🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 136

Večigralska zabava na PC-ju je zdaj spet omogočena za vse Dark Soulse

0

Medsebojno obračunavanje med igralci se postopoma vrača v PC svet iger Dark Souls, ki so bile onemogočene vse od januarja. Takrat je v javnost prišla informacija, da trojica teh iger vsebuje hudo ranljivost, ki je napadalcu omogočila prevzem nadzora nad računalnikom nič hudega sluteče žrtve in čeprav so Dark Souls igre težke, takšne težavnosti v resničnem življenju razvijalec FromSoftware zagotovo ni načrtoval.

Po vsem tem času so se igralci najprej zbali, da morda večigralstvo ne bo sploh nikoli več povrnjeno. Japonski razvijalci so sicer znani po temu, da jim mojstrovanje optimizacij na PC-ju ni ravno prioriteta – slaven primer tega je denimo igra Nier: Automata, ki je se je ob izidu zatikala tudi na močnejših PC-jih, razvijalec pa je zadevo enostavno ignoriral.

Razvijalec FromSoftware pa je vseeno malce bolj zavezan k svojemu slovesu, zato je najprej omogočil strežnike igre Dark Souls 3, temu je nato sledil Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, včeraj pa je ponovno v večigralske vode stopil tudi Dark Souls Remastered. Tako je bilo v ponovno obratovanje spravljen skoraj celoten katalog Dark Souls sage na PC-ju, z izjemo dveh naslovov. Originalni Dark Souls 2 bo na svojo obuditev moral še malce počakati, medtem ko bo čisto prvi Dark Souls, podnaslovljen Prepare To Die Edition, za vedno ostal odklopljen iz strežnikov.

Pri ponovno obujenih strežnikih sicer ni za pričakovati kakšne revolucije. Razvijalec je namreč samo zakrpal tiste najhujše ranljivosti, medtem ko težave glede hekerjev, ki jih je na PC-ju cel kup, še vedno ostajajo. Za odpravo teh je pri igri Dark Souls 3 najbolje namestiti modifikacijo Blue Sentinel, za prva dva dela pa takšna zaščita na žalost ne obstaja.

Cult of the Lamb – Recenzija | Žrtveno jagnje obrne stvari na glavo

Vedno sem navdušen, ko med skoraj neskončnim kupom iger na virtualnih policah opazim eno “z jajci”, ki si upa inovirati. Od vsega, kar se tiče umetniške režije in sloga animacije, do igralnih aspektov, ki ne slonijo na enem od tipičnih 10 najpogostejših stalnicah. Ko sem tako pri meni ljubem založniku Devolver Digital prvič opazil to igro, sem vedel, da gre najverjetneje za poslastico s srhljivo, a srčno sredico.

Najnovejši projekt razvijalca Massive Monster, Cult of the Lamb, je hibridni združek roguelite plenjenja temnic in simulatorja upravljanja, v katerem igraš kot mlado jagnje, ki se na začetku dokaj ironično znajde kot žrtveno jagnje na oltarju Starih bogov. A to ne pomeni konca za tvoj obstoj, saj dobiš kot zadnje živeče jagnje priliko skleniti kupčijo z starodavnim demonom, znanim kot Starun, ki Čaka. V zameno za novo življenje in obilico nadnaravnih moči mu prisežeš večno zvestobo in v njegovem imenu ustanoviš kult, ki ga bo odrešil spon, v katere so ga vpeli Stari bogovi.


Razvojna ekipa: Massive Monster
Založnik: Devolver Digital
Platforme: PC, PS4, PS5, XOne, XSeries X/S, Switch
Steam: Povezava
Datum izida: 10. junij 2022
Cena: 22,99 €

Zvrst: Roguelite/simulator upravljanja


Cult of the Lamb je razdeljen na dva glavna dela. Mislim, da sta oba odlično izvedena, saj se medsebojno popolnoma prepletata na način, ki se zdi skoraj nemogoč. Način, na katerega prehajaš iz enega sloga igranja v drugega, nikoli ni dezorientiran ali moteč. Namesto tega ponuja resnično osvežujoč pogled na pogosto enoličen žanr.

Med raziskovanjem imaš tako nalogo prebiti se skozi štiri temnice. Vsako izmed njih vodi eden od Starih bogov, ki nadte v imenu vere pošlje različne sovražnike. Seveda to ni edina razlika, saj vsaka temnica vsebuje tudi svoj plen, vire in sledilce. Vsaka je ustvarjena proceduralno, kar zagotavlja, da nikoli ne izgubi čara odkrivanja novitet. Seveda gre za stalnico žanra, vendar jo Cult of the Lamb precej dobro izpelje v svojo korist. Proceduralna generacija se mi ni nikoli počutila izpeljano ali dolgočasno, saj je vsako področje vsebovalo veliko umetniškega pridiha in impresivnih podrobnosti, seveda pa tudi svojevrstnega šarma.

Na srečo je za vse, ki jih skrbi dostopnost, na voljo tudi izbira med več težavnostmi. To bodo cenili vsi, saj bodo igro lahko vsi igrali v svojem tempu, tisti bolj zagriženi pa bomo lahko pošteno preizkusili reflekse na višjih težavnostih.

Kakšno pa bi bilo raziskovanje, če ne bi vsebovalo tepežkanje fanatičnih okultistov. Tako lahko vihtiš kombinacijo orožij za bližnji boj, kot so meči, sekire in noži. Priložnost imaš poseči tudi po kletvah, ki boju dajo mero magičnega pridiha. Odkrito povedano je bojevanje odlično, saj gre za hitro, razburljivo in “pošteno” izkušnjo. Vizualno izgleda spektakularno, še posebej zahvaljujoč izjemnemu umetniškemu slogu. Prav tako poteka neverjetno tekoče, saj so animacije jasne, vsak napad pa ima tisti “umph” učinek.

Precej pomaga tudi, da igro spremlja ena izmed najboljših zvočnih plati, kar sem jih letos zasledil. Že na površju je jasno, da je bilo vloženega veliko dela v to, da so ječe vizualno in umetniško neverjetne. Vendar sem se počutil, kot da bi igri koristilo malo več raznolikosti in kompleksnosti na področju sovražnikov, sposobnosti in orožja. Dodatna vsebina je že v razvoju, zato je več kot možno, da bodo te težave omilile po lansiranju.

Druga plat Cult of the Lamb je seveda upravljanje s kultom. Način, na katerega je razvijalcu uspelo združiti razvijanje kulta z raziskovanjem temnic, ni nič manj kot popoln. Glavna motivacija za prehajanje iz enega stila igranja v drugega je zaklepanje napredka za številom in vero sledilcev, ki pojejo tvoje ime.

Ta mehanika te prisili, da se dejansko posvetiš svojim malim živalskim oboževalcem, kar posledično daje veliko večji pomen vsakemu aspektu. Seveda je samoumevno, da sta zaradi tega obe strani igranja Cult of the Lamb impresivno izpopolnjeni. Obstaja tudi presenetljivo veliko opcij, ki jih imaš na razpolago pri sledilcih, vključno s spreminjanjem njihove barve, vrste, videza in imena. Čeprav se verjetno nikoli ne boš tako navezal nanje, kot recimo na veterana v XCOM, vseeno pomaga pri dodajanju osebnosti.

Poleg tega sem ugotovil, da je v tem delu Cult of the Lamb, torej kultnem upravljanju, impresivna količina globine in kompleksnosti. Na primer, vsak od tvojih sledilcev ima potrebe, ki jih je treba upoštevati. Uravnavanje teh se nikoli ne zdi kot igra številk ali celo dolgočasno opravilo, temveč zabavna uganka, ki jo moraš razrešiti.

To pa zato, ker te igra uspe pripraviti do tega, da vam je za vsakega sledilca dejansko mar. Tako te bo aktivno spodbujalo k izboljšanju njihovega splošnega zadovoljstva. Seveda, če ti ni mar za te čudovite služabnike, boš še vedno prisiljen skrbeti zanje, saj njihova sreča narekuje, kako predano verujejo vate. Večja, kot je njihova vera, več nadgradenj boš imel na razpolago, zato se splača zadovoljiti njihove potrebe.

Globina upravljanja kultov presega preprosto upoštevanje potreb sledilcev. Na primer, boriti se boš moral s težavnimi privrženci – ki jih lahko na srečo pahneš na žrtveni oltar –, ki jih veseli jesti lastne iztrebke. Čudno, vem. Vse to je predstavljeno kot precej nedolžno in ljubko, zahvaljujoč risani vizualni estetiki in antropomorfnim likom. Zmanjša del stresa, ki je običajno povezan z vodenjem kulta, in vse predstavi skozi rožnat filter. Resda si pravkar kruto razkosal nekoga na oltarju, a tvoji privrženci so tako ljubko plesali okoli njega, da se ne zavedaš resnosti položaja.

Da ne bi preprosto našteval vse lastnosti igre, obstaja še nekaj drugih izstopajočih vidikov. Način, na katerega Cult of the Lamb integrira svoje igralne prednosti je fenomenalen. Na primer, lahko izvajaš dnevne pridige, ki odklenejo trajne nadgradnje. Podobno lahko uporabiš doktrine, da svojim sledilcem zadaš doseganje različnih rezultatov. Gledanje je zelo zadovoljivo, saj se vse skupaj zlije v celoto in posledično naredi izkušnjo veliko bolj izpolnjujočo.

Dovolj je reči, da Cult of the Lamb poskuša združiti toliko različnih idej igranja, da gre za nekaj še ne videnega. A na žalost vse ni popolno. Ugotovil sem, da sem naletel na nekaj situacij, v katerih se je zdelo, da se igra aktivno bori proti mojemu zadovoljstvu. Medtem ko seveda narava iger roguelite narekuje, da so nekateri vidiki občutljivi na ali celo temeljijo na naključju, se nikoli nisem počutil zadovoljno, ko se je sreča obrnila proti meni. Seveda ne želim trditi, da je igra pretežka. A ne zmore najbolj uspešno bresti po meji med nenavadnimi konicami težavnosti, medtem, ko so nekatere situacije tako enostavne, da mejijo na dolgčas.

Poleg tega vsakodnevno upravljanje s sledilci sčasoma postane malo dolgočasno. Medtem ko je seveda dolgočasnost, ki prihaja z igrami upravljanja, pogosto pričakovana, so se določene situacije v Cult of the Lamb pogosto ponavljale. Seveda monotonost nekoliko razblini množica mehanik, na kateri igra temelji, a lahko pričakuješ kar nekaj ponavljajočega se igranja.

Na srečo obstajajo določene stranske dejavnosti, v katerih lahko uživaš, ko se ne boriš s pošastmi ali vodiš kult. Sem spadata razmeroma zabavna mini igra s kockami in ribolov. Spoznal boš tudi nekaj resnično zanimivih stranskih likov z zgodbami iz preteklosti, ki dogajanju dodajo veliko barve in so (ne)hote zabavni na podlagi izmišljenega govornega sloga vseh likov v igri, ki velikokrat zveni kot šopirjenje pohotnih kokoši.

Razsodba

(+) Odlično združevanje dveh raznolikih aspektov
(+) Prikupna, unikatna estetika
(+) Izvrstna glasbena plat
(+) Dobra zgodba, kjer ni vse črno-belo
(+/-) Verski pridih je lahko za nekatere občutljiva plat
(-) Pogrešal sem malo več raznolikosti v roguelite aspektu
(-) Naključnost jo lahko občasno zagode

God of War Ragnarok je zdaj na voljo za igranje in razvijalcu smo zastavili nekaj zanimivih vprašanj

0

Kako veš, da si preigral neko res dobro igro? Kriterije za to ima vsak drugačne, a sam pri svojih izkušnjah najbolj cenim dobro zgodbo in ta iz Ragnaroka me tedne po ogledu zaključne odjavne špice še vedno preganja v sanjah, saj je zaključek zgodbe tako nepričakovan, eksploziven in tudi malce žalosten, da bi zadeva preprosto ne gre iz glave.

Vedno prijazni Sony nam ni omogočil samo predčasnega testiranja igre, ampak nas je povabil tudi za virtualno mizo, kjer smo se včeraj usedli z Jamesom Ridingom, ki je bil pri Ragnaroku nosil vodilno vlogo oblikovanja stopenj in Jonom Hickenbottomom, ki je prav tako sodeloval pri dizajnu vse te čudovite okolice, ki jo boste lahko danes spremljali na svojih televizorjih.

Ravno zaradi te udarne štorije nas je najbolj zanimalo, ali je morda bil zaključek vikinške sage bil spisan že leta 2018, ob prvem delu, ali pa se je zgodba razvila naknadno. Riding je povedal, da so scenaristi že od začetka imeli zamišljeni dve igri, ki bi v celoti zaključila Kratosov in Atreusov štorijalni lok in da niti niso razmišljali o trilogiji. Je pa Riding priznal, da jih zanima cel spekter zgodovinskih obdobij, kamor bi se lahko franšiza preselila v prihodnosti in da bi lahko celo iz vikinške mitologije ven brez problema potegnili še en naslov.

Razvijalca smo povprašali tudi glede samih igralnih mehanik Ragnaroka. Ta, tako kot predhodnik, ne vsebuje namenskega gumba za skok, ki bi med bojem včasih prišel hudo prav. Zanimalo nas je, ali je morda razvijalec morda razmišljal o uvedbi takšne prečkanja sveta, ki bi bil za takšno igro revolucionarno kot je bil prehod iz Dark Soulsa na Elden Ring. Riding je povedal, da bil bil gumb za skok prevelika razlika glede na predhodnik, saj so se želeli osredotočiti na igralne mehanike, ki so jih igralci vzljubili pri igranju originala in te nato samo dopolniti. Gumb za skok bi povsem spremenil tako boj, kot tudi samo raziskovanje sveta, je pa razvijalec kljub temu več poudarka dal na vertikalno premikanje po stopnjah, saj se Kratos zdaj lahko z verigo zavihti na odročne previse, med bojem pa lahko iz kakšne police celo skoči na grdavža pod njim in mu pri temu zabije uničujoč udarec.

Riding je na koncu še izjavil, da so bojevalne mehanike presegle vsa njegova pričakovanja in da navdušen predvsem nad igranjem na najtežji težavnostni stopnji Give Me God of War. Povedal je, da ko enkrat preizkusiš ta način, enostavno ne moreš več nazaj, saj šele takrat vidiš vso globino in možnosti, ki jih ponuja God of War Ragnarok. Najtežjo težavnost lahko izberete že takoj na začetku in jo lahko med igranjem premaknete na nižjo stopnjo, a višanje težavnosti na prejšnjo stopnjo nato ni več mogoče.

Čakanja je zdaj konec in God of War Ragnarok je zdaj že na voljo za igranje, tako da upamo, da ste si pravočasno splanirali dopust. Igra je ob izidu prejela tudi ogromno posodobitev, ki vsebuje kar 160 takšnih in drugačnih popravkov, za fizično kopijo verzije za konzolo PlayStation 5 pa boste na spletni strani EIGRE.si odšteli 73 €.

EA naj bi preklical franšizi Project CARS in DiRT

0

Dirkaški franšizi Project Cars sta šli pod rušo. No, vsaj tako poroča spletna stran GamesIndustry, ki se je najprej dokopala do informacij, da naj bi založnik EA v pisarnah naredil malce poznega jesenskega čiščenja in ven vrgel nadaljnje vlaganje financ in dela v razvoj dirkačine Project CARS.

Na teh igrah je delal razvijalec Slightly Mad Studios, ki je v preteklosti že sodeloval z EA-jem, saj je razvil igri Need for Speed Shift in Shift 2: Unleashed, a so kasneje šli v svojo smer, ki jim je omogočila razvoj igre Project CARS. Kasneje jih je kupil razvijalec Codemasters, tega pa je nato pobral EA, tako da je franšiza Project CARS naredila polni krog, samo zato, da bi neslavno končala pod zemljo.

Franšiza je bila sicer že prej v poštenih težavah. Zadnji, tretji del, je izšel leta 2020, prodaja pa naj bi bila glede na številke za 86 % slabša kot pa v drugem delu. Tudi kritiki igre niso ravno pozdravili, saj se je Project CARS 3 preprosto preveč razlikoval od predhodnikov, realistični vozni model pa je želel spraviti v arkadnega, kar je veterane pošteno razjezilo, težave pa so se nahajale tudi v podpovprečnem kariernem igralnem načinu.

EA pa naj bi ugasnil tudi franšizo DiRT. O tem poroča spletna stran Insider Gaming, ki je iz svojih virov prišla do informacij, da je bila razvojna ekipa prestavljena na druge projekte. Serija DiRT je prejela cel kup naslovov, a najbolj je bil zanimiv DiRT Rally. Zadeva pa je nastala kot plod eksperimenta, saj je prvi del prišel v stanju Zgodnjega dostopa, Codemasters pa je takrat malce testiral trg, saj ga je zanimalo, če igralce še vedno zanima realističen vozni model. Prav tako mu tako ni bilo treba plačevati drage licence za reli ligo, a zdaj so te skrbi odveč, saj bo EA naslednje leto izdal uradno licencirano igro WRC 23. Franšiza je svoj zadnji del dobila leta 2020 v podobi igre DiRT 5, ta pa kritikov in igralcev ni ravno odpihnila, kar je morda razlog za njeno ukinitev.

Codemasters naj bi še vedno delal na celem kupu novih dirkaških projektov. Poleg prej omenjene igre WRC 23 naj bi dobili še nov del serije GRID, ki bo očitno peljal naprej DiRT izročilo, seveda pa bomo vsako leto prejeli tudi novo poglavje Formule 1, za katero EA nosi ekskluzivno licenco.

Sony naj bi z založnikom igre Guild Wars ustvarjal Horizon MMO

0

Sony v franšizi Horizon, ki je do sedaj spočela dve poglavji Zero Dawn in Forbidden West, očitno vidi ogromno neizkoriščenega potenciala in čas je zdaj napočil, da tega tudi izkoristi. Uradno sta sicer zaenkrat najavljena samo dva projekta: eden od njiju je televizijska serija, na kateri bo delal Netflix, drugo pa je igra Horizon Call of the Mountain, ki bo izšla za njihovo prihajajočo napravo PS VR 2.

Obstajajo tudi konkretne govorice, ki franšizo selijo tudi v druge žanre. Poročali smo že o temu, da naj bi prvi del Horizon Zero Dawn prejel predelavo za konzolo PlayStation 5, spletna stran MTN pa je včeraj objavila presenetljivo novico, da naj bi Sony preselil Horizon tudi v MMO vode.

Te selitve se je lotil konkretno, saj je za pomoč pri razvoju zaprosil založnika NCSoft, ta pa ima pod sabo razvijalca Arenanet, ki velja za veterana MMO žanra, saj je v preteklosti ustvaril igri Guild Wars in Guild Wars 2. NCSoft je že začel najemati dodatno delovno silo, v oglasih za delo pa je omenjeno kovanje kode za skrivnostni projekt z naslovom “Project H”. NCSoft se je na govorice že odzval in v javni izjavi zapisal, da je težko potrditi informacije o igrah, ki so trenutno še v izdelavi. To se mi že ne zdi kot zanikanje, kaj pa vam?

Napoved MMO-ja se morda zdi nenavadna, saj ta žanr ni več tako popularen kot njega dni, a v pravih rokah lahko še vedno prinese ogromno dobička. Sony je ob nabavi razvijalca Bungie letos napovedal, da namerava do leta 2026na trg pripeljati vsaj 10 “live service” iger in morda je ravno Horizon MMO eden od teh projektov.

Netflixov kviz Triviaverse zdaj na voljo za igranje

0

Pretočni servis Netflix se že dolgo spogleduje z interaktivno zabavo. Serija Black Mirror je s prav posebno epizodo Bandersnatch gledalcem prvič omogočila, da z odločitvami preko daljinca vplivajo na nadaljnji razplet dogodkov, od takrat pa je Netflix začel plodno delati na čisto pravih igričarskih izkušnjah. V zameno za mesečno naročnino lahko igrate nekaj iger preko Android in iOS telefonov, podjetje pa je nedavno na Finskem ustanovilo poseben studio, ki se bo ukvarjal samo z razvojem originalnih naslovov za pretočni servis.

Netflix je začel delati tudi na raznih kvizih, ti pa so namenjeni gledalcem, ki se jim z igrami ne da ukvarjati, a bi vseeno med ždenjem pred televizorjem nekaj počeli. Nekaj časa nazaj je tako izšel Trivia Quest, ki vsebuje nekaj epizod, simpatični animirani liki pa vam zastavljajo razna vprašanja, vi pa preko pravilnih odgovorov nabirate kovačke in odklepate ubožce, ki jih je v kletke zaprl nek. Meč na dveh nogah? Odkrito povedano, “zgodbe” nisem preveč spremljal, a lepo je imeti tudi v takih preprostih zadevah imeti nek cilj, proti kateremu stremimo.

Nedavno pa je na platformo prispel še en kviz, imenovan Triviaverse. Ta ima bolj preprost format, saj vam zadeva sproži cel kup vprašanj, vi pa morate v časovni omejitvi odgovoriti na čim več njih. Teme se ne dotikajo samo filmov in serij, ampak tudi tehnologije, zgodovine, geografije in glasbe. Treba je reči, da so vprašanja presneto težka in z napredovanjem skozi runde postajajo samo težja, tako da vam bo zelo prav prišla neka razgledanost.

Posebnost Triviaversa je tudi način za dva igralca. Žal zadeve ne morete igrati večigralsko preko mreže, ampak se morata oba igralca nahajati za enim zaslonom, na vprašanja pa odgovarjata izmenično. Pravilni zaporedni odgovori prinašajo dodatne točke, na koncu pa ste nagrajeni s seštevkom točk, omogočeno pa je celo odklepanje značk – glavna od njih nosi naslov Triviaverse God.

Triviaverse je za igranje že na voljo, poženete pa ga lahko na telefonih, televizorjih in tudi v brskalniku.

Potrpežljivi WoW igralec v petih urah povsem sam ubil raid šefa

0

MMO igre so danes malce drugačne kot pa njega dni. Včasih brez igranja v skupini nisi mogel narediti praktično ničesar, medtem ko novodobni MMO-ji tipa Elder Scrolls Online omogočajo preigravanje praktično cele kampanje, brez da bi moral vmes za pomoč poprositi kakšnega drugega igralca.

Tudi World of Warcraft je skozi leta vsebino stopnjevanja lika naredil hudo lažjo, medtem ko je težje spopade prihranil za temnice in raide, kjer igralcem nasproti stojijo sovražniki in šefi, ki brez uigrane skupine igralcev, preživetje naredijo nemogoče.

Igralec Venn pa je očitno tak samotar, da se tudi za pobijanje raid šefov zanaša samo nase. Šalo na stran, Venn se je spravil opraviti enega najtežjih izzivov znotraj igre World of Warcraft, ta pa igralca samega postavi po robu kakšnemu šefu in iz tega dobimo epski spopad 1 na 1.

V zgodovini WoW-a takšni uspešno opravljeni izzivi niso nič novega, a Venn je postal prvi igralec na svetu, ki mu je uspelo povsem samostojno pokoriti Rygelona, zadnjega šefa raida Sepulcher of the First Ones.

Venn je svoji titanski izziv obnovil v 10-minutnem videu, v njem pa lahko vidimo njegovo strategijo in težave, na katere je naletel v svojih poskusih. Spopada se je lotil več kot 90-krat, na dveh različnih igralnih razredih. Najprej se je izziva lotil kot Blood Death Knight, a je nato preklopil na Brewmaster Monka, saj ta vsebuje več ščitov in boljše zdravljenje samega sebe.

K uspehu je veliko prispeval tudi predelan sistem veščin, ki je prispel v sklopu posodobitve, ki se pripravlja za izid dodatka Dragonflight. To je pomagalo, a vseeno naloga ni bila lahka. Rygelon je namreč brutalen šef, ki vsebuje več sposobnosti, ki lahko z enim šusom ubijejo celo partijo igralcev, kaj šele samo enega samotarja. Najbolj uničujoč je udarec Massive Bang, ki ga je Venn preživel, a se je moral nato zanašati samo še na samodejno udrihanje, brez proženja naprednih napadov.

Takšen tepež je sicer Rygelona poškodoval, a mu je vzel zelo malo zdravja. Celoten spopad se je zato raztegnil na kar 5 ur sekanja, Venn pa se je med tem časom lahko osredotočil na zdravljenje svojega lika, ki je po urah pretepanja vendarle dosegel zmago.

Venna kmalu čakajo novi izzivi. World of Warcraft bo še eno večjo posodobitev prejel 15. novembra, medtem ko bo Dragonflight svoj izid doživel 28. novembra.

Microsoft bi rad obudil strategiji Starcraft in Warcraft

0

Šef Xboxa Phil Spencer se je v zadnjih dnevih razgovoril v intervjujih in novega je včeraj objavila spletna stran Wired. Beseda je tekla o kupčiji med Microsoftom in Activisionom, ki bi pod Microsoft spravila celoten in bogat katalog Activisionovih licenc, pogodba še vedno ni bila zaključena, saj jo morajo najprej odobriti regulatorji.

Založnika tako zaenkrat delujeta še vedno bolj kot ne samostojno, Phil pa je bil v intervjuju povprašan, če bi zaključena kupčija morda vplivala na nekatere franšize, ki že dolgo počivajo in bi si zaslužile ponovne obuditve v obliki povsem novega dela.

Specifično je tema nanesla na igro Starcraft, legendarno strategijo, ki jo je leta 1998 spočel Blizzard, v vsem tem času pa je franšiza dobila samo dva dela. Gre za dvojec iger, ki nista prinesli samo fenomenalni enoigralski kampanji, ampak sta pomembno vlogo igrali tudi v e-športu. Blizzard je drugi del razdelil na tri poglavja – zadnjo od teh, Legacy of the Void – pa je izšlo leta 2015.

Od takrat Blizzard za igro samo še dodaja posodobitve in razen obnove prvega dela z imenom Starcraft Remastred, česa res novega nismo dobili. Phil je v intervjuju povedal, da do zaključene kupčije ne more vplivati na odločitve Blizzarda in Activisiona, a samo tako, med kolegi, je zanj Starcraft zelo pomembno ime žanra strategij in če bi Microsoft res postal lastnik teh franšiz, potem bi skoraj zagotovo ven dobili nekaj novega.

Phil ni omenil samo Starcrafta, ampak tudi Warcraft, saj sta oba naslova pomembno vplivala na razvoj strategij in čeprav trenutno ne more vplivati na razvoj ali pa delati kakšnih načrtov, se veseli dneva, ko se bo lahko usedel za mizo z Activisionom in se dotaknil teme obujanja takšnih pozabljenih franšiz.

Microsoft je nekaj podobnega storil za franšizo Age of Empires, ki je po letih zapostavljanja dobila temeljito obnovo prvih dveh delov in celo čisto polnopravno nadaljevanje v obliki četrtega dela. Res bi bilo lepo nekaj podobnega dobiti za Starcraft in predvsem za Warcraft, ki nam je s predelavo Warcraft 3 Reforged pokvaril spomine na zlato dobo strategij.

Mass Effect 5 pokazal nov dražilnik

0

Včeraj se je odvil tradicionalni praznik N7, ki ga častijo vsi oboževalci franšize Mass Effect, razvijalec BioWare pa ima v zadnjih letih celo nekaj za pokazati, namesto da bi se samo zanašal na nostalgično obujanje spominov.

Že nekaj časa je namreč v izdelavi Mass Effect 5, ki se bo ob izidu zagotovo imenoval drugače, a zaenkrat mu neko ime moramo nadeti. Kakšen cinik bi na tem mestu znal pripomniti, da smo do sedaj dobili samo tri Mass Effect naslove, saj želi Andromedo izbrisati iz spomina, vendar pa na to igro iz 2017 ne smemo pozabiti, saj kljub vsem težavam s sabo prinesla nekaj zgodbe, ki bo v petem delu zagotovo nekje omenjena.

BioWare je včeraj za nas pripravil tudi manjše presenečenje. Na Twitterju se je pokazal kratki dražilnik, ki kaže ogromni vesoljski objekt, znan kot Mass Relay, ta pa nam je v igrah omogočal enostavno potovanje med daljnimi galaksijami. V ozadju se lahko sliši neko kodirano sporočilo in ni dolgo trajalo, da je nekdo zadevo dekodiral, BioWare pa se je pridni oboževalski skupnosti zahvalil in naknadno objavil dekodirano sporočilo.

Slišimo komunikacijo med Liaro T’soni in nekim robotskim Gethom, par pa si ima za izmenjati kar nekaj besed. Liara pravi, da je videla “nekaj” in da ji ni jasno kako je lahko to zgrešila in da bo Council jezen, ampak da bi do zdaj morali vedeti, da se človeškega odpora ne sme podcenjevati.

Kratki dražilnik nam tako pove, da se bo v novem delu zopet pojavila priljubljena Liara in da ta zdaj, zaradi nekega razloga, sodeluje z Gethi. Prav tako se zdi, da nekdo gradi nove Mass Relayje, ni pa znano zakaj. Morda vesolju spet preti nova nevarnost? In kdo se ji bo po kataklizmičnih dogodkih trilogije sploh lahko še postavil po robu? Režiser igre je naknadno objavil še eno konceptno risbo in naša Liara bo očitno v svoji bogati karieri dobila še en naslov, ki pa zaenkrat ni znan.

Odgovore na ta vprašanja bomo očitno čakali še dolgo. BioWare je namreč navrgel, da je Mass Effect še vedno v predprodukciji, tako da se tisto pravo delo še ni zares začelo. Razvijalec večino napora vlaga v razvoj novega dela franšize Dragon Age, ta pa je pred kratkim dosegla stanje razvoja, kjer je moč preigrati celo igro, od začetka do konca, a seveda je to še daleč od izdelka, ki bi bil nared za prodajne police.

Netflix dela na Gears of War filmu in animirani seriji

0

Sony ni edini, ki namerava svoj katalog ekskluziv iz PlayStationa preseliti tudi na filmska platna in televizijske zaslone. Medtem ko čakamo, da se bo v začetku naslednjega leta na HBO Maxu izrisala premiera serije The Last of Us, je Microsoft začutil svojo priliko in napovedal svojo lastno televizijsko predelavo, ta pa se bo tikala franšize Gears of War.

Ta je včeraj praznovala svoj 16. rojstni dan, kar sicer ni ravno obletnica, ki bi si zaslužila kakšne bistvene omembe, a Microsoft jo je vseeno izkoristil za najavo sklenjenega partnerstva z Netflixom. Specifično sta si roki podala Netflix in razvijalec The Coalition, ki je spočel vse Gears of War igre, odkar je Microsoft kupil licenco od originalnega lastnika Epic Gamesa.

Partnerstvo bo ustvarilo celovečerni film, podprt z živimi igralci in dobro mero CGI-ja, temu pa bo sledila tudi animirana serija, za katero je Netflix specifično omenil, da bo odrasla. To je dobro, saj je Gears of War že od nekdaj slaven zaradi svoje nore brutalnosti in serija preprosto ne bi bila ista, če ne bi v vsaj enem kadru videli vojaka, ki z motorno žago razčetveri Locusta.

In to je od najave v bistvu to. Dobili nismo nobenega napovednika, slike ali pa česarkoli konkretnega in celotna najava se zdi kot nekaj, kar naj bi zgolj opomnilo igralce, da ta franšiza še vedno živi.

Zadnji del igričarske veje Gears of War smo dobili 3 leta nazaj, ko je izšel peti del, leta 2020 pa je izšla potezna strategija Gears Tactics, ki je pokazala ogromno potenciala in res upamo, da The Coalition dela na nadaljevanju. Razvijalec se je nazadnje oglasil maja lani, ko je napovedal prehod dela na pogon Unreal Engine 5, govorice o predelavah drugega in tretjega dela franšize pa ostajajo nepotrjene.

Razprodaja Black Friday prispela tudi v trgovino UVI

0

Božičnega obdarovanja se letos lahko lotite kakšen mesec bolj zgodaj, saj so se povsod začele izvajati razprodaje Črnega petka, popusti pa so zavili tudi v smer priljubljene slovenske znamke UVI. Podjetje, ki se je sprva specializiralo za prodajo ergonomsko udobnih stolov UVI Chair, se je nato razširilo še na tri dodatne pomembne panoge: igričarsko periferijo, elektronsko nastavljive dvižne mize in domače masažerje, tako da zdaj njihov katalog ponudbe zajema vse vidike tipičnega vsakdana v pisarni ali za domačo pisalno mizo.

Znižanih je bilo kar nekaj izdelkov, a v tem članku se bomo osredotočili na tiste najbolj bistvene zadeve, ki se jih v tem času vsekakor splača izkoristiti.

UVI seveda ni pozabil na svoje korenine zato boste ob obisku uradne strani razprodaje najprej naleteli na znižane stole znamke UVI Chair. Popularni stol Devil Pro je na ceni izgubil kar 100 € in zanj boste po novem odšteli 249 €, za to ceno pa boste dobili izjemno udobno in nastavljivo sedalo, ki ga lahko nagibate v praktično vse smeri, vzdržljiv material pa ni samo atraktiven, ampak prenese tudi do 185 kg obremenitve. Poleg Devil Pro-ja si lahko privoščite tudi bolj običajni Devil, oči pa nase privleče tudi rožnati Lotus.

Nekaj boste prihranili tudi ob nakupu periferije. Veja UVI Gear je namreč prav tako doživela znižanja in tule je vsekakor izpostavitve vredna tipkovnica Pride Mini PBT. Gre za manjšo tipkovnico, ki ne vsebuje numeričnega dela, zavita pa je v črno belo paleto streamerja Weslava. Glavne so odlične PBT tipke, ki vsebujejo napredna optična+mehanska stikala, ki jih za ceno 49 € najdete samo kje po pomoti. Tipkovnica seveda potrebuje tudi družbo in ta v tej razprodaji prihaja v podobi prenovljene miške Envy v2, ki vsebuje napreden senzor Pixart PMW 3360, mišona pa lahko pospravite v košarico za vsega 32,90 €. Ne pozabite tudi dejstva, da lahko za vso UVI Gear periferijo izkoristite tudi digitalni bon v vrednosti 150 €, ta pa je veljaven samo še do konca novembra.

Če imate morda vsakodnevnega posedanja in delanja žuljev na riti, potem vam zna prav priti stoječa miza. Dvižni okvir UVI Desk LITE je bil znižan na 249 €, omogoča pa prilagajanje širine in višine, za vse to pa boste uporabljali pametni digitalni krmilnik.

Za konec je tu še UVI Health, ki ponuja cel kup izdelkov za domačo masažo in razvajanje otrdelih mišic. Heka vam po znižani ceni 49 € ponuja prijetno Shiatsu masažo, medtem ko je Sirona znižana na 119 €, omogoča pa razgibavanje celega hrbta.

Promocija je veljavna vse do 30. novembra oziroma do razprodaje omejenih zalog.

Letošnji League of Legends finale postregel z zgodbo, ki je vredna svojega animeja

0

Če sta si MOBA igri Dota 2 in League of Legends glede popularnosti nekaj časa stali z ramo ob rami, se je tehtnica v zadnjih dveh letih pošteno nagnila v stran razvijalca Riot. Ta je igro League of Legends razširil v ločene projekte in ti so poželi visoke ocene, medtem ko je Valve enako poskušal z igrama Underlords in Artifact, a sta obe neslavno propadli. Enako premoč je Riot dosegel v svetu filmov, saj je 1. sezona serije Arcane hvaljena kot najboljša stvar po narezanem kruhu, medtem ko Dota: Dragon’s Blood žanje samo povprečne ocene.

Prevlada se je preselila tudi v svet e-športa. Dota 2 je v letošnjem največjem dogodku The International zabeležila 1,75 milijona istočasnih gledalcev, kar ni slaba številka, a je za milijon manj od lani. Finalni obračun svetovnega prvenstva iz igre League of Legends pa je šel v povsem drugo smer, saj je letošnja končnica presegla rekordno gledanost iz leta 2021, saj se je tokrat v prenosih v živo naenkrat zgnetlo 5,1 milijona gledalcev, kar je za dober milijonček več od lani.

K ogromni gledanosti je prispevala tudi prava drama znotraj tekmovanja, ki bi bila lahko iztočnica za neko anime serijo. Pričakovano sta se v finalu pomerili korejski ekipi, le da je ena od teh vse ujela povsem nepripravljene. Ekipi T1, trikratni svetovni prvakinji, se je po robu postavila ekipa DRX, ki nikoli prej ni prilezla tako visoko. DRX se je komaj prebil v kvalifikacije za svetovno prvenstvo in za svoj veliki trenutek na odru se je moral izboriti iz samega dna lestvice, prav v nobenem od teh obračunov pa niso bili favoriti.

Vendar s tem zanimivosti še ni konec. V T1 ekipi je tekmoval Faker, edini član, ki je že trikrat osvojil naslov prvak, medtem ko mu v DRX-u konkuriral Deft, igralec, ki v profesionalni sceni e-športa nastopa že 10 let, a nikoli ni prišel dlje kot do četrtfinala. Tako Faker kot Deft sta začela z igranjem ob istem času in celo hodila sta v isto srednjo šolo in oba sta začela razmišljati o upokojitvi, saj sta postala najstarejša igralca znotraj Koreje. To je bil tako verjetno njun zadnji ples in zagotovo nihče ni pričakoval tako napetega spopada.

Tekmovanje je trajalo kar 5 rund, na koncu pa je z rezultatom 3:2 zmago odnesla ekipa DRX. Zadnji spopad je bil pravi niz adrenalinskih spustov in letošnji finale se bo zagotovo vpisala v zgodovino, zaradi ozadne zgodbe obeh ekip ter igralcev Fakerja in Defta pa dvomimo, da ga bo kdo sploh kdaj lahko presegel.

Overdose, naslednji projekt Kojime, razkril moški, ki se ne sramuje svojega telesa

0

Predčasno razkrite igre v igričarski industriji niso nič novega in včasih se pojavi upravičen sum, da je nekdo prezgodaj načrtno razkril kakšno sliko ali video in s tem na poceni način vzbudil zanimanje igralcev, kar se na koncu pozitivno pozna pri uradno izdanem napovedniku.

Ali to velja za predčasno razkritje igre Overdose ostaja neznano, a vsekakor je posnetek, ki se je urno razširil preko interneta, nase privlekel kar nekaj oči. Kako tudi ne bi, saj za projektom stoji Hideo Kojima, oče serije Metal Gear Solid, ki ga že dolgo zasleduje predana publika, ta pa je tudi navdušeno pozdravila njegov zadnji naslov Death Stranding.

Skratka, na splet je izcurljal prvi igralni posnetek igre Overdose in kakor je v navadi za takšne neuradne informacije, je video prava katastrofa. Gledamo namreč v telefonski posnetek prenosnika, ki sam vrti YouTube video, poleg tega pa se temu, ki je zadevo snemal, ni dalo niti izklopiti luči v sob ali pa si vsaj nadeti majico, kar še posebej smešno izpade na koncu, ko se prenosnik potemni in v odsevu ugledamo ponosno golo oprsje nekega neznanega moškega.

Kljub zrnati sliki pa lahko iz posnetka vseeno potegnemo nekaj zaključkov. Tole bo očitno tretjeosebna grozljivka, kjer bomo igrali dokaj prestrašeno žensko, oboroženo s svetilko. Video potrdi govorice, da bo v Kojiminem naslednjem projektu vodilno vlogo prevzela igralka Margaret Qualley, te pa se spomnimo iz filma Bilo je nekoč v Ameriki, s Kojimo pa je že sodelovala v igri Death Stranding, kjer je odigrala lik Lockne.

Omarica in cevi na levi so identične tistim iz igralnega posnetka.

Pozorne oči gledalcev so prav tako ugotovile, da je soba, kjer se potika Margaret, preslikava ene stopnje iz Death Strandinga. Zato obstaja možnost, da se bo Overdose dogajal v istem svetu kot Death Stranding, to tezo pa je potrdil tudi igralec Norman Reedus, ki je razkril delo na nadaljevanju Death Strandinga. Pod drugi strani pa je lahko vse skupaj samo nek prototip in razvijalec si je že ustvarjeno stopnjo izposodil iz prejšnje igre, da ne bi zaman zgubljal časa pri preprostem testiranju igralnih mehanik.

Kakorkoli že, Overdose je očitno resničen, saj Kojima Productions širom spleta zahteva umik igralnih posnetkov. Kdaj bo prišla uradna napoved ni znano, a stavimo, da se bo to zgodilo na letošnji podelitvi nagrad The Game Awards.

HBO preklical serijo Westworld

0

Westworld je serija, ki je zaradi nekega razloga nisem nikoli zagnal, čeprav sem bil vedno navdušen na njenimi promocijskimi plakati. Poleg tega je premisa hudo zanimiva, saj je tole zmes Divjega zahoda in znanstvene-fantastike. Westworld je namreč neka verzija zabaviščnega parka, ki ga nadzorujejo androidi, obiskovalci pa lahko v njemu uživajo v svojih največjih fantazijah, brez da bi se morali bati, da bi jih kdo zaradi tega kregal ali pa poškodoval, saj androidi ne smejo škodovati človeku.

Serija se nato razširi izven okovov zabaviščnega parka, vendar pa očitno scenaristi očitno niso bili pripravljeni na bolj široki svet. 1. sezona ima naravnost neverjetne ocene, a kasnejše sezone so začele po kvaliteti drseti navzdol, s tem pa so se začeli poslavljati tudi gledalci. Na začetku je Westworld pred televizijske zaslone priklical 12 milijonov gledalcev, medtem ko je 4. sezona privabila vsega 4 milijone ljudi. To je problem, saj je zadeva vsebovala kar nekaj CGI učinkov, to pa ne pride poceni. Govorice pravijo, da je moral HBO za 4. sezono odšteti kar 160 milijonov dolarjev, kar je celo več od Zmajeve hiše, s tem da je ta namesto osmih proizvedla deset epizod, vsako od teh pa je gledalo 29 milijonov gledalcev.

Glede na te številke niti ni presenetljivo, da je HBO pripravil sekiro in nedavno je najavil, da je bila 4. sezona serije tudi zadnja. Ustvarjalca serije Jonathan Nolan in Lisa Joy sta sicer še prejšnji mesec želela HBO pripraviti do tega, da bi odobril 5. sezono, ki bi bila tudi zadnja in bi vse dogodke pripeljala do zadovoljivega konca, a HBO prošnjam očitno ni uslišal, zato je za spletno stran The Hollywood Reporter včeraj podal izjavo o preklicu serije.

Oboževalci so zagotovo razočarani, a morda se zgodi čudež in bo avtorske pravice prevzel kdo drug tipa Netflix, ki bo avtorjema omogočal snemanje zadnje sezone, vse to pa bi lahko nato privedlo še do ločenih projektov v svetu Westworlda. Nenazadnje se je enako zgodilo za Manifest, ki ga je NBC preklical, Netflix pa oživel in trenutno prvo polovico že predvaja, medtem ko za drugi sklop epizod še nima datuma izida.

Končno sem v Sloveniji našel nekoga, ki je večji navdušenec nad Gothicom kot jaz

0

Ko ti nekdo reče, da je tudi sam navdušenec nad RPG igrami in da je tudi igral Gothic, ki mu je bil tako dober, da ga je preigral dvakrat, ga lahko pogledaš in se mu pokroviteljsko nasmehneš. Pravi Gothic fanatiki smo namreč prva dva dela preigrali že tolikokrat, da znamo zrecetirati celo mapo samo iz spomina, zraven pa lahko pridodamo, kje točno se nahaja kakšen sovražnik in kakšna je najbolj optimalna pot skozi igro.

Nekateri gredo v svoji ljubezni še celo dlje in se podajo v raziskovanje modifikacij. Teh je ogromno, a pri njih je težava, da jih je zelo malo v angleščini. Nemške, poljske in ruske skupnosti se lahko že dolgo zabavajo v titanskih modifikacijo, ki povsem predrugačijo kampanji prvih dveh iger, zadeve kot so denimo nemški Odyssey pa doda povsem novo pokrajino, ki vam skupaj z nalogami prinese za okoli 100 ur zabave.

Nerazumevanje jezika pa do igranja modifikacij ne odvrne vsakega in sem notri bi lahko prištel tudi Miho Gračnerja, ki je lastnik YouTube kanala Sliverz-FX, možakar pa se je v zadnjem letu spravil v preigravanje ruske modifikacije Returning, zaradi česar bi ga označil za morda največjega navdušenca nad Gothicom v Sloveniji.

Returning 2.0 je namreč največja modifikacija za Gothic 2 na sploh. Za osnovo ponuja originalno kampanjo, a to tako razširi, da lahko iz enega igranja mimogrede potegnemo 200 ur vsebine. Returning doda v igro povsem nove pokrajine, sovražnike in celo eno celo dodatno poglavje, ki sledi dogodkom iz originalne kampanje.

Vendar pa je Returning težko priporočiti kar vsakemu, saj je zadeva na voljo samo v ruščini, sem notri pa spada tudi glasovno podajanje. Prevod takšnega projekta v angleščino bi bil pravi podvig, a bistri modderji so poskrbeli za uren prevod preko Google prevajalnika, ki omogoča vsaj osnovno razumevanje igre – vsaj kar se tiče pisane besede, medtem ko bo govor še vedno treba poslušati v ruščini.

Sliverz-FX je eden redkih YouTube kanalov, ki se je v preigravanje Returninga spravil v angleščini. Miha je spočel kar 70 delov svojega igranja, vsak od njih pa v obseg traja debelo uro. Videi lepo pokažejo sprehod skozi naloge in nove mehanike igranja, za novince pa je pripravljen tudi postopek namestitve modifikacije. Mihi se je sicer pri 70 delu zalomilo, tako da bo moral celotno avanturo začeti od začetka, to pa namerava začeti enkrat v kratkem.

Vsekakor si njegov kanal in trud zaslužita kakšen všeček, saj je takšne vsebine iz slovenskih rok odločno premalo. Možakar ima tudi impresiven Instagram račun, saj si kruh služi kot grafični dizajner in tudi pri tem delu lahko najdemo nekaj ljubezni do Gothica.

Neuradna razširitev za prvi Dark Souls, Nightfall, dobila nov igralni video

0

Nove vsebine znotraj mikavnih svetov, ki jih je v preteklosti ustvaril razvijalec FromSoftware, ni nikoli dovolj. O tem vam znajo še kako dobro pričati vsi privrženci Dark Souls iger, ki teh naslovov niso preigrali samo enkrat, ampak so se v vnovično igranje preko sistema New Game+ spravili vsaj sedemkrat, pa še jim ni bilo dovolj.

FromSoftware nas je nazadnje zaposlil s svojo igro Elden Ring za katero, vsaj takšno je trenutno upanje, trenutno delajo kakšen večji dodatek. Med čakanjem na uradne novice pa se lahko malce zaposlimo z modifikacijami za franšizo Dark Souls – nekaj jih je že na trgu, k izidu pa se zlagoma približuje največja neuradna razširitev doslej – Nightfall.

O tem impresivnem projektu smo že pisali in originalno bi morala zadeva iziti malce po Elden Ringu, a je nato skupina talentiranih modderjev izid prestavila, saj jih je zadnja mojstrovina FromSoftwara tako navdušila, da se jim je Nightfall zdel preprosto premalo impresiven in vanj so se odločili vložiti več dela.

To je v novem igralnem posnetku povedal Scott “Grimrukh” Mooney, eden vodilnih ustvarjalcev projekta. Mooney je Dark Souls skupnosti dobro znan, saj je pred tem za prvi Dark Souls ustvaril modifikacijo Daughters of Ash, ta pa kampanjo prvega dela popestri z novo razporeditvijo sovražnikov, vpelje pa tudi povsem nove šefovske spopade. Mooney je dobro seznanjen s pogonom prvega Dark Soulsa, Nightfall pa bo nekaj največjega, česar so se do sedaj lotile njegove roke. Modifikacija bo direktno nadaljevanje prvega dela, tako da se bomo sprehodili po nekje istem svetu, čaka pa nas tudi kar nekaj povsem novih lokacij.

Nightfall bo uvedel tudi povsem nov sistem bojevanja. Namesto prevalov se bomo zdaj lahko urno teleportirali, pretepanje pa je zdaj videti veliko hitrejše, kot pa v originalni odpravi.

Zaradi prestavitve izida bo Nightfall bolj obsežen projekt kot je bilo sprva zamišljeno. Novega datuma izida Mooney ni želel razkriti, a povedal je, da dvomi, da bo zadeva nared že letos, saj so prazniki že praktično pred vrati, vsi člani razvojne ekipe pa na projektu delajo prostovoljno. Vendar pa se zdaj razvoj počasi približuje h koncu in če ne že letos, bomo zadevo zagotovo lahko zagnali že v 2023.

Med čakanjem se lahko pozabavate z demom, ki je na voljo tukaj.

Z-Library, največja zbirka piratiziranih e-knjig, ne obstaja več

3

Če ste morda reden obiskovalec spletne strani Z-Library in morda besno gledate v krogec na zavihku, ki nikakor noče naložiti strani, potem je morda zdaj čas, da prenehate z osveževanjem strani. Organi pregona so namreč Z-Libraryju zasegli domeno in DNS strežnike, zato je stran praktično za vedno mrtva.

Z-Library je ločena veja strani Library Genesis in je skozi leta nabrala največjo zbirko legalnih in piratiziranih e-knjig, ki jih lahko najdemo na spletu. Pri zadnjem štetju je spletna stran vsebovala več kot 11 milijonov e-knjig in kar 84 milijonov člankov. Tako kot Library Genesis, je Z-Library vso svojo vsebino ponujal povsem brezplačno, vseboval pa je tudi stvari, ki jih na Genesisu ni bilo. Uporabniki so namreč lahko sami gor nalagali svoje knjige, spletna stran pa je bila celo tako napredna, da je omogočala pretvorbo zapisa epub v MOBI, dodana pa je bila tudi funkcija pošiljanja datotek direktno na Kindle naprave.

Z-Library so založniki knjig seveda grdo gledali, vendar pa je spletna stran prestala vse izzive, čeprav se je večkrat pojavila zahteva za ugašanje strani. A nato so se do spletne strani dokopali uporabniki TikToka in po tej video platformi je postal viralen ključnik #Zlibrary, ki dobil kar 4 milijone ogledov, ta številka pa je nato samo rasla. Uporabniki so to stran, ki je kljub svoji popularnosti prej še vedno bila dokaj skrita, promovirali kot glavno mesto za prevzem brezplačnih e-knjig.

eknjige

Ves ta trušč je bil dovolj glasen, da se je zbudil tudi TikTok. Ta je teden nazaj blokiral ključnik #Zlibrary, saj je ta kršil njihov pravilnik, blokiranje pa je tudi odgovor na pritožbo iz strani združenja Authors Guild. TikTok je dovolj velika platforma, da so se morali odzvati tudi organi zakona in ob obisku domene vas zdaj pričaka sporočilo, da je bila spletna stran zasežena iz strani United States Postal Inspection Service.

AMD najavil grafični kartici Radeon RX 7900 XTX in 7900 XT, ki bosta cenejši od konkurence

0

NVIDIA je z razkritjem grafičnih kartic RTX 4090 povzročil kar nekaj razburjenja, saj so potencialni kupci ob visoki ceni kar malce debelo pogledali. Maloprodajna cena je bil nastavljena na 1.599 $, vendar pa je bilo to brez davka in brez upoštevanja evropskega trga. Realnost je bila na koncu še bolj kruta, saj si za en izvod v Sloveniji moral odšteti več kot 2.300 €, kar je skoraj jurja več od tiste originalne cene, ki jo je NVIDIA zastavila na odru.

Igralci so se za potencialne nadgradnje obrnili k AMD-ju, ki je včeraj vendarle razkril tretjo generacijo RDNA kartic, v Las Vegasu pa so na oder pripeljali grafični kartici Radeon RX 7900 XTX in 7900 XT. Če ste morda sanjali, da bo AMD znižal ceno na tiste dobre, stare čase starih generacij grafičnih čipov, potem vas moramo razočarati, a vseeno so cene nižje od konkurence. Močnejši Radeon RX 7900 XTX s 24 GB pomnilnika bo zase zahteval 999 $, medtem ko bo Radeon RX 7900 XT vseboval 20 GB pomnilnika in cenovno nalepko 899 $.

RX 7900 xt

To je skoraj še enkrat manj kot RTX 4090, a treba je upoštevati, da se AMD niti ne namerava spopasti s šampionom iz kota Nvidie. AMD namreč pravi, da je RTX 4090 v povsem svojem razredu, v katerega se ne nameravajo podajati, saj jim je bolj zanimiva konkurenčna kartica RTX 4080, ki vsebuje 16 GB pomnilnika in ima zastavljeno ceno 1.199 $. Glede na maloprodajno ceno, je AMD tu še vedno v prednosti za 200-300 $.

Glede na to, da RTX 4080 izide šele 16. novembra, AMD na odru ni ponudil kakšnih direktnih primerjav, medtem ko svojih kartic z RTX 4090 ni želel primerjati. Tako se lahko zanašamo samo na njihove grafe, ki pravijo, da je arhitektura RDNA 3 za 54 % bolj učinkovita od predhodnika in da RX 7900 XTX v Valorantu pri ločljivosti 4K lahko doseže 704 sličice na sekundo, v Apex Legendsu pa pri enaki ločljivosti skoči na 295 sličic na sekundo.

amd

Kar se tiče ray tracinga, AMD pravi, da bodo lahko nove kartice dostavile do 50 % več moči na posamezno računsko enoto kot pa predhodnik. Verjetno podjetje v tem pogledu še vedno ne bo dohitelo Nvidie, a upamo, da se bo konkurenci vsaj malce približala.

Radeon RX 7900 XTX in 7900 XT sta sicer resda šibkejši od RTX 4090, vendar pa ponujata svoji prednosti. Za začetek sta kartici bolj varčni z elektriko in za uporabo ne boste potrebovali novega napajalnika in za poganjanje boste potrebovali dva 8-pinska priključka, namesto štirih, ki jih zahteva Nvidijina pošast. Poleg tega sta kartici tudi precej manjši in ju boste lahko brez večjih problemov spravili v že obstoječe ohišje. Žal niso držale govorice, da bosta kartici vsebovali PCIe 5.0, ampak ostajata na 4.0, vsebujeta pa podporo za DisplayPort 2.1, namesto samo za 1.4. AMD je najavil tudi prenovljeni FSR 3.0, ki naj bi bil dvakrat hitrejši od predhodnika, a ta izide šele enkrat naslednje leto.

Kartici Radeon RX 7900 XTX in 7900 XT izideta 13. decembra in res komaj čakamo na tiste prave teste, spočete iz strani neodvisnih opisovalcev.

Kopijo igre Warhammer: Vermintide 2 lahko trenutno izmaknete brezplačno in jo tudi obdržite

0

Sodelovalna večigralska zabava Warhammer: Vermintide 2 te dni praznuje že svoj 7. rojstni dan in razvijalec Fatshark namerava to priložnost zabeležiti na prav poseben način. Vermintide je bil sicer v preteklosti že večkrat ponujen v obliki omejenega brezplačnega preigravanja, zdaj pa je igra prvič postala zastonj na ta način, da preprosto obiščete naslednjo povezavo, igro dodate na svoj račun in jo obdržite za vedno.

Vermintide 2 na Steamu nosi oceno Very Positive in to upravičeno. Zadeva je preprosto hudo zabavna za igranje, omogoča sodelovalni kaos, ki podpira do štiri igralce, bojevanje pa se izvaja iz prvoosebne perspektive, ki ga gledamo v bogatem svetu fantazijskega Warhammerja. Na izbiro imamo pet različnih igralnih razredov, ti pa lahko naletajočo sovražno zalego pokajo od daleč ali pa z njo poračuna od blizu.

Fatshark je skozi leta tudi pridno skrbel za novo vsebino in tako je zdaj na voljo cel kup manjših DLC-jev, ki jim je bila zdaj močno znižana cena. Razvijalec celo po vsem tem času skrbi za dodatno vsebino, saj 8. novembra izide prvi del nove razširitve A Trail of Treachery, tudi ta pa bo brezplačna, medtem ko drugi del izide šele enkrat v 2023.

Možnost brezplačnega prevzema igre se izteče v ponedeljek, 7. novembra. Fatshark te dni sicer pridno dela na svoji naslednji igri Warhammer 40,000: Darktide, ki se bo igrala na podoben način kot Vermintide, le da se dogaja znotraj vesolja Warhammer 40k, ki fantazijo zamenja za znanstveno fantastiko. Predogledi Darktida zaenkrat obetajo, igra pa izide že 30. novembra.

Se Ubisoft mogoče vrača na Steam?

0

Francoski založnik Ubisoft se je že dolgo nazaj poslovil od Steama in se je najprej osredotočil povsem na svojo platformo Uplay, ki jo je nato preimenoval v Ubisoft Connect, nato pa se je povezal s platformo Epic Games. Francozi so se od Steam ločili predvsem zaradi marže, ki jo je pri vsaki prodani kopiji igre zahteval Valve. To je potrdil tudi podpredsednik Chris Early, ki je leta 2019 v intervjuju za New York Times Steamov poslovni model označil za nerealističen – češ, da njihova poslovna politika ne odraža sodobnega časa igričarske industrije.

steam

Tri leta kasneje pa bo morda Early moral svoje besede požreti. Nekdo je namreč pogledal kodo posodobljene strani igre Assassin’s Creed: Valhalla, znotraj te pa se nahaja zapis, ki prej ni obstajal, ta pa specifično omenja Steam. Razkrita koda se je najprej pojavila na forumu ResetEra, tam pa je tudi zapisano, da je bila igra Assassin’s Creed: Valhalla za izdajo na Steamu omenjena že lani, ko je na svet prilezel obsežen spisek nerazkritih iger platforme GeForce Now. Šef Ubisofta, Yves Guillemot, je lani julija celo izjavil, da če bo Steam Deck dovolj velika uspešnica, se bo založnik vrnil na to platformo. No, glede na to, da je bil Steam Deck na začetku tako razprodan, da so nekateri v vrstah čakali po pol leta in več, bo očitno Yves moral držati svojo obljubo.

Glede na to, da je bila stran Valhalle posodobljena pred kratkim, se morda Ubisoft počasi pripravlja za ponovno vrnitev na Steam, to pa to tudi dober izgovor za ponovno izdajo Valhalle, ki bo okrancljana z dodatki lahko spet ponujena pod polno ceno. Zadnji Assassin’s Creed je na Steamu izšel leta 2018, ko smo se zabavali v grško obarvanem poglavju Odyssey, zadnji njihov naslov na tej platformi sploh pa je bil Space Junkies, ki je izšel marca 2019.

Ubisoft zadeve še ni uradno komentiral, a vsekakor bi jim vrnitev na Steam te dni prišla hudo prav. Praktično vsi njihovi naslovi so bili zamaknjeni – sem notri lahko prištejemo tudi Skull & Bones, ki že tako ne vzbuja nekega upanja za prodajno uspešnico in čeprav je napovedanih kup novih Assassin’s Creedov, položnice na njih ne bodo čakale.