Iger Delat Force se do bodo spomnili predvsem igričarski veterani, ki smo prva dva dela poganjali na ogromnih katodnih monitorjih v začetku drugega tisočletja. Za franšizo že vse od njenih začetkov skrbi razvijalec NovaLogic, s prvo igro pa nam je takrat predstavil koncept taktičnih prvoosebnih streljačin, ki so zahtevale pameten pristop do tarče in skrbno načrtovanje pristopa do misij.
Prvi Delta Force se je tako rodil leta 1998, nakar smo leto kasneje dobili še drugi del in pristaši serije se strinjajo, da sta to bila še najboljša dela te franšize, nakar so naslednje igre po kvaliteti šle samo še navzdol. Morda najslabši del je bil ravno zadnje poglavje franšize Xtreme 2 iz leta 2009, ki je bilo tako zanič, da je šla serija na več kot desetletni dopust.
Ampak zdaj se vrača v podobi nove igre, ki bo nosila preprosto ime Delta Force. Morda ste zaradi tega pomislili, da se bo igra vrnila k svojim začetkom, a temu ni povsem tako. Tole bo namreč prva igra, ki je ne bo razvil NovaLogic, saj je pravice do franšize odkupil založnik TiMi Studio Group, ki je veja kitajskega giganta Tencenta, ta pa ima za prerojeno serijo drugačne načrte kot bi si jih morda želeli.
Novi Delta Force bo sledil dogodkom filma Black Hawk Dawn, ta pa je bil posnet po resničnih dogodkih v Somaliji, ko se je zrušil ameriški helikopter, zaradi česar je cel kup pripadnikov odreda Delta Force obtičalo v sovražnih vodah. Sicer smo eno takšno Delta Force igro že dobili in sicer se je to zgodilo leta 2003, dve desetletji kasneje pa bomo spet gledali v te dogodke, le da v močno izboljšani grafični podobi.
Novi Delta Force žal ne bo taktična streljanka, kar izda že zgornji napovednik, saj streljamo naokoli izvidniške puščice kot da smo v Overwatchu, nakar naš junak sproži neko posebno sposobnost zaradi katere se lahko neustrašno zapodi v sovražni ogenj. Igra bo sicer vsebovala enoigralsko kampanjo, a čaka nas tudi obsežen večigralski način, ki bo na večjih mapah omogočal spopade po tleh, vodi in po zraku, za te namene pa bomo lahko izkoristili vrsto raznoraznih prevoznih sredstev.
Skratka novi Delta Force resda prihaja, a verjetno jih ni malo, ki so si želeli malce bolj taktične izkušnje, zanimivo pa je tudi dejstvo, da med naštetimi platformami najdemo tudi naprave iOS in Android. Večjo predstavitev igre lahko pričakujemo jutri, 22. avgusta na Gamescomu, tam pa morda izvohamo tudi zapis glede datuma izida.
Če bi ugibal, kako je nastala ideja o izdelavi igre Atlas Fallen, je šel sestanek znotraj pisarn razvijalca Deck13 nekako takole: “Kaj če bi ustvarili ogromen puščavski svet, ki ga naseljujejo propadle ruševine in redko poseljene naselbine, naš junak pa bi vse to prečkal preko res zadovoljujočega surfanja po puščavskem pesku?”. Nakar je nekdo zadevo odobril, a nihče ni idejnega mojstra povprašal, kako zgraditi igro okoli teh mehanik.
In očitno tudi sam razvijalec ni bil prepričan, kako to sicer zanimivo domislico plodno pretvoriti v zabavno igro, saj je Atlas Fallen produkt, ki vsebuje dobro osnovo, le da razvijalec bodisi ni imel dovolj izkušenj ali pa časa, da bi izkušnjo dopolnil z drugimi igralnimi mehanikami, tako da smo na koncu dobili plitvo izkušnjo, ki smo jo videli že vse prevečkrat.
Razvojna ekipa: Deck13 Založnik: Focus Entertainment Platforme: PC, XSX, PS5 Nakup: Steam Datum izida: 9. avgust 2023 Igrano na: PS5
VIDEO RECENZIJA
Pričakovanja za igro Atlas Fallen niso bila majhna, saj je njen razvijalec Deck13 z vsakim na novo izdanim naslovom postajal boljši. Svojo pot so začeli z igro Lords of the Fallen, nakar so kasneje izdali igri The Surge 1 in 2, ki danes veljata za ene od najboljših soulslike izkušenj na trgu. Še posebej drugi del je bil tik pred tem, da bi požel najvišje ocene, a namesto da bi Deck13 nadgrajeval svojo soulslike formulo, je povsem zasukal pot in se spravil v delanje akcijskega tretjeosebnega naslova, ki ima bolj malo veze z njihovimi prejšnjimi igrami.
Atlas Fallen ima povsem pozabljivo štorijo. Avanturo začnete kot suženj, ki naleti na magično rokavico, ki vsebuje starodavno bitje Nyaal, ki nam omogoča vihtenje različnih orožij in proženje posebnih sposobnosti. Ne traja dolgo, da se po zaslugi magične rokavice rešimo jarma sužnjelastnikov in skočimo v odprti svet, ki vsebuje polno pošasti in NPC-jev, ki so obupno potrebni naše pomoči.
Zagotovo najbolj zanimiv vidik igre je sistem premikanja skozi surfanje na pesku.
Že v prvi uri boste spoznali največjo privlačnost tega naslova, ki prihaja v podobi surfanja po puščavskem pesku. Zadeva v bistvu nadomešča hitri tek iz drugih naslovov in je res dobro udejanjenja. Našega junaka lahko kadarkoli spustimo v hitro dričanje in dlje ko to traja in po večji dolini ko se spustimo, hitrejše bomo drveli naprej, vmes skakali skozi zrak in tudi če nam včasih ne uspe preskočiti določen prepad, kakšne hude kazni ne bomo utrpeli, saj smo odporni na poškodbe ob padcih. To je že drugi letošnji naslov, ki me je navdušil samo zaradi unikatnega sistema akrobatskega premikanja – drugi je bil Forspoken in smešno je, da si oba ta naslova poleg dobrega sistema premikanja lastita tudi rokavico oziroma zapestnico, ki je med našim pustolovljenjem izjemno gobčna, čeprav je tule, hvala Bogu, malce manj jezikava.
Drugi pomemben del igralne izkušnje se tiče boja in tule se začnejo kazati večje razpoke v igralnem sistemu Atlas Fallena. Pretepanje je akcijsko in malce spominja na Devil May Cry, tako da bo treba ves čas vihteti orožje, se pametno izmikati in ob pravem trenutku parirati udarce. Deck13 je pri boju uporabil zanimivo formulo, saj se nam ob uspešnem tepežu ves čas polni merilnik, ki s polnjenjem prinaša bonuse kot je večja zadana škoda pri udarcih, na vsake toliko pa lahko sprožimo tudi posebne moči, kjer nas na koncu čaka specialka, ki zabije ultimativno škodo. Vendar pa večji merilnik pomeni tudi težave, saj smo ob bolj polni črti tudi mi bolj občutljivi na udarce, zato je treba pametno izkoristiti ponujeno in ob pravem času sprožati posebne napade.
Svet je sicer dokaj statičen in med raziskovanjem boste redkokdaj naleteli na nekaj, kar vam ne bo takoj začelo streči po življenju.
Problem pa tule je, da boj včasih preprosto ne deluje tako kot bi moral ali pa je v določenih situacijah izjemno neroden. Sekamo lahko s sekiro ali pa bičem, borbo pa lahko preselimo tudi v zrak, kar je pri določenih sovragih nuja, saj jih drugače sploh ne dosežemo. Po svetu nam bo ponagajala vrsta manjših in večjih sovragov, ki jim boleče manjka raznovrstnosti, vsake toliko pa bomo naleteli tudi na šefe, ki so za boj presneto zmedeni. Tem velikanom moramo namreč največkrat odstraniti del oklepa ali pa zadostno poškodovati določeno okončino, a ko to enkrat dosežemo, se pri vedenjskem vzorcu nasprotnika ne spremeni nič. Ogromni rakovici lahko razbijete klešče, a vas bo še vedno z njimi lahko poškodovala, tako da pri šefih v bistvu včasih sploh ne veš, koliko si blizu koncu obračuna, zato največkrat udrihaš na slepo in upaš na najboljše.
To ni lahka naloga saj ob boju z večimi nasprotniki vlada vsesplošni kaos. Pri nekaterih šefih se lahko zaklepaš na določene dele telesa, a če morda tega z udarci ne dosežeš, boš dobesedno mahal v prazno, pa čeprav si fizično zadel v del telesa nasprotnika, a ker je bil ta že razbit, igra udarcev ne upošteva. Šefetine ob spopadih tudi zelo rade sproti rojevajo manjše nasprotnike, ki na svoje poteze ne čakajo ampak te napadejo izza hrbta. Preklapljanje med deli telesa in vsemi temi tarčami je izjemno težavno in včasih preprosto ne deluje, zraven pa moraš seveda ves čas paziti tudi na napade šefov, ki počivanja ne poznajo.
Pretepanje ima sicer dobre temelje, ki pa bi jih bilo treba še temeljito dodelati.
Izjemno pomembna poteza pri igranju je pariranje, ki ob pravočasnem blokiranju sovražnika za kratek čas zamrzne. To velja tudi za šefe, le da je te treba parirati večkrat zaporedoma, a problem tule je, da pariranje včasih enostavno ne deluje. Večkrat se mi je zgodilo, da sem udarce pariral povsem po naključju, včasih pa sem naredil vse prav, a sem še zmeraj utrpel boleče poškodbe. Ob takih trenutkih sem jezno zabrisal kontroler vstran in resno razmišljal o izbrisu igre, kar se v moji igričarski karieri zgodi bolj poredko.
Sistem boja je tako nedovršen, kar je za Atlas Fallen velika težava, saj česa drugega res omembe vrednega niti ne ponudi. Kot rečeno zgodba je nezanimiva, dopolnjujejo pa jo stranske naloge, ki so prav tako dolgočasne in so v bistvu samo opravki, kjer je treba poiskati kakšen predmet, s kom pokramljati ali pa ubiti kakšno zver. Vtise kvari zanič glasovno podajanje, ki je mestoma slišati res amatersko in čeprav Atlas Fallen ni igra najvišje produkcije, bi od AA naslova vseeno pričakoval nekaj bolj kvalitetnega. Grafično zadeva sicer ni videti napačno in do določene mere se lahko potopiš v ta puščavski svet, ki je včasih naseljeval bolj napredno civilizacijo, a na konzoli PlayStation 5 očitno deluje neko preračunavanje in glajenje slike, zaradi česar je včasih ločljivost na psu.
Grafično zadeva ni videti slabo, a na konzoli PlayStation 5 boste za 60 sličic na sekundo plačali davek v obliki nižje ločljivosti.
Poleg stranskih nalog česar otipljivega pri raziskovanju ne boste našli. Vsake toliko lahko preko posebne sposobnosti Raise dvignete kakšno ploščad in tako dosežete nov predel mape, tu in tam pa vas pričaka kakšna mini nalogica kot je denimo pravočasno aktiviranje kamnov, ki vas preko žarkov preusmerijo do kakšnega zaklada, preko tega pa lahko nato dobivate dobrine za izboljševanje posebnih sposobnosti. Stopnjevanje lika se vrši preko posebnih run, a ta vidik je po nepotrebnem zakompliciran, samo zato, da bi bil videti globlji kot pa je v resnici.
Atlas Fallen se izkaže kot samo povprečen naslov, ki bi bil priporočljiv za igranje takrat, ko ni na voljo česa pametnejšega za preigravanje. Žal v trenutno natrpanem urniku iger leta 2023 zanj trenutno ni časa in čeprav trenutno stane 50 €, se morda splača počakati na kakšen popust, ki zna zaradi nekam ubogih igralnih številk na Steamu, priti že zelo kmalu.
Na igro Black Myth: Wukong čakamo že vse od leta 2020, ko je kitajski razvijalec Game Science celotni svet odpihnil s prikazom prvega igralnega napovednika, ki je bil zares videti kot nekaj, kar bodo zmožne prikazati samo konzole in nemara tudi PC-ji naslednje generacije.
Od takrat smo o igri slišali bolj malo, saj je bil prvi napovednik bolj tehnološki demo, medtem ko je bilo meso igranje še treba ustvariti. Zadnja tri leta se je Game Science ukvarjal prav s tem in počasi in vztrajno je gradil igralno izkušnjo, ki bo sicer nosila mehanike “soulslike” žanra in je v novih napovednikih videti kot nekakšna mešanica iger Sekiro: Shadows Die Twice in God of War.
Zgodba bo sledila legendarni kitajski knjižni pripovedi Journey to the West, v glavni vlogi pa bo nastopal izjemno gibčni Monkey King, ki se bo spopadel z nekaterimi pošastmi kitajske mitologije. V novem igralnem napovedniku, ki v obseg meri skoraj eno uro lahko vidimo, da je Game Science izjemno veliko napora vložil v grajenje prepričljivih in unikatnih nasprotnikov, kjer je praktično vsak od njih šef in bo za bojevanje zahteval veliko napora.
Black Myth: Wukong glede na prikazano izpade kot hudo zahtevna igra, saj naši napadi s palico šefetinam komajda poškodujejo zalogo zdravja, medtem ko so oni izjemno agresivni, ves čas izvajajo navadne in posebne napade ter se radi tudi izmaknejo. Igralni posnetek sicer ni uraden, zaradi česar je ločljivost na psu, a tudi iz tega bolj nejasnega posnetka lahko razberemo čudovite animacije, ki nas bodo spremljale na vsakem koraku.
Leto nazaj je na plano zlezel tudi uradni video, ki ga je Game Science spočel skupaj z Nvidio. Razlog osem minut dolgega posnetka je prikaz delovanja igre na grafičnih karticah RTX, čeprav nas o lepoti tega naslova, ki bo zgrajen znotraj pogona Unreal Engine 5, res ni treba več prepričevati. Novi video navrže sicer nekaj zanimivosti, ki jih do sedaj še nismo videli kot je denimo transformacija v neko čudno, na udarce odporno spako, ki pa lahko šefom zabije uničujoče udarce, a je časovno omejena.
Black Myth: Wukong je hkrati dobil svoja zapisa v trgovinah Steam in Epic Games Store, datum izida pa je postavljen za 2024, a se bodo nekateri srečneži lahko pozabavali v preigravanju demo verzije, ki bo na voljo na letošnjem Gamescomu.
Originalni Outcast danes šteje častitljivo starost 24 let in po dveh desetletjih čakanja nas je presenetilo dejstvo, da dejansko prihaja nadaljevanje. Tega bo spočel založnik THQ Nordic, čigar hobi je obujanje antičnih licenc in delanje njegovih nadaljevanj. Na tak način nameravajo obuditi originalni Gothic in celo Titan Quest 2 bo dobil svoje drugo poglavje, medtem ko se bo novi Outcast uradno imenoval Outcast: A New Beginning.
Tega dela originalni studio Appeal Studios za katerega me res preseneča, da še vedno živi, saj od izida originalnega Outcasta niso ustvarili ničesar omembe vrednega. A New Beginning bo sledil stopinjam svojega predhodnika, tako da bo v glavni vlogi zopet nastopal bivši ameriški Tjulenj, s frajerskim imenom Cutter Slade, ki se bo znašel na tujem planetu Adelpha, tam pa bo miroljubnim Talanom poskušal pomagati odbiti napad robotskih napadalcev.
Zadeva se sliši malce podobna Avatarju in to ne samo v tem pogledu. Adelpha je namreč barvit svet, ki ga bomo lahko prečkali peš ali pa s pomočjo miroljubnih živali, ki nam bodo služila kot nekakšna prevozna sredstva. Na splošno gledano nam bo Outcast: A New Beginning poskušal približati zgodbo v kateri bodo ljudje oziroma Talani živeti v sožitju z naravno, takšno partnerstvo pa bo Cutterju najprej tuje, a se bo kmalu tudi sam navadil na to tihožitje.
Preden pa bo prišlo do tega bo treba zavihteti orožje, ki bo tule eno, a bo nosila več različnih vtičnikov, tako da boste lahko pokalico smrti instantno spremenili iz pištole v puško ali snajperico. V pomoč nam bo tudi raketni nahrbtnik, ki nas bo lahko dvignil visoko v zrak, prav pa nam bo prišel tudi med strelskimi obračuni. Letanje in pokanje je videti nekam leseno in sumljivo spominja na tisto iz igre ELEX 2, ki si jo prav tako lasti THQ Nordic.
Outcast: A New Beginning naj bi v enem preigravanju zahteval nekje 35 ur, zaenkrat pa datum izida ostaja neznanka, a kot vedno si lahko igro na Steamu že zdaj dodate pod seznam želja.
O nameri podjetja Lenovo, da se spusti v čedalje bolj nagneteno dirko prenosnih PC-jev, smo že pisali čeprav smo takrat o produktu imeli bore malo informacij. No, kakšne resne predstavitve naprave še vedno nismo dobili, se je pa spletna stran Windows Report dokopala do prvih slik izdelka, ki naj bi na koncu nosil ime Legion Go.
Na prvi pogled Lenovov izum ne odstopa preveč od že vzpostavljene konkurence, ki jo trenutno zastopata Steam Deck in Asusova pogruntavščina ROG Ally. Tu je velik zaslon, ki ga ob strani krasita dva kontrolerja z gumbi, dvema igralnima paličicama in križnimi gumbi na levi strani. Vendar pa bo Legion Go vseboval tudi nekaj svojih lastnih posebnosti, ki v bistvu potegnejo najboljše iz sveta prenosnih PC-jev in konzole Nintendo Switch.
Oba kontrolerja ob straneh sta namreč odstranljiva, česar do sedaj ni priskrbel noben od miniaturnih PC-jev, ki imajo kontrolno shemo vedno fiksno. Lenovo se je v tem pogledu zgledoval po Nintendo Switchu, za te namene pa je zaslonu zadaj dodal naslonjalo, tako da bosta v praksi za kontrolerja zagrabila dva igralca in se nato družno zabavala pred ekranom.
Desni kontroler bo vseboval tudi sledilno ploščico, to idejo pa si je Lenovo sposodil direktno od Valva in njihove naprave Steam Deck. Sledilna ploščica nam služi kot nekakšen nadomestek miške, tako da lahko na napravi igramo tudi zadeve, ki ne podpirajo nadzorne sheme preko kontrolerjev. Sem notri lahko uvrstimo kakšne starejše igre ali pa strategije in čeprav sledilna ploščica ne more nadomestiti miške, z nekaj privajanja lahko preko nje igramo naslove tipa Age of Empires 2.
Slika od zgoraj nam razkrije vhod za 3,5 mm slušalke, kar štiri USB-A priklope ter dva vhoda USB-C. Čisto levo lahko razberemo še dva gumba, ki bosta najbrž služila za višanje ali nižanje glasnosti, zanimivo pa je tudi dejstvo, da bo desni kontroler ob strani vseboval majhno kolesce, ki bo verjetno zamenjal tistega, ki ga najdemo na običajnih miškah.
Legion Go naj bi poganjal operacijski sistem Windows 11 ter AMD-jev procesor, ki je lahko Z1 Extreme ali pa Ryzen 7 7840U.
Lenovo naj bi napravo uradno razkril na letošnjem sejmu IFA 2023, ki se bo odvil med 1. in 5. septembrom.
Call of Duty: Modern Warfare 3 je izdal že nekaj krajših dražilnikov, zdaj pa je napočil tudi čas za prvi prikaz igranja in vsi vemo, da to pomeni nekaj počasnih in dramatičnih kadrov, vse skupaj pa mora obvezno spremljati upočasnjena verzija popularne skladbe, ki nam na ta način da vedeti, da gledamo v neko resno igro.
V primeru Modern Warfara 3 je ta komad Don’t Fear the Reaper od glasbene skupine Blue Öyster Cult in čeprav je ta koncept zdaj že prežvečen, zadeva vseeno kar dobro paše v tale napovednik za tretji in poslednji del novejše sage Modern Warfare, ki bo pred kamere zopet postavila nekatere že znane obraze enote Task Force 141, ki ji poveljuje Captain Price.
Napovednik nas najprej spusti v morske globine, nakar napademo zapuščeni zapor, ves čas pa skrbi povzroča antagonist Vladimir Makarov, ki drži globoke vezi z Rusijo in njihovim jedrskim orožjem. Čaka nas veliko akcije, v enem kadru pa lahko vidimo tudi namig na veleznano misijo No Russian, ki smo jo igrali v prejšnji verziji Modern Warfara 2, ko smo morali popokati celo letališče civilistov, le da bomo tule očitno ugrabili letalo.
Activision zna tokrat s kampanjo celo presenetiti, saj naj bi bile misije tokrat manj premočrtne in bodo postavljene v malce bolj odprt svet, tako da se bo igralec sam odločal, kako pristopiti do določene situacije. To bi bil pošten odmik od prejšnjega dela, kjer je bila pot napredovanja tako ozka, da nam je igra na določene trenutke zapovedala kje točno moramo stati in koga takrat ustreliti.
Tudi večigralstvo bo vsebovalo presenetljivo veliko vsebine. Veterani se boste veselili dejstva, da bo predelanih 16 map iz igre Modern Warfare 2 in to tiste iz leta 2009, ki bodo sicer malce predrugačene, a bodo na splošno enake tistim iz originala. Poleg tega nas čaka zanimiv večigralski 3v3v3 igralni način Cutthroat, ki ga bosta spremljala še Kill Confirmed in Hardpoint. Prvič v zgodovini serije se bo naš večigralski napredek iz drugega dela preselil tudi v tretji del, kot pa da vse to ne bi bilo dovolj bomo dobili še igralni način Zombies, v katerem se bomo spopadali proti nemrtvim in to na največji Zombies mapi do sedaj.
Skratka Modern Warfare 3 bo s sabo prinesel presenetljivo veliko vsebine. Izid je začrtan za 10. november, kupci dražje edicije Vault Edition, ki stane 100 €, pa boste dobili cel kup dodatkov za večigralstvo in dostop do enoigralske kampanje en teden pred njenim uradnim izidom.
Založnik GameMill Entertainment in razvijalec Flux Games sta včeraj napovedala igro, ki je, vsaj na papirju, slišati kot sanjski naslov za vsakega pravega oboževalca serije Živi mrtveci. Igra The Walking Dead: Destinies bo namreč spremljala znane junake iz AMC-jeve serije, tako da bomo podoživeli že videno zgodbo, a na malce drugačen način, saj nam bo v roke porinjena možnost, da spremenimo nekatere ključne dogodke iz stripov in serije ter si tako ogledamo zgodbo iz alternativne resničnosti.
Igra bo spremljala prve štiri sezone serije, ki nas je iz Atlante preselila na kmetijo družine Greene, nakar smo obiskali še zapor in se znašli v sumljivem mestu Woodbury. Dogodki, ki so junake selili iz ene lokacijo na drugo so oboževalcem serije že dobro znani, zdaj pa jih bomo na lastno roko lahko priredili svojim željam. Tako bomo končno lahko videli, kaj bi se zgodilo, če bi se soočenje med Rickom in njegovim bivšim policijskim partnerjem Shaneom razpletlo drugače in bi Shane, ki ga je v seriji mojstrsko upodobil Jon Bernthal, postal novi šef tabora, ki je ob koncu druge sezone obupano iskal novo zatočišče in ga nato našel v zaporu.
Spremenili bomo lahko tudi nekatere druge ključne dogodke in GameMill Entertainment pravi, da bomo v Destenies našli okoli ducat znanih junakov iz serije, vsak od njih pa bo vseboval svojo unikatno osebnost in nabor orožij. Igranje se bo izvajalo iz tretjeosebnega pogleda in bo vsebovalo tudi akcijski vidik, tako da se bo treba pretepati, nabirati surovine in sprejemati pomembne odločitve.
Vse to se sliši odlično in če bo igra res dobro razvejana in bodo naše odločitve resnično pripeljale do povsem drugačnih razpletov dogodkov ob vsakem preigravanju potem zna biti to ena najboljših iger znotraj licenčnega vesolja Živih mrtvecev. Upamo samo, da na koncu ne bo vse skupaj izpadlo površno in bomo gledali enak razplet dogodkov, le da bo namesto Ricka nastopal Shane.
Za takšno razvejano zgodbo potrebuješ močne pisce in velik proračun in res upamo, da kar ga je dobil Flux Games, ga je prelil ravno v ta vidik igranja. Grafično je zadeva namreč videti podpovprečno in že malce sumljivo spominja na mobilne igre, za glasovno igranje pa pred mikrofon niso dobili originalnih igralcev, ampak nekakšne kopije, ki jih poskušajo posnemati.
The Walking Dead: Destinies še nima datuma izida, a bo izšel za vse možne platforme, ki vključujejo tudi Nintendo Switch, cena pa bo znašala 50 €.
Letošnji oktober bo tako nabit z visokoprofilnimi naslovi, da se bodo založniki in razvijalci naravnost tepli za vašo pozornost. Gneča je takšna, da so založniki začeli malce bolj taktično razporejati svoje naslove in prestavitve datumov ne prihajajo na račun tega, ker bi šlo v razvoju nekaj narobe, ampak bolj zaradi tega, da založniki ne želijo drug drugemu hoditi v zelje in si tako krajšati dobičke od prodaje, hkrati pa želijo igralcem ponuditi dovolj časa, da uživajo v vseh teh ogromnih igrah.
Assassin's Creed Mirage has gone gold and is coming out a week early! 📀
On behalf of the entire team, we can't wait for you to explore 9th Century Baghdad with Basim.
Ena prvih takšnih prestavitev se je zgodilo v primeru igre Baldur’s Gate 3, ki je ven zlezla mesec prej kot pa napovedanega in to samo zato, da bi imeli igralci dovolj časa za preigravanje preden izide Starfield. Zdaj pa so se začele nove takšne prestavitve, saj je Ubisoft napovedal, da bo Assassin’s Creed: Mirage ven pokukal teden prej, kot pa je bilo sprva zapovedano, tako da ga bomo po novem lahko igrali že od 5. oktobra dalje. Ubisoft kakšnega razloga za bolj zgodnji datum ni navedel, a morda je želel svoj največji letošnji naslov poriniti ven pred vsemi ostalimi, ki se gužvajo v oktobrski vrsti.
An update from the Alan Wake 2 team: we're moving Alan Wake 2's launch from October 17 to October 27.
October is an amazing month for game launches and we hope this date shift gives more space for everyone to enjoy their favorite games.
Je pa svoj razlog za 10-dnevno zamudo navedel razvijalec Remedy Entertainment, ki bo po novem igro Alan Wake 2 izdal 27. oktobra. Na Twitterju oziroma X-u so zapisali, da je oktober neverjeten mesec kvalitetnih iger in da želijo s tem zamikom datuma igralcem ponuditi dovolj časa, da v popolnosti izkusijo tuje naslove in si nato vzamejo čas še za drugo potovanje nesrečnega pisatelja Alana Wakea. Poteza ni slaba, saj se konec oktobra malce sprostijo izidi, medtem ko bi se 12. oktobra za prodajo po polni ceni morali kosati z igrami kot so Forza Motorsport, Detective Pikachu Returns in Lords of the Fallen, po novem pa sta mu najbližje Spider-Man 2, ki izide 20. oktobra in Cities: Skylines 2, ki se bo rodil 24. oktobra.
Samo nekaj dni po temu, ko sta založnik Take-Two in razvijalec Rockstar najavila nakup modderjev, ki so spočeli huronsko popularne RP strežnike FiveM prihaja novica o novem zatiranju modderske skupnosti. Nakup je nekatere igralce navdal z upanjem, da je nemara Take-Two postal bolj naklonjen vsebini, ki jo je ustvarila skupnost, a očitno temu ni tako.
Iz obličja interneta je namreč izginil mod Sentient Streets – zanimivem projektu, ki smo ga popisali tudi mi. Gre v bistvu za povsem novo zgodbo znotraj igre GTA 5 v kateri nastopamo v vlogi policista, a tista največja privlačnost je umetna inteligenca, ki je poganjala nekatere NPC-je, s temi pa smo se lahko pogovarjali preko mikrofona, z njimi kramljali med vožnjo v avtu, NPC-ji pa so se celo dinamično odzivali na razne pripetljaje znotraj igre.
No, nič od tega zdaj ne bomo mogli več igrati, saj je Take-Two udaril po mizi in zahteval izbris modifikacije iz interneta. Na spletni strani Nexus Mods zadeva ni več dostopna, Take-Two pa je šel celo tako daleč, da je od YouTuba zahteval izbris igralnega posnetka, ki prav tako zdaj ni več dostopen. Ustvarjalec moda Bloc je nato na svojo roko zadevo izbrisal iz spletne strani GTA 5 Mods, saj je želel prihraniti glavobole lastnikom strani.
Bloc je sicer poskušal stopiti v kontakt z založnikom in razvijalcem, a zaenkrat so njegova e-mail sporočila bila ignorirana. Pravi, da bi imel rad vsaj priložnost, da bi se zagovarjal, a očitno založniku ni besed in je raje samo sprožil svoj pravni oddelek, brez da bi kadarkoli vmes stopil v kontakt s kreatorjem.
Bloc je v daljšem zapisu na YouTubu pikro pripomnil, da bi se Take-Two lahko raje ukvarjal z boljšo cenovno politiko glede svojih iger, s čimer je namignil na nedavno izdajo predelave igre Red Dead Redemption za PlayStation 4 in Nintendo Switch, ki stane 50 €, a kakšnih konkretnih izboljšav ne vsebuje, hkrati pa se je obregnil ob junijsko razširitev Mercenaries za Grand Theft Auto Online, ki je iz igre umaknila okoli 200 avtomobilov in motorjev, ki so postali na voljo samo naročnikom servisa GTA+.
Najbolj priljubljen YouTube kanal Linus Tech Tips in njegov kreator Linus Sebastian sta nekaj dni nazaj zakorakala v globoke težave. O vsej tej kontroverziji smo že spočeli obsežen članek, a na kratko povedano je povod za vse težave začel video konkurenčnega kanala Gamers Nexus, ki je v obsežnem posnetku nakazal na večje nepravilnosti glede testnih metod in neetičnega vedenja do startup podjetja Billet Labs.
Linus se je na obtožbe odzval precej pokroviteljsko in sicer preko svojega foruma, kjer je v večjem prispevku že takoj na začetku zapisal, da celotni situaciji ne namerava posvečati preveč pozornosti in da tole ne bo niti tema njegovega WAN podcasta. Javnost je razkurila že samo ta izjava, nakar so se težave Linusa samo še poglobile.
Linus Tech Tips je kmalu po temu izdal namenski video z naslovom “What do we do now?”, ki bi moral služiti kot nekakšno opravičilo, a je s sabo prinesel kup dodatnih težav. V videu se je pojavilo nekaj članov ekipe, ki so napovedali počasnejši tempo izdajanja posnetkov in prvič v desetletju se je zgodilo, da noben od Linusovih kanalov ne bo dnevno izdal nekega novega videa. Produkcija naj bi bila ustavljena za en teden, med tem časom pa naj bi ekipa raziskala notranje težave in poskušala odpraviti vse težave, ki so se nabrale skozi leta produkcije. A po drugi strani je video nosil nekakšen šaljiv ton, čeprav je tole resna situacija, čas pa so si vmes vzeli tudi za omembe sponzorjev. Video je bil tudi monetiziran, tako da je Linus tudi od opravičila poskušal zaslužiti denarce, a kasneje so, po vseh pritožbah, ki so deževale na forum in uradno vejo Reddita, izklopili.
Največje težave kanala pa morda sploh še niso prišle v pravi fokus. Po objavi videa iz strani Gamers Nexusa, ki je med drugim navedel tudi ogromen pritisk, ki se v LTT-ju vrši nad vsemi člani ekipe za čim prejšnjo dnevno produkcijo videov, se je oglasila tudi bivša zaposlena Madison Reeve. Ta je v obsežnih Twitter objavah navedla izjemno toksično kulturo, ki je obratovala za zaprtimi vrati, deležna pa naj bi bila velika psihičnega pritiska, ki se je na njo izvajal dnevno. Ne samo, da se je od nje zahtevalo preveč, med delom je bila tudi tarča žaljivk in spolnega nadlegovanja, stvari pa so sčasoma napredovale do te mere, da se je dejansko namerno poškodovala, samo zato, da ji ne bi bilo treba v službo in sčasoma je nabrala dovolj poguma, da je dala odpoved.
I was expected to post 3 tweets, 2 Instagram posts, and 2 TikToks minimum per day.
I was also expected to plan, film, edit, and post 2 Floatplane exclusives per week.
This included wrangling people to be in them when they were also all struggling to get their work done.
Situacija z Madison je naravnost eksplodirala in čeprav je Linus stvar najprej nameraval ignorirati, je sčasoma uvidel, da tale celotna situacija ne bo izginila. Nad Madisonivimi izjavami je bil šokiran tudi trenutni direktor podjetja Linus Media Group Terren Tong, ki je na tej poziciji prisoten zgolj nekaj tednov in že se mora soočati s tako ogromnimi težavami in gašenjem požarov.
We are taking Madison’s allegations seriously. We are conducting an internal assessment alongside bringing in a third-party investigator to look into the allegations. We are committed to publishing the findings and implementing any corrective actions that may arise due to this.…
Tong je za spletno stran PCGamer izjavil, da Madisonove izkušnje niti približno ne odražajo tega, kar je sam doživel v teh nekaj tednih na čelu podjetja. Varnost zaposlenih tretirajo kot resno stvar zato je že včeraj vsem zaposlenim sporočil, da če jih pestijo kakšne podobne težave in izkušnje glede nadlegovanja, da naj te stvari takoj sporočijo kadrovski službi.
Ustavil pa se ni samo pri besedah, ampak bo v podjetje stopila tudi zunanja preiskovalna služba, ki bo preverila vse dosedanje obtožbe, nakar bo javno objavila svoje rezultate.
Glavni kanal Linus Tech Tips je med vsemi temi obtožbami zaznal rahel upad sledilcev, ki se je iz 15,6 milijona zmanjšal na 15,5 milijona.
Medtem, ko se nekateri še zdaj prebijajo skozi vso gigantsko vsebino, ki jo ponuja Baldur’s Gate 3, je pred vrati že nova titanska RPG izkušnja. Govora je namreč o igri Starfield, povsem sveži enoigralski izkušnji razvijalca Bethesda, ki nas bo enkrat za spremembo popeljal v črnine vesolja, tam pa nas čaka preko 1.000 planetov, ki samo kličejo po raziskovanju in streljanju, za prevažanje naokoli pa se bomo lahko poslužili svoje vesoljske ladjice, ki jo bomo lahko opremljali in si tako zares izpolnili mokre sanje vesoljskega raziskovalca ali pa nemara pirata.
Starfield je tista igra, ki bo Microsoftovem katalogu vdihnila nekaj prepotrebne svežine in ni jih malo, ki so si naročnino Game Pass aktivirali ravno zaradi tega naslova, ki je v nastajanju že celo večnost in bi prvotno moral iziti slabo leto nazaj. Takrat igra očitno še zdaleč ni bila pripravljena na izid, na kar je namigoval tudi nekam revni prvi igralni napovednik, a vmes so se stvari drastično spremenile in na Microsoftovi junijski konferenci je zadeva bila videti močno bolj izpopolnjeno.
Datum izida se nezadržno približuje zato je Bethesda začela tudi pospeševati oglaševalsko kampanjo. Dobili smo tri kratke animirane videe, ki prikažejo življenje znotraj Starfielda, na uradni strani pa smo pred kratkim dobili podrobno časovnico, ki prikaže tiste najbolj pomembne dogodke v zgodovini tega vesolja in sicer od leta 2050, ko ljudje prvič prispemo na Mars pa vse do leta 2330, ko se začno dogodki znotraj igre.
Bethesda je prav tako včeraj omogočila predčasno namestitev igre, ki na PC-ju tehta 140 GB. Datoteke si lahko prenesete tudi tisti, ki si lastite naročnino Game Pass in tako boste ob dnevu izida že takoj pripravljeni za igranje. Na konzoli Xbox Series X je obseg malce manjši, tako da je tam treba prenesti “zgolj” 125 GB.
Starfield uradno izide 6. septembra, a tisti najbolj nepotrpežljivi se lahko do igranja dokopljete malce prej. Tisti, ki boste prednaročili dražji verzije igre Digital Premium Edition ali Constellation Edition boste v igranje lahko skočili že 1. septembra. Takšno predčasno igranje je na voljo tudi naročnikom Game Passa, ki lahko dokupijo Premium Edition Upgrade, a bodo najprej morali odšteti 34,99 €.
Ste morda oboževalec strategij? S tem mislimo tistih resnih strategij, kjer je igranje sestavljeno bolj iz gledanja ogromne mape, večino časa pa boste gledali v manjše ikone, se ubadali z razpredelnicami in pregledovanjem podatkov ter se ukvarjali z vzpostavljanjem zavezništev, ki lahko vsak čas razpadejo, bodisi po vaši krivdi ali pa je za nož v hrbet zaslužen nasprotnik.
Če spadate v ta tip igralcev potem vam je dobro znan nišni žanr “grand strategy” iger, ki jih poglavitno izdeluje založnik Paradox Interactive. Ta ima pod svojo šapo že več takšnih franšiz in ena od teh sliši na ime Europa Universalis IV iz leta 2013, ki nas popelje skozi stoletja zgodovine med 1444 in 1821, med tem časom pa bomo poskušali preko pametne diplomacije, vojskovanja, trgovanja in kolonizacije poskušati zavladati svetu.
In ravno ta igra je trenutno brezplačna na platformi Epic Games, ponudbo pa lahko izkoristite samo še danes, 17. avgusta in sicer do 17.00. Igro lahko prevzamete na sledeči povezavi in že osnovna kampanja vam bo ponudila desetine, če ne stotine ur igranja, če pa vam tudi to ne bo dovolj pa lahko skočite še v svet DLC-jev. Založnik Paradox je namreč znan po tem, da za svoje strategije rad izda cel kup naknadnih dodatkov, ki jih nato prodaja po mastni ceni in Europa Universalis IV pri temu ne odstopa. Igra je po izidu dobila kar 43 dodatnih DLC-jev, nekateri manjši od njih pa so za igranje tudi brezplačni, a za večino bo treba primakniti nekaj evrov.
Poleg te strategije je brezplačna tudi igra Orwell: Keeping an Eye on You, ki je v bistvu nekakšna grafična avantura v kateri kot detektiv pregledujete civiliste, ki se morda nagibajo proti terorističnim dejanjem. To zanimivo igralno izkušnjo lahko na svojem Epic Games računu aktivirate tule.
Kot rečeno, danes ob 17.00 se izteče ponudba za obe igri, ki jih bosta nato nadomestili Black Book in pa Dodo Peak.
O ponovno obujenem Scottu Pilgrimu se sanja že več kot desetletje in zdaj bodo želje dolgoletnih in zvestih oboževalcev končno uslišane. Kultni film Scott Pilgrim vs. the World iz leta 2010 je bil ustvarjen po stripih, ki jih je leta 2004 spisal Kanadčan Bryan Lee O’Malley, zgodba pa govori o mladem Scottu, ki se zaljubi v Ramono, a preden jo lahko povabi na zmenek, mora premagati njenih sedem zlobnih bivših fantov, zaradi česar se cel film spremeni v fantastično potovanje, polno nadnaravnih potez.
Nove pustolovščine Scotta prihajajo kmalu na Netflix, a tokrat v podobi anime serije, ki bo vsebovala osem epizod in se bo imenovala Scott Pilgrim Takes Off. Gre za direktno nadaljevanje filma, kjer bo vlogo izvršnega producenta zopet zasedel Edgar Wright, ki je režiral tudi film, pri delu izvršnega producenta pa se mu pridružil tudi avtor stripov Bryan Lee O’Malley. V anime se bo vrnila tudi skoraj celotna zasedba igralcev kot sta Michael Cera v vlogi Scotta in Mary Elizabeth Winstead, ki bo zopet odigrala Ramone, le da tokrat oba ne bosta stopila pred kamero, ampak bosta likom posodila svoje glasilke.
Prvi dražilnik ni namenjen predstavljanju zgodbe, saj je njegova naloga ta, da nam ponudi vpogled v vizualni stil serije, ki je videti presneto dobro. Vse skupaj spremlja vzdušna glasba skupine Anamanaguchi, ki je svoje talente posodila tudi Ubisoftovi igri Scott Pilgrim vs. the World: The Game in je naravnost perfektna za tosortno unikatno anime stvaritev.
Scott Pilgrim Takes Off na Netflix prihaja 17. novembra.
*Posodobitev: Linus Tech Tips je pred nekaj minutami spočel nov video. Čeprav je Linus na forumu zapisal, da teh zadev ne namerava objavljati niti v svojem WAN podcastu, so se stvari od takrat drastično spremenile. Zaradi vseh obtožb je bila trenutno ustavljena produkcija vseh YouTube videov, med tem časom pa se bodo delala interna reorganizacija dela in pristopa do zaposlenih. Video si lahko ogledate spodaj:
Originalna zgodba: YouTuber Linus Sebastian se je zopet pojavil v novicah in spet je prikazan v negativni luči. O lastniku največjega tehnološkega kanala Linus Tech Tips smo nazadnje pisali, ko so mu hekerji prevzeli skoraj vse YouTube kanale in namesto njih začeli oglaševati Teslo in kriptovalute, še pred tem pa se je Linus zapletel v verbalni spodrsljaj, ki ga je skoraj stal kariere.
Zdaj je Linus zopet v težavah, saj je priljubljeni tehnološki YouTube kanal Games Nexus, ki si ga lasti dolgolasi Steve Burke, objavil obsežen, skoraj uro dolg video, ki ima za povedati marsikaj zanimivega. Steve že na začetku videa pove, da je bilo delanje tega posnetka zanj težavna naloga, saj se navadno ne spravlja povzročati dramo, a enostavno ni mogel več biti tiho, zato je razkril največje napake, ki jih je v zadnjih mesecih spočel ne samo YouTube kanal Linus Tech Tips, ampak tudi njegova sestrska kanala ShortCircuit in TechQuickie.
Steve ne blebeta kar nekaj v tjavdan, ampak je s sabo prinesel račune. V videu lahko vidimo kar nekaj primerov testiranj, ki preprosto niso bili večkrat preverjeni in kažejo jasne napake. Tu notri je denimo testiranje igre Cyberpunk 2077, kjer pri grafu vidimo astronomsko razliko med grafično kartico RTX 4090 in RTX 3090, čeprav bi morali biti procenti veliko manjši. Potem je tu testiranje Noctua ventilatorjev, ki prav tako kažejo nekam čudne rezultate, Steve pa pri tem namigne, da je morda razlika v prid podjetju zaradi tega, ker je Noctua tudi partner Linusa v njegovi lastni trgovini. To ni edini takšen namig, saj se je Steve obregnil tudi v odnos Linusa do ASUS-a, s katerim naj bi YouTuber ravnal z rokavicami, saj je ASUS prav tako njihov partner.
Potem so tu večje napake, ki so preprosto fascinantne. V enem delu denimo gledamo v ASUS-ovo grafično kartico RTX 3070, ki so jo opisovalec označil za “budgetno”, pri njej pa najavil, da ta vsebuje tri DP izhode in dva HDMI izhoda, čeprav je na kameri jasno vidno, da je na voljo samo en HDMI izhod. Posamično te napake ne pomenijo veliko, a skozi čas se jih kar nabere, Steve pa jih je našel z naključnim klikanje na videe iz različnih kanalov, ki jih pokriva podjetje LTT. Vse to je posledica masivnega pritiska, ki ga Linus izvaja nad svojimi zaposlenimi, saj ta želi vsak dan izdati več posnetkov, pri tem pa se nihče ne ozira po temu, koliko je kakšen opis preverjen in kvalitetno narejen. Celo sami zaposleni v LTT-ju so med svojimi željami na prvo mesto postavljali čas, ki bi ga lahko posvetili za delanje recenzij različnih izdelkov, medtem ko Linus zagovarja le in samo čim hitrejše delanje nove vsebine.
Morda največja razkrita grdobija pa se tiče podjetja Billet Labs, ki so Linusu na opis poslali svoj prototipni hladilnik grafične kartice RTX 3090. Linus se je testiranja lotil povsem nepremišljeno, saj je hladilnik poskušal namestiti na grafično kartico RTX 4090, za katero pa ta hladilnik seveda ni bil ustvarjen, zaradi česar so bili tudi rezultati slabi. Linus je nato zavrnil ponovno testiranje na pravi grafični kartici, čeprav ga je k temu pozivala skupnost, saj ni želel zapraviti stotin dolarjev na izdelku, ki po njegovem preprosto ni priporočljiv za nakup. Naj opomnimo, da je Linusu nekdo ponudil 100 milijonov dolarjev LTT-ja, a je ta nato ponudbo zavrnil.
Takšno pljuvanje po izdelku je za start up podjetje kot je Billet Labs praktično smrtna obsodba, a težave se tu za njih niso ustavile. Ko je Billet Labs zahteval prototip nazaj mu ga Linus preprosto ni vrnil, nakar ga je prodal na dražbi, brez da bi za to obvestil Billet Labs. Ne samo, da je to neetično, do prototipa se je na ta način zlahka dokopalo kakšno konkurenčno podjetje, ki bi lahko iz njega ustvarilo svojo kopijo.
Linus se je na obtožbe že odzval, a kakšnega resnega opravičila ni ponudil. Linus sicer od julija dalje ni več direktor podjetja LTT, saj ga je na tem mestu nadomestil Terren Tong, a Linus je bil med prej naštetimi incidenti še vedno na čelu podjetja, zaradi česar se mu zdi prav, da za njih prevzame odgovornost. Na lastnem forumu je objavil daljši zapis, ki izkazuje razočaranje nad tem, da Steve ni najprej stopil z njim v kontakt, k temu pa dodal, da so napake del vsakdana in da se na njih učijo. Prodaja hladilnika od Billet Labsa naj bi bila zgolj napaka v komunikaciji in da je bila podjetju povrnjena škoda. To je naknadno potrdil tudi Billet Labs, a ta je k temu dodal, da jim je Linus odpisal šele dva dni po temu, ko je na splet prišel video z obtožbami, pred tem pa so bila njihova elektronska sporočila enostavno ignorirana.
Kot je pri takšnih razkritjih navada se je oglasila tudi ena od bivših zaposlenih, ki razkrila nekaj dodatnih grdobij, ki so se dogajale za zaprtimi vrati. V tem primeru je to Madison, ki je pri Linusu delala kot nadzornica družabnih omrežij. Ne samo, da se je od nje zahtevalo neverjetno število nalog, ampak je bila v pisarni tudi žrtev nadlegovanja iz strani sodelavcev, ki so jo zmerjali z raznimi besedami in se je celo neprimerno dotikali, ko pa je vse to sporočila vodstvu so bile njene pritožbe ignorirane.
Še malo in skočili bomo v september, kar v košarkarskem svetu pomeni tudi novo vsakoletno izdajo franšize NBA 2K. Letos se bomo poigrali v igri NBA 2K24 in če si želite preigravanja virtualne košarke, potem je ta naslov vaša edina izbira, saj konkurenca preprosto ne obstaja, razen če boste še naprej vztrajali pri preigravanju lanskoletne verzije.
O novih verzijah te serije se največkrat preprosto ne splača pisati, saj že vsi vemo, kaj s sabo prinaša tradicionalno novo poglavje. Tu bo grajenje svojega lastnega košarkarja, ki ga bomo spremljali skozi že stokrat videno klišejsko zgodbo, posodobljen nabor različnih ekip in spremenjene statistike vseh igralcev, ki bodo odražale njihove nastope v prejšnji sezoni. Seveda ne smemo pozabiti niti gore mikrotranskacij, ki jih vsi kritiki pljuvamo že več let, a ker so tako dobičkonosne jih založnik 2K rade volje vsako leto vgradi še več, hkrati pa nakupi postajajo čedalje dražji.
Pa vendar bo NBA 2K24 malce drugačen od predhodnikov in to zahvaljujoč novi tehnologiji ProPLAY. Ta malce spominja na EA-jev izum Hypermotion iz iger FIFA, saj verno prenese animacije iz pravih tekem v virtualni svet. V zgornjem napovedniku nam za ta primer služi Kevin Durant, ki je pri enih potezah resnična kopija iz prave tekme, razvijalec Visual Concepts pa je v igro prenesel tudi nekaj drugih potez kot je denimo Curryjev met globoko izza črte in njegovo opotekanje po dolgem metu ali pa Butlerjevo norčevanje pri klicanju premora.
V igralnem posnetku sicer skorajda ne vidimo slovenskega asa Dončića, je pa razvijalec posvetil kar nekaj sekund igralcu Jordanu Poolu, ki je bil nekdanji pripadnik ekipe Golden State Warriors, a se je nato sredi treninga stepel z igralcem Draymondom Greenom, letos pa je bil nato menjan v ekipo Washington Wizards. V napovedniku ga vidimo pri klicanju ISO akcije, nasproti pa mu stoji ravno Green, ki mu nato v obraz zabriše uspešen met za tri točke.
NBA 2K24 prihaja 8. septembra in kot običajno bo tudi letos na voljo cel kup verzij za nakup. Naslovnico bo letos krasil Kobe Bryant, zanimiva pa je inačica 25th Anniversary Edition, ki stane 149,99 €, a z njo dobite tudi 12 mesecev naročnine za NBA League Pass, ki drugače stane 13,99 € mesečno. Žal PC verzija še vedno ne bo stopila v korak s časom, tako da boste na računalnikih gledali zastarelo grafično podobo, ki bi skladna s konzolami Xbox One in PlayStation 4, medtem ko bo za resnično napredno izkušnjo treba poseči po kopiji igre za PlayStation 5 in Xbox Series X.
Igričarski svet je leta 2006 dobil lepo darilce v obliki igre Titan Quest, ki za sabo sicer ni imela titanskega proračuna, a je zadevo reševala zabavna igralna formula akcijskega RPG-ja, ki jih je bilo takrat kriminalno malo. Titan Quest je izšel ravno v času, ko so imeli igralci poln kufer preigravanja igre Diablo 2 in so potrpežljivo čakali na tretji del, novinec pa je v vmesnem času podal zabavni sprehod skozi antično Grčijo v kateri smo se spopadali z mitološkimi pošastmi tipa kentavri, mantikorami in harpijami.
Od originala je preteklo že toliko časa, da je vmes založnik THQ bankrotiral in se nato ponovno rodil pod imenom THQ Nordic, ta pa je nato leta 2016 priskrbel manjšo predelavo Titan Quest Anniversary Edition, ta pa je kasneje dobila še tri ločene razširitve Ragnarok, Atlantis in Eternal Embers.
Predelava in dodatki so se očitno prodali v dovolj veliki nakladi, da je THQ Nordic zdaj odobril delo na nadaljevanju in tega prvič predstavil na svoji konferenci, ki je bila v živo predvajana v soboto. Titan Quest 2 je bil zaupan v roke razvijalca Grimlore Games, ki je pred tem spočel igro SpellForce 3 in je zdaj prvič pripravljen skočiti v vode akcijskih RPG-jev, ki te dni dobivajo manjši preporod. Diablo 4 je lepo pokazal, da je za tosortnimi igrami še veliko zanimanja, prihajajoči Path of Exile 2 pa je prav tako nase privlekel ogromno radovednih oči.
Prvi napovednik za Titan Quest 2 sicer ne pokaže igranja, je pa iz njega jasno, da se bomo tokrat spopadali z grško boginjo Nemesis, ki bo povzročala težave špartanski vojski, saj bo njene vojščake neka sila najprej pobila ter jih nato zopet vstala od mrtvih.
Žal trenutno ne vemo niti leta izida, lahko pa si nekaj slik iz dejanske igre ogledate na uradni Steamovi strani, tam pa si lahko igro dodate pod seznam želja. Predelani Titan Quest Anniversary Edition je trenutno znižan na samo 4,99 €, lahko pa si privoščite tudi paket, ki vsebuje vse tri dodatke in sicer po ceni 21,34 €.
Risana serija South Park letos praznuje že svoj 26. rojstni dan in še kar nekaj jih bo nabrala, preden se bo odpravila v zaslužen pokoj. Med skoraj tremi desetletji obstoja je franšiza nabrala tudi nekaj iger, a večine njih se ne splača omenjati – z izjemo dveh naslovov. Prvi je odlični The Stick of Truth iz leta 2014, kjer sta se originalna ustvarjalca Trey Parker in Matt Stone in razvijalec Obsidian Entertainment usedla za mizo in spočela RPG, ki je bil zabaven za igranje in je tudi nosil tisti straniščni humor, ki ga zna pričarati samo South Park.
Leta 2017 smo dobili nadaljevanje The Fractured But Whole, ki ga je takrat razvil Ubisoft in čeprav je splošno sprejeto, da ta igra ni dosegla višin predhodnika, je bil to vseeno dober naslov, ki je nadgradil igralno formulo. Vsi smo od takrat pričakovali tretji del, žal pa očitno ta ni v kartah. Matt in Trey sta pred kratkim resda najavila novo igro, ki jo delata v sodelovanju z založnikom THQ Nordic, vendar pa tole ne bo RPG, namreč večigralska sodelovalna igra za do štiri igralce, imenovana Snow Day.
Snow Day v prvem napovedniku ne pokaže kaj preveč igranja, saj namesto tega vidimo Cartmana, ki je v obleki čarovnika povsem navdušen, da zaradi zasneženosti odpade šola. Nakar vidimo grupno pretepanje, katapultiranje v zrak in proženje eksplozij, vse skupaj pa tokrat poteka v 3D pogledu, zaradi česar celotna prezentacija izpade nekoliko bizarno in je tudi v tem vidiku pošten odmik od prejšnjih iger.
Snow Day še nima datuma izida, saj je THQ Nordic zaenkrat izjavil samo to, da ga lahko pričakujemo enkrat v 2024.
Pretočni servis Voyo je pred kratkim najavil napovednik za 7. sezono morda najbolj popularne slovenske serije Ja, Chef!, kar me je navdalo s ponosom, hkrati pa sem postal malce sumničav. Končno smo Slovenci spočeli neko televizijsko serijo, ki vsebuje dobre igralce, zanimiv scenarij in je dejansko zabavna in kakovostna posneta.
A po drugi strani sem se začel spraševati: kako to, da se pogovarjamo že o 7. sezoni? Mar ni ta stvar prišla ven samo kako leto ali dve nazaj? Imamo na režiserskem stolu genija in med scenaristi neizmeren talent, ki scenarij za posamezno epizodo spiše med jutranjim ščetkanjem zob?
No, resnica je veliko manj razburljiva. Ja, Chef! namreč sploh ni originalna serija ampak v bistvu samo kopija ruskega originala Кухня oziroma Kitchen, ki se je na televizijski mreži CTC začela predvajati leta 2012 in je spočela 6 hudo uspešnih sezon. Ko sem napisal da je stvar kopija, sem s tem mislil resno, saj je Ja, Chef! povsem identičen: skopirani so vsi kadri in tudi dialogi, spremenjena so samo imena in nekatere šale, ki so bolje prirejene za lokalni trg. Za primerjavo si poglejte slovensko verzijo zgoraj in ruski original pod tem odstavkom.
Če tega morda niste vedeli, potem niste edini, saj tudi sam ne spremljam mednarodnega trga komedij in sem na te informacije naletel povsem naključno. Na slovenski Wikipediji informacije o predelavi izvemo že iz prvega stavka, a če boste odveslali na Voyo ni prav nikjer zapisana omemba ruskega izvirnika. Še več: Voyo jo prišteva pod kategorijo Voyo originali, čeprav bi morali to označbo upravičeno zapisati pod narekovaji.
Nihče sicer ne pravi, da si zdaj slovenska verzija ne zasluži ogleda, vendar moram priznati, da sem kar malce razočaran, da stvar v bistvu ni povsem naša, čeprav se promovira tako. Nazadnje me je takšna kruta resnica doletela, ko sem spoznal, da tiste vzpodbudne pesmi s Hoferjem in Ladom Bizovičarjem prav tako niso originalne – Hofer naredi identičen komad za vsako državo, nato pa samo prevede besedilo in zamenja glavnega igralca.
Takoj, ko sem opazil tole rusko navezo me je začelo zanimati, če nima pri zadevi roke vmešane tudi ruski predsednik Putin. Seveda da jih ima, saj v Rusiji vse poti vodijo do njega, a pojdimo po korakih. Nisem noben poslovnež, ampak tudi meni je jasno, da moraš za takšno kopiranje serije plačati lepe evre tistemu, ki si lasti originalno licenco. V primeru serije Ja, Chef!, čigar original se glasi prej omenjeni Кухня, si licenco lasti CTC Media, ruska neodvisna družba s sedežem v Moskvi. Delni lastnik te družbe je s 49 % deležem National Media Group, čigar predsednica je Alina Kabaeva, bivša gimnastičarka, za katero se že dolgo verjame, da je tudi neuradna punca predsednika Vladimirja Putina, ki mu je rodila vsaj kakšnega otroka. Alina je bila ena od tistih, proti kateri so ZDA, Združeno kraljestvo, Avstralija in Evropska unija uvedli sankcije, a še zmeraj ostaja na čelu National Media Group.
Je zaradi tega slovenska serija nevredna gledanja? Nikakor ne. Pozdravljamo vsako slovensko produkcijo, pa čeprav je bila ta idejno skopirana od drugod. Niti nismo pri takšnem zgledovanju edini, saj so svojo verzijo spočeli Grki, Estonci in Portugalci. Svojo verzijo so ustvarili tudi Poljaki in to pod imenom Kuchnia in čeprav se je ta začela vrteti istega leta kot naša inačica, torej v 2021, so Poljaki do sedaj spočeli samo dve sezoni, razlog pa je bil ruski napad na Ukrajino, zaradi česar je bila nato prekinjena produkcija. Edini na zahodu, ki še ustvarjajo serijo po ruski licenci smo torej Slovenci in Madžari, ki pa so serijo Igen, séf zgolj sinhronizirali v svoj jezik.
Nič od zgoraj natipkanega ne zahteva kakšnega resnega raziskovalnega novinarstva, saj je vse prosto dostopno na Wikipediji, zato je malce smešno, kako Voyo in njegov lastnik Pro PLUS praktično nikjer ne omenjata ruskega originala. Pri promociji serije pridno sodeluje tudi največji slovenski portal 24ur, ki prav tako spada pod Pro PLUS, a tudi ta, pri svojih novicah glede Ja, Chefa, nikjer ne omeni ruskega originala. To je čudno, saj smo nedolgo nazaj na slovenski kanal Planet TV prejeli serijo Hekimoglu, ki je prav tako predelava, le da v tem primeru serije Zdravnikova vest, o tej pa je pri vsakem članku že skoraj v prvem stavku pripisano, da je zadeva kopija ameriškega originala.
Vendar pa ignoriranje ruskih korenin niti ne bi bilo presenetljivo. Ja, Chef! je namreč daleč najbolj gledan izdelek na Voyotu – najbolj gledana epizoda je pred televizorje privabila čez 270k gledalcev, zato bi bil preklic takšnega izdelka huda finančna klofuta in bi bil za marsikoga dovolj velik razlog, da prekliče naročnino. Ne vemo niti tega, kakšno pogodbo sta sklenila Pro PLUS in CTC Media, saj je morda licenčnina bila plačana naenkrat, tako da je bilo v njo zajeto vseh 12 sezon, ki naj bi jih spočel Voyo in če je bila ta podpisana pred vojno, potem je edino logično, da se porabljeni denar porabi za ustvarjanje serije. A zadeva postane malce bolj sporna, če se licenčnina plačuje sproti, saj se v tem primeru denarce še vedno nakazuje na račun družbe CTC Media, vsi pa vemo, kam gre trenutno največ denarja v ruskem proračunu.
Po precej hladno sprejeti napovedi prihajajoče prenove Red Dead Redemption za PS4 in Switch je svet videoiger znova šokiral Rockstar Games, ki je razkril novo presenetljivo potezo. Namreč, znano je, da Rockstar prevzema razvijalsko skupnost CFX.re, ki stoji za razvojem priznanih večigralskih platform za Grand Theft Auto 5 (FiveM) in Red Dead Redemption 2 (RedM).
Večigralski platformi, razviti s strani CFX.re, sta postali priljubljeni med igralci, ki si želijo preizkusiti edinstvene igralne načine, vložiti svoje ideje ter se povezati z drugimi igralci. Skozi leta je skupnost modderjev in razvijalcev ustvarila številne privlačne modele, načine igre in izboljšave, ki so obogatile že tako obsežne igre.
Posebej izstopa FiveM, ki je doživel pravo eksplozijo popularnosti po vsem svetu. Njegovi RolePlay (RP) strežniki so privabili celo največje ustvarjalce vsebine iz platform Youtube ter Twitch, pri čemer ni bilo drugače niti v Sloveniji. Številni strežniki in igralci so prav tako prispevali k vzponu izjemnih posameznikov v slovenski gaming skupnosti, med njimi lahko izpostavimo Perota Martića.
Trenutno je še nejasno, kako bo prevzem vplival na prihodnost. Rockstar in ekipa CFX se zavezujeta k nadaljnjemu razvoju in rasti teh izjemno priljubljenih platform. Kot je povedal predstavnik Rockstar Games: “Naša ekipa je navdušena nad možnostmi, ki jih to partnerstvo prinaša, in si prizadeva za obogatitev igralskih izkušenj, ki jih ti projekti ponujajo.”
Vendar že na spletu slišimo glasove skeptikov, ki se bojijo, da bi Rockstar lahko platformo spremenil v dražjo za ustvarjalce strežnikov ter jo napolnil z mikrotransakcijami.
Kljub temu upamo, da bo polni dostop do izvornih kod iger ekipi CFX omogočil boljšo optimizacijo in stabilnost ter hitrejši razvoj novih funkcij. Prav tako se tudi tajno nadejamo, da bi lahko to pomenilo, da bo Grand Theft Auto 6 ponudil možnost lastnih strežnikov in da lahko z gotovostjo pričakujemo izid igre na platformi PC.
Letošnja konferenca založnika THQ Nordic ni bila slaba, saj je pokazala kar nekaj zanimivosti, med katerimi smo največ upov polagali v predelavo legendarne igre Gothic. Ta je bila napovedana že davno tega in je leta 2019 dobila celo igralni demo, a je bil ta katastrofalen, zaradi česar je novi razvijalec Alkimia Interactive razvoj začel na novo in po štirih letih so igralci počasi začeli pričakovati kakšen pravi igralni napovednik, ki bi bil podprt še z datumom izida.
Vse to bi se moralo pripetiti v petek in čeprav smo res dobili nov napovednik za Gothic, ta še vedno ni pokazal pravega igranja, niti ni zakoličil leta izida.
Pokazano pa vseeno ni bilo brez pomena. Namreč dobili smo prvi napovednik, ki je bil spočet povsem znotraj igrinega pogona, tako da smo dobili vsaj konkreten vpogled v vizualni stil predelave. In ta ni slab, saj so zamorjene barve pričarale tisto krutost sveta, ki nam ga je 20 let nazaj pričaral original. Napovednik nas sprehodi skozi tabor imenovan Old Camp – enega izmed treh taborov, ki se jim lahko pridružimo v igri, vsak od njih pa vsebuje svoje naloge, glavnega vladarja in tudi svoj lastni načrt prebijanja skozi magično kupolo, ki objema celotno zaporniško kolonijo.
Zdi se, da nam napovednik predstavi prenovljenega protagonista, ki kljub pomanjkanju pravega igranja izpostavi nekaj funkcij, ki jih bomo bržda našli v polni kampanji. Tu je tiholazenje v domove drugih zapornikov, ropanje in gledanje spopadov v areni, ki bo za razliko od originala tule ponujala boje med zaporniki in ognjenimi kuščarji. Vidimo lahko tudi nekaj starih znancev iz originala: tu je kuhar Snaf in nadležni Mud, ki se ga v prvencu nikakor nismo mogli znebiti, dokler ven nismo potegnili bridke sabljice.
Napovednik nam želi predstaviti živ svet, kar je bila tudi ena od glavnih značilnosti originalne kampanje in to mu je tudi uspelo – le upamo, da vse skupaj ne bo preveč kinematografično in skriptirano. Res smo upali na datum izida, a glede na to, da tega še vedno ni, sklepamo, da igra izide proti koncu 2024 ali pa nemara celo v 2025. Do takrat se lahko zabavamo v večjih modih ali pa manjši predelavi prvega dela, ki prihaja na konzolo Nintendo Switch.