🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 70

Razer predstavil prvo igričarsko blazino za stol

0

Sejem CES 2024 je bil vedno namenjen tudi predstavitvi bolj odbitih projektov preko katerih podjetja malce potipajo trg in če ima kakšen prototip dovolj zanimanja, potem mu celo odobrijo produkcijo in končno prodajo.

Podjetje Razer vsake toliko rado inovira in tokrat so na sejem pripeljali izdelek, ki zaenkrat nosi kodno ime Project Esther, Razer pa pravi, da je tole čisto prva igričarska HD blazina za stol, ki je zmožna proizvesti vibracije.

Blazina ni del nekega novega stola, ampak je samostojni izdelek, ki ga je možno namestiti tudi na druge stole, v njej pa najdemo 16 motorčkov in vsak od njih skrbi za svoj predel vibracij, ki jih nato lahko čutite po hrbtu ali nogah. Podjetje pravi, da so s tem priskrbeli naslednjo stopnjo zatopljenosti v igre in glasbo, blazina pa ni vnaprej programirana ampak se sama dinamično prilagaja vsebini, uporabnik pa lahko sam prilagaja njeno jakost.

Stvarca se morda sliši malce nenavadno in to tudi je, ob njeni uporabi pa je treba upoštevati določene minuse, saj blazina zaradi vgrajenih motorčkov zagotovo ni tako udobna kot navaden stol in čez čas zna postati vse to tresenje moteče in nadležno. Zraven prištejte še napajanje, saj je bila testna enota na sejmu CES 2024 povezana preko kabla, to pa pri stolih samo kliče po nesrečnemu spotikanju.

Vendar pa je treba tudi zapisati, da takšna stvarca vsekakor ima potencial. Vibracije ob kakšni napeti seansi igre Doom Eternal bi nam znale dvigniti adrenalin, prav pa bi prišle tudi ob kakšni dobri grozljivki ali pa VR izkušnji. Samo predstavljajte si raziskovanje temačnega hodnika, nakar na svojem hrbtu zares začutite krempelj skrivajoče se pošasti.

Project Esther je tako zanimiv izdelek, ki pa je vseeno samo prototip in Razer zaenkrat ni predstavil kakšnih konkretnih načrtov, da bi stvar res spravil v proizvodnjo in roke končnih strank. Izdelek drži uradno stran, kjer je omenjena tudi brezžična povezljivost, a kakšnega gumba za dodajanje v košarico gor žal ne boste našli.

Nvidia uradno napovedala Super verzije kartic RTX 4070, 4070 Ti in 4080

0

Po govoricah, ki zdaj trajajo že kar nekaj mesecev, je podjetje Nvidia na sejmu CES 2024, ki se te dni odvija v mestu Las Vegas, končno uradno predstavila naslednjo generacijo svojih grafičnih kartic. No, to ni v bistvu nova generacija, ampak bolj prenova že obstoječih kartic in to preko oznake Super, ki smo nazadnje gledali ob generaciji kartic RTX 2060, 2070 in 2080.

Grafične kartice RTX 4070, 4070 Ti in 4080 so pridobile nekaj mišic, a kakšnih res ogromnih razlik proti prejšnji verziji ne boste našli. Nvidia se je pri vseh teh karticah osredotočila na izboljšavo delovanja pri poganjanju iger z ray tracingom, zato so vse pridobile na številu CUDA jeder, ki so najbolj zaslužna za preračunavanje algoritmov te osvetljave.

rtx 4070 ti super

So pa vseeno nekatere kartice v Super verziji pridobile malce bolj pomembne nadgradnje. Spletna stran Videocardz je vse novince spravila v pregledno tabelo in v tej jasno vidimo, da je pri prehodu največ pridobila grafična kartica RTX 4070 Ti Super, ki po novem vsebuje 256-bitno pomnilniško vodilo, višjo prepustnost, zvišal pa se je tudi pomnilnik in to iz 12 na 16 GB.

Nvidia je ob tem naznanila tudi cene, ki so praktično enake starim verzijam in grafične kartice z oznako Super bodo v bistvu služile kot zamenjave za že obstoječo serijo grafik. RTX 4070 Super naj bi stal 599 $, saj bo na to ceno znižana osnovna serija kartic RTX 4070. RTX 4070 Ti Super bo nosil enako ceno kot RTX 4070 Ti, ki je ob izidu znašala 799 $, medtem ko bo RTX 4080 Super za celo 200 dolarjev cenejši od RTX 4080 Super za katerega je bilo treba ob izidu odšteti 1.199 $.

Zgornje cene so seveda znanstvena fantastika za Slovenijo in Evropo na splošno, saj so postavljene brez davka. Prav tako so to cene za Founder’s Edition verzije grafičnih kartic, ki jih je v Evropi zelo težko dobiti, zato je najbolj primerljiva cena tretjih strani tipa ASUS in Gigabyte, ki stare grafične kartice prodajajo po skorajda dvakratni ceni: RTX 4080 se na EIGRE.si prodaja po ceni od 1.350 € dalje in verjetno bodo takšne cene obveljale tudi za Super edicije.

Nove verzije grafičnih kartic v prodajo vstopajo že ta mesec. Najprej bo na sporedu RTX 4070 Super, ki izide 17. januarja, sledil ji bo RTX 4070 Ti Super in sicer se bo to zgodilo 24. januarja, čisto na zadnji del tega meseca pa prispe še RTX 4080 Super.

Tista slastna predelava igre Half-Life 2 dobila nov napovednik

0

O predelavi legendarne igre Half-Life 2 smo pisali že lani in že takrat smo v svojem zapisu omenili, da tole ni takšen projekt na katerem bi delal originalni razvijalec Valve, ampak bolj promocija grafičnih kartic podjetja Nvidia in njihove serije RTX, ki je najbolj slavna zaradi svojega uspešnega poganjanja ray tracing osvetlitve. V skladu s tem je bil napovedan projekt Half-Life 2 RTX Remix, ki ga ustvarja ekipa izkušenih modderjev Orbifold Studios in ta je zdaj na sejmu CES 2024 dobil nov krajši napovednik, ki pokaže razliko med originalom in nadgrajeno verzijo igre.

Prenovljeni Half-Life 2 je videti fantastično in največja razlika je videna v mestecu Ravenholm, ki je že v originalu zaradi svoje srhljivosti dvigal kocine, napredna igra svetlobe in senc pa vse skupaj naredi samo še bolj srhljivo. Ta mod sicer ne doda samo prelestnega osvetljevanja, saj so modderji poskrbeli tudi za nove teksture, ki so za nekajkrat podrobnejše od tistih iz originala: dober primer tega je sama Hazard Suit obleka, ki vsebuje za 20x več pikslov kot pa tista, ki smo jo gledali 20 let nazaj.

Half-Life 2 je bil v bistvu prenovljen za promocijo orodja RTX Remix, ki zna v veliko starejše naslove preko dokaj enostavnega postopka vnesti RTX tehnologijo tipa ray tracing, Reflex in DLSS 3. Modderji so se do tega orodja dokopali že aprila lani, vendar pa je imela stvar takrat omejeno funkcionalnost. Nvidia je zdaj napovedala polno verzijo tega programa, ki pa bo še vedno v beta inačici, a bo modderjem omogočala veliko naprednejše stvaritve kot prej.

Beta verzija izide 22. januarja, tako da lahko že kmalu pričakujete olepšave drugih legendarnih naslovov kot so denimo GTA: San Andreas ali pa The Elder Scrolls: Morrowind. Ti projekti bodo zdaj lahko kazali bolj napredno osvetljevanje, a seveda ne pričakujte, da bodo vsi tako napredni kot Half-Life 2 RTX Remix, saj bo za kaj takega še vedno treba zavihati rokave in na novo poustvariti teksture.

Novi Partis je že nazaj, a je daleč od originalne vizije tega portala

0

Partis je primerljiv s herpesom, saj se vedno vrne nazaj. Od originalnega rojstva največjega slovenskega portala s torrenti, ki se je pripetilo leta 2006, je ta spletna stran večkrat navidezno umrla, a se je nato vedno spet nekako postavila na noge. Portal je lani dokončno prenehal z obratovanjem, saj se je od nas poslovil njegov lastnik, nekdanja ekipa pa se je nato združila pod novim sledilnikom Infire, ki je izjemno hitro začel pridobivati nove uporabnike.

Nekdo pa se je dokopal do domene Partis in nekaj časa nazaj se je na originalnem naslovu pojavila stran, ki je obljubljala veliko predstavitev na novo zagnanega portala, napovedan izid tega pa je bil začrtan za novo leto. Odkrito povedano sem na to veliko predstavitev enostavno pozabil, saj več kot očitno za novo stranjo stoji nekdo, ki nima veliko povezav s prejšnjo verzijo Partisa in je domeno zakupil zgolj zato, da bi na njej prodajal oglase.

partis

Nova stran je zdaj živa in naši dvomi so se izkazali za pravilne napovedi. Novi Partis je le bleda senca samega sebe in v bistvu gledamo v seznam raznih serij in filmov, ki jim je nekdo prevedel naslove in kratke opise v slovenščino pa še to naredil polovičarsko, saj je na seznamu kar nekaj stvari, ki enostavno niso prevedene. Filmi in serije so razdeljeni po kategorijah in za njih še vedno lahko prenašamo torrente, le da jih zdaj ne gosti več Partis, ampak popularna piratska stran YTS, pri filmih in serijah pa lahko izbiramo ločljivost in velikost posameznega torrenta.

In to je v bistvu to kar nam zdaj ta portal ponuja. Povezav do iger, programov, slovenskih podnapisov in e-knjig tule preprosto ne boste našli, tako da v bistvu stvar niti nima veliko smisla, razen če res iščete nek torrent sledilnik, ki mora nujno imeti stvari prevedene v slovenščino. Prijava in registracija še nista omogočeni, a že zdaj lahko pozabite, da se boste v portal prijavljali s starim uporabniškimi podatki, saj teh osebje nima.

Gledamo torej v stvar, ki je tam bolj zaradi lepšega, novi lastnik pa s to stranjo nima skorajda nobenih stroškov obratovanja, zato verjetno računa na hitri zaslužek preko prodajanja oglasov. Infire je tako še vedno tisti pravi duhovni naslednik Partisa in v tej vlogi se očitno odlično znajde – stran je nedavno prejela popolno vizualno prenovo, število uporabnikov pa je preseglo magično mejo 100.000, medtem ko se je na stran naložilo že več kot 10k različnih torrentov.

Samsung predstavil prisrčnega robotka, ki bo preko projektorja zabaval hišne ljubljenčke

0

Notranjost naših domov se vztrajno spreminja in z napredkom robotike in umetne inteligence je samo še vprašanje časa, ko se bo po stanovanju sprehajal bipedalni android, ki nam bo znal skuhati 3-hodno pojedino, zraven pa bo znal še posesati, oprati perilo in zamenjati žarnico, za doplačilo pa ga bodo nekateri nato še odpeljali v posteljo.

Tako napredni roboti še niso tule, smo pa že prilezli do stopnje, ko bi med štiri stene znali naseliti nekaj manjšega in prisrčnega, ki bi znal postoriti manjše opravke. Na nekaj takšnega cilja Samsung, ki nam je na sejmu CES 2024 prvič predstavil svojega robotka Ballie, ki je okrogel, prisrčen in zna sam postoriti kar nekaj zanimivih stvari.

Ballie bo največ znal opraviti takrat, ko nas ne bo doma in bodo stanovanju ali hiši gospodarili psi in mačke. Robotek bo znal te zabavati preko vgrajenega projektorja, poleg tega pa se bo lahko vozil naokoli in prižigal luči, uravnaval termostat, premikal električnega žaluzije in upravljal vse tisto, kar imamo zvezano na omrežje svojega pametnega doma. Uporabnik ga bo lahko tudi daljinsko vpoklical in upravljal, tako da bomo preko njegove vgrajene kamere pregledali stanje doma in videli vsako nitko, ki jo je s kavča spraskal naš maček, koristen pa bo tudi takrat, ko se končno utrujeni primajemo domov. Na tleh nam bo preko projektorja zrisal prijetno sporočilce, njegov prikazovalnik pa bomo nato lahko izrabili tudi za delo med kakšnim videoklicem, ko nam prav prideta dva zaslona.

Ballie je videti kot nekaj, kar bi tudi sam imel rad v svojem domu, čeprav se mi vedno ob takšnih stvareh pojavijo pomisleki glede zasebnosti in koliko vpogleda v moje početje bi rad zaupal Samsungu. Podjetje za svojega robotka ni najavilo cene ali datuma izida, je pa v intervjuju za Washington Post Samsung najavil, da tole ne bo samo nek prototip, ampak da bo Ballie dejansko izšel in to enkrat v 2024.

Portal: Revolution je nov ogromen mod, ki je brž postal izjemno popularen

0

Osebno dvojec iger Portal štejem za morda najboljši igri, ki smo jih kadarkoli dobili in čeprav mi je jasno, zakaj Valve noče spočeti tretjega dela, saj sta izdani poglavji izpovedali dokončano zgodbo, ki ne potrebuje nadaljevanja, sem vseeno žalosten, da serija počiva že vse od leta 2011. Moje mnenje si delijo tudi modderji in ti so do sedaj za drugi del spočeli že kar nekaj modov, ki pa po kvaliteti preprosto ne morejo doseči Valvovih kreacij.

To velja tudi za nedavno izdani Portal: Revolution, ki je morda največji modi med vsemi do sedaj, a hkrati velja, da se je ta po kakovosti še najbolj približal uradno spočetemu dvojcu. Modderji so na projektu delali več let in v njegovo izdelavo je šlo tudi nekaj proračuna, saj smo dobili dobro glasovno igranje in zgodbo, ki ji je dejansko vredno nameniti nekaj pozornosti.

Revolution je umeščen v obdobje med Portal 1 in 2, ko so laboratoriji Aperture Science Labs popolnoma v razsulu, mi pa prevzamemo nadzor nad povsem novim testnim subjektom, ki skupaj z robotkom Stirlingom poskuša stvari spraviti v vsaj približno normalno obratovanje.

Mod s sabo prinaša 40 novih ugank, ki vsebujejo mehanike iz Portal 2, tem pa so modderji dodali nekaj svojih idej, tako da bo stvar zanimiva tudi za veterane. Ustvarjalci so vse nivoje dobro testirali, tako da se igralci ne bi smeli ujeti v neizhodne položaje in uganke ter nove mehanike se bodo igralci naučili postopoma – tako kot se je to zgodilo v primeru uradnih iger. Razvijalec kljub temu priporoča, da pred igranjem obnovite znanje drugega dela, saj je težavnost moda prilagojena na izkušnje, ki jih držite ob koncu kampanje igre Portal 2.

Mod je izšel 6. januarja in je nase hitro privlekel veliko bazo igralcev. Seveda se tule ne pogovarjamo o šestmestnih številkah, a dobrih 7k igralcev za brezplačen mod ni zanemarljiv dosežek. Portal: Revolution, ki na Steamu drži oceno “Very Positive”, lahko prenesete tule, za igranje pa boste potrebovali v svoji knjižnici licenčno kopijo igre Portal 2.

Serija Arcane dobila nov dražilnik za 2. sezono

0

Zdaj že dobro stojimo v letu 2024, tako da se oboževalci risane serije Arcane končno lahko začnejo tolažiti z mislijo, da bodo še letos prejeli 2. sezono, ki bo morala odgovoriti na marsikakšno vprašanje iz prvega poglavja, saj se je zaključilo presneto eksplozivno.

Za 2. sezono smo sicer že dobili en zelo kratek dražilnik, a tisti je bil v bistvu izdan samo za napoved izida, medtem ko ta novi v obseg traja 45 sekund in nam v temačnih sencah pokaže Vanderja, ki se je ob koncu prejšnje sezone napumpal z drogo Shimmer in se tako v bistvu žrtvoval za V, a je ob použitju mamila prav tako postal neka mutantska spaka, ki si jo je nato prilastil Singed. Ta ogromna kreatura je v novem dražilniku suspendirana iz cele vrste verig in dražilnik nam tako namigne, da bo 2. sezona direktno nadaljevanje prve in da nam verjetno vmes ne bo treba gledati nekega časovnega preskoka.

Uspeh 1. sezone je presenetil tudi razvijalca Riota, ki pa zdaj pospešeno dela na razširjenem univerzumu svoje popularne igre League of Legends, iz katere je bila Arcane sploh spočeta. Riot je za 2024 napovedal prepletanje igre s serijo, tako da bomo zdaj prejeli povsem nove igralne šampione kot Ambessa Medarda, zraven pa bomo dobili še vizualne nadgradnje in nove preobleke, ki bodo obstoječe heroje grafično bolj približali tistim iz serije.

Druga sezona serije Arcane izide enkrat novembra, bolj točen datum pa bomo verjetno prejeli ob kakšnem večjem napovedniku. 1. sezono si do takrat lahko ogledate na Netflixu – skupno vas čaka 9 epizod, vsaka od njih pa traja dobrih 40 minut.

Predelava originalnega Deus Exa v pogon Unreal Engine 5 je videti odlično

0

8 let mineva odkar smo dobili zadnje poglavje serije Deus Ex, ki si vsekakor zasluži veliko več spoštovanja in novih delov, saj je bil to ob začetku drugega tisočletja eden najbolj pomembnih naslovov, ki je močno vplival na interaktivne zabave znotraj igričarske industrije. Tisti prvi del iz leta 2000 še danes drži zvesto bazo navijačev in ti že nekaj časa spremljajo ambiciozen mod DXU24, ki je nedavno prejel novo posodobitev glede svojega razvoja.

V svoji srži je DXU24 predelava prvega dela v pogon Unreal Engine 5, a projekt je malce drugačen od drugih podobnih projektov, ki jih amaterske grupe razvijalcev skupaj dajejo leta in leta, nakar na koncu razvijalca mine zagon in mod prekliče ali pa ga nemara doleti kakšno pismo jeznega založnika, ki zahteva preklic njegovega dela, saj ga drugače čaka poravnava na sodišču.

Modder DXU24 se je zadeve lotil na drugačen način, saj mu je uspelo spisati rešitev, ki vse kar se dogaja znotraj originalnega pogona igre – v tem primeru Unreal Engine 1 – prenese v pogon Unreal Engine 5, vse to pa se dogaja v realnem času. Stvar je dokaj zakomplicirana, a si lahko stvar predstavljamo tako, kot da bi poganjali originalno igro skozi nekakšen prevajalnik, ta pa nam na monitor izvrže končno sliko.

DXU24 se je na ta način izognil največji oviri takšne predelave: ogromnem časovnem vložku, ki bi za navadno predelavo zahteval leta in leta njegovega življenja. Tako pa se vse skripte in teksture ohranijo, nakar nam Unreal Engine 5 dostavi izboljšano vizualno podobo igre, ki vključuje boljše sence in sistem osvetljevanja Lumen.

Igra je tako videti v Unreal Engine 5 fenomenalno, a hkrati po zaslugi delovanja ohrani vse tiste igralne prvine in tudi sam dizajn originala. DXU24 bo poleg lepše podobe dostavil tudi VR igranje, ki bo tule močno izpopolnjeno, saj bomo lahko verno vihteli s palicami in ročno repetirali orožje.

DXU24 naj bi v polni obliki izšel še enkrat letos, a mod ne bo brezplačen in bo na Steamu zase zahteval 12 €. Posodobitve glede projekta lahko spremljate na avtorjevem Patreonu, ki mu trenutno mesečno prinese nekam ubogih 57 $ mesečno.

Konami naj bi delal na predelavi igre Metal Gear Solid 1

0

Že nekaj časa vemo, da založnik Konami pridno dela na oživitvi franšize Metal Gear Solid, saj so že izdali zbirko Master Collection Vol. 1, trenutno pa delajo na predelavi tretjega dela, ki ga nameravajo prodati pod imenom Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

Govorice, ki zdaj prihajajo iz španske spletne strani Areajugones, pa zdaj pravijo, da Konami hkrati dela na polnopravni prenovi prvega dela, ki je izšel leta 1998 in je tehnično že dobil eno takšno prenovo v obliki igre The Twin Snakes, ki je leta 2004 izšla samo za Nintendovo konzolo GameCube.

Navadno o takšnih govoricah ne bi poročali, a Areajugones se je enkrat prej že izkazal, saj so pravilno napovedali, da bo God of War Ragnarok dobil DLC in očitno imajo neke dobre vire znotraj Sonyja, saj naj bi tudi predelava igre Metal Gear Solid 1 izšla samo za konzolo PlayStation 5, tako da bo očitno ta skrivalniška serija še vnaprej zavezana Sonyjevim sistemom.

Govorice pravijo, da naj bi bila predelava prvega dela v razvoju že več let, a da trenutno Konami vse napore vlaga v predelavo Snake Eaterja, zato predelava prvega dela zagotovo še ne bo izšla letos. Se pa zna to zgoditi za Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, saj je Sony nedavno izdal nov napovednik za prihajajoče igre v 2024 in v njem sta omenjeni predelavi Snake Eater in Silent Hill 2.

Konamijeva odločitev, da najprej predela tretji del se bi morda lahko zdela komu čudna, a ima smisel. Snake Eater je namreč eden od najbolj popularnih delov serije, štorijalno pa je tole predhodnik prvega dela, tako da se je morda Konami odločil s prenovami zgodbo postaviti v pravilni vrstni red in nam zna naknadno pričarati tudi predelave četrtega in petega dela.

Grafični modi za Cyberpunk 2077 se že srhljivo bližajo resničnemu življenju

0

Zdi se mi, da se pri igrah, ki se odvijajo znotraj odprtih mest in omogočajo moddanje, že nekaj časa ponavlja en in isti cikel. Že za igro GTA 4 iz leta 2008 se spomnim, da je bil YouTube poln videov, ki so obljubljali naravnost noro, fotorealistično grafiko, nakar se je ta ista navada preselila tudi v igro GTA 5. Teh modov se je skozi čas in leta nabralo že toliko, da jim sploh več ne namenjam pozornosti, saj so imeli vsi isti problem: stvar je v slikah izgledala imenitno, a takoj ko si se začel premikati je iluzija napredne grafike padla v vodo.

Cyberpunk 2077 pa je malce drugačen. Za začetek je to bolj svež naslov, ki ima trenutno eno od najbolj izpopolnjenih grafičnih preoblek. Razvijalec CD Projekt RED je v igro pripeljal tudi polno osvetljevanje preko ray tracinga, zdaj pa so modderji stvar še bolj izpopolnili in rezultat vsega tega grafičnega dela si lahko ogledate v spodnjem posnetku.

Kot vidite je stvar videti presneto podobna resničnemu življenju in ob ogledu avtov se ti res zdi, da gledaš video nekoga, ki je preko telefona posnel avto, a nato se ta usede za volan, nanj pa položi kibernetično izpopolnjene roke glavnega junaka V-ja.

Tudi v tem primeru stvar malce izgubi na impresivnosti ko se zapeljemo skozi mesto Night City, saj takrat postane jasno, da gledamo v posnetek iz videoigre, a kabina avta in njegovi odsevi tudi med vožnjo navdušujejo.

Avtor je za ustvarjanje posnetka izrabil več modifikacij: HD Reworked Project nadgradi tekstura, Nova LUT pa spremeni barve. Tu je še Reshade mod, ki ga je avtor posnetka priredil svojim želja, pri izdelavi posnetka pa so pomagali še razni modi za avte, ki Porsche 918 Spyder predela v virtualno obliko.

Za poganjanje tako grafično obogatene igre je treba v računalniku držati tudi nekaj mišic: v tem primeru je v kišti bil procesor Intel i9-13900KS, 64 GB pomnilnika in grafična kartica RTX 4090, vse nastavitve znotraj igre pa so bile privite do maksimuma.

Tale mod predela uvod igre Icewind Dale v pogon Skyrima

0

Na igro Icewind Dale iz leta 2000 me vežejo izjemno lepi spomini. To je bila namreč moja prva prava D&D izkušnja, ki sem jo srečal znotraj videoiger in spomnim se, da sem bil takrat preprosto očaran nad globokimi mehanikami magije, bojevanja od blizu in splošno vsem, kar je ponujal pravilnik Dungeons & Dragons 2. edicije. Seveda sem bil pri igranju zmeden, saj za polovico stvari nisem vedel, kaj sploh pomenijo, a dostop do interneta je bil takrat ravno dovolj izpopolnjen, da sem se za silo priučil tistih nekaj osnov, nakar sem lahko sledil zgodbi, ki ima skromne začetke in se začne znotraj mesteca Easthaven.

Začetek zgodbe, ki skozi naknadna poglavja postane močno bolj razširjena, lahko zdaj podoživimo preko novega moda za Skyrim, imenovan preprosto Easthaven. Avtor je predelal samo uvod, tako da se v bistvu lahko sprehajamo po ribiški vasici Easthaven in opravimo prvo nalogo, ki nas pošlje deratizirati bližnjo votlino z goblini, nakar še malce pokramljamo z okoliškimi prebivalci in nato se naša avantura zaključi. Mod tako nima preveč mesa in je daleč od kakšne polnopravne predelave, a je dovolj zanimiv, da vam morda spodbudi zanimanje za preigravanje originalnega naslova. V bistvu nam ni jasno, kako bi stvar v polni verziji sploh delovala, saj moramo v Icewind Dale sami ustvariti partijo šestih junakov in jih nato finomehanično nadzorovati med bitko, medtem ko ima Skyrim zgolj sistem sledilcev, umetna pamet teh pa ni ravno dovolj dobra, da bi poskrbela za uživantsko igralno izkušnjo.

Mod si lahko prenesete iz Nexusa, za polno avanturo pa bo treba zagrabiti za original. Ta je dandanes resda že malce ostarel, a uspeh igre Baldur’s Gate 3 je morda komu zbudil zanimanje za preigravanje podobnih naslovov in Icewind Dale to vsekakor je – čeprav je bolj osredotočen na akcijo kot pa njegov večji bratec. K sreči je Icewind Dale leta 2014 prejel manjšo predelavo Enhanced Edition, ki je bolj prijazna sodobnim operacijskim sistemom in poenostavi nekatere ostarele igralne mehanike.

Avanturo lahko nato nadaljujete z nadaljevanjem Icewind Dale 2. To žal zaradi izgubljene izvorne kode ni nikoli prejelo uradne nadgradnje, a se je nekdo spravil v ustvarjanje moda, ki je vsaj nekakšen približek predelave.

Epicovo božično obdarovanje se zaključuje z igro Marvel’s Guardians of the Galaxy

0

Praznično obdarovanje trgovine Epic Games Store se zaključuje in zadnja igra na razburljivem seznamu, ki se je posodabljal vsak dan, je presenetljivo dober Marvel’s Guardians of the Galaxy, ki ga je razvijalec in založnik izdal leta 2021 in nam pokazal, da zna še kdo delati dobre igralne izkušnje znotraj superjunaškega vesolja Marvel kot pa samo Insomniac Games s svojimi Spider-Man stvaritvami.

Da bo Eidos-Montréal pričaral dobro igralno izkušnjo spet ni bilo tako veliko presenečenje, saj nam je ta ustvarjalec v preteklosti dostavil mojstrovine kot so dvojec novejših Deus Ex iger, vseeno pa tako dobro režirane enoigralske izkušnje od izdelka po licenci nismo pričakovali. Guardians of the Galaxy na kup zbere posadko, ki jo poznamo iz stripov in filmov, tem pa poveljuje Star-Lord, ki ima od streljanja vesoljskih grdavžev raje samo še dostavljanje ciničnih enovrstičnih in sukanje glasbe na svojem Walk-Manu. Zgodba je sicer povsem drugačna od tiste, ki jo srečamo v filmih in nihče ni želel odšteti denarcev za digitalno preslikavo obraza Chrisa Pratta.

Vendar pa je igri kljub temu uspelo dostaviti zanimivo kampanjo, ki v obseg traja dobrih ducat ur, vsebuje odlično glasovno podajanje in zna mestoma spomniti na nekakšnega mutanta iger Mass Effect in Gears of War.

In zdaj vas vsa ta zabava stane točno 0 € – vse kar morate narediti je da obiščete sledečo povezavo in si tam stvar prenesete v svojo knjižnico, kjer jo boste lahko obdržali za vedno. Za razliko od prejšnjih iger imate tule časa za prevzem malce več, saj lahko igro aktivirate vse do 10. januarja, nakar bo ponudbo brezplačnic zamenjala prisrčna indie igra Sail Forth.

Microsoft po skoraj 30 letih spreminja tipkovnice in dodaja novo tipko

0

Podjetje Microsoft je tako prepričano v razvoj umetne inteligence, da so tega že zdaj prepletli z vsemi svojimi programskimi rešitvami, skozi naslednje iteracije operacijskega sistema Windows pa bo umetna pamet še bolj integrirana v vsak kotiček našega vsakdanjega dela.

To niti ni čudno, saj je Microsoft vložil milijarde financiranja v nadaljnji razvoj ponudbe podjetja OpenAI, svojo zaljubljenost v umetno inteligenco pa namerava preseliti tudi na tipkovnice. Oblika teh je skoraj 30 let ostala nespremenjena, a bo zdaj dobila malce drugačno podobo, saj bomo na tipkovnicah našli novo namensko tipko, ki bo lahko instantno zagnala umetno-pametni pomagalnik, ki mu je ameriški gigant nataknil ime Copilot.

Copilot je sicer že zdaj sestavni del brskalnika Bing in najdemo ga tudi znotraj operacijskega sistema Windows 11. Žal v slovenskih oknih še ne deluje s polno paro, saj je na drugih trgih Copilot prepleten s programi tipa Slikar in ga lahko sprožimo skozi orodno vrstico ali pa kombinacijo tipk Win + C, pri nas pa te stvari ne delujejo, a se bodo zagotovo spremenile v bližnji prihodnosti.

Novi gumb bo nameščen na desni strani tipkovnice in njegova pozicija ni še čisto zakoličena, a na splošno velja, da bo Copilot tipka zamenjala desni Ctrl, ki je vsaj pri meni osebno dobra izbira, saj te tipke praktično nikoli ne pritisnem, v nekaterih primerih pa bo zamenjala tisto bizarno tipko, ki nadomešča desni klik miške oziroma bo s to funkcijo delovala v tandemu.

Prenovljena tipka bo prvič javno predstavljena naslednji teden, ko se bo odvil sejem CES 2024, prve prave tipkovnice z novo podobo in funcionalnostjo pa se bodo začele prodajati že ta mesec – seveda najprej le na trgih, ki Copilot dejansko podpirajo.

MSI nas draži s svojo lastno prenosno napravo

0

Kakor bi rekel DJ Khaled: “Another one!”. Trg prenosnih PC-jev postaja z vsakim letom gostejši in trenutno se na njem mudijo trije večji igralci: Valve s svojim Steam Deckom, ASUS in njegov ROG Ally ter Lenovo s svojim prvim takšnim izdelkom Legion Go. Zdaj se bo očitno v dirko vmešalo še podjetje MSI, ki nas je včeraj preko kratkega dražilnika presenetilo na svojem Instagram profilu, v posnetku pa lahko za kakšno sekundo uzremo napravo, ki je več kot očitno nekakšen prenosni PC.

Glede na kratek vpogled bo njihov pionirski ročni PC najbolj podoben napravi ROG Ally, saj bo odet v belo masko, gumbi in gobice pa se nahajajo na standardnih mestih. MSI v kratkem dražilniku omenja še RGB, tako da se bo zadeva svetila na vseh straneh in skoraj zagotovo bomo lučke lahko tudi ugasnili in tako preprečili tratenje baterije, ki je še vedno eden od glavnih problemov takšnih naprav.

Trenutno niso potrjene nobene dodatne informacije, tako da lahko zaenkrat samo ugibamo o specifikacijah, a dobra stava bi bila, če bi rekli da bo napravo poganjal operacijski sistem Windows 11, saj dvomimo, da se je MSI spravil v razvijanje prirejenega Linux okolja kot je to naredil Valve v primeru svoje naprave Steam Deck.


msi claw

Posodobitev: spletna stran Videocardz poroča, da so specifikacije že ušle ven, skupaj s prvo sliko, ki si jo lahko ogledate na vrhu strani. Prenosna naprava naj bi nosila ime Claw in bo res vsebovala Intelovo čipovje, v sebi pa bo držala kar 32 GB pomnilnika, kar je za še enkrat več od konkurence. Originalni članek se nadaljuje spodaj.


Zna pa MSI-jev izdelek ponujati večjo razliko na področju čipovja. Vse takšne prenosne naprave do sedaj je namreč poganjala AMD-jeva ponudba: za ROG Ally in Legion Go skrbi čip Ryzen Z1 Extreme, Intel pa je bil na tem področju povsem ignoriran. To se zdaj zna spremeniti pri MSI napravi, saj je uradno objavo na X-u komentiral profil Intel Gaming s tremi emotikoni, kar bi znalo pomeniti nekakšno partnerstvo, kjer je v prenosni PC bil zadegan Intelov procesor Meteor Lake.

Na odgovore nam ne bo treba čakati dolgo, saj bo MSI svojo skrivnostno napravo premierno razkril na sejmu CES 2024, ki se bo odvil med 7. in 12. januarjem.

Game Pass ta mesec dobiva igre kot so Assassin’s Creed Valhalla in Resident Evil 2

0

Microsoft je leto 2024 začel vzpodbudno in za svoj servis Game Pass včeraj napovedal lep nabor novih naslovov, ki morda res niso najnovejši, a so kvalitetni in med njimi se bo zagotovo znašel kakšen biser, ki ga vaše roke do sedaj niso poprijele.

Prvoosebna grozljivka Close to the Sun je zdaj že na voljo za igranje in čeprav ima zadeva dokaj originalno idejo alternativne zgodovine leta 1897, ta štiri leta stari naslov ob izidu ni požel najvišjih ocen. Stvar je označena za povprečno, a ljubitelji grozljivk smo že navajeni podoživljati igre in filme, ki imajo nizke ocene, saj smo vse tiste res kvalitetne zadeve pogledali že vsaj desetkrat.

Še danes na Game Pass prispe tudi večigralska streljanka Hell Let Loose, ki se dogaja v obdobju 2. svetovne vojne in nam od blizu pokaže, kako uničujoče so bile takrat eksplozije bombnikov, saj se ob vsakem poku trese vse okoli vas.

Ljubitelji vikinške zgodovine boste veseli 9. januarja, saj takrat na platformo prispe igra Assassin’s Creed Valhalla, istega dne pa se bo moč poigrati s prisrčno avanturo Figment. Nato 11. januarja sledita dve novi igri: športni Super Mega Baseball 4 in preživetvena igra We Happy Few, ki je na Game Passu že bila, a je bila kasneje umaknjena, zdaj pa se na servis zopet vrača.

Ponudbo osmih novih iger 16. januarja zaključujeta naslova Those Who Remain in odlična grozljivka Resident Evil 2, ki jo osebno še vedno tretiram kot eno od najboljših predelav zadnjih let in jo postavljam pred druge odličnice tipa Resident Evil 4 in Dead Space.

Vse niso samo dobre novice, saj bo Game Pass v januarju nekaj naslovov tudi izgubil. Že jutri, 5. januarja, se iz ponudbe umika GTA 5, 15. januarja pa se izteče pogodba za igre Garden Story, MotoGP 22, Persona 4 Golden in Persona 3 Portable.

Dave Chappelle ima na Netflixu nov stand up in zopet se je spravil na transspolne osebe

0

Slavni komik je za pretočni servis Netflix spočel nov stand up naslov, imenovan The Dreamer in v bistvu zanj sploh ne bi vedel, če se o njem ne bi razpisal forum Resetera. Na domači strani Netflixa namreč nisem nikjer opazil zapisa o novem nastopu, forum pa ima temo postavljeno na vrh in vsebuje več strani in to z razlogom, saj se je Dave v Dreamerju zopet spravil na transspolne osebe, Resetera pa je tako velik podpornik LGBTQ skupnosti, da je celo prepovedalo kakršnokoli diskusijo okoli igre Hogwarts Legacy, ki ima svoje kontroverzije glede transspolnosti. Vendar pa je ironično ravno ta forum zdaj naredil večjo reklamo za Chappellov stand up, tako da so takšna ogorčenja nad slavnimi dvorezen meč.

Chappelle se je v preteklih nastopih večkrat zataknil ob transspolno skupnost, zaradi česar si je nabral veliko internetne jeze, a ta je za gledanost očitno dobra, saj mu Netflix ves čas nakazuje denarce za nove stand upe – The Dreamer je že njegov sedmi na tej platformi.

Kaj točno se v njem dogaja dobro nakaže članek spletne strani Variety in čeprav se je Dave v preteklosti že zaobljubil, da je zaključil s šalami na račun transspolnih oseb, očitno ne more iz svoje kože in je na račun LGBTQ skupnosti spustil več pikrih pripomb. Na začetku se je spomnil obiska Jima Carreyja na snemanju filma Man on the Moon, kjer je Jim tako padel v vlogo Andyja Kaufmana, da je bil ves čas v njegovi koži – tudi ko ni snemal in je stopil v zaodrje. Stvar je narasla do te mere, da so Jima ves čas klicali Andy, Dave pa pri obisku snemanja tega ni vedel, zato ga je veselo poklical po imenu Jim, zaradi tega pa so bili vsi okoli njega zgroženi. Dave ob iztočnici navrže, da se točno tako počuti ob transspolnih ljudeh.

V nastopu se transspolnosti dotakne še nekajkrat: v enem primeru pove, da bo ob primeru sojenja sodniku navrgel, da se identificira kot dekle, tako da ga bodo poslali v ženski zapor, nakar jim bo tam kradel malico in jih prisilil v spolno občevanje in nihče mu ne bo smel reči ene besede, saj se identificira kot dekle.

Chappelle je tako prekršil svojo obljubo, da o transspolnih osebah ne bo govoril več, zaradi svojega ostrega jezika pa se je v preteklosti za las izognil večjim poškodbam. Leta 2022 ga je nekdo napadel iz publike, a je bil ta nato hitro obvladan iz strani varnostnikov. Napadalec se je nanj spravil z lažno pištolo, ki pa je v sebi vsebovala nož in bi ga lahko resno poškodoval. Dave se je incidenta dotaknil v novem stand up nastopu in se pošalil, da se je celo napadalčevo orožje identificiralo kot nekaj drugega.

Epic Games danes podarja igro A Plague Tale: Innocence

0

Prazničnega obdarovanja iz strani trgovine Epic Games Store kar noče biti konec, pa čeprav smo zdaj že pošteno zakorakali v leto 2024 in so nekateri že začeli podirati božična drevesca. Podarjenih je bilo kup zanimivih naslovov in čeprav vsi niso bili visokoproračunski, so bili vseeno vredni prevzema za morebitno kasnejše igranje.

Današnja brezplačna dobrota sliši na ime A Plague Tale: Innocence, ki jo je razvijalec Asobo Studio izdal leta 2019 in nas takrat presenetil, saj v bistvu nihče ni pričakoval da bomo dobili zanimivo poved o bratu in sestri, ki se morata prebijati skozi srednjeveško Evropo, zraven pa se otepati kupa podgan, ki so čepele v praktično vsakem temačnem kotičku. Podgane niso predstavljale nevarnosti samo nam, ampak tudi sovražnim stražarjem in nekaj presneto umazanega je bilo na temu, ko nič hudega slutečega vojaku od daleč ugasnil baklo, nakar je ubožec podlegel valu črnih bitij, poln ostrih krempljev in zobovja.

Asobo Studio je nato leta 2022 spočel nadaljevanje Requiem, ki je ohranil prvine originala in te še dodatno razširil in v bistvu sta obe igri kot nekakšen paket, ki povesta zgodbo z zadovoljivim koncem, ki pa še vedno pušča vrata odprta za morebitni tretji del, ki zaenkrat (še) ni bil napovedan.

A Plague Tale: Innocence je namenjen predvsem tistim, ki imate v svojih igrah radi temačno atmosfero, ki jo prekinjajo redki žarki upanja in uganke, ki niso nekaj tako naprednega kot v starošolskih pustolovščinah, a vseeno zahtevajo nekaj razmišljanja. Dodajte k vsemu temu še dobro glasovno podajanje in imate zadevo, ki vas bo zaposlila kar za nekaj ur.

Igra je za prevzem brezplačna samo danes, 4. januarja in to do 17.00. Izmaknete jo lahko tule in ne bodite presenečeni, če jo v knjižnici že imate, saj je Epic Games tole igro že enkrat podaril.

Silvestrski program na RTV Slovenija je bil ena velika žalost

90

Leto 2024 se je šele dobro začelo in že imam za vas prvo kritiko televizijskega dogajanja, ki me je v novo leto pospremilo zehajočega in na pol zaprtih oči. Govorim seveda o silvestrskem programu, ki mu je RTV Slovenija nataknila ime Srečno 2024!, njegov najbolj razburljiv del pa je bil klicaj na koncu njegovega naslova.

Večurni glasbeni program je bil namreč tako dolgočasen, da bi se človek dan po gledanju najraje sprehodil ob mirnem jezeru, se usedel na klopco in si nato zamišljen, z glavo podprto na pest, v brk mrmral: “Mater, to pa je bilo dolgčas”.

Večurno dogajanje je bilo sicer podkrepljeno s celo vrsto prepoznavnih glasbenih gostov, ki pa jih je nekdo zbral na kup, brez kakšne konkretne ideje, kaj bi z njimi dejansko gor počel. Stvar me spomni na organizacijo kakšnih dogodkov, kjer se pod eno streho zbere cela vrsta vplivnežev, za kar se zagoni veliko denarja, nakar ti ljudje tam stojijo, se s kom slikajo in nato nerodno dogodek tudi zapustijo, brez da bi takšno srečanje komurkoli dejansko prineslo neko dodano vrednost.

Skratka, gledali smo v ure zapravljenega potenciala. Gosti so se drug za drugem vrstili kot po tekočem traku, odpeli tistih nekaj svojih najbolj prepoznavnih pesmi, vmes pa točk ni povezoval praktično nihče. No, sicer sta res na odru stala Blaž Švab in Melani Mekicar, ki sta s tem programom naredila tudi epilog svoje oddaje V petek zvečer, a tudi ona dva sta bila videti, kot da sta tam bolj po sili razmer. Melani v bistvu še vedno štejem za eno od najbolj simpatičnih deklet, ki jih imamo na televiziji, a tokrat ji je nekdo na obraz nalepil čist preveč pudra, tako da se je obraz jasno ločil od barve telesa, nisem pa se mogel znebiti občutka, da je morda eden od voditeljev v zaodrju zvrnil kakšen kozarček preveč. V gostinstvu sem delal kar nekaj let in še kako dober mi je znan tisti pogled nekoga, ki te gleda s pol zaprtimi očmi, a še vedno želi delovati trezno.

Na splošno je celotno dogajanje delovalo nizkoproračunsko in na začetku je bilo slišati nekaj problemov z zvokom povezovalcev programa, ki se ju je nekam težko slišalo. Kar je čudno, da stvar ni bila popravljena pred predvajanjem: oddaja Srečno 2024! je bila namreč posneta vnaprej, kar že takoj primeša grenak priokus, saj gledaš reakcije in lažno odštevanje do novega leta. Morda je tudi zaradi tega publika delovala povsem mrtvo in bi bila bolj živa, če bi jim kdo omogočil stanje in morebiten ples – to pikro pripomni tudi uradni članek na MMC, ki se v bistvu bere kot nekakšno bojno poročilo iz dogajanja, novinarju pa v besedilo uspelo vriniti pikro poved: “Četverici so sledili Polkaholiki in Mladi Dolenjci z venčkom uspešnic, ob katerih bi se marsikdo zasukal, če bi bilo le dovolj prostora. Namesto tega so njihove melodije nasmejani ljudje pospremili z ritmičnim ploskanjem in vzkliki.

Zna biti, da bo kdo zdaj rekel, da se pritožujem preveč, a takšni kiksi so jasen pokazatelj, da izvedba dogodka oziroma oddaje ni imela dovolj velikega proračuna. Mislite, da je naključje, da pri vsaki epizodi oddaje Slovenija ima talent vse štima? No, ni, saj tam za kamerami stoji gruča ljudi, ki pregleduje vsako trepalnico na odru in če samo ena stvar odstopa od začrtanega, je snemanje prekinjeno, popravljeno in ponovljeno.

Okusi so različni, vendar pa je bilo po mojem skromnem mnenju čisto preveč narodnozabavne glasbe, tisti bolj sveži obrazi pa zaradi poplave vseh nastopajočih preprosto niso imeli časa, da bi zapeli več glasbenih točk. A bolj kot vse to moti dejstvo, da med glasbenimi točkami ni bilo ničesar: morda bi notri vrinil kakšen krajši stand up nastop, kakšno hitro igro med glasbenimi gosti ali pa morda zabavno točko komikov, ki so znali popestriti oddajo V petek zvečer? Nič od tega ni bilo na spregled razen nekih neznanih voditeljev iz RTV oddaj, ki so konstantno govorili neke prispodobe in vse skupaj je bilo naravnost bizarno. Oh, wow, Jasmina Jamnik in Saša Krajnc imata govor? Daj hitro bolj na glas, saj govorita o tem, kako MMC vedno poroča verodostojno, saj želim točno to slišati v svojem silvestrskem programu. Čeprav, moram priznati, da me je nasmejala voditeljica Mojca Mavec, ki je imela na začetku glas nekoga, ki je dan pred snemanjem podoživel kavbojsko avanturo, polno viskija in cigaret brez filtra. In seveda ne smemo pozabiti nato še za hitro prekinitev z oglasi, ki so jih tu želeli voditelji narediti srčkane, a so bili v bistvu samo nadležni.

Mimogrede: ko se že spotikamo ob zadnji teden oddaj leta 2023 na RTV Slovenija – kaj presneto je bila tista obuditev oddaje Poglej in zadeni? Nekdaj znana oddaja je praznovala svojo 25. obletnico, za mikrofon je spet poprijel Stoja Auer, produkcija pa je bila naravnost kriminalna in je spominjala na nekaj, kar bi videl znotraj najbolj zakotne vaše veselice. Nastopajoči sploh niso peli v živo, vmes pa smo dobili še magični trik, ki je bil tako cringe, da mi še danes zateguje usta.

Oddaja Srečno 2024! je bila tako ena od slabših silvestrskih izdaj naše nacionalne televizije in stvar je bila videti, kot da se preprosto nikomur ni dalo oblikovati kvalitetnega programa in je želel samo zadostiti reku “bolje išta nego ništa”. Stvar je tako na koncu, kot že od pamtiveka dalje, rešil Alfi Nipič, ki je zapel svojo tradicionalno pesem Silvestrski poljub, a tudi on ni mogel sprati slabega priokusa same oddaje, zaradi katere se me še danes drži glavobol. Ali pa je to posledica preveč poceni šampanjca, ki ga je ob izteku polnoči v steklenici ostalo preveč in sem ga moral piti na silo.

In tu je moja prispodoba, ki jo namenjam RTV Slovenija, saj je bil ta večer naravnost zaljubljen v takšno obračanje stavkov: manj je več, zato nam ob prehodu na 2025 podelite krajši, boljše zamišljen program, ki bi bil lahko predvajan v živo. Od tiste naše obvezne mesečne naročnine boste že nabrali nekaj gostov, ki jim ne bo odveč večer zares preživeti z gledalci, saj se od njihovega gledanja in poslušanja nenazadnje tudi preživljajo.

Steamova nagrada za igro leta predvidljivo prešla v roke Baldur’s Gate 3, a nekateri drugi nagrajenci so bili presenetljivi

0

Tako kot vsako leto je digitalna trgovina z igrami Steam tudi letos podelila nagrade tistim najbolj uspešnim naslovom, ki so bili razdeljeni na več različnih kategorij. Takšnih podelitev letos ni umanjkalo: navsezadnje smo tudi sami naredili splošno lestvico petih najbolj prepričljivih iger leta 2023, a kar je pri Steamovi podelitvi drugače je to, da so rezultati posledica mnenja tisoče in tisoče igralcev, ki so svoje priljubljene naslove najprej spravili skozi nominacije, nakar so podelili še finalne glasove.

Glavno lovoriko igre leta je zdaj že nekoliko nepresenetljivo osvojil Baldur’s Gate 3, ki je tako k svojima dvema pokaloma GOTY iz podelitev Golden Joysticks in The Game Awards, zdaj dodal še tretjega iz strani PC igralcev. Za nagrado se je Larian Studios zahvalili preko X-a in bo tem dodal, da je to rezultat glasovanja več kot 40 milijonov igralcev.

Baldur’s Gate 3 je pobral tudi nagrado za najboljšo zgodbo, v ostalih kategorijah pa smo dobili nekaj pričakovanih in nekaj nepričakovanih zmagovalcev. To je namreč čar nagrad, ki jih izvoli ljudstvo, saj dobimo na ta način šampione, ki jih nihče ne bi pričakoval, nominiranci pa niso omejeni samo na aktualno leto, tako da se med zmagovalci lahko pojavijo tudi več let stari naslovi.

Morda najbolj presenetljiva zmaga se je zgodila znotraj kategorije Labor of Love, ki je namenjena igram za katere je razvijalec tudi po izidu izdal cel kup plačljive in brezplačne vsebine in na ta način res izkazal ljubezen do svojega dela. Nagrado je letos pobral Red Dead Redemption 2, ki je v bistvu čisto nasprotje tega, kar bi morala lovorika nagraditi: razvijalec Rockstar je sicer nekaj časa posodabljal večigralsko izkušnjo, a nato nad tem obupal, igra pa nikoli ni prejela nobenega DLC-ja ali dodatka, ki bi dodelal osnovno kampanjo. Red Dead Redemption 2 se je slabo odrezal tudi na konzolah, saj Rockstar še vedno zanj ni izdal popravka za trenutno generacijo konzol, ki bi igro poganjal pri višjih ločljivostih in sličicah na sekundo.

Drugega bizarnega nagrajena smo dobili znotraj kategorije za najbolj inovativno igralno formulo, saj je pokal letos prešel v roke Starfield. Zadnji naslov razvijalca Bethesda vsebuje nekaj dobrot, a inovativnost med njih ne bi prišteli, saj je stvar igra podobno kot njihovi prejšnji naslovi: največji približek najdemo znotraj igre Fallout 4, ki je bila ravno tako usmerjena v grajenje in nabiranje surovin, le da lahko v Starfieldu zdaj baze gradimo na različnih planetih.

Zmagovalca obeh zgoraj omenjenih kategorij se zdita kot nekakšen poskus “trollanja”, a v to šalo bi potem moralo biti vključenih tisoče, če ne celo milijoni igralcev, saj drugače preprosto igri ne bi nabrali dovolj glasov za zmago. Morda pa nam zmagovalca povesta drugačno zgodbo: da je splošno mnenje milijonov igralcev na Steamu drugačno od kritikov in tistih, ki igričarsko industrijo spremljajo resneje. Tako se zdi običajnemu špilavcu Starfield res nekaj najbolj unikatnega, kar je do sedaj izkusil in preprosto ne ve za odlične indie stvari tipa Viewfinder, ki bi si letos upravičeno zaslužila to nagrado in jo lahko na Steamu kupite po -25 % znižani ceni.

Originalni Miki Miška postal javna last in že so napovedane prve grozljivke

0

Priljubljeni Disney mišon Miki Miška je svoje življenje začel leta 1928 v podobi risanke Steamboat Willie, z novim letom pa so za to potekle avtorske pravice in originala izdaja Miki Miške je postala javno dostopna. To pomeni, da ga lahko za svoje namene uporabi kdor hoče, za licenco mu ni treba plačati ničesar, odveč pa je tudi strah, da bi vas Disney tožil do tretjega družinskega kolena.

Disney si sicer še vedno lasti lik Mikija Miške, a v nekoliko drugačni obliki, saj denimo moderni Miki nosi rokavice, original pa ne, teh omejitev pa se morajo držati tudi ustvarjalci, saj jih drugače še vedno lahko doleti tožba. No, nekateri so se očitno pripravljeni podrediti tem zahtevam, zato so bili že napovedani prvi projekti z osvobojenim Mikijem in to v najbolj dolgočasnih možnih različicah.

Prva igra z Mikijem se imenuje Infestation: Origins in razvijalec Nightmare Forge Game je napovednik izdal samo nekaj ur po tem, ko je Miki Miška prešel v javno last. Gre seveda za grozljivko, saj se očitno otroških maskot, ki nato postanejo srhljivi morilci, nikoli ne moremo prenažreti in glede na nedavno uspešnost zanič filma Five Nights At Freddy’s je ta teza držala tudi v letu 2023. Infestation: Origins bo sodelovalna grozljivka, tako da se boste po mračnih hodnikih sprehajali s soigralci in poskušali pobegniti Mikiju, ki vam bo bil ves čas za petami.

Razvijalec je igro napovedalo malce prehitro, saj se je stvar originalno imenovala Infestation 88, nakar so igralci razvijalca opozorili, da ima številka 88 nacistične korenine in začela so se pojavljati ugibanja, ali nam želijo avtorji povedati še kaj drugega kot pa samo temačno pripoved o Miki Miški. Razvijalec se je hitro opravičil, češ da za te povezave ni vedel, zato je tudi urno spremenil ime igre.

Napovedan je bil tudi prvi film po Mikiju in ta je… Grozljivka. Zeh. Mickey’s Mouse Trap se dogaja v zabaviščnem parku, kjer si nek tip v hokejski maski natakne mišjo masko, nakar začne pobijati druge, čaka pa nas veliko vreščanja, lesenega igranja in vsaj ena scena, kjer bo nekdo pred morilcem bežal, se nato spotaknil, se nekam skril in nato ob lažnem občutku varnosti doživel kruto smrt.

Film izide že marca letos, medtem ko bo igra Infestation: Origins izšla enkrat v 2024 in to v sistemu Early Access. Spletna stran Variety poroča, da je na osnovi licence Steamboat Willija v izdelavi še en projekt, to pa bo komedija, ki pa bo v sebi nosila tudi primesi grozljivke.