🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 77

Začela se je Steamova jesenska razprodaja

0

Steamova jesenska razprodaja vedno pade na čuden datum, ko se temperature že začno približevati ničli in ljudje namesto kostanja začnejo razmišljati o nabavi novih lopat, ki bodo prav prišle znotraj bližajoče zime. Vendar pa si je Valve izbral konec novembra za zagon svojih vsakoletnih znižanj in izjema ni niti leto 2023.

Poleg pestrega nabora znižanih iger je jesenska razprodaja tudi letos postala iztočnica za nominacije aktualnih iger, ki jih lahko uvrstimo v razne kategorije, nakar ljudje preko glasovanja najboljšim naslovom letošnjika nataknejo hvalevredne lovorike, ki so letos:

  • Najboljša igra leta
  • VR igra leta
  • Delo ljubezni
  • Najboljša igra na Steam Decku
  • Boljša s prijatelji
  • Neverjeten vizualni stil
  • Najboljša igra pri kateri si zanič
  • Najboljša glasbena podlaga
  • Najboljša zgodba
  • Najbolj sproščujoča igra
  • Najboljša igra za po poti

Nominacije so že odprte zato hitro skočite do svojega favorita in mu podelite nominacijo, te pa bodo odprte vse do 28. novembra, ko se tudi zaključi aktualna razprodaja. Nakar bomo decembra dobili priložnost za glasovanja, to pa bo potekalo sočasno z zimsko razprodajo.

Trenutno je znižanih cel kup iger in enkrat za spremembo so popuste prejeli tudi novejši naslovi, ki so v nekaterih primerih stari samo nekaj mesecev.

To je samo peščica naslovov, ki je doživela znižanja, za poln seznam pa obiščite uradno stran in se tam izgubite v poplavi popustov novejših in starejših iger.

Mass Effect lahko zdaj končno izkusimo iz prvoosebnega pogleda

0

Razvijalec BioWare nas je nazadnje podražil, da dela na čisto pravem nadaljevanju serije Mass Effect, vendar pa je bilo to napovedano že kar nekaj časa nazaj in novinarji se nekako strinjamo, da bomo naslednji del dobili šele čez nekaj let. To je bolj slaba tolažba za vse tiste, ki jim je žanr znanstveno-fantastičnih RPG-jev eden najljubših in na tem področju nimajo ravno veliko izbire. Veliko upov je sicer s sabo prinašal nedavni Starfield, vendar pa ta na koncu ni dostavil res vznemirljive zgodbe in dobro spisanih kompanjonov – to pa sta tisti dve stvari, ki Mass Effect najbolj odlikujeta.

Zato igralcem ne ostane drugega kot pa da se spet spravijo skozi preigravanja originalov, tisti najbolj obupani pa znajo celo poseči po ločenem nadaljevanju Mass Effect Andromeda. Za dober izgovor ponovnega preigravanja lahko poskrbijo tudi modi in pred kratkim smo dobili nov impresivni projekt, ki nam zgodbo Mass Effecta predstavi skozi drugačen pogled.

In to dobesedno, saj MassFPS preseli igralčev pogled iz tretjeosebnega v prvoosebni, kar navadno priskrbi večjo stopnjo imerzije. Modderju Apharju je kot prvemu uspelo perspektivo zamenjati tudi med bojevalnimi vložki in rezultat je videti presenetljivo dobro. Premikanje vsebuje nekaj nihanja orožja zato res dobimo občutek, da gledamo skozi oči Sheparda in ne neko poceni menjavo perspektive, kjer bi orožje magično lebdelo nad tlemi.

Prvoosebni pogled je tako prisoten skozi lep del igre in skoči v tretjeosebno kamero samo med pogovori z NPC-ji ali pa takrat, ko skočimo v kritje. Aphar moda še ni povsem dokončal, saj namerava v igro vpeljati še možnost počepa, tako da se bomo bitk lahko lotili bolj taktično.

MassFPS je na voljo v dveh verzijah in je na voljo samo za predelani paket Mass Effect Legendary Edition. Prva inačica je na voljo za Mass Effect 1, druga pa za nadaljevanje Mass Effect 2. V izdelavi je tudi verzija za tretji del, a ta še ni na voljo in trenutno nima zakoličenega datuma izida.

Epic Games podarja avanturo Deliver Us Mars, ogromna Black Friday razprodaja pa je pošteno znižala cene iger

0

Založnik Epic Games je nedavno priznal, da kljub vsem naporom njihova digitalna trgovina Epic Games Store še vedno ni profitabilna. Zdaj je očitno že prepozno, da bi vrgli brisačo v ring, zato nadaljujejo z njenim obratovanjem, ki ponuja tudi tedenske brezplačne igre večjih in manjših razvijalcev.

Brezplačna igra tega tedna je avantura Deliver Us Mars, ki je v bistvu nadaljevanje igre Deliver Us The Moon iz leta 2019. Obe je razvil KeokeN Interactive, original pa nam je spovedal zanimivo štorijo, ki se vrti okoli prihodnosti, kjer Zemlji zmanjka naravnih surovin, zato se za svoje preživetje zanašajo na Luno. A glej ga zlomka, s kolonijo na Luni izgubijo stik, nakar je na našega osamljenega astronavta padla naloga, da razišče kaj točno se je zgodilo tam zgoraj in kako morda rešiti preživetje človeštva.

Igro Deliver Us the Moon je odlikovala vrhunska atmosferičnost in občutek izoliranosti, po teh korakih pa gre tudi nadaljevanje, ki se dogaja 10 let po izvirniku, naša misija pa je tokrat skok proti oddaljenemu Marsu, kjer bo treba nazaj pripeljati ARK vesoljske ladje in zopet, kaj pa drugega, rešiti človeško civilizacijo.

Deliver Us Mars vas čaka tule, ponudba pa bo na voljo do 30. novembra, ko na vrsto prideta novi brezplačnici Jitsu Squad in Mighty Fight Federation.

Trgovina Epic Games Store te dni ponuja tudi obsežno Black Friday razprodajo, ki poskuša Steamovi konkurirati na unikaten način. V trgovini si namreč lahko pridobite poseben kupon, ki znižanim cenam poseka še dodatnih 33 %, vsaka kupljena igra pa vam nato povrne kupon, zraven pa boste na račun dobili povrnjenih še 10 % od vsakega nakupa, ki stane vsaj 14,99 €.

Na ta način lahko pridobite nekatere igre ceneje kot pa kjerkoli drugje. Alan Wake 2 je denimo že zdaj ekskluziven tej trgovini, s tem vštetim popustom pa je zdaj cena znižana na 33,49 €. Na enak način si lahko pridobite Cyberpunk 2077 in njegov dodatek Phantom Liberty, ki v znižanem paketu prideta 37,51 €. Tu je še Final Fantasy 7 Remake Integrade, ki je znižan na 26,79 €.

Black Friday razprodaja traja do 28. novembra, na ta dan pa bo potekla tudi veljavnost teh kuponov.

Umetna inteligenca zna zdaj ustvarjati tudi kratke video posnetke

0

Umetna pamet zlagoma pridobiva na uporabnosti in evolucija njenih algoritmov je naravnost neverjetna. Najprej smo bili fascinirani nad tem, da se zna nek bot z nami pogovarjati in celo vsakič spisati povsem unikatne odgovore, a ni dolgo trajalo, da je stvar preskočila samo ustvarjanje besedila in se je njena uporabnost preselila tudi na ustvarjanje slik.

Zdaj lahko svoje posebne podobice, preko preprostega tekstovnega ukaza, oblikuje že vsak in naslednja stopnja iz tega je postala logična: ustvarjanje videoposnetkov, kjer bo uporabnik vtipkal svoje želje v pogovorno okno in to bo že dovolj, da se vam bo na ekranu izrisala slika v gibanju.

Svojo verzijo takšnega programa je najprej razkrilo podjetje Stable Diffusion, ki je do sedaj umetno inteligenco izrabljalo samo za ustvarjanje slik, zdaj pa bo kmalu začelo ponujati tudi možnost ustvarjanja videoposnetkov. Tehnologija Stable Video Diffusion je zdaj sicer zaenkrat samo v testni fazi in je namenjena v raziskovalne namene, njena uporaba pa je za zdaj še močno omejena.

Novo orodje lahko ustvari posnetke, ki so krajši od 4 sekund, ne zna ustvariti oziroma izrisati teksta, ne ponuja možnosti fotorealističnih posnetkov in kamere ni moč nadzorovati. Kljub vsemu temu je stvar impresivna, saj zna izrisati marsikaj v gibanju – še posebej je impresiven sprehod astronavta po Luni, saj filter zamaskira dejstvo, da ne gledamo ravno v fotorealistični posnetek.

Kot pri vsaki stvari glede umetne inteligence je zanimivo gledati že v rojstvo takšne orodja, ki bo zagotovo čez kakšno leto že povsem drugačno in obogateno z dodatnimi funkcijami. Na uradni strani lahko že izpolnite prijavnico in se uvrstite v čakalno vrsto za testno verzijo, ki bo ponujala ustvarjanje takšnih posnetkov kar preko njihove internetne strani, čeprav kakšen datum glede tega trenutno še ni znan.

Lenovo Legion Go – velikan prenosnih konzol

V Sloveniji se moramo domeniti, kakšno ime bomo nadeli novi kategoriji PC-jev, ki jih lahko s sabo vzamemo na pot in jih je v popularnost izstrelil Valvov Steam Deck. Zadev ne moremo označiti za prenosno konzolo, saj so to v bistvu miniaturni PC-ji, po drugi strani pa niso to niti prenosni računalniki, saj človek ob tem takoj pomisli na prenosnike. Ročni PC ali pa ročni računalnik pa se sliši naravnost trapasto, zato bom zadevo zaenkrat poimenoval prenosna konzola, dokler se nekdo ne spomni nekaj pametnejšega.

In tem stvarem bo treba natakniti neko oznako, saj novih in novih izdelkov kar ne zmanjka. Omenili smo že Steam Deck, nakar je njegovo idejo kopiralo podjetje ASUS, ki je spočelo svojega predstavnika ROG Ally, zdaj pa se je vmes vmešal tudi Lenovo, ki nam je na test darežljivo poslal svojo lastno verzijo takšne prenosne konzole, ki so jo poimenovali Legion Go.


SPECIFIKACIJE

  • Ime naprave: Lenovo Legion Go
  • Procesor: AMD Ryzen Z1 Extreme
  • Zaslon: premer 22,3 cm, maksimalna ločljivost 2560 x 1600, v razmerju stranic 16:10
  • Osveževanje zaslona: 144 Hz
  • Pomnilnik: 16 GB LPDDR5
  • Disk: 512 GB NVMe M.2 SSD
  • Cena: 899 €
  • Nakup: Mimovrste

VIDEO RECENZIJA


Da smo ta izdelek v naslovu te recenzije poimenovali za velikana ni naključje. Tole je namreč največja in hkrati najtežja od vseh prenosnih konzol, ki smo jih testirali doslej in da tole ni neka plastična igračka ti je jasno že takoj, ko paket prejmeš v roke, saj je ta dovolj velik, da bi se v njem skrival kakšen malo manjši igričarski prenosnik.

Pri razpakiranju takoj naletiš na prijetno presenečenje: prenosno torbico! Ta je na voljo tudi ob nakupu Steam Decka, a je umanjkala pri ASUS Allyju, tule pa nosi fino črno barvo, ki ima spredaj odtisnjen logotip podjetja. Znotraj paketa se nahaja še polnilnik z USB-C priklopom in krpica za čiščenje zaslona, ki bo tule zaradi glomaznega ekrana prišla še kako prav.

Ravno zaslon je tisti, ki vam najprej skoči v oči, ko Legion Go končno primete v roke. Je naravnost gromozanski in pošten odmik od tega, kar ponuja konkurenca. Steam Deck in ROG Ally ponujata nekako isto velik zaslon, ki v premer meri 17,78 cm, medtem ko je Legion Go skočil na naslednjo stopničko in nam ponudi ekran, ki v premer meri kar 22,3 cm.

legion go
Gre za velikana prenosnih konzol, a ogromen ekran mi je osebno prijal, bi pa osebe z manjšimi dlanmi znale potožiti nad velikostjo kontrolerjev.

Morda bi se zdela takšna velikost zaslona komu pretiravanje, a meni osebno je všeč in potihem priznam, da ne bi imel proti, če bi v roke dobil še kaj večjega. Pri teh ročnih konzolah se mi je namreč vedno zdelo, da so najbolj priročne za poganjanje iger, kjer dogajanje spremljamo iz izometrične perspektive, za kakšne prvoosebne streljanke pa se mi je zdel premajhen. Legion Go me je začel prepričevati v nasprotno, tako da je tule zaslon dovolj velik, da se lahko lotim igranja kakšnega Cyberpunka 2077 in svoje odločitve ne obžalujem. Sicer je izkušnja na pravem monitorju ali televizorju še vedno boljša, a dejstvo ostaja, da mi je bil velik zaslon privlačen in bi ga izpostavil za največji plus te naprave.

Specifikacije zaslona so igričarske: gledamo v IPS panel, maksimalne ločljivosti 2560 x 1600, v razmerju stranic 16:10, največja frekvenca osveževanja pa znaša 144 Hz. Tudi to je daleč pred najbližjim zasledovalcem ROG Allyjem, ki zmore samo 120 Hz in ločljivost 1920 x 1080, si pa te dve napravi delita enako čipovje AMD Ryzen Z1 Extreme in enako količino pomnilnika DDR5, ki ga je tule 16 GB. Legion Go podpira do 1 TB velik disk za shranjevanje podatkov, v napravi pa dobimo 512 GB SSD disk. Ker je zaslon tako velik mi je kar malce žal, da je tole samo navaden LCD in da se Lenovo ni odločil za OLED. Odkar je Valve najavil prenovo Steam Decka z OLED zasloni se mi zdi, da bodo zdaj ti postali standardi za vsako prenosno konzolo in zdi se mi, da se je Lenovo tule malce uštel.

Ni pa želel ničesar prepustiti naključju kar se tiče gumbov, ki jih tule srečamo na praktično vsakem centimetru naprave. Na levi strani najdemo enega zgoraj, ki je namenjen odpiranju Lenovovih aplikacij, pod njim pa se nahaja paličica za premikanje, nakar najdemo križne gumbe in še dva dodatna gumba, ki pa v igrah navadno sprožita funkciji “Start” in “Options”. Na desni strani se zgoraj prav tako nahaja gumb za dostop do hitrih nastavitev, potem so tu standardni štirje gumbi X, Y, B in A, pod temi pa se nahaja še ena paličica, pod njo pa se skriva sledilna ploščica, ki nam lahko služi kot priročna miška. Gumbi so sicer lepo razporejeni, a morda bi bilo bolj smotrno, da bi gumba za Lenovo aplikacije postavili spodaj levo, saj je moj mišični spomin neprestano pritiskal ob dvojec na vrhu. Prav tako so križni gumbi malce preveč vtisnjeni v napravo in ne ponujajo zadovoljivega občutka ob pritiskanju.

legion go
Prisoten je tudi utor za microSD kartice in 3,5 mm vhod za slušalke. Ventilatorji svojo nalogo dobro opravijo, a tako kot vse takšne naprave je tudi Legion Go ob polni obremenitvi kar glasen.

Z gumbi tule še niti približno nismo zaključili. Na zgornji strani najdemo dva za višanje in nižanje glasnosti, potem so tu ramenski gumbi in sprožilniki, nakar na hrbtni strani najdemo še štiri dodatne gumbe. Gumbov je tako cel kup, a več ne pomeni vedno boljše. Ob držanju naprave ti namreč lahko gredo kar malce v napoto, saj lahko ob večjem stisku nehote sprožiš desni ramenski gumb, ki zaobjema skoraj celo stranico, tisti štirje na hrbtnem delu pa so v bistvu neprestano pod prsti, kar da malce neprijeten občutek ob držanju. Na vrhu najdemo še gumb za vklop in izklop naprave, gumba za prilagajanje glasnosti ter utor za microSD kartice.

Imajo pa vsa ta pritiskala smisel, saj Legion Go omogoča odstranjevanje desnega in levega dela, ki ju nato ločeno poprimemo v roke in z njima daljinsko upravljamo z napravo. Stvar je kopija tistega, kar nam je predstavil Nintendo Switch, ob dela pa lahko tule odstranimo preko majhnega zatiča in ju nato zopet enostavno pritrdimo nazaj gor. Ko kontrolerja odstranimo naprava to takoj zazna in preklopi na alternativno nadzorno shemo, na nas pa je, kako bomo to izkoristili. Legion Go na zadnji strani vsebuje priročno stojalo in zaslon lahko tako stoji samostojno, mi pa na njem igramo igre ali pa si ogledamo kakšen del televizijske serije. Lahko gremo celo korak dlje in desni kontroler posadimo na posebno stojalo, nakar se ta del spremeni v nekakšno stoječo miško, ki je priročna bodisi za prvoosebne streljanke ali pa za igranje strategij. Nadzor je sicer še vedno malce neroden in zahteva nekaj privajanja, vendar pa se da z njo malce bolj finomehanično nadzorovati igre, ki primarno niso namenjene igralnemu ploščku.

legion go
Robovi ob straneh, ki jih držijo dlani, niso zaobljeni, zaradi česar po daljši uporabi postanejo malce neudobni.

Ideja takšne miške je sicer dobra, vendar pa se zatakne pri izvedbi. Kontroler v tem načinu enostavno ne sede dobro v roko, pri držanju pa vas znajo motiti razni gumbi in gola stran, ki jo priklopimo na napravo. Stvar lahko sicer izrabimo tudi za kaj drugega kot igranje iger, saj naslonjen ekran lahko služi tudi kot televizor, tako da lahko gor zaženemo Netflix, kontroler v roki pa nam v tem primeru služi kot daljinec.

Ko smo že pri udobju moram omeniti še en minus, zaradi katerega sem začuden, da je prišel v končno verzijo. Legion Go ima namreč zaradi nekega razloga dokaj ostre robove tudi tam, kamor ob uporabi naslanjamo dlani. Tako ROG Ally kot Steam Deck imata ta del zaobljen, medtem ko se ti tu ob daljšem držanju stvar zarine v dlan in občutek po kakšni uri postane neprijeten, če ne že kar malce boleč.

Pri poganjanju iger so prenosni PC-ji zdaj na stopnji, ko lahko poganjajo tudi najnovejše igre in ob tem držijo stabilne sličice na sekundo. Situacija se seveda razlikuje od igre do igre in sam sem jih testiral peščico iz raznoraznih žanrov. The Last of Us Part 1 je bil igralen, čeprav so me nastavitve opozarjale, da stvarca nima dovolj grafičnega pomnilnika za stabilno delovanje. Kljub temu sem se zabaval v 30 sličicah na sekundo pri spodobni ločljivosti, v zaprtih prostorih pa je številka skočila tudi na štiridesetico in mestoma celo malo več. Odprtosvetni Elden Ring je prav tako targetiral 30 sličic na sekundo in res je neverjetno, da lahko tako čudovite naslove poganjamo na neki napravi, ki jo lahko držimo med poležavanjem v postelji ali pa čepenjem na WC-ju.

Pri novejših naslovih je bolj kot ne treba targetirati 30 sličic na sekundo, a pri tistih bolj preprostih igrah se lahko zabavamo v bolj tekoči sliki. Hades je denimo zlahka presegal tudi 100 sličic na sekundo, predelava Tony Hawk’s Pro Skater pa je držala stabilnih 60 sličic na sekundo. Tudi Forza Horizon 5 se je obnesla dobro in mestoma dosegala številko 60, čeprav so bili prisotni tudi padci. Pozabaval sem se tudi z emulatorjem za Nintendo Switch, ki je bil zmožen poganjati Red Dead Redemption pri stabilnih 30 sličicah na sekundo, Super Mario Bros. Wonder pa je prav tako dobro deloval, čeprav je občasno potreboval nalagati senčilnike.

legion go
Odstranljivi kontrolerji nam ponudijo možnost alternativnega igranja, za gledanje serij pa se spremenijo v priročen daljinec.

Treba se je zavedati, da so bili ti rezultati doseženi ob najbolj požrešnem načinu jemanja električnega toka, ki hkrati tudi najhitreje pomalica baterijo. Tako boste ob takšnem igranju polno baterijo izrabili v kakšni uri in pol, moč pa je preklopiti tudi na počasnejši način delovanja, ki pa seveda tudi zniža sličice na sekundo. Kakšen Hades je pri balancirani porabi tako še vedno igralen, a takrat pozabite na preseganje 100 sličic na sekundo.

Lenovo bi lahko malce bolj poskrbel za programersko plat svojih aplikacij, ki bi morale nuditi nekakšne bližnjice do najbolj uporabnih funkcij. Navigacija po Windows 11 samo preko kontrolerja zna komu povzročati sive lase, saj je velikokrat treba tapkati po zaslonu in na pomoč klicati zaslonsko tipkovnico, ko stvari ne delujejo. Prisotna je sicer aplikacija Legion Space, a ta je v bistvu bolj kot ne trgovina in je uporabna samo za nastavljanje raznih funkcij naprave kot je izklop in vklop RGB osvetljave pri paličicah, pri navigaciji po Windowsih pa se nikakor nisem mogel priučiti, kako točno bi sprožil desnega klika miške, kar bi mi olajšalo marsikak glavobol.

legion go
Pozabil sem omeniti barvitost zaslona, ki je impresivna in to ljub temu, da ne gledamo v OLED ekran.

Lenovo Legion Go je celokupno vzeto priročna naprava, ki najbolj navduši s svojim ogromnim ekranom in strojnimi mišicami, ki trenutno predstavljajo vrh takšnih izdelkov. Razporeditev gumbov bi bila lahko malce boljša in komaj čakam, da uporabniški priročnih pridobi še nekaj popravkov in nadgradenj, ki bodo navigacijo po sistemu naredile bolj priročno in hitrejšo.

Legion Go se pri nas prodaja po ceni 899 €, kar je sicer dražje od konkurence, a tako velik zaslon s takšnimi specifikacijami pač zahteva svoj davek in treba se je zavedati, da je tole v bistvu PC, vsi pa vemo, da so cene teh, še posebej igričarskih, še veliko višje.

Eminem zaradi nekega razloga prihaja v Fortnite

Trenutna sezona Fortnita imenovana OG je v igro privabila rekordno število igralcev in razvijalec Epic Games namerava žezlo kovati, dokler je to še vroče, zato za zaključek pripravlja dogodek tako velikih razsežnosti, da bo vase posrkal tudi rappersko legendo Eminema.

Ne štejem več kolikokrat je ob prehodih sezon in poglavij v Fortnitu nekaj počilo, vendar so Epic Gamesu očitno všeč te megaeksplozije, tako da tudi tokrat pripravlja kataklizmični dogodek, uradno imenovan The Big Bang. Ta se bo sprožil 2. decembra ob 20.00 in bo postoril “evolucijo na vseh stvareh, ki jih poznamo” in bo na koncu “predstavil zapomljiv dogodek”.

To je v bistvu vse, kar je znanega uradno, a pridni kopači po datotekah so iz teh ven zbrskali celo goro nerazkritih podrobnosti. X-ov uporabnik Hypex je prišel do informacij, da se naj bi v igri pojavil dobro znani rapper Eminem, ki bo očitno v igri priredil čisto pravi koncert, za povrh pa bomo v igri dobili nekaj preoblek z njegovo podobo. Žal se očitno nikomur ni zdela dobra ideja, da bi v igro predelal tudi njegovo superherojsko Robinovo preobleko, ki smo jo videli v spotu Without Me.

Da govorice držijo je potrdil tudi Eminemov uradni X račun Marshall Mahers, ki je ob kratki posnetek pripisal datum 2. december in očitno bo njegov nastop imel neke reference na babice, ki igrajo Fortnite.

Na koncu je stvar potrdil Epic tudi uradno in zraven pokazal tudi uradno sličico preoblek, tako da bomo očitno vendarle dobili Eminemov superherojski kostum, ki pa bo očitno malce manj kontroverzen kot pa v videospotu.

Ni pa to edina stvar, ki prihaja v to igro, saj namerava očitno Epic dodobra spremeniti naše navade preigravanja zato bo uvedel trojico novih igralnih načinov. Eden od njih se imenuje The Lego Mode, v tem pa bomo lahko nastopali v vlogi prisrčnih Lego figuric, igranje pa se bo vrtelo okoli kovačenja opreme in grajenja. Potem je tu Fortnite Festival, ki bo igralcem omogočal igranje raznih instrumentov tipa bobni, kitare, za povrh pa bomo lahko tudi peli in vse to počeli ob spremljavi glasbe umetnikov Lady Gaga, Linkin Park, Alice Cooper, Toto in Imagine Dragons.

Tretji igralni način se bo imenoval Rocket Racing, ki bo predstavil čisto pravo dirkanje, čeprav več podrobnosti o tem še niso jasne. Ti trije igralni načini naj bi bili uvedeni postopoma: 7. decembra bomo dobili Legice, dan kasneje bo uveden Rocket Racing, nakar bomo 9. decembra dobili še Fortnite Festival.

Slovenska vlada podprla zakon, ki nas primakne korak bližje prevedenemu iPhonu

0

Ta naša ljuba in čisto prevečkrat zapostavljena slovenščina bi znala kmalu dobiti nekaj dodatne podpore iz strani tehnološkega sveta, saj je vlada pred kratkim podprla predlog novele, ki se osredotoča o javni rabi slovenščine – specifično gre v tem primeru za njeno rabo v digitalnem svetu.

O tem poroča spletna stran MMC in ta novica o noveli je vsekakor dobra. O dogajanju je spregovorila ministrica za kulturo Asta Vrečko, ki se je dotaknila originalnega zakona o javni rabi slovenščine, ki je bil sprejet leta 2004. Ta je danes zastaran, saj se takrat enostavno ni upoštevalo kako močno bo digitalni svet prevzel vsa naša življenja in kako hitro se bo na tem področju naredil napredek tudi glede uporabniških vmesnikov, ki jih zdaj srečamo na praktično vsaki napravi: od PC-jev, telefonov, konzol, avtomobilih in celo stvareh, za katere je bila včasih internetna povezljivost zgolj znanstvena fantastika kot so hladilniki in pralni stroji. Presneto, še za električne zobne krtačke danes dobimo aplikacijo, ki nato spremlja naše navade pranja zob.

Skratka, pri vsemu temu so bile že dolgo potrebne spremembe in te zdaj končno očitno prihajajo. Asta pravi, da bodo prevedeni operacijski sistemi in uporabniški vmesniki s sabo prinesli samo pozitivne stvari, saj bomo s tem ohranjali jezik pri mlajših uporabnikih, ki zaradi marsikakšnih neprevedenih tujk uporabljajo po svoje tolmačene originalne besede, hkrati pa bo uporaba teh naprav bolj priročna tudi za starejše, ki imajo že tako težave z novodobno tehnologijo, nakar se morajo ukvarjati še s tujim jezikom.

Pri tem je Asta pohvalila Microsoft, ki je svoj operacijski sistem Windows poslovenil tri desetletja nazaj in okarala Apple, ki kljub številnim slovenskim uporabnikom sistemov iOS, iPad OS in MacOS še vedno ni prevedel v slovenski jezik. Kakor vemo se Apple težko prisili, da naredi kakršnekoli spremembe, razen če se to zakonsko zahteva. Na ta način je bil prisiljen opustiti svoj sistem polnjenja naprav preko vhoda Lightning, naslednje leto pa bo preskočil tudi na bolj varen sistem SMS-ov RCS, ki ga že dolgo uporablja Android.

Novi zakon, ki ga mora zdaj sprejeti še državni zbor, bi tako lahko igral ključno vlogo pri temu, da bi Apple vendarle prevedel tudi svoje operacijske sisteme. Za konec se je Asta dotaknila tudi vprašanja podnapisov na pretočni platformi Netflix, ki sicer vsebujejo hrvaške podnapise, a slovenskih žal ne. Te stvari sicer ureja evropska direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah, ta pa v sebi vsebuje pravilo, da so takšne stvari regulirane glede na zakone države, kjer so registrirane. V primeru Netflixa je to Nizozemska, novi zakon pa bi pripomogel, da se v Evropski uniji lahko bolje zavzemamo za pravice manjših jezikovnih skupin in držav.

Nova South Park igra dobila prvi igralni napovednik a še vedno ne vemo, kaj ta igra sploh je

0

Prihaja nova South Park igra, a če ste upali, da bomo dobili nekakšno nadaljevanje odličnih poteznih RPG izvedenk The Stick of Truth in The Fractured but Whole, potem boste gromko razočarani. Za razvoj je namreč poprijel založnik THQ Nordic, ta pa je izdelavo zaupal razvijalcu Question in prihajajoči South Park: Snow Day se bo igralno povsem umaknil od prejšnjih iger, spremembe pa se bodo zgodile tudi na grafičnem področju.

Snow Day bo prepoznavno druščino fantov, ki jo od vedno zastopajo Stan, Kyle, Cartman in Kenny, prelevil v polno 3D obliko, igra pa bo nekakšna sodelovalna avantura, kjer se bodo v eno ekipo združili štirje igralci in se nato, preoblečeni v fantazijska oblačila, ki jih poznamo še iz serije in tudi igre The Stick of Truth, spravili v obračune proti nasprotnikom. Ni še točno jasno, kako bo tale stvar sploh potekala in če bo Snow Day vseboval zgolj PvP bitke ali pa se bomo ekipno borili proti računalniško vodenim nasprotnikom kot je to denimo v igri Warhammer: Vermintide.

Kaos na bojišču bo konkreten in očitno bo igra vsebovala tudi nekaj zgodbe, saj bodo liki ves čas nekaj čebljali in komentirali naše igranje, kar bi v golih PvP bitkah postalo brž utrujajoče. Razvijalec THQ Nordic še vedno ne želi povedati kakšnih konkretnih informacij, vemo pa vsaj to, da bomo zopet zastopali vlogo novinca v South Park soseščini, zato nas bodo vsi naslavljali z vzdevkom “New Kid”.

South Park: Snow Day kljub novemu igralnemu napovedniku in dejstvu, da je originalna napoved igre prišla več kot leto nazaj, še vedno nima datuma izida, čeprav bi bila zadeva perfektna za konec leta, ko bodo padle temperature in bomo čisto zares obtičali v zasneženih ulicah. Ko bo igra izšla bo na voljo za PC ter konzole PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch.

Direktor kriptomenjalnice Binance priznal pranje denarja in odstopil od svojega položaja

0

Drama okoli največjih kriptomenjalnic na svetu še kar ne pojenja in vsake toliko dobi nove akterje. Potem, ko je bil leto nazaj aretiran Sam Bankman-Fried, nekdanji vodja zdaj propadle kriptomenjalnice FTX in katerega naslednje leto še čaka sojenje, to pa bi mu lahko naložilo desetletja bivanja izza rešetk, se je zdaj v pošteno godljo zapletla tudi kriptomenjalnica Binance. Ta je bila včasih največji konkurent FTX-a in je od njegovega propada pošteno zrasla, a tudi sama nima čistih rok, čeprav je nekdaj celo razmišljala o odkupu FTX-a.

BBC poroča, da mora zdaj tudi Binance skozi svoje pretrese, saj je bilo podjetje obtoženo pranja denarja, ustanovitelj in trenutni direktor Changpeng Zao pa je te obtožbe priznal in bo zaradi tega odstopil od svojega položaja, namesto njega pa bo na vodilni položaj zdaj stopil Richard Teng. Zao pravi, da si bo vzel malce dopusta in bo obdržal večinski delež podjetja, a ni še jasno, ali bo zaradi vseh obtožb šel tudi za nekaj časa v zapor.

Podjetje Binance bo moralo zaradi svojega nezakonitega poslovanja plačati kazen v višini 4,3 milijarde dolarjev. To poravnavo je izterjala predvsem ameriška komisija za trgovanje z blagovnimi terminskimi pogodbami (CFTC), ki je Binance obtožila, da podjetje nima zapostavljenega prav nobenega procesa, ki bi preprečil trgovanja s terorističnimi entitetami in pranje denarja.

Ameriško ministrstvo za pravosodje je ob tem dodalo, da je med avgustom 2017 in aprilom 2022 na Bitcoin.com prišlo do direktnih Bitcoin nakazil v vrednosti 106 milijonov dolarjev, ki so prišle iz strani Hydre. Hydra je ruski “darknet”, ki ga tamkajšnji kriminalci radi uporabljajo za nelegalno izmenjavo dobrin. Binance naj bi tudi omogočil prelil več kot 900 milijonov dolarjev med ameriškimi in iranskimi uporabniki, denarci pa so leteli tudi na račune uporabnikov v Siriji in rusko okupirane regije Krim, Doneck in Lugansk.

Binance bodo po izplačani kazni lahko še naprej normalno poslovale, tako da so se zaenkrat izognili usodi FTX-a. A njihovih težav še ni konec, saj jih je junija letos tožila tudi komisija za vrednostne papirje in borzo, ki pravi, da je kriptomenjalnica omogočala trgovanje z neregistrianimi vrednostnimi papirji in da je kršila ameriške zakone glede zaščite vlagateljev. Podjetje Binance pravi, da kriptovalute ne spadajo pod to zakonodajo in bo iskalo svojo pravico na sodišču.

Po paysafecard v VALÚ Market – enostaven nakup z mobitelom

0

VALÚ Market je trgovina znotraj aplikacije VALÚ, v kateri lahko enostavno kupite predplačniške kartice paysafecard kar iz svojega domačega naslanjača.

Predplačniška kartica paysafecard je varen in enostaven način plačevanja na spletu. Na voljo je v več ko 650.000 prodajnih mestih po vsem svetu oz. na več kot 1.100 prodajnih mestih v Sloveniji, z možnostjo unovčenja v več kot 1000 igrah in spletnih trgovinah. Tako predplačniška kartica paysafecard kot tudi račun myPaysafe omogočata tudi enostaven nadzor vaše porabe, kar pomeni, da ne boste zapravili več, kot ste nameravali.

VALÚ in paysafecard skupaj predstavljata najenostavnejši način plačila iger in nakupov znotraj iger – kadarkoli v dnevu, saj nakup opravite kar na svojem mobitelu.

Odprite aplikacijo VALÚ, izberite sklop Market in nato paysafecard. Izberete želeni znesek in potrdite plačilo. PIN za uporabo paysafecarda najdete v sklopu Moje QRte.

Sam Altman se je zopet vrnil na čelo podjetja OpenAI

0

Drama okoli podjetja OpenAI, ki je širši publiki poznan po svojih umetnopametnih rešitvah ChatGPT in DALL-E, je očitno končno zaključena. Po presenetljivi novici, da je bil iz čela podjetja odpuščen Sam Altman, ki je bil hkrati tudi ustanovitelj podjetja OpenAI, so se dogodki začeli nizati eden za drugim.

Sam je bil najprej povabljen na ponoven razgovor z upravnim odborom, ki je po svoji nepremišljeni potezi kazal znake sprave, nakar so ga zopet nagnali iz pisarn, saj se je odbor odločil za direktorja postaviti bivšega voditelja Twitcha Emmetta Sheara. Jezni Sam je uteho iskal pri Microsoftu, čigar vodja Satya Nadella je takoj najavil, da bo Sam pri njih vodil novo ekipo, ki se bo ukvarjala z razvojem napredne umetne inteligence.

Vendar pa želje Sama medtem niso usahnile in ta je ves čas zatrjeval, da se kljub vsemu kreganju želi vrniti na vodstveni položaj svojega bivšega podjetja. Na OpenAI je zagotovo ves čas pritiskal tudi Microsoft, ki je v umetnopametne algoritme OpenAI-ja prelil milijarde dolarjev, zato se je tudi hitro začela govorica, da je Satya ponudil Samu zaposlitev samo zato, da bi zaustavil padec vrednosti delnic podjetja Microsoft, ki so se začele kmalu po prvi novici, da je OpenAI izgubil vodstvo.

Na odbor pa so začeli vršiti pritisk tudi zaposleni, ki so ostali zvesti svojemu bivšemu voditelju in skoraj celotna ekipa, ki šteje več kot 700 ljudi, je zagrozila z odpovedjo, svoje talente pa bi nato preselili k Microsoftu.

Grožnje in pritiski so očitno obrodili sadove, saj je odbor naposled le popustil in na X-u najavil, da se bo Sam Altman zopet vrnil v vodilno vlogo OpenAI-ja. Njegova odpustitev in ponovna vrnitev pa bo zahtevala določena žrtvovanja, saj je bil razpuščen originalni odbor, novega pa bodo na začetku sestavljali nekdanji soizvršni direktor Salesforca Bret Taylor in Larry Summers, ki je bil prej minister za finance ZDA, dvojcu pa se bo pridružil še trenutni direktor Adam D’Angelo. Skupaj s Samom se bo v podjetje vrnil tudi Greg Brockman, ki je prej služil v funkciji predsednika podjetja, a je nato v znak podpore Samu odstopil od tega položaja.

S tem dejanjem se je tudi zaključila panika glede nadaljnjega obratovanja programa ChatGPT, ki je postal že sestavni del vsakdanjika marsikakšnega delavca in študenta. Z razpletom dogodkov je zadovoljen tudi Microsoft, ki bo zdaj zagotovo poskušal dobiti nekaj sedežev znotraj upravnega odbora.

Diablo 4 lahko igrate brezplačno vse do 28. novembra

0

Dobre štiri mesece po izidu je igra Diablo 4 doživela že več brezplačnih preizkusov kampanje, a na PC-ju so bili ti rezervirani samo za platformo Battle.net. Zdaj, ko je zadeva že od sredine oktobra na voljo tudi preko Steama, smo prvič dobili priložnost brezplačnega igranja tudi na tej platformi in zadevo lahko aktivirate že zdaj in se v igranju zabavate vse do 28. novembra.

Na voljo za igranje je polna kampanja, z vsemi vmesnimi sekvencami, pošastmi, hordami zakladov in igralnimi razredi in en teden takšnega igranja bi bilo za tiste najbolj vztrajne dejansko dovolj, da z izbranim likom preigrajo celotno kampanjo. Vendar pa je pretkani Blizzard v to brezplačno preizkušnjo pridodal eno nepremostljivo omejitev, ki vam bo preprečila, da ugledate konec kampanje: najvišja možna stopnja je omejena na 20, kar je v bistvu moč doseči v samo nekaj urah, za naprej pa ste nato preprosto premalo izkušeni, da bi lahko pobili tiste nevarnejše demone, saj je v polni kampanji najvišja izkustvena stopnja 60.

Vseeno pa je ta teden igranja dobra priložnost, da igro stestirate na svoji PC konfiguraciji, veterani preteklih iger pa lahko na ta način preverite, če vas sploh še privlači žanr akcijskih RPG-jev ali pa zanj nimate več potrpljenja. Prav tako lahko dodobra preizkusite vse igralne razrede, tako da se lahko skozi začetne stopnje kampanje sprehodite večkrat in si na hitro ogledate njihove veščine. Večkratno preigravanje je skoraj nuja, saj boste stopnjo 20 v tem tednu dosegli še prej kot navadno: Blizzard je namreč do 27. novembra v igro vnesel funkcijo “blagoslova” Mother’s Blessing Week, ki nabiranje izkušenj pohitri za 35 %, večji pa je izkupiček nabranega zlata.

Narejeni napredek lahko nato prenesete v polno igro, če se boste kdaj odločili za njen nakup in glej kakšno naključje: igra je ravno te dni tudi znižana in sicer za -40 %. Popust se zdi velik, a treba je vzeti v obzir, da originalna cena znaša 70 €, tako da popust ceno zniža na 41,99 €, kar je še vedno kar drago, a je trenutno tudi najnižja cena, ki smo jo za to igro dobili na Steamu.

Blizzard je za Diablo 4 že napovedal prvi večji dodatek Vessel of Hatred, ki pa bo izšel šele enkrat pozno v 2024.

GOG podarja eno od najboljših čistokrvnih skrivalniških iger

0

Skrivalniške igre dandanes niso več tako popularne kot so bile na začetku drugega tisočletja. Takrat smo se vsi tisti, ki se radi skrivamo v sencah, lahko zabavali v mojstrovinah tipa Thief, Metal Gear Solid in Splinter Cell, ta žanr naslovov pa je nato postopoma začel izginjati in se je pojavil samo občasno v igrah kot je Dishonored 1 in 2, a nikoli v svoji čistokrvni obliki. S tem mislim, da vse nove igre, ki ponujajo skrivanje, k temu dodajo tudi opcijski akcijski način, ki je navadno lažji od tiholazniškega pristopa.

Čistokrvne skrivalščine pa se zanašajo samo na odstranjevanje sovražnikov iz bližnjih senc, nakar je treba truplo še kam umakniti izpred oči pozornih stražarjev, še najboljši pristop pa je tak, da vas med smukanjem skozi stopnje nikoli sploh ne vidijo. Takšno igranje zahteva od igralca veliko pozornosti, taktiziranja in potrpežljivosti, kar so vrednote, ki jih nima vsak igralec.

Styx: Shards of Darkness je ena takšnih novejših iger, ki se je osredotočila samo na tiholazenje in če vas med tem odkrijejo, potem temu sledi urna smrt glavnega junaka, ki je v tem primeru mali goblin Styx. Ta je v novi avanturi od človeškega oficirja Helledryna dobil posebno nalogo, da ukrade posebno žezlo, v zameno za to pa bo dobil cel kup Amberja, od katerega je Styx odvisen in ga tudi uporabi za nadgrajevanje svojih veščin.

Shards of Darkness nam tako ponudi široko kampanjo, ki vsebuje ogromno skrivanja, odvračanja pozornosti stražarjev in veliko izmikanja tuje lastnine. Styxu nasproti stojijo sovražniki, ki so nekajkrat večji od njega in čeprav naš goblin zna uporabljati orožje, se mu v spopadih z nasprotniki ne piše nič dobrega, zato se najbolj udobno počuti v sencah. Igra je v bistvu vse tisto, kar je nameraval biti obupni The Lord of the Rings: Gollum, le da je tule igralna formula dejansko funkcionalna in zabavna, ponuja pa tudi sodelovalno igranje, tako da se vam na avanturi lahko pridruži še en prijatelj.

Digitalna trgovina GOG te dni brezplačno ponuja kopijo te slastne skrivalniške igre, ki si jo lahko pridobite na naslednji povezavi, ponudba pa se izteče že 24. novembra, tako da časa za prevzem nimate na pretek.

Najavljen Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

0

Samo še par tednov nas loči do 3. rojstnega dneva igre Cyberpunk 2077, ki jo je razvijalec in založnik CD Projekt RED splavil 10. decembra 2020 in si z njegovo izdajo sicer prislužil veliko evrov, a si je hkrati nakopal ogromno težav, ki so mu načele od prej skorajda popoln sloves. Razvijalec se je nato podal v mukotrpno popravljanje in poliranje izdelka in vse to mu je vzelo ogromno časa in denarja, vendar se mu je to izplačalo. Skozi posodobitve je popravil ugled sebi in franšizi Cyberpunk 2077, svoj trud pa je letos okronal z izdajo dodatka Phantom Liberty, ki bo tudi edina vsebinska razširitev originalne igre.

CDPR se je odločil to triletno posodobitveno odisejado obeležiti s posebno izdajo igre, ki se bo imenovala Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, ta pa bo, vsaj tako so zapisali na uradni strani, najboljši način za preigravanje te igre. Gre v bistvu za paket, ki bo znotraj sebe vseboval originalno kampanjo, ki je bila začinjena s posodobitvijo 2.0, k vsemu temu pa je bil priložen še dodatek Phantom Liberty. In to je v bistvu vse kar boste notri našli, saj Ultimate Edition v sebi ne vsebuje nobene nikoli prej videne vsebine in kot ultimativna izdaja bi lahko notri zapekli vsaj še anime serijo Cyberpunk: Edgerunners.

Je pa to prva fizična verzija igre za trenutno generacijo konzol PlayStation 5 in Xbox Series X. Cyberpunk: Ultimate Edition bo na voljo samo za te in za PC, medtem ko za konzoli PlayStation 4 in Xbox One ne bo na voljo, saj je bil za te konzole že dolgo nazaj opuščen razvoj, tako da nikoli niso dobile večjega popravka 2.0 in vsebine uradnega dodatka. Fizične kopije igre pa ne bodo vsebovale čisto vse vsebine: izjema je samo konzola Xbox Series X, ki bo v paketu nosila tri ploščke, medtem ko bo verzija za PlayStation 5 vsebovala samo osnovno kampanjo, Phantom Liberty pa bo treba prenesti preko interneta. Fizična verzija za PC pa bo praktično samo lepa škatla, ki bo vsebovala listek s kodo igre, ki jo bomo nato aktivirali na platformi GOG.

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition bo za nakup na voljo od 5. decembra dalje, cena pa zaenkrat še ni znana.

Lethal Company je nova večigralska uspešnica, ki je na Steamu že presegla 100k igralcev

0

Če ste morda naveličani enega in istega preigravanja battle royale streljačin in ste si zaželeli igrati nekaj povsem novega, potem bodite pomirjeni v dejstvu, da pri tem niste edini. Že večkrat v zgodovini se je pokazalo, da imajo ljudje za večigralsko zabavo že vrh glave Fortnita in Call of Dutyja in bi takoj pograbili za karkoli drugačnega, samo da bi bila stvar zabavna.

Tem vašim željam zna zdaj ustreči nova igra Lethal Company, ki je v obliki Early Accessa izšla 23. oktobra in od takrat začela vztrajno pridobivati na novih igralcih. Gre za igralno formulo, ki malce spominja na še eno uspešnico Phasmophobia in tako kot ta ima Lethal Company korenine v žanru grozljivk, le da tule ne raziskujete strašljive hiše, ampak morate skakati po raznih lunah, na njih pa je treba za svoje podjetje, znano samo kot “Company”, nabrati raznorazne surovine.

Pri teh naših odpravah na tuje planete pa stojijo pasti, saj površine teh niso prazne in v megli skrivajo raznorazne nevarnosti. K sreči se lahko na pustolovščino odpravite še s kakšnim prijateljem, ki lahko nato ostane zadaj na vesoljski ladji in vam iz varnih kotičkov kabine sporoča nasvete glede navigacije skozi labirintaste stopnje.

Igralna formula je očitno hudo privlačna, saj je Lethal Company kljub svoji bolj preprosti grafični podobi jadrno začel pridobivati na igralcih. Igra je že 19. novembra presegla mejo 100k igralcev, 21. novembra pa je dosegla svoj rekord, ki znaša 117.511 istočasnih igralcev. To so za tako majhno igro, ki za povrh še vedno tiči v Early Accessu, presneto impresivne številke, ki bodo ta teden zagotovo še narasle, saj se igralna baza najbolj napihne med vikendi.

Razvijalec Zeekerss, ki je na Steamu že prej izdal nekaj iger, a nobena ni niti približno dosegla uspeha Lethal Company, predvideva, da bo igra v Early Accessu ostala še nekje pol leta, med tem časom pa se bo v igralno izkušnjo dodajalo nove lune, nevarne kreature in orodja, s tem, da že zdaj igra v raznolikosti ni revna, saj za raziskovanje ponuja sedem različnih lun.

Lethal Company na Steamu nosi oceno “Overwhelmingly Positive”, za eno kopijo pa je treba odšteti 9,75 €.

Streamerka Pokimane se je zapletla v težave s piškoti, ki jih prodaja po ceni 28 $

0

Ena najbolj popularnih streamerk na Twitchu Imane “Pokimane” Anys se je nedavno zapletla v težave s svojimi piškoti, ki jih prodaja po naravnost enormni ceni in so v bistvu kopija nekega drugega izdelka, ki se prodaja za precej manj.

Tako kot vsi streamerji danes je tudi Pokimane začutila potrebo po iskanju alternativnega vira zaslužka. Zato je prišla na idejo, da bi spočela svojo lastno znamko zdravih piškotov oziroma prigrizkov, za te namene pa je ustvarila podjetje Myna, to pa je nato predstavilo svoj prvi izdelek Myna Snacks – mini piškotki, ki se prodajajo po ceni 28 $ na vrečko, ta pa vsebuje za 400 g dobrot.

To je tudi za pregrešno drago Ameriko naravnost komična cena in če malce primerjamo cene v Sloveniji lahko za enako količino v Mercatorju kupim slastne piškote Manner po ceni dobrih 3 €. Resda ti niso tako zdravi kot tisti, ki jih promovira Pokimane, a stavim, da lahko hitro najdem tudi bolj zdrave alternative in to nekajkratni nižji ceni.

Ravno ta cena je najbolj razburila nekatere njene sledilce in nekateri med njimi so se spravili v detektivsko raziskovanja sestavin Myna Snacksov. In ni trajalo dolgo, da so našli izdelek, ki očitno ni služil samo kot navdih: piškotki Midnight Mini Cookie izpod podjetja Toatzy so vizualno praktično identični, prodajajo pa se po ceni 10 $. Edina razlika med obema paketoma je dodatek vitamina D3 in da Pokimane za piškote, ki vsebujejo njen uradni žegen, zahteva skoraj trikratnik cene.

Podjetje Myna se je na govorice že odzvalo in predstavnik je za spletno stran Dexerto izjavil, da so bili njihovi mini piškotki v razvoju dve leti, ta proces pa je zahteval veliko testiranja in spreminjanja sestavin.

Obtožbe glede kopiranja in drage cene so se nato zvrnile tudi na samo Pokimane, tej pa je 18. novembra med prenosom v živo prekipelo. Pred kamero je povedala, da ji ni jasno, kako se lahko nekateri pritožujejo nad ceno 28 $, če dobiš znotraj 4 vrečice piškotov, vsaka od njih pa stane 7 $. Nakar je k temu dodala, da verjetno idioti ne razumejo matematike in da se nad ceno pritožujejo samo reveži, ki jim je sama nadela vzdevek “broke boys”. Stvar je zaključila z opazko, da nekateri plačujejo 8 $ za verifikacijo na X-u in da je stvar posameznika, kako misli porabiti svoj denar.

Njen izliv čustev me malce spomni na serijo Odbita rodbina, ko premožna milijonarka Lucille Bluth svojemu sinu potoži o ceni denarju za eno banano, s slavnim stavkom: “I mean it’s one banana Michael, what could it cost? Ten dollars?”.

Pokimane je s tem samo še bolj razburkala vode, saj so jo ljudje začeli obtoževati, da sploh ne razume, kakšen je realen svet in kako se je v zadnjem letu vse podražilo, zato izraz “broke boys” ni primeren za ljudi, ki si enostavno ne morejo privoščiti razkošja kot je plačevanje skoraj 30 $ za vrečko piškotov.

Streamerka se je kmalu zavedala svoje napake, zato se je na X-u kmalu opravičila. V izjavi je zapisala, da je bila vse skupaj samo šala, a da razume, da je morda izrečeno koga prizadelo, zato se za svojo opazko opravičuje in da se bo s svojo ekipo trudila, da bi njeni piškoti dosegli ceno, ki bi si jo lahko privoščili vsi njeni privrženci. Kasneje je še dodala, da je bila opazka namenjena samo enemu nesramnemu gledalcu in ne njeni splošni publiki.

To ni edini takšen kontroverzen primer streamerja, ki se je podal v svet kulinarike in se ob tem grdo opekel. Slavni YouTuber MrBeast je denimo nekaj časa prodajal svoje hamburgerje, a so bili ti naravnost katastrofalni, zaradi česar se je na koncu zapletel v tožbo s podjetjem, ki se je ukvarjalo z distribucijo njegove hrane.

PlayStation Plus Premium vam zdaj omogoča dvourni preizkus igre Baldur’s Gate 3

0

Ena najboljših iger leta 2023 in verjetno tudi najmočnejši kandidat podelitve nagrad The Game Awards, kjer velja za največjega favorita lovorike Igra leta, je končno na voljo za brezplačni preizkus. Zahvala gre na račun Sonyja, ki je Baldur’s Gate 3 vključil v svojo naročnino PlayStation Plus Premium, ta stopnja pa ponuja preigravanje časovno omejenih iger večjih iger in med temi se je zdaj znašla tudi tale RPG mojstrovina.

Naročniki te storitve lahko do demota dostopate že zdaj, za preigravanje pa boste imeli na voljo točno dve uri. To za tako ogromen naslov kot je Baldur’s Gate 3 pomeni sicer bore malo, a je dovolj časa, da si ustvarite svoj prvi lik in preverite, če vam odgovarja igralna formula tega naslova, ki vsebuje veliko raziskovanja, pogovarjanja s spremljevalci, sodelovanja v globoki zgodbi in bojevanja, ki se tule, za razliko od prvih dveh delov, izvaja iz poteznega načina.

Baldur’s Gate 3 je eden tistih naslovov, ki je na voljo samo digitalno, a razvijalec Larian Studios je nedavno najavil, da v prvi četrtini naslednjega leta namerava izdati fizično Delux Edition izdajo po ceni 80 €, ta pa bo na voljo za PC, PlayStation 5 in Xbox Series X.

Ni pa Sony dodal samo te igre v svojo ponudbo. Poleg potencialno najboljše igre tega leta je demo dobil tudi morda najslabši naslov letošnjika. Govora je o igri The Lord of the Rings: Gollum, ki je bila ob izidu takšna katastrofa, da se je razvijalec Daedalic Entertainment moral javno opravičiti in znotraj opravičila je še prisegel, da bo igro izboljšal preko posodobitev, a kasneje je sporočil, da je obupal nad razvojem iger. Gollum je pri odmeri svojega igralnega časa bolj skopuški, tako da lahko v njem “uživate” zgolj eno uro, a verjetno je že ta dovolj za sprožanje nočnih mor.

Sony nove igre ta mesec ponuja tudi naročnikom drugih stopenj PlayStation Plusa. Tisti, ki vztrajate na osnovni stopnji Essentials, se ta mesec lahko pozabavate v igrah Mafia II Definitive Edition, Dragon Ball: The Breakers in Aliens Fireteam Elite, plačniki stopnje Extra pa že lahko igrate naslove Dragon’s Dogma: Dark Arisen, Teardown in Dead Island: Riptide Definitive Edition.

Nove (slabe) novice glede predelave igre Star Wars: Knights of the Old Republic

0

Nekatere franšize iger so preprosto zavite v neko antično prekletstvo in naj se založniki še tako trudijo, tega zla, ki jih zasleduje leta in celo desetletja, ne morejo umiriti ali preklicati. Primerov takšnih upravičenih vraževerij je cel kup in v igričarski zgodovini ne manjka naslovov, ki so bile hudo kvalitetne in so si zaslužile cel kup nadaljevanj, a je slaba prodaja nato to zatrla v kali: Deus Ex, Gothic, Dishonored, System Shock, Silent Hill in Dead Space so imena, ki jih štejem med svoje najljubše izkušnje, a preprosto niso imela sreče za sveže izdaje.

Sem notri lahko prištejemo tudi igro Star Wars: Knights of the Old Republic, ki jo je leta 2003 spočel razvijalec BioWare in to je bila ena redkih zadev znotraj univerzuma Vojne zvezd, ki si je upala povedati povsem originalno zgodbo in se ni zanašala na izročilo originalnih filmov. Namesto tega smo se vrnili tisoče let v preteklost, takrat pa je bilo Sithov in Jedijev kot mravelj in so se preganjali po celi galaksiji.

Prva igra je bila velika uspešnica in je služila kot odskočna deska za BioWare, ki je iz nje spočel svojo serijo znanstveno-fantastičnih RPG-jev Mass Effect, Lucas Arts pa si je takrat zaželel nadaljevanja, ki ga je zaupal razvijalcu Obsidian Entertainment. Tudi ta je že takrat veljal za starega mačka RPG-jev, saj je bil sestavljen iz članov legendarnega studia Black Isle, a žal jim je založnik odmeril zelo skop razvojni čas. KotOR 2 je bil bolj temačen in ambiciozen naslov, ki pa je zaradi pohitrenega razvoja trpel zaradi poplave hroščev in izrezane vsebine, zato ocene kritikov niso bile tako visoke, čeprav so vsi priznavali neverjeten potencial, ki ga je kazal ta naslov.

In pri drugem delu iz leta 2004 se je zgodba te franšize tudi ustavila in čeprav je EA leta 2011 izdal MMO The Old Republic in je ta vseboval dokaj močne štorije, to ni bil enoigralski RPG z dobro spisanimi stranskimi liki in privlačno zgodbo, ki sta bila pečata prvih dveh delov.

Zakaj torej zdaj pišem o tej igri osmrtnico, čeprav je bila leta 2021 najavljena predelava prvega dela? Odgovor je preprost: vse od najave predelave smo igralci prejemali same slabe novice in zdaj se zdi, da je projekt praktično mrtev in samo še čakamo na uradno besedo iz strani novega založnika Embracer.

Na predelavi je najprej delal studi Aspyr, ki je pred tem obe igri predelal za telefone in konzolo Nintendo Switch, tako veliki predelavi pa očitno ni bil dorasel, zato naj bi jim bil razvoj vzet iz rok in zaupan studiu Saber Interactive. Težave v razvoju so sicer samo govorice, a slabi znaki so se začeli kazati tudi drugje: Sony je denimo iz svojega YouTube kanala umaknil originalni dražilnik, omembe igre pa je očistil iz vseh svojih družabnih omrežij.

Pri zadnjem finančnem poročilu je nekdo Larsa Wingeforsa, direktorja Embracerja, povprašal o statusu te igre, ta pa je odvrnil, da karkoli reče glede te zadeve postane predmet naslovnic člankov, tako da je to njegov edini komentar. Ne sliši se ravno dobro in da so stvari res kritične je v nedavnem Giant Bomb podcastu potrdil novinar Jeff Grubb, ki je izjavil, da na tej igri trenutno nihče več ne dela in da se razvoj ni preselil k kakšnemu tretjemu studiu. Prav tako je slišal, da Sony noče imeti s tem naslovom nobenega opravka, tako da se jim je očitno Embracer hudo zameril ali pa je že ustvarjeno delo bilo tako zanič, da Sony v njem ne vidi več nobene rešitve.

Trenutno dogajanje v podjetju OpenAI, ki je spočelo ChatGPT, je videti kot epizoda serije Nasledstvo

1

Podjetje OpenAI, ki na področju razvoja umetne inteligence velja za najbolj napredno in je preko pogovornega bota ChatGPT in ustvarjalca slik DALL-E umetno pamet prineslo v dnevne sobe navadnega človeka, se je tekom vikenda soočilo z ogromnimi pretresi, ki so bili tako siloviti, da razsežnost njihovih posledic še niso znane.

V petek je namreč upravni odbor odpustil direktorja Sama Altmana, ki je bil hkrati ustanovitelj tega podjetja. Stvar je bila povsem nepričakovana, edino uradno pojasnilo odbora pa je bilo, da “Altman ni bil povsem odkrit pri svoji komunikaciji”. To se sliši, kot da naj bi Altman lagal odboru in hitro so se začele razne teorije, kaj se je točno dogajalo v ozadju, da je sploh prišlo do te situacije. Spletna stran Bloomberg je denimo poročala, da naj bi Altman želel spremeniti vizijo podjetja, ki je bilo zasnovano kot neprofitabilno in za njihovimi hrbti naj bi sklepal razne pogodbe, ki bi nato spočele alternativno podjetje, to pa bi nato delalo na čipovju, ki bi poganjalo umetno inteligenco. Odbor se s tem ni strinjal, zato ga je odpustil, s tem pa je sprožil celo kaskado dogodkov.

Altman je bil namreč v podjetju hudo priljubljen, zato je velik del zaposlenih zagrozil, da bodo z njim odšli tudi drugi talentirani zaposleni. V podporo mu je stopil tudi Greg Brockman, ki je bil ravno tako soustanovitelj podjetja OpenAI in je v njem deloval v vlogi predsednika. Greg je tako kot Altman zapustil pisarne, upravni odbor pa je hitro začutil pritisk ne samo zaposlenih, ampak tudi Microsofta, ki je v OpenAI zlil milijarde dolarjev in je ravno v tranzicijskem obdobju, kjer njegovo umetno pamet pari s svojimi lastnimi izdelki kot je operacijski sistem Windows in iskalnik Bing.

Satya Nadella, trenutni vodja Microsofta, je bil ob novici, da je bil Altman odpuščen, povsem šokiran in bil je eden od glavnih akterjev, ki so začeli na upravni odbor pritiskati, da naj Altmana na vse načine pripeljejo nazaj. Altman je bil pripravljen na pogovore, a eden od pogojev za njegovo vrnitev je bil, da se zamenjajo vsi člani odbora, ki so bili zaslužni za njegovo odpustitev.

Zdelo se je, da se bo to tudi zgodilo. Odbor je v vmesnem času na mesto direktorja posadil Miro Murati, ta pa se je sama zavzemala za vrnitev bivšega šefa, to podporo pa je javno priznala. Altman je bil prepričan v svojo zmago in je na X-u tudi delil sliko, kjer drži značko, ki ga označuje kot obiskovalca prostorov podjetja OpenAI, nad njo pa je pripisal, da je to prvič in zadnjič, da bo na tej lokaciji označen kot zgolj obiskovalec.

A samo nekaj ur nazaj se je zgodil nov preobrat. Odbor namreč ni odstopil ampak je na mesto direktorja posadil Emmetta Sheara, ki je nekoč isto vlogo zastopal pri Twitchu. Sam Altman tako ostaja odpuščen in kakšna bo njegova nadaljnja pot ostaja neznanka, Microsoft pa je prav tako pošteno jezen, saj je preko zamenjave odbora na te sedeže želel posaditi nekaj svojih ljudi, zdaj pa se jim je očitno ta priložnost izmuznila.

Satya se je očitno sprijaznil z odločitvijo odbora in preko X-a je napovedal nadaljnje sodelovanje z OpenAI-jem, Sam Altman in Greg Brockman pa se bosta preselila k Microsoftu, kjer bosta novo ekipo, ki se bo ukvarjala z razvojem umetne inteligence.

Igra The Walking Dead Destinies je videti smešno zanič

Ko je igra že v napovednikih videti katastrofalno to pomeni, da bo ob izidu videti še slabše. Razvijalec namreč v promocijske videe zapakira tiste najboljše in najbolj razburljive scene, ki so pazljivo režirane na način, da se ja ne bi kje pokazal kakšen hrošč ali pa nepopolna animacija. In če že pri kreiranju napovednika vidimo takšne stvari to pomeni, da je to preprosto tisto najboljše, kar lahko igra ponudi, zato lahko z zadržanim dihom pričakujemo končni izdelek, ki bo zagotovo za magnitude hujši.

Po tem pravilu se ravna tudi nedavno splavljena igra The Walking Dead Destinies, ki jo po licenci stripov Živi mrtveci izdelal studio Flux Game Studio. Igra je v bistvu zunaj že vse od 7. novembra, a šele zdaj so se po spletu razširili igralni posnetki, ki kažejo katastrofalno stanje igre.

Destinies ima sicer zanimivo idejo, saj se zgodba ravna po tisti, ki smo jo videli v televizijski seriji, igralcem pa ponudi možnost alternativnega razpleta dogodkov. Igranje sestavljajo tretjeosebne stopnje, kjer nabiramo surovine in se preko nerodnega pretepanja in skrivanja poskušamo otresti nemrtvih, v določenih vmesnih sekvencah pa preko pomembnih odločitev vplivamo na razplet dogodkov. Zgodba se lahko tako odvije drugače kot pa smo jo videli v seriji, kar zna biti dejansko zanimivo za vse oboževalce, ki jih je od vedno zanimalo, kaj bi se zgodilo, če rasističnega Merla takrat Rick ne bi z lisicami ujel na streho in kakšen bi bil lahko alternativni razplet spopada med Rickom in Shanom.

Igra se teh razpletov celo drži, tako da lahko tekom kampanje ubijete določene like in pustite pri življenju nekatere druge. Žal pa vse skupaj pade v vodo zaradi katastrofalnih animacij, ki so videti povsem amatersko in nedodelano, včasih pa jih sploh ni. Internet se norčuje iz določenih sekvenc, kjer razvijalec očitno ni imel časa, da bi te spočel, tako da slišimo samo glasovno igranje, medtem ko se pred nami v slogu PowerPointa menjajo razne slike.

Kakor je stvar videti grozno sem še vedno mnenja, da si letošnjo lovoriko najslabše igre leta zasluži Skull Island: Rise of Kong, ki je res videti kot povsem zgrešen izdelek, ki ga je po sili izdelalo kup zdolgočasenih študentov, medtem ko Destinies vsebuje vsaj zanimivo idejo, glasovno igranje pa celo ni povsem za odmet. Vendar pa si stvar niti približno ne zasluži 50 €, ki jih od nas zahteva založnik GameMill Entertainment, to pa je ravno tisti založnik, ki stoji tudi za prej omenjenim katastrofalnim Skull Islandom.