🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 353

Novi Fortnite igralni način vas bo postavil v vlogo reševalca iz Rdečega križa

0

V Fortnitu je največji poudarek, da čim prej pokončate vso svojo konkurenco ter ostanete zadnji preživeli na mapi ter si tako prislužite laskavi naslov Victory Royale.

A kaj, če ne bi bilo vse samo na streljanju ampak bi se raje udejstvovali kot junak, čigar glavna naloga je reševanje življenj? Ravno na to vprašanje bo poskušal odgovoriti prihajajoči igralni način Liferun.

Ta je bil spočet v sodelovanje z Rdečim križem in nas bo postavil v vlogo reševalca življenj, a razvijalec Epic glede tega ostaja še precej skrivnosten. Vemo, da bo Liferun prvič predstavljen na festivalu PAX South, ta pa se bo odvil 20. januarja. Prvi demo novega igralnega načina bo prikazal znani streamer Ben “DrLupo” Lupo v svojemu prenosu v živo.

Čeprav ni znanih preveč informacij je ustanovitelj Epica Tim Sweeney povedal, da je Liferun del razvoja Fortnita v platformo, pri kateri bodo tudi zunanji ustvarjalci lahko delali na vsebini, ki je trenutno dostopna samo Epicu.

Prenos v živo lahko spremljate čez par dni na spodnji povezavi.

Watch live video from PAX on www.twitch.tv

Spoznajte Slovenca, ki brezplačno potuje po svetu in organizira e-šport prenose v živo

0

Če bi kdo rad zaslužil z igranjem iger, mu zagotovo najprej v misli skočijo dolga leta vsakodnevnega treninga, preko katere bi izpilil svoje veščine in na koncu postal profesionalni e-šport igralec. Po temu, ko ti refleksi zamrejo pa se preleviš v trenerja in tako služiš denar tudi po temu, ko ne klikaš več z miško v obračunu z drugimi nasprotniki.

A biti profesionalni igralec ni vaša edina pot v e-športni svet. Vse te silne in odmevne prireditve potrebujejo zadaj delovno silo, ki jo nekdo pač mora opraviti. Mislite, da je nemoten prenos Worldsov v League of Legends stvar parih klikov na OBS-u? Motite se, takšne zadeve potrebujejo zvočne tehnike, komentatorje in ljudi, ki skrbijo, da je kamera vedno usmerjena v akcijo.

V tokratnem intervjuju vam predstavljamo Rok Bezlaja, ki že nekaj časa sodeluje pri prenosih v živo igre EVE Online, ki je morda malce nenavadna igra, v kateri bi se organizirala tekmovanja. EVE Online je namreč precej počasna simulacija vojskovanja in trgovanja v MMO vesolju, kjer se naenkrat lahko spopade tisoče ladij in je igralec samo majhna pikica veliko večjega dogajanja. Igra je izšla leta 2003, a od takrat si je nabrala zelo privrženo skupnost, katera je tudi organizirala razne prenose preko Twitcha. V to skupnost se je vključil tudi naš Rok, kateremu je ta poteza predstavila priložnost potovanja po svetu in celo služenja denarja, pa čeprav sebe ne šteje za profesionalnega igralca.

Roku smo zastavili nekaj zanimivih vprašanj glede njegove kariere in kako je do te sploh prišel.


Živjo Rok in hvala ti za ta intervju. Za začetek bi te prosil, da se na kratko predstaviš in nam poveš, kako točno si vpletel v ustvarjanje vsebine za Evo Online.

Lep pozdrav, sem Rok Bezlaj oziroma EQ11, 25, gamer, streamer in glasbenik.  Prosti čas si rad kompliciram z nenavadnimi hobiji in EVE Online je en izmed teh hobijev, le da je v mojem primeru vpletenost v igro zelo različna od povprečnega igralca. EVE sem začel igrati leta 2010, po tem ko sem gledal prenos največjega letnega dogodka Fanfest, ki ga CCP organizira vsako leto. Ob gledanju prenosa me je fasciniralo, da nisem razumel tri četrt tem pogovorov in ta želja po razumevanju me je potegnila v svet EVE-a. Prvotno sem igral sam, za kakšno leto, samo da bi se spoznal z igro, kar se je izkazalo kot napaka po tem, ko sem se pridružil prvi korporaciji (podobno kot Guild). Veliko več sem se naučil o igri, ko sem bil del skupine kjer smo si pomagali med seboj. Ta socialni aspekt EVE-a, kjer se igralci združujejo glede na skupni cilj, je zelo močen in pomemben v skupnosti igralcev. Z vsebinami za EVE pa sem se začel ukvarjati približno 5 let nazaj, ko sem začel s streamanjem EVE tekmovanj.

Eve Online je igra, ki je že dolgo prisotna na MMO trgu, a se nikoli ni prebila v samo ospredje kot je denimo World of Warcraft. Največkrat slišimo, kako je igra zakomplicirana za igranje in kako nekateri igralci izgubljajo prave količine denarja v spopadih. Nam lahko poveš, če je igra res tako neprijazna do začetnikov in v čem se razlikuje od konkurence?

Ja, zanimivo je, da EVE nikoli ni uspel priti v javnost, razen ko pride do zanimivih zgodb o spopadih in prevarah. Dejstvo je, da je sama ciljna publika precej manjša. Veliko iger poskuša čim bolje zadeti ravnovesje med igralcu prijazno igro in zahtevnimi aspekti, ki igri dajejo globino, pri ustvarjalcih igre, podjetju CCP, pa se stvari lotevajo drugače. Seveda premislijo o poštenosti stvari, ki jih dodajo v igro, vendar pogosto dodajo kak feature in opazujejo, kaj se zgodi. Bolj so pogumni na področju sprememb in upoštevajo to, da igralci EVE-a v splošnem obožujejo kompleksnost. Kljub vsemu delu, ki ga še zdaj vlagajo v NPE (new player experience) je za novega igralca pot kar težka. Začetni tutorial vas bo naučil leteti ladjo in opravljati z uporabniškim vmesnikom, vendar ker gre za “Open World” igro, veliko igralcev ne ve kaj delati po začetnem tutorialu. Igralci, ki si hitro najdejo korporacijo in dobijo nek cilj, ponavadi ostanejo. Večina manj resnih ponavadi omaga po kakšnem mesecu. Glavna predsodka glede EVE sta, da so to excel tabele v vesolju in da zahteva veliko časa. Res je da si zelo pogosto pomagamo z Excellom, zato da optimiziramo dejavnosti v igri, vendar brez težav lahko zelo udobno igraš EVE brez tega. In kar se tiče časa. Sem igral MMO-je, ki so bili veliko bolj dolgočasni kot EVE in zahtevali enako ali več časa … ali pa se mi je zdelo, da čas počasneje teče. Ravno zato, ker imaš proste roke pri svojem početju, kako bi služil bogastvo ali se vojskoval, lahko sam določaš, koliko časa bi vložil. Lahko se odločite biti velik industrialec in boste dolgo gledali laser, ki strelja v kamen, ali pa raje to uro namenite temu, da iščete po vesolju pirate in jih kaznujete. Res pa je, da če želite hitro obogateti ali biti velik v igri na splošno, bo zahtevalo veliko časa, tako kot ostali MMO-ji.

Razvijalci po svetu organizirajo turnirje, imenovane Invasion Tournaments. Nam lahko poveš malce več o njih? Kdo lahko vse sodeluje pri njih in kakšne so nagrade?

Torej CCP (podjetje, ki razvija EVE) je vsako leto ponavadi organiziral dve veliki srečanji igralcev, organizirani s strani CCP. Le ta ponavadi vključujejo predavanja razvijalcev o prihajajočih spremembah, zanimivosti v preteklem letu, predstavitve igralcev o svojih dejavnostih in ponavadi tudi kakšen turnir. Ta dva dogodka sta tradicionalno bila v Reykjaviku, kjer je sedež podjetja, in v Las Vegasu. Letos pa na žalost zaradi različnih razlogov niso bili sposobni organizirati Fanfesta na Islandiji in so namesto tega podprli razna manjša srečanja, ki so na voljo tekom leta po svetu, organizirana s strani igralcev. Turneja je bila torej začrtana za Amsterdam, Sydney, St. Petersburg, Berlin, Kemiönsaari, London, Toronto in Las Vegas. Kot del te svetovne turneje, so se odločili da naredijo Invasion World Tour Tournament, ki vključuje 7 od 8ih postojank turneje. Pomerili so se lahko obiskovalci, ki so se prijavili kot ekipa dveh ali posamično, kjer so dobili naključnega kopilota. Turnir je do finala standarden turnir “single elimination”. Ladje, ki so jih smeli tekmovalci uporabljati, so bile določene v naprej, vključujoč njihovo opremo. Do neke mere je podobno “draftu”, kjer so bili omejeni na velikost ladij. Pred finalom pa sta zadnji ekipi dobili 10min za izbor in opremljanje ladji za spopad “Best of 3”. Seveda tu kompleksnost naraste, saj morajo sami izbrati najbolj primerno opremo, predvidevati kaj bi lahko pripeljal nasprotnik in pritisk časa. Pogosto se zgodi da kakšen igralec pozabi municijo za orožje in kar hitro izgubi boj. Zmagovalni par je nagrajen z potovanjem na Fanfest 2020, kjer se bodo v velikem finalu spopadli vsi zmagovalci turneje.

S svojo ekipo si pomemben sestavni element teh turnirjev, saj skrbiš za prenose v živo. Kako si sploh prišel do te priložnosti? So te kontaktirali razvijalci sami?

EVE igralci so v splošnem zelo družabni in pogosto ostanejo v igri zaradi druženja. Občasno pa se zgodi, da se navdušijo za več kot samo igranje in organizirajo kak družabni dogodek. V mojem primeru sem pred 5 leti našel skupino ljudi EVE NT ki so se ukvarjali s prenosi na Twitch. Večino so bili streamerji in veliki poznavalci igre, sam pa sem tudi želel začeti ustvarjati vsebine za Twitch. Po nekaj časa so me prosili, če bi lahko pomagal pri prenosu tekme in so mi dali osnove za delo. Od tam naprej sem s to skupino oblikoval in soorganiziral veliko tekmovanj, ki so v tistem času bila edina tekmovanja v igri. Leta 2017 in 2018 nam je CCP predal največji letni turnir, ki se je odvijal v EVE-u, (pred EVE NT edini turnir v EVE na splošno) EVE Alliance Tournament, kjer kot ime namiguje, so se spopadale ekipe iz različnih alians (skupek korporacij) v boju za prestižne ladje, ki so jih dali v igro le za najboljše ekipe in v omejeni količini.
Letos tega turnirja žal ni bilo, kar je razburilo veliko igralcev, a vendar upamo da se vrne. V 2018 sem spoznal dva igralca, ki sta me zaprosila za pomoč pri prenosu raznih zabavnih dogodkov. Začeli smo z malim projektom Twitch VS EVE, kjer smo zbrali čimveč EVE Twitch streamerjev in jih združili v eno floto, ki je iskala spopade po univerzumu EVE Online. Od tam smo imeli vedno več idej za, kjer bi približali Twitch igralcem EVEa. CCP na žalost dolgo ni videl Twitch-a, kot nečesa vrednega pozornosti, vendar smo jih z raznimi projekti in rastočim občinstvom prepričali v nasprotno. Na koncu 2018 so nas nemški igralci povabili, da bi prenašali v živo dogajanje na njihovem srečanju v Berlinu. Pripravili so kar resen dogodek in mi smo uredili prenos. Nekaj povabljenih članov CCP je videlo kako mi trije s pomočjo prostovoljcev sproduciramo dober prenos z relativno malo opreme. Zatem smo v začetku letošnjega leta dobili povabilo na sestanek v njihove prostore v Londonu, kjer smo začrtali plan za celo leto, torej za Invasion World Tour 2019.

Ali vaša ekipa išče nove člane, ki bi vam pomagali pri izvedbi turnirjev?

Torej naša organizacija, Streamfleet, je v osnovi skupnost ustvarjalcev vsebin za EVE Online. Lahko so to youtube-erji, streamerji, blogerji, karkoli je zanimivo za igralce. Na naši strani smo postavili brskalnik za EVE vsebine, kjer lahko obiskovalci najdejo vsebino, ki jih zanima in kanale na katere se lahko obrnejo. Vsi dogodki, ki jih organiziramo in produciramo pa ponujajo novim ustvarjalcem pozornost in gledalcem nove zanimivosti. Na žalost se Streamfleet ne specializira ravno za tekmovalne vsebine ali esport, imamo pa ljudi ki bi zagotovo bili veseli se pridružiti ali pomagati. Dobrodošli so vsi, ki igrajo EVE in bi se radi pokazali, seveda pa tudi tisti, ki bi pomagali z novimi idejami. Na naši spletni strani imamo povezavo do javnega Discorda, kjer sprejemamo nove zainteresirane.

Je v Eve Online prisotna tudi kakšna slovenska igralna skupnost?

V Sloveniji je EVE zelo majhen. V igri je na voljo kanal, kjer se ponavadi zbirajo Slovenci vendar je precej tiho. V preteklosti vem, da je bilo vsaj eno srečanje slovenskih igralcev EVE, vendar se ga na žalost nisem uspel udeležiti.

Kako je opravljati takšno delo? Je plačano ali prostovoljno in kaj so glavne prednosti in slabosti takšnega dela?

Moja vloga v ekipi na terenu zajema veliko različnih dejavnosti. Pred samim dogodkom je moja naloga ugotoviti kakšna oprema je na voljo na kraju dogodka, kakšno opremo potrebujemo in ali je treba kaj dodatno poiskati. Pri tem mislim kamere, razni pretvorniki signalov, audio mešalke, računalniki za prenos, primerno omrežje in internetna povezava itd.
Spisek je kar dolg, vendar to so stvari, ki jih moramo zagotoviti preden pridemo na dogodek.
Prav tako pred dogodkom skrbim in urejam vsebine, ki bodo prikazane na prenosu. Za vsak dogodek je odprt javni razpis igralcem za reklame. Pošljejo nam lahko reklame za svojo alianso, organizacijo ali pa samo promovirajo svoje vsebine. Uredim jih v bloke različnih dolžin za uporabo na prenosu. Torej nekaj ur v Premiere-u za samo sosledje in potem za urejanje zvoka, ki je pogosto drugačen od reklame do reklame, torej jih moram poenačiti kolikor lahko, da ne moti gledalcev.
Na dogodek ponavadi pridemo en dan pred začetkom, kjer je naš cilj postaviti vse na pravo mesto in zagnati testni prenos, tako da lahko smo naslednji dan mirni glede delovanja opreme in internetne povezave. Občasno se spomnimo raznih zabavnih vsebin, ki bi jih lahko uporabili kot intermezzo med prenosom. To pomeni da vzamemo fotoaparat ali kamero, posnamemo in po tem to ponovno montiram jaz za prenos v živo. Na sam dan dogodka pridemo na kraj prvi in ponovno začnemo s testiranjem opreme in prenosa, preden smo pripravljeni za show time. Pred tem ponavadi zaužijemo edini obrok dneva in se pripravimo na dan poln kofeina, namreč koncentracija ekipe je vedno na vrhuncu. Ko se vse skupaj začne sem tekom celega prenosa ponavadi v neki ločeni sobi, za tremi ekrani, s slušalkami za spremljanje zvoka, ki ga pošljemo na splet, ene slušalke za poslušanje mešalke preden pride zvok do računalnika in ena slušalka, ki je priklopljena na radijsko postajo za pogovor med ekipo. Po radiu sem stalno v stiku s pomočniki na kamerah, da lahko prosim za različno okvirjanje in kadre. Ko pride do turnirja, se stvari malo spremenijo. Ponavadi sta komentatorja prišla do moje mize in gledala na moj ekran, kjer sem skrbel za kamero v igri tekom turnirja. Na zadnjih dogodkih pa smo uspeli urediti stvari tako, da sta komentatorja bila na odru, kar je popestrilo dogodek za obiskovalce.
Na kratko je moje delo zelo stresno in utrujajoče. Ponavadi pomeni to vstajanje ob 7h zjutraj, hitenje cel dan, reševanje tehničnih težav, non-stop zbranost in ponavadi zaključek oddajanja okoli 19h-20h. Vedno so po tem po dogodku razni žuri in popivanja katerih se udeležimo le za kratek čas, saj moramo ponavadi biti pokonci ob 7h zjutraj naslednji dan. Naše delo je prostovoljno in CCP nam je pokrival stroške potovanj in bivanja. Prednost je spoznati veliko ljudi, ki so do tistega trenutka le ime. Vedno je zabavno spoznati nekoga, s komer se pogovarjaš kot da ga ne poznaš, vendar ko pove svoje ime v igri pa se ton spremeni in se naenkrat obnašata, kot da se poznata že leta, ker se, vendar ne osebno. Ves projekt je bil seveda tudi neverjetna priložnost, da vidim svet. V enem letu sem prepotoval toliko sveta, da komaj dojemam in kar se tega tiče mislim, da imam veliko srečo, da sem dobil to priložnost. In seveda ena največjih prednosti je učenje. Pred turnejo sem se sam naučil od oblikovanja oddaj, do dela v ekipi za razne vsebine, montiranje videov in zvoka, delo z animacijami za popestritev prenosa, in spisek se daljša. Ampak na turneji smo se naučili še več glede dela s CCP ter z raznimi organizatorji povsod po svetu.
Slabosti je na srečo precej malo. Glavna je seveda to, da sem težko dobil dopust od vsakodnevne službe za delo na tem projektu in zelo sem vesel da so mi to dopustili. In pa seveda, bolj kot kadarkoli prej si želim, da bi nekaj podobnega temu bila moja kariera. Če bi bila to kakšna bolj popularna igra, bi zagotovo pridobil kakšne kontakte ali možnosti, žal pa ker je EVE tako majhen, se moram veliko bolj potruditi.

Kakšni so načrti za naslednje leto in potem tudi naprej?

Točni plani za naslednje leto žal še niso na tapeti. Zaenkrat vemo, da se bo CCP vrnil na običajna dva dogodka na leto, za manjšo spremembo. Naslednje leto bo Fanfest 2020 v Reykjaviku in EVE Vegas se bo selil v San Diego. Nekaj rezervacij smo si že zagotovili v primeru, da nas CCP ponovno povabi, vendar žal še nismo utegnili imeti pogovora o tem. Verjetno pa gremo naslednje leto ponovno v Rusijo, tokrat v Moskvo. Letos je CCP prvič naredil večji dogodek v Sankt-Peterburgu in odziv igralcev v Rusiji je bil veliko večji kot pričakovano, zato bodo naslednje leto zelo verjetno to ponovili.
Kar se tiče Streamfleet-a pa stvari tečejo dalje, še vedno urejamo dogodke, prejšnji mesec smo imeli dobrodelni maraton, kjer smo zbrali preko 12000 dolarjev za dobrodelno organizacijo “Take this”, ki skrbi za mentalno zdravje gamerjev in razvijalcev po svetu. Po novem letu pa se vrnemo z dogodki, ki jih organiziramo vsako leto, kot prej omenjeni Twitch VS EVE in Streamer Death Race, kjer se streamerji pomerijo v dirki skozi univerzum EVE Online.
V glavnem, dokler ima skupnost EVE igralcev želje in motivacijo, bomo trdno delali za njihovo zabavo.


Roka in njegovo ekipo lahko spremljate preko Twitcha ali pa YouTuba, upamo pa, da s tem člankom vzbudimo vsaj nekaj novih navdušencev za EVE Online in tako povečamo slovensko skupnost.

Kmalu naj bi se začela nova Steam razprodaja

0

Vam je med božičnim zapravljanjem v žepu ostal še kak zmečkan bankovec, ki je preživel vse trgovine in digitalne razprodaje? Ubogi revež je namreč spet v nevarnosti, vsaj če gre verjeti zadnjim govoricam.

Steam naj bi pripravljal novo razprodajo, ki se bo imenovala Steam Lunar New Year Sale. Govorice o njej je najprej sprožil Reddit uporabnik, ki je od Valva prejel e-poštno sporočilo, to pa je bilo namenjeno vsem razvijalcem, ki bi svoje igre radi ponudili v prodajo.

Razprodaja naj bi se začela 23. januarja in naj bi trajala vse do 27. januarja. Govorico je nato potrdil PC Gamer, a njegovi viri pravijo, da se bo razprodaja začela 4. februarja in naj bi se zaključila 11. februarja.

Verjetno je bolj verodostojna PC Gamer informacija, saj se je Steam zimska razprodaja zaključila samo par dni nazaj in bi bilo smotrno počakati vsaj par dni, preden se začne nova akcija. Poleg tega se je lanska Lunar razprodaja začela 15. februarja, kar je veliko bližje PC Gamer datumu.

Naj se prične prvo šparanje v letu 2020!

Doom je po skoraj 30 letih prejel novo posodobitev

0

Originalni Doom je danes dvakrat starejši od povprečnega Fortnite igralca, a kljub svojim letom ostaja še vedno hudo popularna zadeva, predvsem na PC trgu. Za original namreč še danes nastajajo razne modifikacije, nekatere precej velike kot je denimo Brutal Doom, ki špilu doda ogromno nove vsebine in tega v bistvu popolnoma predrugači.

Doom znamko si lasti Bethesda in ta se je nedavno odločila izdati uradno posodobitev za Doom I in Doom II, ki igrama doda precej pomembne novosti.

Glavno je zagotovo ta, da se je meja sličic na sekundo preselila iz 35 na 60. Prav tako so omogočili hitro shranjevanje (Quick Save) za obe igri, prišla pa je tudi podpora za enostavno uvažanje modifikacij, ki jih ustvari skupnost.

Prav tako je omogočeno lažje preklapljanje med orožji, izbiranje stopenj ter igranje v aspektu 4:3, ko si je originalno zamislil razvijalec id Software. Dodali so tudi dva skupka map, ki se imenujeta TNT: Evilution ter The Plutonia Experiment. To skupaj nanese 60 stopenj zabave, med njimi pa najdemo tudi Sigil mapo, ki jo je nedolgo nazaj ustvaril originalni ustvarjalec stopenj John Romero. Polno listo sprememb si lahko preberete na njihovi uradni strani.

Posodobitev je že omogočena, tako da lahko nemudoma pričnete s strelsko akcijo in se tako malce malce bolje pripravite na novi del Doom Eternal, ki nas bo zabaval 20. marca.

Vse, kar moram vedeti o napajalnikih I.

7

Že nekaj časa sem si želel napisati prispevek o napajalniki, saj so zame ena izmed bolj fascinantnih računalniških komponent, vendar v zadnjih mesecih nisem našel dovolj časa, za njeno udejanjenje. Žal je naš trg majhen/omejen in kvalitetnih vsebin venomer primanjkuje.

Tako se v iskanju informacij vedno znova znajdeš na tujih spletnih straneh ali forumih. Živimo v času poplave informacij, kjer je za naziv “mojstra” potreben zgolj ogled dveh ali treh posnetkov na Youtube, prevladuje konformizem, kjer se večina ne odloči za preverbo pridobljenih informacij še pri kakšnem drugem viru. Zgoraj napisano je mišljeno širše in v življenju si obnesel še dobro, če si/se boš opekel zgolj pri nakupu napajalnika. Da do tega ne bi prišlo, se osredotočiva na temo, ki je razlog klika na prispevek.

Kot lahko razbereš iz naslova, se bova tokrat osredotočila na enega izmed bolj pomembnih, a po drugi strani pogosto spregledanih, sestavnih delov vsakega računalnika – napajalnik. Dokler bo deloval kot mora, bo razlika med cenenim in kvalitetnim za navadnega uporabnika obskurna in bo omejena na glasnost ventilatorja, višino položnice in električne piskajoče zvoke (javkanje tuljave oz. po angleško “coil whine”), ki jih napajalniki včasih oddajajo. Zraven lahko dodava še varnostno izklapljanje računalnika, v kolikor je kupljen napajalnik prešibak za konfiguracijo. A osrednja razlika med kvaliteto in cenenostjo je v dolgoživosti, stabilnosti in zanesljivosti, saj lahko težave z napajalnikom povzročijo večkratnik stroškov prvotne investicije. V najslabšem primeru ob napaki na sekundarni strani (output) ostaneš brez dobršnega dela komponent.

Upam, da sem te prepričal, da je napajalnik eden izmed vitalnih delov vsakega sistema, ki mu je potrebno nameniti vsaj nekaj pozornosti. Ravno zato je izogibanje neznanih znamk s sumljivo nizkimi cenami in zavajajoče visoko močjo največkrat edina dobra izbira. Kako vendarle ločiti rodovitno seme od plevela in zakaj napajalnik za nekaj cekinov ni stvar, ki bi jo lahko komurkoli dobrosrčno zaželel? Začniva na začetku.

Kako deluje

Na kratko, napajalniki imajo dokaj trivialno osnovno nalogo. To je pretvarjanje omrežne napetosti (izmeničnega toka – v EU 230V 50Hz) v enosmerni tok na veliko nižjih napetostih – +12V, +5V, +3.3V in -12V in s tem dovajanje moči celotnemu sistem. Cilj je doseči najbližji približek in čim manj nihanja na posameznih linijah. Tukaj osrednjo vlogo odigra premišljen dizajn in uporaba kakovostnih sestavnih delov (japonski kondenzatorji, DC-DC, ustrezni krmilniki…).

Certifikati in učinkovitost

Kot pri ostalih napravah, tudi pri napajalnikih med pretvarjanjem prihaja do izgub v obliki toplote, saj noben ni 100% učinkovit. V 2004 je tako nastal certifikatski sistem, ki ga danes poznamo pod 80 PLUS. Za dosego najnižjega standarda je v EU potrebno dosegati vsaj 82% energijsko učinkovitost pri 20% in 100% obremenitvi, ter 85% pri 50% obremenitvi. Napajalniki so najučinkovitejši med 40% in 60% obremenitvijo.

Bistvene stvari, ki jih je moč razbrati iz tabele:

  • Obstaja šest različnih oznak, ki so večinoma poimenovane po plemenitih kovinah
  • Titanium certifikat predstavlja standard najučinkovitejših enot
  • zgolj od Titanium enot se zahteva visoka učinkovitost pri 10% obremenitvi
  • Zahteve za 115V AC so nižje od 230V AC
  • Za pridobitev najnižjega 80 PLUS certifikata je potrebna vsaj 82% učinkovitost (EU)

“Značke” za uspešno opravljeno testiranje najdeš spodaj. Skorajda vedno jih lahko opaziš na embalaži in tudi samem napajalniku, saj nenazadnje služijo kot uspešen marketinški material.

Tovrstno licenciranje ni brezplačno (stane okoli 2000€ za enoto), zaradi česar se ga zlasti v najnižjem cenovnem razredu večkrat ne poslužujejo. Namesto tega proizvajalci na svoje izdelke nalepijo lastne nalepke, kot so 83+, 85 Plus ipd, ki nimajo ničesar skupnega z 80Plus certificiranjem, omenjenimi zgoraj. Ali prikazujejo dejansko efektivnost napajalnika ne moreš vedeti brez ustrezne opreme in preizkusa.

Tovrstne oznake lahko najdeš na cenejših Antec, Thermaltake in napajalnikih preostalih znamk. Pa to že samo po sebi pomeni, da so tovrstni izdelki slabi? Nikakor, seveda gre najpogosteje za vstopne napajalnike pod 50€ (npr. Antec VP400PC je popolnoma ok enota za nižji rang), kjer brez vpogleda v neodvisen test nikoli ne veš, kaj te čaka. Seveda lahko za razumen denar prejmeš spodoben izdelek, ki bi razumne kvalitete in bo dosegal navedeno učinkovitost

Vseeno so certificirane enote praviloma kvalitetnejše in v kolikor računalnika ne uporabljaš za preprostejša opravila in občasno igranje iger (vstopne komponente), je nakup takšnega (z opravljenim certificiranjem) priporočljiv.

Vsakdo si želi lastiti stabilen in varčen računalnik, a to še ne pomeni, da je 80+ Titanium enota najbolj ekonomičen nakup na dolgi rok. Življenjska doba najkvalitetnejših napajalnikov lahko seže globoko v dvomestno število let (najkakovostnejši imajo 10 ali celo 12 letno garancijo proizvajalca), med tem, ko se nekvalitetni po pravilu pokvarijo bistveno hitreje. Nedvomno je višji izkoristek boljši in nizke energijske izgube pri pretvorbi dobra stvar. Višja učinkovitost se pozna in skozi leta denarnica ostane nekaj debelejša, a potrebno se je zavedati tudi, da napajalniki z leti del moči izgubijo, slabša pa je tudi sama regulacija. Na [H]ard|OCP so pred prenehanjem delovanja opravili teste treh kakovostnih napajalnikov (za tisti čas) z 10 letno kilometrino in čeravno so vsi še zmeraj delovali, so bile nekatere dosežene vrednosti že izven ATX specifikacij (več stresa – nižja življenjska doba preostalih komponent).

Titanium enote so odlične in preprosto označujejo najkvalitetnejše napajalnike na trgu (za dosego standarda morajo biti uporabljeni najkakovostnejši sestavni deli in premišljen dizajn). Zaradi visoke vstopne cene (200€+) postane prihranek napram 80+ Gold enotam preprosto premajhen, da bi postale kaj drugega kot niša entuziastov.

Za domačo rabo je najsmotrnejši nakup 80+ Bronze, 80+ Silver oz. 80+ Gold enot v primeru požrešnejših sistemov. 80+ Bronze napajalniki so običajno cenejši in predstavljajo najzanimivejšo naložbo za lastnike domačih računalnikov, 80+ Gold pa najpogosteje pristanejo v računalnikih zahtevnejših uporabnikov.

Prihranek: Po navedbah Statističnega urada Republike Slovenije je povprečna cena za kW (gospodinjstva) z vsemi dajatvami v 2019 znašala 0.17€ na kW (enotarifni). Poglejva, koliko bi prihranil napajalnik z 80+ Gold napram takšnemu brez certifikata. Upošteval bom povprečno 2 uri (250W porabe) igranja iger in 3 ure (90W porabe) delovanja računalnika dnevno (velika večina tukaj ga najbrž uporablja dlje 🙂 ).

50% obremenitev napajalnika
GOLD enota – 250W/0,92=~271W
70% enota – 250/0,75=~333W

Normalna raba
GOLD enota – 90W/0,88=~102W
70% enota – 90W/0,70=~129W

Letna poraba
GOLD enota – 271Wx2x365+102Wx3x365=197.830W+111.690W=309,52kW

70% enota – 333Wx2x365+129Wx3x365=243.090W+141.255kW=384,35kW

Letna poraba GOLD enote: 52€
Letna poraba 70% enote: 65€

Ob višji zanesljivosti, kakovosti, stabilnejših linijah in posledično daljši življenjski dobi vseh komponent z 80+GOLD enoto napram povprečni ne-licencirani enoti pri 5 urni dnevni rabi prihraniš dobrih 13€. Večina 80+GOLD enot pride tudi s 3 ali več letno garancijo, kar pomeni prihranek okoli 70€ (13€x3€+30€) v zgolj treh letih (upoštevana znatno krajša življenjska doba cenenih napajalnikov).

Mit: Nekateri uporabniki mislijo, da napajalnik z nazivno močjo 700W vseskozi porablja 700W. To nikakor ne drži. Napajalnik iz električnega omrežja vleče toliko energije, kot jo računalnik v danem trenutku potrebuje. Ko komponente potrebujejo 300W, bo povprečen 600W 80+ Bronze (85% učinkovitost) napajalnik iz omrežja povlekel 352W, kjer bo 52W zaradi izgub pretvorjenih v toploto.

Priporočilo: Več je vedno bolje kajne? Pri napajalnikih je zahtevana moč lastnega sistema mnogokrat precenjena, saj je vendarle bolj varno kupiti 700W napajalnik, čeravno sistem porabi zgolj okoli 250W. Velja nepisano pravilo, ki priporoča okoli 150-200W rezervne moči. Napajalniki so najbolj učinkoviti pri 40%-60% obremenitvi in nakup dražjih ali manj kakovostih 700W napajalnikov ne doprinese ničesar (morda le v kolikor ciljaš na semi-passiv princip). Kakovosten 400W-500W napajalnik bo zadostoval za povprečen sistem (Ryzen 3600, RTX 2070/ RX 5700). Primer odličnega 450W napajalnika.

Dolga leta nazaj je velika večina napajalnikov še uporabljala ti. passive PFC, kjer si na zadnjem delu imel dodaten gumb za menjavo med 115V in 230V AC. Na ta način sem očetu v otroštvu uničil enega izmed njegovih računalnikov. Velika večina sodobnih napajalnikov menjavo opravi samodejno (active PFC), čeravno lahko v Evropi kupimo tudi napajalnike, ki imajo oznako 230V EU ali EU only.

Dejstvo: Napajalniki znotraj certificirane skupine se med seboj razlikujejo. Pojav, kjer določen 80+ Bronze napajalnik dosega Gold certifikat, ni tako redek . En izmed primerov je Chieftec Navitas 1250W, ki uradno nosi 80+ Gold certifikat a v mnogih testih dosega standard 80+ Platinum.

Linije

V sodobnih napajalnikih najdemo tri osredje linije +3,3V, +5V in +12V. -12V linija se v testih več ne preizkuša, saj je zanemarljiva in lahko recimo napajalnik stane certifikata, tako ob napisanem 12V vedno ciljam na +12V.

Sama 1200W na eni 12V liniji zmore 1176W.

Starejši napajalnik oz. arhitekturo lahko od sodobnega ločiš že zgolj ob pogledu nazivnih vrednosti za liniji 3.3V in 5V. Začasa Pentium III sta bili omenjeni liniji izjemno pomembni, saj sta napajali procesor. Dandanes temu več ni tako, procesorji in grafične kartice moč dobijo preko 12V linij. Tako ob nakupu napajalnika najprej preveri moč 12V linije (biti mora čim bližje oklicani vrednosti napajalnika).

Za razliko od Same ima Energon EPS 550W štiri 12V linije, kjer na vsaki premore do 18A. To seveda ne pomeni, da skupaj zmore 18Ax4=72A saj bi v tem primeru 72Ax12V=864W šlo za 900W napajalnik. Tako skupna moč vseh štirih linij znaša do 450W. Moč posamične doseže 18Ax12V=216W.

Opaziš lahko nenavadno močni 3.3V in 5V liniji in čeravno napajalnik lahko dostavi do 550W moči, dobršen del te dosega na linijah, ki nam niso interesantne. Neozaveščeni uporabniki namesto posameznih linij, moč povezujejo z deklarirano močjo na nalepki, kar proizvajalci s pridom izkoriščajo. Za novodobne sisteme je daleč najpomembnejša 12V linija, kjer si želimo večino moči.

Je število linij na 12V pomembno?

Poznamo napajalnike z eno 12V linijo in tiste z večimi 12V linijami. Gre za posledice zastarelega ATX standarda, ki je pripeljal do čudnih limitacij 12V linij in je že zdavnaj zamenjan, trend pa je kljub temu še vedno prisoten, predvsem pri cenejših napajalnikih. Te z večimi 12V linijami prepoznaš po oznakah 12V1, 12V2… Zaradi pogosto pomanjkljivih navodil včasih ne boš vedel, kje se katera nahaja.

Iz praktičnega vidika so za uporabo najprimernejši napajalniki z eno močnejšo 12V linijo. Več linij namreč ne prinese posebnih prednosti pri kapacitetah domačih sistemov.

Primer: Predstavljaj si, da imava 700W napajalnik z dvema 30A 12V linijama. Na proizvajalcu je, kako bo te linije vezal in lahko se ti zgodi, da boš na 30A 12V1 povezal tako procesor, kot grafično kartico. Za imaginarni primer bova uporabila grafično kartico R9 290X in procesor FX 9370. Nevede sva tako grafično kor procesor priklopila na isto 12V1 linijo, med tem, ko 12V2 sameva. Pri tako požrešnih komponentah se bo v napajalniku sprožila prenapetostna zaščita in izklopila napajalnik. V kolikor bi procesor in grafično ločeno priklopila na 12V1 in 12V2 bi sistem deloval brez težav.

Če so enolinijski napajalniki primernejši za “hišne” uporabnike, se ena izmed redkih prednosti večlinijskih prične kazati pri napajalnikih kapacitete 1000W+. Težava se pojavi v primeru preobremenitve 12V, ko se zaščita OCP, pri 100A na 12V sproži kasneje (pri recimo 125A), kot pri 4x30A (pri 40A), zaradi česar so lahko nekatere komponente že poškodovane. Torej lahko skleneva, da je število linij pomembno, a samo v določenem segmentu.

Formula za izračun zmogljivosti 12V za zgornji napajalnik: 12Vx125A =1500W

Pod najvišjo moč pri nekateri proizvajalci navajajo najvišjo še mogočo porabo, ki ni primerna za dnevno delovanje. Kolink KL-C500 je deklariran kot 500W napajalnik, a za 24/7 priporočajo porabo pod 400W.

Zaključek

Tako, zgoraj sva preletela nekaj bistvenih informacij, ki ti bodo ob izbiri napajalnika nedvomno prišle prav. A zgodba se tukaj ne konča. V naslednjem prispevku se bom osredotočil na različne velikosti napajalnikov, njihovo velikost in težo ter dodatne funkcije, ki jih nekateri proizvajalci ponujajo. Želiš še več?

Vse kar moram vedeti o napajalnikih 2.

Marca prihaja Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

0

Trenutno je prav lepo biti Pokemon oboževalec. Sword & Shield še ni sploh tako star, zanj pa se pripravljata že dva večja dodatka ter kupček nove vsebine za leto 2020.

Nintendo pa je preko prenosa v živo najavil še en projekt, ki ga imenuje Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX. Gre v bistvu ta predelavo roguelike igre, ki je leta 2006 izšla za sistema Nintendo DS in Game Boy Advance, takrat pa smo jo poznali pod imenom Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team Blue and Red.

Predelava nas bo, tako kot je bilo to v izvirniku, postavila v vlogo nedolžnega človeka, ki se po spletu okoliščin spremeni v Pokemona. Ne bo nam ostalo drugega kot pa da naberemo pisano četo pomagačev in da na koncu skupaj rešite svet.

Čaka nas ogromno zanimivih temnic ter ogromno bojevanja, ki ga bomo opravljali v poteznemu načinu. Najboljša stvar pri vsemu je, da bomo zadevo lahko igrali že zelo kmalu.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX namreč izide že 6. marca, v vaši Nintendo trgovini pa lahko že zdaj preizkusite demo različico.

Wolfenstein: Youngblood končno dobil podporo za Ray Tracing

0

Wolfenstein: Youngblood je bil precej soliden naslov, z dobro grafično podlogo. Sedaj bo ta postala toliko lepša, saj je razvijalec MachineGames v igro končno pripeljal obljubljeno podporo za Ray Tracing učinke.

Lastniki NVIDIA RTX grafičnih kartic ste tako dobili nov poligon, preko katerega se lahko hvalite pred ubogimi kolegi, ki še vedno životarijo na ubogih GTX karticah. Popravek, ki tehta 310 MB se bo samodejno prenesel naslednjič ko boste zagnali Steam, z njim pa ne boste pridobili samo čudovitih Ray Tracing odsevov ampak tudi podporo za glajenje robov DLSS.

Poleg tega je razvijalec dodal še orodje za testiranje, tako da boste lahko svoje sličice na sekundo natančno preučili.

NVIDIA pravi, da bo ravno Wolfenstein prikazal njihov napredek pri implementaciji DLSS tehnologije, ki so jo naredili v letu 2019. Razvijalec je za DLSS omogočil tri različne nastavitve: “Quality”, “Balanced” in “Performance”, igralci pa boste lahko izbrali tisto, ki vam najbolje ustreza glede na vašo grafično kartico in ločljivost vašega igranja.

NVIDIA je izdala tudi sistemske zahteve za različne ločljivosti z vključenimi DLSS in Ray Tracing učinke.

Prebivalci ameriškega mesta kupili več kot 3.000 $ vredno napravo, preko katere bodo lahko izvohali marihuano

0

Ameriška zvezna država Michigan je leta 2018 sprejela zakon, ki je legaliziral domače vzgajanje marihuane. A to je za sabo potegnilo en velik problem smradu, to pa dokazuje malo mestece Bessemer City.

Ta je od sprejetja zakona doživel znaten dvig prebivalstva. Navdušenci nad marihuano namreč pri njih kupujejo hiše in nato doma vzgajajo priljubljeno rastlino. A to je nad prebivalce mesta, ki šteje vsega 1.905 ljudi, spustilo veliko nadlogo v obliki smradu.

Ta je še posebej prisoten med toplejšimi meseci ko marihuana cveti, to obdobje pa lahko traja nekaj mesecev.

Občinski svet se je sedaj odločil za nakup posebne, čeprav malce bizarne naprave Nasal Ranger. Ta uporabniku omogoči, da preko vonja izsledi različne smradove, v temu primeru bo uporabljena za lovljenje nasadov marihuane.

Kot pravi člani občinskega sveta ima pri njih vsak pravico do vzgajanja marihuane, a morda biti pri temu obziren do sosedov. Nekateri prebivalci se pritožujejo, da zaradi intenzivnega vonja ne morejo več posedati na vrtu in vonj je moteč povsod po mestu. Nasal Ranger bo tako pomagal pri oblikovanju odloka oz. pravnega akta, ki bi gojenje in s tem vonj spravil v normalne pogoje.

Zanimivo je, da je bila naprava že enkrat uporabljena in sicer leta 2013 v zvezni državi Denver. Mimogrede, ne morem biti edini, ki ga ta naprava spomni na tisto, ki jo je v seriji Futurama izumil profesor Farnsworth?

Razkrita prihajajoča dodatka za Pokemon Sword & Shield

0

Pokemon navdušenci ste si včeraj zagotovo vzeli predah od službe oz. šole ter si ogledali Nintendov Direct, ki je bil tokrat usmerjen predvsem v Pokemon franšizo.

Pred kamero je stopil razvijalec Game Freak in ta je razodel bodoče plane glede njihove zadnje igre Sword & Shield. Ta bo postala prva Pokemon igra, katera bo prejela Expansion Pass oz. sezonsko prepustnico, ki jo lahko sedaj že prednaročimo za slabih 30 €.

Pri nakupu bomo v svojo knjižnico pridobili dve večji razširitvi, ki se imenujeta Isle of Armor ter The Crown Tundra. Obe sta še precej daleč od izida, a to pomeni, da nas Game Freak že zdaj ni zasul z zanimivimi informacijami.

Isle of Armor bo izšel prvi, pričakujemo pa ga lahko konec junija. Na novem otoku nas čaka novi dojo, tam pa nas bo pod svoja krila vzel novi mentor Mustard. Ta nam bo zaupal novega legendarnega Pokemona Kubfuja, ki se lahko razvije v dve obliki Urshifuja ter v Dynamax različico z unikatnimi potezami.

Naša glavna nasprotnika bosta Klara in Avery, koga od njiju pa bomo fasali je odvisno od vaše različice igre (Sword/Shield).

The Crown Tunda izide šele nekje v jeseni, tako da je na voljo precej manj informacij. Game Freak je v prenosu prikazal nekaj konceptnih slik in jasno je, da našim trenrjem ne bo toplo. Zamrznjena okolica kliče po raziskovanju skrivnostnih templjev ter čudnega drvesa, naleteli pa bomo tudi na legendarnega Pokemona Calyrexa.

Ekspanzije bodo v igro vnesle več kot 200 Pokemonov, ki jih boste lahko izmenjavali tudi s tistimi, ki si ne bodo lastili dodatkov. V igro boste alhko vnesli tudi Pokemone, ki ste jih pred tem shranili v Pokemon banko, kar bo dodobra pogasilo požare, ki jih je Game Freak sprožil s tem, da Sword & Shield ne vsebuje celotne kolekcije zverinic.

Čas je da posodobite igro, saj je že sedaj an voljo nova aktivnost, preko katere lahko ujamete novega Pokemona Slowpoke.

Panasonic razkril VR napravo, ki dejansko izgleda kot samo navadna očala

0

VR tehnologija počasi pridobiva na svoji popularnosti, a zadeva še vedno ni tako prevzela celotnega sveta, kot so morda pričakovali največji proizvajalci teh sistemov.

Eden glavnih problemov pri adaptaciji takšnih naprav je cena ter tudi sama oblika. Ljudje so do nove tehnologije navadno nezaupljivi, še posebej takrat, ko si morajo na glavo povezniti neko črno čelado iz katere štrlijo kabli.

Zato proizvajalci delajo tudi na temu, da bi VR naprave izgledale prijazno tudi povsem običajnemu uporabniku. Velik korak na temu področju je že naredil Oculus Quest, ki se je znebil žic, na sejmu CES 2020 pa je svojo rešitev predstavil Panasonic.

Predstavili so napravo, ki morda najbolj spominja na očala za plavanje. A zadeva je precej manjša od običajnih VR naprav in izgleda kot nekaj, kar bi si lahko vsak brezskrbno nadel na glavo, brez da bi ga napadel klavstrofobičen občutek.

Očala še nimajo imena in Panasonic pravi, da gre samo za referenčni model. Povedali pa so, da bodo še naprej delali na teh tehnologiji in da želijo očala narediti pripravna za celo vrsto aplikacij kot je virtualni turizem ali pa gledanje športnih prenosov preko brezžične tehnologije 5G.

Spletna stran The Verge je imela možnost zadevo praktično preizkusiti in čeprav očala izgledajo impresivno, je prisotnih kar nekaj večjih minusov.

Ta VR ni brezžičen, tako da se iz sprednjega dela dva kabla povežeta na PC, to pa povzroči odvečno težo in tako očala neprestano drsijo iz nosa. Na sejmu je bil prisoten še en prototip, ki je imel samo en USB-C kabel, kateri je bil vključen na držalo očal, a ta žal ni deloval.

Očala imajo tudi manjši kot gledanja, kar naredi bolj okvirno sliko, je pa dobra novica, da znotraj bivata OLED ekrančka, katera odpravita zloglasen “Screen Door Effect”, vgrajena pa je celo podpora za HDR.

Panasonic je naredil prvi večji korak v zmanjšanju VR naprav in čeprav zadeva morda nikoli ne bo prispela na trg, je glavno to, da so naredili svojo pionirsko potezo, ki morda lahko postane zgled tudi drugim proizvajalcem.

Sundered: Eldritch Edition je nova brezplačna igra na Epic Games trgovini

0

Ste morda mislili, da v letu 2020 iz strani Epic Games trgovine ne boste prejeli nobene brezplačne igre? No, ušteli ste se, saj se je Epic očitno odločil, da njihova platforma še vedno nima dovolj uporabnikov, zato so se odločili akcijo nadaljevati tudi v tekoče leto.

Nova brezplačnica tokrat nosi ime Sundered: Eldritch Edition. Gre za čudovito, ročno izrisano platformščino, v kateri se borimo proti zlobnim silam Eldritch božanstev. Špil igra na grozljivo noto, kar je od igre, ki se napaja iz norega uma pisatelja H.P. Lovecrafta, tudi edino pravilno.

Sundered precej spominja na Metroidvania, originalno pa je izšel leta 2017. Od takrat je razvijalec izdal Eldritch Edition nadgradnjo, ta pa prinaša sodelovalno večigralstvo, kjer se naenkrat v igro lahko povežejo štirje igralci. Posodobitev prinese tudi nove nadgradnje, nove šefe ter celo več koncev.

Sundered: Eldritch Edition si lahko aktivirate preko sledeče povezave, časa pa imate do 16. januarja. Takrat namreč prihaja nova brezplačna igra Horace.

Elden Ring se bo naslednji mesec pojavil na prireditvi Taipei Game Show

0

Ta presneti FromSoftware. Vsakič, ko moram o njih spisati neko novico, si nato ogledam kakšen njihov napovednik in takoj dobim željo po preigravanju Dark Souls serije. In ne, Sekiro pri meni še vedno ostaja neosvojena trdnjava, a me mika, da bi zadevo zopet preizkusil. Špil je nenazadnje osvojil titulo igre leta in greh bi bil, da igra ostane pri meni nedokončana.

Zadnji projekt FromSoftwara, Elden Ring, je bil najavljen na lanskemu E3 2019 festivalu in od takrat je razvijalec ovit v popolni molk. Tudi tisti napovednik, ki si ga lahko še enkrat ogledate spodaj, nam ni povedal praktično ničesar. Vemo samo, da se bo šlo za odprti svet, pri kreiranju katerega je pomagal George R.R. Martin, pisec Igre prestolov.

Elden Ring je začel svoj razvoj leta 2017 in pred kratkim so se pojavila namigovanja, da naj bi igro prejeli že konec junija, a to je samo nepreverjena govorica.

Zagotovo pa bomo več o igri videli naslednji mesec, ko se bo Elden Ring v sklopu Sonyjeve konference pojavil na prireditvi Taipei Game Show. Ta se bo odvila med 6. in 9. februarjem, mi pa molimo, da dobimo uraden datum izida in morebiti celo kakšen igralni napovednik.

Založnik Warner nas zopet draži z novo Batman igro

0

Prejšnje leto, natančneje septembra se mogoče spomnite, da smo pisali o praznovanju 80. rojstnega dneva najbolj znanega moža-netopirja. Takrat je založnik Warner Bros začel dražiti z raznimi slikami, katere so nosile podpis Capture the Knight.

Tako smo vsi pričakovali napoved novega Arkham naslova, a potem od vsega skupaj ni bilo nič. Morda si je razvijalec premislil ali pa se je kaj zalomilo, zato ni bilo uradne objave.

Preteklo je nekaj mesecev in včeraj se je Warner odločil ponovno začeti z draženjem. Na Twitterju je objavil novo podobo, katera je bila spet podpisana z istim podpisom kot prej. Nato so na Instagramu in Facebooku izdali novi sliki in več kot očitno je bilo, da so bile vse te podobe samo delček neke večje slike.

Če vse skupaj združimo v celoto dobimo spodnjo podobo. Katera nam spet ne pove veliko, saj tega grba nismo še videli nikjer. Pojavila so se špekuliranja, da naj bi šlo za značko Gotham policije. To bi bilo precej zanimivo, še posebej če temu prištejemo frazo “Capture the Knight”. Bomo morda igrali navadnega policista, ki bo moral ujeti Batmana?

Ne ostane nam drugega kot čakanje, da se Warner vendarle opogumi in pove, kaj se točno skriva v njegovemu rokavu.

Apex Legends pripravlja dogodek, kjer bomo v 2 tednih preizkusili 7 igralnih načinov

0

Zaenkrat še ni nobenih novic glede prihajajoče 4. sezone igre Apex Legends, pa čeprav smo včeraj v igri opazili nekaj skrivnostnih meteoritov. A to ne pomeni, da razvijalec Respawn počiva in ta je včeraj razkril nov prihajajoči dogodek, ki ga je poimenoval Grand Soirée.

Vsi karakterji so bodo oblekli v posebne preobleke in igralci boste lahko te med dogodkom kupovali za ceno 5 € na kos. Unikatne preoblekice bodo zagotovo zanimale vsakega igralca, ki mora svoj karakter vedno znova preoblačiti, a pri dogodku je bolj pomembna cela paleta različnih igralnih načinov, ki bodo v mesecu januarju zadeli Apex Legends.

Grand Soirée bo trajal dva tedna, vsaka dva dni pa bomo dobili nov igralni način. Tako bomo lahko preizkusili kar 7 novih načinov igranja, vsak od njih pa bo vseboval po tri izzive, ki bodo skupaj nanesli 1000 Apex točk.

Poglejmo si kaj nas čaka:

  • Gold Rush Duos (14. januar) – igramo v dvojicah, ampak samo z legendarnimi orožji
  • Live. Die. Live. (16. januar) – samodejno oživimo pri še živečih soborcih
  • Third Person Mode (18. januar) – tretjeosebno igranje
  • Always Be Closing (20. januar) – ubijalski obroč se konstantno zapira zato moramo biti vedno v premikanju
  • Armed and Dangerous (22. januar) – ostrostrelske puške in puške z omejenim oklepom
  • Kings Canyon After Dark (24. januar) – Kings Canyon območje v temi
  • Dummies Big Day (26. januar) – streljanje trenažnih lutk

Dogodka bo konec 28. januarja, ravno prav za pripravo na četrto sezono, ki se naj bi začela 4. februraja.

Razvijalec je pripravil nov napovednik za dogodek, ki je na voljo za vpogled spodaj.

League of Legends z odličnim napovednikom napovedal 10. sezono

0

Kako hitro beži čas. Ni se še dobro polegel prah od razburljivega zaključka Worlds tekmovanja, že smo na pragu že 10. sezone igre League of Legends, ki je glede na gledanost danes bolj priljubljena kot kadarkoli prej.

Za napoved sezone je razvijalec Riot spočel zanimiv glasbeni napovednik, ki se glede na kakovost lahko primerja že z Blizzardovimi umetninami. V ozadju špila komad Warrior skupine Imagine Dragons in zadeva je zanimiva za ogled tudi tistim, ki League of Legendsa sploh ne igrate.

Poleg tega je Riot včeraj izdal kratki dražilnik, kjer so razodeli svoje prihajajoče plane v letu 2020. Skozi naslednji teden bodo razodeli skrivnosti glede novih preoblek, ne bo pa manjkalo tudi novic glede Teamfight Tacticsa, kvartopirske igre Legends of Runeterra ter Clash igralnega načina.

Vsekakor nas čaka zelo zanimivo leto v League of Legends svetu.

2020 se je šele začelo in že imamo kandidata za najslabši napovednik leta

Založnik oz. razvijalec Milestone mi je všeč. To ne ravno zaradi svojih iger, ampak zaradi tega, ker so me na Gamscomu lepo pogostili. Dobili smo lepo vrečo dobrot in osebje se je zaradi svoje majhnosti posvetilo vsakemu novinarju posebej.

Žal pa so vsi naslovi samo povprečni ali pa še to ne. Italijanski razvijalec se je namreč osredotočil na izdelavo različnih dirkačin, med katerimi so zagotovo najbolj znani po delanju licenčnih naslovov MotoGP.

Dokopali pa so se tudi licence za delanje iger po motokros tekmovanjih in tako se sedaj pripravljajo na izid igre s kilometrskim naslovom Monster Energy Supercross – The Official Videogame 3. Se kar zapelje z jezika, kajne?

Za promocijo tega naslova se je Milestone odločil vpoklicati rapperja 7deucedeuce, čigar pravo ime je Adam Enticknap. Tako je nastal čudaški spodnji čudaški napovednik, za katerega ni čisto jasno, koga točno se promovira: igro, rapperja ali morebiti energijsko pijačo Monster?

Monster Energy Supercross – The Official Videogame 3 niti ne izgleda tako slabo in malce spominja na športne arkadne igre iz leta 2000, ko je za lomljenje prstov na tipkovnici skrbel Tony Hawk. Morda pa zna ta šibki napovednik, ki zna biti kandidat za najslabšega v celemu letu, vzbuditi zanimanje ravno zaradi svoje “kvalitete”.

Špil lahko pričakujemo 4. februarja za PC, Xbox One, PlayStation 4, Switch ter Stadio.

Naslednji Assassin’s Creed se je za hip pojavil na Amazonu

0

Da je naslednje poglavje Assassin’s Creed franšize v aktivnemu razvoju, ni nobeno presenečenje. V življenju si namreč lahko zagotovo prepričan samo v dve stvari: prazniki dela bodo padli na vikende in Ubisoft bo naredil nov Assassin’s Creed.

Za novi del se že nekaj časa šušlja, da nas bo ta tokrat odpeljal v dobo Vikingov. Morda največji namig na to dejstvo se je zgodil v igri The Division 2, kjer lahko vidimo plakat Vikinga, ki v roki drži Eden jabolko, katero je stalni spremljevalec serije.

Naslednji del franšize se je oprijel neuradni naslov Ragnarok in ravno ta se je včeraj pojavil na italijanski Gamestop strani in na nemškem Amazonu.

Izdelka sta bila nato hitro odstranjena, a ker je to internet, je nekdo seveda zadevi ujel na svoj zaslon. Obstaja možnost, da je vse skupaj lažno, a takšne napake so se pri Amazonu že zgodile v preteklosti in morda je zadeva celo legitimna.

Zanimivo je, da sta se pojavili dve različici igre. Tista na Amazonu je Valhalla edicija igre, medtem ko se je na Gamestopu pojavila Mjolnir različica. To bi bila velika sprememba pri Ubisoftu, ki navadno svoje različne edicije poimenuje z imeni kot so Limited, Ultimate ter Gold. Slednja je zlata, ker vsebuje vse izdane DLC-je, toliko da veste za v bodoče oz. morda sedaj preteklo.

Kdaj pride novi Assassin’s Creed oz. kdaj bo ta sploh potrjen, ve samo Ubisoft. Ta je nedolgo tega zaradi slabe prodaje The Division 2 in Ghost Recon: Wildlands iger prestavil vse svoje večje projekte kot so denimo igri Watch Dogs: Legion ter Rainbow Six Quarantine in morda se je med temi novimi zamudniki znašla tudi nova Assassin’s Creed igra.

A po drugi strani se nam konec leta približuje izid novih konzol in tako zna Ubisoft novo poglavje hraniti za naslednje leto, ko bodo Vikingi zaživeli v impresivni grafični podobi.

Temtem je MMO različica Pokemonov, ki jo bomo lahko igrali na PC-ju

0

Če ste igričar in oboževalec prikupnih Pokemonov, potem zagotovo doma držite že celo vrsto Nintendo naprav. Japonski založnik in lastnik trenutne konzole Switch si namreč lasti celotno znamko Pokemonov in te držijo ekskluzivno prikovane samo na svojih sistemih, saj jim to omogoča dobro prodajo tako same konzole kot tudi iger.

Razvijalec CreamGames je tu videl potencialno luknjo in začel razvijati svojo različico Pokemonov, ki so jo poimenovali Temtem.

Od kje je igra jemala svoj navdih, ni težko ugibati. TemTem se namreč igra skoraj identično kot Let’s Go: Pikachu in igri si delita veliko igralnih mehanik ter tudi vizualno podobo.

V TemTem boste raziskovali Airborne Archipelago skupaj z drugimi člani vaše ekipe. Lovili boste lahko prikupne zverinice TemTem ter se nato z njimi, v poteznemu načinu, borili proti drugim trenerjem.

Največja razlika je v temu, da je to MMO, tako da vas čaka ogromen svet, ki ga poseljujejo skrivnosti, Temtemi ter drugi igralci. Kljub temu, da je zadeva primarno večigralska, je razvijalec poskrbel za zanimivo zgodbo, v kateri se boste borili proti zlobnemu klanu Belsoto.

Omogočeno bo sodelovalno igranje, tako da se boste z vsemi izzivi lahko spopadli skupaj s kakšnim prijateljem. Kupili boste lahko svojo hišo in jo opremili, poleg tega pa bo na voljo močna kostumizacija vašega karakterja.

Razvijalec je nedolgo nazaj prikazal nov igralni posnetek, Temtem pa bo na Steamu izšel 21. januarja, v sistemu Zgodnjega dostopa. Razvijalec nato načrtuje igro izdati še na vseh konzolah, presenetljivo tudi za Nintendo Switch.

Twitch streamer obtožil World of Warcraft za svinjsko stanje svoje sobe

0

Twitch streamer Jaegerrmeister je bil nekaj časa nazaj označen za najbolj umazanega zabavljača na tej platformi. Posnetek njegove umazane sobe je postal viralen in gledalci so lahko videli sladke prizore kot so lonci, polni plesni, mrtvo podgano ter cel kup urina.

Streamer se je nato ob podpori publike spametoval in začel urejati sobo, ki je ni pospravil 14 let. Na koncu smo dobili vpogled v čisto okolico in Jaegerrmeister je končno lahko spet zadihal s polnimi pljuči.

Žal pa je tip hitro spet padel v stare navade in okoli njega se je zopet nakopičila cela gora smeti. Krivec je tokrat World of Warcraft: Classic, ki je igralca za cele dneve privijačil pred zaslon, brez da bi ob temu poskrbel za tiste resno osnovne higienske navade.

Jaegerrmeister se je pohvalil, da ima v sobi hladilnik in mikrovalovko, tako da mu ni potrebno velikokrat zapustiti sobo, saj ima vse na dosegu roke. Povedal je še, da ima vseskozi odprto okno in ventilator, odvajata neprijeten vonj.

20-letnik se je nato zopet zbral in pričel s čiščenjem, za kar je potreboval skoraj tri ure in vmes je že hotel obupati, saj je revež začel švicati. A zbral je še zadnje atome moči in na pol pospravil sobo.

Na tej točki se je ustavil. Po njegovem je bila soba dovolj počiščena, saj se je lahko premikal s stolom, pa čeprav je bila okoli njega še vedno prisotna cela kopica smeti.

A Jaegerrmeister je z delom zadovoljen, saj je zanj glavno da ima prostor za noge, bojimo pa se, kaj se bo zgodilo, če morda izide dodatek The Burning Crusade za Classic. Verjetno nekaj takega kot v spodnjem posnetku.

Jaegerrmeistera in njegove World of Warcraft avanture lahko spremljate na Twitchu in zanimivo je, da kljub njegovi umazanosti od svojih sledilcev ne zahteva denarja, ampak samo zlato za WoW.

V Apex Legends padel čuden meteorit, ki bi znal napovedati četrto sezono

0

Igralci Apex Legendsa so v zadnjih časih opazili nekaj zanimivih dogajanj v mestecu Capitol City. Reddit uporabnik TTeeckCorba je namreč med povsem vsakdanjim igranjem nenadoma opazil blisk, nato pa je v stran zgradbe priletel meteorit.

Not sure what this is but I found a meteor from r/apexlegends

O podobnemu dogajanju so nato začeli poročati tudi drugi igralci, a nihče od njih ni posnel tega fenomena. Veliko jih je nato začelo ugibati, ali gre samo za kakšnega hrošča, saj podobne projektile spusti ultimativna sposobnost Gibraltarja. Apex Legends zadnje čase obkroža nenavadno veliko hroščev, tako da bi bilo možno, da je eden teh izstrelkov zaradi napake kode priletel v zgradbo.

A spet se nekateri ne strinjajo s to teorijo, saj manjka značilen zvok, ki se pripeti, ko nekdo sproži to ultimativno sposobnost.

Zato so se začela namigovanja, da je morda začel razvijalec Respawn igralce dražiti s prihajajočo četrto sezono. To bi bilo celo logično, saj se tretja počasi izteka in četrta sezona naj bi svoje življenje začela 4. februarja, kar je točno eno leto po temu, odkar je Apex Legends glasno prispel na battle royale bojišče.

Meteor morda nakazuje na spremembo mape, kot se je to zgodilo v primeru Fortnita, ko je goreči kamen uničil Dusty Depot lokacijo.

Meteor gor ali dol, nova sezona se vsekakor približuje in zanimivo bo videti, kaj točno nam je v 2020 pripravil Respawn. Na sredini decembra je bila razkrita nova legenda Revenant in tega bomo zagotovo videli v novi sezoni.

Poelg tega se lahko veselimo novih orožij in druge dodatne opreme. Budni pregledovalci datotek so odkrili orožji Volt SMG in CAR SMG, obe pa prihajata iz Titanfall iger.

Respawn zna goreči izstrelek pripisati samo hrošču, a njihova tišina nam zna po drugi strani povedati marsikaj. V vsakemu primeru na nova dogajanja ne bomo več čakali dolgo.