Microsoft si je privoščil velik spodrsljaj pri svojemu operacijskemu sistemu Windows 7. Za tega je že nekaj časa končal podporo in širom interneta so tekle solze uporabnikov, ki se bolj težko ločijo od svojega najljubšega operacijskega sistema.
Pred koncem podpore je razvijalec izdal še zadnje popravke in čeprav so vsi ti izgledali povsem običajno, je eden izmed njih povzročil kar veliko težav. Popravek KB4534310 je namreč pri nekaterih uporabnikih povzročil, da je njihovo ozadje postalo povsem črno.
To se je zgodilo samo v primerih, če je uporabnik za ozadje želel raztegniti določeno sliko, a očitno je bila težava dovolj velika, da je moral Microsoft izdati nujen popravek, pa čeprav naj bi se uradna podpora končala že nekaj časa nazaj.
Sprva so mislili posodobitev izdati samo za tiste, ki plačujejo za ESU oz. za razširjeno podporo operacijskega sistema Windows 7. Vendar so se nato premislili in popravek ponudili prav vsem. Navsezadnje je hrošč njihova kriva in malce hinavsko bi bilo zaračunavati evre za popravek, ki bi to napako odpravil.
Tistih, ki plačujejo dodatno podporo niti ni malo. Kakor pravi spletna stran The Verge takšne licence stanejo med 25 in 50 dolarjev, nemška vlada pa drži okoli 33.000 PC-jev, ki so še vedno na Windows 7. Microsoft jim bo za dodatno podporo izdal položnico v vrednosti 800.000 evrov, ta licenca pa velja samo za leto 2020.
Kljub temu naj bi obstajalo še milijone računalnikov na sedaj zapuščenemu operacijskemu sistemu in zagotovo nas bo kmalu pričakala zgodba hekerskega napada na večje podjetje, ki raje tvega, kot pa da bi nadgradila sistem.
Verjetno ga ni osebka na tem planetu, ki ni tako ali drugače
prišel v stik s Čarovnikom iz Oza. Knjigo izdano leta 1900 je nasledil kultni
film Wizard of Oz (1939.) Kar naježim se, ko slišim Somewhere over the rainbow
legendarne Judy Garland, ki je v filmu odigrala vlogo izgubljene Dorothy.
Verjetno sem si film pogledal že vsaj desetkrat, saj je v njem nekaj resnično
magičnega. Žal pa to ne moremo trditi za življenje te izredne igralke in pevke,
ki je zaradi predoziranja umrla stara zgolj 47 let.
Trenutno je Hollywood očitno zajahal val biografskih filmov saj smo v zadnjih letih na platnih videli mnogo bolj ali manj posrečenih izdelkov. Prednjači seveda Bohemian Rhapsody (2018), čeprav me je osebno bolj prepričal Rocketman (2019). Malo manj pompozno pa je v kinomatografe prispel Judy (2019).
Film, ki opisuje življenje ene največjih zvezd »zlatega« Hollywooda. Ženska, ki je doživela vse. Bleščeče luči rdečih preprog in obup zlaganega sveta v katerega navadni smrtniki ponavadi nimamo vpogleda. Neverjetni glamur rezerviran le za peščico in dolgo odvisnost od tablet in pijače.
Renee Zellweger je, kar nekaj časa preživela v maski, saj je med snemanjem nosila barvne leče, umetno konjico nosu in lasuljo. Foto: IMDB
V čevlje brezčasne igralke je stopila Renée Zellweger. Ja, to je tista igralka, ki smo jo spremljali v dnevnikih Brižitke Jones (Bridget Jones’s Diary). Kako se je odrezala nakazuje že dejstvo, da je bila nominirana tako za Zlati globus kot za Oskarja. Zlati globus je verjetno že razstavila doma na polici, nagrado filmske akademije pa si lahko prisluži desetega februarja, ko se bo zoperstavila Scarlett Johansson (Marriage Story), Charlize Theron (Bombshell), Cynthii Erivo (Harriet) in Saoirse Ronan (Little women) ampak več o tem drugič. V drugih vlogah lahko vidimo še Jessie Buckley, Finna Wittrocka, večnega zlobneža Rufusa Sewella in Michael Gambona, ki se ga spomnimo kot Dumbledorja iz Harry Potterja.
Zanimivo predvsem pa izredno žalostno biografsko delo prikazuje zadnje leto življenja Garlandove. Skozi zgodbo nam razkriva tudi delčke njene preteklosti, ki je milo rečeno grozljiva in nam omogoči globlje razumevanje njenega življenja. Film prodre v temačne dele filmske industrije, kjer je vsaka deviacija od nekakšne navidezne popolnosti lahko razlog, da čez noč ostaneš brez vsega. Tega se je vsekakor dobro zavedala tudi Judy sama. Čeravno je bilo njeno življenje že samo po sebi izredno zanimivo in vse prej kot dolgočasno, so si ustvarjalci filma zavoljo lažjega prikaza njenega karakterja vzeli tudi nekaj kreativne svobode in vpeljali podzgodbo. Tako v filmu stke vezi s homoseksualnim parom, ki sta zaradi svoje spolne usmeritve velikokrat tarče psihofizičnega nasilja. Garladova naj bi bila velika zagovornica drugačnosti in enakopravnosti in na ta način so se želeli zahvaliti njenemu aktivizmu. Dasiravno to ustreza kalupu, ki ga zadnja leta Hollywood sili v vsak izdelek, ki zapusti to zahodno dolino blišča in glamurja.
Renee je v vlogi resnično zablestela. Oder si je kompletno podredila in pričarala enkratno izkušnjo gledalcem. Foto: IMDB
Kot rečeno je Renee svojo nalogo opravila res impresivno. Poznalo se je, da je več kot eno leto s vokalnim trenerjem pilila pevske sposobnosti, saj je sama zapela vse pesmi v filmu. In kljub temu, da nihče ne more nadomestiti čudoviti glas Garlandove, je Zellwegerjeva svoje delo opravila več kot zadovoljivo. Lepo je ujela angelski glas, ki je več let trpel neskončno zlorabljanje njegove lastnice. Osebno nebi imel nič proti, če bi za svoje delo nagrajena z zlatim kipcem. Tudi ostali igralci so pričarali dobro vzdušje filma, čeprav so bile njihove vloge bolj ali manj marginalne. Sam sem več pričakoval od lika njenega zadnjega moža in gejevskega para, tako pa so dotični osebki ostali malenkostno prazni.
»I’m only Judy Garland for an hour a night. The rest of the time, I’m part of a family« so besede, ki sem si jih najbolje zapomnil iz filma, saj lepo opisujejo kaj si je v resnici želela. Težko je živeti v svetu, ki ti ni nikoli odpustil dejstva, da si odrasla oziroma postala samosvoja oseba s potrebami in družino. Ta naslov priporočam tistim, ki od filma želijo več kot zgolj zabavo. Je resnično interesanten vpogled v življenje in delo izredne zabavljačice, ki je bila kot še mnogi predobra za prepokvarjen svet šovbiznisa.
Zanimivosti:
Judy Garland je umrla istega leta, kot se je
rodila Renee Zellwegger (1969)
Igralska diva Liza Minelli je hčer Judy Garland
Garlandova je bila štirikrat poročena, zadnjič
le mesece pred smrtjo
Renee je septembra izdala album s priredbami
pesmi Judy Garland
Ok, tale štorija bo malce zakomplicirana. Se morda spomnite filma The Thing iz leta 1982? Ta ikonična grozljivka izpod rok režiserja John Carpenterja je v bistvu predelava filma The Thing from Another World iz leta 1951. A tudi to ni bil original, saj je to filmska predelava novele iz leta 1938, ko jo je pisatelj John W. Campbell Jr. objavil v reviji Astounding Science Fiction.
Osebno The Thing iz leta 1982 (ne predelavo, ki je bila bljek) štejem za eno mojih osebnih najljubših grozljivk vseh časov. Zgodba spremlja skupino raziskovalcev na Antarktiki, ki nekega dne odkrije vesoljsko bitje, ki lahko prevzame vlogo živečega, zato nikoli ne veš, če je tvoj prijatelj res tisti, ki si ga poznal od vedno, ali pa se za njegovim obrazom skriva imitator. Poleg tega se film odvije na samo eni lokaciji, kar naravnost obožujem in doda tisti občutek osamljenosti in izoliranosti od sveta.
Leta 2018 pa je bilo razkrito, da je bila novela v bistvu samo kratka zgodba veliko daljše knjige Frozen Hell, ki jo je njega dni spisal John W. Campbell Jr. Ta je dolgo časa ležala neodkrita, našel pa jo je pisec John Betancourt, ki je nato na Kickstarterju zbiral denar za izdajo celovite knjige. Načrt mu je več kot uspel, saj mu je v blagajno nakapljalo 155.000 dolarjev, kar je veliko več od zastavljenega cilja, ki je takrat znašal skromnega jurja.
A zgodbe tu ni konec, saj je bilo pred kratkim oznanjeno, da bosta Blumhouse in Universal Studios predelala Frozen Hell v čisto pravi film. Veselo novico je na Facebooku objavil producent Alan Donnes, ki se je pohvalil, da je prejel prvi ček in da je podpisal pogodbo.
Povedal je še, da bo novi film združil najboljše iz kratke zgodbe, Carpenter filma in novo izdane knjige.
Seveda je še prezgodaj, da bi govorili o filmski zasedbi in režiserju, datum izida pa je verjetno še leta stran. A dobra novica je že to, da bomo The Thing oboževalci končno prejeli nekaj novega, po vseh teh letih zatišja.
Persona 5 je naravnost titanski naslov, ki vam bo za eno preigravanje vzel vsaj 100 ur, ampak raje ciljajte na številko 150. Kljub temu, da vam bo samo uvodna sekvenca vzela cel kupček ur in med njo v bistvu ne delate ničesar drugega kot pa klikate po dialogih in spremljate vmesne sekvence, je špil postal nenormalno popularen.
Dobra prodaja gre na račun dejstva, da je to preprosto takšne sort jRPG, ki ga bodo čislali tudi tisti, ki japonskih RPG izkušenj ne marate. To lahko potrdim iz prve roke in čeprav igre nisem preigral še niti do polovice, se ne sekiram pretirano, ampak sem raje potrpežljiv.
Razvijalec Atlus namreč dela na dodelani različici igre Persona 5 Royal. Ta bo osnovni izkušnji dodala cel kupček vsebine. Čaka nas nova palača, sovražniki, vmesne sekvence in povsem novi spremljevalci. To pomeni, da se zna čas za preigravanje razširiti na 200 ur, tako da boste eni lahko igro igrali skozi celo leto 2020.
Persona 5 Royal je pri Japoncih že izšla, sedaj pa se počasi približuje tudi evropski izid. Razvijalec je zato prikazal nov napovednik, ki prikaže malce igranja in se osredotoči predvsem na organizacijo roparjev The Phantom Thieves.
V napovedniku lahko vidimo Jokerja, Morgano, Ann, Makoto, Ryujija, Yusuke, Haruja, Futabu in novinca Kasumi. Ta se bo sicer naši druščini pridružil, a se ne strinja z našimi metodami, kar zna vpeljati zanimiv element v štorijo.
Persona 5 Royal bo izšla 31. marca, tako kot original pa bo to ekskluziva za PlayStation 4.
Igričarska industrija ima zelo rada Terminatorja. Ne samo, da smo mehansko pojavo videli v samostojnih igrah, pojavlja se tudi v naslovih, ki z njim na prvi zadeg očesa nimajo ravno nekaj skupnega. Terminator se je pojavil v igri Gears 5, sedaj pa se bo očitno pojavil tudi v Ghost Recon: Breakpoint.
Ubisoft za slednji naslov pripravlja nekakšen omejen dogodek, ki bo štartal že jutri, 29. januarja. Razvijalec je prikazal kratki napovednik, ki prikaže teleportiranje Terminatorja sredi gozda, a to je v bistvu to. Vse ostalo je zavito v skrivnost, imamo pa občutek, da bomo androida morali loviti.
Ubisoft je namreč takšen podoben dogodek spočel leta 2017 za Ghost Recon Wildlands, tam pa smo morali loviti Predatorja. Zanimivo, da je pri obeh karakterjih, ki se bosta pojavila v Ghost Recon naslovih pomembno vlogo nosil Arnold Swarchenegger. Predator je imel malce več smisla kot Terminator, saj gre za lovca, ki se rad podi po pragozdu, medtem ko bi Terminatorja raje dali na motor sredi mestih ulic. A igralci se nad posodobitvijo ne bodo pritoževali in so v bistvu lahko srečni, da jo bodo sploh dobili.
Breakpoint ni bil ravno navdušujoč naslov, a lepo je videti, da založnik nad njim še ni povsem obupal in mu kljub slabim kritikam še vedno dodaja novo vsebino.
Drugi teden kitajske profesionalne League of Legends lige oz. krajše LPL, je bil prestavljen na kasnejši datum. Razlog je smrtonosni koronavirus, ki se izredno hitro širi po celemu svetu in v Avstriji se je že pojavil prvi sumljivi pacient. Kar pomeni, da se zna ta žurka kmalu preseliti tudi na naša domača tla.
LPL je na svojemu uradnemu Twitter profilu objavil novico, da bodo tekme prestavljene na datum, ko bo zagotovljena varnost in zdravje vseh njihovih igralcev. Besedo pri prestavljanju je imela verjetno tudi kitajska vlada, katera prepoveduje masovno zbiranje ljudi na eni lokaciji, saj trenutno vse napore vlagajo v zajezitev virusa.
We have decided to postpone week 2 of the LPL until we can ensure the safety and health of our players and fans.
To our fans, we sincerely apologize that it has come to this and we will share any and all info as soon as we can.
E-šport ni edina panoga, kjer so bile preklicane tekme, saj je kitajska prepovedala vse športne dogodke do vsaj marca. Seveda se zna ta prepoved podaljšati, če do takrat še vedno ne bo zadostne karantene.
Odkar smo v našemu članku ugibali, ali se kitajska vlada laže glede resnosti bolezni, se je pojavilo kar nekaj novih zaskrbljujočih dogodkov. Med njimi zagotovo izstopa medicinska sestra v Vuhanu, ki je poročala, da je virus do sedaj okužil že 90.000 ljudi in da naj bi bil v stopnji druge mutacije, ki je ni mogoče zdraviti.
A vse to je dobro vzeti z zdravo dozo skepse. Nekateri ljudje želijo samo nalašč razširjati paniko, tako da se je najbolje ozirati na uradne vire. Eden izmed njih je direktor svetovne zdravstven organizacije Tedros Adhamom Ghebreyesus, ki je situacijo označil za zelo resno na Kitajskem, a da to še ni postala svetovna zdravstvena kriza.
I am not declaring the new #coronavirus outbreak a public health emergency of international concern today. The Emergency Committee was divided over whether the outbreak represents a PHEIC. This is an emergency in China, but it has not yet become a global health emergency. https://t.co/16knaV4lMZ
Ubisoft je zadnje čase čuden. Po temu, ko je Ghost Recon Breakpoint na blagajnah tako pogrnil, da je bil založnik prisiljen zamakniti izide prav vseh svojih naslovov, so zadnje čase nenormalno tiho.
Potem pa ven udarijo s takšno nenavadno potezo. V svoje pisarne v Torontu so povabili BBC-jevega novinarja Marka Cieslaka, tega pa so nato, skupaj s kreativnim režiserjem Clintom Hockingom, digitalno skenirali in prenesli v igro Watch Dogs Legion.
Nato sta možaka sredi virtualnega trga Piccadilly Circus spočela intervju. Legion se bo dogajal v Londonu in novinarja je zanimalo, če se morda ustvarjalec kaj boji odziva na Brexit temo, ki bo prevevala celotno igralno izkušnjo in tudi zgodbo.
Clint je imel na to zanimiv odgovor. Povedal je, da se ima za ustvarjalca kulture in da je njihova odgovornost, da si ogledajo dogajanje na svetu in podajo svoj komentar. Povedal je še, da se Legion ne bo ustrašil tudi drugih vročih tem, kot so recimo droni in avtonomna vozila.
Intervju je malce bizaren in morda nas je Ubisoft želel samo navdušiti s pristno obrazno animacijo in grafično podobo. Čeprav sta ti dve na nivoju, nista nič šokantnega in kakšen Uncharted 4 je na temu področju precej bolj impresiven.
Žal zaenkrat še vedno ne vemo, kdaj nas bo Watch Dogs Legion pozdravil na igralnih policah, zagotovo pa se bo to zgodilo še letos.
Aydan Conrad je star komaj 20 let, a gre za eno najbolj pomembnih imen na Twitch platformi. Fant si je nabral že več kot 1.4 milijonov sledilcev, kar mu je prineslo tudi lep izkupiček denarja.
Spletna stran The Loadout ugiba, da je Aydan v svoji Fortnite karieri samo od nagrad v svoj žep pobasal okoli 160.000 dolarjev, k temu pa prištejte še mesečne donacije njegovih sledilcev. Skratka, tip ima dovolj denarja že zdaj, da bi verjetno lahko počasi razmišljal o upokojitvi.
Aydan pa se je odločil svoje zlatnike vložiti nekam drugam. Odločil se je odplačati študentske dolgove svoje mame, ki se trenutno trudi pridobiti diplomo. Za razliko od nas je pri Američanih faks tako drag, da so študentski dolgovi, ki jih nato odplačuješ leta, že nekaj povsem običajnega.
Popularni Fortnite streamer se je odločil z novico mamo presenetiti kar sredi prenosa v živo in ta mu najprej ni hotela verjeti.
Ko se enkrat zave, da Aydan govori resnico, plane v solze in se mu začne zahvaljevati. Suhih oči ni ostal tudi njen sin, ki pa ji je še povedal, naj se ne zahvaljuje njemu, ampak njegovim gledalcem in donatorjem, saj so oni omogočili to njegovo gesto.
Mama očitno ve, kako dela Twitch, saj se zahvali vsem sledilcem in jim zaukaže, naj vsi vtipkajo !sub in !prime.
Vse skupaj je en tak lep opomnik, da lahko denar od Twitch donacij lahko tudi spremeni življenja, če denarce prejme prava oseba, ki ne bo vsega vložila samo v nabavo novega Lamborghinija.
Danes je v šoli ali pa službi pomembna samo ena tema: včerajšnja helikopterska nesreča NBA legende Kobe Bryanta, v kateri ni umrl samo on, ampak še 8 sopotnikov, med njimi tudi njegova 13-letna hčerka Gianna Maria-Onore Bryant.
Žalostna novica je včeraj ponoči odjeknila skozi celotni svet in posledice ne čuti samo liga NBA, ampak celotni svet. Za črno mambo so vedeli praktično vsi in če ste kdaj zmečkali košček papirja in ga od daleč vrgli v koš za smeti, ste se zagotovo zraven zadrli “Kobeeee”. Če ne naglas, vsaj v mislih.
Včeraj se je legendarnemu igralcu poklonila celotna liga NBA. Igralci so svojo žalost sporočali preko Twitterja, vsaka tekma pa se je začela tako, da je ekipa držala žogo 24 sekund oz. 8 sekund, v čast Kobejevim številkam, ki jih je skozi kariero nosil na majicah. Morda najbolj žalostno je bil trenutek na tekmi med Raptorsi in Spursi, ko je v tistemu prvemu pravemu napadu žoga obtičala na košu, direktno pod številko 24.
Bryanta smo videli tudi v igričarskemu svetu. Serija iger NBA 2K je igralca redno postavljala v ospredje svojih naslovov. V NBA 2K10 je bil na naslovnici, po igralčevi upokojitvi leta 2016 pa so ga zopet postavili na naslovnico NBA 2K17 Legend Edition. V tej verziji igre je Kobe igral tudi kratko vlogo pri uvodni sekvenci MyCareer igralnega načina.
Razvijalec 2k se je košarkašu poklonil tudi v letošnji igri NBA 2K20. Igralci boste ob zagonu opazili njegovo osmrtnico, ista slika pa je sedaj izrisana na vseh plakatih v spletni soseski The Neighborhood.
Ponavadi ne pišemo takšnih naslovov, kjer bi samo radi opomnili igralce, da se bo kmalu zgodil pomemben izid. Namreč za kaj takega ponavadi poskrbi založnik ali razvijalec, ki na YouTube pošlje kakšen napovednik in naredi malo promocije za svoj prihajajoči izdelek, to pa nato dodatno podprejo novinarske strani, ki iz tega spišejo članek.
Blizzard pa se obnaša do svoje predelave legendarne igre Warcraft III povsem čudno. Čeprav gre za naslov, ki je v bistvu povsem prerodil trg strategij leta leta 2002, jim očitno sedaj za naslov povsem dol visi.
Reforged je bil komaj omenjen na njihovemu zadnjemu Blizzcon dogodku, vemo pa tudi, da se je obsežnost predelave močno zmanjšala od prvotnih planov.
Warcraft III Reforged izide že jutri, 28. januarja in ne bi vam zamerili, če tega sploh ne bi vedeli. Blizzard še zdaj ni naredil kakega pravega napovednika, ki bi prikazal tiste največje spremembe in ljudi pripravil do nakupa. Večigralska beta je na voljo že nekaj časa, a nekatere igralce bolj zanimajo spremembe v kampanji in kakšnih pravih informacij na temu področju še nismo bili deležni.
Tako da je ostalo na nas, da delamo razvijalčevo delo. Warcraft III Reforged izide jutri, 28. januarja, po celemu svetu pa se bo odklenil točno ob polnoči. Kupite ga lahko za 30 € na sledeči povezavi, Spoils of War edicija pa vas bo oštela za 40 €.
Še ena igra, ki je v današnjemu zelo konkurenčnemu trgu videoiger ni uspelo se obdržati pri življenju, je kvartopirski naslov Duelyst.
Ta je pri kritikih prejel dobro besedo, saj je šlo za zanimiv koncept kart in taktičnega boja. igralci so lahko na igralno polje postavili različne karte, iz teh pa so se nato izrodile pošasti, ki so se v poteznemu boju med sabo ravsale.
Kljub temu, da Duelyst na Metacriticu drži oceno 82, to ni bilo dovolj, da bi v igri obstala dovolj velika baza igralcev. Glede na podatke v Steam Charts, je špil postopoma izgubljal igralce in ta mesec je igro povprečno igralo samo okoli 100 igralcev. Kar je za striktno večigralski naslov precej porazno.
Razvijalec Counterplay Games se je tako odpravil na Steam in objavil žalostno pismo Farewell Duelyst. Če ste pred kratkim kupili diamante, ki so valuta te igre, potem ste upravičeni do vračila denarja, razvojna ekipa pa bo do zaprtja strežnikov močno znižala cene vseh diamantov.
Duelyst bo še zadnjič vdihnil 27. februarja, nato pa se bo za vedno poslovil od Steam strežnikov.
Pri nekaterih igrah je človeku jasno, da so se ustvarjalci zgledovali po nekemu prejšnjemu izdelku, a so potem vpeljali svojo formulo. Primer tega bi bila lahko igra PREY, katera je več kot očitno duhovni naslednik serije System Shock.
A potem imaš pa ene naslove, ki praktično kopirajo svojega vzornika in to do te mere, da izdelek začne spominjati na tiste mobilne igrice nekih kitajskih razvijalcev, ki dobesedno uporabijo kopiraj/prilepi tehniko pri svojih naslovih.
Na nekaj takega spominja tudi Residence of Evil: Vigil, na kateremu dela razvijalec MoonGlint. Ta se ni odločil skopirati samo imena Resident Evil, ampak tudi samo igralnost.
Njihov prvi izdelek bo namreč vseboval “tank” kontrole, katere smo spoznali v prvih treh delih Nevidnega zla. To pomeni nekoliko štorasto bojevanje in raziskovanje okolice s kamero, ki fiksno ostaja na svojemu mestu in je ne bo mogoče premikati.
A morda grozljivka pa ne bo povsem za odmet. MoonGlint obljublja zanimivo zgodbo, s pestrim naborom karakterjev. Poleg tega se lahko veselimo ugank ter skrivnih sob, kar naj bi vzpodbudilo raziskovanje.
Špil se je po novem znebil predpone in se bo imenoval samo VIGIL. Zelo verjetno so razvijalcu po prstih udarili Capcomovi odvetniki, a tega ta zaenkrat ne priznava.
VIGIL še nima datuma izida, se je pa aprila 2019 pojavil demo, ki ga lahko snamete iz sledeče povezave. Seveda vzemite v zakup, da je to močno starejša verzija igre in ne predstavlja vsega napredka, ki ga je v temu času naredila razvojna ekipa.
Dobili smo tudi novi napovednik, ki si ga lahko ogledate spodaj.
Igralci igre The Witcher 3 se zavedate, da lahko Ciri poleg superiornega šviganja z mečem tudi uporabi posebno sposobnost teleportiranja in vstopanja v druge dimenzije. Eden takšnih portalov jo je preselil v zombijevsko infestirani Raccoon City igre Resident Evil 2.
No, vsaj tako pravi tale modifikacija, ki seveda ni uradna, a to ne pomeni, da si ne smemo zamisliti malce ozadne zgodbe in preko te logike vpeljati Ciri v svet Resident Evila 2.
Za to izkušnjo je poskrbel modder Wiwilz in delo še ni povsem dokončano. Čeprav model Ciri izgleda impresivno, je opaznih kar nekaj pomanjkljivosti. Protagonistka lahko sicer zamahuje s svojim mečem, a animacija ni izpeljana do konca, zato njen meč še vedno ostane na njenemu hrbtu. Dvomimo, da bo to Wiwilz lahko popravil, saj RE2 ne vsebuje nekih naprednih orodij za delanje modifikacij.
Bo pa ta vseeno prejela še nekaj izboljšav, še posebej na področju obraznih mimik.
Če se vam je zahotelo nekaj Witcherjevskega klanja nemrtvih, potem si lahko zabavno modifikacijo prenesete iz sledeče povezave.
Če ste redni obiskovalec Reddita, potem ste za igro Plague Inc. zagotovo že slišali. Tam se je v sedmih letih odkar je igra izšla na mobilnih napravah in nato v Evolved različici na PC-ju, nabrala ogromno smešnih slik in tudi igralcev.
Igra je namreč precej zanimiva simulacija preživetja, kjer se po mapi sveta razširjajo različni virusi, to pa sproži karantene nekaterih držav. Plague Inc. je v zadnjih dnevih zabeležil ogromen porast igralcev, to pa gre predvsem na račun nedavnega izbruha koronavirusa na Kitajskem.
Veliko ljudi je v paniki in nekateri se sprašujejo, če se nam Kitajci lažejo glede številk infekcije. Zato se jih je nekaj spravilo preigravati igro in si tako ustvariti svoj scenarij apokalipse.
Naval igralcev je bil celo tolikšen, da se je zgodil izpad strežnikov, tako glavne strani razvijalca Ndemic Creations kot tudi same igre. Zato se je razvijalec odločil, da spočne javno obvestilo, ki ljudi opozarja, da ne smejo igre jemati preveč resno.
Our website is currently offline due to very high player numbers. I'm copying our statement on the coronavirus outbreak here so people can still see it.https://t.co/pA6CUS7nJIpic.twitter.com/StXP6aemDe
Čeprav Plague Inc. cilja na realističnost, gre vseeno samo za igro in da je ne smemo jemati kot znanstveni model, iz katerega bi lahko potegnili kakšno študijo. Zato razvijalec priporoča, da se za zanesljive informacije obrnejo na vlade in zdravstvene inštitucije.
Čeprav je igra stara že 8 let, je zaradi koronavirusa danes bolj popularna kot kadarkoli prej. Aprila 2018 je špil zabeležil največjo številko sočasnih igralcev, danes pa se cifra vrti okoli 15.000 igralcev in verjetno bo ta številka šla samo še navzgor.
Zanimivo bo videti, če bo razvijalec dodal posodobitev, v katero bo vključen tudi koronavirus. Spomnimo se, da so nedolgo nazaj dodali novost v obliki nasprotnikov cepljenja, ki so nato poskrbeli za močno razširjenost virusa.
Procesorjem z oznako i7 že od nekdaj pripada poseben status (kakopak, to so v zadnjih dveh letih postali i9). Nenazadnje je do nedavnega šlo za najzmogljivejšo serijo, ki smo jo normalneži lahko namestili v svoje računalnike. Že skorajda oderuška cena tako ni bila nič čudnega, za dodatno zmogljivost je bilo preprosto potrebno odšteti dodatne zlatnike.
Skočiva v zadnje petletje, še po štirih letih na policah zapaziš Skylake in Kaby Lake procesorje, ravno pred nekaj meseci so obelodanili konec njihove življenjske poti, a cena ostaja vse prej kot vzpodbudna. Za manjši denar prejmeš celo novejšo Coffee Lake serijo in ne navsezadnje odlično Ryzen linijo.
Čas je v svetu tehnike izjemno neodpustljiv, moja Z170 plošča že dodobra zaprašila, tako, se mi je v glavi porodilo vprašanje:” Kaj storiš, če si, kot jaz, obtičal s spodobno osnovno ploščo, h kateri se stiska žalostni Pentium/Celeron (oz. brez procesorja)?”. Zmogljivejši procesorji znotraj serije se še vedno prodajajo za suho zlato, rabljeni pa so kot vedno loterija? Vendarle ne gre za brezupno situacijo, za kar poskrbijo Kitajci.
Že hiter obisk Aliexpressa je moje počutje vsaj nekoliko otoplil. Saj sem vedel, da bi moral do okulista… za ceno parih viskijev, pokovke in kino vstopnice lahko dejansko prejmeš i7 procesor?
Izziv na mestu, 60€ pa dovolj razumna investicija, ki bi mi prihranila kar nekaj sivih las in denarja.
Procesorji kot se šika?
Dajva za začetek odgovoriti na zastavljeno vprašanje, ki je predramilo tvoje zanimanje. Skepsa je v tovrstnih primerih vedno na mestu, saj kosi, ki jih prodajajo na AE niso popolnoma navadni i7 procesorji. Teh primerkov namreč ni mogoče kupiti v trgovini, saj gre za ti. ES procesorje. ES kratica označuje Engineer Sample, v bistvu testne produkte, ki jih proizvajalec (Intel) v pred-produkciji pošilja na naslove raznoraznih podjetij za razvoj programske in strojne opreme.
Zagotovo boš opazlil nekoliko nižjo frekvenco (napram serijskim procesorjem), ki niha od modela do modela. Slednji najpogosteje dosegajo osnovno frekvenco 2.2 GHz oz. 2.6 GHz boosta na vseh jedrih, a kot že omenjeno, varacija med različnimi tipi procesorjev obstaja.
Vsi primerki so last Intela in se kot takšni ne bi smeli prodajati. Dejansko bi lahko Intel zahteval njihovo izročitev ali uničenje (v teoriji), prav tako pa garancija nanje ne velja (oz. Aliexpress trgovci ponujajo leto dni).Ves opisano počnete na lastno odgovornost, avtor ne odgovarja za morebitne nevšečnosti!
Trenutno je QH8F mogoče dobiti za 56€.
Kljub vsem pomislekom je bila cena preprosto preveč mikavna, zlasti, ker bi s tem v svojo Z170 ponovno vdahnil nekaj življenja. Naposled bo vsaj ena zapustila zaprašeno polico, ponovno napojila svoje kondenzatorje in me popeljala v magičen svet Fortnajta, khm khm, mislil sem seveda Witcherja, kot predpripravo pred RDR2 za namizne računalnike (cikel črkopisja je očitno daljši od kodopisa RDR2 ;)).
Zaradi najnižje cene sem se odločil za QH8F tip procesorja, predhodnika bolj poznanega i7 6700T (pogostejša “izmišljena” oznaka i7 6400t). Njegova neobičajnost v sebi skriva tudi prednost. BLCK omogoča navitje z obdržanimi AVX inštrukcijami, zaradi česar je priporočljiva Z170 osnovna plošča:), procesorji bodo sicer delovali na veliki večini plošč 6. generacije (brez zapletenega posega ne delujejo na Z270 ipd.) – spodaj bom temu namenil kakšno besedo več.
Najzgodnejše/najcenejše različice procesorjev
Novejše različice, ki se jih priporoča
Katerega izbrati?
Za najpopularnejšo izbiro velja QHQG, z znosnim množilnikom 22x-24x, ki ob navitju omogoča doseganje višjih frekvenc. Popolnoma nasprotno QHQJ z 1.6GHz osnovnega takta in 16x-20x množilnikom ni najboljša izbira. Za dosego enakih GHz bo namreč osnovna plošča pod večjim stresom, ki raste sorazmerno z višanjem BLCK. Posledica je nižji navijalski potencial (do okoli 3.6GHz)
Primer: Kupil si procesor QH8F, kjer vsa jedra pod obremenitvijo dosežejo 2,4GHz (BLCK=100, množilnik=24). 100MHz x 24 = 2400MHz Ker potrebuješ več zmogljivosti vrednost BLCK dvigneš na 140MHz. BLCK=140MHz, množilnik=24 140MHz x 24 = 3360MHz
Kot lahko vidiš QH8F nima prepoznavnih oznak serijskih procesorjev.
Najzgodnejša revizija A0 navduši z nizko ceno, a na račun nižjega navijalskega potenciala in PCI-e kontrolerja, ki podpira samo PCI-e 2.0. Nekateri procesorji pod oznako QH8G nimajo delujoče integrirane grafične kartice. V kolikor ne nameravaš navijati, ali si ne lastiš navijalske plošče je QH73 najboljša izbira, saj ima nekoliko višjo osnovno frekvenco.
Razlike med posameznimi različicami
Kot si lahko že opazil i7 6400T uradno ne obstaja. Gre za poimenovanje, ki so mu ga nadeli kitajski prodajalci. Na trgu se pojavlja kar nekaj različnih tipov, ampak nekateri upravičeno veljajo za problematične.
Najzgodnejše različice nosijo oznako A0. Le ti so najcenejši in tudi dokaj nepredvidljivi (povzročajo največ nevšečnosti).
QH8F, ki sem ga kupil sam, ima pogosto težave z vgrajeno grafično rešitvijo in PCI-e 3.0 (potrebno ga je nastaviti na PCI-e 2.0)
Bolj zanimivi so QHQG, QHQJ in QHQF z revizije Q0. Slednjega je izjemno težko dobiti, ob tem pa se prodaja tudi po najvišji ceni. Najpogostejša izbira tako postane QHQG. Na njem lahko najdeš več oznak iz katerih razbereš leto in tedne. Poznane so L452, L448, C445 in L501, kjer najnovejši veljajo za najboljše in ne terjajo dodatnega nastavljanja za zunanjo grafično kartico, premorejo pa visok množilnik od 8-26 (odlični za navijanje).
Ob nakupu samega procesorja je pomembna tudi osnovna plošča, saj na vseh ES primerki ne bodo delovali pravilno. Za navijanje boš potreboval Z170 (na Z270 ne delujejo). Najpriporočljivejše so Asus, MSI in AsRock, Gigabytove imajo določene težave, zaradi česar jih odsvetujem.
Z170 čipovje je nujno za navitje. Procesorji žal v osnovi pridejo z izjemno nizkimi frekvencami in že z nekaj kliki lahko njihovo hitrost pohitrimo za 50%, na tovarniških nastavitvah bodo rezultati precej ubori – raven i5 procesorjev.
Začnimo
Če si že kadarkoli naročal iz Kitajske poznaš postopek. Najbolj mučen del je čakanje, kjer preprosto upaš, da ti ne bi poslali napačnega/nedelujočega primerka, ki bi vse skupaj močno zavlekel in zakompliciral. Na svojega odreshenika sem moral počakati dobre 3 tedne, kar je za tovrstna naročila popolnoma razumen rok.
Kot sem že rekel ne gre za popolnoma navadne procesorje. Čeravno delujejo na praktično vseh osnovnih ploščah procesorjev prve generacije, za delovanje potrebujejo BIOS izpred Kaby Lake ere. Slednji mora biti starejši od leta 2016, ker je bila podpora za ES, z vstavitvijo Kaby Lake mikrokode, odstranjena.
V koliko že imaš i5 procesor 6., 7. generacije nadgradnja naposled ni preveč smotrna, saj razlika v zmogljivosti najbrž ne bo upravičila razlike v ceni (razen v primeru spodobnega navitja). V kolikor je BIOS že nadgrajen na novejšo različico, procesor pa je <i5, bo pred uporabo potrebno BIOS posodobiti na starejšo različico, kar sem moral storiti sam.
Brez težav ne gre
Pri postavitvi platforme sem naletel na kar nekaj težav. Ena izmed njih je flashanje BIOS-a na plošči. Svojo sem pred časom posodobil in pričakovana posledica je bila nedelovanje i7 QH8F. K sreči sem star procesor imel pri roki in težavo razrešil z vstavitvijo mikrokode za A0 in posodobitvijo na starejšo različico BIOS-a (za z170 MSI Gaming M5 je to bil A.1). Vstavitev mikrokode (postopek in datoteka sta na voljo spodaj) je priporočljiva, saj zagotavlja pravilno delovanje procesorja.
Ko ga je plošča končno uspešno prepoznala, težavam še zmeraj ni bilo videti konca. Za začetek je bilo računalnik mogoče do Oken spraviti zgolj z integrirano grafično kartico, saj ob vstavitvi ločene RTX 2070 nisem imel slike. Takojšnja želja po testiranju in deljenju izkušenj z bralci (6 mesecev kasneje…), se je tako zavlekla za kar nekaj dni, saj se mi ni sanjalo, v čem bi lahko bila težava. Tako sem doživljal razna sesutja, BSOD in celo črn zaslon ob zagonu.
A rešitev je bila na dlani in na moje presenečenje dokaj trivialna, kar je razkril obisk ruskih forumov. Vira vseh težav sta bila dva.
Preprostejši je bil vezan na integrirano grafično rešitev. ES primerki namreč vsebujejo identično grafično enoto (več info najdeš zgoraj), a se je njena podpora z gonilniki zaključila v letu 2016. Z novejšimi Intel HD grafičnimi gonilniki se pojavijo težave, ki sem jih imel sam. Tako je sistem deloval, dokler je Intel HD delovala v varnem načinu, ob namestitvi gonilnikov so sledile težave. Namestitev starejših je računalnik v trenutku spravilo v popolnoma delujoče stanje. Povezava do zadnjih delujočih gonilnikov: 32bit ; 64bit
Iskreno povedano bo večina kupcev i7 ES procesor kupila za uporabo z zunanjo grafično kartico. Ker so ES primerki zgodnje razvojne verzije, imajo nekateri (npr. QH8F) kar nekaj težav s PCI-e krmilnikom, ki na QH8F ne deluje s PCI-E 3.0 (primerki Q0 delujejo brez težav).
Sicer sem to vedel, a predvideval, da bo BIOS iz PCI-E 3.0 na 2.0 preklopil samodejno. Tega seveda ni storil, zaradi česar grafična kartica ni delovala (občasno bila pogojno uporabna). Za dokončno odpravo težav sem moral ločeno grafično kartico odstraniti (pomaga tudi namestitev v katero izmed spodnjih rež, ki niso 3.0), računalnik priklopiti na Intel HD grafično, vstopiti v bios in GEN3 spremeniti v GEN2 (FLCK nastaviti na 400MHz). Vse težave so končno izginile in testiranje se je lahko pričelo.
Nasvet: (Veliko oviro je predstavljala slaba baterija na matični plošči, ki je ob izklopu vse vrednosti poenostavila na tovarniške vrednosti. Če se srečuješ s tovrstno težavo, v trgovini za 1€ nabavi nadomestne baterije – pazi na širino (običajno CR2032)).
Sedaj ima računalnik za sabo že več mesecev delovanja in tega je prestal več kot uspešno. Težave so postale preteklost.
Kako vstaviti mikrokodo?
Postopek je precej trivialen (za primer je uporabljena MSI Z170 Gaming M5 osnovna plošča). Potrebuješ:
1. Zadnji še podprt BIOS, ki ga snameš iz uradne strani proizvajalca
2. Snemi mikrokodo – A1 procesorji – Q0 procesorji 3. Snemi program MMTool v5 – odpri program MMTool – naloži BIOS iz koraka 1 in pojdi pod CPU Patch tab – vstavi mikrokodo (insert a Patch Data) in jo shrani pod volume 1 – shrani BIOS – spremenjen BIOS skopiraj na USB ključ (FAT32) in posodobi BIOS
Ponovno pri metodologiji. Tokrat s testiranji nisem kompliciral kaj preveč, saj je procesor enakovreden i7 6×00 seriji pri enaki frekvenci. Zaradi nizkega osnovnega takta so rezultati pričakovano naraščali z njenim dvigom. Žal pri roki nisem imel RTX 2080 TI, ki bi konfiguracijo pognala do skrajnih meja (to lahko preveriš samo ob ogledu testov za i7 6700/k), temveč grafično kartico, ki bi bila pričakovana za povprečnega kupca procesorja – v tem primeru RTX 2060 in RTX 2070. Test je pri vseh procesorjih potekal na ultra nastavitvah in ločljivosti FHD (1920×1080). Vse nastavitve so bile enake na vseh konfiguracijah. Vsak test je bil izveden 3x, vzete so bile povprečne vrednosti vseh testov. Ob večjih odstopanjih od vzorca sem test ponovil.
Cinebench R15
Cinebench R15 še zmeraj velja za eno izmed bolj priljubljenih orodij preizkusa procesorjev. QH8F se odreže po pričakovanjih, vsaj pri frekvenci ~3,4GHz, ki jo je dosegel moj primerek. Na večnitnem testu so se številke ustavile pri 756, s čimer je presegel i5 7600K (710) in nekoliko zaostal za i5 8600 (959). V eno-jedrnem testu je s 168 točkami presegel Ryzen 2700 (165) in Intel i5 8400 (161) ter nekoliko zaostal za i5 7600k (176) ter i5 8600 (178).
Posnetek je vzet s spleta, saj je moj obstal na neznani lokaciji 🙂 .
CPU-Z
V kolikor procesorja ne naviješ, bo končna zmogljivost primerljiva z i5 2500K, zaradi mnogo nižje frekvence. Ob navitju na 3.5GHz se situacija drastično spremeni, saj se rezultat izboljša za kar 30% (slika zgoraj).
Eden izmed najboljših RPG-jev tega leta velja za procesorsko in grafično precej zahtevno igro. Presenetljivo sem imel med testiranjem precejšnjo težavo. Na RTX 2060 je igra po minuti igranja postala izjemno zatikajoča. Čeravno sem najprej pomislil na procesor, je le ta še pred nekaj dnevi igro brez težav poganjal z RTX 2070. Težava je tičala v hrošču, ki ob uporabi ultra tekstur -FHD, porabi kar 6500mb grafičnega spomina. Že spust na very high je prinesel izjemno tekočo izkušnjo.
Procesor je nalogo opravil dobro in brez omembe vrednih zatikanj. Igra je po odpravi težave delovala gladko in v povprečju dosegala 71 FPS. Tudi 1% vrednosti so potrdile dobro delovanje z 48 FPS. Že hiter dvig frekvence je prinesel občutnejšo pohitritev. Število AVG FPS se je povzpelo na 88FPS, z 58FPS je bil višji tudi 1%. Test sem izvedel v mestu Sant Matheus, ki je procesorsko najzahtevnejše.
Navit i7 6400T se z lahkoto kosa z novejšim Ryzen 2600 in ga za drobec celo preseže. Igra ima dobro večjedrno podporo, i7 6400T na tovarniški frekvenci dosega enake FPS, kot i5 6400 kljub kar precej nižji frekvenci.
Čeravno šteje že skoraj pet let je zaradi izjemne priljubljenosti in procesorske zahtevnosti še vedno zvesta stranka ljubiteljev grafikonov. Za testiranje sem uporabil v igro vgrajeni benchmark pri najvišjih nastavitvah (ultra) 1920×1080. i7 6400T postreže s 55 FPS AVG, s čimer se ne more kosati z 8 generacijo in 2. Ryzen serijo.
Ob navitju se situacija diametralno spremeni. AVG FPS poskočijo na kar 76 FPS, kar omogoča tekoče igranje tudi v najbolj zapolnjenih delih mesta. Z zamenjavo z RTX 2070 so AVG FPS narasli na 79FPS.
Tako navitemu kot nenavitemu i7 6400T igra ne predstavlja večje težave. Igralna izkušnja, ob redkih izjemah, poteka tekoče, brez zatikanj. i7 6400T se je v primeru navitja pokazal za nadgradnjo i5 6400, saj ga preseže za 18 FPS.
Spodobi se, da zraven vključimo eno izmed klasik, ki jo sam prištevam med najboljše igre vseh časov. i7 6400t omogoča izjemno tekočo igralno izkušnjo saj v navezi z RTX 2060 uspe v sekundi prikazati kar 101FPS. Ob tem ne trpijo niti 1% FPS, saj se ustavijo pri številki 45FPS, zatikanja med igranjem ni čutiti. Rezultat je pričakovan, saj gre za procesor z oznako T, kjer je v ospredje potisnjena varčnost.
Z navitjem za dobrih 30%, na 3.4GHz, pri AVG FPS razlike praktično ni, saj znaša zgolj 2 FPS. Nekoliko drugače je pri 1%, kjer i7 6400T z navitjem pridobi kar 12FPS. To ga naredi primerljivega z bistveno novejšim Ryzen 2600, i5 6400 ostane na nivoju nenavitega i7 6400T.
Navijanje
Navijanje i7 6400T je preprostejše od potrošniških Skylake procesorjev, brez oznake K (označuje navijalske modele). V bistvu vse skupaj poteka na popolnoma enak način – višanjem BLCK frekvence (procesorji nimajo odklenjenega množilnika).
Pri tem moraš biti pozoren, večina procesorjev/plošč ima na BLCK vezano hitrost rama, procesorja in PCI-e naprav. Na večini arhitektur lahko ravno zaradi prisotnosti slednjih, procesorje preko BLCK navijemo zgolj za okrog 100MHz. Tako majhnega zvišanja sploh ni mogoče zaznati, kar naredi tovrstno početje brezpredmetno.
Pri navadnih Skylake procesorjih se z točno določenim BIOSom ob višanju vrednosti, sorazmerno dvigata zgolj hitrost rama in procesorja. Tako lahko na spletu naletiš na veliko prispevkov uporabnikov, ki so z i5 6400 dosegli tudi do 4,8GHz. Seveda je imelo tovrstno ravnanje kar nekaj negativnih plati, vsa programska oprema je prenehala beležiti temperaturo procesorja, AVX inštrukcije niso delovale in nenazadnje je računalnik vseskozi deloval na nastavljeni voltaži in frekvenci (maksimalni nastavljeni).
Pri i7 6400T so vse tovrstne težave odpravljene. Procesor je mogoče naviti na vseh BIOS različicah pred Caby Lake posodobitvijo, senzorji temperature delujejo normalno, omogočena pa so tudi AVX inštrukcije.
Kot vedno, tudi tukaj velja silicijska loterija, sam sem testni primerek uspel naviti na 3.56GHz (zaradi tovarniškega hladilnika sem se zadovoljil z 3.4GHz). Če pomisliš gre za precejšen preskok napram tovarniških 2.4GHz. Navitje sem opravil kar na priloženem Intel hladilniku.
Kako ga torej naviješ?
1. Odpravi se v BIOS (ob zagonu pritiskaj F2 ali DEL).
2. Poišči vrstico z BLCK in vrednost dvigni na 120MHz (2.880MHz)
3. Poišči Multiplayer (množilnik) – nastavi na 24x
4. Poišči vrstico Memory Speed. Če predpostavima, da pomnilnik deluje na velikorat privzetih 2133MHz, boš v polju opazil povišanjo vrednost – 2559MHz. Kot že veva je do tega pripeljal dvig BLCK na 120MHz. QH8F primerek podpira maksimalno hitrost 2400MHz, zato pritisni na vrednost in najdi najbližjo nižjo od 2400MHz. Korak ob vsakem ponovnem dvigu BLCK ponovi.
5. Seveda bo potrebno dvigniti voltažo – VCORE Voltage. Dvig le te je odvisen od kakovosti osnovne plošče in procesorskega hlajenja. S tovarniškim hladilnikom sam ne bi šel preko 1.25V, z dobrim hlajenjem lahko vrednost povečaš do 1.4V (koliko bo potrebno, število varira od procesorja do procesorja). Za začetek jo lahko nastaviš na 1.3V oz. 1.25V
6. Sledi preizkus v Windowsih z programoma Prime95 ali OCCT – v poštev pride tudi Blender (povezava do demo datotek). V Prime95 in OCCT naj test med posameznimi stopnjami traja 15-20 minut, ob dosegu želene frekvence pa vsaj 2 uri. V Blenderju naj procesor rendira datoteko do konca. Test je manj zanesljivo možno opraviti tudi v procesorski zahtevnih igrah kot sta Assassin’s Creed Odyssey ali Battlefield 5.
Razsodba
+ identična zmogljivost kot serijski procesorji + procesor je za igre še vedno aktualen + BLCK navijanje brez potrebe po posebnih BIOSih + cena – brez predznanja je izvedba vprašljiva – PCI-e krmilnik na testnem primerku ima določene težave (ne podpira PCI-E 3.0) – nizka osnovna frekvenca terja Z170 osnovno ploščo – podpora na Gigabyte ploščah ni najboljša – ni garancije – slabši navijalski potencial od serijskih procesorjev – vprašljiva vrednost napram Ryzen procesorjem
Biti popularen Instagram model se nemara sliši kot privlačno delovno mesto. Kdo ne bi rad vsak dan delal zanimivo vsebino, bil za njo dobro plačan iz strani sponzorjev in samih gledalcev, zraven pa še postaneš slavna oseba, ki mora pred lokalno trafiko naključnežem deliti avtograme?
Če si v temu poslu dober, potem boš tudi pridno polnil svoj bančni račun, saj boš dnevno dobival bogate donacije. A skladno s temi donacijami pride tudi temna stran, saj se moraš zavedati, da niso prav vsi tvoji sledilci povsem normalni.
Gre seveda za izjeme, a praktično vsak slavni YouTuber ali pa Instagram model bi znal par besed povedati o čudakih, ki jih pričnejo zalezovati. Spomnimo se denimo cringe žurke, ko je YouTuberko Yunicorn obiskal njen goreči oboževalec Ash. Slednji primer je precej nedolžen, saj se ni v bistvu zgodilo nič nevarnega, ampak se je pripetil samo cel kup nerodnosti.
I was hesitant to post publicly about this. But I thought it over and it seems asinine for me to not. I’ve been dealing with a delusional cyberstalker for nearly a year. I do not know this person and they do not know me. Yet they are convinced we are in a relationship and that
Vendar ni potrebno veliko, da se spletno nadlegovanje spremeni v nekaj nevarnega in pred kratkim je svojo izkušnjo opisala cosplayerka Liz Katz. Punca drži trenutno preko milijon sledilcev na Instagramu, zdaj pa je po dolgi molčečnosti opisala svojo neugodno izkušnjo s spletnim zalezovalcem.
S tem se ukvarja že skoraj eno leto. Zalezovalca ne pozna in nikoli se nista srečala v živo, a ta njen zasledovalec je prepričan, da sta v romantičnemu razmerju.
I had been sending them secret messages through my content. (My photos and videos) This terrified me. When scrolling through my public inbox one day last year I just so happened upon a fairly disturbing one way conversation that this person had been having towards me.
Na svojemu javnemu profilu je v pogovornemu oknu opazila, da je imel tip z njo dolge pogovore, a problem je v temu, da se je on v pogovoru zastopal tako sebe kot tudi njo. Opazila je tudi slike, kjer je neznanec razodel namero preselitve v Kalifornijo, tako da bi ji bil bližje.
including a message with a photo of them attempting to transfer through his work to California in an effort to be closer to me for our “relationship”. But I never spoke to this person prior. There were hundreds of messages. I politely messaged him back as delicately as I
Odločila se je, da ga nagovori in razložila mu je, da se ne počuti ravno prijetno in da bi nemara bilo pametno, da si poišče profesionalno pomoč. On ji je odgovoril, da jo razume in da si včasih napačno predstavlja stvari.
Nato je bilo nekaj časa vse u redu in začel se je obnašati kot normalen oboževalec. A nato je zopet padel v stare navade, ki so se spet končale, ko ga je opomnila, da se ne počuti ob njegovih sporočilih prijetno.
He seemed to understand. He said he sometimes gets the wrong ideas about things. I also suggested he speak to a professional (I’m a huge mental health advocate on my own as well) Things cooled off for a while I didn’t think much of it. A month or so past and he started
Ko se je vrnil tretjič, je popolnoma zasul njen nabiralnik s sporočili o njuni vezi in kako bo prišel k njej, da bosta lahko skupaj. Situacija je postala hujša kot kadarkoli prej in Katz sumi, da ga je k temu spodbudil njen Instagram nastop, ko je oblečena v Harley Quinn plesala na pesem Freak. Notri se je pojavi besedilo “pridi v Kalifornijo” in to naj bi podžgalo njenega zasledovalca, ki je mislil, da je to pesem namenila njemu.
Katz je obvestila policijo, pravi pa, da je nadgradila svoj domači varnostni sistem in se boji gibati izven hiše, ker jo je strah morebitnega napada.
informed the police, and have been limiting my time outside. Which sucks that I feel the need to do this. Weighing my options now and still feeling really uneasy. They have courses on all sorts of things. How to take better Instagram photos, how to grow your audience,
Katz je še povedala, da je to spletno ustrahovanje pri njej povzročilo veliko stresa in da je zaradi tega trpelo tudi njeno delo. Sebe ima samo za preprostega cosplay modela, ki ni nikoli namigoval, da hoče imeti s svojimi sledilci kakšne bolj intimne odnose.
Liz je imela včasih tudi Twitch kanal na kateremu je igrala igre, a je oktobra lani zaradi nepojasnjenih razlogov izgubila račun.
Še danes se spomnim občutkov in navdušenja, ko sem si kot »mulc« ogledal prva dva dela Terminatorja. Arnold je bil tiste čase verjetno idol marsikomu, Linda Hamilton pa je poskrbela, da smo poleg odlične akcije imeli možnost videti še kaj lepšega. Če sta prvi dve izvedbi Terminatorja poskrbeli za legendarni status franšize, so se ustvarjalci krepko potrudili, da so to ime spremenili v še en generičen izdelek.
Drugi del franšize med ljubitelji velja za najboljšega in tudi sam moram priznati, da je več kot odličen. Vsebuje vse, kar nadaljnji deli žal ne. Tudi Dark Fate, ki naj bi bil kronološko nadaljevanje drugega dela tukaj ni izjema. Zgodba, razvoj karakterjev, odnos med karakterji, ki so krasili Sodni dan so tukaj zgolj površinski in gledalcu ne ponudijo nič več kot hamburger v McDonaldsu, ki na slikah in videih izgleda vrhunsko, ko pa odpreš škatlico pa bi se najraje razjokal.
Schwarzenegger je nazaj, a je ostal premalo izkoriščen.
Film v dveh urah in nekaj minutah prikaže predvidljivo zgodbo, ki je le malo drugačna od prvega dela. Seveda nekreativnost same zgodbe poskušajo zakrpati z dobro koreografiranimi in režiranimi akcijskimi prizori, ki so, to jim moram priznati, atraktivni. Tukaj gre verjetno zahvala tudi Cameronu, ki se je pri tem filmu vrnil kot producent in scenarist. Cameronov pogoj, da se priključi filmu je bil, da v njem sodeluje Schawrzenegger, ki prvotno ni bil v planu. Žal tudi njegova pojava ni pripomogla kvaliteti filma, nadvse pa sem pogrešal njegove znamenite enostavčnice (Hasta la vista BABY, …).
Ni kaj, vizualno film ni izgubil na svoji kvaliteti.
Vendarle mora priznati, da vse v filmu ni slabo. Predvsem ga »tepe« dejstvo, da sta prvi in drugi del lestvico postavila izjemno visoko, tu pa je še efekt že videnega. Pozitivno presenečenje je igralka Mckenzie Davis, ki je vlogo korektno izpeljala in lepo prodira v svet akcijskega filma. Igralka, ki je začela bolj v komičnih vlogah je zadnja leta posnela, kar nekaj zanimivih naslovov med katere brez dvoma spada The Martian (Marsovec). Drugače pa v filmu predvsem navdušuje CGI, ki ne pokvari vzdušja samega filma, kot se to radi zgodi v novejših filmih.
Pa te pozitivne plati filma odtehtajo pomanjkljivosti Temačne usode? Kot že omenjeno liki nimajo globine in hitro dobiš občutek, da smo priča še enemu izdelku, ki se na vse pretege poskuša dobrikati mlajši publiki, kjer se bolj kot zgodba ocenjuje to, da je v filmu dovolj »raznovrstnosti«; da so ženski liki tisti, ki vodijo zgodbo in da je izdelek dovolj »politično korekten«.
Akcija je na nivoju a presežkov ni.
Zgodba sama ne ponudi nič več kot reciklirano zgodbo, kjer je famozni Skynet zamenjala nova nasprotnica imenovana Legija. Verjetno bi, v kolikor nebi nosil naslova Terminator, to postal povprečen Hollywoodski izdelek s čimer v končni fazi ni nič narobe.
Film priporočam vsem ljubiteljem akcije, ki niste obremenjeni z zgodovino franšize, saj ponuja nekaj dobrih akcijskih scen s katerimi se boste lahko kratkočasili na kavču ali kjerkoli si ga boste pač ogledali. Za iskalce dobrih akcijskih zgodb pa priporočam, da pobrišete prah iz videorekorderja in notri vtakenete že »znucano« videokaseto s Terminatorjem 2.
Zanimivosti:
Cameron je kot pogoj za sodelovanje pri filmu postavil, da sodeluje tudi Arnold Schwarzenegger
Ob začetku produkcije je Arnold štel že 71 let
To je 6. del v franšizi, za Jamesa Camerona pa 3. del
Režiser Tim Miller je sodeloval kot režiser druge ekipe pri filmu Thor: Svet teme, ki ga je režiral Alan Taylor. Taylor je leta 2015 režiral zadnji del Terminatorja: Geneza.
Nekaj časa nazaj smo vam obljubili, da Steam pripravlja novo razprodajo, ki bo iz vas poskušala izcuzati še tiste zadnje zlatnike, ki so vam ostali od decembrskih digitalnih razprodaj.
Tokratna razprodaja nosi ime Lunar New Year Sale 2020, gre pa seveda na račun praznovanja kitajskega novega leta. Morda bi se znalo čaščenje tega komu kaj čudnega, a ne pozabite, da je kitajščina pred kratkim postala na Steamu najbolj priljubljen jezik.
Vsak dan razprodaje boste v pošti prejeli rdečo ovojnico, notri pa se bodo nahajali žetoni, ki jih boste lahko zapravili na Lunar New Year Night tržnici. Tam boste lahko žetone izmenjali za razne dobrine kot so nalepke za pogovorna okna in animirana ozadja, kupite pa lahko tudi dodatni popust za igre.
Za vas smo na kupček zbrali nekaj zanimivih znižanj, polni seznam pa vas čaka na Steamu.
Disco Elysium sem nedolgo nazaj opisal in ob svoji igralni sem strašansko užival. Špilu malce zamerim, saj ima tako napredno oblikovane dialoge, da se je sedaj težko spraviti preigravati sorodne RPG naslove, z vrsticami, ki imajo ponavadi samo en izid.
Razvijalec ZA/UM je včeraj objavil novi Hardcore igralni način, ki izkušnji močno dvigne težavnost. Disco Elysium niti ni preveč težak naslov. Bojevanja praktično ni, saj vse izvršujemo preko izbiranja dialogov, a nepravilne odločitve nam znajo poškodovati fizično in mentalno zdravje, kar nas zna privesti do prerane smrti.
Hardcore način tako dvigne cene zdravil v trgovinah, za svoje predmete pa bomo po novem prejeli veliko manj cvenka. Prav tako bo sedaj doseganje uspešnih rezultatov v dialogih veliko težje, v razvoj naših misli pa bo potrebno vložiti veliko več strategije.
Poanta težjega načina je, da nam igra približa usrano situacijo in revščino, v katerih so se znašli prebivalci mesta Revachol. Zato bodo našemu detektivu alkohol in cigareti veliko bolj privlačni, kar bo za sabo zopet potegnilo svoje minuse, nas bo rešilo zamorjenega vsakdanjika.
Na tehnični strani je razvijalec dodal podporo za širokozaslonske monitorje.
Več podrobnosti glede posodobitve si lahko preberete na Steam strani, posodobitev pa je brezplačna za vse lastnike originalne igre.
Morda najbolj popularni tehnološki navdušenec na internetu Linus Sebastian je včeraj spočel prenos v živo, kjer je povedal par težkih zadev.
Linus že 10 let dnevno dela na zanimivi YouTube vsebini in od skromnih začetkov, kjer se je z ekipo grel v majhni garaži, je narasel v titanskega influencerja tehnološke industrije. Njegov YouTube kanal je pred kratkim presegel 10 milijonov naročnikov, kar je seveda ogromen dosežek. Do te številke ni prišel sam, saj je med rastjo kanala najel kar nekaj osebja in veliko med njimi tudi nastopa pred kamerami.
Njegovi gledalci so opazili, da je čedalje več njegovega osebja porinjenih v ospredje, medtem ko je Linus počasi začel izginjati v ozadje.
In to je bilo namerno, saj je Linus v emotivnemu prenosu v živo priznal, da že dlje časa razmišlja o upokojitvi. Njegov kanal mu je nanesel dovolj denarja, da je to postala realistična opcija, pa čeprav šteje vsega 33 let.
Razmišljanje o upokojitvi je sprožil dogodek, ko ga je kontaktirala organizacija Make-A-Wish. Ta na otrokom, ki se borijo s smrtonosnimi boleznimi izpolni še zadnjo željo in eden 12-letni bolnik si je želel srečati Linusa.
Zaradi resnosti njegovega zdravstvenega stanja je bilo srečanje v živo neizvedljivo, tako da je bil opravljen videoklic. Linusa je to srečanje razumljivo zelo potrlo in ga spodbudilo k razmišljanju o upokojitvi, saj bi tako lahko več kvalitetnega časa preživel s svojo družino.
Oboževalcem ni treba skrbeti, saj se priljubljeni YouTuber ne namerava še upokojiti, se bo pa spremenil njegov pristop do dela. Začel bo delati tisto, kar ga veseli in ne bo v temu poslu več iskal nekega namena. Hkrati pa je izjavil, da to ne pomeni, da se ne bo res kmalu upokojil, saj bo vse odvisno od tega, kako se bo obnesel njegov novi pristop do dela.
Zaenkrat izgleda, da se bodo posnetki nadaljevali kot do sedaj, a možno je, da bomo Linusa videli manj in bodo pred kamerami bolj prisotni člani njegove ekipe.
Linus se je naknadno še zahvalil vsem besedam podpore svojih sledilcev na Facebooku in očitno je njegov novi življenjski slog že v efektu.
Pol ure dolgi prenos v živo si lahko ogledate spodaj in zanimivo je, da je to že drugi YouTuber v januarju, ki je javno objavil umik iz scene. Nedolgo nazaj se je za nekaj časa poslovil PewDiePie in očitno je, da ostajanje na vrhu YouTube zahteva veliko osebnega žrtvovanja.