Navadno založniki pripravijo “Launch” napovednike kakšen dober teden pred izidom, a Activison se preprosto ni mogel zadržati in nam je takšen video za igro Call of Duty: Modern Warfare 2 serviral že kar danes, medtem ko je izid nekje tri tedne stran.
Napovednik je čisto COD-jevski, kar pomeni veliko akcije, dobro režiranih vmesnih sekvenc, dobili pa smo tudi nekaj kadrov iz igranja, ki zopet ne bo ravno spreminjalo igralne formule. Osebno sem velik oboževalec Call of Duty enoigralskih kampanj, saj so te ravno dovolj dolge in zanimive, da se počutiš, kot da sodeluješ v nekem visokoproračunskem akcijskem filmu.
O zgodbi se mi sicer ne sanja preveč, a že zdaj lahko vidim, da bomo med igranjem velikokrat morali sodelovati z drugimi člani ekipe, se počasi smukati skozi podrast in vsake toliko usklajeno napasti kakšno sobano, ves ta čas pa bomo imeli ob roki sodobne tehnološke igračke in seveda cel kup najmodernejših orožij, ki bodo v stopnjah povzročila pravi kaos.
Pred kamere se vračajo tudi našo stari kameradi, ki jih zastopajo Captain Price, Ghost in Soap. Zgodba se bo dogajala tri leta po prvencu iz leta 2019, Captain Price pa je v tem času oblikoval elitno vojaško enoto Task Force 141, kateri se bo zdaj pridružil novinec Vargas. Naša enota se bo v Modern Warfare 2 spopadla z različnimi nasprotniki, prvič v seriji Call of Duty pa se bomo postavili po robu mehiškemu kartelu Las Almas.
Call of Duty: Modern Warfare 2 izide 28. oktobra, a če zadevo slučajno prednaročite, potem boste kampanjo lahko igrali že dober teden prej in sicer 20. oktobra. Bodite le pripravljeni na zasoljeno ceno, saj zadeva na Steamu zase zahteva 70 €.
Časi, ko si lahko kadarkoli zlomil zaščito konzole in nato na njo nameščal svojo vsebino, so že davno za nami, a včasih je bila scena “jailbreakanih” konzol še posebej pestra. Tudi v Sloveniji so celo uradne trgovine v zameno za nekaj evrov same ponujale lomljenje zaščit konzol PlayStation 3 in Xbox 360, tako da sta bili ti dve na stopnji piratstva skoraj enakovredne PC-jem.
Dandanes je situacija popolnoma drugačna. Čeprav je hekerjem sčasoma uspelo zlomiti zaščito konzole PlayStation 4, je bila zadeva nato hitro zakrpana in pirati so bili tako obsojeni na konzole, ki so v sebi vsebovale starejšo verzijo programske opreme in niso nikoli smele niti povohati interneta. Xbox One se je po tej strani odrezal še bolje in ta konzola vse do danes še vedno ni bila zlomljena.
Zdaj prihajajo poročila, da je bila zlomljena tudi programska oprema najnovejše konzole PlayStation 5. Za njo stoji modder SpecterDev, ki je na Twitterju ponosno objavil svoj dosežek in nato kodo spravil tudi na GitHub, zraven pa je uporabnike še opozoril, da stabilnost ni ravno najboljša.
Še en modder Lance McDonald je nato zadevo pokazal v praksi in na posnetku je pokazal, da lahko zdaj namesti zunanjo vsebino. Inštaliral je skrivnostno datoteko, za katero se je nato izkazalo, da je to grozljivka P.T. – nesrečni preklicani projekt, ki je bil nato odstranjen iz PlayStationovih strežnikov.
Using the new PS5 hack, Kempy managed to edit the whitelist on PS5 which prevents you from playing certain PS4 games (yes, such as P.T.) on the console. He doesn't have access to a copy of P.T. on his account, sadly. But tested it with Robinson: The Journey and it works. https://t.co/a4QV9tAoh6
Kaj torej to pomeni? Bo PlayStation 5 zdaj kar naenkrat postal piratski raj? No, ne ravno. Kot prvo zadeva deluje samo na konzolah, ki vsebujejo vdelano programsko opremo, verzije 4.03. Ta je izšla lani v oktobru in če ste v enem letu vsaj enkrat konzolo povezali na splet, je konzola zdaj že posodobljena in ta hekerski podvig ne deluje več.
Prav tako zaščita ni bila povsem zlomljena. SpecterDevu je uspelo konzolo pripraviti do tega, da bere in zapiše datoteke, a zaenkrat nobene igre ni mogoče zagnati, zato zgornji poskus iz strani Lanca ne ponuja nobenega igralnega videa P.T.-ja, ki že tako ali tako ni združljiv s konzolo PlayStation 5. Zanimivo pa je, da je nato nekomu preko tega hekanja uspelo zaobiti tudi združljivost konzol in namestiti kopijo igre Robinson: The Journey, ki je PlayStation 5 ne podpira. Morda se enako zgodi tudi za P.T. in tako ta igra ne bo za večno utonila v igričarsko pozabo.
Zadeva je tako za končnega uporabnika dokaj nekoristna in dvomimo, da bo Sony zaradi tega preveč zgubljal spanec, a vseeno je zanimivo videti, da “jailbreak” scena ni še povsem mrtva.
Franšiza Monster Hunter iger ima zelo obsežno in zelo vročekrvno bazo privržencev, ki se za vsak nov del, ki jim ga podeli Capcom, praktično stepejo. Igre Monster Hunter marsikdo primerja z Dark Soulsom, a to je zmotno, saj razen tretjeosebnega pogleda, igre ne nosijo praktično nobenih skupnih lastnosti. Poanta Monster Hunterja je namreč treniranje orožij in nabiranje opreme, to pa lahko naredite samo preko pobijanja okoliške favne, katera je zelo raznolika in nevarna. Tu je tudi vidik ponavljajočih se opravil, saj boste za najboljšo opremo potrebovali goro sestavin, te pa padajo samo iz riti pošastkov in šefov, ki jih bo treba uničiti večkrat zaporedoma.
Če vam vse to diši, potem vam bo zagotovo všeč tudi nova igra Wild Hearts, na tej frišni franšizi pa dela založnik EA, ki je v partnerstvo povabil Koei Tecmo. Rezultat sodelovanja je grafično čudovit naslov, ki pa niti približno ne skriva svojega vzornika in če se ob koncu napovednika ne bi izrisal naslov igre, potem bi ga lahko hitro zamenjali za kakšen nov del Monster Hunterja.
Tudi Wild Hearts bo nosil japonsko tematiko, kar je malce čudna izbira, saj bi se ravno na tem področju lahko EA najbolj ločil od konkurence. A po drugi strani se je Monster Hunter največ prodal ravno v deželi vzhajajočega sonca, zato nas zopet čaka barvita okolica, široki travniki in ogromne pošasti.
Sedem minut dolg igralni napovednik igralcu na pot postavi samo ogromnega merjasca, ki se ga je nujno treba čim hitreje odkrižati in začne se divji spopad. Wild Hearts si bo očitno sposodil tudi pomanjkljivosti Monster Hunterja, kamor lahko uvrstimo zmedeno kamero, ki ob takšnih titanskih nasprotnikih večkrat ne ve, kaj bi sama s sabo, zato velikokrat sploh ne vidimo, kaj trenutno počne pošast, saj smo preveč zaposleni v gledanje njegove kosmate zadnjice.
Igralni napovednik pokaže tudi nekaj sodelovalnega igranja in posebnih sposobnosti, kot je grajenje posebnih platform, preko katerih lažje dosežemo slastno in na poškodbe občutljivo glavo šefa. Ti bodo očitno vsebovali več faz, saj merjascu proti koncu zasvetijo čekani, a zaradi tega ni postal ravno preveč nevaren.
Končno bomo lahko v VR pogledu doživeli vsak glavni naslov franšize Half-Life. Uradno je bil sicer na tak način spočet samo en projekt Half-Life: Alyx, za vse ostalo pa so poskrbeli modderji. Nedolgo nazaj smo se tako pozabavali v modifikaciji Half-Life 2 VR, zdaj pa je modder Max Vollmer napovedal predelavo originalne igre, ki bo kmalu prispela na Steam.
Max je na projektu HLVR začel delati leta 2017, vanj pa je šlo ogromno truda. Tako kot Half-Life 2 VR tudi HLVR namreč ne bo samo preprosta selitev pogleda v VR okolico, ampak je avtor poskrbel tudi za polno podporo VR igralnih mehanik, kamor lahko prištejemo verno merjenje z orožji, plezanje po lestvah, pritiskanje na razne gumbe in gledanje v svoje roke, ki jim bomo lahko premikali tudi prste. Za oboževalce izvirnika je tole naravnost sanjski projekt in končno se boste lahko od blizu spopadli s tistim ogromnim pajkom na planetu Xen.
Max je poskrbel tudi za nekaj nadgradenj grafične podobe, saj nekateri liki nosijo boljše teksture, a modifikacija je zelo prilagodljiva, tako da boste lahko kadarkoli omogočili način “Classic”, ki bo izvirno izkušnjo pustil neokrnjeno.
HLVR bo za igranje povsem brezplačen, boste pa potrebovali v svoji Steam knjižnici posedovati kopijo originalne igre. Modifikacija na Steamu izide 20. oktobra, a zadeva je v bistvu na voljo že zdaj. Preko sledeče povezave lahko datoteke prenesete takoj in uživali boste v enaki izkušnji, seveda pa boste morali preko prej omenjene strani sami poskrbeti za namestitev, medtem ko bo verzija na Steamu za vse skupaj poskrbela preko stiska enega gumba.
Ko je EA uradno napovedal predelavo igre Dead Space, sem bil takoj prodan in ob prvem kratkem dražilniku sem poosebil Mortyja z besedami: “You son of a bitch, I’m in.” Franšiza Dead Space je ena mojih najljubših grozljivk in hvalospeve ji pojem, kadarkoli dobim priložnost. Založnik EA je imel leta 2008 za njo velike načrte, a zaradi slabe prodaje je tretji del botroval zaključku sanj, takrat pa je vrata za vedno zaprl tudi originalni razvijalec Visceral.
Na predelavi zdaj dela studio Motive, ta pa je že od samega začetka s tem projektom zelo transparenten. Razvoj smo namreč lahko spremljali od faze, ko stopnje sploh še niso bile sestavljene in res je bilo zanimivo gledati, kako programerji v urejevalniku stopenj prilagajajo različne igralne mehanike in oblikujejo napredno fiziko razpadanja telesc.
Predelava bo zvesto sledila igralnemu taktu originala, tako da bomo zopet stopili v vesoljske škornje Isaaca Clarka, ki se s svojo posadko odpravi na zapuščeno vesoljsko ladjo USG Ishimura, na tej pa ga pričaka pravi pekel. Ena od posebnosti Dead Spaca so bile odlične strelske mehanike, saj si sovrage lahko porazil samo tako, da si jim odstrelil ude, igra pa se je ponašala tudi s posebnim sistemom uporabniškega vmesnika, ki je bil organsko vpeljan v sam svet.
Prvi igralni napovednik nam zdaj pokaže, kaj vse je Motive počel v zadnjem letu in zadeva je videti preprosto slastna. Grafično je zadeva preprosto nadmočna, saj je razvijalec predelal prav vse teksture in na novo posnel animacije in zvočna podajanja. Po novem Isaac ne bo vseskozi tiho in bo pridno čebljal z drugimi člani ekipe, Motive pa je poskrbel tudi za nekaj nove vsebine, ki jo je želel izdelati tudi Visceral, a mu je takrat zmanjkalo časa.
Dead Space je videti kot obvezna igralna naloga za vse ljubitelje grozljivk. Izid je napovedan za 27. januar 2023, igrali pa ga bomo lahko na PC-ju in konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X. Kljub temu, da je tole predelava, bo za njo treba odšteti polno ceno: prednaročilo na Steamu zase zahteva 60 €, medtem ko bo na konzolah treba primakniti 80 €.
Založnik in razvijalec CD Projekt RED je v zadnjih dveh mesecih ponovno oživel. Veliko je k temu pripomogla frišna Netflixova serija Cyberpunk: Edgerunners, ki ni požela samo dobrih kritik, ampak je tudi dvignila igralne številke njihove zadnje igre Cyberpunk 2077, ki so se ji igralci, kljub slabemu izidu, zdaj odločili ponuditi še eno priložnost, nato pa so presenečeno odkrili, da so bile porodne tehnične težave odpravljene in da se pod površjem skriva prav dobra RPG izkušnja.
Poljaki so se včeraj odločili razodeti svoje načrte za prihodnost in ti so resnično konkretni. CDPR bo vse svoje karte vložil v franšizi The Witcher in Cyberpunk 2077, za razliko od prej pa po novem ne bodo delali samo na enem projektu, ampak na več njih.
Največ pozornosti je zaenkrat usmerjeno v Veščeca. O novi trilogiji The Witcher iger vemo že nekaj časa, a razvijalec se ne bo ustavil samo pri njih. Na prvem delu te trilogije zaenkrat dela 150 ljudi, CDPR pa namerava celotno trilogijo zaključiti v šestih letih po izidu prvega dela.
Najavljena pa sta bila še dva ločena Witcher projekta. Prvi, s kodnim imenom Project Sirius, bo nastal v sodelovanju z razvijalcem Molasses By the Flood in bo poleg enoigralske kampanje vseboval tudi večigralsko plat. Projekt je zaenkrat v predprodukciji in na njem dela okoli 60 ljudi.
Druga Witcher igra nosi naslov Project Canis Majoris. Gre za čistokrvno enoigralsko izkušnjo, na njej pa bo prav tako delal zunanji studio, sestavljeni iz članov, ki so v preteklosti že delali na franšizi The Witcher.
Vsi ti projekti so še daleč v prihodnosti, bomo pa veliko prej dobili nekaj konkretnega. V izdelavi je namreč še vedno predelava igre The Witcher 3: Wild Hunt. Ta še vedno nima datuma izida, a naj bi izšla še enkrat letos.
Orion is a codename for our next Cyberpunk game, which will take the Cyberpunk franchise further and continue harnessing the potential of this dark future universe. pic.twitter.com/JoVbCf6jYZ
Napovedano je bilo tudi nadaljevanje igre Cyberpunk 2077. To zaenkrat nosi ime Project Orion, a o njem ne vemo zaenkrat nič, razen tega, da bo nadaljeval izpolnjevanje potenciala te franšize. Preden se bomo pozabavali v drugem delu, nas bo pričakal prvi večji dodatek za originalno igro Phantom Liberty, ki bo izšel v prvi polovici 2023. Zadeva naj bi bila v zaključni fazi razvoja, na njej pa zaenkrat dela okoli 350 ljudi.
CD Projekt RED je še dodal novico o povsem novi franšizi, s kodnim imenom Project Hadar. Ta je še v fazi koncepta in razvit interno, to pa je tudi vse, kar zaenkrat vemo.
Hadar is a codename for a third, entirely distinct IP, created from scratch within CDPR. The project is in the earliest stages of the creative process, which means we are not developing any game yet, but working exclusively on the foundation for this new setting. pic.twitter.com/1LdoXSTniv
Dodatek Phantom Liberty bo še zadnji naslov, ki bo zgrajen na njihovem lastnem pogonu, medtem ko bodo vse bodoče igre zgrajene na pogonu Unreal Engine. To je vsekakor dobra novica, saj je imel CDPR vedno težave z optimizacijo in hrošči, tako da zna ta prehod odpraviti to nadlogo in razvijalcu omogočiti, da več svoje moči nameni sami vsebini.
Nova generacija pametnih telefonov serije Huawei nova 10 združuje inovativno, a hkrati klasično elegantno oblikovanje, poimenovano Star Orbit Ring, z vrhunsko izdelavo. Obenem ostaja v tehnološkem trendu zaradi zmogljivosti in novih funkcij sprednje kamere, ki uporabnikom omogočajo samozavestnejše izražanje.
Popoln posnetek iz vseh kotov
Ljubitelji selfijev in vloganja bodo navdušeni nad inovacijami sprednje kamere, ki jih prinašajo pametni telefoni serije Huawei nova 10. Po zaslugi tehnologije Huawei Multi-Vision Photography ima Huawei nova 10 Pro kar dve visokokakovostni sprednji kameri. Kamera Ultra-Wide Autofocus, kot prva v industriji, združuje 60-milijonsko tipalo s 100 stopinjskim vidnim kotom in snemanjem v ločljivosti 4K. Obenem portretna 8-milijonska kamera, ravno tako kot prva v industriji, podpira 2-kratno optično in do 5-kratno digitalno povečavo, s čimer razširja meje človeškega zaznavanja in ponuja ultimativno izkušnjo portretiranja od blizu.
Huawei nova 10 Pro sprednji kameri dodaja sposobnost takojšnega samodejnega ostrenja s štirifaznim zaznavanjem (Quad Phased Detection), pri katerem vsaka slikovna pika prispeva tako k zajemu fotografije kot tudi k ostrenju. V primerjavi z običajnimi kamerami to obljublja 30-odstotno povečanje hitrosti ostrenja in izboljšanje ločljivosti širokokotnih fotografij za 119 odstotkov. V kombinaciji s sprednjo portretno kamero in uporabo samodejnega ostrenja pri portretiranju, pa je povečanje ločljivosti celo 150-odstotno. Tehnologija XD Fusion obenem izboljša kakovost fotografij v različnih pogojih: osvetlitev od spredaj, osvetlitev od zadaj in v primeru snemanja z visokim dinamičnim razponom (HDR) za doseganje občutljivega učinka zamegljenega ozadja. Kar se posebej odlično obnese na jasnih in visokokakovostnih portretih od blizu. Zahvaljujoč od 0,7 do 5-kratne povečave sprednje kamere telefona Huawei nova 10 Pro lahko zajamete prizore s 54-milimetrsko portretno, 27-milimetrsko širokokotno in 19-milimetrsko ultra široko goriščnico. To zagotavlja dosledno in odlično kakovost fotografije ne glede na razdalje fotografiranja.
Huawei seveda ni zanemaril ostalih fotografskih zmogljivosti. Izstopa 50-milijonska zadnja kamera z napredno obdelavo slike, hitro osveževanje zaslona in načini hitrega polnjenja. Tipalo zadnje kamere je opremljeno s Huaweievim barvnim filtrom RYYB, ki poveča občutljivost na svetlobo za 40 odstotkov, omogoča takojšne samodejno ostrenje QPD ter ima vključeno tehnologijo zaklopa brez zakasnitve (ZLS), ki se posebej dobro obnese med fotografiranjem v pogojih šibke svetlobe.
Vloganje na poti z možnostjo dvojnega pogleda
Vloganje je nov način, s katerim predvsem mladi prek družbenih omrežij izražajo in delijo vsakodnevne trenutke. Z uporabo zmogljivega sistema kamer pametnega telefona Huawei nova 10 Pro lahko ustvarjate vloge, ki bodo izrazili vaše najgloblje navdihe.
Z nadgrajenimi zmogljivostmi samodejnega ostrenja obeh sprednjih kamer, Huawei nova 10 Pro inteligentno preklaplja ostrenje na različne subjekte prizora in s pomočjo funkcije Showcase Focus omogoča jasen prikaz tudi na video posnetkih v zaprtih prostorih. Ravno tako je omogočena hkratna raba več kamer za raznovrstne učinke, ki vključujejo kombinacije obeh kamer kot učinek slike v sliki, ki je še posebej primeren za prikaz podrobnosti na obrazu ali modnih dodatkov. Ves čas je omogočeno tudi poljubno prilagajanje vidnega kota in povečav (na intervalu od 0,7 do 5-kratne povečave) ob polnem izkoriščanju zmogljivosti dvojega samodejnega ostrenja sprednje kamere.
Med snemanjem z zadnjo kamero lahko uporabite funkcijo Follow Focus, ki zaklene in spremlja ostrenje na izbranem subjektu, tudi v primeru, ko začasno izgine in se nato spet pojavi na prizoru. Pametni telefon Huawei nova 10 obenem združuje funkciji sledenja zvoka in dušenja hrupa ozadja s podporo barvnega razpona P3. Za preprostejše urejanje video posnetkov pa je na voljo odlična aplikacija Petal Clip.
Eleganten in lahek dizajn Povsem nova Huawei nova 10 in Huawei nova 10 Pro združujeta neverjetno elegantno oblikovanje inovativnega in kakovostno izdelanega ohišja z legendarnim obročem Star Orbit Ring. Ob tem telefon Huawei nova 10 Pro v debelino meri vsega 7,88 mm in tehta 191 gramov, medtem ko je ohišje telefona Huawei nova 10 s 6,88 mm celo za milimeter tanjše in s 168 grami tudi lažje.
Pametni telefoni serije Huawei nova 10 so na voljo v srebrni barvi, ki jo lepo dopolnjuje zlati obroč okoli modula z zadnjimi kamerami Star Orbit Ring za razkošen videz in občutek. Na voljo je še različica v črni barvi. Na voljo sta torej dva barvna sloga, da se lažje prilagajata modnemu in osebnemu slogu uporabnika.
Vrhunska zmogljivost
Da bi omogočil brezskrbno uporabo, Huawei še naprej razvija inovacije na področju hitrega polnjenja. Huawei nova 10 Pro podpira 100-vatno hitro polnjenje SuperCharge z novim Turbo načinom, ki presega dosedanje omejitve. Dovolj je namreč le 10 minut in baterija bo napolnjena do 60 odstotkov, medtem ko 20 minut zadošča za polno napolnjenost.
Huawei nova 10 Pro se obenem odlično obnese v vlogi naprave za poganjanje videoiger, po zaslugi izboljšanega sistema hlajenja Ultra-Generation VC Liquid Cooling. Poskrbi namreč za hitrejše in enakomernejše odvajanje toplote. Tehnologija zaznavanja temperature, ki jo poganjajo algoritmi umetne inteligence, namreč zazna vroče točke na površini ohišja in optimalno porazdeli toploto.
Ne glede na to ali igrate igre, gledate videoposnetke ali brskate med fotografijami, vam telefoni serije Huawei nova 10 omogočajo odlično vizualno izkušnjo na izredno živahnem zaslonu. Podpira namreč prikaz 1,07 milijarde barv ob 120-herčnem osveževanju slike in 300-herčnem vzorčenju dotika. S tem je zagotovljena gladka uporabniška izkušnja, ki jo še dodatno poenostavi funkcija Touch Turbo 2.0 in sistem dveh zvočnikov v stereo konfiguraciji. Ne voljo je še podpora brezžičnega vmesnika Wi-Fi 6E, ki s pomočjo izboljšane modulacije dovoli prenašanje podatkov s hitrostjo do 3,2 Gb na sekundo.
Pametna telefona Huawei nova 10 in Huawei nova 10 Pro bosta v Sloveniji na voljo od sredine meseca oktobra. Za Huawei nova 10 bo treba odšteti 529 €, za Huawei nova 10 Pro pa 749 €.
Revolucionarna fotografija
Poleg telefonov Huawei nova 10 in nova 10 Pro je Huawei nedavno predstavil tudi telefon Mate 50 Pro, sicer prvi pametni telefon na svetu s prilagodljivo 10-stopenjsko zaslonko. Mate 50 Pro ima vrhunsko kamero Ultra Aperture s 50-milijonskim tipalom in 10-stopenjsko nastavljivo zaslonko s ključnim napredkom optičnega sistema, mehanske strukture ter tehnologije zajema in obdelave fotografij. Izredno široka zaslonka f/1,4 v kombinaciji s tehnologijo XD Fusion Pro in visoko občutljivostjo na svetlobo, poskrbi za primerno svetlost ter za podrobnosti v svetlih in zasenčenih področjih fotografije. Pametno prilagajanje zaslonke obenem zagotovi, da je zajem svetlobe pri samodejnem načinu usklajen s prizorom in scenarijem fotografiranja, medtem ko imate v ročnem načinu možnost prilagajanja globinske ostrine oziroma raven zamegljenosti ozadja.
Zahvaljujoč temu boste zlahka posneli izjemne portrete s popolnimi kožnimi odtenki, teksturo in ravno prav zamegljenim ozadjem, očarljive in žive pokrajine, čudovite bližinske (makro) fotografije z ostrim ospredjem in naravno zamegljenim ozadjem ter po zaslugi naprednega nočnega načina odlične fotografije tudi v trdi temi.
Včeraj je bil za razvijalca Blizzard velik dan, saj je svojo večigralsko streljačino Overwatch 2 končno pripeljal do ciljne črte. Strežniki so zaživeli ob 21.00 in na njih se je zvrnilo tisoče igralcev, ki so si zaželeli nekaj nove akcije ali pa veteranov, ki so nad Overwatchem, zaradi pomanjkanja vsebine obupali, a so se odločili igri zdaj ponuditi še eno priložnost.
Žal pa zagon ni šel po načrtih. Naval je očitno presenetil tudi Blizzard in igralci so kmalu zagledali dolge čakalne vrste, kar za Blizzard ni nič novega, saj je denimo enake težave imel njihov nedavni naslov Wrath of the Lich King Classic. Vendar pa tule niso bile težave samo v čakanju, saj je nekatere igralce ob povezovanju pričakalo obvestilo o napaki in tako se niso mogli niti postaviti v vrsto.
Unfortunately we are experiencing a mass DDoS attack on our servers. Teams are working hard to mitigate/manage. This is causing a lot of drop/connection issues. https://t.co/4GwrfHEiBE
Malce kasneje se je oglasil šef Blizzzarda, Mike Ybarra, ta pa je na Twitterju zapisal, da so strežniki poleg navala igralcev utrpeli še masiven DDoS napad. Gre za koordiniran napad iz strani hekerjev, ki na strežnike naenkrat pošlje tisoče zahtev iz strani računalniško vodenih botov, ti pa so tako agresivni, da strežniki sčasoma enostavno podležejo. Sicer dandanes obstajajo določene zaščite proti DDoS-u, a te niso povsem neprebojne.
Situacija se je sčasoma normalizirala in DDoS je očitno mimo, a gneča igralcev ostaja. Igralci še vedno poročajo o ogromnih čakalnih vrstah, kjer je pred vami po 30k ljudi, če pa se že nekako spravite v igranje, zabava ni zagotovljena, saj vas zna igra vreči ven in potem morate zopet skočiti nazaj v čakalnico.
Overwatch 2 je bil očitno uspeh, vsaj kar se tiče števila igralcev, a zdi se, da je to spet eden od Blizzardovih naslovov, ki ni bil pripravljen za splošno javnost.
Po letih razvoja je Blizzard končno nared, da na svojih strežnikih omogoči igranje večigralske streljačine Overwatch 2. Izid je tik pred vrati, saj se strežniki odklenejo nocoj ob 21.00 in zato se pred velikim dogodkom splača narediti še nekaj predpriprav in zapisati glavne značilnosti tega nadaljevanja, za katerega je redkokdo prosil, a ga bo vseeno dobil.
Kot prvo se je treba zavedati, da bo Overwatch 2 malce drugačen od svojega predhodnika. Blizzard je nadaljevanje naredil brezplačno za vse igralce, originalna igra pa bo z izidom drugega dela prenehala obstajati oziroma se bo prelevila v drugi del. Overwatch 1 ima trenutno zaprte strežnike, saj poteka nadgradnja, lastniki originala pa boste ob 21.00 samodejno vstopili v nadaljevanje. To hkrati pomeni, da ste samo lastniki prvega dela upravičeni do predčasne namestitve datotek: na Battle.net zaganjalniku ob gumbu Play kliknite kolesce in nato izberite opcijo “Check for Updates”. A igro imate verjetno že posodobljeno, saj se vse to zgodi navadno samodejno, razen če ste ročno izklopili možnost samodejnega posodabljanja. Na PC-ju prenos datotek znaša okoli 50 GB, medtem ko na konzolah okoli 30 GB.
Blizzard sicer prodaja posebno kopijo igre, ki nosi podnaslov Watchpoint Pack. Stane 40 €, v zameno za njo pa boste dobili 1. sezono, heroja Kiriko, nekaj preoblek in 2.000 kovančkov. Tako je, Overwatch 2 vsebuje zdaj kovančke in na njih se čim prej navadite, saj je to glavni način preko katerega bo Blizzard služil denarce v tej igri.
Za igranje boste morali nekaj postoriti tudi na varnosti in sicer boste na svoj Battle.net račun povezati telefonsko številko. Gre se za novo zaščito, ki ji Blizzard pravi Defense Matrix in vaš račun ščiti preko SMS verifikacije. Več o tem si lahko preberete na uradni strani, zavedati pa se je treba, da brez vnosa legitimne telefonske številke igranje ne bo mogoče.
Google zlagoma spreminja svojo platformo YouTube v nekaj, kar bo zadevo priskutilo marsikomu. Pojem YouTuba je bila vedno brezplačnost, kjer nisi samo zastonj gledal vsebine, ampak si jo brez odštevanja evrov lahko naložil gor tudi sam. A ti časi so očitno za nami, saj Google želi platformo spremeniti v pretočni servis, za katerega bo treba odšteti mesečno naročnino.
So, after testing up to 12 ads on YouTube for non-Premium users, now some users reported that they also have to get a Premium account just to watch videos in 4K. pic.twitter.com/jJodoAxeDp
Ta prihaja v obliki Premiuma, ki mesečno stane 7 €, v zameno zanj pa se lahko rešite zoprnih oglasov, ki ne prihajajo samo več v paru, ampak nekateri uporabniki poročajo o sklopih, ki štejejo po ducat reklam, veča pa se tudi pojavljanje nepreskočljivih oglasov. Google poskuša tudi spremeniti poimenovanje platforme, saj želi brezplačni inačici platforme natakniti ime YouTube Free, kar bi nekako ljudi lažje navadilo na dejstvo, da morajo za svojo zabavo pač trpeti oglase.
Koliko uporabnikov bodo oglasi prisilili v naročnino na Premium ni znano, a Google se očitno ne bo ustavil samo tule. Spletna stran MacRumors namreč poroča, da so nekateri gledalci zdaj opazili, da je pri enih posnetkih ločljivost 4K zaklenjena in je na voljo samo vsem tistim, ki posedujejo naročnino Premium.
Ni še jasno, ali je to zaklenjeno ločljivost YouTube samo testiral ali pa jo namerava spraviti v obtok za vse uporabnike. Prav tako se je ta poziv na Premium naročnino pojavil samo pri nekaterih uporabnikih: dober primer je zgoraj naveden video Lola Marsh – Love Me On The Phone, ki zdaj na YouTubu kaže povsem normalni preklop na višjo ločljivost.
Vseeno pa je to dokaz, da Google razmišlja tudi v smeri zaklepanja ločljivosti. S tem bi ponagajal tudi vsem tistim, ki jim reklame do sedaj niso mogle do živega, saj so preko vtičnikov tipa Adblock in uBlock Origins te težave zaobšli, a zaklenjena ločljivost 4K bo za kaj takšnega veliko trši oreh.
Igra Duke Nukem Forever se v zgodovino ni zapisala zaradi svoje kvalitete, ampak je tam pristala na račun svojega burnega razvoja, ki je trajalo kar 14 let. Razvijalec 3D Realms nas je leta 1997 naravnost odpihnil s prvim napovednikom, ki je prikazal nekaj fenomenalnega, a žal se nato ta njegova vizija ni nikoli uresničila in ko je igra leta 2011 končno izšla, je bila povsem drugačna od originalnih načrtov, pod njo pa se je podpisal tudi povsem drug razvijalec Gearbox.
Duke je bil v razvoju toliko časa, da je sčasoma postal tarča posmeha in strah vsakega razvijalca je bil, da bi ob uvedbi preveč visokoletečih načrtov postal novi Duke Nukem Forever. Tri leta pred svojim končnim izidom pa je Duke Nukem dobil konkurenco, čeprav tega takrat ni nihče pričakoval. Ubisoft je namreč leta 2008 izdal prvi napovednik za igro Beyond Good and Evil 2 ter se tako zavezal k nadaljevanju igre, ki je bila sicer kvalitetna, a nikoli ni bila neka neverjetna platformščina, ki bi za razvoj potrebovala milijone evrov.
A ravno v to past se je nekako ujel Ubisoft in po prvem napovedniku je Beyond Good and Evil 2 skočil v tako imenovani “razvojni pekel”. Razvojna ekipa, ki jo je, tako kot v originalu, vodil Michel Ancel, je neprestano spreminjala vidike razvoja in svojo obsežnost, datum izida pa se je premikal iz meseca v mesec in nato iz leta v naslednje leto. Beyond Good and Evil 2 je svoj zadnji napovednik prejel leta 2018, a takrat je igra izgledala povsem drugače, kljub obljubam o normaliziranju razvoja pa je projekt očitno zopet zgubil zagon.
Ubisoft je vmes šel tudi čez nekaj pretresov. Leta 2020 je podjetje zapustil Michel Ancel, kasneje pa so se pojavile obtožbe glede seksualnega nadaljevanja, Ancel pa naj bi bil vmešan v kulturo ustvarjanja sovražne delovne klime.
Zdaj se piše 2022 in spletna stran GamesIndustry je ugotovila, da je Beyond Good and Evil 2 v tem času podrl en zelo zanimiv rekord. Duke Nukem je namreč od svojega prvega napovednika v letu 1997 pa do izida v 2011 potreboval 5.156 dni, medtem ko je 28. septembra od prvega napovednika Beyond Good and Evil 2 preteklo že 5.234 dni. Beyond Good and Evil 2 je tako uradno postala igra z najdaljšim razvojnim ciklom, kar je založniku Ubisoftu zagotovo v ponos.
Duke Nukem Forever went 5,156 days from its announcement in 1997 to its release in 2011.
It has been 5,234 days since the first Beyond Good & Evil 2 trailer was released.
Beyond Good and Evil 2 tega rekorda ni samo prevzel, ampak ga bo verjetno tudi pošteno presegel. Ubisoft namreč trdi, da je zadeva še vedno v razvoju in projekt je dva meseca nazaj dobil novega glavnega pisca, če pa bi ugibali o datumu izida, bi rekli, da se bo to zgodilo nekje v 2024 ali kasneje.
Razvijalec Interplay Entertainment je 10. oktobra 1997 spočel prvi del franšize Fallout in se zapisal v zgodovino. Zelo verjetno se jim takrat sploh ni sanjalo, kakšno uspešnico imajo pod rokami in šele po odličnem odzivu kritikov in igralcev je Interplay ugotovil, da bi bila morda dobra ideja začeti delo na nadaljevanju. Fallout 2 je bil nato po kvaliteti še večji presežek od originala, a žal so se takrat že začele finančne težave Interplayja, zaradi česar drugi del ni bil vse tisto, kar bi lahko bil, trojka, ki je nosila kodno ime VanBuren, pa je bila nato preklicana.
Licenco je nato preko dražbe kupila Bethesda, ki se je hitro lotila izdelave nadaljevanj. Leta 2008 je na svet prilezel Fallout 3, ki je izometričen pogled zamenjal za prvoosebnega, leta 2010 pa je izšel Fallout: New Vegas – razvoj tega je bil zaupan razvijalcu Obsidianu, ta pa je pod svojo streho združil nekaj Interplayjevih programerjev, ki so delali na prvih dveh delih. New Vegas še danes velja za najboljši Fallout a kljub dobrim kritikam je Bethesda sama poskrbela za razvoj četrtega dela, ki je leta 2015 postal zadnji enoigralski naslov znotraj te franšize.
Založnik je nato leta 2018 ustvaril Fallout 76, ki je enoigralsko kampanjo zamenjal za večigralsko in zadeva je na začetku povsem pogorela, a Bethesda je vztrajala in pridno delala na popravkih in vsebinskih posodobitvah, tako da je Fallout 76 danes povsem drugačen kot pa na začetku. Težave sicer ostajajo, saj je spletna koda še vedno neoptimizirana, tako da lahko med streljanjem začutite nekaj zamika, a če si res želite nove post-apokaliptične vsebine, potem se Falloutu 76 splača ponuditi priložnost.
Na račun 25. obletnice bo Bethesda spočela rojstnodnevno praznovanje, ki bo trajalo cel oktober. Fallout 76 bo od danes pa vse do 11. oktobra za igranje povsem brezplačen. Igralci bodo med tem časom lahko uživali v vsej do sedaj izdani vsebini, hkrati pa jih bo ta čas zabaval poseben dogodek Invaders from Beyond, če pa ste nekako pridobili dostop do naročnine Game Pass, potem boste za en mesec prejeli tudi brezplačno naročnino na Fallout 1st. Več informacij o praznovanju najdete na uradni strani.
Po štirih letih bo vsebinsko posodobitev prejela tudi mobilna igra Fallout Shelter, ki je postala tako uspešna, da je kasneje prejela tudi predelavo za PC in je že od začetka za igranje povsem brezplačna.
Prihodnost franšize je zaenkrat žal nejasna. Fallout 5 je bil sicer napovedan, a ta je še tako daleč stran, da se o njem sploh ne splača še razmišljati.
Založnik Sony je s predelavo igre The Last of Us Part 1 započel ogromno internetnih debat, ki so se spraševale o smiselnosti predelave igre, ki je sicer skorajda stara že 10 let, a je kljub temu še vedno videti odlično. Tudi nam se je pri pri priporočilu igre malce zataknilo v grlu glede cene, saj je predelava stala polnih 80 €, ki jih zahtevajo vse PlayStation 5 ekskluzive.
Sony pa zdaj želi očitno še malce bolj premakniti meje predelav, saj so se pojavile govorice o predelavi 5 let stare igre Horizon Zero Dawn, ki je letos februarja prejela nadaljevanje Forbidden West, leta 2020 pa se je na PC-ju pojavila malce nadgrajena verzija originala, ki je omogočila večjo mejo izrisovanja, a se česa bolj temeljnega, kot so denimo teksture, ni dotikala.
O predelavi je sprva poročala samo spletna stran MP1ST in sprva smo zadevo nameravali zavreči kot samo neko lažno govorico. Zero Dawn je namreč še danes videti odlično: pred kratkim sem se spravil preigravanja New Game+ in razen nekam plastičnih obrazov in slabih mimik pri govorjenju je zadeva še vedno vizualno videti fantastično, razvijalec Guerrilla Games pa je na konzoli PlayStation 5 za Zero Dawn omogočil igranje pri 60 sličicah na sekundo.
Wasn’t expecting to be doing some digging on a Sunday night, but yeah, it seems like the Horizon Zero Dawn remake/remaster rumor is true.
A novico je nato potrdila tudi spletna stran VGC, odobril pa jo je tudi Tom Henderson, ki je znan po svojih dobrih virih znotraj igričarske industrije. To je govorico spremenilo v konkretno novico, a MP1ST se ni izjasnil, ali bo tole popolna predelava, morda v pogonu drugega dela kot je bilo to v primeru The Last of Us, ali pa morda samo tehnična nadgradnja, ki bo prišla samo na konzolo PlayStation 5. Originalni vir pravi, da nas čaka kup izboljšav na področju dostopnosti za osebe s posebnimi potrebami, kar zagotovo obsega barvno slepe in zvočno branje menijev. Poleg tega naj bi prenovljena verzija s sabo prinesla različne optimizacije in zmožnost poganjanja v ločljivosti v 4K ter nadgradnje na področju igralne formule, ki jim s tujko rečemo “quality of life” izboljšave.
Ločeno naj bi nastajala tudi večigralska igra v svetu Horizona. O tej je znanega še manj, a ena od značilnosti naj bi bilo sodelovanje med igralci, ki bi skupaj pobijali ogromne, mehanske živali, ki bi bile prenevarne samo za enega junaka.
Očitno ima Sony premeten poslovni načrt, saj bo franšize, ki bodo kmalu dobile premiero v obliki TV serij, predelal v bolj grafično privlačne pakete. To se je zgodilo v primeru The Last of Us, ki naslednje leto prihaja na HBO Max, po enaki poti pa gre tudi Horizon, ki se bo naselil na Netflixu. Sony morda tudi upa, da bodo serije tudi dvignile številke igralcev, kot se je to zgodilo pri Cyberpunku 2077, prenovljeni Zero Dawn pa bi mastno zaslužil tudi zaradi svoje cene, ki bi bila zagotovo višja.
Guerrilla Games pa očitno dela tudi na dodatni vsebini za Forbidden West. Igralec Lance Reddick, ki v igri nastopa kot Sylens, je na Twitterju objavil sliko ter zapisal, da zopet dela na zajemanju gibov za igro Forbidden West, a je očitno govoril prehitro in je nato vse skupaj izbrisal.
Google je pred kratkim najavil nepresenetljivo novico, da bo za vedno ugasnil svoj pretočni servis Stadia, ta novica pa je preko spleta vzbudila cel kup debat. Nekateri so to vzeli za znak, da igranje v oblaku, kljub vsemu predhodnemu hvalisanju, ne predstavlja res prihodnosti igričarstva, smrt tega pretočnega servisa pa bo pustila tudi cel kup drugih, bolj konkretnih posledic, na katere sprva sploh nismo pomislili.
Prva se je tikala samih razvijalcev, ki so za Stadio še nekaj dni nazaj aktivno razvijali projekte, Googlu pa se ni zdelo vredno teh ljudi obvestiti, da gredo njihov napor in finance praktično v nič.
Skrbi se pojavljajo tudi glede igralnih ploščkov. Google je za Stadio spočel tisoče namenskih igralnih ploščkov, ki pa so namenjeni specifično za igranje preko spleta in uporabo na njihovem pretočnem servisu. Ti igralni ploščki sicer vsebujejo Bluetooth povezovanje, a je to zaklenjeno, zato bi moral Google izdati popravek, ki bi to funkcionalnost odklenil, drugače obstaja nevarnost, da bi uporabniki te igralne ploščke zavrgli, zaradi česar bi se pojavilo tone elektronskih smeti. Google in vsa večja podjetja so na svojih predstavitvah polna besed, kako so njihovi izdelki prijazni do okolja in zdaj je pred nami praktični primer, kjer bi lahko Google nehal samo vrteti jezik in svoje obljube enostavno popravil v praksi.
Zadnji problem pa se tiče igralcev, ki bodo zdaj ostali brez iger in shranjenih položajev. V zadnjih dnevih je po internetu postal slaven manjši YouTuber ItsColourTV, ki ima v igri Red Dead Redemption 2 naigranih skoraj 6k ur, zdaj pa bo njegov shranjen lik odšel v večna lovišča. Colour zdaj javno prosi Rockstar, da mu omogoči prenos shranjenih položajev na nekatero drugo platformo, a razvijalec mu zaenkrat ni odgovoril in tudi dvomimo, da mu bo. Založnik Take-Two je dovolj požrešen, da se mu ne da za to fenomenalno igro na novejših konzolah odkleniti večjo ločljivost in 60 sličic na sekundo, kaj šele da bi za nekega reveža tikal po strežnikih.
While Stadia will shut down on January 18, 2023, we're happy to share that we're working to bring the games you own on Stadia to PC through Ubisoft Connect. We'll have more to share regarding specific details as well as the impact for Ubisoft+ subscribers at a later date.
K sreči vsi založniki niso tako kruti. Ubisoft je denimo najavil, da bodo vse lastnike njihovih naslovov preselili na PC, na podobni potezi pa dela tudi Bungie, čigar igra Destiny 2 je bila ena od prvih večjih na tej pretočni platformi.
Če ste kdaj gledali kakšen prenos v živo preko popularnega streamerja, potem ste zagotovo že opazili, da je pogovorno okno v bistvu ena velika zmeda. Ko se na en kanal spusti tisoče gledalcev in ima vsak od njih nekaj za pripomniti, potem stavki letijo iz leve in desne, pogovorno okno pa postane pravi slap črk in emotikonov, ki jih je praktično nemogoče spremljati kot gledalec, kaj šele kot streamer, ki je zraven zaposlen še z drugimi opravili.
Kako torej privleči pozornost streamerja? No, nekateri od njih so se premeteno spomnili glasnih opomnikov, ki v zameno za donacijo vaš komentar izrišejo čez cel zaslon. Twitch je zdaj začel testirati svojo lastno, malce bolj elegantno rešitev, imenovano Elevated Chat, ta pa po funkciji spominja na YouTubovo lastno pogruntavščino Super Chat.
🔬 We're experimenting with a new way for viewers to pay to support their favorite streamers!
💬 Elevated Chat will be available on select channels today. ⌛ Keep your messages visible in chat a for a longer period of time!
Elevated Chat bo vseboval več kategorij in ima dokaj preprost namen. V zameno za dinarčke bo vaš komentar izpostavljen bodisi na samem pogovornem oknu ali pa na spodnji strani videa, zanimiva pa je cena takšne storitve. Gre namreč po sistemu več plačaš, dlje bo komentar viden in tako boste za 30 sekund izpostavljenega komentarja plačali 5 €, za 2 minuti 50 €, za dve minuti in pol pa bo treba odšteti kar 100 €. Ta sistem naj bi gledalcu zagotovil, da bo njegov komentar streamer videl in prebral, kar je za nekatere smisel obstoja na tem planetu.
Seveda pri temu sistemu obstajajo tudi luknje in zna se zgoditi, da v komentar vložite ogromno truda, plačate stotaka, ravno takrat pa se streamer vstane in gre za nekaj minut na veliko potrebo, vaše besedilo pa bo ta čas žalostno samevalo na ekranu, popolnoma ignorirano.
Elevated Chat bo najprej na voljo v fazi testiranja, omogočen pa bo samo tistim streamerjem, ki bodo v to novost povabljeni. Naenkrat bo lahko na zaslonu pokazan samo en tak “elevated” komentar in če bo naenkrat plačalo več ljudi, potem bodo ti postavljeni v čakalno vrsto.
Eksperiment takšnega komentiranja bo trajal štiri tedne, nato pa se bo Twitch odločil, če je zadeva dovolj dobičkonosna, da se omogoči za vse streamerje.
Disco Elysium je bilo eno najlepših presenečenj leta 2019. Gre za RPG, ki se sicer ponaša z nekaterimi pritiklinami tega žanra, a v njem ni boja sploh. To se morda sprva sliši čudno, a frišni razvijalec ZA/UM je vse napore vložil v oblikovanje čudovitega sveta, ki predstavi naravnost odlične dialoge, čvekanje v teh pa je glavna igralna mehanika, saj preko izbiranja vrstic oblikujemo nadaljnji potek zgodbe in razvoj našega detektiva, ki ga lahko ozdravimo alkoholizma ali pa steklenico žganja objamemo z odprtimi rokami.
It appears multiple key leads behind Disco Elysium (including Robert Kurvitz, Aleksander Rostov and Helen Hindpere) have been pushed out of ZA/UM (the company) and are not involved with the sequel anymore https://t.co/7f2Izulizb
Igra se ni dobro odrezala samo pri kritikih, ampak se je dobro odrezala tudi pri igralcih. Prodaja je stekla in pričakovalo se je, da bo ZA/UM najavil nadaljevanje. Sicer Disco Elysium res ne potrebuje sekvela, saj precej dobro stoji na svojih lastnih nogah, je pa razvijalec naknadno izdal nadgrajeno verzijo igre Definitive Edition, ki je med drugim dodala zvočno podajanje, pravo nadaljevanje pa je bilo samo predmet govoric.
We confirm that we are no longer at the studio.
— Aleksander Rostov, Robert Kurvitz, Helen Hindpere
Zdaj smo iz samih ust ZA/UM-a dobili uradno potrditev razvoja drugega dela, a ne veselite se preveč. Ustanovitelj studia Martin Luiga se je na veliko razpisal na Mediumu, a na žalost novice niso preveč vzpodbudne. Luiga pravi, da so nastale težave z založnikom ZA/UM-om, zato je igričarska veja ZA/UM Cultural Association, ki je spočela Disco Elysium, bila razpuščena. Studio je zapustil Luiga, pridružili pa so se mu še glavni pisec in dizajner Robert Hurvitz, pisateljica Helen Hidnpere in vodilni mož za umetnost Aleksander Rostov.
Nah I think that things with the sequel are actually sweet enough, you might even get it the way it was meant, it might take a shit ton of time but RPG fans are sorta accustomed to waiting, ain't they
Težko je sicer točno videti, kaj je botrovalo temu razhodu, a Luiga glavno krivdo zvrača na nove investitorje, a hkrati priznava, da ne ve, če bi razvoj igre Disco Elysiuma sploh bil mogoč brez njihove finančne podpore.
Luiga je naknadno na Twitterju zapisal, da kljub temu verjame, da bo Disco Elysium 2 izšel, saj je bilo na njemu postorjeno že veliko dela. Sicer bo nanj treba še pošteno počakati, saj bo moral ZA/UM oblikovati povsem novo razvojno ekipo, a kakor pravi Luiga, smo oboževalci žanra RPG iger itak že navajeni čakanja.
Ko se človek navadi na delo z dvema monitorjema, poti nazaj preprosto ni. Dodaten ekran na mizi je morda komu še vedno neznanka, a če za delo z računalnikom na dan zapravite več ur, potem je pripojitev dodatnega monitorja v današnjih časih praktično nuja, tisti bolj pogumni si priložijo še tretji ekran in si s tem še zvišajo produktivnost.
A ta stvar velja samo za PC-je, medtem ko je pri prenosnikih zadeva malce drugačna, saj so ti največkrat zasnovani okoli prenosljivosti. Seveda lahko na prenosnik vedno priklopite še en ekran preko kakšnega HDMI vhoda, a to je malce nerodno, še posebej če želite računalnik nato vzeti s sabo še kam drugam, temu pa nato sledi priklapljanje in odklapljanje kabla.
Lenovo je s svojim novim prenosnikom ThinkBook Plus Gen 3 poskušal dostaviti bolj elegantno rešitev, saj je v polnopravni laptop dodal še tablico, vse skupaj pa začinil z enostavnim načinom uporabe, ki ne zahteva kakšnega dodatnega privajanja. ThinkBook Plus Gen 3 tako na področju prenosnikov vsekakor dostavi nekaj novega, a vseeno bodo inženirji morali odpraviti še nekaj nerodnosti, preden bo takšna oblika prenosnika zaživela tudi pri povsem običajnih uporabnikih.
VIDEO RECENZIJA
SPECIFIKACIJE
Procesor: Intel Core i7-12700H
Pomnilnik: 32 GB LPDDR5
Zaslon: 17,3 palca, 3072 x 1440
Frekvenca osveževanja: 120 Hz
Grafična kartica: Intel Iris Xe
Operacijski sistem: Windows 11
Digitalno pero: Da
Paket vsebuje prenosnik ter 100 W napajalnik, ki ga povežemo preko vhoda USB-C in omogoča tudi hitro polnjenje RapidCharge, kar je dobro, saj baterija znotraj prenosnika ni preveč vzpodbudna. Lenovo pravi, da lahko preko nje ven iztisnemo nekje 8 ur delovanja, a osebno sem ob ne preveč zahtevnem brskanju po spletu in tipkanju članka baterijo približal h koncu že pri nekje 6 urah, tako da boste polnilec morali vedno imeti pri roki.
Kar se tiče ohišja in vizualne lepote, je ThinkBook Plus Gen 3 na voljo samo v srebrni barvi, prenosnik pa je oblečen v kovino, ki pa na površju zelo rada pušča prstne odtise. ThinkBook na sebi na nosi kakšne dodatne osvetlitve, saj kot ponavadi njegove ravne linije ob strani prekine samo napis Lenovo.
Zaslon je naravnost čudovit, a podolgovatost prenosnika zna koga zmotiti, saj zna biti zadeva prevelika za kakšno torbo.
A ravno oblika zna komu sprožiti pomisleke. ThinkBook Plus Gen 3 je namreč prenosnik, premera 17,3 palca, ki ponuja maksimalno ločljivost 3072 x 1440. Teh številk pri prenosnikih ne vidimo pogosto, a te so nujne, saj je prenosnik veliko širši od konkurence, ponuja pa nekam smešno ločljivost 21:10. Širina je vsekakor neobičajna in zna se zgoditi, da zadeva preprosto ne bo pasala v kakšno torbo, ki je poprej brez problema držala prenosnik vseh dimenzij.
Zaslon je resda nekam neobičajnih dimenzij, a je zgrajen iz kvalitetnih materialov. Sliko boste gledali na panelu IPS, ta pa omogoča maksimalno svetilnost 400 nitov. Podprta je tudi tehnologija Dolby Vision, osveževanje zaslona pa se ustavi pri številki 120 Hz. Vse to dostavi odlično in hitro odzivno izkušnjo uporabe na operacijskem sistemu Windows 11, glavni zaslon pa preseneti tudi s podprto funkcijo občutljivosti na dotik.
Thinkbook Pro Gen 3 žal nima vhoda za Ethernet, vsi vhodi pa se nahajajo na zadnji strani.
Dimenzije zaslone so nenavadne, a čudnost se tule ne konča, saj se glavna zanimivost tega prenosnika skriva pod ekranom. Poleg tipkovnice vas čaka namreč še en, manjši zaslon, ki v dimenzije meri kot ena povprečna tablica. Tudi ta zaslon je občutljiv na dotik in ponuja panel IPS, ločljivost pa je tule malce nižja in znaša 800 x 1280. Navadno so takšne ločljivosti za tablice nekaj povsem običajnega, a tule manjše dimenzije bolj izstopajo, saj boste zadevo neposredno primerjali z jasnostjo glavnega zaslona, kjer je, kakor prej omenjeno, izkušnja odlična.
Tablica je zagotovo največja privlačnost tega prenosnika in ob pametni uporabi zna pošteno spremeniti vaš način vsakdanjega dela. Uporabna je denimo za kakšno pretipkavanje informacij ali za pregledovanje zapiskov. Windows 11 omogoča neproblematično premikanje oken iz glavnega ekrana na tablico in s stikom gumba za maksimiziranje okna, se bo to enostavno prilagodilo polnim dimenzijam tablice.
Zaradi možnosti zaslona na dotik se večopravilnost preseli še drugam. Spodaj si lahko denimo ustvarite okence Photoshopa in preko njega zarišete kakšne hitre čačke, če pa tega programa nimate, pa vam lahko prav pride tudi Slikar. Zadevo lahko nenazadnje uporabite za pisanje zapiskov, kar zna prav priti vsakemu študentu, ki bi si rad na predavanju ustvaril nekaj hitrih zapiskov.
Vse to slikanje in pisanje lahko spočnete preko digitalnega peresa, ki je prenosniku že priloženo, zadeva pa je tako elegantno pospravljena na zadnji strani prenosnika, da je prvi dan sploh nisem našel in sem svoje risanje opravljal z navadnim prstom kot nek pračlovek. Pero vsebuje dva gumba, ki nadzorujeta različne funkcije in je občutljivo na pritisk, tako da lahko med slikarijami izvajate tanjše ali pa debelejše črte.
Glavna privlačnost prenosnika je vgrajena tablica, ki vam zna resnično spremeniti vsakdanji potek dela.
Skratka, tablica res doda novo dimenzijo večopravilnosti in omogoča veliko prilagajanja. Če si denimo lastite telefon z nameščenim sistemom Android, potem si lahko gor prenesete program, ki vam bo preko okna v tablici omogočal enostavno odgovarjanje na SMSe ali druge pogovore. Žal zadeva ni podprta pri vseh Windows programih: če si v okno tablice denimo namestite Discord, potem boste še vedno morali odgovarjati preko navadne tipkovnice, saj zaslonske tipkovnice na tablici ne boste našli.
Ko smo že pri navadni tipkovnici: ta je skoraj polna, a ji manjka numerični del. Tipke so membranske, kar za prenosnike ni nič nenavadnega, je pa malce nerodna postavitev tablice, tipkovnice in sledilne ploščice. Tipkate lahko sicer povsem normalno, a vsake toliko se mi je zgodilo, da sem se z dlanjo dotaknil površja tablice. To je problem, saj takrat postane aktivno okno tablice, vmes pa iz fokusa izgubimo dokument, tako da se mi je velikokrat zgodilo, da sem tipkal v prazno. To preklapljanje se mi je zgodilo dovolj pogosto, da je postalo že malce tečno in res bi prav prišla funkcija, kjer bi ob delu lahko nekako zaklenil tablico in tako nemoteno nadaljeval z delom, a žal ta ni na voljo. Problem je tudi dejstvo, da je ThinkBook Plus Gen 3 na voljo samo v desničarski izvedbi, tako da boste levičarji za uporabo tablice morali z roko segati čez cel prenosnik, kar je hudo nerodno.
Prenosnik pod pokrovom skriva kar nekaj mišic, tako da zna biti pripraven tudi za poganjanje nekaterih iger – vse seveda v meji razuma.
Lenovo je znotraj prenosnika zapakiral nekaj impresivnih komponent. Na procesorski strani me je zabaval Intelov procesor i7-12700H, pod pokrovom pa najdemo še 32 GB LPDDR5 pomnilnika in integrirana grafična rešitev Intel Iris Xe. Vsekakor bi nam tule prav prišla namenska grafična kartica, a tudi Iris Xe se ne odreže slabo in če vas bo poganjanje Elden Ringa v ločljivosti 1080p pri 30 sličicah na sekundo zadovoljilo, potem boste še bolj veseli raznih e-športnih naslovov tipa CS: GO, kjer sličice na sekundo presežejo tudi številko 100.
Lenovo ThinkBook Plus Gen 3 je vsekakor unikaten prenosnik. Dodatek tablice v ogrodje prenosnika zna vsekakor spremeniti vaš tok dela na boljše, tehnično drobovje pa je tudi dovolj impresivno, da je odvečen strah za kakšno zatikanje programov ali padanje sličic na sekundo pri manj zahtevnih igrah. Škoda je le slabe baterije in dejstva, da vas zna neprevidnost pri dotikanju tablice med tipanjem stati nekaj dragocenih sekund dela.
Na koncu je treba omeniti še ceno, saj ThinkBook Plus Gen 3 zase zahteva 1.849 €, kar vsekakor ni ravno poceni, a takšen je pač davek za takšne pionirske izdelke, ki na enem mestu ponujajo vse prednosti prenosnika in tablice in trenutno nimajo resne konkurence.
Trgovski gigant Amazon je na svojem nedavnem dogodku, ki se je tikal njegovih prihajajočih naprav, predstavil evolucijo svojega dolgoletnega bralnika Kindle. Gre za eno njihovih najbolj priljubljenih naprav, ki jo redno posodabljajo in ji dodajajo razne bonuse, kot je denimo boljša ločljivost, hitrejše obračanje strani in bolj očem prijazna osvetlitev stranic.
Kindle Scribe pa se bo od dosedanjih izdelkov razlikoval po temu, da bo to prvi njihov bralnik, ki bo poleg branja uporabniku ponujal tudi pisanje. To bomo izvajali preko posebnega pisala, ki bo na voljo v navadni ali pa Premium izvedbi, vsaka od teh pa bo nosila svojo ceno. Pisanje in risanje bo na navadnem pisalu zadostilo skoraj vsem vašim potrebam, Premium pa bo vseboval še poseben gumb za bližnjico in radirko, ki se bo nahajala na vrhu. Oba pisala bosta namagnetena in ju bomo lahko enostavno priložili ob bralnik.
Kindle Scribe bo naravnost ogromen. Zaslon bo vseboval enako ločljivost kot nedavno izdani Paperwhite, torej 300 ppi, a površina bo precej bolj obsežna, saj Scribe v premer znaša kar 10,2 palca, medtem ko je Paperwhite veliko manjši in se ustavi pri 6,8 palca. Večja površina je po drugi strani logična, saj za pisanje in risanje preprosto potrebujete večje platno in glede na videno, bo takšno čečkanje prišlo na Scribu zelo prav. Označevali bomo lahko razne zapiske znotraj knjig, si delali opombe, risarili okoliško naravo ali pa zadevo uporabili za poslovne namene, kot je denimo podpisovanje nalogov.
Kindle Scribe izide 30. novembra, Amazon pa zanj zahteva 369,99 €. Na voljo so tudi dražje variante, ki vam prinesejo Premium pisalo in več prostora za shranjevanje, a menimo, da bo marsikoga zadovoljila že osnovna, 16 GB inačica.
Dvojec iger Project I.G.I. nikoli ni dosegel prodajnih višav sorodnih franšiz, kot je bil denimo Rainbow Six, a zadeva si je dve desetletji nazaj priborila kultni status, ki je obveljal tudi med Slovenci. Project I.G.I. in njegovo nadaljevanje I.G.I.-2: Covert Strike sta bila v svetu prvoosebnih streljank nekoliko drugačna, saj sta ponujala svobodni pristop do misij, a se je bilo treba zanašati na prikritost in neslišno odstranjevanje tarč.
Akcije je bilo izjemno malo in morda se I.G.I., čigar okrajšava pomeni I’m Going In, ravno zaradi tega ni ravno dobro prodal, zaradi česar je njegov originalni razvijalec Innerloop Studios leta 2003, kmalu po izidu drugega dela, za vedno zaprl svoja vrata.
Vendar pa ime I.G.I. ne bo ostalo pozabljeno, saj je razvijalec AntiMatter Games leta 2019 najavil nadaljevanje I.G.I. Origins. To se bo dogajalo v osemdesetih in tako bo zadeva služila kot preddel originala, novi razvijalec pa obljublja, da bo Origins vseboval vse tisto, kar od I.G.I.-ja tudi pričakujemo.
Besede so se zdaj spremenile v igralni posnetek, ki nam je postregel s prvim prikazom dejanskega igranja. Origins bo zgrajen v pogonu Unreal Engine in zadeva je videti presenetljivo dobro. Grafično je zadeva videti odlično in vidimo lahko, da se bomo večino igranja primorani skrivati v sencah. Nastopali bomo v okrilju obveščevalne agencije MI6, na začetku igranja pa si bomo izbrali moškega ali ženskega glavnega junaka, ki ga bomo nato opremili ne samo z orožjem, ampak tudi s celim kupom pripomočkov, ki nam bodo pomagali pri lažjemu prikritemu odstranjevanju tarč.
I.G.I. Origins žal še nima datuma izida, a nekako sumimo, da se zna pojaviti že naslednje leto.
Google je tri leta nazaj pogumno vstopil v svet igričarstva, njegovo glavno orodje za boj proti konkurenci pa je bil zanimiv pretočni servis Stadia. Ta je namreč omogočal igranje vsakemu, ki si je lastil močno internetno povezavo, saj si potreboval samo aplikacijo in pameten televizor in že si se lahko vrgel v igranje iger. Vse se je namreč dogajalo preko oblaka, tako da uporabniku ni bilo treba čakati na inštalacijo, ampak je do svoje vsebine dostopil takoj. Stadie se je tako prijel naziv “Netflix za igre” in res se je zdelo, da ima Google v svoji pesti pomembnega konkurenta klasičnemu igričarstvu.
Žal pa vse ni šlo po načrtih in Google je povsem zavozil poslovni model, ki je bil že vnaprej obsojen na propad. Stadia ob izidu ni podpirala igranja v ločljivosti 4K, ampak samo v 1080p, to pa na večjih televizorjih ni ravno izdalo kakovostne slike. Google prav tako ni poskrbel za kakšno res kvalitetno zbirko iger, ki bi bile na voljo že takoj ob lansiranju platforme. Podprtih je bilo nekaj iger drugih založnikov, a Stadia ni imela skoraj nobene resne ekskluzive – tiste, ki pa so obstajale, pa so sodile bolj v indie vode.
A zagotovo največja napaka tega pretočnega servisa je bilo dejstvo, da je Google za 4K igranje zahteval mesečno naročnino. In ta ni bila ravno majhna, saj je bilo za članstvo Pro mesečno primakniti 10 €, poleg tega pa si moral nato še za vse igre odšteti polno ceno. Skratka, draga zadeva je bila tole, ki jo je dodatno skazilo dejstvo, da si brez internetne povezave ostal tudi prikrajšan igranja. Zadnji žebelj v krsti tega servisa je nato prišel iz strani Microsofta, ki je začel na veliko tržiti svoj servis Game Pass, ta pa je za malce višjo ceno prinesel goro kvalitetnih iger in možnost pretočnega igranja na praktično vseh napravah.
Google je sicer poskušal Stadio nekako rešiti. Februarja lani je dobil idejo, da bi začel tehnologijo tržiti drugim zainteresiranim založnikom, a očitno je bilo za to bolj malo kandidatov, saj je Google včeraj uradno najavil, da je s Stadio konec.
Naročniki bodo do vsebine lahko dostopali vse do 18. januarja 2023, nakar se bodo strežniki zaustavili. Google bo medtem ponujal vračila denarja za vse opravljene nakupe, ta proces pa naj bi se zaključil nekje v sredini istega meseca.
Novica je bila sicer pričakovana, a je vseeno nekatere ujela nepripravljene. Google očitno informacij o zaustavljanja servisa ni predčasno podelil z razvijalci in ti so za konec izvedeli takrat kot vsi drugi. Nekateri so denimo novembra nameravali v prodajo potisniti svoje izdelke, a zdaj seveda to ne bo mogoče, zaradi česar so nekateri padli v hude finančne težave.