🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 79

Fallout televizijska serija pokazala prve uradne slike

0

Da bo franšiza Fallout kmalu doživela tudi prehod na televizijske ekrane se ve že dolgo, saj so se kmalu po najavi na spletu razširile nezakonito vzete slike iz prizorišča snemanja, nakar je tudi sam založnik Bethesda za zaprtimi vrati pokazal prvi dražilnik, ki je nato prav tako našel svojo pot na splet, a je bil na račun tega, da je zadevo nekdo posnel preko telefona, dokaj nizke kakovosti.

Po zaslugi spletne strani Vanity Fair pa smo zdaj končno postali priča prvim uradnim slikam visoke ločljivosti, kar je tako postal prvi pravi vpogled v to serijo, ki jo Bethesda dela v partnerstvu z Amazonom in bo zato izšla ekskluzivno na pretočnem servisu Amazon Prime.

Največ slik si je prislužila igralka Ella Purnell, ki bo v seriji nastopila v vlogi Lucy in to bo očitno naša glavna junakinja, ki bo izstopila iz podzemnega Vaulta in se bo nato morala soočiti s kruto realnostjo post-apokaliptične Amerike. Zgodba bo tako vsaj približno sledila tisti, ki smo jo izkusili skozi več Fallout iger, za produkcijo pa bosta skrbela Todd Howard in Jonathan Nolan, ki se je v svetu televizije že preizkusil preko serije Westworld.

Serija bo tako s sabo prinesla izkušeno ekipo, ki bo želela ohraniti duh Fallouta: torej temačno pripoved, ki pa bo vsebovala tudi nekaj humorja in nasilja. Todd je v intervjuju povedal, da je steklo veliko pogovorov na temo uravnoteženja vseh teh štorijalnih primesi, ki so ključnega pomena za grajenje privlačne zgodbe.

Veliko vlogo bodo igrali tudi vojaki znotraj ceha The Brotherhood of Steel, ki so s svojimi ogromnimi oklepi Power Armor skozi leta postali zaščitni znak te franšize. Na eni sliki lahko vidimo ogromnega vojaka, ki ga spremlja mali paž Maximus, tega pa bo odigral Aaron Moten.

Umanjkali ne bodo niti zombijaški ghouli, ki so imeli to nesrečo, da so se sončili v soju jedrskih bomb, zaradi česar se jim je dobesedno stopila koža. V vlogi enega od njih bo nastopil popularni igralec Walton Goggins, ki je bil res rojen za to vlogo, čeprav je maska v seriji videti nekoliko čudna. Ghouli bi morali biti zares nagnusni, a tule je Waltonov lik videti povsem plastično in edina res groteskna stvar je barva njegove kože in dejstvo, da so mu odsekali nos.

Malce več bomo znali povedati, ko bomo ugledali prvi napovednik, ki pa bo izšel kdo ve kdaj. Premiera serije je medtem začrtana za 12. aprila 2024.

Ubisoft podarja igro Assassin’s Creed: Syndicate

0

Založnik Ubisoft se počuti nekam praznično, zato se je igralcem odločil podariti igro Assassin’s Creed: Syndicate, ki jo mnogi označujejo kot zadnjega predstavnika stare garde Assassin’s Creed naslovov, saj se je nato serija prelevila in s skokom v Origins zaobjela RPG mehanike, nakar se je razvijalec z vsakim novim delom bolj oddaljeval od prvotne ideje skrivanja med množicami in odstranjevanjem tarč in se je bolj osredotočil v akcijske vode, ki so nato zašle tudi v čisto prave fantazijske vode.

Če morda še nikoli prej niste izkusili predstavnika “stare garde” potem je zdaj za to nastopil perfekten trenutek: preprosto skočite na naslednjo povezavo in si stvar aktivirajte v svoji knjižnici – seveda se bo za to treba najprej prijaviti v Ubisoftov račun. Ponudba bo na voljo vse do 6. decembra in ko enkrat zadevo aktivirate, bo v vašem naboru iger ostala za vedno oziroma vse do tedaj, dokler se Ubisoft ne odloči ugasniti lastne trgovine, kar pa se verjetno ne bo še zgodilo tako kmalu.

Assassin’s Creed: Syndicate je zanimiv naslov. Dogajanje je preseljeno na ulice Londona in to sredi industrijske revolucije, tako da pričakujte veliko parnikov, kočij in črnega smoga. Nastopamo v vlogi Jacoba in njegove sestre Evie, med njima pa lahko prosto menjavamo in se tako poskušamo znebiti zlobnežev, ki nadzorujejo London, med tem pa bomo lahko ustanovili lastne tolpe pomagačev. Igranje je sicer repetivno, saj bomo morali zavzemati različne predele mesta in to preko ponavljajočih se nalog, a sama srž igranja je še vedno dobra in če se prav spomnim sta mi bila oba protagonista pri srcu. Izkušnjo lahko še dodatno nadgradite preko DLC-jev, ki jih ta igra vsebuje kar nekaj – v enem od njih nam pot prekriža zloglasni serijski morilec Jack the Ripper.

Syndicate bo privlačen tudi vsem tistim, ki ste privrženci serije Peaky Blinders, le da igra vsebuje precej manj frajerskih herojev, ki se okoli sprehajajo s cigareto v ustih, a po drugi strani tekom igre dobimo kavelj z verigo, ki nam omogoča prečkanje mesta kot nek starodavni Spider-Man, to pa je nekaj, česar Tommy Shelby in njegova tolpa nikoli niso doživeli.

King Arthur: Knight’s Tale dobiva dodatek, ki bo v igro pripeljal nemrtve Rimljane

0

Igra Baldur’s Gate 3 je vse lepote poteznega bojevanja predstavila širši javnosti, vendar pa smo se znalci v podobnih mehanikah zabavali že lani, ko smo se poigrali z igro King Arthur: Knight’s Tale. Razvijalec in založnik NeocoreGames nam je predstavil temačno pripoved o Kralju Arthurju in tole je bil res naslov za vse tiste, ki v igrah ne marajo niti kančka humorja, saj mora biti vse prevlečeno s pustimi barvami in zamorjeno do te mere, da se ti zdi še igra Blasphemous živahna popestritev.

NeocoreGames je od izida igri ves čas dodajal nove posodobitve in izpopolnjeval igralno formulo, zdaj pa se je odločil v igro dodati večjo razširitev, imenovano Legion IX. Ta je bila napovedana včeraj preko kinematografičnega napovednika in čeprav bi si želeli vsaj kakšen kader, ki bi bil vzet iz igranja, smo veseli že tega, da je očitno originalna igra prodala dovolj naklade, da se založniku vanjo splača vlagati nadaljnja sredstva.

Dodatek bo v kraljestvo Avalon pripeljal novo nevarnost, saj so od mrtvih vstali Rimljani oziroma njihova 9. legija, ki je odkrila pot do skrivnostnega otoka, zdaj pa se vojska vstalih nemrtvih pripravlja na invazijo. Trik dodatka pa je v tem, da te zlobne vojske tokrat ne bomo poskušali poraziti, ampak bomo dejansko prevzeli nad njimi nadzor in se preizkusili v vlogi slabih fantov.

To je ena stvar, ki jo pri igrah hudo pogrešam, saj smo največkrat zastopnik pravičnežev in nikoli ne ugledamo zgodbe iz strani zlobnežev. Morda pa imajo oni svoje probleme in imajo opravičljive razloge za svoja dejanja in teh nikoli ne ugledamo. Sicer smo v igrah že nekajkrat stopili na temačno stran in te izkušnje so bile vedno zanimive že samo zaradi svoje drugačnosti: v igri Warcraft 3 smo denimo preko Undeadov dobili vpogled v njihove razloge za prevzem Azerotha, v Tyranny pa smo stopili v RPG svet, kjer je zlo že zmagalo in se v bistvu samo še ukvarja z birokracijo.

Tem izbranim naslovom se bo zdaj pridružil še dodatek Legion IX, ki izide enkrat zgodaj 2024, za igranje pa boste potrebovali nameščeno kopijo originala, ki se trenutno na Steamu prodaja po ceni 26,99 €.

Razvijalec predelave igre Silent Hill 2 miri in pravi, da razvoj poteka po načrtih

0

Od prve najave predelave igre Silent Hill 2 je zdaj minilo že dobro leto in razen enega napovednika nam razvijalec Bloober Team med tem časom pokazal ničesar res novega. V bistvu že dobro leto nismo slišali nobenih novic glede te igre, ki je težko pričakovana, saj originalni Silent Hill 2 po dveh desetletjih še vedno nosi lovorike ene od najboljših grozljivk, njena posebnost pa je dejstvo, da se ne zanaša na hektolitre krvi in razpadajoče zombije, ampak na človeško psiho in demone, ki si jih ljudje ustvarimo sami.

Silent Hill 2 se je tako bavil s kar globokimi temami in zato se je veliko igričarskega občinstva spraševalo, ali je Bloober Team dorasel temu izzivu. Ko je razvijalec prvič najavil predelavo je bilo v zraku čutiti, da je delo že blizu konca in da znamo igro prvič zagnati že enkrat v 2023. To se zdaj očitno ne bo zgodilo, a vseeno bi lahko glede igre dobili vsaj kakšno besedo, sliko ali pa nemara igralni posnetek, ki bi predstavil novo igranje – to bo tokrat tretjeosebno in se ne bo več zanašalo na statične kamere.

Da je morda malce frustriran tudi sam razvijalec je bilo začutiti teden nazaj, ko je njegov uradni X račun zapisal, da je Konami založnik igre in da je komunikacija z igralci definitivno njihovo delo. Iz tega teksta ni težko razbrati nekaj pasivne agresije, zato so se igralci začeli spraševati, da se niso morda začele pojavljati razpoke med razvijalcem in založnikom.

Bloober Team se je nato dva dni znova oglasil in zapisal bolj prijazno izjavo, v kateri je ponosen, da je del Konamijevih načrtov za prihodnost in da razvoj trenutno poteka brez zapletov in po načrtih. Igralce prosijo za še malce potrpežljivosti, znova pa so v izjavi zapisali, da je Konami založnik in da bo on delil več novic glede tega projekta.

Zanimivo je, da Bloober Team originalnega karanja založnika še vedno ni izbrisal iz X-a, tako da očitno stojijo za svojimi besedami. Zadnja izjava in besede “še malce potrpežljivosti” morda namigujejo tudi na to, da bomo morda informacije dobili že v naslednjem mesecu – podelitev The Game Awards je namreč že praktično pred vrati in morda jo založnik izkoristi za prikaz daljšega igralnega napovednika, ki bi lahko imel na koncu zapisan tudi datum izida.

Partis… Se vrača?

0

O priljubljeni spletni strani in torrent portalu Partisu nismo spisali že ničesar vse od junija. Takrat se je namreč pripetila nepričakovana smrt lastnika portala, s tem pa se je tudi nekako zaključila zgodba te priljubljene spletne strani, ki se je dolgo borila s težavami glede financ, to pa je nato vplivalo tudi na delovanje strežnikov. Štafetno palico je nato prevzelo bivše osebje Partisa, ki se je združilo pod imenom Infire in začelo hitro pridobivati nove uporabnike, ki jih je zdaj že 94k, tako da jim je v samo nekaj kratkih mesecih uspelo med sebe zvabiti skoraj 100k spletnih piratov, kar je vsekakor zavidljiva števila.

Vendar pa smo o Infire že pisali – zakaj torej zopet omenjamo Partis? No, v bistvu je podlaga tega članka opozorilo iz strani bralca, ki nas je opozoril na novo dogajanje znotraj Partisovega univerzuma, ki je staro že nekaj tednov in smo ga v bistvu čisto spregledali. Nekdo se je namreč polastil domene Partis.si in namerava na njej spočeti novo spletno stran, kaj točno pa bo ta nudila zaenkrat ni znano.

partis

Domača stran trenutno vsebuje samo obvestilo, da se bo Partis vrnil in to točno takrat, ko bo Alfi odpel zadnji refren pesmi Silvestrski poljub. Čaka nas nov izgled in funkcionalnost in to je v bistvu vse, kar nam je zaenkrat znanega. Drobni tisk spodaj nam še obljublja neko bizarno žrebanje, kjer bodo podeljene “brezplačne vstopnice za ogled najljubših kino vsebin”. Kaj točno ta nagrada pomeni je težko razbrati: bodo morda lastniki portala pri Cineplexxu rezervirali dobropis, kjer si bom lahko nato sam izbral film, ki me trenutno zanima? To je edina logična pot, saj pač lastniki enostavno ne morejo vedeti kaj vsak od izžrebancev šteje za svojo “najljubšo kino vsebino”. Morda je bilo mišljeno najbolj popularno kino vsebino?

partis

Moja zgornja vprašanja so najverjetneje brca v temo, saj imam občutek, da novi portal ne bo stari Partis, ampak neka verzija “streaming” servisa, ki bo plačljiv in tako je v bistvu nagrada brezplačen dostop do te “kino vsebine”.

Čisto mogoče pa tudi je, da dobimo povsem nov torrent portal, ki bo, tako kot na stare dni, za uporabo povsem brezplačen. To teorijo podpira slika, ki jo je nekdo delil na Infire Discord strežniku in ta naj bi kazala novi Partis, ki bo še vedno deloval preko torrentov, čeprav je že iz te slike vidno, da mu bo manjkalo kar nekaj funkcij, ki jih je nekdaj vseboval bivši portal.

infire

Osebje spletne strani Infire se glede novega rojstva Partisa ne obremenjuje preveč, saj so podali uradno pojasnilo, da očitno želi nekdo samo nekaj zaslužiti na račun znanega imena in da dobro spletno stran oblikujejo samo uporabniki in osebje, to pa se zdaj nahaja pod njihovo streho. Da bi nekdo prevzel bivšo domeno znanega imena in z njo poskušal nekaj zaslužiti je sicer stalna praksa in nekaj podobnega se je zgodilo s popularno igričarsko stranjo Joker, saj na Joker.si zdaj najdemo novice o kriptovalutah, namesto da bi se zabavali ob zabavnih besedilih najbolj prekaljenih slovenskih igričarskih novinarjev.

Kljub temu pa novega portala ne gre kar tako ignorirati, saj je Partis še vedno ime, ki v slovenskih vodah nekaj šteje in res bo zanimivo videti razkritje, ki naj bi se pripetilo ob novem letu. Že zdaj je jasno, da se bo ob prehodu na 2024 zgodila ena od teh treh opcij: nič, dejansko razkritje novega portala ali pa bomo dobili opozorilo 404, saj se bo stran zaradi prevelikega navala enostavno zrušila.

Na spletu se je pojavila prototipna verzija Shreka

0

Je res originalni Shrek danes star že več kot 20 let? Čas res neusmiljeno teče naprej in kar težko verjamemo, da je od te odlične animiranke, ki je spočela ogromno nadaljevanj in je naredila kar precejšnjo revolucijo na področju animiranih filmov, minilo že dve desetletji, saj je animacija še danes videti dobro in jo je v bistvu šele zdaj začel nažirati zob časa.

Razlog za dolgoživost je tudi neverjetno glasovno podajanje, a bolj malo ljudi, da so bile originalne ideje za Shreka malce drugačne, kot pa smo jih dobili na koncu. Zgodba ohlapno sledi predlogi knjige Shrek, ki jo je leta 1990 spisal William Stieg, ideja o animiranem filmu pa je začela nastajati sredi devetdesetih.

Iz teh časov prihaja tudi testna verzija prvega filma, ki je bila zasnovana povsem drugače in jo je na YouTube naložil The Zoom Art Studio, nakar je nekdo obdelal posnetek in izboljšal zvok, finalni rezultat pa si lahko ogledate zgoraj.

Pol minute dolgi video pokaže Shreka med sprehajanjem po ulici, nakar ga zasači nek ropar, a njegova namera ne gre po načrtih, zato se ga zeleni oger hitro odkriža. Shrek je v tej testni verziji videti precej bolj groteskno kot pa ga je nato leta 2001 poustvaril DreamWorks in ta njegova grozovita pojava se verjetno ne bi dobro obnesla pri mlajšem občinstvu za katere je bil film primarno targetiran, čeprav so ga potem ob izidu pozdravili tudi starejši. Kljub arhaični podobi pa lahko iz posnetka že začutimo nekaj DNK-ja, ki je nato napajal tudi končni film: tule je za ščepec temnega humorja, v ozadju pa slišimo pesem I Got You od Jamesa Browna in vsi vemo, da je prvega Shreka odlikovala tudi odlična glasbena podlaga.

Zanimiv pogled v alternativno zgodovino je tole, a to ni edina sprememba, ki je bila originalno načrtovana za ta risani film. Za vlogo Shreka je bil namreč najprej vpoklican igralec Chris Farley, a je ta nato leta 1997 tragično umrl, nakar je njegovo delo prevzel Michael Myers, ta pa je s svojim odličnim škotskim naglasom iz Shreka naredil legendo, ki je še dolgo ne bomo pozabili.

Evropsko prvenstvo v nogometu prihaja v FC 24 v obliki brezplačne posodobitve

0

Na to, da moramo novo serijo EA-jevih simulacij nogometa po novem klicati FC namesto FIFA, se še nismo povsem navadili. Pri novinarjih se je sicer novo ime že uveljavilo, a glede na komentarje navadnih igralcev, ki smo jih slišali pri našem zadnjem dogodku znotraj Citypark Ljubljana, večina ljudi letošnjo verzijo še vedno kličejo “tanova FIFA”.

Kar je malce ironično, saj je ravno krovna organizacija FIFA tista, ki je verjetno v FC igrah še dolgo ne bomo videli, saj sta se založnik EA ter organizacija FIFA razšla zaradi predrage licence, ki jo je FIFA zahtevala za svoje ime. EA se mora zdaj zanašati na druge partnerske povezave in dve od teh sta vsakoletno tekmovanje Liga prvakov, prav pa pride tudi UEFA in njihovo evropsko prvenstvo v nogometu.

To pride na spored poleti naslednje leto, kar Slovenci dobro vemo, saj smo se preko spektakularne zmage proti Kazahstanu na prvenstvo kvalificirali tudi mi, zato z zadržanim dihom pričakujemo prvo sodnikovo piščalko, ki jo bomo slišali 14. junija 2024. Stvar je še daleč stran, zato bo treba biti malce potrpežljiv, vendar znamo evropsko prvenstvo virtualno preizkusiti že prej, saj je založnik EA nedavno napovedal, da turnir uradno prihaja tudi v igro FC 24 in to v obliki povsem brezplačne vsebinske posodobitve.

Privržence tega evropskega tekmovanja čakajo tudi nagrade, saj bodo vsi igralci, ki se bodo FC 24 zagnali med 18. decembrom in 16. januarjem, prejeli enega nogometaša, ki ga bodo nato lahko uvrstili v svojo zbirko Ultimate Team. Na voljo bo 6 nogometašev, ti pa so:

  • Virgil Van Djik (Nizozemska)
  • Florian Wirtz (Nemčija)
  • Jack Grealish (Anglija)
  • Ousmane Dembélé (Francija)
  • Alvaro Morata (Španija)
  • Federico Chiesa (Italija)

Končno bomo tako v FC 24 prevzeli nadzor tudi nad Slovenijo, ki je v tej igri slabo zastopana. Med evropskimi ekipami Slovenije namreč ni na seznamu, prav tako pa so iz igre umanjkali tudi vsi naši klubi.

Že ta vikend se začnejo kvalifikacije za turnir iz igre Counter-Strike 2!

Sredi novembra smo najavili epilog letošnje serije turnirjev POP-UP, ki smo jih spočeli v partnerstvu s trgovino Mimovrste in ta bo prišel v obliki zaključnega tekmovanja iz igre Counter-Strike 2, ki jo poznavalci e-športa naslavljamo kar z okrajšavo CS 2.

PRIJAVA NA TURNIR

Od takrat sta minila že slaba dva tedna in zdaj smo že vstopili v tisti teden, ko se bodo odvile kvalifikacije, te pa so za udeležbo povsem brezplačne. Prijave na turnir so še vedno odprte, tako da se na tekmovanje še vedno lahko prijavite – pogoj je edino to, da imate ob sebi še četvorico ekipnih igralcev, ki jim zaupate in se nato skupaj z njimi uspešno prebijete skozi kvalifikacije vse do finala, ki se bo zopet odvilo znotraj trgovine Mimovrste.

Pred kvalifikacijami si je pametno najprej prebrati navodila, ki obsegajo tudi potek tekmovanja in sam format izločanja, ki bo tokrat “Single Elimination”. Za namene turnirja se bomo tokrat sprehodili skozi mape:

  • Anubis
  • Mirage
  • Inferno
  • Ancient
  • Nuke
  • Vertigo
  • Overpass

Kvalifikacije se bodo začele 3. decembra ob 13.00 in se bo izvajal na platformi Faceit, nakar bodo najboljše ekipe povabljene na zaključni turnir “v živo”, ki se bo pripetil 9. decembra ob 10.00, za igralce pa bo na voljo tudi denarni sklad v vrednosti 1.500 € materialnih nagrad.

Za vsa vprašanja vam je na voljo tudi uradni 360Clash Discord.

Prodaja konzol Xbox Series X v Evropi močno upadla

2

Spletna stran IGN je nedavno s stranjo GI.biz spočela zanimiv prispevek glede prodaje konzol Xbox Series X v Evropi, ki ne samo da je slaba, ampak se je popolnoma porušila. Sicer je že dolgo znano, da stara celina skoraj v celoti pripada Sonyju in njihovi znamki konzol PlayStation, Microsoft pa je z Xboxom držal majhen a zvesti delež uporabnikov.

Vendar zdaj je začel upadati celo ta delež in to tudi v Združenem kraljestvu, kjer je Microsoft lahko vsaj približno držal neko uravnoteženo razmerje s Sonyjem. Zdaj so se stvari spremenile tudi tam.

Številke glede prodaje kažejo za Sony rekordne dobičke, saj je prodaja konzol PlayStation 5 letos oktobra bila za kar 143 % višja kot lani in konkurenca jim ni niti blizu. Nintendo je v primerjavi z lani utrpel za 20 % slabšo prodajo, a to je nekako pričakovano, saj je Nintendo Switch zdaj star že 7 let in v bistvu zdaj vsi samo še pričakujejo naslednika, ki naj bi izšel enkrat v 2024. Tega izgovora pa si ne more privoščiti Microsoft, saj je njihova konzola Xbox Series X v primerjavi z lani utrpela za kar 52 % slabšo prodajo. Še ena statistika pravi, da je prodaja konzol PlayStation 5 iz septembra na oktober zrasla za 11 %, tesno pa ji sledi Nintendo Switch, ki je prav tako pridobil 10 % zvišanje prodaje. Xbox Series X je medtem v razmaku enega meseca utrpel zmanjšanje prodaje za skoraj 20 %.

Dobički so upadli tudi na trgu Združenega kraljestva, kjer sta konzoli Xbox Series X in S prodali za kar 23 % manj izvodov kot pa leto prej.

Vprašanje je seveda, zakaj vidimo tako enormno razliko dveh konkurenčnih konzol in mnenja so različna. Prva stvar na katero pomisli večina igralcev so ekskluzive, ki jih Microsoft preprosto dolgo ni imel, ko pa so stvari vendarle izšle se na trgu niso obnesle po pričakovanjih. Najbolj tu izstopa igra Redfall, ki se je pri kritikih odrezala res klavrno, čeprav bi ravno ta igra morala pokazati vse zmožnosti konzole Xbox Series X. Nakar se je malce bolje odrezala igra Forza Motorsport, ki pa je imela nekaj težav z optimizacijo, igri Hi-Fi Rush in Pentiment pa sta bili odlični, a nista ravno prodajalki konzol.

Še najbolje se odrezal Starfield, ki je hitro po izidu nabral 10 milijonov igralcev, vendar tudi ta igra očitno ni nagnila tehtnice na pozitivno stran, saj je stvar izšla septembra in kakor smo videli od zgornjih statistik se konzole Xbox kljub temu niso nič kaj bolje prodale.

Drugi problem je oglaševanje, ki je ponekod v Evropi neobstoječe. To velja tudi za Slovenijo, kjer konzola Xbox Series X še vedno ni uradno podprta, enako pa so prikrajšane tudi nekatere druge države kot so Hrvaška, Romunija, Bosna in Hercegovina in Srbija. Sicer se je Microsoft vsaj na tem mestu malce premaknil in omogočil pridobitev naročnine Game Pass, a manjka možnost Game Pass Ultimate, ki prenese širši katalog iger, ki jih lahko nato igramo na PC-ju in konzoli, hkrati pa dobimo še opcijo pretočnega igranja.

Zgoraj omenjeni članek ugiba, da je ravno Game Pass tista stvar, na katero se bo Microsoft v prihodnosti najbolj osredotočil. Zdaj, ko je prevzem založnika Activision dokončno zaključen, se bo katalog te ponudbe zagotovo še bolj obogatil, a to se bo zgodilo šele enkrat v 2024. Microsoft zna zaradi tega v Evropi raje targetirati PC trg, ki je pri nas hudo razširjen in kjer ima Microsoft že dolgo prezenco, medtem ko bo borbo na trgu konzol opustil, saj bi znala to biti trenutno samo potrata časa in denarja.

A kdo ve, kaj za nas skriva prihodnost. Preko nedavno razkritih dokumentov je postalo jasno, da namerava Microsoft za naslednje leto osvežiti konzoli Xbox Series X in S, za leto 2028 pa načrtuje izid naslednika in morda bo z naslednjo generacijo Microsoft začel resneje vlagati v svojo prisotnost preko cele Evrope.

Začela se je Steamova jesenska razprodaja

0

Steamova jesenska razprodaja vedno pade na čuden datum, ko se temperature že začno približevati ničli in ljudje namesto kostanja začnejo razmišljati o nabavi novih lopat, ki bodo prav prišle znotraj bližajoče zime. Vendar pa si je Valve izbral konec novembra za zagon svojih vsakoletnih znižanj in izjema ni niti leto 2023.

Poleg pestrega nabora znižanih iger je jesenska razprodaja tudi letos postala iztočnica za nominacije aktualnih iger, ki jih lahko uvrstimo v razne kategorije, nakar ljudje preko glasovanja najboljšim naslovom letošnjika nataknejo hvalevredne lovorike, ki so letos:

  • Najboljša igra leta
  • VR igra leta
  • Delo ljubezni
  • Najboljša igra na Steam Decku
  • Boljša s prijatelji
  • Neverjeten vizualni stil
  • Najboljša igra pri kateri si zanič
  • Najboljša glasbena podlaga
  • Najboljša zgodba
  • Najbolj sproščujoča igra
  • Najboljša igra za po poti

Nominacije so že odprte zato hitro skočite do svojega favorita in mu podelite nominacijo, te pa bodo odprte vse do 28. novembra, ko se tudi zaključi aktualna razprodaja. Nakar bomo decembra dobili priložnost za glasovanja, to pa bo potekalo sočasno z zimsko razprodajo.

Trenutno je znižanih cel kup iger in enkrat za spremembo so popuste prejeli tudi novejši naslovi, ki so v nekaterih primerih stari samo nekaj mesecev.

To je samo peščica naslovov, ki je doživela znižanja, za poln seznam pa obiščite uradno stran in se tam izgubite v poplavi popustov novejših in starejših iger.

Mass Effect lahko zdaj končno izkusimo iz prvoosebnega pogleda

0

Razvijalec BioWare nas je nazadnje podražil, da dela na čisto pravem nadaljevanju serije Mass Effect, vendar pa je bilo to napovedano že kar nekaj časa nazaj in novinarji se nekako strinjamo, da bomo naslednji del dobili šele čez nekaj let. To je bolj slaba tolažba za vse tiste, ki jim je žanr znanstveno-fantastičnih RPG-jev eden najljubših in na tem področju nimajo ravno veliko izbire. Veliko upov je sicer s sabo prinašal nedavni Starfield, vendar pa ta na koncu ni dostavil res vznemirljive zgodbe in dobro spisanih kompanjonov – to pa sta tisti dve stvari, ki Mass Effect najbolj odlikujeta.

Zato igralcem ne ostane drugega kot pa da se spet spravijo skozi preigravanja originalov, tisti najbolj obupani pa znajo celo poseči po ločenem nadaljevanju Mass Effect Andromeda. Za dober izgovor ponovnega preigravanja lahko poskrbijo tudi modi in pred kratkim smo dobili nov impresivni projekt, ki nam zgodbo Mass Effecta predstavi skozi drugačen pogled.

In to dobesedno, saj MassFPS preseli igralčev pogled iz tretjeosebnega v prvoosebni, kar navadno priskrbi večjo stopnjo imerzije. Modderju Apharju je kot prvemu uspelo perspektivo zamenjati tudi med bojevalnimi vložki in rezultat je videti presenetljivo dobro. Premikanje vsebuje nekaj nihanja orožja zato res dobimo občutek, da gledamo skozi oči Sheparda in ne neko poceni menjavo perspektive, kjer bi orožje magično lebdelo nad tlemi.

Prvoosebni pogled je tako prisoten skozi lep del igre in skoči v tretjeosebno kamero samo med pogovori z NPC-ji ali pa takrat, ko skočimo v kritje. Aphar moda še ni povsem dokončal, saj namerava v igro vpeljati še možnost počepa, tako da se bomo bitk lahko lotili bolj taktično.

MassFPS je na voljo v dveh verzijah in je na voljo samo za predelani paket Mass Effect Legendary Edition. Prva inačica je na voljo za Mass Effect 1, druga pa za nadaljevanje Mass Effect 2. V izdelavi je tudi verzija za tretji del, a ta še ni na voljo in trenutno nima zakoličenega datuma izida.

Epic Games podarja avanturo Deliver Us Mars, ogromna Black Friday razprodaja pa je pošteno znižala cene iger

0

Založnik Epic Games je nedavno priznal, da kljub vsem naporom njihova digitalna trgovina Epic Games Store še vedno ni profitabilna. Zdaj je očitno že prepozno, da bi vrgli brisačo v ring, zato nadaljujejo z njenim obratovanjem, ki ponuja tudi tedenske brezplačne igre večjih in manjših razvijalcev.

Brezplačna igra tega tedna je avantura Deliver Us Mars, ki je v bistvu nadaljevanje igre Deliver Us The Moon iz leta 2019. Obe je razvil KeokeN Interactive, original pa nam je spovedal zanimivo štorijo, ki se vrti okoli prihodnosti, kjer Zemlji zmanjka naravnih surovin, zato se za svoje preživetje zanašajo na Luno. A glej ga zlomka, s kolonijo na Luni izgubijo stik, nakar je na našega osamljenega astronavta padla naloga, da razišče kaj točno se je zgodilo tam zgoraj in kako morda rešiti preživetje človeštva.

Igro Deliver Us the Moon je odlikovala vrhunska atmosferičnost in občutek izoliranosti, po teh korakih pa gre tudi nadaljevanje, ki se dogaja 10 let po izvirniku, naša misija pa je tokrat skok proti oddaljenemu Marsu, kjer bo treba nazaj pripeljati ARK vesoljske ladje in zopet, kaj pa drugega, rešiti človeško civilizacijo.

Deliver Us Mars vas čaka tule, ponudba pa bo na voljo do 30. novembra, ko na vrsto prideta novi brezplačnici Jitsu Squad in Mighty Fight Federation.

Trgovina Epic Games Store te dni ponuja tudi obsežno Black Friday razprodajo, ki poskuša Steamovi konkurirati na unikaten način. V trgovini si namreč lahko pridobite poseben kupon, ki znižanim cenam poseka še dodatnih 33 %, vsaka kupljena igra pa vam nato povrne kupon, zraven pa boste na račun dobili povrnjenih še 10 % od vsakega nakupa, ki stane vsaj 14,99 €.

Na ta način lahko pridobite nekatere igre ceneje kot pa kjerkoli drugje. Alan Wake 2 je denimo že zdaj ekskluziven tej trgovini, s tem vštetim popustom pa je zdaj cena znižana na 33,49 €. Na enak način si lahko pridobite Cyberpunk 2077 in njegov dodatek Phantom Liberty, ki v znižanem paketu prideta 37,51 €. Tu je še Final Fantasy 7 Remake Integrade, ki je znižan na 26,79 €.

Black Friday razprodaja traja do 28. novembra, na ta dan pa bo potekla tudi veljavnost teh kuponov.

Umetna inteligenca zna zdaj ustvarjati tudi kratke video posnetke

0

Umetna pamet zlagoma pridobiva na uporabnosti in evolucija njenih algoritmov je naravnost neverjetna. Najprej smo bili fascinirani nad tem, da se zna nek bot z nami pogovarjati in celo vsakič spisati povsem unikatne odgovore, a ni dolgo trajalo, da je stvar preskočila samo ustvarjanje besedila in se je njena uporabnost preselila tudi na ustvarjanje slik.

Zdaj lahko svoje posebne podobice, preko preprostega tekstovnega ukaza, oblikuje že vsak in naslednja stopnja iz tega je postala logična: ustvarjanje videoposnetkov, kjer bo uporabnik vtipkal svoje želje v pogovorno okno in to bo že dovolj, da se vam bo na ekranu izrisala slika v gibanju.

Svojo verzijo takšnega programa je najprej razkrilo podjetje Stable Diffusion, ki je do sedaj umetno inteligenco izrabljalo samo za ustvarjanje slik, zdaj pa bo kmalu začelo ponujati tudi možnost ustvarjanja videoposnetkov. Tehnologija Stable Video Diffusion je zdaj sicer zaenkrat samo v testni fazi in je namenjena v raziskovalne namene, njena uporaba pa je za zdaj še močno omejena.

Novo orodje lahko ustvari posnetke, ki so krajši od 4 sekund, ne zna ustvariti oziroma izrisati teksta, ne ponuja možnosti fotorealističnih posnetkov in kamere ni moč nadzorovati. Kljub vsemu temu je stvar impresivna, saj zna izrisati marsikaj v gibanju – še posebej je impresiven sprehod astronavta po Luni, saj filter zamaskira dejstvo, da ne gledamo ravno v fotorealistični posnetek.

Kot pri vsaki stvari glede umetne inteligence je zanimivo gledati že v rojstvo takšne orodja, ki bo zagotovo čez kakšno leto že povsem drugačno in obogateno z dodatnimi funkcijami. Na uradni strani lahko že izpolnite prijavnico in se uvrstite v čakalno vrsto za testno verzijo, ki bo ponujala ustvarjanje takšnih posnetkov kar preko njihove internetne strani, čeprav kakšen datum glede tega trenutno še ni znan.

Lenovo Legion Go – velikan prenosnih konzol

V Sloveniji se moramo domeniti, kakšno ime bomo nadeli novi kategoriji PC-jev, ki jih lahko s sabo vzamemo na pot in jih je v popularnost izstrelil Valvov Steam Deck. Zadev ne moremo označiti za prenosno konzolo, saj so to v bistvu miniaturni PC-ji, po drugi strani pa niso to niti prenosni računalniki, saj človek ob tem takoj pomisli na prenosnike. Ročni PC ali pa ročni računalnik pa se sliši naravnost trapasto, zato bom zadevo zaenkrat poimenoval prenosna konzola, dokler se nekdo ne spomni nekaj pametnejšega.

In tem stvarem bo treba natakniti neko oznako, saj novih in novih izdelkov kar ne zmanjka. Omenili smo že Steam Deck, nakar je njegovo idejo kopiralo podjetje ASUS, ki je spočelo svojega predstavnika ROG Ally, zdaj pa se je vmes vmešal tudi Lenovo, ki nam je na test darežljivo poslal svojo lastno verzijo takšne prenosne konzole, ki so jo poimenovali Legion Go.


SPECIFIKACIJE

  • Ime naprave: Lenovo Legion Go
  • Procesor: AMD Ryzen Z1 Extreme
  • Zaslon: premer 22,3 cm, maksimalna ločljivost 2560 x 1600, v razmerju stranic 16:10
  • Osveževanje zaslona: 144 Hz
  • Pomnilnik: 16 GB LPDDR5
  • Disk: 512 GB NVMe M.2 SSD
  • Cena: 899 €
  • Nakup: Mimovrste

VIDEO RECENZIJA


Da smo ta izdelek v naslovu te recenzije poimenovali za velikana ni naključje. Tole je namreč največja in hkrati najtežja od vseh prenosnih konzol, ki smo jih testirali doslej in da tole ni neka plastična igračka ti je jasno že takoj, ko paket prejmeš v roke, saj je ta dovolj velik, da bi se v njem skrival kakšen malo manjši igričarski prenosnik.

Pri razpakiranju takoj naletiš na prijetno presenečenje: prenosno torbico! Ta je na voljo tudi ob nakupu Steam Decka, a je umanjkala pri ASUS Allyju, tule pa nosi fino črno barvo, ki ima spredaj odtisnjen logotip podjetja. Znotraj paketa se nahaja še polnilnik z USB-C priklopom in krpica za čiščenje zaslona, ki bo tule zaradi glomaznega ekrana prišla še kako prav.

Ravno zaslon je tisti, ki vam najprej skoči v oči, ko Legion Go končno primete v roke. Je naravnost gromozanski in pošten odmik od tega, kar ponuja konkurenca. Steam Deck in ROG Ally ponujata nekako isto velik zaslon, ki v premer meri 17,78 cm, medtem ko je Legion Go skočil na naslednjo stopničko in nam ponudi ekran, ki v premer meri kar 22,3 cm.

legion go
Gre za velikana prenosnih konzol, a ogromen ekran mi je osebno prijal, bi pa osebe z manjšimi dlanmi znale potožiti nad velikostjo kontrolerjev.

Morda bi se zdela takšna velikost zaslona komu pretiravanje, a meni osebno je všeč in potihem priznam, da ne bi imel proti, če bi v roke dobil še kaj večjega. Pri teh ročnih konzolah se mi je namreč vedno zdelo, da so najbolj priročne za poganjanje iger, kjer dogajanje spremljamo iz izometrične perspektive, za kakšne prvoosebne streljanke pa se mi je zdel premajhen. Legion Go me je začel prepričevati v nasprotno, tako da je tule zaslon dovolj velik, da se lahko lotim igranja kakšnega Cyberpunka 2077 in svoje odločitve ne obžalujem. Sicer je izkušnja na pravem monitorju ali televizorju še vedno boljša, a dejstvo ostaja, da mi je bil velik zaslon privlačen in bi ga izpostavil za največji plus te naprave.

Specifikacije zaslona so igričarske: gledamo v IPS panel, maksimalne ločljivosti 2560 x 1600, v razmerju stranic 16:10, največja frekvenca osveževanja pa znaša 144 Hz. Tudi to je daleč pred najbližjim zasledovalcem ROG Allyjem, ki zmore samo 120 Hz in ločljivost 1920 x 1080, si pa te dve napravi delita enako čipovje AMD Ryzen Z1 Extreme in enako količino pomnilnika DDR5, ki ga je tule 16 GB. Legion Go podpira do 1 TB velik disk za shranjevanje podatkov, v napravi pa dobimo 512 GB SSD disk. Ker je zaslon tako velik mi je kar malce žal, da je tole samo navaden LCD in da se Lenovo ni odločil za OLED. Odkar je Valve najavil prenovo Steam Decka z OLED zasloni se mi zdi, da bodo zdaj ti postali standardi za vsako prenosno konzolo in zdi se mi, da se je Lenovo tule malce uštel.

Ni pa želel ničesar prepustiti naključju kar se tiče gumbov, ki jih tule srečamo na praktično vsakem centimetru naprave. Na levi strani najdemo enega zgoraj, ki je namenjen odpiranju Lenovovih aplikacij, pod njim pa se nahaja paličica za premikanje, nakar najdemo križne gumbe in še dva dodatna gumba, ki pa v igrah navadno sprožita funkciji “Start” in “Options”. Na desni strani se zgoraj prav tako nahaja gumb za dostop do hitrih nastavitev, potem so tu standardni štirje gumbi X, Y, B in A, pod temi pa se nahaja še ena paličica, pod njo pa se skriva sledilna ploščica, ki nam lahko služi kot priročna miška. Gumbi so sicer lepo razporejeni, a morda bi bilo bolj smotrno, da bi gumba za Lenovo aplikacije postavili spodaj levo, saj je moj mišični spomin neprestano pritiskal ob dvojec na vrhu. Prav tako so križni gumbi malce preveč vtisnjeni v napravo in ne ponujajo zadovoljivega občutka ob pritiskanju.

legion go
Prisoten je tudi utor za microSD kartice in 3,5 mm vhod za slušalke. Ventilatorji svojo nalogo dobro opravijo, a tako kot vse takšne naprave je tudi Legion Go ob polni obremenitvi kar glasen.

Z gumbi tule še niti približno nismo zaključili. Na zgornji strani najdemo dva za višanje in nižanje glasnosti, potem so tu ramenski gumbi in sprožilniki, nakar na hrbtni strani najdemo še štiri dodatne gumbe. Gumbov je tako cel kup, a več ne pomeni vedno boljše. Ob držanju naprave ti namreč lahko gredo kar malce v napoto, saj lahko ob večjem stisku nehote sprožiš desni ramenski gumb, ki zaobjema skoraj celo stranico, tisti štirje na hrbtnem delu pa so v bistvu neprestano pod prsti, kar da malce neprijeten občutek ob držanju. Na vrhu najdemo še gumb za vklop in izklop naprave, gumba za prilagajanje glasnosti ter utor za microSD kartice.

Imajo pa vsa ta pritiskala smisel, saj Legion Go omogoča odstranjevanje desnega in levega dela, ki ju nato ločeno poprimemo v roke in z njima daljinsko upravljamo z napravo. Stvar je kopija tistega, kar nam je predstavil Nintendo Switch, ob dela pa lahko tule odstranimo preko majhnega zatiča in ju nato zopet enostavno pritrdimo nazaj gor. Ko kontrolerja odstranimo naprava to takoj zazna in preklopi na alternativno nadzorno shemo, na nas pa je, kako bomo to izkoristili. Legion Go na zadnji strani vsebuje priročno stojalo in zaslon lahko tako stoji samostojno, mi pa na njem igramo igre ali pa si ogledamo kakšen del televizijske serije. Lahko gremo celo korak dlje in desni kontroler posadimo na posebno stojalo, nakar se ta del spremeni v nekakšno stoječo miško, ki je priročna bodisi za prvoosebne streljanke ali pa za igranje strategij. Nadzor je sicer še vedno malce neroden in zahteva nekaj privajanja, vendar pa se da z njo malce bolj finomehanično nadzorovati igre, ki primarno niso namenjene igralnemu ploščku.

legion go
Robovi ob straneh, ki jih držijo dlani, niso zaobljeni, zaradi česar po daljši uporabi postanejo malce neudobni.

Ideja takšne miške je sicer dobra, vendar pa se zatakne pri izvedbi. Kontroler v tem načinu enostavno ne sede dobro v roko, pri držanju pa vas znajo motiti razni gumbi in gola stran, ki jo priklopimo na napravo. Stvar lahko sicer izrabimo tudi za kaj drugega kot igranje iger, saj naslonjen ekran lahko služi tudi kot televizor, tako da lahko gor zaženemo Netflix, kontroler v roki pa nam v tem primeru služi kot daljinec.

Ko smo že pri udobju moram omeniti še en minus, zaradi katerega sem začuden, da je prišel v končno verzijo. Legion Go ima namreč zaradi nekega razloga dokaj ostre robove tudi tam, kamor ob uporabi naslanjamo dlani. Tako ROG Ally kot Steam Deck imata ta del zaobljen, medtem ko se ti tu ob daljšem držanju stvar zarine v dlan in občutek po kakšni uri postane neprijeten, če ne že kar malce boleč.

Pri poganjanju iger so prenosni PC-ji zdaj na stopnji, ko lahko poganjajo tudi najnovejše igre in ob tem držijo stabilne sličice na sekundo. Situacija se seveda razlikuje od igre do igre in sam sem jih testiral peščico iz raznoraznih žanrov. The Last of Us Part 1 je bil igralen, čeprav so me nastavitve opozarjale, da stvarca nima dovolj grafičnega pomnilnika za stabilno delovanje. Kljub temu sem se zabaval v 30 sličicah na sekundo pri spodobni ločljivosti, v zaprtih prostorih pa je številka skočila tudi na štiridesetico in mestoma celo malo več. Odprtosvetni Elden Ring je prav tako targetiral 30 sličic na sekundo in res je neverjetno, da lahko tako čudovite naslove poganjamo na neki napravi, ki jo lahko držimo med poležavanjem v postelji ali pa čepenjem na WC-ju.

Pri novejših naslovih je bolj kot ne treba targetirati 30 sličic na sekundo, a pri tistih bolj preprostih igrah se lahko zabavamo v bolj tekoči sliki. Hades je denimo zlahka presegal tudi 100 sličic na sekundo, predelava Tony Hawk’s Pro Skater pa je držala stabilnih 60 sličic na sekundo. Tudi Forza Horizon 5 se je obnesla dobro in mestoma dosegala številko 60, čeprav so bili prisotni tudi padci. Pozabaval sem se tudi z emulatorjem za Nintendo Switch, ki je bil zmožen poganjati Red Dead Redemption pri stabilnih 30 sličicah na sekundo, Super Mario Bros. Wonder pa je prav tako dobro deloval, čeprav je občasno potreboval nalagati senčilnike.

legion go
Odstranljivi kontrolerji nam ponudijo možnost alternativnega igranja, za gledanje serij pa se spremenijo v priročen daljinec.

Treba se je zavedati, da so bili ti rezultati doseženi ob najbolj požrešnem načinu jemanja električnega toka, ki hkrati tudi najhitreje pomalica baterijo. Tako boste ob takšnem igranju polno baterijo izrabili v kakšni uri in pol, moč pa je preklopiti tudi na počasnejši način delovanja, ki pa seveda tudi zniža sličice na sekundo. Kakšen Hades je pri balancirani porabi tako še vedno igralen, a takrat pozabite na preseganje 100 sličic na sekundo.

Lenovo bi lahko malce bolj poskrbel za programersko plat svojih aplikacij, ki bi morale nuditi nekakšne bližnjice do najbolj uporabnih funkcij. Navigacija po Windows 11 samo preko kontrolerja zna komu povzročati sive lase, saj je velikokrat treba tapkati po zaslonu in na pomoč klicati zaslonsko tipkovnico, ko stvari ne delujejo. Prisotna je sicer aplikacija Legion Space, a ta je v bistvu bolj kot ne trgovina in je uporabna samo za nastavljanje raznih funkcij naprave kot je izklop in vklop RGB osvetljave pri paličicah, pri navigaciji po Windowsih pa se nikakor nisem mogel priučiti, kako točno bi sprožil desnega klika miške, kar bi mi olajšalo marsikak glavobol.

legion go
Pozabil sem omeniti barvitost zaslona, ki je impresivna in to ljub temu, da ne gledamo v OLED ekran.

Lenovo Legion Go je celokupno vzeto priročna naprava, ki najbolj navduši s svojim ogromnim ekranom in strojnimi mišicami, ki trenutno predstavljajo vrh takšnih izdelkov. Razporeditev gumbov bi bila lahko malce boljša in komaj čakam, da uporabniški priročnih pridobi še nekaj popravkov in nadgradenj, ki bodo navigacijo po sistemu naredile bolj priročno in hitrejšo.

Legion Go se pri nas prodaja po ceni 899 €, kar je sicer dražje od konkurence, a tako velik zaslon s takšnimi specifikacijami pač zahteva svoj davek in treba se je zavedati, da je tole v bistvu PC, vsi pa vemo, da so cene teh, še posebej igričarskih, še veliko višje.

Eminem zaradi nekega razloga prihaja v Fortnite

Trenutna sezona Fortnita imenovana OG je v igro privabila rekordno število igralcev in razvijalec Epic Games namerava žezlo kovati, dokler je to še vroče, zato za zaključek pripravlja dogodek tako velikih razsežnosti, da bo vase posrkal tudi rappersko legendo Eminema.

Ne štejem več kolikokrat je ob prehodih sezon in poglavij v Fortnitu nekaj počilo, vendar so Epic Gamesu očitno všeč te megaeksplozije, tako da tudi tokrat pripravlja kataklizmični dogodek, uradno imenovan The Big Bang. Ta se bo sprožil 2. decembra ob 20.00 in bo postoril “evolucijo na vseh stvareh, ki jih poznamo” in bo na koncu “predstavil zapomljiv dogodek”.

To je v bistvu vse, kar je znanega uradno, a pridni kopači po datotekah so iz teh ven zbrskali celo goro nerazkritih podrobnosti. X-ov uporabnik Hypex je prišel do informacij, da se naj bi v igri pojavil dobro znani rapper Eminem, ki bo očitno v igri priredil čisto pravi koncert, za povrh pa bomo v igri dobili nekaj preoblek z njegovo podobo. Žal se očitno nikomur ni zdela dobra ideja, da bi v igro predelal tudi njegovo superherojsko Robinovo preobleko, ki smo jo videli v spotu Without Me.

Da govorice držijo je potrdil tudi Eminemov uradni X račun Marshall Mahers, ki je ob kratki posnetek pripisal datum 2. december in očitno bo njegov nastop imel neke reference na babice, ki igrajo Fortnite.

Na koncu je stvar potrdil Epic tudi uradno in zraven pokazal tudi uradno sličico preoblek, tako da bomo očitno vendarle dobili Eminemov superherojski kostum, ki pa bo očitno malce manj kontroverzen kot pa v videospotu.

Ni pa to edina stvar, ki prihaja v to igro, saj namerava očitno Epic dodobra spremeniti naše navade preigravanja zato bo uvedel trojico novih igralnih načinov. Eden od njih se imenuje The Lego Mode, v tem pa bomo lahko nastopali v vlogi prisrčnih Lego figuric, igranje pa se bo vrtelo okoli kovačenja opreme in grajenja. Potem je tu Fortnite Festival, ki bo igralcem omogočal igranje raznih instrumentov tipa bobni, kitare, za povrh pa bomo lahko tudi peli in vse to počeli ob spremljavi glasbe umetnikov Lady Gaga, Linkin Park, Alice Cooper, Toto in Imagine Dragons.

Tretji igralni način se bo imenoval Rocket Racing, ki bo predstavil čisto pravo dirkanje, čeprav več podrobnosti o tem še niso jasne. Ti trije igralni načini naj bi bili uvedeni postopoma: 7. decembra bomo dobili Legice, dan kasneje bo uveden Rocket Racing, nakar bomo 9. decembra dobili še Fortnite Festival.

Slovenska vlada podprla zakon, ki nas primakne korak bližje prevedenemu iPhonu

0

Ta naša ljuba in čisto prevečkrat zapostavljena slovenščina bi znala kmalu dobiti nekaj dodatne podpore iz strani tehnološkega sveta, saj je vlada pred kratkim podprla predlog novele, ki se osredotoča o javni rabi slovenščine – specifično gre v tem primeru za njeno rabo v digitalnem svetu.

O tem poroča spletna stran MMC in ta novica o noveli je vsekakor dobra. O dogajanju je spregovorila ministrica za kulturo Asta Vrečko, ki se je dotaknila originalnega zakona o javni rabi slovenščine, ki je bil sprejet leta 2004. Ta je danes zastaran, saj se takrat enostavno ni upoštevalo kako močno bo digitalni svet prevzel vsa naša življenja in kako hitro se bo na tem področju naredil napredek tudi glede uporabniških vmesnikov, ki jih zdaj srečamo na praktično vsaki napravi: od PC-jev, telefonov, konzol, avtomobilih in celo stvareh, za katere je bila včasih internetna povezljivost zgolj znanstvena fantastika kot so hladilniki in pralni stroji. Presneto, še za električne zobne krtačke danes dobimo aplikacijo, ki nato spremlja naše navade pranja zob.

Skratka, pri vsemu temu so bile že dolgo potrebne spremembe in te zdaj končno očitno prihajajo. Asta pravi, da bodo prevedeni operacijski sistemi in uporabniški vmesniki s sabo prinesli samo pozitivne stvari, saj bomo s tem ohranjali jezik pri mlajših uporabnikih, ki zaradi marsikakšnih neprevedenih tujk uporabljajo po svoje tolmačene originalne besede, hkrati pa bo uporaba teh naprav bolj priročna tudi za starejše, ki imajo že tako težave z novodobno tehnologijo, nakar se morajo ukvarjati še s tujim jezikom.

Pri tem je Asta pohvalila Microsoft, ki je svoj operacijski sistem Windows poslovenil tri desetletja nazaj in okarala Apple, ki kljub številnim slovenskim uporabnikom sistemov iOS, iPad OS in MacOS še vedno ni prevedel v slovenski jezik. Kakor vemo se Apple težko prisili, da naredi kakršnekoli spremembe, razen če se to zakonsko zahteva. Na ta način je bil prisiljen opustiti svoj sistem polnjenja naprav preko vhoda Lightning, naslednje leto pa bo preskočil tudi na bolj varen sistem SMS-ov RCS, ki ga že dolgo uporablja Android.

Novi zakon, ki ga mora zdaj sprejeti še državni zbor, bi tako lahko igral ključno vlogo pri temu, da bi Apple vendarle prevedel tudi svoje operacijske sisteme. Za konec se je Asta dotaknila tudi vprašanja podnapisov na pretočni platformi Netflix, ki sicer vsebujejo hrvaške podnapise, a slovenskih žal ne. Te stvari sicer ureja evropska direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah, ta pa v sebi vsebuje pravilo, da so takšne stvari regulirane glede na zakone države, kjer so registrirane. V primeru Netflixa je to Nizozemska, novi zakon pa bi pripomogel, da se v Evropski uniji lahko bolje zavzemamo za pravice manjših jezikovnih skupin in držav.

Nova South Park igra dobila prvi igralni napovednik a še vedno ne vemo, kaj ta igra sploh je

0

Prihaja nova South Park igra, a če ste upali, da bomo dobili nekakšno nadaljevanje odličnih poteznih RPG izvedenk The Stick of Truth in The Fractured but Whole, potem boste gromko razočarani. Za razvoj je namreč poprijel založnik THQ Nordic, ta pa je izdelavo zaupal razvijalcu Question in prihajajoči South Park: Snow Day se bo igralno povsem umaknil od prejšnjih iger, spremembe pa se bodo zgodile tudi na grafičnem področju.

Snow Day bo prepoznavno druščino fantov, ki jo od vedno zastopajo Stan, Kyle, Cartman in Kenny, prelevil v polno 3D obliko, igra pa bo nekakšna sodelovalna avantura, kjer se bodo v eno ekipo združili štirje igralci in se nato, preoblečeni v fantazijska oblačila, ki jih poznamo še iz serije in tudi igre The Stick of Truth, spravili v obračune proti nasprotnikom. Ni še točno jasno, kako bo tale stvar sploh potekala in če bo Snow Day vseboval zgolj PvP bitke ali pa se bomo ekipno borili proti računalniško vodenim nasprotnikom kot je to denimo v igri Warhammer: Vermintide.

Kaos na bojišču bo konkreten in očitno bo igra vsebovala tudi nekaj zgodbe, saj bodo liki ves čas nekaj čebljali in komentirali naše igranje, kar bi v golih PvP bitkah postalo brž utrujajoče. Razvijalec THQ Nordic še vedno ne želi povedati kakšnih konkretnih informacij, vemo pa vsaj to, da bomo zopet zastopali vlogo novinca v South Park soseščini, zato nas bodo vsi naslavljali z vzdevkom “New Kid”.

South Park: Snow Day kljub novemu igralnemu napovedniku in dejstvu, da je originalna napoved igre prišla več kot leto nazaj, še vedno nima datuma izida, čeprav bi bila zadeva perfektna za konec leta, ko bodo padle temperature in bomo čisto zares obtičali v zasneženih ulicah. Ko bo igra izšla bo na voljo za PC ter konzole PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch.

Direktor kriptomenjalnice Binance priznal pranje denarja in odstopil od svojega položaja

0

Drama okoli največjih kriptomenjalnic na svetu še kar ne pojenja in vsake toliko dobi nove akterje. Potem, ko je bil leto nazaj aretiran Sam Bankman-Fried, nekdanji vodja zdaj propadle kriptomenjalnice FTX in katerega naslednje leto še čaka sojenje, to pa bi mu lahko naložilo desetletja bivanja izza rešetk, se je zdaj v pošteno godljo zapletla tudi kriptomenjalnica Binance. Ta je bila včasih največji konkurent FTX-a in je od njegovega propada pošteno zrasla, a tudi sama nima čistih rok, čeprav je nekdaj celo razmišljala o odkupu FTX-a.

BBC poroča, da mora zdaj tudi Binance skozi svoje pretrese, saj je bilo podjetje obtoženo pranja denarja, ustanovitelj in trenutni direktor Changpeng Zao pa je te obtožbe priznal in bo zaradi tega odstopil od svojega položaja, namesto njega pa bo na vodilni položaj zdaj stopil Richard Teng. Zao pravi, da si bo vzel malce dopusta in bo obdržal večinski delež podjetja, a ni še jasno, ali bo zaradi vseh obtožb šel tudi za nekaj časa v zapor.

Podjetje Binance bo moralo zaradi svojega nezakonitega poslovanja plačati kazen v višini 4,3 milijarde dolarjev. To poravnavo je izterjala predvsem ameriška komisija za trgovanje z blagovnimi terminskimi pogodbami (CFTC), ki je Binance obtožila, da podjetje nima zapostavljenega prav nobenega procesa, ki bi preprečil trgovanja s terorističnimi entitetami in pranje denarja.

Ameriško ministrstvo za pravosodje je ob tem dodalo, da je med avgustom 2017 in aprilom 2022 na Bitcoin.com prišlo do direktnih Bitcoin nakazil v vrednosti 106 milijonov dolarjev, ki so prišle iz strani Hydre. Hydra je ruski “darknet”, ki ga tamkajšnji kriminalci radi uporabljajo za nelegalno izmenjavo dobrin. Binance naj bi tudi omogočil prelil več kot 900 milijonov dolarjev med ameriškimi in iranskimi uporabniki, denarci pa so leteli tudi na račune uporabnikov v Siriji in rusko okupirane regije Krim, Doneck in Lugansk.

Binance bodo po izplačani kazni lahko še naprej normalno poslovale, tako da so se zaenkrat izognili usodi FTX-a. A njihovih težav še ni konec, saj jih je junija letos tožila tudi komisija za vrednostne papirje in borzo, ki pravi, da je kriptomenjalnica omogočala trgovanje z neregistrianimi vrednostnimi papirji in da je kršila ameriške zakone glede zaščite vlagateljev. Podjetje Binance pravi, da kriptovalute ne spadajo pod to zakonodajo in bo iskalo svojo pravico na sodišču.

Po paysafecard v VALÚ Market – enostaven nakup z mobitelom

0

VALÚ Market je trgovina znotraj aplikacije VALÚ, v kateri lahko enostavno kupite predplačniške kartice paysafecard kar iz svojega domačega naslanjača.

Predplačniška kartica paysafecard je varen in enostaven način plačevanja na spletu. Na voljo je v več ko 650.000 prodajnih mestih po vsem svetu oz. na več kot 1.100 prodajnih mestih v Sloveniji, z možnostjo unovčenja v več kot 1000 igrah in spletnih trgovinah. Tako predplačniška kartica paysafecard kot tudi račun myPaysafe omogočata tudi enostaven nadzor vaše porabe, kar pomeni, da ne boste zapravili več, kot ste nameravali.

VALÚ in paysafecard skupaj predstavljata najenostavnejši način plačila iger in nakupov znotraj iger – kadarkoli v dnevu, saj nakup opravite kar na svojem mobitelu.

Odprite aplikacijo VALÚ, izberite sklop Market in nato paysafecard. Izberete želeni znesek in potrdite plačilo. PIN za uporabo paysafecarda najdete v sklopu Moje QRte.

Sam Altman se je zopet vrnil na čelo podjetja OpenAI

0

Drama okoli podjetja OpenAI, ki je širši publiki poznan po svojih umetnopametnih rešitvah ChatGPT in DALL-E, je očitno končno zaključena. Po presenetljivi novici, da je bil iz čela podjetja odpuščen Sam Altman, ki je bil hkrati tudi ustanovitelj podjetja OpenAI, so se dogodki začeli nizati eden za drugim.

Sam je bil najprej povabljen na ponoven razgovor z upravnim odborom, ki je po svoji nepremišljeni potezi kazal znake sprave, nakar so ga zopet nagnali iz pisarn, saj se je odbor odločil za direktorja postaviti bivšega voditelja Twitcha Emmetta Sheara. Jezni Sam je uteho iskal pri Microsoftu, čigar vodja Satya Nadella je takoj najavil, da bo Sam pri njih vodil novo ekipo, ki se bo ukvarjala z razvojem napredne umetne inteligence.

Vendar pa želje Sama medtem niso usahnile in ta je ves čas zatrjeval, da se kljub vsemu kreganju želi vrniti na vodstveni položaj svojega bivšega podjetja. Na OpenAI je zagotovo ves čas pritiskal tudi Microsoft, ki je v umetnopametne algoritme OpenAI-ja prelil milijarde dolarjev, zato se je tudi hitro začela govorica, da je Satya ponudil Samu zaposlitev samo zato, da bi zaustavil padec vrednosti delnic podjetja Microsoft, ki so se začele kmalu po prvi novici, da je OpenAI izgubil vodstvo.

Na odbor pa so začeli vršiti pritisk tudi zaposleni, ki so ostali zvesti svojemu bivšemu voditelju in skoraj celotna ekipa, ki šteje več kot 700 ljudi, je zagrozila z odpovedjo, svoje talente pa bi nato preselili k Microsoftu.

Grožnje in pritiski so očitno obrodili sadove, saj je odbor naposled le popustil in na X-u najavil, da se bo Sam Altman zopet vrnil v vodilno vlogo OpenAI-ja. Njegova odpustitev in ponovna vrnitev pa bo zahtevala določena žrtvovanja, saj je bil razpuščen originalni odbor, novega pa bodo na začetku sestavljali nekdanji soizvršni direktor Salesforca Bret Taylor in Larry Summers, ki je bil prej minister za finance ZDA, dvojcu pa se bo pridružil še trenutni direktor Adam D’Angelo. Skupaj s Samom se bo v podjetje vrnil tudi Greg Brockman, ki je prej služil v funkciji predsednika podjetja, a je nato v znak podpore Samu odstopil od tega položaja.

S tem dejanjem se je tudi zaključila panika glede nadaljnjega obratovanja programa ChatGPT, ki je postal že sestavni del vsakdanjika marsikakšnega delavca in študenta. Z razpletom dogodkov je zadovoljen tudi Microsoft, ki bo zdaj zagotovo poskušal dobiti nekaj sedežev znotraj upravnega odbora.