človek, ki oponaša otroka in ima povrh vsega še govorno napako. K slabemu vtisu na začetku doda poplava nepotrebnih informacij, ki komajda kaj razložijo igralne sisteme, vseeno pa nikjer ni omenjeno, kje se skriva presneti gumb za tek, tako da sem se na začetku premikal kot megla.
Vsake toliko bo treba tudi prisluhniti kakšnemu odgovoru, vse to pa na koncu misije prispeva k izkupičku nabranih izkušenj.
Pri takšnih “pripovednih igrah” veliko vlogo igra prezentacija in ta mora biti vrhunska, saj glavnino igranja gledamo in poslušamo dialoge in spremljamo obrazne mimike. Žal Swansong tudi po grafični plati povsem pogrne in čeprav okolica ni videti napačno, vse pade v vodo pri animacijah in obrazih likov, ki so videti mestoma naravnost katastrofalno. Nisem grafična cipa in za primerjavo sem vmes skočil v igranje igre Heavy Rain, ki igra na podobno pripovedno nišo in hitro sem spoznal, da ta 12 let star naslov, ki je izšel originalno za PlayStation 3, nosi veliko neprimerljivo boljšo grafično podobo.
Meso igranja izpade povprečno in lahko pozabite na kakšne akcijske vložke, saj se boste večino časa sprehajali od osebe do osebe, preiskovali predmete, brali zapiske in občasno reševali uganke, ki pa sploh niso vredne omembe in so izredno neprijetne. S tem ne mislim, da se boste praskali po glavi, kako zadevo rešiti – največkrat vam sploh ne bo jasno, kako se zadeve lotiti in če je pred vami sploh uganka ali pa ste morda zgrešili kakšen igralni sistem, ki je zaklenjen ali pa se odklene kasneje.
Vsaj podoba okolice je mestoma res dobra.
Vampire: The Masquerade – Swansong se na koncu izkaže za izkušnjo, v kateri težko najdemo kakšne resnične pluse. Ko bi bil vsaj scenarij malce bolj razgiban in bi vseboval kakšen smešen lik ali pa zaplet, ki smo ga videli v Bloodlinesu iz leta 2004, a žal so tukaj vsi samo mrakobni resneži, ki se nasmejejo samo takrat, ko hočejo koga ugrizniti v vrat. Mimogrede, tole je verjetno ena redkih vampirskih izkušenj, v kateri je kri praktično popolnoma zapostavljena.
Swansong bo tako verjetno urno pozabljen in morda je tako tudi najbolje, saj brez temeljite prenove sobe s scenaristi, celotna izkušnja ni vredna niti kakšnega DLC-ja in s tem dodatnega mučenja.