Leto 2024 se je šele dobro začelo in že imam za vas prvo kritiko televizijskega dogajanja, ki me je v novo leto pospremilo zehajočega in na pol zaprtih oči. Govorim seveda o silvestrskem programu, ki mu je RTV Slovenija nataknila ime Srečno 2024!, njegov najbolj razburljiv del pa je bil klicaj na koncu njegovega naslova.
Večurni glasbeni program je bil namreč tako dolgočasen, da bi se človek dan po gledanju najraje sprehodil ob mirnem jezeru, se usedel na klopco in si nato zamišljen, z glavo podprto na pest, v brk mrmral: “Mater, to pa je bilo dolgčas”.
Večurno dogajanje je bilo sicer podkrepljeno s celo vrsto prepoznavnih glasbenih gostov, ki pa jih je nekdo zbral na kup, brez kakšne konkretne ideje, kaj bi z njimi dejansko gor počel. Stvar me spomni na organizacijo kakšnih dogodkov, kjer se pod eno streho zbere cela vrsta vplivnežev, za kar se zagoni veliko denarja, nakar ti ljudje tam stojijo, se s kom slikajo in nato nerodno dogodek tudi zapustijo, brez da bi takšno srečanje komurkoli dejansko prineslo neko dodano vrednost.
Skratka, gledali smo v ure zapravljenega potenciala. Gosti so se drug za drugem vrstili kot po tekočem traku, odpeli tistih nekaj svojih najbolj prepoznavnih pesmi, vmes pa točk ni povezoval praktično nihče. No, sicer sta res na odru stala Blaž Švab in Melani Mekicar, ki sta s tem programom naredila tudi epilog svoje oddaje V petek zvečer, a tudi ona dva sta bila videti, kot da sta tam bolj po sili razmer. Melani v bistvu še vedno štejem za eno od najbolj simpatičnih deklet, ki jih imamo na televiziji, a tokrat ji je nekdo na obraz nalepil čist preveč pudra, tako da se je obraz jasno ločil od barve telesa, nisem pa se mogel znebiti občutka, da je morda eden od voditeljev v zaodrju zvrnil kakšen kozarček preveč. V gostinstvu sem delal kar nekaj let in še kako dober mi je znan tisti pogled nekoga, ki te gleda s pol zaprtimi očmi, a še vedno želi delovati trezno.
Na splošno je celotno dogajanje delovalo nizkoproračunsko in na začetku je bilo slišati nekaj problemov z zvokom povezovalcev programa, ki se ju je nekam težko slišalo. Kar je čudno, da stvar ni bila popravljena pred predvajanjem: oddaja Srečno 2024! je bila namreč posneta vnaprej, kar že takoj primeša grenak priokus, saj gledaš reakcije in lažno odštevanje do novega leta. Morda je tudi zaradi tega publika delovala povsem mrtvo in bi bila bolj živa, če bi jim kdo omogočil stanje in morebiten ples – to pikro pripomni tudi uradni članek na MMC, ki se v bistvu bere kot nekakšno bojno poročilo iz dogajanja, novinarju pa v besedilo uspelo vriniti pikro poved: “Četverici so sledili Polkaholiki in Mladi Dolenjci z venčkom uspešnic, ob katerih bi se marsikdo zasukal, če bi bilo le dovolj prostora. Namesto tega so njihove melodije nasmejani ljudje pospremili z ritmičnim ploskanjem in vzkliki.“
Zna biti, da bo kdo zdaj rekel, da se pritožujem preveč, a takšni kiksi so jasen pokazatelj, da izvedba dogodka oziroma oddaje ni imela dovolj velikega proračuna. Mislite, da je naključje, da pri vsaki epizodi oddaje Slovenija ima talent vse štima? No, ni, saj tam za kamerami stoji gruča ljudi, ki pregleduje vsako trepalnico na odru in če samo ena stvar odstopa od začrtanega, je snemanje prekinjeno, popravljeno in ponovljeno.
Okusi so različni, vendar pa je bilo po mojem skromnem mnenju čisto preveč narodnozabavne glasbe, tisti bolj sveži obrazi pa zaradi poplave vseh nastopajočih preprosto niso imeli časa, da bi zapeli več glasbenih točk. A bolj kot vse to moti dejstvo, da med glasbenimi točkami ni bilo ničesar: morda bi notri vrinil kakšen krajši stand up nastop, kakšno hitro igro med glasbenimi gosti ali pa morda zabavno točko komikov, ki so znali popestriti oddajo V petek zvečer? Nič od tega ni bilo na spregled razen nekih neznanih voditeljev iz RTV oddaj, ki so konstantno govorili neke prispodobe in vse skupaj je bilo naravnost bizarno. Oh, wow, Jasmina Jamnik in Saša Krajnc imata govor? Daj hitro bolj na glas, saj govorita o tem, kako MMC vedno poroča verodostojno, saj želim točno to slišati v svojem silvestrskem programu. Čeprav, moram priznati, da me je nasmejala voditeljica Mojca Mavec, ki je imela na začetku glas nekoga, ki je dan pred snemanjem podoživel kavbojsko avanturo, polno viskija in cigaret brez filtra. In seveda ne smemo pozabiti nato še za hitro prekinitev z oglasi, ki so jih tu želeli voditelji narediti srčkane, a so bili v bistvu samo nadležni.
Mimogrede: ko se že spotikamo ob zadnji teden oddaj leta 2023 na RTV Slovenija – kaj presneto je bila tista obuditev oddaje Poglej in zadeni? Nekdaj znana oddaja je praznovala svojo 25. obletnico, za mikrofon je spet poprijel Stoja Auer, produkcija pa je bila naravnost kriminalna in je spominjala na nekaj, kar bi videl znotraj najbolj zakotne vaše veselice. Nastopajoči sploh niso peli v živo, vmes pa smo dobili še magični trik, ki je bil tako cringe, da mi še danes zateguje usta.
Oddaja Srečno 2024! je bila tako ena od slabših silvestrskih izdaj naše nacionalne televizije in stvar je bila videti, kot da se preprosto nikomur ni dalo oblikovati kvalitetnega programa in je želel samo zadostiti reku “bolje išta nego ništa”. Stvar je tako na koncu, kot že od pamtiveka dalje, rešil Alfi Nipič, ki je zapel svojo tradicionalno pesem Silvestrski poljub, a tudi on ni mogel sprati slabega priokusa same oddaje, zaradi katere se me še danes drži glavobol. Ali pa je to posledica preveč poceni šampanjca, ki ga je ob izteku polnoči v steklenici ostalo preveč in sem ga moral piti na silo.
In tu je moja prispodoba, ki jo namenjam RTV Slovenija, saj je bil ta večer naravnost zaljubljen v takšno obračanje stavkov: manj je več, zato nam ob prehodu na 2025 podelite krajši, boljše zamišljen program, ki bi bil lahko predvajan v živo. Od tiste naše obvezne mesečne naročnine boste že nabrali nekaj gostov, ki jim ne bo odveč večer zares preživeti z gledalci, saj se od njihovega gledanja in poslušanja nenazadnje tudi preživljajo.